BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zondag 03 april, 16:45); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 30 maart 2016 - 14:38   quote  deeplink  
maxresdefault.jpg

Na de overwinning op PSV in Eindhoven zit Ajax in een zetel op weg naar het kampioenschap. Voordat Ajax de schaal voor de 34e keer omhoog kan houden zijn er nog 6 speelrondes te gaan in de Eredivisie. Aangezien het verschil met PSV slechts 2 punten is, is elke wedstrijd nu een finale, een finale die gewonnen moet worden om zo op de laatste speeldag tot kampioen gekroond te worden. De eerst van de 6 obstakels die Ajax nog tegen gaat komen is PEC Zwolle.

PEC Zwolle was tot diep in de jaren 70 een club uit de Eerste Divisie. Pas in '78 kwam de club voor het eerst uit in de Eredivisie. Sindsdien speelde Ajax slechts 33 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Ajax er 21 en gingen er 6 (18,2%) verloren. Een gelijke stand was 6 maal het resultaat. Ajax verloor thuis nog nooit van PEC Zwolle. Dat wil echter niet zeggen dat Ajax het de afgelopen jaren goed heeft gedaan tegen Zwolle. In 2012/13 promoveerde Zwolle weer naar de Eredivisie. Sindsdien speelde Ajax 9 maal tegen de blauwvingers, slechts 4 van die ontmoetingen werden gewonnen. Er werd 2 maal verloren (beker en JC schaal) en 3 maal werd er gelijk gespeeld. Eerder dit seizoen werd het in Zwolle 0-2 gewonnen door Ajax.

PEC Zwolle staat op een keurige 8e plaats in de Eredivisie. Onder Ron Jans zijn de Zwollenaren een stabiele Eredivisieploeg geworden die ruim boven de financiƫle ruimte presteert. Zwolle doet dat door handig spelers op te pikken die bij de topploegen net aan buiten de boot vallen en gehuurde spelers. Zo vinden we de oud-Ajacieden El Hasnaoui, Menig (gehuurd), Becker (gehuurd), Van der Hart, Bulut en Bouy terug bij Zwolle en is een andere oud-Ajacied, Lazic, door Zwolle verhuurd aan VVV. Bij Ajax vinden we ook een oudgediende van PEC Zwolle terug. Assistent Hennie Spijkerman was ooit hoofdtrainer van PEC Zwolle.

PEC Zwolle speelt normaliter in een 4-2-3-1 formatie die je ook kan uitleggen als een 4-3-3 formatie met de punt naar voor. Zwolle heeft dit seizoen echter ook al in 4-4-2 gespeeld en zelfs in een 4-5-1 formatie. De van Nottingham Forest gehuurde Lars Veldwijk is letterlijk en figuurlijk de grote man bij PEC Zwolle. De 1.96 lange Veldwijk is met 9 goals de topscorer in Zwolle en heeft bovendien 9 assists op z'n naam. Andere belangrijke spelers zijn verdedigers Marcellis, Van Polen en Van Hintum en de van Ajax gehuurde Becker die met 5 assists de nummer 2 op de assistlijst is.

Ajax zal met zorg de interlands tegen Frankrijk en Engeland hebben gevolgd. Cillissen brak op de training z'n neus en Klaassen haakte af met last van de knie. Bazoer viel tegen Engeland uit na een domme actie van Bruma maar lijkt geen twijfelgeval te zijn voor aankomende zondag. Riedewald en Tete zijn nog altijd geblesseerd. Het daarom afwachten in wat voor samenstelling Ajax zal aantreden. Cillissen is dus een vraagteken. Achterin spelen Veltman, Van der Hoorn, Viergever en Dijks. Op het middenveld zijn Gudelj en Bazoer er gewoon bij, Klaassen is twijfelgeval met Sinkgraven of Van de Beek als potentiƫle vervanger. Voorin zijn normaliter Younes en Milik zekerheden. Op rechts speelt Schone of El Ghazi.

