BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Politiek / PVV - Partij van de Vrijheid / topic: Omgekeerde wereld

Headliner: PVV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Sander de Haan
 Sander de Haan - dinsdag 26 mei 2015 - 14:18   quote  deeplink  
Toen ik een aantal weken geleden door de stad heen fietste zag ik op de ramen van een supermarkt posters met daarop Arabische teksten. Dit was gedaan voor de asielzoekers die nog maar net in Nederland waren aangekomen en om die reden dus geen Nederlands lazen, spraken of begrepen. Ik zelf vond dit een mooi gebaar wat laat zien dat wij proberen rekening te houden met anderen. Dit was helaas niet de mening van de meeste mensen die zich hierover uitlieten op internet. Blijkbaar nemen zij niet alleen woningruimte in en kosten zij ons veel geld, maar nemen ze ook al onze taal over volgens hen.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Ik vind het egoïstisch en arrogant om zo te denken. Wat voor recht hebben wij om ons beter te voelen dan mensen uit een ander werelddeel? Mijn stelling is daarom ook: de mensen in Nederland stellen zich te veel aan over de asielzoekers die hiernaartoe komen!

Is tolerantie niet een van de eerste woorden die wij Nederlanders noemen om ons eigen landje te omschrijven? Maar op welke manier zijn wij precies tolerant dan? Tolerantie is de mate die aangeeft waarin afwijkend gedrag of afwijkende leden van bepaalde groepen niet worden gediscrimineerd. Is deze betekenis dan niet exact wat er nu speelt: een afwijkende groep mensen vanuit een andere cultuur met een andere taal en andere waarden en normen, komt hier met de hoop op een beter leven. En wij als Nederlanders zijn zo tolerant dat we ze allemaal bij elkaar in een asielzoekerscentrum stoppen en daarover klagen, terwijl zij niet eens de kans krijgen om zich aan te passen aan onze samenleving. Onze status is niet hoger dan die van asielzoekers, dus dan moeten wij dat ook niet gaan denken.

Daarnaast is er de vraag: zijn wij opeens minder gelukkig als er meer asielzoekers naar Nederland komen? Volgens mij staat Nederland de laatste jaren elke keer nog in de top 10 van de meest gelukkige landen. Wij worden niet getroffen door uitbraken van ernstige besmettelijke ziekten, aardbevingen, overstromingen en er is geen oorlog hier. Als je het feit dat er meer asielzoekers naar Nederland komen in een groter perspectief bekijkt, maken wij eigenlijk een probleem van niets. Wij hebben de luxe om elke dag te eten wat we willen, hobbys te hebben van autos repareren tot aan schilderen, om wc-papier van 3 laagjes te kopen. Dit zien wij als vanzelfsprekend, maar wij hebben het heel goed en mogen daarmee gelukkig zijn.

Wij Nederlanders denken te veel dat wij een hogere status hebben dan asielzoekers en daarnaast zal ons leven niet drastisch veranderen door de komst van asielzoekers. Wij hebben veel om dankbaar voor te zijn en ik vind dat we een probleem maken van niets. Wanneer asielzoekers ervoor zorgen dat wij honger lijden of niet meer onder ons eigen dak kunnen slapen kunnen wij verder praten over dit onderwerp!
BertusBadeend
 BertusBadeend - woensdag 12 augustus 2015 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 14:18 schreef Sander de Haan het volgende:
Toen ik een aantal weken geleden door de stad heen fietste zag ik op de ramen van een supermarkt posters met daarop Arabische teksten. Dit was gedaan voor de asielzoekers die nog maar net in Nederland waren aangekomen en om die reden dus geen Nederlands lazen, spraken of begrepen. Ik zelf vond dit een mooi gebaar wat laat zien dat wij proberen rekening te houden met anderen. Dit was helaas niet de mening van de meeste mensen die zich hierover uitlieten op internet. Blijkbaar nemen zij niet alleen woningruimte in en kosten zij ons veel geld, maar nemen ze ook al onze taal over volgens hen.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Ik vind het egoïstisch en arrogant om zo te denken. Wat voor recht hebben wij om ons beter te voelen dan mensen uit een ander werelddeel? Mijn stelling is daarom ook: de mensen in Nederland stellen zich te veel aan over de asielzoekers die hiernaartoe komen!

Nederlanders zijn azijnzeikers. Boos op Fransen omdat ze geen Engels willen spreken. Geen probleem met Engelsen in de binnenstad, maar Arabische teksten mogen niet. Trek je er niet teveel van aan.

Is tolerantie niet een van de eerste woorden die wij Nederlanders noemen om ons eigen landje te omschrijven? Maar op welke manier zijn wij precies tolerant dan? Tolerantie is de mate die aangeeft waarin afwijkend gedrag of afwijkende leden van bepaalde groepen niet worden gediscrimineerdgeaccepteerd bedoel je. Is deze betekenis dan niet exact wat er nu speelt: een afwijkende groep mensen vanuit een andere cultuur met een andere taal en andere waarden en normen, komt hier met de hoop op een beter leven. Nee. Deze worden direct teruggestuurd. De mensen die worden toegelaten zijn voornamelijk oorlogsslachtoffers uit de landen die wij bombarderen.En wij als Nederlanders zijn zo tolerant dat we ze allemaal bij elkaar in een asielzoekerscentrum stoppen en daarover klagen, terwijl zij niet eens de kans krijgen om zich aan te passen aan onze samenleving. Onze status is niet hoger dan die van asielzoekers, dus dan moeten wij dat ook niet gaan denken.

Daarnaast is er de vraag: zijn wij opeens minder gelukkig als er meer asielzoekers naar Nederland komen? Volgens mij staat Nederland de laatste jaren elke keer nog in de top 10 van de meest gelukkige landen. Wij worden niet getroffen door uitbraken van ernstige besmettelijke ziekten, aardbevingen, overstromingen en er is geen oorlog hier. Als je het feit dat er meer asielzoekers naar Nederland komen in een groter perspectief bekijkt, maken wij eigenlijk een probleem van niets. Wij hebben de luxe om elke dag te eten wat we willen, hobbys te hebben van autos repareren tot aan schilderen, om wc-papier van 3 laagjes te kopen. Dit zien wij als vanzelfsprekend, maar wij hebben het heel goed en mogen daarmee gelukkig zijn.

Wij Nederlanders denken te veel dat wij een hogere status hebben dan asielzoekers en daarnaast zal ons leven niet drastisch veranderen door de komst van asielzoekers. Wij hebben veel om dankbaar voor te zijn en ik vind dat we een probleem maken van niets. Wanneer asielzoekers ervoor zorgen dat wij honger lijden of niet meer onder ons eigen dak kunnen slapen kunnen wij verder praten over dit onderwerp!Amen!
Alleen wel heel kort door de bocht om sommige puntjes ;)
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 27 september 2015 - 23:16   quote  deeplink  
Dat gelukkige in het land zal weggaan. Er zullen aanslagen komen. En waarom verkrachten sommige asielzoekers meisjes van 14? waarom pissen ze op vrouwen? waarom gooien ze christenen van de boot af? Denk dieper dan de media je wijsmaakt!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PVV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Politiek / PVV - Partij van de Vrijheid / topic: Omgekeerde wereld









0.0210528