BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 19:50 schreef remco k het volgende:
Druk weekendje zo gehad Loetje.

Sneijder gezien? Die heeft volgens mij een heel koe opgegeten voor die wedstrijd. Jezus wat is die ineens dik geworden.
Haha, mooi he. Ach, ik vind dat als je zoveel opgegeven hebt 25 jaar lang, je nu moet genieten. Maar het gaat wel hard zo, al was die nooit heel slank.

Maar druk weekendje inderdaad. Maar de VAR in Engeland, amaai gap. Als je denkt dat het hier erg is.

Dan gister Napoli, Mertens maakt gewoon een schwalbe en VAR steunt het...

Alles wat discutabel is, grijpen ze in en de zekerheidjes laten ze lopen, zo lijkt het.

Net even de tackle gezien bij PEC - Sparta van Vriends, hoe kan dat nou geen rood zijn?

Wel een weekend met lekker veel verassingen. Tottenham en United eraan, Real gelijk in de slotfase, Anderlecht blijft verliezen onder Kompany, al speelde die niet eens slecht. Bizar allemaal
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 20:54   quote  deeplink  
Barca zometeen met De Jong en met Busquets.

Maar wat is het toch belachelijk met al die zomerse toernooien waardoor er zoveel spelers pas later aansluiten.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 20:56   quote  deeplink  
Toch ook wel benieuwd naar Betis. Vorig jaar bij vlagen fantastisch gevoetbald en nu achter de spits wel weer een linie om van te smullen met Alex Tello, Canales en Fekir. Die laatste toch wel een stunt dat Betis die heeft weten te halen, was vorig jaar misschien wel de beste bij Lyon
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:09   quote  deeplink  
Eerste minuten even wennen hoor, Frenkie staat zowat op 10. Leuk om eens te zien.

Net wel even als bij Ajax, moet zelf schieten en grote kans dat die gescoord had, maar legt hem dan breed.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:17   quote  deeplink  
1-0 Betis. Apart, Barca heerste en Betis kwam niet eens over de middenlijn. Fekir maakt wel prima af. Rare bal van Busquets ook
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:23   quote  deeplink  
Wat moet Frenkie zich al 20 minuten ellendig voelen. Staat constant vrij, maar wordt finaal overgeslagen
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:32   quote  deeplink  
Niemand Barca aan het kijken hier?
Eide
 Eide - zondag 25 augustus 2019 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 21:23 schreef Loetje het volgende:
Wat moet Frenkie zich al 20 minuten ellendig voelen. Staat constant vrij, maar wordt finaal overgeslagen
Ze durven hem ook niet in de drukte aan te spelen terwijl dat juist zijn kracht is.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 21:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ze durven hem ook niet in de drukte aan te spelen terwijl dat juist zijn kracht is.
Moet zeggen dat de flanken er sowieso een potje van maken, Raffinha wel gretig, maar zo slordig. Griezmann zo onzuiver als wat. Die zal ook blij zijn als die straks kan gaan zwerven achter de spits.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:43   quote  deeplink  
'T werd tijd.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:43   quote  deeplink  
Wel een mooie goal!
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:48   quote  deeplink  
En dan is het rust. Was niet best.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 21:58   quote  deeplink  
Oke, een analyse van Youri Mulder is nou niet echt.... Ehhhm... BOEIEND! Jezus man.
Eide
 Eide - zondag 25 augustus 2019 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 21:58 schreef Loetje het volgende:
Oke, een analyse van Youri Mulder is nou niet echt.... Ehhhm... BOEIEND! Jezus man.
Welke analyse wel? Al die lui trappen open deuren in. Er zit er geen één die een beetje diepte in z'n "analyse" heeft. Het niveau is echt "ik zie, ik zeg". Tja, dan zien ze hetzelfde wat je op de bank ziet en zeggen ze dus wat iedereen op de bank ook zegt.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:08   quote  deeplink  
Wat een goal!
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 22:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Welke analyse wel? Al die lui trappen open deuren in. Er zit er geen één die een beetje diepte in z'n "analyse" heeft. Het niveau is echt "ik zie, ik zeg". Tja, dan zien ze hetzelfde wat je op de bank ziet en zeggen ze dus wat iedereen op de bank ook zegt.
Ik vind vooropgesteld vrijwel analytici kut. Maar hoe Youri daar als een zoutzak wat staat te vertellen, maar niet eens weet wat die nou uit wil leggen, sta je echt compleet voor lul.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:16   quote  deeplink  
Beslist. Speler waar ik nog niet kapot van ben
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:19   quote  deeplink  
En dan gaat het héél hard.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:36   quote  deeplink  
WAT EEN GOAL!!
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:36   quote  deeplink  
En dat zonder echt goed te spelen.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:38   quote  deeplink  
En deze is nog mooier! 5-2! Balverlies van Frenkie.
Loetje
 Loetje - zondag 25 augustus 2019 - 22:48   quote  deeplink  
Die scheidsrechter moeten ze echt nooit meer laten fluiten. Wat een gek!
remco k
 remco k - maandag 26 augustus 2019 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 22:38 schreef Loetje het volgende:
En deze is nog mooier! 5-2! Balverlies van Frenkie.
Gewoon een kutbal van Griezman.

