BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jaap Stam haakt af bij trainerscursus

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pietje
 Pietje - zaterdag 06 december 2014 - 18:33   quote  deeplink  
We hebben het vast allemaal wel eens gehad. Dat je het heel druk hebt en er dan nog meer moet doen. En dan gaat het ook nog eens op een manier die niet bij je past. Ongeveer dat heeft Jaap Stam met de trainerscursus die hij zou moeten volgen.

De coach van Jong Ajax vindt het maar vervelend om in de schoolbanken te zitten. Dat allemaal cursisten in één ruimte bij elkaar zitten, daar heb ik niet zoveel mee. Ik houd er niet van in de schoolbanken te zitten. In het begin heb ik dat wel gedaan, maar de weerzin tegen zo'n bijeenkomst was een paar dagen daarvoor al begonnen, deelde hij donderdag met Het Parool.

Ik heb in mijn actieve loopbaan veel dingen gedaan die ik liever niet deed, maar die ik voor mijn carrière moest doen. Nu doe ik dat niet meer. Ik wil plezier hebben in wat ik doe, aldus Stam die nu uitzoekt of hij privéles kan krijgen, zodat hij toch nog het papiertje haalt waarmee hij hoofdtrainer kan worden.

Frank de Boer en anderen mensen binnen de club hebben Stam nog proberen te overtuigen om door te gaan. Wij stellen ons er bij voor dat Stam in de kamer van de rector Overmars werd geroepen en hij zei: Jongen, denk nou eens goed na. Over een paar jaar ben je blij dat je nu doorgezet hebt. Het is een investering in de toekomst.

De Boer: 'Als ik naar mezelf kijk, begrijp ik het niet'

De Boer verwoordt het tijdens het wekelijkse perspraatje als volgt: Hij moest even door de zure appel heen bijten, maar hij kon het niet opbrengen. Dat is zijn keuze. Wij hebben hem er echt van overtuigd om het niet te doen, maar hij heeft toch besloten om te stoppen.

Echt begrijpen doet De Boer de beslissing van Stam niet, maar hij respecteert het wel. Als ik naar mezelf kijk, kan ik dat niet begrijpen. Anderzijds moet je de beslissing van een ander altijd respecteren. Als hij zich gevangen voelt en helemaal niet thuis voelt in die omgeving, dat-ie met een hele zware steen in zijn maag daar naartoe gaat, moet je dat accepteren.

Ik ging niet fluitend die kant op, maar ik heb gewoon mijn dingen gedaan. Ik vond het meevallen in ieder geval. Maar dat is altijd achteraf. Iedereen moet zelf bepalen hoe die zich daar in ontwikkelt. Of-ie het een probleem vindt om drie dagen achter elkaar daar te zijn. Ik vond het best wel interessant. Het viel best mee.

De beslissing van Stam zou zomaar wel eens een flinke streep door de rekening kunnen zijn voor Ajax. De voormalig verdediger wordt namelijk regelmatig genoemd als opvolger van De Boer. Zonder papiertje gaat dat in ieder geval niet lukken.

Het diploma is via een omweg nog wel te behalen, maar dit past niet echt bij het imago van de stoere doorbijter Stam. Toch denkt De Boer nog steeds dat Stam geschikt is voor de functie van hoofdtrainer. Ik denk het wel. Hij heeft bij Jong Ajax bewezen dat hij heel goed een groep kan leiden.

Laten we hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt voor dit probleem.


bron

Mocht Jaap Stam inderdaad definitief gaan afhaken en mocht er omverhoopt geen alternatief komen om Jaap Stam aan het benodigde papiertje te helpen, dan heeft Stam daadwerkelijk een probleem, lijkt mij. In ieder geval vind ik het niet verstandig van hem, gezien zijn eerdere uitlatingen, dat hij hoe dan ook (ergens) hoofdtrainer wil worden. Hij weet dus donders goed, dat hij zal moeten volhouden en dat de regels van de KNVB voor iedereen gelden, dus ook voor hem. Bovendien vind ik het een verkeerd signaal naar de spelers toe, die wèl moeten presteren en die zich wèl aan (alle) regels moeten houden!
remco k
 remco k - zondag 07 december 2014 - 11:52   quote  deeplink  
Ach, hij is in gesprek en er schijnen alternatieven te zijn,,
Pietje
 Pietje - dinsdag 09 december 2014 - 13:56   quote  deeplink  
Bijval voor Stam: "Het overkwam mij ook dat het me ineens allemaal zwaar viel"

