BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuws omtrent de naamsverandering van ons stadion

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2016 - 10:47   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/648846/-johan-cruijff-arena-kan-op-goedkeuring-rekenen-van-familie-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

De familie van Johan Cruijff steunt het plan om de Arena te vernoemen naar de Nederlandse voetballegende. Dat maakte verslaggever Tom Egbers zondag bekend in Studio Voetbal.

Volgens de Amsterdamse wethouder Eric van der Burg staan de directies van Ajax en de Arena open voor een naamsverandering. De wethouder benadrukte vrijdag evenwel dat zoiets eerst besproken moet worden met de familie van Cruijff. "Ik begrijp dat de familie het mooi zou vinden en dat Johan het ook mooi zou hebben gevonden", laat Egbers weten.

Behalve de nabestaanden en de gemeente moeten ook de founders, de acht grote bedrijven die hebben meebetaald aan de bouw van het stadion, akkoord gaan met een naamsverandering, meldt de NOS. Dat zijn Philips, Bouwcombinatie Stadion Amsterdam, Grolsch Bierbrouwerij, KPN, RAI, ABN AMRO Bank, Coca Cola en de Nederlandse Staatsloterij.

Ook bij FC Barcelona gaan stemmen op om het stadion te vernoemen naar de legendarische nummer veertien. Daarnaast spelen Ajax en Barcelona komende zomer waarschijnlijk een vriendschappelijke wedstrijd als eerbetoon aan Cruijff, die donderdag op 68-jarige leeftijd overleed.
remco k
 remco k - maandag 28 maart 2016 - 10:48   quote  deeplink  
Er moeten dus flink wat andere partijen anders dan de gemeente Ajax en de fammilie akkoord gaan met de naamsverandering..

Als er nieuws is laten we dat hier weten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 maart 2016 - 13:09   quote  deeplink  
Familie heeft inmiddels gemeld helemaal niets naar buiten te hebben gebracht wat betreft de naamsverandering. Voor hun nu totaal niet aan de orde. Gemeld via Twitter door Carole Thate van Management Cruyff. Dus wederom vooral de media die dingen wil roepen die er niet zijn. En daarnaast totaal goede reactie vanuit het management van Cruyff. Die mensen krijgen niet eens de tijd normaal te rouwen! Geef het een paar weken ipv er nu als media al bovenop te zitten.
Eide
 Eide - maandag 28 maart 2016 - 13:12   quote  deeplink  
'Johan Cruijff Arena nu niet aan de orde'

De familie van Johan Cruijff heeft geen toestemming gegeven over een eventuele naamsverandering van de Amsterdam Arena. Dat meldt de Cruyff Foundation op twitter.

Eerder werd bekend dat tot de naamsverandering over kon worden gegaan als de familie daar toestemming voor geeft. Volgens de Cruyff Foundation is daar nog helemaal geen sprake van. 'De familie heeft niets naar buiten gebracht over naamgeving Arena. Dat is voor nu totaal niet aan de orde', schrijft Carola Thate namens Cruyff Management.

Wethouder van sport in Amsterdam, Eric van der Burg, en burgemeester Van der Laan staan achter het plan om de naam van de Amsterdam Arena te wijzingen in de Johan Cruijff Arena. Van der Burg bij RTL Late Night: ,,Volgens mij worden we gesteund door 837.000 Amsterdammers. We hebben goede argumenten om de andere aandeelhouders te overtuigen.''

Ook vice-premier Lodewijk Asscher staat achter het plan. ,,Het was een echt icoon. Het is logisch dat het niet die kille Amsterdam Arena blijft, maar dat is niet aan mij. Ik zou het mooi vinden.''

Johan Cruijff overleed donderdag op 68-jarige leeftijd.

Bron
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 28 maart 2016 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 13:12 schreef Eide het volgende:
'Johan Cruijff Arena nu niet aan de orde'

De familie van Johan Cruijff heeft geen toestemming gegeven over een eventuele naamsverandering van de Amsterdam Arena. Dat meldt de Cruyff Foundation op twitter.