Maar wat is die Valverde een verschrikking zeg.

Frenkie is met afstand de beste man van de voorbereiding, en dan gaat hij hem nu op een andere plek inpassen.

Barca speelt onder hem overigens toch al onherkenbaar voetbal afhankelijk van de momenten van de top aanvallers.

Rafinha speelt bij Frenkie in de buurt en slaat hem meerdere malen bewust gewoon over, onbegrijpelijk dat Valverde daar niet ingrijpt.
Loetje
 Loetje - maandag 26 augustus 2019 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 augustus 2019 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon een kutbal van Griezman.

Maar wat is die Valverde een verschrikking zeg.

Frenkie is met afstand de beste man van de voorbereiding, en dan gaat hij hem nu op een andere plek inpassen.

Barca speelt onder hem overigens toch al onherkenbaar voetbal afhankelijk van de momenten van de top aanvallers.

Rafinha speelt bij Frenkie in de buurt en slaat hem meerdere malen bewust gewoon over, onbegrijpelijk dat Valverde daar niet ingrijpt.
Ik zag het later ook, Griezmann speelde te hard, ondanks zijn goals en assist speelde die verder aan de bal echt zwak. En Frenkie reageert op zijn beurt weer veel te laat.

Maar her blijft me een raadsel, hij liep constant vrij en hem wil je toch aan de bal hebben. Maar hij werd alleen maar overgeslagen. Terwijl die volgens mij bij de 2e en 4e goal de aanval opzet.

Ik vond Raffinha en Perez beide ook verre van goed spelen. En Valverde, dat die daar überhaupt trainer is...
remco k
 remco k - maandag 26 augustus 2019 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 augustus 2019 - 16:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zag het later ook, Griezmann speelde te hard, ondanks zijn goals en assist speelde die verder aan de bal echt zwak. En Frenkie reageert op zijn beurt weer veel te laat.

Maar her blijft me een raadsel, hij liep constant vrij en hem wil je toch aan de bal hebben. Maar hij werd alleen maar overgeslagen. Terwijl die volgens mij bij de 2e en 4e goal de aanval opzet.

Ik vond Raffinha en Perez beide ook verre van goed spelen. En Valverde, dat die daar überhaupt trainer is...
Je zag met name van Rafinha dat hij hem gewoon oversloeg.

Nu is Rafinha uiteindelijk ook gewoon een middenvelder. En zal het ongetwijfeld met de concurrentie te maken hebben.
Loetje
 Loetje - maandag 26 augustus 2019 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 augustus 2019 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zag met name van Rafinha dat hij hem gewoon oversloeg.

Nu is Rafinha uiteindelijk ook gewoon een middenvelder. En zal het ongetwijfeld met de concurrentie te maken hebben.
Nouja, op deze manier zie ik hem er nog uitgehaald worden. Werd echt finaal overgeslagen en stond verdorie het meeste vrij van allemaal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 augustus 2019 - 21:43   quote  deeplink  
Barcelona o19 - Ajax o19 0-1, live te zien op youtube kanaal van Barcelona

Ter gelegenheid opening Johan Cruijff Stadion in Barcelona

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 augustus 2019 door Ronald 1960 --
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 augustus 2019 - 22:08   quote  deeplink  
Gister al het standbeeld onthuld daar he
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 augustus 2019 - 22:10   quote  deeplink  
mooi eerbetoon aan de maestro ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 27 augustus 2019 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2019 - 21:43 schreef Ronald 1960 het volgende:
Barcelona o19 - Ajax o19 0-1, live te zien op youtube kanaal van Barcelona

Ter gelegenheid opening Johan Cruijff Stadion in Barcelona
Ben begonnen vanaf de tweede helft, maar is een leuk potje tot nog toe.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 augustus 2019 - 22:40   quote  deeplink  
Mooie goal 0-2
Eide
 Eide - dinsdag 27 augustus 2019 - 22:41   quote  deeplink  
Twee goals van Unuvar tot dusver.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 augustus 2019 - 23:00   quote  deeplink  
Leuke wedstrijd gezien iig. Ajax o19 terechte winnaar.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 27 augustus 2019 - 23:06   quote  deeplink  
Gatverdamme, dat Rode Ster! Bah wat een schijtploeg. Als Ajax zich plaatst wil ik die ontlopen. Stelletje jankballen daar!
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 augustus 2019 - 23:48   quote  deeplink  
Heerlijk potje. Gewoon klasse en Naci was geweldig. Let je op, Erik?
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 augustus 2019 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2019 - 23:06 schreef Ajax Warrior het volgende:
Gatverdamme, dat Rode Ster! Bah wat een schijtploeg. Als Ajax zich plaatst wil ik die ontlopen. Stelletje jankballen daar!
Pittig publiek en thuis heel lastig te kloppen.

