BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Groningen - Ajax (Zondag 14 februari 2016, 12:30); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 11 februari 2016 - 21:55   quote  deeplink  
groot_140827-groningen-ajax.jpg

Door de nuttige, zwaarbevochten en verdiende overwinning op Feyenoord heeft Ajax een periode van met 2 gelijke spelen afgesloten. Die gelijke spelen hebben er wel toe geleid dat PSV nu de dans in de Eredivisie leidt en het aan Ajax is in het spoor te blijven. De zwakke periode met weinig goals heeft er bovendien toe geleid dat het doelsaldo van Ajax niet meer zo superieur is als voorheen. De achterstand betekent in ieder geval dat verdere misstappen niet kunnen, tegen Groningen moet gewonnen worden.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 104 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 70 en gingen er 14 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. De vorige editie van Groningen tegen Ajax, in het seizoen 2014/15, eindigde in 2-0 een overwinning voor Groningen. De return dat seizoen en het eerste duel van dit seizoen eindigde twee keer in een 2-0 overwinning voor Ajax. De jaren daarvoor was Ajax eigenlijk altijd de overwinnaar, hoewel er af en toe punten werden gemorst. Groningen is bepaald geen angstgegner maar zeker ook geen makkelijke tegenstander.

Groningen maakt een goed seizoen door en staat op een keurige 7e plaats. De ploeg van Edwin van der Looi leunt op een stugge verdediging die tot nu toe slechts 28 goals tegen kreeg. Het zwakke punt van Groningen is het scorend vermogen, de Trots van het Noorden wist pas 28 maal het net te vinden. Groningen is op haar sterkst als het een voorsprong moet verdedigen, als Grunn op voorsprong komt wint het vrijwel altijd dit seizoen. Groningen heeft behoorlijk wat oud-Ajacieden in de ploeg. Lindgren, Padt, Hoesen en Maduro hebben allen een Ajax verleden. Burnet en Kappelhof speelden in de Ajax jeugd maar kregen nooit een contract.

De Groningers spelen doorgaans in een 4-3-3 formatie. Micheal de Leeuw is de topscorer met slechts 6 goals. Mahi en Hoesen spelen voornamelijk als invaller maar hebben respectievelijk 5 en 4 goals op hun naam. Brians Linssen is met 4 goals de man van de assists met Tibbeling en Antonia, ook al een reservespeler, zijn beiden ook belangrijk in het creëren van kansen. Wat dus op valt is dat Groningen ook veel mogelijkheden heeft op de bank en met wijzigingen in de ploeg nog kansen en goals kan afdwingen.

Na de passie en vechtlust tegen Feyenoord zal Ajax zich ook voor dit duel weer moeten opladen. Met het langdurig wegvallen van Tete en Riedewald is het bovendien schuiven achterin. De voorhoede blijft een lastig gebied en het is maar de vraag voor welke invulling De Boer nu zal kiezen, zeker omdat Younes en Schone het goed invulde en El Ghazi weliswaar niet goed speelde, maar wel nadrukkelijk betrokken was bij het spel. Achterin lijken Veltman, Van der Hoorn en Dijks zeker van een plekje. De vraag is of FdB kiest voor Viergever centraal op Van Rhijn op rechtsback. Het middenveld zal ongewijzigd zijn met Gudelj, Bazoer en Klaassen. Voorin lijkt Younes zeker van een basisplaats, verder waag ik mij niet aan uitspraken.

De beelden zijn van het eerste duel van dit seizoen. Na een moeizame 1e helft waar Ajax wel op voorsprong kwam vergat Ajax de 2e helft serieus aan het doelsaldo te werken. Het werd nog 2-0 door een typische Viktor Fischer goal.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 februari 2016 door Eide --
enough
 enough - donderdag 11 februari 2016 - 22:17   quote  deeplink  
Leuke topic Eide.