Eerder werd bekend dat tot de naamsverandering over kon worden gegaan als de familie daar toestemming voor geeft. Volgens de Cruyff Foundation is daar nog helemaal geen sprake van. 'De familie heeft niets naar buiten gebracht over naamgeving Arena. Dat is voor nu totaal niet aan de orde', schrijft Carola Thate namens Cruyff Management.

Wethouder van sport in Amsterdam, Eric van der Burg, en burgemeester Van der Laan staan achter het plan om de naam van de Amsterdam Arena te wijzingen in de Johan Cruijff Arena. Van der Burg bij RTL Late Night: ,,Volgens mij worden we gesteund door 837.000 Amsterdammers. We hebben goede argumenten om de andere aandeelhouders te overtuigen.''

Ook vice-premier Lodewijk Asscher staat achter het plan. ,,Het was een echt icoon. Het is logisch dat het niet die kille Amsterdam Arena blijft, maar dat is niet aan mij. Ik zou het mooi vinden.''

Johan Cruijff overleed donderdag op 68-jarige leeftijd.

Bron
Het komt vast allemaal wel goed. Maar nu, in de eerste plaats vind ik dat de familie Cruijff met rust gelaten moet worden. Hun dierbare man/vader is net pas overleden en gecremeerd, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. Maar nogmaals, die naamsverandering gaat er heus wel komen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 28 maart 2016 - 13:34   quote  deeplink  
"Het bestuur van FC Barcelona is gevoelig voor het idee om Camp Nou te vernoemen naar Johan Cruijff, die donderdag op 68-jarige leeftijd overleed. Dat meldt de Catalaanse krant Sport maandag.

In Barcelona gaan stemmen op om het stadion om te dopen tot Estadi Johan Cruyff. 'Voorzitter Josep Bartomeu en zijn directie hebben een grote verantwoordelijkheid en kunnen alle wijsheid daarbij gebruiken', schrijft Sport. 'Het zou geen kwaad kunnen om een beslissing van deze omvang te nemen via een referendum.'

Eerder schakelde het bestuur de hulp van de socios al in om te stemmen over de grondige renovatie van Camp Nou, haalt de sportkrant aan. De supporters van Barcelona toonden zich de afgelopen dagen via enquêtes alvast voorstander van het vernoemen van het stadion naar de Nederlandse voetballegende. Dat voorstel geniet de voorkeur boven andere initiatieven, zoals een standbeeld."

Ben benieuwd wie de eerste is.....
Eide
 Eide - maandag 28 maart 2016 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 13:32 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Het komt vast allemaal wel goed. Maar nu, in de eerste plaats vind ik dat de familie Cruijff met rust gelaten moet worden. Hun dierbare man/vader is net pas overleden en gecremeerd, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. Maar nogmaals, die naamsverandering gaat er heus wel komen.
Dat denk ik ook wel maar alle ophef is zo voorbarig. Ik vind het echt puur zieltjes winnen vanuit de commercialiteit om er op dit moment echt een item van te maken.

Speel dat speel gewoon eerst even op de achtergrond. Gun de familie rust en tijd terwijl je zelf alle andere betrokken partijen polst. Probleem is dat als je dan tegen de fans zegt "we zijn er mee bezig" dat iedereen weer van de toren blaast dat Ajax er niets mee doet...

Maar in dit geval moet je eerst eens met de founders, gemeente en de foundation praten over het hoe, wat en de gevolgen daarvan. En dan kan je tegen de zomer, want dat is vroeg zat, dit aan de familie voorleggen. En dan is bij het nieuwe seizoen alles in kannen en kruiken. Maar nu eerst even wat rust en respect.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 maart 2016 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 13:12 schreef Eide het volgende:
'Johan Cruijff Arena nu niet aan de orde'

De familie van Johan Cruijff heeft geen toestemming gegeven over een eventuele naamsverandering van de Amsterdam Arena. Dat meldt de Cruyff Foundation op twitter.

