BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het einde van FC Twente?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 00:31   quote  deeplink  
Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 00:27 edit quote deeplink
Van Oostveen heeft er een hard hoofd in of FC Twente volgend seizoen nog wel bestaat.

Van Oostveen de man die medeverantwoordelijk is voor een oranje EK loze zomer wat de Nederlandse economie miljarden gaat kosten met maken van keuze,s van verkeerde bondsdcoaches.
PSV moet dan 6 punten inleveren en Ajax krijgt er 2 punten bij.
Ajax zal dan kampioen worden op een manier waar ze zelfs in Amsterdam niet trots op zullen zijn.
Van Oostveen heeft FC Twente ook 3 jaar laten aan rotzooien zonder dat de KNVB het niet zag of niet wilde zien.

Een club die maar wat aanrotzooit verdiend een straf.
FC Twente kreeg al 6 punten aftrek.
3 jaar geen europees voetbal.
45000 euro boete.

Dit seizoen kreeg FC Twente enkele deadlines van de KNVB I.V.M financien die allemaal zijn gehaald.

1 mei is de laatste deadline.
FC Twente moet dan een crediteuren akkoord hebben met alle schuldeisers.
FC Twente heeft dit nagenoeg voor elkaar op Munsterman en Van der Laan na.

Door de uitspraken van Van Oostveen bedenken enkele sponsoren en nieuwe commisarissen zich nog wel een keer voor ze er instappen.

Ik vind deze uitspraak van Van Oostveen zeer kwalijk.

Van Oostveen gaat hier helemaal niet over.

Ik vind deze uitspraken zeer kwalijk.
Van Oostveen hangt hier een strop om de nek van Twente.

Ik bekijk het wel vanuit een Twente Bril.

Wat vinden objectieve Supporters van andere clubs hier van?
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 00:45   quote  deeplink  
ENSCHEDE - Het wegvallen van FC Twente uit de eredivisie kan vergaande consequenties hebben voor de overige clubs.
Bekijk ook...

FC Twente wil dat bestuurders betalen

Maar welke? ,,Dit is een uniek geval,'' zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse. ,,In de eredivisie is nog nooit eerder een club de licentie ontnomen. Daarom zijn we nu verschillende scenario's aan het bekijken. We kunnen daar nog geen uitspraken over doen.''

Het tijdstip waarop FC Twente de licentie zou worden ontnomen, is erg belangrijk. Raken de Tukkers die kwijt voor de laatste speeldag (8 mei), dan komen alle resultaten van de Enschedese te vervallen. Koploper PSV won tweemaal van FC Twente en raakt dan zes punten kwijt. Ajax verspeelde twee punten in Enschede en zou spekkoper kunnen zijn.

Hoe de degradatieregeling wordt indien FC Twente de licentie wordt ontnomen, wil de KNVB nog niet zeggen.

FC Twente kan zonder proflicentie verder in de topklasse, liet directeur Bert van Oostveen woensdag weten.
Zie ook

eredivisie
FC Twente
voetbal
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 04 maart 2016 - 09:17   quote  deeplink  
Het is volgens mij een observatie aan de hand van het rapport omtrent de bananenrepubliek die Fc Twente is geworden door de jaren heen. Het is imo kortzichtig om de problematiek en mogelijke gevolgen van jarenlang bedrog en leugens ten nadele van de rest van de eredivisie bij van Oostveen neer te leggen.
Vindt hem ongeschikt aan het roer bij de KNVB, maar de tukkers hebben hun eigen graf gegraven.
Eide
 Eide - vrijdag 04 maart 2016 - 12:47   quote  deeplink  
Het is natuurlijk bizar dat Munsterman en Van der Laan 2 van de voornaamste schuldeisers blijken te zijn terwijl zij Twente naar de kloten hebben geholpen. Dan is wijzen naar de KNVB gewoon ongepast. Begin eens met pijnruimen in eigen huis en maak je dan weer eens druk over anderen.

