BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorronde CL

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
rutje
 rutje - maandag 09 mei 2016 - 13:15   quote  deeplink  
Ik had vurig gehoopt dat we ons rechtstreeks zouden plaatsen en niet dat gezeik zouden krijgen van ''kijken wie er 2e wordt in de Oekraiene'' etc. maar het is verdomme niet anders. We moeten nu hopen op een beschermde status bij de voorronde CL. En ja, ik hoor jullie al denken; ''Wat heeft het voor zin als je er tegen Rapid uitvliegt''. Aan de ene kant helemaal eens, aan de andere kant moeten we niet vergeten dat onze toenmalige coach (want ik zie De Boer vertrekken) augustus vorig jaar bijna een half elftal nieuw moest inpassen en het waren ook nog jonge gasten (Dijks, Riedewald, Gudelj etc.). Laten we positief denken en hopen dat we de boel bij elkaar kunnen houden en misschien nog kunnen versterken. Dan zijn al die jongens een jaar verder, ''sadder and wiser'' is heel toepasselijk hier maar goed ..., en maken we een betere kans.

Nogmaals, ik had het ook graag anders gezien en misschien staat jullie kop er nog niet naar maar we kunnen het ook als afleiding gebruiken van alle shit van gisteren waar ik vannacht letterlijk niet van heb geslapen (mss 2 uurtjes, voor de rest alleen maar woelen en piekeren).

De situatie is als volgt (bron is de Kakkerlakken courant, mijn excuus).

Er zijn nog heel wat mitsen en maren aan verbonden, maar toch valt er al genoeg te zeggen over de Champions League van het seizoen 2016/17. Ajax mag nog hopen op een geplaatste status bij de loting voor de derde voorronde én de play-offs, al zijn de Amsterdammers daarbij wel afhankelijk van Napoli in Italië en FC Rostov in Rusland. PSV en Ajax (als de ploeg twee voorrondes doorkomt) zullen vrijwel zeker in Pot 3 belanden tijden de loting van de groepsfase.
Stand van zaken in Rusland met nog drie duels te spelen

CSKA Moskou 27-56
FC Rostov 27-54
Zenit St.Petersburg 27-52
Krasnodar 27-50
Ajax zal in de eerste kwalificatiewedstrijden voor de Champions League een geplaatste status hebben. Nog niet alle deelnemers aan de voorronde zijn bekend, omdat sommige competities nog niet afgelopen zijn. Maar toch is nu al duidelijk dat Ajax bij de vijf clubs met de hoogste UEFA-ranking zit.

Daardoor ontloopt Ajax sowieso sterke ploegen als Shakhtar Donetsk (dit seizoen nog halve finalist in de Europa League), de nummer twee van België (vermoedelijk Anderlecht of Club Brugge) en de nummer twee van Turkije (waarschijnlijk Fenerbahçe). In Rusland zijn er met drie duels te spelen nog een aantal kanshebbers op de tweede plek. Koploper CSKA heeft twee punten voorsprong op het in Europa onbekende Rostov, en vier op Zenit St. Petersburg, dat wel een hoge UEFA-ranking heeft. CSKA of Zenit zouden geplaatst zijn bij de loting, Rostov zou geen beschermde status genieten.

Ajax loopt wel het risico tegen de sterke nummer 3 uit de Franse Ligue 1 te loten. AS Monaco heeft komend weekend aan een thuiszege op Montpellier genoeg om de derde plek veilig te stellen. De kapitaalkrachtige club uit het Prinsdom heeft de afgelopen jaren niet vaak in Europa kunnen spelen en beschikt daardoor over een lage ranking, maar zou een geduchte opponent zijn voor Ajax. Andere mogelijke opponenten: Sparta Praag, Steaua Boekarest, Young Boys, of de nummer twee van Griekenland, waar nog een play-off tussen vier clubs om de tweede plek wordt afgewerkt.

