BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Voor open doel

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - maandag 06 april 2015 - 14:30   quote  deeplink  
Voor open doel

Het seizoen kan inmiddels officieel als mislukt beschouwt worden. Geen kampioenschap, geen beker, geen spraakmakende prestaties in Europa en dat alles vergezeld door een dramatisch voetballende selectie. Het is logisch dat dit seizoen knaagt bij Frank de Boer, zeker omdat hij z'n vinger er maar niet achter lijkt te krijgen. Daar komt bij dat hij vanzelfsprekend in de media voor z'n selectie blijft staan en daarvoor nog meer kritiek krijgt. Ik geef het je te doen.

Net zoals jonge spelers vaak een terugval krijgen, krijgen jonge trainers ook een moment dat ze een ploeg hebben waarbij het gewoon niet loopt....

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
Pietje
 Pietje - vrijdag 10 april 2015 - 16:05   quote  deeplink  
Ik heb jouw column totaal over het hoofd gezien. Dat spijt mij oprecht, Eide, want ik vind die columns altijd weer erg leuk om te lezen.
Ook hier sla je de spijker op z'n kop. Het is waar wat je schrijft. Frank de Boer ontslaan is beslist geen optie. Vier keer op rij kampioen worden was een prestatie van formaat. Wel een feit is, dat hij onwaarschijnlijk eigenwijs is. Dat zie je vandaag opnieuw door Zivkovic niet in de selectie op te nemen voor de wedstrijd tegen Heracles. Er zal binnen Ajax toch echt iemand moeten opstaan, die hem dat onder de neus wrijft. Maar ja, wie durft dat??

En wat je schrijft, het is een harde, maar zeer nuttige leerschool wanneer er een seizoen minder spraakmakende resultaten geven. Dat is HET moment om te evalueren, om de puntjes op de i te zetten en een plan van aanpak op te stellen om er het seizoen erna een beter Ajax te kunnen neerzetten.

Een dikke pluim voor jou, Eide!
Eide
 Eide - vrijdag 10 april 2015 - 16:11   quote  deeplink  
Nou ja, in een goed functionerende organisatie zit ingebed dat je jezelf constant evalueert. Dat is in mijn ogen een van de kritische succesfactoren van een goed functionerende organisatie.

De conclusie is dus dat de organisatie bij Ajax onvoldoende is. Dat de taken, rollen maar ook de manieren waarop die tegen het licht gehouden worden onvoldoende geborgd zijn. En een seizoen als deze is kennelijk nodig om daar achter te komen.
Pietje
 Pietje - vrijdag 10 april 2015 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2015 - 16:11 schreef Eide het volgende:
Nou ja, in een goed functionerende organisatie zit ingebed dat je jezelf constant evalueert. Dat is in mijn ogen een van de kritische succesfactoren van een goed functionerende organisatie.

De conclusie is dus dat de organisatie bij Ajax onvoldoende is. Dat de taken, rollen maar ook de manieren waarop die tegen het licht gehouden worden onvoldoende geborgd zijn. En een seizoen als deze is kennelijk nodig om daar achter te komen.
Je hebt volstrekt gelijk. Inderdaad inherent aan een jonge organisatie en dat was Ajax in mijn ogen beslist wel nĂ¡ de "Cruijff-revolte".

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Voor open doel









0.0047719