BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: KNVB helpt Europees actieve ploegen niet

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 18 december 2015 - 17:32   quote  deeplink  
PSV neemt het in de kwartfinale van de KNVB beker thuis op tegen Fc Utrecht. De KNVB heeft deze wedstrijd op donderdagavond gepland. Waarom krijgen die clubs die Europees nog actief zijn en dus punten voor het UEFA klassement kunnen behalen dan niet de betere woensdagavond. Dit zelfde geldt voor competitiewedstrijden. De KNVB roept de Europees actieve clubs wel op om deze wedstrijden serieus te nemen in verband met de genoemde punten en ons aanzien in Europa, maar deze clubs helpen ho maar. Fuck de KNVB dus.
Eide
 Eide - vrijdag 18 december 2015 - 18:55   quote  deeplink  
Welkom in de realiteit waar wij de afgelopen seizoenen mee te maken hebben gehad. Je krijgt de KNVB gewoon niet mee.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 18 december 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 18:55 schreef Eide het volgende:
Welkom in de realiteit waar wij de afgelopen seizoenen mee te maken hebben gehad. Je krijgt de KNVB gewoon niet mee.
Klopt, in het buitenland snappen ze dat beter. Hoe simpel kan het zijn.
Eide
 Eide - vrijdag 18 december 2015 - 21:50   quote  deeplink  
Er zijn belangen die de Eredivisie overstijgen. Daarom ben ik ook gewoon blij voor jullie dat jullie verder zijn. En laat de volgende ronde vooral niet de laatste zijn. Ik vind dat stukje chauvinisme heel normaal, jammer dat de KNVB dat niet omzet in een uitgekiend programma.
VVout
 VVout - zaterdag 19 december 2015 - 07:37   quote  deeplink  
Wat is het probleem dan Pieter, zowel Robben als van Perzië hebben eens uitgelegd dat ze één dag nodig hebben om te herstellen en het heerlijk vinden minstens twee wedstrijden per week te spelen. Liever een wedstrijd dan saaie trainingen afwerken, bovendien veel beter om je wedstrijdritme op peil te houden.

Ik vind het gewoon gezeur, kan je dit nou echt niet als pro aan?
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2015 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 07:37 schreef VVout het volgende:
Wat is het probleem dan Pieter, zowel Robben als van Perzië hebben eens uitgelegd dat ze één dag nodig hebben om te herstellen en het heerlijk vinden minstens twee wedstrijden per week te spelen. Liever een wedstrijd dan saaie trainingen afwerken, bovendien veel beter om je wedstrijdritme op peil te houden.

Ik vind het gewoon gezeur, kan je dit nou echt niet als pro aan?
Punt is niet dat je 2 wedstrijden in de week speelt. Dat moet gewoon kunnen. Het probleem is als je, bijvoorbeeld, een wedstrijd hebt met een vlucht van 4 of 5 uur eraan. Ga dan maar eens tellen hoe veel tijd je eigenlijk hebt na een Europees duel om te herstellen. Dus vind ik het helemaal niet gek dat de KNVB dan kijkt of er na een Europees duel mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld zondag laat te spelen, of van mij part zelfs vroeg... maar niet op zaterdag om eens iets te noemen.
VVout
 VVout - zaterdag 19 december 2015 - 11:10   quote  deeplink  
Je spieren herstellen ook in het vliegtuig Eide en als je dan thuis bent heb je nog genoeg tijd over om lekker uit te slapen je vriendin een beurt te geven en uitgebreid te ontbijten. Ze moeten gewoon in hun koppies niet zo met een bepaalde voor ingestelde mode aan de slag gaan, een beetje vent zijn laat maar zeggen.
Pieter08
 Pieter08 - zaterdag 19 december 2015 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 11:10 schreef VVout het volgende:
Je spieren herstellen ook in het vliegtuig Eide en als je dan thuis bent heb je nog genoeg tijd over om lekker uit te slapen je vriendin een beurt te geven en uitgebreid te ontbijten. Ze moeten gewoon in hun koppies niet zo met een bepaalde voor ingestelde mode aan de slag gaan, een beetje vent zijn laat maar zeggen.
Als jullie in de toekomst weer eens Europees gaan spelen, krijgen jullie er ook mee te maken. Waarom laten in ploegen die Europees hebben gespeeld dan zoveel punten liggen?
VVout
 VVout - zaterdag 19 december 2015 - 12:45   quote  deeplink  
Omdat je de ruimte in hun koppie's geeft dat het te rechtvaardigen is. Ze voelen zich vaak ook te goed na een zwaar bevochten Europese top wedstrijd en denken zich te kunnen veroorloven in de competitie een beetje gas terug te nemen.
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2015 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 11:10 schreef VVout het volgende:
Je spieren herstellen ook in het vliegtuig Eide en als je dan thuis bent heb je nog genoeg tijd over om lekker uit te slapen je vriendin een beurt te geven en uitgebreid te ontbijten. Ze moeten gewoon in hun koppies niet zo met een bepaalde voor ingestelde mode aan de slag gaan, een beetje vent zijn laat maar zeggen.
Waarom relateer je het nu aan de spelers, dat slaat nergens op. Waar het om gaat is dat de KNVB, als vertegenwoordiger van het Nederlands voetbal, best wel rekening mag houden met de cluboverstijgende belangen. Nu heeft PSV er last van, de afgelopen jaren hadden wij er last van en als jullie je weer eens kwalificeren en overwinteren hebben jullie er ook last van.

