BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cambuur - Ajax (zaterdag 09 april 2016, 19:45); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 06 april 2016 - 20:58   quote  deeplink  
cid175422_cam-aja_580x310.jpg

Het is tijd voor speelronde 30, nog 5 hordes te gaan voor Ajax. Nog 5 overwinningen scheidt Ons Aller Ajax van het 34e landskampioenschap. Op papier wacht aankomende zaterdag de makkelijkste tegenstander van allemaal. SC Cambuur staat stijf onderaan in de Eredivisie is strijd tegen De Graafschap op directe degradatie te voorkomen. Daarmee is ook meteen het gevaar voor Ajax duidelijk. Cambuur vecht voor de laatste strohalm en is tot op het bot gemotiveerd. De Friezen zullen zich geen illusies maken maar zullen er alles aan doen om minimaal een punt in de wacht te slepen.

Ajax speelde slechts 13 duels tegen Cambuur wat toch vooral een ploeg van de Jupiler League is. Desondanks wisten de Geelblauwen 2 maal punten te verdienen tegen Ajax. Cambuur won eenmaal en speelde ook eenmaal gelijk. De overige 11 ontmoetingen eindigden altijd in winst voor Ajax. Dat verlies is trouwens van de vorige eeuw, het gelijkspel is recenter. In 2013/14 werd het ooit 1-1. De vorige ontmoeting, thuis in het Johan Cruijff Stadion, eindigde in 5-1 voor Ajax.

Cambuur is het lelijke eendje van de Eredivisie. Het is, op Excelsior na, de minst productieve ploeg van de Eredivisie met slechts 29 goals voor. Het is wel aanvoerder in het klassement om de meeste tegengoals, 67 maar liefst. Met dergelijke statistieken mag het een wonder heten dat de achterstand op De Graafschap slechts 1 punt is en dat Cambuur dus nog mag hopen dat het directe degradatie gaat ontlopen. De recente resultaten zijn weinig hoopgevend voor Cambuur, van de afgelopen 6 duels werd er 1 gewonnen, 1 gelijk gespeeld en 4 verloren.

Met slechts 29 goals voor en 67 tegen is het moeilijk een beste speler aan te wijzen. Aangezien Ogbeche werd verkocht is zelfs de topscorer weg uit Leeuwarden. Spits Barto is gedeeld topscorer met Vd Streek met 4 goals. Narsingh is de belangrijkste man als het om assists gaat, namelijk 4. De statistieken zijn erbarmelijk te noemen, het is gewoon kommer en kwijl in Cambuur en eigenlijk is er geen lichtpuntje te ontdekken in het Cambuurstadion. Cambuur speelt normaal gesproken in een 4-3-3 formatie. De kans is aanzienlijk dat dit tegen Ajax meer op een 4-5-1 formatie zal gaan lijken waarbij Cambuur dan zal hopen op uitbraken via de rappe Narsingh.

Ajax heeft een ontspannen week achter de rug. De voorsprong in de Eredivisie werd eenvoudig verdedigd en zo langzamerhand komen de geblesseerden ook weer terug. Deze week trainde Tete de gehele week mee met de selectie en mogelijk maakt hij aankomend weekend zijn rentree op de bank. Voor een basisplaats komt de wedstrijd tegen Cambuur natuurlijk te vroeg maar bij een gunstig wedstrijdverloop zit een rentree er mogelijk wel in. Verder heeft Ajax weinig redenen iets te wijzigen in de opstelling. Schone lijkt de rest van het seizoen vol te gaan maken als rechtsbuiten waarmee je het wedstrijdformulier waarschijnlijk al wel in kan vullen. Achterin zullen Cillissen, Veltman, Van der Hoorn, Viergever en Dijks spelen. Gudelj, Klaassen en Bazoer vormen het middenveld en voorin zullen Youness, Schone en Milik spelen.

Milik is op jacht naar de topscorerstitel in de Eredivisie. Na een zwakke eerste seizoenshelft scoort de jonge Pool nu aan de lopende band. Met 18 goals staat Arek Milik slechts 1 goals achter De jong en 2 achter Janssen. Met 10 goals in 8 wedstrijden mag je verwachten dat Milik tegen het defensief zwakke Cambuur op zoek zal gaan naar nog meer goals. Mocht Milik topscorer van de Eredivisie worden zal hij de eerste Ajacied sinds Suarez zijn die dat presteert.

