BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax sluit deal met groot bedrijf uit China: ''Een heel interessant land''

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 28 oktober 2015 - 16:05
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax sluit deal met groot bedrijf uit China: ''Een heel interessant land'' (Ajaxfanatics.nl)

remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 16:37   quote  deeplink  
Wederom een mooie prstatie van Edwin vd Sar.
Eide
 Eide - woensdag 28 oktober 2015 - 17:56   quote  deeplink  
Netjes, groot bedrijf. Als Ajax de naamsbekendheid vergroot ben je ook meteen interessanter voor andere partijen.
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 21:48   quote  deeplink  
Inderdaad.. Wel grappig trouwens..

Veel mensen commentaar op wat de directie presteert, maar op de positieve zaken wordt nooit gereageerd..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 28 oktober 2015 - 21:52   quote  deeplink  
Ik ken dit bedrijf niet, zie ook niet zo goed waarom het voor Ajax zo belangrijk is om de Chinese markt op te gaan behalve financieel. Ben bang dat dit in de toekomst gaat leiden tot tours door China in de winterstop en Zomerstop.
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 21:52 schreef NatjosFC het volgende:
Ik ken dit bedrijf niet, zie ook niet zo goed waarom het voor Ajax zo belangrijk is om de Chinese markt op te gaan behalve financieel. Ben bang dat dit in de toekomst gaat leiden tot tours door China in de winterstop en Zomerstop.
Zou zomaar kunnen, prima toch als het goed geld binnen brengt..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 28 oktober 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 21:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, prima toch als het goed geld binnen brengt..
Doorgaans zeggen van die lui zoals Raymond van Heijden(?) toch altijd dat trainingskampen naar het midden-oosten of dat soort landen niet goed zijn voor de spelers? Met oog op acclimatisatie en de vermoeidheid van het reizen.
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 21:58 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Doorgaans zeggen van die lui zoals Raymond van Heijden(?) toch altijd dat trainingskampen naar het midden-oosten of dat soort landen niet goed zijn voor de spelers? Met oog op acclimatisatie en de vermoeidheid van het reizen.
Ach, mensen gaan ook zo lang op vakantie
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 28 oktober 2015 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 22:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach, mensen gaan ook zo lang op vakantie
Makkelijk zeggen. Jij snapt ook dat presteren, fysiek en mentaal, op topniveau iets anders is dan een paar dagen na een relaxte vakantie weer aan de slag gaan op kantoor...
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 22:03 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Makkelijk zeggen. Jij snapt ook dat presteren, fysiek en mentaal, op topniveau iets anders is dan een paar dagen na een relaxte vakantie weer aan de slag gaan op kantoor...
Ik snap je prima, maar vind het een onzin beredenering...