Bovendien, wat ik ergens anders al schreef, je kan de uitspraken van Van Oostveen ook zien in het licht van een bezorgde bestuurder die juist een oproep doet een club te redden met de melding van het 1 voor 12 is. Van Oostveen zijn ruim binnen zijn verantwoordelijkheden en taken door zich daar zorgen over te maken.
Twente 310
 Twente 310 - vrijdag 04 maart 2016 - 13:16   quote  deeplink  
De KNVB voert een selectief beleid, toen de bestuurlijke en financiele wanorde bij Ajax en Feijenoord de orde van de dag waren keek de KNVB de ander kant op. Het wordt hoog tijd dat Kesler weer zijn functie, directeur KNVB in Zeist gaat BEKLEDEN. van Oostveen trekt de kar niet meer
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 04 maart 2016 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 13:16 schreef Twente 310 het volgende:
De KNVB voert een selectief beleid, toen de bestuurlijke en financiele wanorde bij Ajax en Feijenoord de orde van de dag waren keek de KNVB de ander kant op. Het wordt hoog tijd dat Kesler weer zijn functie, directeur KNVB in Zeist gaat BEKLEDEN. van Oostveen trekt de kar niet meer
Dus de jarenlange indeling in categorie 1 bij Feyenoord was de andere kant op kijken?
Eide
 Eide - vrijdag 04 maart 2016 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 13:16 schreef Twente 310 het volgende:
De KNVB voert een selectief beleid, toen de bestuurlijke en financiele wanorde bij Ajax en Feijenoord de orde van de dag waren keek de KNVB de ander kant op. Het wordt hoog tijd dat Kesler weer zijn functie, directeur KNVB in Zeist gaat BEKLEDEN. van Oostveen trekt de kar niet meer
Wat een klinkklare onzin. lees je ten minste even in voordat je dit soort dingen plaatst.

Ten eerste heeft Feyenoord jarenlang in categorie 1 gebivakkeerd. Pas nadat er jarenlang een heel streng financieel beleid is gevoerd is Feyenoord daar weer uit gekropen. Ik mag dan wel Ajacied zijn, maar ik heb veel bewondering voor hoe Feyenoord die periode te boven is gekomen, want er was absoluut geen sprake van een makkelijke situatie of een KNVB die de andere kant op keek.

Ten tweede leed Ajax miljoenenverliezen die het dan een jaar later weer goed maakte met miljoenenwinst. Ajax had geen miljoenenschuld. In die periode zat Ajax ook steevast in categorie 2 en niet in categorie 3 zoals tegenwoordig.

Zoals ik eerder al schreef, jullie zouden eens kritisch naar jezelf moeten kijken in plaats van een beetje de calimero uithangen en wijzen naar Van Oostveen, de KNVB, Ajax, Feyenoord, mijn schoonmoeder en de kat van de buren.
Twente 310
 Twente 310 - vrijdag 04 maart 2016 - 16:10   quote  deeplink  
Wat een onzin, onze club is de enige club in Nederland met een fonkelnieuw stadion.
Dat stadion en samen met ruim 3 hectare grond vol eigendom van de club.
Dit in tegenstelling tot Ajax en Feijenoord die alles huren, zelfs voor het zand in de bloempotten moeten ze nog huur voor betalen en dit alles onder het motto, To rent de tent
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 15:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat een klinkklare onzin. lees je ten minste even in voordat je dit soort dingen plaatst.

Ten eerste heeft Feyenoord jarenlang in categorie 1 gebivakkeerd. Pas nadat er jarenlang een heel streng financieel beleid is gevoerd is Feyenoord daar weer uit gekropen. Ik mag dan wel Ajacied zijn, maar ik heb veel bewondering voor hoe Feyenoord die periode te boven is gekomen, want er was absoluut geen sprake van een makkelijke situatie of een KNVB die de andere kant op keek.

Ten tweede leed Ajax miljoenenverliezen die het dan een jaar later weer goed maakte met miljoenenwinst. Ajax had geen miljoenenschuld. In die periode zat Ajax ook steevast in categorie 2 en niet in categorie 3 zoals tegenwoordig.

Zoals ik eerder al schreef, jullie zouden eens kritisch naar jezelf moeten kijken in plaats van een beetje de calimero uithangen en wijzen naar Van Oostveen, de KNVB, Ajax, Feyenoord, mijn schoonmoeder en de kat van de buren.
Indirect bezegelt Van Oostveen het lot van FC Twente wel degelijk. Want door zijn uitspraken is de kans groot dat (potentiële) sponsors of andere soorten geldschieters zich nu terug gaan trekken en dat geldt ook bijvoorbeeld voor (toekomstige) huurders van bijvoorbeeld de voor FC Twente zeer lucratieve VIP-boxen. Dit omdat ze er door die uitspraken geen vertrouwen meer in hebben. FC Twente is druk met herstelwerkzaamheden dit helpt natuurlijk niet.En waarom kritisch naar onszelf.Zaten wij ook in het bestuur?