De eerste wedstrijd van het seizoen eindigde in 5-1 voor Ajax. Na een oersaai klein half uur kwam Ajax op voorsprong waarna Cambuur binnen 2 minuten alweer langszij kwam. Na de 2-1 was Cambuur wederom dichtbij de gelijkmaker. Daarna liep Ajax snel wel naar 4-1 zonder goed te spelen. In een, wederom, oersaaie 2e helft werd het nog 5-1 zonder dat Ajax ook maar een moment sprankelde.



Het resterend programma van Ajax:

Za 09-04-2016 19:45 Cambuur - Ajax
Zo 17-04-2016 12:30 Ajax - FC Utrecht
Wo 20-04-2016 20:45 Heerenveen - Ajax
Zo 01-05-2016 14:30 Ajax - FC Twente*
Zo 08-05-2016 14:30 De Graafschap - Ajax

*: Voor 01 mei moet FC Twente de begroting rond hebben, anders verliest het mogelijk de proflicentie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 april 2016 door Eide --
enough
 enough - woensdag 06 april 2016 - 23:14   quote  deeplink  
Dank je Eide.

Hopen dat we cambuur net zo snel hebben liggen als pec.
Ook in deze wedstrijd is het weer oppassen voor een(domme) gele kaart .
1-4.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 06 april 2016 - 23:16   quote  deeplink  
0-4.......is wel kunstgras helaas!
enough
 enough - woensdag 06 april 2016 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 april 2016 - 23:16 schreef Bobby1972 het volgende:
0-4.......is wel kunstgras helaas!
Is wel een verschil natuurlijk,maar AJAX heeft daar weinig problemen mee..gezien de prestaties op kunstgras.
p111
 p111 - woensdag 06 april 2016 - 23:27   quote  deeplink  
0-2 Naar ploegje die vecht tegen degradatie
Brandje
 Brandje - woensdag 06 april 2016 - 23:33   quote  deeplink  
Dit is een wedstrijd die Ajax aan haar stand verplicht is te winnen en daar ligt misschien ook wel het gevaar. Maar ik ben van mening dat ook psv zonder Bruma en Guardado niet zo maar van W2 gaat winnen. Waar Az heel naïef 343 speelde grote fases van de wedstrijd heeft W2 de punten hard nodig dus die gaan geen open huis houden.

Cambuur- Ajax 1-3
PSV- W2 2-1
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 april 2016 - 00:13   quote  deeplink  
1-5, 4x MILIK!!!! BAM!!!!
enough
 enough - donderdag 07 april 2016 - 01:58   quote  deeplink  
;-) !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 april 2016 door enough --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 07 april 2016 - 13:55   quote  deeplink  
Ook ik denk wel dat het 1-3 gaat worden. Twee keer Millik.
PSV gelijk, dan is de weekend al helemaal compleet voor ons, en is de kampioen naderbij.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 07 april 2016 - 21:59   quote  deeplink  
Ons cluppie weer eens op zaterdag avond....das lang geleden toch? Hopelijk geen onderschatting van deze tegenstander. Milik in vorm. Moet kunnen.0-3
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 07 april 2016 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2016 - 00:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
1-5, 4x MILIK!!!! BAM!!!!
Yellelleleee
Eide
 Eide - vrijdag 08 april 2016 - 13:57   quote  deeplink  
Tete kan na 76 dagen Ajax-rentree maken door dispensatie van KNVB

Kenny Tete maakt vrijdagavond zijn rentree in Amsterdam. Door dispensatie van de KNVB mag de herstelde rechtsback meedoen in de competitiewedstrijd van Jong Ajax tegen FC Emmen.

Het wordt de eerste wedstrijd van Tete sinds zijn enkelblessure, die hij eind januari opliep na een ongelukkige charge van Vitesse-aanvaller Izzy Brown. Na ruim twee maanden revalideren is hij er klaar voor om weer in actie te komen.

Daar was wel dispensatie van de KNVB voor nodig, omdat Tete al meer dan vijftien Eredivisie-wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax heeft afgewerkt. Met de regel wordt vaak wat soepeler omgegaan bij spelers die terugkomen van een langere blessure.