Youri Mulder heeft begrip voor Jaap Stam om te stoppen met de cursus Coach Betaald Voetbal. De assistent-trainer van FC Twente nam zelf eerder al die beslissing en onderschrijft de mening van de ex-verdediger.

"Ik begrijp Jaap Stam wel", vertelt Mulder aan het Algemeen Dagblad. "Het overkwam mij ook dat het me ineens allemaal zwaar viel. Ik had veel ander werk aan mijn hoofd en toen ik na het WK weer naar de cursus moest, brak me dat op." Mark van Bommel, Wim Jonk en Ruud van Nistelrooy zijn nog wel steeds onderdeel van de cursus.

"Het is een zeer intensieve opleiding. Plannen schrijven, trainingen voorbereiden, in de klas zitten, etcetera. Als je er verder niks bij hoeft te doen, kan dat. Heb je ook andere banen, dan wordt het lastig. Ik hoop dat de KNVB met een individuele cursus komt, ik zou daar graag gebruiken van maken."


bron
Eide
 Eide - dinsdag 09 december 2014 - 14:02   quote  deeplink  
Ik heb er initieel niet op willen reageren maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Enerzijds voelt het als falen, anderzijds is het ook wel weer knap dat gewoon voor jezelf durft te kiezen.

Of Jaap Stam een opvolger is voor Frank de Boer twijfel ik nog altijd aan. Ik vind hem bij Jong Ajax niet de uitstraling van een hoofdcoach hebben. Dat is voor mij echt Ulderink daar. Ik hoop in ieder geval voor Stam en voor Ajax dat er een oplossing gaat komen waarmee alle partijen verder kunnen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 09 december 2014 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 december 2014 - 14:02 schreef Eide het volgende:
Ik heb er initieel niet op willen reageren maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Enerzijds voelt het als falen, anderzijds is het ook wel weer knap dat gewoon voor jezelf durft te kiezen.

Of Jaap Stam een opvolger is voor Frank de Boer twijfel ik nog altijd aan. Ik vind hem bij Jong Ajax niet de uitstraling van een hoofdcoach hebben. Dat is voor mij echt Ulderink daar. Ik hoop in ieder geval voor Stam en voor Ajax dat er een oplossing gaat komen waarmee alle partijen verder kunnen.
Ik ben blij, dat je reageert met name over de uitstraling van Jaap Stam. Ook ik vind Ulderink de nummer 1 qua coaching en presentatie van Jong Ajax. Dat heb ik steeds gevonden, maar omdat niemand dat hier aankaartte, dacht ik dat ik de enige was die dat vond. Thanks!

Ik vermoed wel, dat de KNVB uiteindelijk met een (positieve) oplossing zal gaan komen.
remco k
 remco k - dinsdag 09 december 2014 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 december 2014 - 14:02 schreef Eide het volgende:
Ik heb er initieel niet op willen reageren maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Enerzijds voelt het als falen, anderzijds is het ook wel weer knap dat gewoon voor jezelf durft te kiezen.

