BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Meer Krul?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 07 juli 2014 - 13:51   quote  deeplink  
landing-McArthur.jpg

Opeens zag ik vanuit een ooghoek Krul? Het zal toch niet dacht ik? Met inmiddels zes biertjes achter de kiezen was ik duidelijk meer supporter dan de koele analist voor de buis. Het was een verrassende zet die er met name op gericht leek de Costa Ricanen onderhuids en tussen de oren te raken. Omdat blufkeeper Krul twee penanties hield werd het een meesterzet. Inmiddels weer nuchter kom ik tot de conclusie dat de voetbalgoden zeer gunstig werden gestemd door deze daad van vernuft en verstand. Want inderdaad Cillissen maakt net als van der Sar destijds, totdat ie er eens een paar hield tegen Chelsea in de CL finale, niet de indruk elfmetertrappen succesvol te kunnen pareren.

De tegenstander werd verrast, en de penaltynemers kregen een hart onder de riem gestoken. Het mes sneed aan twee kanten. Louis van Gaal's durf werd beloond. Uiteindelijk had het mij niet uitgemaakt als het was mislukt wat uit deze wissel spreekt is leeuwenmoed. De dood of de gladiolen, alles of niets. Nog steeds geholpen door een gedreven Robben in topvorm en de wilskrachtige Sneijdertje en Kuyt komt een wereldtitel dichtbij. Als van Persie zichzelf nog in betere doen kan krijgen lijkt alles mogelijk. Ondanks het feit dat Cillessen de onbetwiste nummer 1 lijkt voor de eerste 119 minuten zou ik Krul wel eens de volle tijd willen zien.

Meer Krul...:
ladyshape-hart.jpg

De volgende horde is Argentinië, alweer het vijde Spaans sprekende land dat geëlimineerd moet worden dit toernooi. De wedstrijd in het koelere Sao Paolo zal niet makkelijk worden maar een overwinning is meer dan haalbaar als er gedurfd wordt gespeeld. Met waarschijnlijk Howard Webb als scheidsrechter zal het er natuurlijk niet makkelijker op worden, hoewel die wel iets goed te maken heeft en de hand van God en Maradonna hem als Engelsman blijvend steekt.

De andere halve finale gaat tussen onze oosterburen en Brazilië zonder sterspeler Neymar. Duitsland lijkt favoriet ware het niet dat de krachtmeting plaatsgrijpt in het vochtige en warme Fortaleza. Thomas Mueller, nog zo'n van Gaal ontdekking, kan hier het verschil maken. Jogi doet er verstandig aan drinkpauzes te eisen. Brazilië heeft ook zonder Neymar een goed elftal dat allicht vrijer kan spelen zonder Jr. Scolari is overigens niettegenstaande zijn emotionaliteit een zeer bekwame coach.

Door naar de finale:

Duitsland
Nederland (uiteraard uit vaderlandsliefde)

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden en steunt Feyenoord als kameraadje.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Meer Krul?









0.0086541