Eerder werd bekend dat tot de naamsverandering over kon worden gegaan als de familie daar toestemming voor geeft. Volgens de Cruyff Foundation is daar nog helemaal geen sprake van. 'De familie heeft niets naar buiten gebracht over naamgeving Arena. Dat is voor nu totaal niet aan de orde', schrijft Carola Thate namens Cruyff Management.

Wethouder van sport in Amsterdam, Eric van der Burg, en burgemeester Van der Laan staan achter het plan om de naam van de Amsterdam Arena te wijzingen in de Johan Cruijff Arena. Van der Burg bij RTL Late Night: ,,Volgens mij worden we gesteund door 837.000 Amsterdammers. We hebben goede argumenten om de andere aandeelhouders te overtuigen.''

Ook vice-premier Lodewijk Asscher staat achter het plan. ,,Het was een echt icoon. Het is logisch dat het niet die kille Amsterdam Arena blijft, maar dat is niet aan mij. Ik zou het mooi vinden.''

Johan Cruijff overleed donderdag op 68-jarige leeftijd.

Bron
Bedankt voor het plaatsen van de bron! 😉
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 maart 2016 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 14:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel maar alle ophef is zo voorbarig. Ik vind het echt puur zieltjes winnen vanuit de commercialiteit om er op dit moment echt een item van te maken.

Speel dat speel gewoon eerst even op de achtergrond. Gun de familie rust en tijd terwijl je zelf alle andere betrokken partijen polst. Probleem is dat als je dan tegen de fans zegt "we zijn er mee bezig" dat iedereen weer van de toren blaast dat Ajax er niets mee doet...

Maar in dit geval moet je eerst eens met de founders, gemeente en de foundation praten over het hoe, wat en de gevolgen daarvan. En dan kan je tegen de zomer, want dat is vroeg zat, dit aan de familie voorleggen. En dan is bij het nieuwe seizoen alles in kannen en kruiken. Maar nu eerst even wat rust en respect.
Inderdaad Eide, maar helaas willen al die gladjakkers bij de media als eerste roepen dat alles in kannen en kruiken is. Ditmaal was het die presentator van de NOS, de volgende keer weer 1 van RTL7. Respecteer die mensen hun verdriet. De naamsverandering komt er vanzelf wel.
Brandje
 Brandje - maandag 28 maart 2016 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 10:48 schreef remco k het volgende:
Er moeten dus flink wat andere partijen anders dan de gemeente Ajax en de fammilie akkoord gaan met de naamsverandering..

Als er nieuws is laten we dat hier weten.
Over die andere partijen maak ik mij totaal geen zorgen. Geen van allen wil het op zijn kerfstok hebben om de naamsverandering te blokkeren.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 28 maart 2016 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 14:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel maar alle ophef is zo voorbarig. Ik vind het echt puur zieltjes winnen vanuit de commercialiteit om er op dit moment echt een item van te maken.

Speel dat speel gewoon eerst even op de achtergrond. Gun de familie rust en tijd terwijl je zelf alle andere betrokken partijen polst. Probleem is dat als je dan tegen de fans zegt "we zijn er mee bezig" dat iedereen weer van de toren blaast dat Ajax er niets mee doet...