De beelden zijn zoals gebruikelijk van de wedstrijd eerder dit seizoen. In Zwolle mocht Zwolle lang hopen op een mazzeltje omdat Ajax in de 1e helft slechts 1 maal scoorde waar het legio kansen kreeg. Uiteindelijk werd het 0-2 in een wedstrijd waar Zwolle nauwelijks kansen kreeg.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 april 2016 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 30 maart 2016 - 15:08   quote  deeplink  
FdB was vandaag trouwens weer op de club, voor het eerst nadat hij zijn achillespees afscheurde. Met enige creativiteit was Frank niet alleen aanwezig maar zelfs mobiel.

CezAV8XXIAA4GYh.jpg:large
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 15:08 schreef Eide het volgende:
FdB was vandaag trouwens weer op de club, voor het eerst nadat hij zijn achillespees afscheurde. Met enige creativiteit was Frank niet alleen aanwezig maar zelfs mobiel.

[ afbeelding ]
Netjes EIDE.

Kan Wederom een lekker ere divisie weekend worden ..hoop wel dat klaassen mee doet ,want dat scheelt wel
een slok op een borrel.
Boer kan evt cillessen wel opvangen.(die was met zijn vorige masker niet gelukkig en kon toen zonder,maar
nu moet ie wel denk ik als ie wilt spelen).
4-1 !!
btw waar kan je zo'n ajax mobiel kopen..makkelijk voor me kratjes bier v/d zomer ..afdakje erbij lekker
in de schaduw.;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door enough --
ZerauS
 ZerauS - woensdag 30 maart 2016 - 15:46   quote  deeplink  
Mooi topic Eide.. Ook deze winnen we zegt mijn glazen bol. 3-0 afgetekend met een hattrick voor Milik :-)
Brandje
 Brandje - woensdag 30 maart 2016 - 15:58   quote  deeplink  
Mooi topic.
Helaas deel ik het positieve gevoel niet. Ik denk echt dat dit zon wedstrijd als NEC thuis gaat worden.Het eren van JC. Gaat dat nog negatieve invloed hebben?
Wie weet worden we door Az geholpen want psv speelt nu toch met een ander soort druk als voor de wedstrijd tegen Ajax. Zij zullen nu denken dat elk puntverlies beslissend is.

Ajax-Zwolle 1-1 helaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door Brandje --
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2016 - 16:03   quote  deeplink  
Ik ga met Brandje mee.. Niet zozeer met de negatieve uitslag. Maar dit gaat echt niet zo makkelijk worden als de heren boven Brandje denken.

PEC Zwolle is gewoon een echte angstgegner geworden voor Ajax en misschien is dit om meerdere redenen wel de moeilijkste nog te spelen wedstrijd van het seizoen..
p111
 p111 - woensdag 30 maart 2016 - 16:09   quote  deeplink  
Zwolle is minder als voorgaande jaren ik ga voor een 2-0
Brandje
 Brandje - woensdag 30 maart 2016 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 16:09 schreef p111 het volgende:
Zwolle is minder als voorgaande jaren ik ga voor een 2-0
Zwolle speelt de laatste weer prima voetbal. Hadden veel geblesseerde spelers waarvan er steeds meer terug komen.
Daarbij denk ik dat Klaassen niet gaat spelen dus daarom denk ik dat het puntverlies gaat worden.
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 16:36   quote  deeplink  
Uit bij pec had ik er wel een zwaar hoofd in ,maar als ajax toen met de rust 3a4 nul
voor had gestaan ..was niet raar geweest gezien het wedstrijd beeld.(ging eigenlijk vrij gemakkelijk)
Nu thuis geloof ik het wel .
Denk niet dat ajax zoals tegen nec en Rodajc thuis .. nu pec zo makkelijk laten voetballen.
AZ kan ajax nog een extra boost geven door punten van psv te pakken.
Dat het ere van CRUIJFF of het verleden met pec verlammend zou kunnen gaan werken denk ik ook niet.
(De verhuurde spelers ff een tantje minder) ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door enough --
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 16:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zwolle speelt de laatste weer prima voetbal. Hadden veel geblesseerde spelers waarvan er steeds meer terug komen.
Daarbij denk ik dat Klaassen niet gaat spelen dus daarom denk ik dat het puntverlies gaat worden.
Klopt wel en veldwijk is ook in goede doen.(heeft ook niet veel nodig om te scoren )
Klaassen dat ben ik wel mee eens die is wel belangrijk voor het meedoen of niet.
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 17:05   quote  deeplink  
Voor degene die op scherp staan hoeft een gele kaart niet funest te zijn naar cambuur uit.
Maar tegen Utrecht thuis zo sterk mogelijk (loop weer op de zaken vooruit)..;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 30 maart 2016 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 17:05 schreef enough het volgende:
Voor degene die op scherp staan hoeft een gele kaart niet funest te zijn naar cambuur uit.
Maar tegen Utrecht thuis zo sterk mogelijk (loop weer op de zaken vooruit)..;-)
Je hebt gelijk hoor!
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 17:08 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor!
Ja gelijk toch ..voor jouw ook een ajax mobiel..;-)