Bovendien die je net alsof er hele gekke dingen gevraagd worden. Een ploeg die op woensdag Europees speelt geen competitie laten spelen op zaterdag is toch geen gekkigheid? De enige reden dat daar moeilijk over gedaan wordt zijn de uitzendtijden van Fox.

Als de keuze is tussen de sportieve belangen van de clubs of het uitzendschema van Fox mag die laatste natuurlijk nooit de overhand hebben.
VVout
 VVout - zaterdag 19 december 2015 - 13:38   quote  deeplink  
Lul niet de spelers moeten het spel uitvoeren en nu wordt er geklaagd over de manier hoe de KNVB het moment van spelen invult.

Als je zegt dat je dit niet aan de spelers kan relateren, spoor je niet. Ze moeten gewoon niet z'n probleem er van maken.
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2015 - 14:15   quote  deeplink  
Wie is ze? Jij bent hier de enige die over spelers begint... geen idee waar je het vandaan haalt en op welke spoortje jij dan rijdt. Is in ieder geval een ander spoor als de rest.
VVout
 VVout - zaterdag 19 december 2015 - 15:59   quote  deeplink  
Joh lult toch niet zo raar, de planning is ten bate van de mensen op het veld de spelers dus.
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2015 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 15:59 schreef VVout het volgende:
Joh lult toch niet zo raar, de planning is ten bate van de mensen op het veld de spelers dus.
Nee, de planning is een afweging tussen clubbelang en de uitzendingen van Fox. Daarom wordt er tegenwoordig ook op vrijdag en zaterdag gespeeld. Dat is puur vanwege de uitzendrechten. En die wegen dus zwaarder als het belang van clubs actief in Europa.

Ik weet niet hoe het met jou is, maar de tijd dat alle Eredivisiewedstrijden op zondag om 14:30 werden gespeeld is echt niet zo heel lang geleden hoor.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 19 december 2015 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:
Wie is ze? Jij bent hier de enige die over spelers begint... geen idee waar je het vandaan haalt en op welke spoortje jij dan rijdt. Is in ieder geval een ander spoor als de rest.
Je begint zelf ook over herstellen, en wie moeten er buiten de spelers om anders herstellen van een Europese wedstrijd?? De directie??
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2015 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 17:45 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Je begint zelf ook over herstellen, en wie moeten er buiten de spelers om anders herstellen van een Europese wedstrijd?? De directie??
Goed lezen, VVout begint over spelers, niet ik. Ik reageer op hem.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 19 december 2015 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 17:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed lezen, VVout begint over spelers, niet ik. Ik reageer op hem.
Nadenken, het gaat er niet om wie er over begon, het gaat erom dat je met argumenten aankomt die tegenstrijdig zijn.
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2015 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 18:01 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Nadenken, het gaat er niet om wie er over begon, het gaat erom dat je met argumenten aankomt die tegenstrijdig zijn.
Gelul. Daar waar wedstrijden te dicht op elkaar liggen heeft dat als enig belang de commercie en niet het belang van de clubs en de spelers. Voor het Nederlandse voetbal, en dus voor alle clubs, zou het beter zijn als de KNVB daar minder stringent in is.