AJAX heeft weer vertrouwen uit de klassieker getankt en grun zit wel in een flowtje ,maar
IK zie daar geen problemen 1-4

(Oja Eide ik ben blij dat je weer terug bent....
al was je vervanger ook klasse hoor!);-)

Peanuts..voor loetje natuurlijk!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 februari 2016 door enough --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 11 februari 2016 - 22:32   quote  deeplink  
Gelijkspelletje denk ik...

Geen Milik = geen doelpunten, dus frank, gewoon Milik in de spits aub!!

Eide, kan jij dit even doorgeven aan de Boer?
remco k
 remco k - vrijdag 12 februari 2016 - 10:49   quote  deeplink  
HUh??? Zonder Millik scoren we de laatste wedstrijd twee keer. Met Millik de twee wedstrijden daarvoor totaal twee keer..

Tis maar hoe je het bekijkt..
Eide
 Eide - vrijdag 12 februari 2016 - 11:03   quote  deeplink  
Ik heb met verbazing gelezen hoeveel kritiek El Ghazi na Feyenoord kreeg eigenlijk. Hij was aanspeelbaar, liep ruimtes vallen, deed waar mogelijk iets goed met de bal. Hij is gewoon een stuk dynamischer dan Milik. Veel minder een pure afmaker natuurlijk en bij voorzetten is Milik echt wel de betere. Maar ik vond El Ghazi voetballend een verademing.
Brandje
 Brandje - vrijdag 12 februari 2016 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 11:03 schreef Eide het volgende:
Ik heb met verbazing gelezen hoeveel kritiek El Ghazi na Feyenoord kreeg eigenlijk. Hij was aanspeelbaar, liep ruimtes vallen, deed waar mogelijk iets goed met de bal. Hij is gewoon een stuk dynamischer dan Milik. Veel minder een pure afmaker natuurlijk en bij voorzetten is Milik echt wel de betere. Maar ik vond El Ghazi voetballend een verademing.
Ik vond El Ghazi het ook gewoon prima doen. Echter heeft hij wel te veel oogkleppen op met als voorbeeld de verkeerde terug speelbal van Botheghin en dat hij eigenlijk Klaassen moet aanspelen. Staat wel weer tegenover dat hij wel de CV's van de tegenstander bezig houdt. Ik zeg daarom ook laat hem maar staan. Kan cerny mooi wat vaker spelen.
remco k
 remco k - vrijdag 12 februari 2016 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 12:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vond El Ghazi het ook gewoon prima doen. Echter heeft hij wel te veel oogkleppen op met als voorbeeld de verkeerde terug speelbal van Botheghin en dat hij eigenlijk Klaassen moet aanspelen. Staat wel weer tegenover dat hij wel de CV's van de tegenstander bezig houdt. Ik zeg daarom ook laat hem maar staan. Kan cerny mooi wat vaker spelen.
Mee eens.. Gewoon laten staan nu, kan er alleen maar beter worden. En hij heeft wel die potentie om in dit systeem als spits mee te voetballen..
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 12 februari 2016 - 13:10   quote  deeplink  
Ik ga voor een benauwde zwaarbevochten 1-2 !