Of Jaap Stam een opvolger is voor Frank de Boer twijfel ik nog altijd aan. Ik vind hem bij Jong Ajax niet de uitstraling van een hoofdcoach hebben. Dat is voor mij echt Ulderink daar. Ik hoop in ieder geval voor Stam en voor Ajax dat er een oplossing gaat komen waarmee alle partijen verder kunnen.
Wel grappig, ik heb namelijk juist het gevoel dat Stam daar echt de hoofdcoach is..
freakie
 freakie - vrijdag 12 december 2014 - 22:36   quote  deeplink  
Ze zullen wel iemand in gedachte hebben. Top gozer die stammie
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 12 december 2014 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 december 2014 - 22:36 schreef freakie het volgende:
Ze zullen wel iemand in gedachte hebben. Top gozer die stammie
Ik vind het 10x niks.....saaie man, geen gogme.....ongeschikt
freakie
 freakie - vrijdag 12 december 2014 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 december 2014 - 22:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik vind het 10x niks.....saaie man, geen gogme.....ongeschikt
Nee er zit een bron van waardheid in.. Hele saaie man...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 13 december 2014 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 december 2014 - 23:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee er zit een bron van waardheid in.. Hele saaie man...
Nee is ja slome
freakie
 freakie - zaterdag 13 december 2014 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 december 2014 - 00:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nee is ja slome
Nee ja oke rotjong
Eide
 Eide - woensdag 17 december 2014 - 14:09   quote  deeplink  
KNVB schiet Ajax te hulp bij mogelijke zoektocht naar opvolger De Boer

Jaap Stam blijft nog altijd een kandidaat om Frank de Boer op te volgen als hoofdtrainer van Ajax. De ex-verdediger stopte eerder deze maand met de trainerscursus, maar de KNVB wil alles in het werk stellen om Stam het benodigde papiertje te geven.

Stam maakte kenbaar dat hij de klassikale setting van de cursus niet langer trok en gooide het bijltje er daarom bij neer. Technisch manager Jelle Goes van de KNVB denkt nu aan een individuele pilot voor de ex-international, die daarmee in de voetsporen zou treden van bijvoorbeeld Clarence Seedorf.

Dat betekent echter niet dat Stam het diploma cadeau krijgt. "Het gaat niet om het papiertje, maar om de inhoud van de cursus. Vorig seizoen hebben we als pilot een individuele cursus in elkaar gedraaid voor Seedorf omdat hij in het buitenland verbleef. We zijn bezig om zo'n individuele cursus nationaal een vervolg te geven en daarvoor komt Jaap Stam in aanmerking", zegt Goes in De Telegraaf.

Stam heeft al laten weten dat hij een dergelijke opzet van de cursus wel ziet zitten. "Nu onderzoeken we de voorwaarden onder welke Stam de cursus met goed gevolg kan afronden", besluit Goes.

Bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 17 december 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 december 2014 - 14:09 schreef Eide het volgende:
KNVB schiet Ajax te hulp bij mogelijke zoektocht naar opvolger De Boer

Jaap Stam blijft nog altijd een kandidaat om Frank de Boer op te volgen als hoofdtrainer van Ajax. De ex-verdediger stopte eerder deze maand met de trainerscursus, maar de KNVB wil alles in het werk stellen om Stam het benodigde papiertje te geven.

Stam maakte kenbaar dat hij de klassikale setting van de cursus niet langer trok en gooide het bijltje er daarom bij neer. Technisch manager Jelle Goes van de KNVB denkt nu aan een individuele pilot voor de ex-international, die daarmee in de voetsporen zou treden van bijvoorbeeld Clarence Seedorf.

Dat betekent echter niet dat Stam het diploma cadeau krijgt. "Het gaat niet om het papiertje, maar om de inhoud van de cursus. Vorig seizoen hebben we als pilot een individuele cursus in elkaar gedraaid voor Seedorf omdat hij in het buitenland verbleef. We zijn bezig om zo'n individuele cursus nationaal een vervolg te geven en daarvoor komt Jaap Stam in aanmerking", zegt Goes in De Telegraaf.

Stam heeft al laten weten dat hij een dergelijke opzet van de cursus wel ziet zitten. "Nu onderzoeken we de voorwaarden onder welke Stam de cursus met goed gevolg kan afronden", besluit Goes.

Bron
Goeie zaak, vind ik
Eide
 Eide - zaterdag 14 februari 2015 - 23:42   quote  deeplink  
Jaap Stam krijgt opleiding op maat van KNVB

De KNVB Academie start samen met 67-voudig ex-international Jaap Stam een opleidingstraject op maat. Doel van het traject is dat Stam via een op maat programma in staat wordt gesteld zijn UEFA Pro Diploma te behalen.