WE worden kampioen(2016) Apik.
ZerauS
 ZerauS - woensdag 30 maart 2016 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 17:47 schreef enough het volgende:

[..]

Ja gelijk toch ..voor jouw ook een ajax mobiel..;-)

WE worden kampioen(2016) Apik.
Sowieso worden we kampioen gap:-) Dat riep ik al vorig jaar september maar ja...niemand luisterde:-)
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 17:59   quote  deeplink  
yELELELELELELELELELELELELE

LLALALALALALALALALALALALAL

PRRRRR..PUFPUFPUF PRRRRRR PUF PUF PUF PUF

klok klok klok klok klok klok klok

HIK HIK HIK HIK HIK HIK HIK HIK..!!
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 18:04   quote  deeplink  
https://www.youtube.com/watch?v=bi0s19M2mN4
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 18:11   quote  deeplink  
ZOIETS !!
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2016 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 16:36 schreef enough het volgende:
Uit bij pec had ik er wel een zwaar hoofd in ,maar als ajax toen met de rust 3a4 nul
voor had gestaan ..was niet raar geweest gezien het wedstrijd beeld.(ging eigenlijk vrij gemakkelijk)
Nu thuis geloof ik het wel .
Denk niet dat ajax zoals tegen nec en Rodajc thuis .. nu pec zo makkelijk laten voetballen.
AZ kan ajax nog een extra boost geven door punten van psv te pakken.
Dat het ere van CRUIJFF of het verleden met pec verlammend zou kunnen gaan werken denk ik ook niet.
(De verhuurde spelers ff een tantje minder) ;-)
Ik heb helemaal niets gezien van Ajax wat er op duid dat we een makkelijk wedstrijdje gaan spelen..
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets gezien van Ajax wat er op duid dat we een makkelijk wedstrijdje gaan spelen..
Makkelijk misschien overdreven,maar de mindere zeker ook niet.
En dat eerste ligt nog steeds aan ajax zelf en zoals je zelf al meerder keren aanhaalde door frank.ed
remco k
 remco k - woensdag 30 maart 2016 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 19:06 schreef enough het volgende:

[..]

Makkelijk misschien overdreven,maar de mindere zeker ook niet.
En dat eerste ligt nog steeds aan ajax zelf en zoals je zelf al meerder keren aanhaalde door frank.ed
Ajax kan zon wedstrijd alleen van zichzelf verliezen, en helaas gebeurt dat nogal eens..