Dus :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 februari 2016 door ZerauS --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 februari 2016 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 13:10 schreef ZerauS het volgende:
Ik ga voor een benauwde zwaarbevochten 1-2 !
Op basis van wat? Groningen is ook niet erg goed dit seizoen hoor. 1-3 moet lukken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 februari 2016 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 12:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Mee eens.. Gewoon laten staan nu, kan er alleen maar beter worden. En hij heeft wel die potentie om in dit systeem als spits mee te voetballen..
Inderdaad wel meer spits wat we zoeken. Sterker aan de bal en bewegelijk.
Met Youness-Ghazi-Cerny of Younes-Ghazi-Fischer krijg je veel meer beweging en eventuele diepgang waar nodig. Milik is te afhankelijk van een voorzet.
Brandje
 Brandje - vrijdag 12 februari 2016 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 14:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Op basis van wat? Groningen is ook niet erg goed dit seizoen hoor. 1-3 moet lukken.
Alleen thuis van utrecht verloren. Verder ongeslagen en wij doen het wel geweldig dus we mogen heel blij zijn als we uberhaupt winnen
Eide
 Eide - vrijdag 12 februari 2016 - 15:51   quote  deeplink  
De Boer heeft vandaag op de persconferentie gezegd dat er ten opzichte van het duel tegen Feyenoord niet veel zal veranderen. Ik ben benieuwd.
jodocus
 jodocus - vrijdag 12 februari 2016 - 15:54   quote  deeplink  
1-3
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 februari 2016 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 11:03 schreef Eide het volgende:
Ik heb met verbazing gelezen hoeveel kritiek El Ghazi na Feyenoord kreeg eigenlijk. Hij was aanspeelbaar, liep ruimtes vallen, deed waar mogelijk iets goed met de bal. Hij is gewoon een stuk dynamischer dan Milik. Veel minder een pure afmaker natuurlijk en bij voorzetten is Milik echt wel de betere. Maar ik vond El Ghazi voetballend een verademing.
Ik vond hem een drama. Continuo plekken waar hij niets moest staan en speelde eigenlijk net zoveel verstoppertje als Milik de afgelopen wedstrijden deed. Daarnaast gewoon totaal geen overzicht voor zijn medespelers en continu egoïstisch. Wat mij betreft gewoon wissel zetten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 februari 2016 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 februari 2016 - 22:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Gelijkspelletje denk ik...

Geen Milik = geen doelpunten, dus frank, gewoon Milik in de spits aub!!

Eide, kan jij dit even doorgeven aan de Boer?
In ieder geval heb je geen drol aan voorzetten als hij niet speelt.
Eide
 Eide - vrijdag 12 februari 2016 - 16:42   quote  deeplink  
El Ghazi heeft dit seizoen anders ook uit voorzetten gescoord, ook met het hoofd. Milik krijgt voldoende kansen om zich te laten zien maar het komt er niet uit. Geef El Ghazi nou eens 5 wedstrijden als 9, gewoon laten staan en vertrouwen geven.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 12 februari 2016 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 16:42 schreef Eide het volgende:
El Ghazi heeft dit seizoen anders ook uit voorzetten gescoord, ook met het hoofd. Milik krijgt voldoende kansen om zich te laten zien maar het komt er niet uit. Geef El Ghazi nou eens 5 wedstrijden als 9, gewoon laten staan en vertrouwen geven.
Daar ben ik wel voorstander van, eens een keer iemand het vertrouwen geven voor langere tijd.
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 12 februari 2016 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 14:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Op basis van wat? Groningen is ook niet erg goed dit seizoen hoor. 1-3 moet lukken.
Ik hoop dat je gelijk heb. Anders zit ik weer met samengeknepen billen op de bank :-)
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 12 februari 2016 - 20:16   quote  deeplink  
Die samengeknepen billen zullen nog wel vaker voorkomen dit seizoen. Zolang we maar weer niet die goal tegen krijgen in de laatste minuten. Met een verdediging zonder riedewald en Tete moet dat nog blijken. El ghazi gewoon eens ff laten staan in de spits!!!
Groningen uit.....de laatste jaren niet een zekerheidje. Toch deze keer n verrassende overwinning van 0-3 klaassen , bazoer, el ghazi !!!!!
enough
 enough - vrijdag 12 februari 2016 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 18:54 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk heb. Anders zit ik weer met samengeknepen billen op de bank :-)
Wees jij dan maar blij dat volendam in de jupiter zit....

Anders had je met reed naar de paling boer kunnen staan...(:0 of met je bek ..grapje gap
p111
 p111 - vrijdag 12 februari 2016 - 22:20   quote  deeplink  
Anwar laten staan hij moet echt een kans krijgen op die stek,hij moet alleen meer oog krijgen voor zijn medespelers.
ik ga voor o-2
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 februari 2016 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 18:54 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk heb. Anders zit ik weer met samengeknepen billen op de bank :-)
Haha dat is toch wekelijks ritueel? Blijft lang 1-1 laatste minuten scoren we twee keer! :p
enough
 enough - vrijdag 12 februari 2016 - 23:09   quote  deeplink  
Egootjes voorin ''begrijpelijk" (gezien ieder der situatie),maar Ho ff

Zo lang er;nog steeds..steeds..steeds; geen idee of overzicht .inzicht is .blijven we klootzakken voorin.
Tot de 16 kan het leuk wezen ,maar daarna ppppffff

Yeeleleleleleleellllelel

oja ik weet niet meer wie het vroeg wat Yeleleleleleeleleleelle betekend.

