BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Casper van Eijck ,Hoogleraar en oncoloog.De Feyenoord dokter de grootste held in de Kuip en ver daarbuiten.

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 maart 2016 - 14:02   quote  deeplink  
Hoogleraar en oncoloog Casper van Eijck (59) behandelde Steve Jobs en Sonia Gandhi, maar in het weekend gaat hij als clubarts op pad met Feyenoord. Momenteel zamelt Van Eijck geld in voor een onafhankelijk onderzoek naar alvleesklierkanker.
Hij doe twee á drie operaties, die elk zes tot acht uur duren, per week. '''De tumor bij alvleesklierkanker is heel agressief. Het maakt eigenlijk niet uit hoe groot die is; je gaat er toch bijna altijd aan dood'', aldus Van Eijck in de Volkskrant. ''Als mijn carrière er over een jaar of zes op zit, wil ik bereikt hebben dat tien tot twintig procent van de patiënten zo'n drie jaar langer leeft.''
Van Eijck wil patiënten behandelen met het vogelgriepvirus, maar onderzoek wordt door de farmaceutische industrie tegengehouden. Chemotherapie werkt namelijk amper, zelfs wat Kurkuma (geelwortel, red.) door de bami heeft meer effect. ''Moet je het wel elke dag doen. Maar dan werkt het net zo goed om de groei van kankercellen af te remmen als chemotherapie. En spruitjes zijn een goede groente voor patiënten met alvleesklierkanker.''
De blessurezorgen van de spelers van Feyenoord stellen in perspectief niets voor. ''De sport is voor mij ervoor te zorgen dat ze toch zo snel mogelijk weer kunnen presteren. Daarmee lever je een bijdrage aan de teamprestatie. En door dit werk blijf ik ook een beetje bij als algemeen dokter'', zegt Van Eijck, die ondanks zijn verdiensten kan dromen van het jaarsalaris van de voetballers. ''Ja. Daar kunnen zij niets aan doen. Maar ik moet inderdaad tien jaar opereren voor één jaarsalaris van Colin Kazim-Richards. Ik vind geld niet zo belangrijk, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 maart 2016 door Leon FR1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 maart 2016 - 14:26   quote  deeplink  
Deze man behandelde ook mijn 2 jaar geleden mijn overleden tante.
Mijn tante liep weg met de handelswijze van deze man.
Naast mijn enige tante ben ik in 8 jaar tijd mijn enige tante oom en vader verloren aan deze ziekte.3 jaar terug mijn zusje aan de gevolgen van een spierziekte...
Schelden met kanker doe ik dus niet zoveel ,maar mijn tante zei altijd Leon het is een
Kankerziekte.
Ik heb bij allemaal een lijdensweg gezien tot hun dood die niet te beschrijven is .
Maar wie is nu erger ,de scheldende eenling die het woord kanker gebruikt of de farmaceutische industrie
VVout
 VVout - zaterdag 19 maart 2016 - 14:45   quote  deeplink  
Leon, de wereld van money is gewetenloos en dat behoeft geen pleidooi meer.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 maart 2016 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 14:45 schreef VVout het volgende:
Leon, de wereld van money is gewetenloos en dat behoeft geen pleidooi meer.
Echt bizar als zelfs een oncoloog dit bevestigd Wout.😢
VVout
 VVout - zaterdag 19 maart 2016 - 15:03   quote  deeplink  
Eensch, kan er alleen proberen zo minimaal mogelijk in mee te gaan en vanuit je omgeving het positief aan te gaan net als Casper het doet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 maart 2016 - 15:56   quote  deeplink  
Maar waar is de politiek ?
Ben het overigens wel met jou eens.
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 19 maart 2016 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 15:56 schreef Leon FR1908 het volgende:
Maar waar is de politiek ?
Ben het overigens wel met jou eens.
De politiek heeft niets met de bevolking , die zijn alleen maar uit op een mooi baantje in de EU.
Ik heb ook verschillende mensen verloren aan kanker , waaronder me moeder en een drietal zeer goede vrienden.
Het is een verschrikkelijke lijdensweg .
Ook voor de nabestaande.
sevillana
 sevillana - zaterdag 19 maart 2016 - 17:54   quote  deeplink  
Het is idd een triest feit, Farmacy=Politici=Rules
Barabas
 Barabas - zaterdag 19 maart 2016 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 16:41 schreef Tjabba het volgende:

[..]

De politiek heeft niets met de bevolking , die zijn alleen maar uit op een mooi baantje in de EU.
Ik heb ook verschillende mensen verloren aan kanker , waaronder me moeder en een drietal zeer goede vrienden.
Het is een verschrikkelijke lijdensweg .
Ook voor de nabestaande.
Oneerlijke ziekte....
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 maart 2016 - 19:56   quote  deeplink  
Ook typisch dat van Eijck geen enkele financiering uit de rijkdom vanuit de farmaceutische grootmachten mag ontvangen.
Onderzoek tbv de mensheid, tegengehouden door een rijke bovenlaag.
Same old story.
sevillana
 sevillana - zaterdag 19 maart 2016 - 22:15   quote  deeplink  
same as it ever was..
sevillana
 sevillana - zaterdag 19 maart 2016 - 22:26   quote  deeplink  
Deze man zou een onderscheiding moeten krijgen binnenkort
van geil
 van geil - zondag 20 maart 2016 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 19:56 schreef FR-Henk het volgende:
Ook typisch dat van Eijck geen enkele financiering uit de rijkdom vanuit de farmaceutische grootmachten mag ontvangen.
Onderzoek tbv de mensheid, tegengehouden door een rijke bovenlaag.
Same old story.
Illuminatie Henk.
Stel je houdt mensen in leven, dan wordt t probleem overbevolking met nog grotere gevolgen is hun denkwijze.
PS mijn vader is veel te jong gestorven aan deze vreselijke ziekte , 59.
Maar dat is de gedachte erachter in samenspel met dure overbodige behandelingen voor de industrie.
Terwijl er veel betere alternatieven zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 maart 2016 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 22:26 schreef sevillana het volgende:
Deze man zou een onderscheiding moeten krijgen binnenkort
Helemaal mee eens!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 maart 2016 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 16:41 schreef Tjabba het volgende:

[..]

De politiek heeft niets met de bevolking , die zijn alleen maar uit op een mooi baantje in de EU.
Ik heb ook verschillende mensen verloren aan kanker , waaronder me moeder en een drietal zeer goede vrienden.
Het is een verschrikkelijke lijdensweg .
Ook voor de nabestaande.
Ze leveren steeds meer dat bewijs idd Tjabba.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 maart 2016 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 22:18 schreef van geil het volgende:

[..]

Illuminatie Henk.
Stel je houdt mensen in leven, dan wordt t probleem overbevolking met nog grotere gevolgen is hun denkwijze.
PS mijn vader is veel te jong gestorven aan deze vreselijke ziekte , 59.
Maar dat is de gedachte erachter in samenspel met dure overbodige behandelingen voor de industrie.
Terwijl er veel betere alternatieven zijn.
Wat zijn die alternatieven dan....en kom niet aan met Yomanda, fortumel of Moerman...dat zal ik wel eens willen horen van je
nr 10
 nr 10 - maandag 21 maart 2016 - 08:51   quote  deeplink  
Zou Kazim echt 5 mln per jaar verdiend hebben? Gelul, tien jaar opereren voor het jaarsalaris van Kazim.
VVout
 VVout - maandag 21 maart 2016 - 09:05   quote  deeplink  
Verdient Casper een half miljoen dan, denk dat een ton of anderhalf reëler is en dan klopt zijn uitspraak aardig.
nr 10
 nr 10 - maandag 21 maart 2016 - 10:57   quote  deeplink  
Hij zit bij het Erasmus. Is een UMC en dus een loondienster. Dus 1 à 1,5 ton klopt dan wel. Dacht dat hij vrijgevestigde was.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 maart 2016 - 11:28   quote  deeplink  
Dan nog,de 1 red levens en de ander kan een niet bal voorbij een keeper krijgen.
nr 10
 nr 10 - maandag 21 maart 2016 - 20:27   quote  deeplink  
En brengt levens van journalisten in gevaar.
VVout
 VVout - maandag 21 maart 2016 - 22:51   quote  deeplink  
Suïcidale sprookjesschrijverts zal je bedoelen.
nr 10
 nr 10 - dinsdag 22 maart 2016 - 12:04   quote  deeplink  
Okay, okay.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 mei 2021 - 18:44   quote  deeplink  
In de schaduw van Dick Advocaat heeft ook Casper van Eijck afscheid genomen van Feyenoord. De oncoloog is druk bezig met zijn onderzoek naar alvleesklierkanker en legt zijn werkzaamheden als clubarts neer.

Heel veel succes met je onderzoeken..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 23 mei 2021 - 19:11   quote  deeplink  
Blijft wel aan de club verbonden geloof ik.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 23 mei 2021 - 20:17   quote  deeplink  
Blijft inderdaad wel verbonden. Opvolger is een dokter van AZ.

Volgens Casper was die al gekozen, voordat Slot en assistent naar Feyenoord kwamen.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 23 mei 2021 - 20:18   quote  deeplink  
Feyenoord heeft opnieuw een medewerker bij AZ weggehaald. Clubarts Joost van der Hoek maakt de overstap van Alkmaar naar De Kuip. Van der Hoek volgt Casper van Eijck op die een stapje terug doet, maar wel betrokken blijft als arts bij Feyenoord.
Van der Hoek was jarenlang volleyballer in onze regio bij Nesselande. Na zijn actieve loopbaan ging hij als eerste als medisch begeleider aan de slag bij de Rotterdamse volleybalclub. Daarna werd hij in 2009 door AZ aangesteld als clubarts. De Dordtenaar werkte in Alkmaar dus al samen met toekomstig trainers Arne Slot en Marino Pusic. Van der Hoek studeerde geneeskunde aan het Erasmus MC en is op voorspraak van Casper van Eijck aangesteld. Van Eijck, die zelf ook sinds 2009 actief is als clubarts bij Feyenoord, gaat zich op de achtergrond nog inzetten voor Feyenoord.
van geil
 van geil - zondag 23 mei 2021 - 20:31   quote  deeplink  
Dit soort mensen mogen miljoenen verdienen
van geil
 van geil - zondag 23 mei 2021 - 20:32   quote  deeplink  
Veel knapper als tegen n bal trappen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Casper van Eijck ,Hoogleraar en oncoloog.De Feyenoord dokter de grootste held in de Kuip en ver daarbuiten.









0.0061259