Ik ben heel benieuwd hoe Ajax omgaat met de nieuwe favorieten rol..
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 19:33   quote  deeplink  
Voor die favorieten rol ben ik niet bang er zijn behalve de staf ook ongv de helft spelers die dat al
hebben meegemaakt en ajax moet sowieso altijd winnen.
Ik ben meer bang voor nog meerdere blessures en met name achterin.
Ajax heeft het zich onnodig moeilijk gemaakt(in mij ogen) tegen Utrecht/ nec en rodajc en heracles
(waarvan 3 thuis wedstrijden).
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat die ploegen durfde te voetballen tegen ajax(thuis) en deden dat niet
verkeerd.
Was toen ook een mindere periode van ajax en die overwinning uit bij psv geeft een boost in tegenstelling van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 maart 2016 door enough --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 30 maart 2016 - 20:41   quote  deeplink  
Je kan beter spelen voor de wedstrijd van de pisboeren dan erna!
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 20:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Je kan beter spelen voor de wedstrijd van de pisboeren dan erna!
In verhouding wel,maar ach we worden evel wel kampioen .

Was toch ook leuk om dat snoepje voor der neus weg te pikken ;-)
Brandje
 Brandje - woensdag 30 maart 2016 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 16:36 schreef enough het volgende:
Uit bij pec had ik er wel een zwaar hoofd in ,maar als ajax toen met de rust 3a4 nul
voor had gestaan ..was niet raar geweest gezien het wedstrijd beeld.(ging eigenlijk vrij gemakkelijk)
Nu thuis geloof ik het wel .
Denk niet dat ajax zoals tegen nec en Rodajc thuis .. nu pec zo makkelijk laten voetballen.
AZ kan ajax nog een extra boost geven door punten van psv te pakken.
Dat het ere van CRUIJFF of het verleden met pec verlammend zou kunnen gaan werken denk ik ook niet.
(De verhuurde spelers ff een tantje minder) ;-)
Als de Graafschap zaterdagavond wint is degradatie van Cambuur wel een feit. 4 punten voorsprong met 5 wedstrijden te gaan is denk ik wel klaar dus dat zou in je voordeel kunnen werken.
Heerenveen gaf Ajax ook een boost echter bleek dat totaal verlammend te werken toen wij tegen NEC speelde.
Als Ajax gewoon normaal doet dan winnen ze maar aub gvd die koppies erbij houden. Met een beetje mazzel is zondag om half 7 de competitie beslist.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 30 maart 2016 - 22:35   quote  deeplink  
3-0..........(en als AZ nu ff meewerkt, wordt het nog een leuker weekend)
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 30 maart 2016 - 22:35   quote  deeplink  
3-0..........(en als AZ nu ff meewerkt, wordt het nog een leuker weekend)
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 23:00   quote  deeplink  
FF SHIT Bobby dubbel.;-)
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 22:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als de Graafschap zaterdagavond wint is degradatie van Cambuur wel een feit. 4 punten voorsprong met 5 wedstrijden te gaan is denk ik wel klaar dus dat zou in je voordeel kunnen werken.
Heerenveen gaf Ajax ook een boost echter bleek dat totaal verlammend te werken toen wij tegen NEC speelde.
Als Ajax gewoon normaal doet dan winnen ze maar aub gvd die koppies erbij houden. Met een beetje mazzel is zondag om half 7 de competitie beslist.
Ja klopt na Heerenveen lieten ze het liggen toen ..denk echter niet dat die spreekwoordelijke ezel ia ia .
Koppies erbij zoals je zeg.(type alleen nog maar het zelfde wat je zeg Brandje ) hahahahah.
Ff serieus of beslist is.. 4 of 5 puntjes voorsprong dit weekend zou lekker zijn .
BESLIST DUS!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 maart 2016 door enough --
Brandje
 Brandje - woensdag 30 maart 2016 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 20:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Je kan beter spelen voor de wedstrijd van de pisboeren dan erna!
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Waar wij ons nog een gelijkspel kunnen veroorloven is dat bij hen anders voor hun gevoel. Zij mogen niks meer laten liggen. Bij elk puntverlies en winst van Ajax lopen we op zowel punten als doelsaldo uit.
Ik hoop alleen van ganse harte dag het lamlendige spel tegen nec puur was om geen geel te krijgen zodat ze psv uit misten.
Verder hebben wij natuurlijk wel het programma mee. Cambuur wat zaterdagavond op vier punten achterstand kan staan op de graafschap en vrijwel zeker gedegradeerd is. Utrecht wat een week na ons de bekerfinale speelt dus daar toch rekening mee gaan houden.
Daarom denk ik ook dat zondag heel belangrijk kan worden.
enough
 enough - woensdag 30 maart 2016 - 23:27   quote  deeplink  
Onze "sterren" staan goed ..;-)
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 31 maart 2016 - 09:21   quote  deeplink  
Ja, de winst kunnen we wel bereiken, zondag.
Ik denk zelf aan een 2-1 of 'n 3-1 overwinning.
Eide
 Eide - donderdag 31 maart 2016 - 12:24   quote  deeplink  
Cillissen was vandaag gewoon op het trainingsveld aanwezig. Hij draaide een aparte keeperstraining met l'Ami.
p111
 p111 - donderdag 31 maart 2016 - 13:12   quote  deeplink  
Mijn god hopelijk wordt dit een top weekend voor ons.
Brandje
 Brandje - donderdag 31 maart 2016 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 - 12:24 schreef Eide het volgende:
Cillissen was vandaag gewoon op het trainingsveld aanwezig. Hij draaide een aparte keeperstraining met l'Ami.
Vind het rondom Klaassen nog opvallend stil
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 31 maart 2016 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 23:00 schreef enough het volgende:
FF SHIT Bobby dubbel.;-)
computers doen wel es dingen waar je niet om vraagt.....zijn net vrouwen!!
Eide
 Eide - donderdag 31 maart 2016 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 - 13:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vind het rondom Klaassen nog opvallend stil
Ik heb begrepen dat Klaassen zich niet op het veld heeft laten zien en dat men hard bezig is hem fit te krijgen voor zondag. Die beslissing moet dan uiterlijk vrijdag vallen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 31 maart 2016 - 15:18   quote  deeplink  
Het zou goed nieuws zijn als zowel Cillissenen Klaassen kunnen spelen tegen PEC Zwolle.
Brandje
 Brandje - donderdag 31 maart 2016 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 - 14:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat Klaassen zich niet op het veld heeft laten zien en dat men hard bezig is hem fit te krijgen voor zondag. Die beslissing moet dan uiterlijk vrijdag vallen.
Dan ga ik er vooralsnog vanuit dat hij niet speelt zondag.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 31 maart 2016 - 17:14   quote  deeplink  
Ik heb het filmpje van de Boer gezien, leek er meer op dat hij als toerist aan het kijken was. Ben benieuwd wat zijn inbreng momenteel is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 maart 2016 door Bobby1972 --
enough
 enough - donderdag 31 maart 2016 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 - 13:34 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