''//'' Lange ..lange;; leugen!! "//"....so what!!

.. .. 1-4....

De leugen begint al van achterhoede naar middenveld !!

(maar dat wisten jullie ook all.)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door enough --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 13 februari 2016 - 01:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 23:09 schreef enough het volgende:
Egootjes voorin ''begrijpelijk" (gezien ieder der situatie),maar Ho ff

Zo lang er;nog steeds..steeds..steeds; geen idee of overzicht .inzicht is .blijven we klootzakken voorin.
Tot de 16 kan het leuk wezen ,maar daarna ppppffff

Yeeleleleleleleellllelel

oja ik weet niet meer wie het vroeg wat Yeleleleleleeleleleelle betekend.

''//'' Lange ..lange;; leugen!! "//"....so what!!

.. .. 1-4....

De leugen begint al van achterhoede naar middenveld !!

(maar dat wisten jullie ook all.)
Uuuuuuuuh.....nee..
enough
 enough - zaterdag 13 februari 2016 - 01:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 01:45 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Uuuuuuuuh.....nee..
IS GOED ZO!!)..;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door enough --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 13 februari 2016 - 01:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 01:50 schreef enough het volgende:

[..]

IS GOED ZO!!)..;-)
Uuuuhhh okej 😥
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2016 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 23:09 schreef enough het volgende:
Egootjes voorin ''begrijpelijk" (gezien ieder der situatie),maar Ho ff

Zo lang er;nog steeds..steeds..steeds; geen idee of overzicht .inzicht is .blijven we klootzakken voorin.
Tot de 16 kan het leuk wezen ,maar daarna ppppffff

Yeeleleleleleleellllelel

oja ik weet niet meer wie het vroeg wat Yeleleleleleeleleleelle betekend.

''//'' Lange ..lange;; leugen!! "//"....so what!!

.. .. 1-4....

De leugen begint al van achterhoede naar middenveld !!

(maar dat wisten jullie ook all.)
Hoeveel bier is hier voor nodig?
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2016 - 02:03   quote  deeplink  
1-0
enough
 enough - zaterdag 13 februari 2016 - 02:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 02:03 schreef Loetje het volgende:
1-0
hè loet ; wat doe ajax morgen....niet gelijk spelen toch....;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door enough --
enough
 enough - zaterdag 13 februari 2016 - 02:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 02:03 schreef Loetje het volgende:
1-0
Yelelleeleelelelleelell loetje ;-)

Zondag gewoon 1-4..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door enough --
ZerauS
 ZerauS - zaterdag 13 februari 2016 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 21:37 schreef enough het volgende:

[..]

Wees jij dan maar blij dat volendam in de jupiter zit....