Derde voorronde Champions League, League Route
(achter de clubs staat hun huidige UEFA-ranking)

Geplaatst bij loting
Zenit 93.216 / CSKA 48.716 / Rostov 11.716 (RUS)
Shakhtar Donetsk (OEK) 81.976
Ajax (NED) 58.112
Anderlecht (BEL) 54.000 / Club Brugge 43.000
Fenerbahçe (TUR) 40.920 / Besiktas 34.920
*****

Ongeplaatst bij loting
Sparta Praag (TSJ) 40.585
Steaua Boekarest (ROE) 36.576
Monaco 36.549 / Nice 12.549 (FRA)
Young Boys (ZWI) 24.755
AEK Athene / Panathinaikos / Panionios / PAOK Saloniki (GRI)
Stand van zaken in Italië

2. Napoli 37-79
3. AS Roma 37-77
Onderling resultaat geeft bij gelijke stand de doorslag, is in voordeel AS Roma

Laatste speelronde
Napoli - Frosinone
AC Milan - AS Roma
Ervan uitgaande dat de sterkste ploegen de derde voorronde overleven (waaronder Ajax), volgt er een volgende play-off tegen een sterkere tegenstander. Maar met een beetje geluk kan Ajax hier opnieuw een beschermde status krijgen bij de loting. Dan moeten twee van de volgende drie scenario's zich voltrekken:

- Napoli moet tweede worden in de Serie A en AS Roma derde (als Napoli in de laatste wedstrijd thuis wint van het reeds gedegradeerde Frosinone, is dat het geval).
- Zenit mag niet tweede worden in Rusland. (Met nog drie duels te gaan staat de ploeg derde met twee punten achterstand op Rostov) of de derde voorronde niet overleven.
- Shakhtar Donetsk mag de derde voorronde niet overleven.

Indien minder dan twee van deze scenario's plaatsvinden, dan wacht voor Ajax een loodzware tegenstander als Manchester City of United, FC Porto, Zenit, Napoli of Shakhtar. Maar ook als Ajax wel geplaatst is bij de loting, is de tegenstand niet gemakkelijk: Anderlecht, Fenerbahçe, Borussia Mönchengladbach, AS Roma en FC Rostov zijn mogelijke opponenten.

Geplaatst bij loting
Man City 99.256 / Man United 82.256 (ENG)
Zenit 93.216 / CSKA 48.716 / Rostov 11.716 (RUS)
Porto (POR) 92.616
Napoli (ITA) 90.077 / AS Roma 41.587
Shakhtar (OEK) 81.976
*****

Ongeplaatst bij loting
Villarreal (SPA) 59.942
Ajax (NED) 58.112
Anderlecht (BEL) 54.000 / Club Brugge 43.000
Borussia Mönchengladbach (DUI) 42.035
Fenerbahçe (TUR) 40.920 / Besiktas 34.920 .
In de poulefase van de Champions League zijn de winnaar van de huidige editie (Real Madrid of Atlético) en de zeven kampioenen van de sterkste landen groepshoofd. PSV zal hoogstwaarschijnlijk in Pot 3 belanden, evenals Ajax als de Amsterdammers twee voorrondes overleven. De potindeling van de Champions League zou er als volgt uit kunnen zien, al zijn er nog veel onzekerheden:

Groepshoofden
Real Madrid / Atlético (SPA)
FC Barcelona * (SPA)
Leicester City (ENG)
Bayern München (DUI)
Juventus (ITA)
Benfica * (POR)
PSG (FRA)
CSKA / Rostov (RUS)
* Nog niet zeker van kampioenschap

Pot 2
Real Madrid 175.028 / Atlético 143.028
Borussia Dortmund (DUI) 110.035
Arsenal (ENG) ** 105.256
Man City (ENG) **** 99.256
Sevilla (SPA) *** 93.528
Zenit (RUS) **** 93.216
Porto (POR) **** 92.616
Napoli (ITA) ** 90.087

Pot 3
Bayer Leverkusen (DUI) 89.035
FC Basel (ZWI) 87.755
Tottenham (ENG) 74.256
Olympiakos (GRI) **** 70.940
Dinamo Kiev (OEK) 65.976
Olympique Lyon (FRA) 63.049
Ajax (NED) **** 58.112
PSV (NED) 57.112

Pot 4
Sporting (POR) 51.616
CSKA Moskou (RUS) * 48.716
Viktoria Plzen (TSJ) **** 44.585
Club Brugge (BEL) * 43.000
Red Bull Salzburg (OOS) **** 42.520
Celtic (SCH) **** 40.460
Besiktas 34.920 (TUR) * 34.920
Astra Giurgiu (ROE) **** 11.076

** Nog niet helemaal zeker van CL-plaatsing
*** Bij zege in finale Europa League
**** Indien de voorrondes overleefd worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2016 door rutje --
p111
 p111 - maandag 09 mei 2016 - 13:33   quote  deeplink  
Nou keurig stukje maar inderdaad een beetje vroeg ben nog helemaal stuk van gisteren,zie op dit moment elke bovenstaande club als loodzwaar.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 09 mei 2016 - 13:37   quote  deeplink  
Wow, wat een studie/analyse...
Mijn oprechte complimenten.
Maar zoals je zelf al schreef: het is nog wat aan de vroege kant.
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2016 - 13:49   quote  deeplink  
Ajax kan rekenen op een geplaatste status tijdens de derde voorronde van de Champions League. Daardoor ontlopen de Amsterdammers een aantal sterke tegenstanders, zo zocht het Algemeen Dagblad uit.