computers doen wel es dingen waar je niet om vraagt.....zijn net vrouwen!!
Yep ;-)
Eide
 Eide - vrijdag 01 april 2016 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 - 17:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb het filmpje van de Boer gezien, leek er meer op dat hij als toerist aan het kijken was. Ben benieuwd wat zijn inbreng momenteel is.
Het zijn natuurlijk ook maar net de momenten die ze even meenemen. Maar normaliter zal de inbreng van FdB altijd net iets minder zijn. Hij moet toch letterlijk iets meer afstand bewaren. Misschien is dat ook wel eens goed hoor, toch een iets ander perspectief.
Eide
 Eide - vrijdag 01 april 2016 - 08:44   quote  deeplink  
Ajax rekent op Cillessen en Klaassen

Ajax gaat ervanuit zondag tegen PEC Zwolle gewoon over Jasper Cillessen te kunnen beschikken. De 26-jarige keeper brak zondag tijdens de training van Oranje zijn neus, maar wil zelf niets liever dan spelen.

Daarom liet Cillessen een speciaal masker aanmeten. Nadat hij 17 januari een schop in zijn gezicht kreeg van ADO Den Haag-aanvaller Ruben Schaken, werd er bij de doelman ook een neusbeschermer aangemeten. Omdat dat masker het grootste gedeelte van zijn gezicht bedekte en ten koste ging van zijn zicht, deed hij het een week later tegen Vitesse thuis alweer af.