Anders had je met reed naar de paling boer kunnen staan...(:0 of met je bek ..grapje gap
Gelukkig maar :-)
ZerauS
 ZerauS - zaterdag 13 februari 2016 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 22:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha dat is toch wekelijks ritueel? Blijft lang 1-1 laatste minuten scoren we twee keer! :p
Ja das waar :-) met dat laatste zou ik dan niet ontevreden zijn. 3 punten absoluut heilig nu.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 16:42 schreef Eide het volgende:
El Ghazi heeft dit seizoen anders ook uit voorzetten gescoord, ook met het hoofd. Milik krijgt voldoende kansen om zich te laten zien maar het komt er niet uit. Geef El Ghazi nou eens 5 wedstrijden als 9, gewoon laten staan en vertrouwen geven.
Echt waar?? Welgeteld 1 keer! En dat was in de allereerste wedstrijd van het seizoen tegen AZ. Nou poe poe wat indrukwekkend. Daarnaast is het doelgemiddelde van El Ghazi verder totaal niet beter dan Milik. Nu Milik minder draait dan vorig seizoen moet zijn kop gelijk op het hakblok. Misschien moet je de situatie eens anders inschatten. De buitenspelers keren continu naar binnen toe. Van voorzetten is amper sprake. Ook El Ghazi was afgelopen weekend een erg slecht aanspeelpunt. Liep continu verdekt opgesteld en totaal niet vrij. Daarnaast is hij ook geen kaatser, want hij gaat liever voor eigen succes. Ook al loopt hij zichzelf daardoor continu vast. Nu je met Schöne speelt weet je dat er voorzetten gaan komen. Dan lijkt het mij beter dat je dus iemand neerzet met lengte en met het gevoel om een bal te kopen.

Milik weet heus wel dat het beter moet, maar ook hij krijgt amper een kans. En je gaat mij echt niet vertellen dat het door hem komt dat we de afgelopen weken zo dramatisch speelden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 11:03   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 13 februari 2016 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Echt waar?? Welgeteld 1 keer! En dat was in de allereerste wedstrijd van het seizoen tegen AZ. Nou poe poe wat indrukwekkend. Daarnaast is het doelgemiddelde van El Ghazi verder totaal niet beter dan Milik. Nu Milik minder draait dan vorig seizoen moet zijn kop gelijk op het hakblok.
Milik doet het statistisch gezien helemaal niet minder. Het probleem is ook niet zijn kwaliteiten als afmaker. Dat wordt ook keer op keer gezegd. Het probleem is dat Milik zich veel te weinig met het spel bemoeid. Hij is te weinig aanspeelbaar, te passief en staat veel te vaak in de rug van een tegenstander. Hij is afwachtend in plaats van proactief. En op die vlakken was El Ghazi tegen Feyenoord een verademing. Bovendien is El Ghazi wel degelijk productiever als Milik.

quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Misschien moet je de situatie eens anders inschatten. De buitenspelers keren continu naar binnen toe. Van voorzetten is amper sprake.
Misschien moet je het eens anders inschatten. De buitenspelers zien geen aanspeelpunt en komen daarom steeds naar binnen. Bovendien heb ik de afgelopen 3 wedstrijden meer voorzetten gezien als heel vorig jaar. Hoe vaak moeten Dijks en El Ghazi de ballen voor slingeren?

quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ook El Ghazi was afgelopen weekend een erg slecht aanspeelpunt.
Dan verschillen we hier nadrukkelijk over van mening.

quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Liep continu verdekt opgesteld en totaal niet vrij. Daarnaast is hij ook geen kaatser, want hij gaat liever voor eigen succes. Ook al loopt hij zichzelf daardoor continu vast.
El Ghazi juist regelmatig aanspeelbaar, zowel diep als bij momenten waar hij uit de spits weg liep. Kijk vooral ook eens naar de samenvatting tegen Feyenoord. Bij de 1-1 staat hij gewoon een meter vrij en aanspeelbaar voor Younes (die het zelf goed af maakt). Bij de pingel staat hij naar de 16, bal gaat naar Klaassen maar El Ghazi had 2 meter ruimte op de 16 door zich goed aan te bieden. Later bij de actie van Veltman is hij ook ruim aanspeelbaar maar Veltman loopt door....