De KNVB en Stam gaan de komende periode samen bekijken op welke wijze het opleidingstraject wordt ingevuld, waarbij het uitgangspunt van de KNVB blijft dat Stam aan de voorwaarden en eisen moet voldoen die bij de cursus Coach Betaald Voetbal van toepassing zijn. De criteria voor het behalen van het UEFA Pro diploma zijn identiek aan die van de reguliere cursus Coach Betaald Voetbal.

Stam komt voor deze op maat gesneden cursus in aanmerking vanwege zijn nationale en internationale ervaringen in het voetbal. Het traject is mogelijk omdat de opleiding Coach Betaald Voetbal in de toekomst nog meer aandacht gaat schenken aan de specifieke ervaringen, capaciteiten, leerwensen en behoeften van de coach in opleiding. Dit is ook een van de elf speerpunten uit het KNVB-congres De toekomst van het Nederlandse voetbal dat in december 2014 door de KNVB werd georganiseerd om het voetbal in Nederland verder te ontwikkelen.

Stam haakte eind vorig jaar af voor de cursus Coach Betaald Voetbal. Hij hoefde nog maar een half jaar in de schoolbanken te zitten maar had er schoon genoeg van. ,,Het viel me steeds zwaarder, ik stond er mee op en ging er mee naar bed. Nou dan kun je beter stoppen, volgens mij. Jelle Goes van de KNVB verklaarde er alles aan te doen om Jaap Stam als hoofdtrainer te behouden voor het Nederlandse voetbal. Hij denkt aan een individuele pilot voor de beoogde opvolger van Frank de Boer.

Op 28 mei 2014 maakte Ajax bekend dat Stam samen met Andries Ulderink was aangesteld als trainer van Jong Ajax. Stam tekende een nieuw contract dat inging op 1 juli 2014 en een looptijd had tot en met 30 juni 2016.

Bron
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 23:42 schreef Eide het volgende:
Jaap Stam krijgt opleiding op maat van KNVB

De KNVB Academie start samen met 67-voudig ex-international Jaap Stam een opleidingstraject op maat. Doel van het traject is dat Stam via een op maat programma in staat wordt gesteld zijn UEFA Pro Diploma te behalen.

De KNVB en Stam gaan de komende periode samen bekijken op welke wijze het opleidingstraject wordt ingevuld, waarbij het uitgangspunt van de KNVB blijft dat Stam aan de voorwaarden en eisen moet voldoen die bij de cursus Coach Betaald Voetbal van toepassing zijn. De criteria voor het behalen van het UEFA Pro diploma zijn identiek aan die van de reguliere cursus Coach Betaald Voetbal.

Stam komt voor deze op maat gesneden cursus in aanmerking vanwege zijn nationale en internationale ervaringen in het voetbal. Het traject is mogelijk omdat de opleiding Coach Betaald Voetbal in de toekomst nog meer aandacht gaat schenken aan de specifieke ervaringen, capaciteiten, leerwensen en behoeften van de coach in opleiding. Dit is ook een van de elf speerpunten uit het KNVB-congres De toekomst van het Nederlandse voetbal dat in december 2014 door de KNVB werd georganiseerd om het voetbal in Nederland verder te ontwikkelen.

Stam haakte eind vorig jaar af voor de cursus Coach Betaald Voetbal. Hij hoefde nog maar een half jaar in de schoolbanken te zitten maar had er schoon genoeg van. ,,Het viel me steeds zwaarder, ik stond er mee op en ging er mee naar bed. Nou dan kun je beter stoppen, volgens mij. Jelle Goes van de KNVB verklaarde er alles aan te doen om Jaap Stam als hoofdtrainer te behouden voor het Nederlandse voetbal. Hij denkt aan een individuele pilot voor de beoogde opvolger van Frank de Boer.

Op 28 mei 2014 maakte Ajax bekend dat Stam samen met Andries Ulderink was aangesteld als trainer van Jong Ajax. Stam tekende een nieuw contract dat inging op 1 juli 2014 en een looptijd had tot en met 30 juni 2016.