Wij hebben als supporters anderhalf jaar geleden al aan de bel getrokken bij het bestuur tijdens een supportersavond dat we het gevoel hadden dat er iets niet klopte.

Het werd ontkend door het bestuur.
Daar konden we het dus mee doen.
Nu,anderhalf later bleken we toch gelijk te hebben gehad.

We wijzen niet naar Van Oostveen.
Het gaat erom dat Van Oostveen juist nu die uitspraken doet.
Van Oostveen had dat binnenskamers kunnen zeggen.
Welke speler wil z,n contract nu nog verlengen?
Welke speler zal nu nog naar FC Twente willen komen?

Van Oostveen had dit beter een half jaar geleden kunnen zeggen.
Dan hadden we ons de moeite kunnen besparen en de stekker er uit kunnen trekken.
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 04 maart 2016 - 17:01   quote  deeplink  
Met alle respect, van Oostveen heeft toch geen nieuwe feiten op tafel gelegd in de media? En ben je echt zo naïef om te denken dat, voor deze uitspraken, er hordes investeerders klaarstonden om hun kapitaal naar de Grolsch Veste te brengen? Die waren echt al wel op de hoogte dat het nogal riskant is om fc Twente geld te lenen hoor.
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 17:28   quote  deeplink  
http://www.twenteinsite.nl/driessen-maakt-gehakt-oostveen-gevaarlijke-rancuneuze-actie.html
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 17:01 schreef MightyAce het volgende:
Met alle respect, van Oostveen heeft toch geen nieuwe feiten op tafel gelegd in de media? En ben je echt zo naïef om te denken dat, voor deze uitspraken, er hordes investeerders klaarstonden om hun kapitaal naar de Grolsch Veste te brengen? Die waren echt al wel op de hoogte dat het nogal riskant is om fc Twente geld te lenen hoor.
Er staat al een groot inversteerder klaar.
Al een hele tijd zelfs.
Als Twente de licentie behoud springt ie er gelijk in.

Hij wacht eerst af.
Daarbij moet Van Oostveen dit niet in de pers gaan schreeuwen,maar dan had ie dit binnenskamers moeten zeggen.

Lees verder het Artikel van Driessen maar.
En nee Driessen is geen tukker,maar Ajacied.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 maart 2016 door Aartus --
Aartus
 Aartus - vrijdag 04 maart 2016 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 13:16 schreef Twente 310 het volgende:
De KNVB voert een selectief beleid, toen de bestuurlijke en financiele wanorde bij Ajax en Feijenoord de orde van de dag waren keek de KNVB de ander kant op. Het wordt hoog tijd dat Kesler weer zijn functie, directeur KNVB in Zeist gaat BEKLEDEN. van Oostveen trekt de kar niet meer
Deze situatie,s zijn niet vergelijkbaar.
Ajax en Feijenoord hadden weliswaar schulden,maar hadden de zaak niet beduveld met valse contracten.

Een schuld hoeft nog niet het einde te zijn zolang je de spelersalarissen en schuldeisers maar kan blijven betalen.

Zo kan je over enkele jaren weer gezond zijn.Op dit moment kan FC Twente nog steeds aan die verplichtingen voldoen.Dus waar Van Oostveen opdoelt snap ik niet.
Eide
 Eide - vrijdag 04 maart 2016 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 16:49 schreef Aartus het volgende:

[..]

Van Oostveen had dit beter een half jaar geleden kunnen zeggen.
Dan hadden we ons de moeite kunnen besparen en de stekker er uit kunnen trekken.
Ik vraag mij serieus af of Van Oostveen dit sowieso had moeten zeggen. Los van zijn bedoelingen en of hij al dan niet in zijn recht staat haal je hele terechte overwegingen aan waarom hij dit misschien beter voor zich had kunnen houden.

Ik weet niet of dit op termijn veel uit maakt voor de toekomst van Twente. Als Twente blijft drijven twijfel ik er niet aan dat jullie een goede subtopper in Nederland blijven. Voetbal leeft in jullie regio en Twente heeft, ondanks al dit geneuzel, een positieve uitstraling als club denk ik. Het is alleen nu pompen of verzuipen, en als Twente blijft drijven zal er wel een heel transparant en gedegen financieel plan moeten komen om toekomstige geldschieters over de streep te trekken.