Ajax zal in de derde voorronde in ieder geval niet Shakhtar Donetsk treffen. Ook de nummers twee van België en Turkije worden niet de eerste tegenstanders van de hoofdstedelingen. Dat betekent dat de club Anderlecht of Club Brugge en Fenerbahçe ontloopt. Ook de Russische nummer twee wordt niet de eerste opponent. Daarvoor zijn CSKA Moskou, Rostov en Zenit Sint-Petersburg nog in de race.

De ploegen die Ajax wel kan treffen: de nummer drie van de Ligue 1 (waarschijnlijk AS Monaco), Sparta Praag, Steaua Boekarest, Young Boys en de nummer twee van Griekenland (AEK Athene, Panathinaikos, Panionios of PAOK Saloniki). Ajax heeft ook goede papieren om in de play-offs (als die bereikt worden) een beschermde status te krijgen. Gebeurt dat niet, dan wachten clubs als FC Porto, Napoli, Manchester City of Manchester United in de laatste ronde voor de groepsfase.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 09 mei 2016 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 13:49 schreef remco k het volgende:
Ajax kan rekenen op een geplaatste status tijdens de derde voorronde van de Champions League. Daardoor ontlopen de Amsterdammers een aantal sterke tegenstanders, zo zocht het Algemeen Dagblad uit.

Ajax zal in de derde voorronde in ieder geval niet Shakhtar Donetsk treffen. Ook de nummers twee van België en Turkije worden niet de eerste tegenstanders van de hoofdstedelingen. Dat betekent dat de club Anderlecht of Club Brugge en Fenerbahçe ontloopt. Ook de Russische nummer twee wordt niet de eerste opponent. Daarvoor zijn CSKA Moskou, Rostov en Zenit Sint-Petersburg nog in de race.

De ploegen die Ajax wel kan treffen: de nummer drie van de Ligue 1 (waarschijnlijk AS Monaco), Sparta Praag, Steaua Boekarest, Young Boys en de nummer twee van Griekenland (AEK Athene, Panathinaikos, Panionios of PAOK Saloniki). Ajax heeft ook goede papieren om in de play-offs (als die bereikt worden) een beschermde status te krijgen. Gebeurt dat niet, dan wachten clubs als FC Porto, Napoli, Manchester City of Manchester United in de laatste ronde voor de groepsfase.
Bedankt voor de toelichting. Het moge duidelijk zijn, dat het uiteindelijk nog een hels klus wordt voor Ajax om zich te plaatsen voor het eindtoernooi van de CL
rutje
 rutje - maandag 09 mei 2016 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 13:37 schreef Pavlov14 het volgende:
Wow, wat een studie/analyse...
Mijn oprechte complimenten.
Maar zoals je zelf al schreef: het is nog wat aan de vroege kant.
Grotendeels copy/paste van de Kakkerlakken courant maar toch bedankt voor het compliment ;)
Loetje
 Loetje - maandag 09 mei 2016 - 14:41   quote  deeplink  
Met de Boer maakt het niet uit. Lig je er geheid uit.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 09 mei 2016 - 17:11   quote  deeplink  
Het leven gaat door, ik heb alles vermeden na het fluitsignaal gisteren. Ik kan dan niks meer verdragen wat met voetbal heeft te maken. Lees geen kranten en ga deze week geen voetbal programma's zien.

Deze deed pijn omdat het toch wel onverwachts kwam. Aan de ander kant moet je ook verder.

Je kunt ook hiervan leren en bewust worden dat het anders moet.

Persoonlijk hoop ik dat de Boer en Overmars en misschien ook wel anderen vertrekken. Is beter voor hen en voor Ajax.