Lijkt me wel een bijzonder tripje.
remco k
 remco k - woensdag 28 augustus 2019 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2019 - 23:48 schreef Loetje het volgende:
Heerlijk potje. Gewoon klasse en Naci was geweldig. Let je op, Erik?
Ik ben groot voorstander van hoede jeugd snel inpassen.

Maar is hij niet echt nog wat te ligt?
Eide
 Eide - woensdag 28 augustus 2019 - 11:13   quote  deeplink  
Unuvar is net 16. Ik denk dat hij eerst maar eens met Jong Aja mee moet doet en dan volgend jaar eens voorzichtig laten debuteren. Overigens, de O19 drijft op 17- en 16-jarigen. Ajax is wat dat betreft wel heel nadrukkelijk bezig met die gasten meer weerstand geven. Zelfs in internationaal verband is die weerstand gewoon niet makkelijk te vinden.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 augustus 2019 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 09:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben groot voorstander van hoede jeugd snel inpassen.

Maar is hij niet echt nog wat te ligt?
Misschien gevoelig, maar Nouri was dat ook he. Hij is net als Appie zo vreselijk behendig, die kunnen uit die duels blijven door goed positie te lopen.

En of het dan te snel is, ik weet het niet. Feit is dat de jeugd iets minder is nu, maar wat er loopt ook niet echt kansen krijgt. Daarbij is het middenveld vooralsnog een probleem, duslsten meetrainen en aan laten ruiken, kan nooit kwaad.
Eide
 Eide - woensdag 28 augustus 2019 - 13:07   quote  deeplink  
Maar je zag ook dat de fysiek sterkere Donny van de Beek eerder klaar was voor Ajax 1 dan Nouri. Appie had Jong Ajax echt nodig om de laatste fysieke stappen te maken. Frenkie de Jong trouwens ook.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 augustus 2019 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 13:07 schreef Eide het volgende:
Maar je zag ook dat de fysiek sterkere Donny van de Beek eerder klaar was voor Ajax 1 dan Nouri. Appie had Jong Ajax echt nodig om de laatste fysieke stappen te maken. Frenkie de Jong trouwens ook.
Appie was fysiek nooit sterk geworden denk ik en Naci wordt dat ook niet.

Hij kan uit de duels spelen, hij kan positie kiezen en hij kan uit de duels blijven als er een baas achter hem staat.

Gewoon een soort Iniesta. En die was fysiek echt 10x niks. Eriksen heeft het ook gehad in zijn laatste jaar bij Ajax.

Daarom zijn echte slimme spelers zo zeldzaam.
Eide
 Eide - woensdag 28 augustus 2019 - 16:44   quote  deeplink  
Het gaat niet om sterk worden, maar wel om sterker worden. Je speelt bij de senioren tegen gasten die gewoon een stuk gemener en slimmer zijn dan wat dit soort jongens in de jeugd tegen komt. Daar moet je je tegen wapenen, vooral als je het niet van fysiek vermogen moet hebben.

Precies de reden dat Frenkie de Jong nog een jaar Jong Ajax speelde toen Donny als bij Ajax 1 zat.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 augustus 2019 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Het gaat niet om sterk worden, maar wel om sterker worden. Je speelt bij de senioren tegen gasten die gewoon een stuk gemener en slimmer zijn dan wat dit soort jongens in de jeugd tegen komt. Daar moet je je tegen wapenen, vooral als je het niet van fysiek vermogen moet hebben.

Precies de reden dat Frenkie de Jong nog een jaar Jong Ajax speelde toen Donny als bij Ajax 1 zat.
Echt totaal mee oneens, de meest technisch begaafde spelers zijn 9 van de 10 keer fysiek zelfs zeer matig. Want wat jij nu zegt, was Appie het nooit geworden.

Daarbij snap ik echt totaal de vergelijking met Van de Beek niet. Van de Beek is ook een lopet, een die duels mee aan kan gaan en soms ook graag aan gaat. Totaal andere 10 als Unuvar. Als je daar gewoon 2 jongens achter zet die wel duels winnen, heb je heel veel aan hem.