Het artikel van Driessen doet mij niet zo veel. Driessen heeft momenteel heel nadrukkelijk de pijlen gericht op de KNVB. De hele sportafdeling van de Telegraaf laat op het moment geen moment onbenut om de KNVB te fileren. Die hebben een te nadrukkelijke agenda om ze heel serieus te nemen. Ik wacht wel af tot een serieuze sportjournalist als Sjoerd Mossou zich er in verdiept.
Eide
 Eide - vrijdag 04 maart 2016 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 16:10 schreef Twente 310 het volgende:
Wat een onzin, onze club is de enige club in Nederland met een fonkelnieuw stadion.
Dat stadion en samen met ruim 3 hectare grond vol eigendom van de club.
Dit in tegenstelling tot Ajax en Feijenoord die alles huren, zelfs voor het zand in de bloempotten moeten ze nog huur voor betalen en dit alles onder het motto, To rent de tent
Nogmaals, lees je gerust een beetje in voordat je jezelf zo vreselijk voor lul zet. Er klopt letterlijk niets van wat je hier schrijft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 maart 2016 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 05 maart 2016 - 08:36   quote  deeplink  
Als FC Twente iets nodig heeft, dan is het een mes op de keel
Sjoerd Mossou


Volgens Bert van Oostveen heeft FC Twente niet alleen Harry Houdini nodig, maar ook nog Hans Klok. Het was jammer dat hij good old Hansje Kazán onvermeld liet, mijn favoriete goochelaar aller tijden, maar gelukkig maakte Bert dat goed met nóg een paar stevige oneliners.

Het was bij Twente niet vijf voor twaalf, zei Van Oostveen, maar twee óver twaalf. Het lijk lag niet alleen voor de kist, nee, nee; de begrafenis was al besteld. Trouwens, er was niet zozeer één lijk uit de kast gevallen, maar 'een compleet massagraf'. En zo ging het nog wel even door, alsof Van Oostveen een avond lang op de meest lugubere, afschrikwekkende metaforen had zitten studeren.

Toen ik het las, dacht ik: tsjongejonge. Als in: tsjongejonge, wat doorzichtig. Bert van Oostveen wilde hier overduidelijk de boel op scherp zetten, in een ultieme poging om die Twente luchtfietsers en koekenbakkers nou eindelijk eens écht het mes op de keel te zetten.

Hij sloeg daar enigszins in door, vond ik. Bert ging een beetje over the top met al zijn lijken en massagraven en begrafenissen en weet-ik-veel, maar hé: het doel heiligt natuurlijk de middelen. FC Twente moet gered worden, desnoods met (hier volgt nog een metafoortje) gestrekt been en de noppen vooruit.

Maar veel mensen werden juist heel boos op Bert van Oostveen. Ze doorzagen de erg doorzichtige strategie niet, blijkbaar. Ze vonden het misplaatst en gemeen en overdreven en schan-da-lig. Johan Derksen bijvoorbeeld beschermde liever Joop Munsterman nog een keertje, zijn trouwe vriend, en één van zijn laatste bronnen in de voetbalwereld.

Welnu, lieve mensen, om maar eens een oud-Hollands gezegde uit de kast te trekken: 'Don't shoot the messenger' (ook niet als die Bert van Oostveen heet). U mag onze KNVB-directeur natuurlijk een enorme lul vinden, maar denkt u nu werkelijk dat de voetbalbond het slecht voor heeft met FC Twente, het Oost-Nederlandse voetbalbolwerk?

Een club met een brede regionale achterban en een enorm draagvlak? Met potentieel pakweg 30.000 toeschouwers? Natuurlijk bestaat er stiekem heel veel leedvermaak over de ineenstorting van FC Twente, bij concurrerende clubs vooral. Feyenoord, SC Heerenveen, Heracles Almelo, PEC Zwolle, FC Groningen. Direct of indirect zijn ze jarenlang genaaid door de Twentse grootheidswaanzinnigen.

Zij lachen in hun vuistje. Ze ruiken bloed nu - en potentiële nieuwe sponsors. Klopt, de KNVB voelt zich ook misleid door FC Twente, en al helemaal door Joop Munsterman en Aldo van der Laan. Maar dat 'het Nederlandse voetbal' gebaat is bij een gezond FC Twente, lijkt me nogal wiedes. Een open deur. Dat snapt elke halve zool.