Bron
Ik had dit gisteren inderdaad gelezen. Een goede zaak, want iemand met zoveel ervaring (als speler) bij een aantal topclubs moet je terwille zijn. Dat heeft de KNVB goed ingeschat. Mocht Frank de Boer Ajax gaan verlaten, dan denk ik dat Jaap Stam niet zal misstaan als trainer/coach van Ajax 1.
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 12:28   quote  deeplink  
Zou toch inderdaad geweldig zijn.. Voor de tweede keer op rij een trainer uit de eigen opleiding doorschuiven die alles gewonnen heeft wat er te winnen valt op clubniveau, een man met een gigantische uitstraling, en eerlijk gezegd, de ploegen waar hij trainer of assistent is geweest, hebben echt leuker voetbal laten zien dan het eerste momenteel..

Ik hoop van harte dat de Boer blijft, maar zo niet hebben we echt een hele mooie vervanger in huis..

Hulde aan de KNVB voor het helpen van Jaap Stam.
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 12:28 schreef remco k het volgende:
Zou toch inderdaad geweldig zijn.. Voor de tweede keer op rij een trainer uit de eigen opleiding doorschuiven die alles gewonnen heeft wat er te winnen valt op clubniveau, een man met een gigantische uitstraling, en eerlijk gezegd, de ploegen waar hij trainer of assistent is geweest, hebben echt leuker voetbal laten zien dan het eerste momenteel..

Ik hoop van harte dat de Boer blijft, maar zo niet hebben we echt een hele mooie vervanger in huis..

Hulde aan de KNVB voor het helpen van Jaap Stam.
Ik ben het helemaal met je eens.
Eide
 Eide - zondag 15 februari 2015 - 19:55   quote  deeplink  
In zoverre dat het natuurlijk afwachten is tot er een club komt waar Fank de Boer geen nee kan of wil zeggen. En die papieren voor Stam duurt toch echt nog wel tot ergens volgend jaar. Mocht FdB deze zomer vertrekken lijkt een tussenpaus noodzakelijk.
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 19:55 schreef Eide het volgende:
In zoverre dat het natuurlijk afwachten is tot er een club komt waar Fank de Boer geen nee kan of wil zeggen. En die papieren voor Stam duurt toch echt nog wel tot ergens volgend jaar. Mocht FdB deze zomer vertrekken lijkt een tussenpaus noodzakelijk.
Ach, misschien in een combo met Jonk ofzo, of een ander met de juiste papieren zoals ook nu met Ulderink..
Eide
 Eide - zondag 15 februari 2015 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach, misschien in een combo met Jonk ofzo, of een ander met de juiste papieren zoals ook nu met Ulderink..
Dat soort constructies moet je niet willen vind ik. Goed doen of niet doen.
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 21:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat soort constructies moet je niet willen vind ik. Goed doen of niet doen.
Ach, als men weet dat Stam de hoofdtrainer is zit dat wel goed denk ik..
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 21:08   quote  deeplink  
Maar goed, laten we hopen dat de Boer gewoon blijft, en eerlijk gezegd heb ik daar wel vertrouwen in...

Vandaag wisselde hij ook weer goed en lijkt de dip die Ajax heeft gehad best wel weer snel voorbij.. Als dat zo is, dan is dat heel erg knap van de Boer..
Eide
 Eide - zondag 15 februari 2015 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 21:08 schreef remco k het volgende:
Maar goed, laten we hopen dat de Boer gewoon blijft, en eerlijk gezegd heb ik daar wel vertrouwen in...
Idem. Hij heeft gewoon veel bereikt bij Ajax in die paar jaar dat hij er nu zit. En voetballend kan en moet het wel beter maar voorlopig, ik had geen ander aan het roer willen hebben de afgelopen jaren en dat belooft wat voor de toekomst.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 15 februari 2015 - 22:17   quote  deeplink  
Wij Zijn Ajax, Wij Hebben De Boer,

Frank de Boer!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jaap Stam haakt af bij trainerscursus









0.0081291