Remco en ik hebben het hier al eens uitgelegd toen omtrent Eriksen, Iniesta, Appie en vele anderen. Nu gaat het daar niet eens zozeer over. Maar fysiek is echt niet per definitie nodig en al helemaal niet in de Eredivisie.

Frenkie is fysiek trouwens nog steeds niet sterk. Maar wat doet Frenkie, altijd goed timen. Met slidings, met lopen, alles is timing bij hem. En hij kan het zelfs voor de middenlijn.

Edit
En weet dat jij het niet over heel sterk hebt, maar al die spelers die ik noem, spelen allemaal goed zonder vrijwel 1 duel aan te gaan. Zeker voor spelmakers draait alles om positie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 augustus 2019 door Loetje --
Eide
 Eide - woensdag 28 augustus 2019 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 17:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Echt totaal mee oneens, de meest technisch begaafde spelers zijn 9 van de 10 keer fysiek zelfs zeer matig. Want wat jij nu zegt, was Appie het nooit geworden.

Daarbij snap ik echt totaal de vergelijking met Van de Beek niet. Van de Beek is ook een lopet, een die duels mee aan kan gaan en soms ook graag aan gaat. Totaal andere 10 als Unuvar. Als je daar gewoon 2 jongens achter zet die wel duels winnen, heb je heel veel aan hem.

Remco en ik hebben het hier al eens uitgelegd toen omtrent Eriksen, Iniesta, Appie en vele anderen. Nu gaat het daar niet eens zozeer over. Maar fysiek is echt niet per definitie nodig en al helemaal niet in de Eredivisie.

Frenkie is fysiek trouwens nog steeds niet sterk. Maar wat doet Frenkie, altijd goed timen. Met slidings, met lopen, alles is timing bij hem. En hij kan het zelfs voor de middenlijn.

Edit
En weet dat jij het niet over heel sterk hebt, maar al die spelers die ik noem, spelen allemaal goed zonder vrijwel 1 duel aan te gaan. Zeker voor spelmakers draait alles om positie
Lees nou eens wat ik zeg ouwe. De minder sterke jongens hebben meestal gewoon iets meer tijd nodig dan de jongens die fysiek wel ijzersterk zijn. Je noemt stuk voor stuk voorbeelden daarvan.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 augustus 2019 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 18:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Lees nou eens wat ik zeg ouwe. De minder sterke jongens hebben meestal gewoon iets meer tijd nodig dan de jongens die fysiek wel ijzersterk zijn. Je noemt stuk voor stuk voorbeelden daarvan.
In me laatste regel, na edit licht ik dat al toe.

Ik vind nog steeds dat wanneer hun vervolgens later debuteren, ik er op fysiek vlak niks van terug zie, want ze vermijden de duels toch. Dat is wat ik wil zeggen.

Ik denk dat Appie bijvoorbeeld gewoon een jaar eerder al had kunnen debuteren.
hjf
 hjf - woensdag 28 augustus 2019 - 19:14   quote  deeplink  
Wat mij betreft zou Unuvar dit seizoen al minuten mogen maken in Ajax 1. Uitzonderlijk talent en ik zie in hem de Nouri (sorry) 2.0.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 augustus 2019 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 19:14 schreef hjf het volgende:
Wat mij betreft zou Unuvar dit seizoen al minuten mogen maken in Ajax 1. Uitzonderlijk talent en ik zie in hem de Nouri (sorry) 2.0.
Is ook gewoon zo en alleen maar mooi, toch?
hjf
 hjf - woensdag 28 augustus 2019 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 19:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is ook gewoon zo en alleen maar mooi, toch?
Absoluut. Hij heeft nu een driejarig contract, omdat hij in juni pas is geworden. Volgend jaar juni maar snel een verbeterd contract geven en verlengen met de maximale termijn. Hij staat nu al op de radar bij Barcelona.
remco k
 remco k - woensdag 28 augustus 2019 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 augustus 2019 - 19:44 schreef hjf het volgende:

[..]

Absoluut. Hij heeft nu een driejarig contract, omdat hij in juni pas is geworden. Volgend jaar juni maar snel een verbeterd contract geven en verlengen met de maximale termijn. Hij staat nu al op de radar bij Barcelona.
Dat soort talenten staan overal op de radar. Dat is niet ineens anders nu hij twee keer scoort tegen barca.

Ik ben heel benieuwd of hij straks ook zijn volgende contract gaat tekenen. Dat zal voor een groot deel bepalen of hij lang voor ons clubvoetbal speelt.
Loetje
 Loetje - woensdag 28 augustus 2019 - 19:55   quote  deeplink  
Vind dit trouwens een machtig mooie discussie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1243290