Wat jij aanhaalt dat Milik in de weg zit gebeurt El Ghazi dus ook, met dat verschil dat El Ghazi niet op ballen staat te wachten.

quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nu je met Schöne speelt weet je dat er voorzetten gaan komen. Dan lijkt het mij beter dat je dus iemand neerzet met lengte en met het gevoel om een bal te kopen.
Juist Schone is iemand die nadrukkelijk de weg naar binnen zoekt voor het schot. Nog belangrijker, Schone is altijd op zoek naar de combinatie. Dat is nauwelijks te doen met Milik die op de bal staat te wachten.

quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Milik weet heus wel dat het beter moet, maar ook hij krijgt amper een kans. En je gaat mij echt niet vertellen dat het door hem komt dat we de afgelopen weken zo dramatisch speelden.
1498 minuten dit seizoen tot dus ver. Meer als welke aanvaller dan ook. El Ghazi heeft met 180 minuten minder speeltijd (1319) evenveel goals als Milik. Als er iemand is in de voorhoede van Ajax die veel tijd, vertrouwen en kansen krijg is het Milik wel. Mag er dan eens om een ander geroepen worden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Milik doet het statistisch gezien helemaal niet minder. Het probleem is ook niet zijn kwaliteiten als afmaker. Dat wordt ook keer op keer gezegd. Het probleem is dat Milik zich veel te weinig met het spel bemoeid. Hij is te weinig aanspeelbaar, te passief en staat veel te vaak in de rug van een tegenstander. Hij is afwachtend in plaats van proactief. En op die vlakken was El Ghazi tegen Feyenoord een verademing. Bovendien is El Ghazi wel degelijk productiever als Milik.

[..]

Misschien moet je het eens anders inschatten. De buitenspelers zien geen aanspeelpunt en komen daarom steeds naar binnen. Bovendien heb ik de afgelopen 3 wedstrijden meer voorzetten gezien als heel vorig jaar. Hoe vaak moeten Dijks en El Ghazi de ballen voor slingeren?

[..]

Dan verschillen we hier nadrukkelijk over van mening.

[..]

El Ghazi juist regelmatig aanspeelbaar, zowel diep als bij momenten waar hij uit de spits weg liep. Kijk vooral ook eens naar de samenvatting tegen Feyenoord. Bij de 1-1 staat hij gewoon een meter vrij en aanspeelbaar voor Younes (die het zelf goed af maakt). Bij de pingel staat hij naar de 16, bal gaat naar Klaassen maar El Ghazi had 2 meter ruimte op de 16 door zich goed aan te bieden. Later bij de actie van Veltman is hij ook ruim aanspeelbaar maar Veltman loopt door....

Wat jij aanhaalt dat Milik in de weg zit gebeurt El Ghazi dus ook, met dat verschil dat El Ghazi niet op ballen staat te wachten.

[..]

Juist Schone is iemand die nadrukkelijk de weg naar binnen zoekt voor het schot. Nog belangrijker, Schone is altijd op zoek naar de combinatie. Dat is nauwelijks te doen met Milik die op de bal staat te wachten.

[..]

1498 minuten dit seizoen tot dus ver. Meer als welke aanvaller dan ook. El Ghazi heeft met 180 minuten minder speeltijd (1319) evenveel goals als Milik. Als er iemand is in de voorhoede van Ajax die veel tijd, vertrouwen en kansen krijg is het Milik wel. Mag er dan eens om een ander geroepen worden?
Je mag roepen om een ander, ik ben het totaal oneens alleen. Ik vind El Ghazi een zelfingenomen egoïstische speler die totaal geen oog heeft voor zijn medespelers. Daarnaast zo voorspelbaar als wat. Dus nee, ik heb liever een andere spits. En dat hoeft dan niet eens Milik te zijn. Maar zoals gezegd draait het even niet met Milik en moet hij gelijk geslachtofferd worden. Ik zeg, in de zomerstop verkopen!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 11:47   quote  deeplink  
En het is slechts mijn mening hoor!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 13 februari 2016 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
En het is slechts mijn mening hoor!
Toch denk ik dat Eide zijn mening prima kan onderbouwen waar het bij jou meer je gevoel is..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 12:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat Eide zijn mening prima kan onderbouwen waar het bij jou meer je gevoel is..
Zal ook best. Ik heb gewoon niet zoveel met El Ghazi. Overigens rond mij hebben meerdere mensen dat. Ik heb afgelopen zondag hem ook erg weinig goed zien doen. En ik zat toch op een mooie plek om dat goed te aanschouwen! En dat hoorde ik van anderen rondom mij in het stadion ook. Ieder zal er op zijn eigen manier naar kijken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Milik doet het statistisch gezien helemaal niet minder. Het probleem is ook niet zijn kwaliteiten als afmaker. Dat wordt ook keer op keer gezegd. Het probleem is dat Milik zich veel te weinig met het spel bemoeid. Hij is te weinig aanspeelbaar, te passief en staat veel te vaak in de rug van een tegenstander. Hij is afwachtend in plaats van proactief. En op die vlakken was El Ghazi tegen Feyenoord een verademing. Bovendien is El Ghazi wel degelijk productiever als Milik.