Klein masker
Nu is voor een kleiner masker gekozen, dat alleen rondom zijn neus zit. Terwijl het Nederlands elftal in Engeland een prima resultaat neerzette, trainde Cillessen alweer bij Ajax. Dat gold nog niet voor Davy Klaassen (23), die bij Oranje afhaakte met knieklachten.

Klaassen
Frank de Boer, die het met Ajax altijd goed doet in de lente, rekent tegen PEC Zwolle echter nog steeds op de aanvoerder, die zich gisteren op zijn vrije dag op De Toekomst meldde voor een individuele training en normaal gesproken vandaag weer aansluit bij de groep.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 april 2016 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 april 2016 - 08:44 schreef Eide het volgende:
Ajax rekent op Cillessen en Klaassen

Ajax gaat ervanuit zondag tegen PEC Zwolle gewoon over Jasper Cillessen te kunnen beschikken. De 26-jarige keeper brak zondag tijdens de training van Oranje zijn neus, maar wil zelf niets liever dan spelen.

Daarom liet Cillessen een speciaal masker aanmeten. Nadat hij 17 januari een schop in zijn gezicht kreeg van ADO Den Haag-aanvaller Ruben Schaken, werd er bij de doelman ook een neusbeschermer aangemeten. Omdat dat masker het grootste gedeelte van zijn gezicht bedekte en ten koste ging van zijn zicht, deed hij het een week later tegen Vitesse thuis alweer af.

Jasper Cillessen moet worden behandeld aan een bloedneus en bloedlip na een harde botsing met ADO-aanvaller Ruben Schaken. Jasper Cillessen moet worden behandeld aan een bloedneus en bloedlip na een harde botsing met ADO-aanvaller Ruben Schaken.

Klein masker
Nu is voor een kleiner masker gekozen, dat alleen rondom zijn neus zit. Terwijl het Nederlands elftal in Engeland een prima resultaat neerzette, trainde Cillessen alweer bij Ajax. Dat gold nog niet voor Davy Klaassen (23), die bij Oranje afhaakte met knieklachten.

Klaassen
Frank de Boer, die het met Ajax altijd goed doet in de lente, rekent tegen PEC Zwolle echter nog steeds op de aanvoerder, die zich gisteren op zijn vrije dag op De Toekomst meldde voor een individuele training en normaal gesproken vandaag weer aansluit bij de groep.

Bron
Laten we het hopen.
Eide
 Eide - vrijdag 01 april 2016 - 10:33   quote  deeplink  
Wat een baas trouwens, die Klaassen. Op z'n vrije dag gewoon naar de club komen om te werken aan je herstel. Dat vind ik dus echt een typisch kenmerk van een op en top professional.
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 april 2016 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 april 2016 - 10:33 schreef Eide het volgende:
Wat een baas trouwens, die Klaassen. Op z'n vrije dag gewoon naar de club komen om te werken aan je herstel. Dat vind ik dus echt een typisch kenmerk van een op en top professional.
Ach ik val zo vaak in op mijn werk als er iemand extra vrij wil en/of er zieken zijn. Vind het nou niet zo heel bijzonder.
Volgens mij zit dat bij Ajax sowieso wel goed als ik de verhalen lees. Dat er vaak spelers langer op de training blijven voor extra oefeningen.
Eide
 Eide - vrijdag 01 april 2016 - 10:49   quote  deeplink  
Het is niet helemaal een goede vergelijking denk ik, maar dat terzijde. Ik heb ook wel het idee dat dat goed zit bij Ajax. Dat is natuurlijk ook wel het effect van FdB die al heel vaak heeft aangegeven die extra inspanning eigenlijk normaal te vinden en dat verwacht van zijn spelers.

Maar los daarvan gaat het mij om het signaal. Je bent als voetballer 6 dagen per week op het "werk" en daarnaast regelmatig van huis. Je hebt alles bij elkaar vaak maar 3 of 4 weken vakantie in een jaar, tenzij er een groot toernooi is. Dan is dat minder. En hoewel de werkdagen niet bijzonder lang zijn en het vergoeding voor een beetje voetballer gewoon heel goed is vind ik het toch prijzenswaardig dat iemand op zo'n schaarse vrije dag uit eigen beweging komt opdagen.