Als je dit zou doen tussen de wedstrijden in snap ik je.. Maar er zit nog zoveel tijd overal tussen dat het geen invloed mag hebben..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 28 oktober 2015 - 22:16   quote  deeplink  
Waarom zou dit dan een prestatie zijn van van der Sar eigenlijk? Ik dacht dat hij directeur in opleiding was en dat de functie voor commerciele directeur door iemand is ingenomen.
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 22:16 schreef NatjosFC het volgende:
Waarom zou dit dan een prestatie zijn van van der Sar eigenlijk? Ik dacht dat hij directeur in opleiding was en dat de functie voor commerciele directeur door iemand is ingenomen.
Omdat het iets is wat hij begonnen is en heeft afgemaakt..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 28 oktober 2015 - 22:17   quote  deeplink  
Chinees is fucking lekker!!
Krijg er trek van!
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 28 oktober 2015 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 22:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat het iets is wat hij begonnen is en heeft afgemaakt..
Oke dan snap ik het. Proficiat dan maar Edwin!
remco k
 remco k - woensdag 28 oktober 2015 - 22:21   quote  deeplink  
Hehehe..
Eide
 Eide - donderdag 29 oktober 2015 - 06:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 22:16 schreef NatjosFC het volgende:
Waarom zou dit dan een prestatie zijn van van der Sar eigenlijk? Ik dacht dat hij directeur in opleiding was en dat de functie voor commerciele directeur door iemand is ingenomen.
Nee, Vd Sar is nog altijd directeur marketing maar heeft er, als voorzitter van het TH, taken bijgekregen. Maar hij is ook gewoon directeur marketing. Als hij volgend jaar AD wordt zal er pas een nieuwe directeur marketing komen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 29 oktober 2015 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 06:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, Vd Sar is nog altijd directeur marketing maar heeft er, als voorzitter van het TH, taken bijgekregen. Maar hij is ook gewoon directeur marketing. Als hij volgend jaar AD wordt zal er pas een nieuwe directeur marketing komen.
Officieel is hij dat niet! Hij is namelijk nooit voorgesteld aan de aandeelhouders.
neemt niet weg dat hij wel gewoon de functie invult en echt prima functioneert.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 29 oktober 2015 - 12:36   quote  deeplink  
Binnenkort opent de eerste afhaalchinees in de ArenA!! Voor al uw lekkele tlek tijdens de wedstlijd! ;-)
Eide
 Eide - donderdag 29 oktober 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 11:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Officieel is hij dat niet!
Directeur marketing of voorzitter TH? Die eerste is hij officieel zeer zeker wel, en als sinds eind 2012. Die laatste zal medegedeeld worden bij de volgende AVA maar is ook al daadwerkelijk en formeel het geval. Op Ajax.nl staat achter Edwin van der Sar: Directeur Marketing/voorzitter technisch hart. Hoe officieel moet je het hebben.
remco k
 remco k - donderdag 29 oktober 2015 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 11:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Officieel is hij dat niet! Hij is namelijk nooit voorgesteld aan de aandeelhouders.
neemt niet weg dat hij wel gewoon de functie invult en echt prima functioneert.
Jezus christus kerel.. Ga je nou weer dezelfde discussie aan als vorige week..
enough
 enough - donderdag 29 oktober 2015 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 12:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
Binnenkort opent de eerste afhaalchinees in de ArenA!! Voor al uw lekkele tlek tijdens de wedstlijd! ;-)
kunnen we nog meer kotsen tijdens de wedstrijd;-)
Eide
 Eide - donderdag 29 oktober 2015 - 16:06   quote  deeplink  
Sambal in de bidons doen, beetje peper in de reet van wat mensen :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 29 oktober 2015 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 12:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Directeur marketing of voorzitter TH? Die eerste is hij officieel zeer zeker wel, en als sinds eind 2012. Die laatste zal medegedeeld worden bij de volgende AVA maar is ook al daadwerkelijk en formeel het geval. Op Ajax.nl staat achter Edwin van der Sar: Directeur Marketing/voorzitter technisch hart. Hoe officieel moet je het hebben.
Dat klopt, maar in de toelichting van ava. Zelf ook te vinden op de website.
Daar staat dat van der sar als niet statutair directeur sinds 2012 aan het werk is.

Dat ze wel gewoon aan het werk zijn en op de website staat vermeld dat deze personen in de directie zitten.
Dat is voorbarig omdat ze nog niet officieel in dienst zijn.

Zie toelichting ava. Volgens de regels is van der sar geen directeur.
Website Ajax.nl, ga naar club en dan naar verslagen.
Daar staat toelichten Ava en bij punt 6 staat dat van der sar geen statutair directeur is. Maar formeel wel sinds 2012 in dienst is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 oktober 2015 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 29 oktober 2015 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 13:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Jezus christus kerel.. Ga je nou weer dezelfde discussie aan als vorige week..
Jij staat vrij om dit te negeren en geen discussie hoeven voeren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 29 oktober 2015 - 18:06   quote  deeplink  
Edwin van der Sar (Voorhout, 29 oktober 1970) keepte 311 officiƫle wedstrijden voor Ajax. Met 130 interlands is hij recordinternational van het Nederlands Elftal. Hij won tweemaal de UEFA Champions League (1995 en 2008) en tweemaal de FIFA Wereldbeker voor clubteams (1995 en 2008), met respectievelijk Ajax en Manchester United. Als Ajacied won hij daarnaast vier landstitels (1994, 1995, 1996, 1998), drie KNVB
Bekers (1993, 1998, 1999), de UEFA Cup (1992), de Europese Supercup (1995) en drie keer de Johan Cruijffschaal (1993, 1994, 1995). Na zijn actieve voetballoopbaan richtte hij de Edwin van der Sar foundation op en haalde hij het diploma International Master of Sportmanagement aan de Johan Cruyff Institute of Sport
Studies. Sinds 19 november 2012 maakt hij als (niet statutair) directeur marketing deel uit van het directieteam van Ajax.