[..]

Misschien moet je het eens anders inschatten. De buitenspelers zien geen aanspeelpunt en komen daarom steeds naar binnen. Bovendien heb ik de afgelopen 3 wedstrijden meer voorzetten gezien als heel vorig jaar. Hoe vaak moeten Dijks en El Ghazi de ballen voor slingeren?

[..]

Dan verschillen we hier nadrukkelijk over van mening.

[..]

El Ghazi juist regelmatig aanspeelbaar, zowel diep als bij momenten waar hij uit de spits weg liep. Kijk vooral ook eens naar de samenvatting tegen Feyenoord. Bij de 1-1 staat hij gewoon een meter vrij en aanspeelbaar voor Younes (die het zelf goed af maakt). Bij de pingel staat hij naar de 16, bal gaat naar Klaassen maar El Ghazi had 2 meter ruimte op de 16 door zich goed aan te bieden. Later bij de actie van Veltman is hij ook ruim aanspeelbaar maar Veltman loopt door....

Wat jij aanhaalt dat Milik in de weg zit gebeurt El Ghazi dus ook, met dat verschil dat El Ghazi niet op ballen staat te wachten.

[..]

Juist Schone is iemand die nadrukkelijk de weg naar binnen zoekt voor het schot. Nog belangrijker, Schone is altijd op zoek naar de combinatie. Dat is nauwelijks te doen met Milik die op de bal staat te wachten.

[..]

1498 minuten dit seizoen tot dus ver. Meer als welke aanvaller dan ook. El Ghazi heeft met 180 minuten minder speeltijd (1319) evenveel goals als Milik. Als er iemand is in de voorhoede van Ajax die veel tijd, vertrouwen en kansen krijg is het Milik wel. Mag er dan eens om een ander geroepen worden?
Maar we zullen zien de komende tijd. En als het niet loopt roepen we gewoon weer om een ander. Want we zijn per slot van rekening Ajacieden en enorm kritisch!! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 12:58   quote  deeplink  
En inderdaad is het bij mij meer een gevoel dan 1 met onderbouwing. Al vond ik El Ghazi tijdens de wedstrijd tegen die kakkerlakken echt niet beter spelen daar zijn voorganger Milik. En dan kunnen we wel roepen om momenten waar hij wel vrij stond, maar die momenten heeft Milik in de voorgaande wedstrijden ook wel gehad. En geloof mij maar, toen vonden spelers het ook niet nodig om hem te gebruiken. Dus eigenlijk ligt het probleem niet zozeer bij de spits maar meer bij de manier van de buitenspelers en de aansluiting vanaf het middenveld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 13 februari 2016 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 12:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar we zullen zien de komende tijd. En als het niet loopt roepen we gewoon weer om een ander. Want we zijn per slot van rekening Ajacieden en enorm kritisch!! ;-)
Men zoekt naar iets dat werkt. Zolang het niet functioneert is verandering logisch.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 13:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Men zoekt naar iets dat werkt. Zolang het niet functioneert is verandering logisch.
Hehehehehehe echt waar Eide? Laten we redelijk wezen dat wij Ajacieden toch de kritische nooit zijn daarop! ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2016 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 16:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik vond hem een drama. Continuo plekken waar hij niets moest staan en speelde eigenlijk net zoveel verstoppertje als Milik de afgelopen wedstrijden deed. Daarnaast gewoon totaal geen overzicht voor zijn medespelers en continu egoïstisch. Wat mij betreft gewoon wissel zetten.
Waarom Millik na 20 wedstrijden niet presteren wel laten staan, en Al Ghazi na 1 pot waarin die al beter was dan Millik dit hele seizoen wel eraf halen?
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2016 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 - 17:03 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Daar ben ik wel voorstander van, eens een keer iemand het vertrouwen geven voor langere tijd.
Inderdaad, het elftal deed het prima tegen Feyenoord. Gewoon laten staan dus..
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2016 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 11:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Echt waar?? Welgeteld 1 keer! En dat was in de allereerste wedstrijd van het seizoen tegen AZ. Nou poe poe wat indrukwekkend. Daarnaast is het doelgemiddelde van El Ghazi verder totaal niet beter dan Milik. Nu Milik minder draait dan vorig seizoen moet zijn kop gelijk op het hakblok. Misschien moet je de situatie eens anders inschatten. De buitenspelers keren continu naar binnen toe. Van voorzetten is amper sprake. Ook El Ghazi was afgelopen weekend een erg slecht aanspeelpunt. Liep continu verdekt opgesteld en totaal niet vrij. Daarnaast is hij ook geen kaatser, want hij gaat liever voor eigen succes. Ook al loopt hij zichzelf daardoor continu vast. Nu je met Schöne speelt weet je dat er voorzetten gaan komen. Dan lijkt het mij beter dat je dus iemand neerzet met lengte en met het gevoel om een bal te kopen.