Als FC Twente in deze fase nou iets nodig heeft, dan is het wel een opzichtig mes op de keel. Heeft u die halfslachtige persconferentie gezien, eerder deze week in Enschede?

Ze wilden nog net de vlag niet buiten hangen. Ze hadden - heel stoer en daadkrachtig - de directeur op een zijspoor gezet, keurig zoals dat in een rapport was aanbevolen. Het was nog even doorbijten allemaal, maar de operatie was bijna geslaagd, en het ging nu allemaal écht de goede kant op.

Zag u Joop Munsterman een paar dagen later het slachtoffer uithangen? Hoorde u hem piepen hoe 'emotioneel' het allemaal wel niet was? Joop wilde heus wel een crediteurenakkoordje ondertekenen, maar hij wachtte op initiatief van FC Twente, en - ach wee - dat kwam maar niet.

Exact. En precies daarom hebben ze in Tukkerland een gemene boze boeman nodig, die bij alle hoofdrolspelers een vat buskruit in hun reet steekt. Het gaat om FC Twente, verder om helemaal niets of niemand. Snap dat dan.

Bron

----------------------

Zo, daar is het stuk waar ik gister al op zat te wachten, het commentaar van Sjoerd Mossou. Op alle fronten een buitengewoon goede column wat mij betreft.
Twente 310
 Twente 310 - zaterdag 05 maart 2016 - 08:36   quote  deeplink  
Wel even inhoudelijk reageren en geef aan waarom mijn standpunten niet zouden kloppen en ga niet op voorhand allerlei scheldwoorden de wereld in sturen.
Eide
 Eide - zaterdag 05 maart 2016 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2016 - 08:36 schreef Twente 310 het volgende:
Wel even inhoudelijk reageren en geef aan waarom mijn standpunten niet zouden kloppen en ga niet op voorhand allerlei scheldwoorden de wereld in sturen.
Moet ik nu echt die onzin punt voor punt voor je ontleden? Dat meen je toch niet hopelijk? Het nieuwste stadion van Nederland staat per slot van rekening nog geen 20 kilometer bij die van jullie vandaan waarmee is alvast één van jouw beweringen tot onzin is gedegradeerd. Daarnaast scheld ik niet, ik spreek een waardeoordeel uit over het stukje onzin dat je produceerde aan de hand van een bekend Nederlands gezegde.

Moet ik echt verder gaan op deze voet of geloof je het zelf ook wel? Je hebt nu twee stukjes tekst geschreven die beide helemaal nergens op sloegen. Als je een inhoudelijke reactie wil, neem dan zelf ook de moeite iets te schrijven wat enig inhoudelijk niveau heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 maart 2016 door Eide --
Twente 310
 Twente 310 - zaterdag 05 maart 2016 - 11:43   quote  deeplink  
Eigendom of huur, een wereld van verschil ...... !
Eide
 Eide - zaterdag 05 maart 2016 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2016 - 11:43 schreef Twente 310 het volgende:
Eigendom of huur, een wereld van verschil ...... !
Behalve als een club gedeelte eigenaar is of beheer van een stadion is gesplitst naar een aparte stichting bijvoorbeeld. Dan verdwijnen die verschillen juist.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 maart 2016 door Eide --
Twente 310
 Twente 310 - zaterdag 05 maart 2016 - 14:53   quote  deeplink  
Nogmaals, onze club is volledig eigenaar van 3 hectare grond, te weten parkeerplaatsen en de opstallen en het stadion, in ruil daarvoor hebben ze een hypotheek.
Daar is niets mis mee, je kunt je afvragen of het volledig eigenaar zijn wel de juiste keuze is geweest.
Eide
 Eide - zaterdag 05 maart 2016 - 16:20   quote  deeplink  
Ik heb ook nergens gezegd dat daar iets mis mee is. Ook met je eens dat het volledig eigenaarschap een keuze is die je maar moet willen. Het brengt ook een enorm secundair proces met zich mee.

Waar ik wel op doelde zijn al die uitspraken daar omheen die kant noch wal raken. Ik neem aan dat daar voornamelijk veel emotie in mee spreekt wat momenteel best begrijpelijk is.
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2016 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 16:49 schreef Aartus het volgende:

[..]