Maar in dit geval moet je eerst eens met de founders, gemeente en de foundation praten over het hoe, wat en de gevolgen daarvan. En dan kan je tegen de zomer, want dat is vroeg zat, dit aan de familie voorleggen. En dan is bij het nieuwe seizoen alles in kannen en kruiken. Maar nu eerst even wat rust en respect.
Ik denk dat wij het voor de volle 100% eens zijn.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 28 maart 2016 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 maart 2016 - 14:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad Eide, maar helaas willen al die gladjakkers bij de media als eerste roepen dat alles in kannen en kruiken is. Ditmaal was het die presentator van de NOS, de volgende keer weer 1 van RTL7. Respecteer die mensen hun verdriet. De naamsverandering komt er vanzelf wel.
Ook met jou ben ik het 100% eens, zoals ik vanmiddag ook al schreef over rust voor de familie Cruijff.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 08 april 2016 - 14:40   quote  deeplink  
Na mijn mening zal iedereen het eens zijn,
als De Arena voortaan de naam gaat dragen als HET JOHAN CRUIJFF STADION.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 10 april 2016 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 14:40 schreef Onze Ajax het volgende:
Na mijn mening zal iedereen het eens zijn,
als De Arena voortaan de naam gaat dragen als HET JOHAN CRUIJFF STADION.
Ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Gewoon De Amsterdam ArenA
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 april 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2016 - 20:38 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Gewoon De Amsterdam ArenA
Waarom dan ??
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 13 april 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 april 2016 - 20:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waarom dan ??
Omdat de ArenA de naam kreeg toen Ajax er voor het eerst in speelde. Trijntje zong een mooi nummer en Blind liep als eerst het veld op.

Dat zijn mijn herinneringen van toen en dat is gewoon goed om zo te laten.

De naam ArenA klinkt machtig en dat moet je niet veranderen omdat er een (voor Ajax) belangrijk persoon is overleden.

De ArenA is ook nog een vrij nieuw stadion en wordt door velen niet gezien als mooi, warm en sfeervol stadion.....dus is dat nou een eer voor Cruijff? Nee, gewoon een wanhoops actie om snel te laten blijken dat we om hem geven.

Vernoem een straat of trainingshal naar hem, iets wat meer historie heeft.

Nogmaals, mijn mening man.

In mijn leven was Cruijff helemaal niet zo bijzonder...
p111
 p111 - woensdag 13 april 2016 - 17:20   quote  deeplink  
Dat is jou mening oke,persoonlijk zou ik de Arena wel de naam willen geven (Johan Cruijff Arena ) omdat Johan Cruijff gewoon de aller bekenste Ajacied in de nederlandse voetbal geschiedenis is.En dat is voor mij een reden om zijn naam aan de Arena te verbinden omdat het de thuishaven van Ajax is.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 13 april 2016 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2016 - 17:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Omdat de ArenA de naam kreeg toen Ajax er voor het eerst in speelde. Trijntje zong een mooi nummer en Blind liep als eerst het veld op.

Dat zijn mijn herinneringen van toen en dat is gewoon goed om zo te laten.

De naam ArenA klinkt machtig en dat moet je niet veranderen omdat er een (voor Ajax) belangrijk persoon is overleden.

De ArenA is ook nog een vrij nieuw stadion en wordt door velen niet gezien als mooi, warm en sfeervol stadion.....dus is dat nou een eer voor Cruijff? Nee, gewoon een wanhoops actie om snel te laten blijken dat we om hem geven.

Vernoem een straat of trainingshal naar hem, iets wat meer historie heeft.

Nogmaals, mijn mening man.

In mijn leven was Cruijff helemaal niet zo bijzonder...
Respect voor jouw mening hoor, de één ziet het anders dan de ander.
Die straat zie ik ook nog wel komen plus de Arena....
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 13 april 2016 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2016 - 17:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Omdat de ArenA de naam kreeg toen Ajax er voor het eerst in speelde. Trijntje zong een mooi nummer en Blind liep als eerst het veld op.

Dat zijn mijn herinneringen van toen en dat is gewoon goed om zo te laten.

De naam ArenA klinkt machtig en dat moet je niet veranderen omdat er een (voor Ajax) belangrijk persoon is overleden.

De ArenA is ook nog een vrij nieuw stadion en wordt door velen niet gezien als mooi, warm en sfeervol stadion.....dus is dat nou een eer voor Cruijff? Nee, gewoon een wanhoops actie om snel te laten blijken dat we om hem geven.

