BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: KNVB roept prominenten bijeen voor congres over Nederlands voetbal

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 28 oktober 2014 - 20:47
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

KNVB roept prominenten bijeen voor congres over Nederlands voetbal (VoetbalZone)

RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 06:25   quote  deeplink  
KNVB roept prominenten bijeen voor congres over Nederlands voetbal

De huidige staat van het Nederlandse (club)voetbal baart de KNVB zorgen. Eredivisieclubs spelen in Europa al jaren geen rol van betekenis meer en het huidige seizoen biedt weinig hoop op een verbetering van die situatie. Het is voor de voetbalbond aanleiding om een congres te organiseren, dat plaats zal vinden op 15 december. Daar zullen diverse voetbalprominenten uit binnen- en buitenland gevraagd worden hun visie te geven.

"Het gaat om de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal met als centrale vraag: Waar zijn we nu en waar willen we naartoe?", vertelt een woordvoerder van de KNVB aan NUsport. Al voor het WK in Braziliƫ, waar Oranje knap derde werd, lag het in de planning van directeur betaald voetbal Bert van Oostveen om een dergelijk initiatief te ontplooien.

Vorige week toonden de Nederlandse vertegenwoordigers in Europa wederom aan dat er veel werk te verrichten is. Ajaks was kansloos tegen Barcelona, terwijl Feyenoord een pijnlijke nederlaag leed bij het Kroatische Rijeka (3-1). PSV leek de eer te gaan redden, maar gaf in de slotfase een 1-0 voorsprong uit handen tegen Panathinaikos. FC Twente, FC Groningen en PEC Zwolle sneuvelden zelfs al in de voorrondes van de Europa League.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 06:28   quote  deeplink  
Zou de UEFA ook uitgenodigd zijn..(?)
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 17:23   quote  deeplink  
Wie is de Uefa?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 17:38   quote  deeplink  
Cootje toch..
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 17:51   quote  deeplink  
Das een darter toch?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 19:10   quote  deeplink  
Zit jij aan de drugs maat..(?)
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:10 schreef RenatoBos het volgende:
Zit jij aan de drugs maat..(?)
Nee, sorry kan ik je niet meer aan helpen... Mijn vrouwtje let goed op me...:-)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 oktober 2014 - 17:20   quote  deeplink  
Dan ga ik maar weer naar de snackzaak..
2eci35y.jpg
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Ach ja, je moet wat he..
VVout
 VVout - donderdag 30 oktober 2014 - 23:28   quote  deeplink  
Ik ga voor een sosti met kayanaise dan!
Eide
 Eide - vrijdag 31 oktober 2014 - 13:56   quote  deeplink  
Even ontopic dan.

De KNVB zit natuurlijk in een spagaat. Enerzijds schreeuwen de kleinere clubs al jaren om eerlijkere behandeling met een eerlijker aandeel in de gelden. Veel clubs staat het water aan de lippen op financieel gebied en zonder die clubs is er geen competitie.
Anderzijds is de KNVB internationaal gezien niet gebaat bij nivellering in de Eredivisie. Liever 2 of 3 grote sterke clubs de internationaal mee kunnen dan 5 a 6 clubs die internationaal allemaal geen reet voorstellen. Want dat is de huidige situatie, zelfs al zijn de Nederlandse clubs beter dan de tegenstander, op winnen lijkt wel een vloek te liggen.

De vraag is in mijn ogen niet "waar willen we naar toe", de vraag is hoe het betaalde voetbal in Nederland voorwaarde kan scheppen waarbinnen financiƫle en sportieve groei mogelijk zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 oktober 2014 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5913
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: KNVB roept prominenten bijeen voor congres over Nederlands voetbal









0.0180490