Tete ontbrak vrijdagochtend op de training van Ajax, wat te maken zal hebben met zijn rentree van vrijdagavond bij Jong Ajax. De Amsterdamse beloften trappen om 20.00 uur af tegen Emmen op De Toekomst

Bron

----------------------

Volgens mij kan Tete dan zondag niet meedoen met Ajax 1 toch?
Eide
 Eide - vrijdag 08 april 2016 - 13:59   quote  deeplink  
Arek Milik kan trouwens zaterdag een clubrecord evenaren door 7 wedstrijden achter elkaar te scoren. Dat is in het verleden alleen Suarez wel eens gelukt.
remco k
 remco k - vrijdag 08 april 2016 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 13:57 schreef Eide het volgende:
Tete kan na 76 dagen Ajax-rentree maken door dispensatie van KNVB

Kenny Tete maakt vrijdagavond zijn rentree in Amsterdam. Door dispensatie van de KNVB mag de herstelde rechtsback meedoen in de competitiewedstrijd van Jong Ajax tegen FC Emmen.

Het wordt de eerste wedstrijd van Tete sinds zijn enkelblessure, die hij eind januari opliep na een ongelukkige charge van Vitesse-aanvaller Izzy Brown. Na ruim twee maanden revalideren is hij er klaar voor om weer in actie te komen.

Daar was wel dispensatie van de KNVB voor nodig, omdat Tete al meer dan vijftien Eredivisie-wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax heeft afgewerkt. Met de regel wordt vaak wat soepeler omgegaan bij spelers die terugkomen van een langere blessure.

Tete ontbrak vrijdagochtend op de training van Ajax, wat te maken zal hebben met zijn rentree van vrijdagavond bij Jong Ajax. De Amsterdamse beloften trappen om 20.00 uur af tegen Emmen op De Toekomst

Bron

----------------------

Volgens mij kan Tete dan zondag niet meedoen met Ajax 1 toch?
Hij zal dan sowieso niet spelen, we spelen namelijk zaterdag al en niet zondag.. Daar zal te kort tussen zitten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 08 april 2016 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 13:59 schreef Eide het volgende:
Arek Milik kan trouwens zaterdag een clubrecord evenaren door 7 wedstrijden achter elkaar te scoren. Dat is in het verleden alleen Suarez wel eens gelukt.
Das mooi, want Milik gaat het de komende 5 wedstrijden gewoon doen en dat record enorm verscherpen! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 08 april 2016 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2016 - 22:25 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Yellelleleee
AREK MILIK!!!!
Eide
 Eide - vrijdag 08 april 2016 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 14:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zal dan sowieso niet spelen, we spelen namelijk zaterdag al en niet zondag.. Daar zal te kort tussen zitten.
Goed punt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 08 april 2016 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 16:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed punt.
.

;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 april 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - vrijdag 08 april 2016 - 19:07   quote  deeplink  
Wedstrijdselectie SC Cambuur Ajax

Frank de Boer reist zaterdag 9 april met 18 Ajacieden af naar Leeuwarden voor het duel met SC Cambuur. De selectie blijft ten opzichte van de wedstrijden tegen PEC Zwolle en PSV ongewijzigd.

Wedstrijdselectie:

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Thulani Serero
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Ajax.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 april 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - vrijdag 08 april 2016 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:07 schreef Eide het volgende:
Wedstrijdselectie SC Cambuur Ajax

Frank de Boer reist zaterdag 9 april met 18 Ajacieden af naar Leeuwarden voor het duel met SC Cambuur. De selectie blijft ten opzichte van de wedstrijden tegen PEC Zwolle en PSV ongewijzigd.