Milik weet heus wel dat het beter moet, maar ook hij krijgt amper een kans. En je gaat mij echt niet vertellen dat het door hem komt dat we de afgelopen weken zo dramatisch speelden.
Sorry kerel, maar van Schone kan je heel veel zeggen, maar iet dat het een man van de voorzet is, die doet niets anders dan naar binnen komen voor de combinatie.

En kaatsend heb ik Ghazi de laatste twee keer op 9 echt meer zien doen dan Millik in zijn hele periode bij Ajax..

Millik is echt een geweldenaar in de 16, maar verstopt zich in het voetballende deel.. En juist daar heeft ajax wel veel behoefte aan, en is iets waar Ghazi ook veel meer potentie toont..
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2016 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 12:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zal ook best. Ik heb gewoon niet zoveel met El Ghazi. Overigens rond mij hebben meerdere mensen dat. Ik heb afgelopen zondag hem ook erg weinig goed zien doen. En ik zat toch op een mooie plek om dat goed te aanschouwen! En dat hoorde ik van anderen rondom mij in het stadion ook. Ieder zal er op zijn eigen manier naar kijken!
Ik denk dat dit het precies is.. Iedereen kijkt er op zijn eigen manier naar.. Zeker omdat het een positie is die eigenlijk al sinds Huntelaar niet geweldig meer is ingevuld..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2016 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 14:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het precies is.. Iedereen kijkt er op zijn eigen manier naar.. Zeker omdat het een positie is die eigenlijk al sinds Huntelaar niet geweldig meer is ingevuld..
Inderdaad, je had ook beter eerst mijn laatste reactie kunnen lezen voordat je op die andere ging reageren! ;-)

Maar inderdaad was Huntelaar de laatste die de spitspositie het best invulde. Sindsdien is Ajax er echt tekort op geschoten!
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2016 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2016 - 15:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad, je had ook beter eerst mijn laatste reactie kunnen lezen voordat je op die andere ging reageren! ;-)

Maar inderdaad was Huntelaar de laatste die de spitspositie het best invulde. Sindsdien is Ajax er echt tekort op geschoten!
Ik begin altijd bij het begin....:-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 13 februari 2016 - 15:24   quote  deeplink  
Milik is de spits, maar iets uitproberen is wel goed.
Als Anwar er morgen 2 of 3 mist en we verliezen, moet je dan opletten 😅

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Groningen - Ajax (Zondag 14 februari 2016, 12:30); 1 - 2









0.0092229