Vernoem een straat of trainingshal naar hem, iets wat meer historie heeft.

Nogmaals, mijn mening man.

In mijn leven was Cruijff helemaal niet zo bijzonder...
Ik begrijp je heel erg goed, APIK. En uiteraard respecteer ik jouw mening.
Maar Johan Cruijff is voor heel erg veel mensen (ook voor mij) zeer speciaal (geweest). Ik denk dat ik wat ouder ben dan jij en ik heb Johan zien spelen. Mijn god, wat heb ik van hem genoten. Een viermans voorhoede: Piet Keizer, Klaas Nuninga, Johan Cruijff en Sjaak Swart. Daar ging je echt voor naar het stadion. De solo's van Cruijff, het vernuft, de flair... Zo iemand moet je eren en wat is mooier om ons stadion naar hem te vernoemen?

Maar ieder zijn mening!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 13 april 2016 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2016 - 17:20 schreef p111 het volgende:
Dat is jou mening oke,persoonlijk zou ik de Arena wel de naam willen geven (Johan Cruijff Arena ) omdat Johan Cruijff gewoon de aller bekenste Ajacied in de nederlandse voetbal geschiedenis is.En dat is voor mij een reden om zijn naam aan de Arena te verbinden omdat het de thuishaven van Ajax is.
De ArenA wordt gehuurd door Ajax, dus misschien wel een tijdelijke huisvesting...
Eide
 Eide - woensdag 13 april 2016 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2016 - 19:33 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

De ArenA wordt gehuurd door Ajax, dus misschien wel een tijdelijke huisvesting...
Ajax is mede-eigenaar (13%) van het stadion. Ajax betaald inderdaad huur maar ontvangt ook dividend als er winst geboekt wordt. De kans dat het verblijf van Ajax in het stadion tijdelijk is is zeer, zeer klein.
enough
 enough - woensdag 13 april 2016 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2016 - 17:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Omdat de ArenA de naam kreeg toen Ajax er voor het eerst in speelde. Trijntje zong een mooi nummer en Blind liep als eerst het veld op.

Dat zijn mijn herinneringen van toen en dat is gewoon goed om zo te laten.

De naam ArenA klinkt machtig en dat moet je niet veranderen omdat er een (voor Ajax) belangrijk persoon is overleden.

De ArenA is ook nog een vrij nieuw stadion en wordt door velen niet gezien als mooi, warm en sfeervol stadion.....dus is dat nou een eer voor Cruijff? Nee, gewoon een wanhoops actie om snel te laten blijken dat we om hem geven.

Vernoem een straat of trainingshal naar hem, iets wat meer historie heeft.

Nogmaals, mijn mening man.

In mijn leven was Cruijff helemaal niet zo bijzonder...
Cruijff was/is en zal altijd bijzonder//Held for ever// voor me blijven tot me laatste adem.
Snap ook jou "wanhoop actie" en dat had al gelijk met de opening een cruijff Arena moeten zijn.
Ik vind Arena ook machtig klinken en met Cruijffs naam inèèn had allermachtig geweest.
Kan ook de Toekomst vernoemen naar Johan CRUIJFFs..Omdat hij meer had/heeft met de jeugd bij ajax.
Zou het momenteel ook wat Hypocriet vinden na het Jonk verhaal ,maar hè zijn allemaal passanten en cruijffs
naam blijft bestaan.
Persoonlijk zie ik het liefst Johan cruijff stadion!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 april 2016 door enough --
enough
 enough - woensdag 13 april 2016 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 april 2016 - 19:33 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

De ArenA wordt gehuurd door Ajax, dus misschien wel een tijdelijke huisvesting...
Voor 40/50 milj is het eigen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 april 2016 door enough --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuws omtrent de naamsverandering van ons stadion









0.0111329