Wedstrijdselectie:

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes

Ajax.nl
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Thulani Serero
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Leuk dat Vd Beek bij de A selectie zit en op een hoger niveau traint maar ik vind hem wel te weinig wedstrijdminuten maken op deze manier. Verder logische keuze van selectie
Eide
 Eide - vrijdag 08 april 2016 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leuk dat Vd Beek bij de A selectie zit en op een hoger niveau traint maar ik vind hem wel te weinig wedstrijdminuten maken op deze manier. Verder logische keuze van selectie
Eens, mede daarom mijn reacties afgelopen week over hoe Ajax toch moet zien hoe het een vorm van rotatie kan inbrengen. Je moet die jonge gasten wel hun minuten kunnen laten maken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 08 april 2016 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, mede daarom mijn reacties afgelopen week over hoe Ajax toch moet zien hoe het een vorm van rotatie kan inbrengen. Je moet die jonge gasten wel hun minuten kunnen laten maken.
Dat risico gaat Frank de laatste 5 wedstrijden niet nemen tenzij je met 4-0 voor staat of blesures
Eide
 Eide - vrijdag 08 april 2016 - 19:32   quote  deeplink  
Daarom erger ik mij dus ook blauw aan Ajax als ze niet doordrukken. Het is niet alleen het doelsaldo, dat is goed om zoveel redenen...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 08 april 2016 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:32 schreef Eide het volgende:
Daarom erger ik mij dus ook blauw aan Ajax als ze niet doordrukken. Het is niet alleen het doelsaldo, dat is goed om zoveel redenen...
Ben ik met je eens...
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 08 april 2016 - 20:30   quote  deeplink  
Goed wedstrijdtopic wederom Eide :-) 0-4 Milik 2 Younes en Veltman uit een corner !!
Brandje
 Brandje - vrijdag 08 april 2016 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat risico gaat Frank de laatste 5 wedstrijden niet nemen tenzij je met 4-0 voor staat of blesures
Is ook logisch maar laat hem ajax 1 trainen en zijn wedstrijden laten spelen in Jong Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:32 schreef Eide het volgende:
Daarom erger ik mij dus ook blauw aan Ajax als ze niet doordrukken. Het is niet alleen het doelsaldo, dat is goed om zoveel redenen...
Nou prachtig, komt die jongen na 75 minuten in het veld bij een 4-0 voorsprong gaat de rest van het elftal achterover leunen. Dan heeft hij er nog geen ene kut aan.