Dit is voor mensen die denken dat ik uit mijn nek klets. Dit staat in een toelichting van de AVA op de website van Ajax. Tussen haakjes staat dat Van der Sar NIET Statutair directeur is.

Dit wilde ik even aangeven, ook al heeft het niet heel veel inhoud.
Volgens de regels is hij geen directeur, maar in praktijk is hij dat natuurlijk wel.
Eide
 Eide - donderdag 29 oktober 2015 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 18:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Volgens de regels is hij geen directeur, maar in praktijk is hij dat natuurlijk wel.
Man man, statutair directeur betekent dat hij niet geen directeur is, hij is echter niet benoemd middels een aandeelhoudersbesluit. Dat heeft rechtspositionele gevolgen bij een eventueel ontslag. Het veranderd alleen geen ene zak aan zijn functie bij Ajax als directeur zoals jij suggereert.

Dus gefeliciteerd, je raakt ingelezen in de wirwar van regels omtrent B.V.en en N.V.en. Je had alleen even moeten doorlezen, dan had je geweten dat een "niet-statutair" directeur gewoon directeur is, met formeel het voorvoegsel titulair.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 oktober 2015 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 29 oktober 2015 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 19:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Man man, statutair directeur betekent dat hij niet geen directeur is, hij is echter niet benoemd middels een aandeelhoudersbesluit. Dat heeft rechtspositionele gevolgen bij een eventueel ontslag. Het veranderd alleen geen ene zak aan zijn functie bij Ajax als directeur zoals jij suggereert.

Dus gefeliciteerd, je raakt ingelezen in de wirwar van regels omtrent B.V.en en N.V.en. Je had alleen even moeten doorlezen, dan had je geweten dat een "niet-statutair" directeur gewoon directeur is.
Eide, dat is hem nu echt al meerdere keren uitgelegd..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 29 oktober 2015 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 19:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Man man, statutair directeur betekent dat hij niet geen directeur is, hij is echter niet benoemd middels een aandeelhoudersbesluit. Dat heeft rechtspositionele gevolgen bij een eventueel ontslag. Het veranderd alleen geen ene zak aan zijn functie bij Ajax als directeur zoals jij suggereert.

Dus gefeliciteerd, je raakt ingelezen in de wirwar van regels omtrent B.V.en en N.V.en. Je had alleen even moeten doorlezen, dan had je geweten dat een "niet-statutair" directeur gewoon directeur is, met formeel het voorvoegsel titulair.
Ik zeg alleen dat hij volgens de regels geen directeur is.

Wat vervolgens ook gewoon een formaliteit is, om hem wel directeur te maken.

Formeel is hij de directeur, volgens de wet niet.
Eide
 Eide - donderdag 29 oktober 2015 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 20:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Formeel is hij de directeur, volgens de wet niet.
Welke wet? Waar lul je over?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 29 oktober 2015 - 20:52   quote  deeplink  
Jezus zo vermoeiend dit....daar geeft niemand toch ene flikker om
Ik heb het niet over jou Eide.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 29 oktober 2015 - 20:56   quote  deeplink  
Al met al, het blijft imo een nieuwe goede deal voor onze club!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 29 oktober 2015 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 oktober 2015 - 20:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Welke wet? Waar lul je over?
Laat maar, ik hou er over op.
.
Ik heb het gewoon verkeerd ingeschat, Ik had er niet over moeten beginnen.
het voegt namelijk helemaal niks toe om dit te weten...
BertusBadeend
 BertusBadeend - donderdag 29 oktober 2015 - 23:11   quote  deeplink  
Mooie deal, gefeliciteerd!
Als meer clubs dit soort deals binnen kunnen trekken kunnen NL clubs misschien weer meedoen in Europa.
ajax/410
 ajax/410 - maandag 02 november 2015 - 11:42   quote  deeplink  
PA, ik zeg niet dat ik heel geliefd ben op dit forum, alleen vraag ik me toch af hoe je na 3731 posts waarvan er waarschijnlijk 3731 niet serieus zijn genomen toch nog steeds probeert iedereen van jouw mening te overtuigen.