Ik ben er voorlopig wel even klaar mee. Zelfs toen ik vandaag wakker werd kwam de gedachte dat Ajax geen kampioen werd als eerste naar boven. En dat doet pijn!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 09 mei 2016 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 14:41 schreef Loetje het volgende:
Met de Boer maakt het niet uit. Lig je er geheid uit.
Precies Loetje, liever ff geen de Boer meer!
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 10 mei 2016 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 14:41 schreef Loetje het volgende:
Met de Boer maakt het niet uit. Lig je er geheid uit.
Haha. Dat zou zomaar kunnen!
rutje
 rutje - zondag 15 mei 2016 - 20:39   quote  deeplink  
In Italie is precies gebeurd wat moest gebeuren; Napoli 2e en Roma 3e. Daarnaast heeft in Rusland Zenith gelijk gespeeld. Daardoor is Rostov zeker van de 2e plek als ze vandaaag thuis van Oeral winnen. Dus dan zouden al 2 dingen die moesten gebeuren zijn gebeurd en dat dat zou een klein lichtpuntje betekenen na alle somberheid, namelijk beschermde status voor de loting voor beide voorrondes CL, en ''beide voorrondes'' geldt uiteraard alleen indien we de eerste ronde doorkomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2016 door rutje --
Brandje
 Brandje - zondag 15 mei 2016 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 20:39 schreef rutje het volgende:
In Italie is precies gebeurd wat moest gebeuren; Napoli 2e en Roma 3e. Daarnaast heeft in Rusland Rostov gewonnen en Zenith gelijk gespeeld. Daardoor is Rostov nmm zeker van de 2e plek. Dus dit zijn al 2 van 3 dingen die moesten gebeuren en dat betekent een klein lichtpuntje na alle somberheid, namelijk beschermde status voor de loting voor beide voorrondes CL, en ''beide voorrondes'' geldt uiteraard alleen indien we de eerste ronde doorkomen.
Wat is het derde ding wat nog moet gebeuren of zijn we nu al zeker van een beschermde status in de voorrondes?
Loetje
 Loetje - zondag 15 mei 2016 - 22:03   quote  deeplink  
Zenit kan nog 2e worden. Als Rostov morgen wint van Ural dan zijn hun sowieso minimaal 2e.
Eide
 Eide - zondag 15 mei 2016 - 22:11   quote  deeplink  
Als je als Ajax een van die 2 moet kiezen moet je altijd voor Rostov gaan trouwens. Rostov ligt aan de Zwarte Zee en is lekker warm en in winter meestal ook redelijk. St. Petersburg is 7 maanden per jaar echt gruwelijk koud.

Maar goed, dat heeft hier verder geen kut mee te maken natuurlijk :D
Loetje
 Loetje - zondag 15 mei 2016 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 22:11 schreef Eide het volgende:
Als je als Ajax een van die 2 moet kiezen moet je altijd voor Rostov gaan trouwens. Rostov ligt aan de Zwarte Zee en is lekker warm en in winter meestal ook redelijk. St. Petersburg is 7 maanden per jaar echt gruwelijk koud.

Maar goed, dat heeft hier verder geen kut mee te maken natuurlijk :D
Jij reist te veel ouwe ;-)
Eide
 Eide - zondag 15 mei 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 22:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij reist te veel ouwe ;-)
Beide steden niet geweest hoor ;)
Loetje
 Loetje - zondag 15 mei 2016 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 22:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Beide steden niet geweest hoor ;)
In de buurt dan? Rostov, kende die club wel maar wist totaal niet waar het ligt. Als je het me op een doordeweekse dag zou vragen of ik weet wat Rostov is, krijg je waarschijnlijk een antwoord dat het een Buurthuis in Rusland is.
Eide
 Eide - zondag 15 mei 2016 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 23:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de buurt dan? Rostov, kende die club wel maar wist totaal niet waar het ligt. Als je het me op een doordeweekse dag zou vragen of ik weet wat Rostov is, krijg je waarschijnlijk een antwoord dat het een Buurthuis in Rusland is.
Ook niet echt in de buurt. Ik weet gewoon waar het ligt, geen idee waarom ;)
Loetje
 Loetje - maandag 16 mei 2016 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 23:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ook niet echt in de buurt. Ik weet gewoon waar het ligt, geen idee waarom ;)
Ik heb een gave voor mooie dames. Bevalt me beter ouwe😂😂
remco k
 remco k - maandag 16 mei 2016 - 07:05   quote  deeplink  
Zei alleen niet voor jou?
rutje
 rutje - maandag 16 mei 2016 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 21:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat is het derde ding wat nog moet gebeuren of zijn we nu al zeker van een beschermde status in de voorrondes?
2 van 3 dingen moesten gebeuren (Italie, Ruslanden en 1e voorronde CL) en als Rostov vandaag van Oeral wint zijn er al 2 dingen gebeurd (Italie en Rusland). Als 1 van die 2 niet was gebeurd waren we alsnog geplaatst in evt tweede voorronde als, als ik me goed herinner, Shakhtar niet in de 2e voorronde CL zou komen. Overigens kunnen we dan in een evt 2e voorronde nog steeds teams als BMG en AS loten ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2016 door rutje --
rutje
 rutje - maandag 16 mei 2016 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 22:03 schreef Loetje het volgende:
Zenit kan nog 2e worden. Als Rostov morgen wint van Ural dan zijn hun sowieso minimaal 2e.
Klopt. Zenith staat 1 punt achter Rostov en Rostov moet vandaag thuis tegen Oeral. Winnen ze dat dan is het gat met nog 1 wedstrijd te gaan 4 punten en dus onoverbrugbaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2016 door rutje --
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 16 mei 2016 - 08:56   quote  deeplink  
Laten we hopen dat Ajax met de nieuwe trainer ( weet nog niet wie ) veel optimistischer gaat spelen, en niet teveel de ballen naar achteren terug speelt.
Meer aanvallender spelen in een hoger tempo kan Ajax naar de CL ronde brengen, lijkt mij. Ze zullen flink aan de bak moeten.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 16 mei 2016 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2016 - 23:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de buurt dan? Rostov, kende die club wel maar wist totaal niet waar het ligt. Als je het me op een doordeweekse dag zou vragen of ik weet wat Rostov is, krijg je waarschijnlijk een antwoord dat het een Buurthuis in Rusland is.
Ik zou het zou bestellen in een snackbar 😊