Indirect bezegelt Van Oostveen het lot van FC Twente wel degelijk. Want door zijn uitspraken is de kans groot dat (potentiële) sponsors of andere soorten geldschieters zich nu terug gaan trekken en dat geldt ook bijvoorbeeld voor (toekomstige) huurders van bijvoorbeeld de voor FC Twente zeer lucratieve VIP-boxen. Dit omdat ze er door die uitspraken geen vertrouwen meer in hebben. FC Twente is druk met herstelwerkzaamheden dit helpt natuurlijk niet.En waarom kritisch naar onszelf.Zaten wij ook in het bestuur?

Wij hebben als supporters anderhalf jaar geleden al aan de bel getrokken bij het bestuur tijdens een supportersavond dat we het gevoel hadden dat er iets niet klopte.

Het werd ontkend door het bestuur.
Daar konden we het dus mee doen.
Nu,anderhalf later bleken we toch gelijk te hebben gehad.

We wijzen niet naar Van Oostveen.
Het gaat erom dat Van Oostveen juist nu die uitspraken doet.
Van Oostveen had dat binnenskamers kunnen zeggen.
Welke speler wil z,n contract nu nog verlengen?
Welke speler zal nu nog naar FC Twente willen komen?

Van Oostveen had dit beter een half jaar geleden kunnen zeggen.
Dan hadden we ons de moeite kunnen besparen en de stekker er uit kunnen trekken.
Sponsoren zullen niet op basis van de uitspraken van van Oostveen zo'n beslissing maken, dat is klinkklare onzin. Potentiële en huidige sponsoren hebben het recht om de cijfers van clubs in te zien, en zullen dat ten alle tijde ook doen, en op basis daarvan zullen de mensen die vaak meer verstand van die cijfers hebben dan verenigingsmensen beslissingen nemen..
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2016 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2016 - 14:53 schreef Twente 310 het volgende:
Nogmaals, onze club is volledig eigenaar van 3 hectare grond, te weten parkeerplaatsen en de opstallen en het stadion, in ruil daarvoor hebben ze een hypotheek.
Daar is niets mis mee, je kunt je afvragen of het volledig eigenaar zijn wel de juiste keuze is geweest.
Volgens mij is FC Twente na onderstaand bericht geen eigenaar meer toch?

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/288310/fc-twente-niet-langer-eigenaar-van-de-grolsch-veste/
Twente 310
 Twente 310 - zondag 06 maart 2016 - 15:59   quote  deeplink  
De gemeente verleend de garantstelling onder de voorwaarde dat de licentie niet wordt ingetrokken.
Eide
 Eide - zondag 06 maart 2016 - 16:44   quote  deeplink  
Raar. Je hebt een garantstelling nodig voor licentiebehoud maar krijgt die garantstelling pas als de licentie is behouden. Dat is volgens mij een kip-ei redenatie.

Ik weet vrij zeker dat er wel een getekend document moet liggen om die licentie te gehouden. Ik geloof nooit dat de KNVB, na alle rare constructies bij Twente, daar heel makkelijk in mee gaat. Alhoewel, met de KNVB weet je het maar nooit! :p

Kunnen jullie een inschatting maken van de huidige situatie? Ik zou het persoonlijk zonde vinden als Twente niet door kan. Ik denk dat ook het Nederlands voetbal als instituut niet gebaat is bij het wegvallen van nog meer profclubs.
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2016 - 17:45   quote  deeplink  
Helemaal eens Eide. Het NL voetbal is gewoon gebaat bij een goed FC Twente..
Aartus
 Aartus - maandag 07 maart 2016 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2016 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Raar. Je hebt een garantstelling nodig voor licentiebehoud maar krijgt die garantstelling pas als de licentie is behouden. Dat is volgens mij een kip-ei redenatie.

Ik weet vrij zeker dat er wel een getekend document moet liggen om die licentie te gehouden. Ik geloof nooit dat de KNVB, na alle rare constructies bij Twente, daar heel makkelijk in mee gaat. Alhoewel, met de KNVB weet je het maar nooit! :p

Kunnen jullie een inschatting maken van de huidige situatie? Ik zou het persoonlijk zonde vinden als Twente niet door kan. Ik denk dat ook het Nederlands voetbal als instituut niet gebaat is bij het wegvallen van nog meer profclubs.
De Gemeente staat garant als er een akkoord is bereikt met de crediteuren.