Van de Beek is een toptalent in de dop. Ajax wil hem graag bij de wedstrijden van het eerste erbij hebben, maar weten ook dat er een percentage zit aan het aantal duels wat hij mag spelen om nog in aanmerking te komen ook zijn minuten bij Jong Ajax te maken. Dus het meetrainen bij het eerste is voor deze jongen al erg belangrijk. Daarnaast speelt Ajax vaak besloten oefenduels waarin deze jongens nog minuten maken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leuk dat Vd Beek bij de A selectie zit en op een hoger niveau traint maar ik vind hem wel te weinig wedstrijdminuten maken op deze manier. Verder logische keuze van selectie
Minuten maken in het eerste betekend ook gelijk dat deze jongen geen wedstrijden meer mag maken in Jong Ajax. Dus het is belangrijk dat ze per wedstrijd kijken of hij nodig is voor het eerste van Ajax. En hij zit dicht achter de basis, dus blijkbaar vind Frank het nodig. Maar ze moeten oppassen dat ze hem niet elke wedstrijd een paar minuten laten invallen, want er zit een maximum op van te spelen wedstrijden waardoor je niet meer inzetbaar ben voor het beloftenelftal.
Brandje
 Brandje - zaterdag 09 april 2016 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 08:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Minuten maken in het eerste betekend ook gelijk dat deze jongen geen wedstrijden meer mag maken in Jong Ajax. Dus het is belangrijk dat ze per wedstrijd kijken of hij nodig is voor het eerste van Ajax. En hij zit dicht achter de basis, dus blijkbaar vind Frank het nodig. Maar ze moeten oppassen dat ze hem niet elke wedstrijd een paar minuten laten invallen, want er zit een maximum op van te spelen wedstrijden waardoor je niet meer inzetbaar ben voor het beloftenelftal.
Klopt wat je zegt maar na de winterstop heeft hij in mijn ogen echt te weinig wedstrijdminuten gemaakt. Daarij mag hij zelfs nog bij de A1 spelen en bij mijn weten mag een speler altijd meedoen met een hoger team. Dus als hij zijn wedstrijden in JA speelt mag hij best meedoen met Ajax 1. Andersom is een ander verhaal daarom moest Ajax ook dispensatie aanvragen voor Tete gisteren.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 april 2016 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 19:32 schreef Eide het volgende:
Daarom erger ik mij dus ook blauw aan Ajax als ze niet doordrukken. Het is niet alleen het doelsaldo, dat is goed om zoveel redenen...
Gezien de huidige vorm van beide teams hoop ik dat we nu wel een keer doordrukken..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 april 2016 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 april 2016 - 00:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
1-5, 4x MILIK!!!! BAM!!!!
Het wordt steeds geloofwaardiger! :)
Eide
 Eide - zaterdag 09 april 2016 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 08:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou prachtig, komt die jongen na 75 minuten in het veld bij een 4-0 voorsprong gaat de rest van het elftal achterover leunen. Dan heeft hij er nog geen ene kut aan.
Dit was namelijk precies wat ik niet wilde. En dat heb ik ook duidelijk beschreven. Ik vind dat je het zo moet doen dat je dit soort gasten minimaal een helft kan bieden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 10:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het wordt steeds geloofwaardiger! :)
Hahahaha inderdaad, er komt een dag dat ik gelijk krijg! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 08:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt maar na de winterstop heeft hij in mijn ogen echt te weinig wedstrijdminuten gemaakt. Daarij mag hij zelfs nog bij de A1 spelen en bij mijn weten mag een speler altijd meedoen met een hoger team. Dus als hij zijn wedstrijden in JA speelt mag hij best meedoen met Ajax 1. Andersom is een ander verhaal daarom moest Ajax ook dispensatie aanvragen voor Tete gisteren.
Maar dan schiet je er nog niets mee op. Stel dat Van de Beek gisteren de volle 90 minuten mee deed bij Jong Ajax en vervolgens vandaag bij de selectie zit. Nu schiet het er bij Klaassen bijvoorbeeld net in voor de wedstrijd en moet je Van de Beek opstellen. Dat gaat die jongen conditioneel echt niet trekken. Dus is het begrijpelijk. Mocht hij vandaag niet spelen dan zal hij maandag meespelen bij Jong Ajax. Dit zou in alle gevallen zo geweest zijn. Helaas moest Jong Ajax nu ook gisteren al spelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 11:10   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 april 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 10:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gezien de huidige vorm van beide teams hoop ik dat we nu wel een keer doordrukken..
Onderschat nooit de tegenstand van de tegenstander! Ik hoop dat die gaan voetballen en niet terugzakken want dan krijg je weer zo'n zoutloze pot. Maar voor hun is elk gewonnen punt ook erg belangrijk!
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 april 2016 - 13:51   quote  deeplink  
Deze wedstrijd mag Ajax geen punten laten liggen. Uiteraard tegen geen enkele tegenstander in deze fase van de competitie waarin Ajax het volledig in eigen hand heeft om de schaal weer naar Amsterdam te halen. Maar laten we eerlijk wezen, we spelen vanavond tegen de nummer laatst van de eredivisie die slechts 3 wedstrijden heeft gewonnen... Waar hebben we het dan over? Ajax moet vanaf minuut één er vol in klappen en aan het doelsaldo gaan werken.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 april 2016 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 08:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt maar na de winterstop heeft hij in mijn ogen echt te weinig wedstrijdminuten gemaakt. Daarij mag hij zelfs nog bij de A1 spelen en bij mijn weten mag een speler altijd meedoen met een hoger team. Dus als hij zijn wedstrijden in JA speelt mag hij best meedoen met Ajax 1. Andersom is een ander verhaal daarom moest Ajax ook dispensatie aanvragen voor Tete gisteren.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft Donny van de Beek. Maar ik denk dat een speler ook sterk gaat worden door te trainen op dit hogere niveau. Maar ik zie heb hoe dan ook graag spelen met zijn flair. Maar ja, wie moet er dan plaatsmaken voor hem?