Je toont daarmee aan wel te leven voor je bestaan als voetballer en bereid bent een stap extra te zetten. En dat vind ik gewoon goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 april 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 april 2016 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 april 2016 - 10:49 schreef Eide het volgende:
Het is niet helemaal een goede vergelijking denk ik, maar dat terzijde. Ik heb ook wel het idee dat dat goed zit bij Ajax. Dat is natuurlijk ook wel het effect van FdB die al heel vaak heeft aangegeven die extra inspanning eigenlijk normaal te vinden en dat verwacht van zijn spelers.

Maar los daarvan gaat het mij om het signaal. Je bent als voetballer 6 dagen per week op het "werk" en daarnaast regelmatig van huis. Je hebt alles bij elkaar vaak maar 3 of 4 weken vakantie in een jaar, tenzij er een groot toernooi is. Dan is dat minder. En hoewel de werkdagen niet bijzonder lang zijn en het vergoeding voor een beetje voetballer gewoon heel goed is vind ik het toch prijzenswaardig dat iemand op zo'n schaarse vrije dag uit eigen beweging komt opdagen.

Je toont daarmee aan wel te leven voor je bestaan als voetballer en bereid bent een stap extra te zetten. En dat vind ik gewoon goed.
Waarom gaat de vergelijking niet op. Dus als een profvoetballer met een salaris van plus 500K per jaar zijn vrije dag op offert is hij een baas.
Maar als jan met de pet dat doet die ook nog eens langere werkdagen heeft, waarschijnlijk nog minder vakantie heeft dan een profvoetballer en ook nog eens aanzienlijk minder verdiend dat gaat de vergelijking niet op.

Voetballers hebben van hun hobby hun werk kunnen maken en dat kunnen er maar heel weinig zeggen. Dus als Klaassen een paar uur extra op zijn vrije dag naar de club komt om te werken aan zijn herstel dan is dat een prima instelling maar om hen dan een baas te noemen vind ik wat overdreven.

Maar goed. Laten we het weer over Ajax-PEC hebben ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 01 april 2016 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 april 2016 - 11:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waarom gaat de vergelijking niet op. Dus als een profvoetballer met een salaris van plus 500K per jaar zijn vrije dag op offert is hij een baas.
Maar als jan met de pet dat doet die ook nog eens langere werkdagen heeft, waarschijnlijk nog minder vakantie heeft dan een profvoetballer en ook nog eens aanzienlijk minder verdiend dat gaat de vergelijking niet op.

Voetballers hebben van hun hobby hun werk kunnen maken en dat kunnen er maar heel weinig zeggen. Dus als Klaassen een paar uur extra op zijn vrije dag naar de club komt om te werken aan zijn herstel dan is dat een prima instelling maar om hen dan een baas te noemen vind ik wat overdreven.

Maar goed. Laten we het weer over Ajax-PEC hebben ;)
Hiermee ben ik het volkomen eens! Het salaris is er ook naar om een keer op je vrije dag naar de club te komen en extra te trainen! Denk dat iedereen dat zou doen met zo'n salaris.
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 april 2016 - 14:58   quote  deeplink  
Klaassen erbij tegen Pec.

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Voetbal/article/detail/4274005/2016/04/01/Ajax-met-Klaassen-tegen-PEC.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 april 2016 - 15:08   quote  deeplink  
IK lees overigens net op AZ.nl dat Gaurdado niet kan spelen morgen. Heb ik iets gemist of was dit al bekend. Willems ziek. Is twijfelgeval. Locadia speelt ook niet.
Dus AZ is zeker niet kansloos. Wat zou het toch lekker zijn als we zondag 4/5 punten voorstaan. Pfff begin alweer zenuwachtig te worden hahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zondag 03 april, 16:45); 3 - 0









0.0064911