En dat de gemeente garant staat is weer 1 van de vereisten van de KNVB voor het behouden van de proflicentie.

Dat wil overigens nog niet zeggen dat FC Twente dan klaar is.
Er is hier zoveel aan de hand dat wij het hier niet meer kunnen volgen.
Het lijkt hier wel Italie over de ijssel.

Iedere dag komt er een nieuw lijk uit de kast.
Ik hoop dat de kast nu leeg is.
Alleen dan heb ik nog sterke hoop op de redding van FC Twente.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2016 door Aartus --
MightyAce
 MightyAce - donderdag 10 maart 2016 - 17:13   quote  deeplink  
ENSCHEDE - Over het toekomstscenarios voor FC Twente wordt in de media veel onzin verteld. Van KNVB-directeur Van Oostveen (creditreurenakkoord moet deze week nog worden getekend) tot Tom Egbers (FC Twente kan zich geen nieuwe straf licentiecommissie permitteren): het is feitelijk onjuist.
De materie is ingewikkeld. Sommige dingen weet de KNVB zelf niet eens, simpelweg, omdat ze nog nooit eerder voorkwamen.

Bekijk hieronder de belangrijkste zaken die wél bekend zijn over de huidige positie van FC Twente:

Geen van de schuldeisers heeft belang bij het niét ondertekenen van het crediteurenakkoord. Niet tekenen betekent alle geld kwijt, een handtekening betekent nog wat terug zien.

Curator zal bij faillissement oud-bestuurders persoonlijk aansprakelijk stellen. Heeft gezien historie en rapport Knüppe grote kans van slagen.

Licentie weg betekent tevens het faillissement voor FC Twente. Schuldenberg is te hoog om in topklasse te kunnen aflossen.

Licentiebehoud hangt niet alleen van geld af; als licentiecommissie verkeerde liquiditeitsprognose voor dit seizoen niet als een gevolg van de affaire Tadic beoordeelt, kan FC Twente het schudden.

Ook resultaten van het nog onderzoek naar onregelmatigheden naar transfers kunnen het voortbestaan op het spel zetten.

KNVB-baas Van Oostveen sprak voor over iets waar hij niet over gaat en was voorbarig. Maar zijn voorspelling dat de kans groter is dat er komend seizoen geen betaald voetbal meer in Enschede wordt gespeeld dan wel, is heel reëel.
MightyAce
 MightyAce - donderdag 10 maart 2016 - 17:14   quote  deeplink  
Aldus Tubantia.
p111
 p111 - donderdag 24 maart 2016 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 16:10 schreef Twente 310 het volgende:
Wat een onzin, onze club is de enige club in Nederland met een fonkelnieuw stadion.
Dat stadion en samen met ruim 3 hectare grond vol eigendom van de club.
Dit in tegenstelling tot Ajax en Feijenoord die alles huren, zelfs voor het zand in de bloempotten moeten ze nog huur voor betalen en dit alles onder het motto, To rent de tent
Onzin de schuld ligt geheel bij jullie zelf o.a die verschrikkelijke krantenman die de boel naar de klote heeft geholpen, als Ajacied hoop ik dat jullie er snel boven op komen.
p111
 p111 - donderdag 24 maart 2016 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 17:38 schreef Aartus het volgende:

[..]

Er staat al een groot inversteerder klaar.
Al een hele tijd zelfs.
Als Twente de licentie behoud springt ie er gelijk in.

Hij wacht eerst af.
Daarbij moet Van Oostveen dit niet in de pers gaan schreeuwen,maar dan had ie dit binnenskamers moeten zeggen.

Lees verder het Artikel van Driessen maar.
En nee Driessen is geen tukker,maar Ajacied.
p.s zit je toch verkeerd wat betreft Driessen, die is van oorsprong een DWS fan en beste Aartus die haten Ajax later zijn ze fc Amsterdam geworden met bekende figuren als Fikevleugel en Temming en geloof me als ze tegen Ajax moesten dan vlogen de scheenbeschermers van de Ajacieden door de lucht en meneer Driessen wilden het liefst mee helpen.Als commentator mocht hij zelfs tijdelijk geen wedstrijd meer verslaan wegens zijn negatieve commentaar over Ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het einde van FC Twente?









0.0099771