Als je daar een andere mening over hebt, prima. Ik zie het ook bij jullie vanzelf gebeuren als jullie het haasje zijn.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 19 december 2015 - 19:01   quote  deeplink  
Wie betaalt bepaald.
A_4EzjlCAAAB6GA.jpg
VVout
 VVout - zaterdag 19 december 2015 - 20:37   quote  deeplink  
Niet zo gek als je naar de salarissen kijkt dat de commercie een bepalende factor is. Je zal dit dan ook als speler moeten realiseren als je graag een dikke bankrekening wilt hebben en dus niet gaan zitten te janken als je eens een stapje er bij moet doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2015 door VVout --
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 21:42 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Klopt, in het buitenland snappen ze dat beter. Hoe simpel kan het zijn.
Je hebt helemaal gelijk, overigens hebben jullie dit seizoen heel veel thuiswedstrijden gehad na europese potjes..
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 16:33   quote  deeplink  
Ook bij Feyenoord vandaag de doordeweekse wedstrijd heel duidelijk zichtbaar..

Blijkbaar werkt dat herstellen in twee daagjes toch wat anders..
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 20 december 2015 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 16:33 schreef remco k het volgende:
Ook bij Feyenoord vandaag de doordeweekse wedstrijd heel duidelijk zichtbaar..

Blijkbaar werkt dat herstellen in twee daagjes toch wat anders..
Lag het daar maar aan, als spelers dat als excuus gebruiken zijn ze Feyenoord onwaardig.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2015 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2015 - 19:53 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Lag het daar maar aan, als spelers dat als excuus gebruiken zijn ze Feyenoord onwaardig.
Spelers van 26 27 kunnen het fysiek makkelijker aan zoveel wedstrijden te spelen..

In Nederland ligt dat gewoon anders blijkbaar, hoe absurd het ook is..

Ik vind dat men de spelers fysiek wel sterker zou moeten kunnen krijgen, dat geld voor vrijwel alle clubs..

Als je bijvoorbeeld de Suarez van nu fysiek met de Suarez bij Ajax vergelijkt, dat is een compleet andere speler..

maar de KNVB zou Europees spelende ploegen wel moeten helpen met een makkelijker programma..
Nederland heeft de punten op de coefficient keihard nodig..
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 21 december 2015 - 00:13   quote  deeplink  
Dat noem ik symptoombestrijding, in sterkere competities moeten er een paar tandjes bij om blijvend in de basis te staan, met een betere fysiek en mentaliteit tot gevolg.

Fysiek kun je trainen, maar de mentaliteit om dat ook te doen is in Nederland ver te zoeken.
Typisch een structureel probleem.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 december 2015 door Gerard_FR --
Eide
 Eide - maandag 21 december 2015 - 00:19   quote  deeplink  
Bij veel topploegen wordt er gerouleerd. Bayern is dit seizoen nog geen enkele wedstrijd met dezelfde basis gestart. Nu hebben de topploegen ook wel de diepte dat te doen maar toch.

Ik ben het helemaal met je eens dat een profvoetballer van deze tijd 2 wedstrijden per week aan moet kunnen. Dat neemt niet weg dat zoiets wel een tol eist en dat je aan twee dagen lang niet altijd voldoende hebt echt te herstellen. En grotendeels moeten de clubs dan maar voor een afdoende selectie zorgen, maar waar mogelijk denk ik dat de bond best een beetje mee moet kunnen en willen denken, daar waar dat mogelijk is.
VVout
 VVout - maandag 21 december 2015 - 07:31   quote  deeplink  
Gelukkig kunnen ze komende zomer met het EK allemaal eens goed uitrusten en kijken hoe je moet voetballen, misschien steken ze er wat van op.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2015 - 08:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2015 - 00:13 schreef Gerard_FR het volgende:
Dat noem ik symptoombestrijding, in sterkere competities moeten er een paar tandjes bij om blijvend in de basis te staan, met een betere fysiek en mentaliteit tot gevolg.

Fysiek kun je trainen, maar de mentaliteit om dat ook te doen is in Nederland ver te zoeken.
Typisch een structureel probleem.
Het moeten een combinatie zijn..

In andere landen wordt er wel rekening mee gehouden. Waarom hier dan niet..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: KNVB helpt Europees actieve ploegen niet









0.0103740