Eide
 Eide - zaterdag 09 april 2016 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 08:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt maar na de winterstop heeft hij in mijn ogen echt te weinig wedstrijdminuten gemaakt. Daarij mag hij zelfs nog bij de A1 spelen en bij mijn weten mag een speler altijd meedoen met een hoger team. Dus als hij zijn wedstrijden in JA speelt mag hij best meedoen met Ajax 1. Andersom is een ander verhaal daarom moest Ajax ook dispensatie aanvragen voor Tete gisteren.
Die dispensatie is nodig als een speler 15 wedstrijden of meer voor een hoger elftal heeft gespeeld. Donny van de Beek heeft 8 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld dus is dat op zich geen enkele belemmering voor hem om al dan niet bij JA te spelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Die dispensatie is nodig als een speler 15 wedstrijden of meer voor een hoger elftal heeft gespeeld. Donny van de Beek heeft 8 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld dus is dat op zich geen enkele belemmering voor hem om al dan niet bij JA te spelen.
Maar als hij gisteren de hele wedstrijd gespeeld zou hebben zou hij vandaag niet in actie kunnen komen. En je moet toch spelers selecteren die fit zijn en niet al een wedstrijd in de benen hebben, de kans is namelijk aanwezig dat je in de avond ineens een heel duel moet spelen door ziekte of blessure van een medespeler.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 14:11   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 april 2016 door Ajax Warrior --
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 april 2016 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar als hij gisteren de hele wedstrijd gespeeld zou hebben zou hij vandaag niet in actie kunnen komen. En je moet toch spelers selecteren die fit zijn en niet al een wedstrijd in de benen hebben, de kans is namelijk aanwezig dat je in de avond ineens een heel duel moet spelen door ziekte of blessure van een medespeler.
Precies. Je kunt vrij onmogelijk op vrijdag- en zaterdagavond een wedstrijd spelen. Dat is vragen om problemen en blessures.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:29 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Precies. Je kunt vrij onmogelijk op vrijdag- en zaterdagavond een wedstrijd spelen. Dat is vragen om problemen en blessures.
Dat is het risico wat je neemt doordat Jong Ajax ook nog eens op vrijdagavond moet spelen. Dan kunnen spelers die tegen de basis van het eerste aanzitten niet ingezet worden. Ook al weet je dat ze bij het eerste waarschijnlijk ook geen speeltijd krijgen. Maar ja, er zal maar een teamgenoot geblesseerd raken en jij moet alsnog opdraven. Terwijl je de avond daarvoor ook 90 minuten inspanning heb gedaan!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 april 2016 - 14:46   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 april 2016 door Ajax Warrior --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 09 april 2016 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 april 2016 - 20:30 schreef ZerauS het volgende:
Goed wedstrijdtopic wederom Eide :-) 0-4 Milik 2 Younes en Veltman uit een corner !!
Hahaha Younes had laatst nog zn wenkbrauw gescheurd toen hij op de training tegen vd Hoorn zn knie aanliep 😄
Eide
 Eide - zaterdag 09 april 2016 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 14:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar als hij gisteren de hele wedstrijd gespeeld zou hebben zou hij vandaag niet in actie kunnen komen. En je moet toch spelers selecteren die fit zijn en niet al een wedstrijd in de benen hebben, de kans is namelijk aanwezig dat je in de avond ineens een heel duel moet spelen door ziekte of blessure van een medespeler.
Ik gaf dan ook alleen een reactie over de dispensatieregel.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 april 2016 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 11:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahaha inderdaad, er komt een dag dat ik gelijk krijg! ;-)
Moet een keer lukken ja haha! Ik moet wel zeggen dat Milik stappen maakt op het moment.
Wel blij mee misschien wordt ik nog fan van hem! :)
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 april 2016 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 april 2016 - 11:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Onderschat nooit de tegenstand van de tegenstander! Ik hoop dat die gaan voetballen en niet terugzakken want dan krijg je weer zo'n zoutloze pot. Maar voor hun is elk gewonnen punt ook erg belangrijk!
Daarom ze hebben het nodig maar erg goed zijn ze niet.
Ze snappen zelf ook wel dat mee proberen te voetballen zelfmoord is.
Ben bang dat ze het toch op verdedigen gaan gooien. Ajax moet gewoon vanaf minuut 1 laten zien dat Cambuur geen schijn van kans heeft.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 09 april 2016 - 16:13   quote  deeplink  
Snelle goal is een must straks!

Net zoals ik mn biertjes snel opdrink deze dag!
remco k
 remco k - zaterdag 09 april 2016 - 16:18   quote  deeplink  
Alles lekker snel dus vandaag.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5941
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cambuur - Ajax (zaterdag 09 april 2016, 19:45); 0 - 1









0.0103120