Dat wou ik even zeggen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 02 november 2015 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2015 - 11:42 schreef ajax/410 het volgende:
PA, ik zeg niet dat ik heel geliefd ben op dit forum, alleen vraag ik me toch af hoe je na 3731 posts waarvan er waarschijnlijk 3731 niet serieus zijn genomen toch nog steeds probeert iedereen van jouw mening te overtuigen.

Dat wou ik even zeggen.
Dat heet doorzettingsvermogen pik!
Eide
 Eide - maandag 02 november 2015 - 17:11   quote  deeplink  
Daarnaast is PA een prima gozer. Alleen een beetje koppig, soms tegen beter weten in. Heb ik ook wel eens last van ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 02 november 2015 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 oktober 2015 - 21:48 schreef remco k het volgende:
Inderdaad.. Wel grappig trouwens..

Veel mensen commentaar op wat de directie presteert, maar op de positieve zaken wordt nooit gereageerd..
Wij kunnen toch moeilijk nu een inschatting geven hoe het uitpakt en wat het oplevert. Wanneer er reclame geld binnenkomt is dat meegenomen, maar je kunt nog niks zeggen wat het Ajax brengt op de lange termijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2015 door Bobby1972 --
ajax/410
 ajax/410 - maandag 02 november 2015 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2015 - 17:11 schreef Eide het volgende:
Daarnaast is PA een prima gozer. Alleen een beetje koppig, soms tegen beter weten in. Heb ik ook wel eens last van ;)
Ik geloof best dat hij een prima gozer is.

En van koppigheid hebben we allemaal wel eens last.
remco k
 remco k - maandag 02 november 2015 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2015 - 17:33 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wij kunnen toch moeilijk nu een inschatting geven hoe het uitpakt en wat het oplevert. Wanneer er reclame geld binnenkomt is dat meegenomen, maar je kunt nog niks zeggen wat het Ajax brengt op de lange termijn.
Het gaat toch ook gewoon om de deal op zich. En dat het nog meer met zich mee zal kunnen brengen zou mooi meegenomen zijn, maar daar gaat het helemaal niet om. Dit is gewoon een deal op zich, en daar verdient men de complimenten voor.. En dan dus met name de door jouw fel bekritiseerde vd Sar...
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 03 november 2015 - 02:40   quote  deeplink  
Je weet niet wat zijn aandeel is in het geheel. En of het aan hem te danken is of de deal al dan niet is gesloten zou worden. Ik vind dat niet zoveel zeggend.
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2015 - 02:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Je weet niet wat zijn aandeel is in het geheel. En of het aan hem te danken is of de deal al dan niet is gesloten zou worden. Ik vind dat niet zoveel zeggend.
Hij is er hoofdverantwoordelijk voor..
Eide
 Eide - dinsdag 03 november 2015 - 17:16   quote  deeplink  
Hoofd- en eindverantwoordelijk en dus vanuit de directie de beslissingsbevoegde persoon in deze deals. De aanname dat Van der Sar hier intiem bij betrokken is beweest is zeer aannemelijk.
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2015 - 17:16 schreef Eide het volgende:
Hoofd- en eindverantwoordelijk en dus vanuit de directie de beslissingsbevoegde persoon in deze deals. De aanname dat Van der Sar hier intiem bij betrokken is beweest is zeer aannemelijk.
Ik vind het toch ook wel bijzonder..

gebeurt er iets slechts, dan is vd Sar hoofdverantwoordelijk, gebeurt er iets goeds wordt er meteen gezegd dat men zich afvraagt wat zijn rol hierin is..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5146
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax sluit deal met groot bedrijf uit China: ''Een heel interessant land''









0.0103638