Mag ik 1 Rostov met satésaus!
remco k
 remco k - maandag 16 mei 2016 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 mei 2016 - 09:29 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik zou het zou bestellen in een snackbar 😊

Mag ik 1 Rostov met satésaus!
Drank met satesaus?

Klinkt meer als zelfgemaakte drank..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 16 mei 2016 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 mei 2016 - 11:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Drank met satesaus?

Klinkt meer als zelfgemaakte drank..
Eristov bedoelje?

Hahha das Vodka ja...
rutje
 rutje - dinsdag 17 mei 2016 - 08:24   quote  deeplink  
Rostov gewonnen gisteren en dus niet meer in te halen door Zenith. Dat betekent nmm beschermde status in de 1e en evt. 2e voorronde.
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 08:52   quote  deeplink  
Dat zou erg mooi zijn..

Nu hopen op een gunstige loting, en een selectie die op tijd fit is en doordrongen van het belang van plaatsing.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 10:05   quote  deeplink  
Met een ploeg die realistisch en zakelijk gaat spelen. Anders is het ongeacht de tegenstander weer direct klaar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 08:24 schreef rutje het volgende:
Rostov gewonnen gisteren en dus niet meer in te halen door Zenith. Dat betekent nmm beschermde status in de 1e en evt. 2e voorronde.
2e voorronde zou wel een AS Roma en een Borussia Mönchengladbach kunnen opleveren. Zijn zeker geen lekkere tegenstanders. In de 3e voorronde zou je met Monaco te maken kunnen krijgen. Ik reken me zeker niet rijk.
rutje
 rutje - dinsdag 17 mei 2016 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 10:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

2e voorronde zou wel een AS Roma en een Borussia Mönchengladbach kunnen opleveren. Zijn zeker geen lekkere tegenstanders. In de 3e voorronde zou je met Monaco te maken kunnen krijgen. Ik reken me zeker niet rijk.
Klopt, ook met een beschermde status kun je tegen een topploeg aanlopen, zelfs in de 3e ronde al (Monaco, zoals je zelf zegt). Maar toch zijn de kansen op een niet-topploeg en daarmee plaatsing groter als je beschermd bent. Want als je dat niet bent loop je bijna zeker tegen een topploeg aan, zeker in de 2e ronde, als je die haalt.

Laten we hopen dat we niet net als vorig jaar een half elftal (en ook nog jonkies) moeten inpassen vlak voor de 1e wedstrijd. En dat er versterkingen komen, mn voorin.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2016 door rutje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 10:18 schreef rutje het volgende:

[..]

Klopt, ook met een beschermde status kun je tegen een topploeg aanlopen, zelfs in de 3e ronde al (Monaco, zoals je zelf zegt). Maar toch zijn de kansen op een niet-topploeg en daarmee plaatsing groter als je beschermd bent. Want als je dat niet bent loop je bijna zeker tegen een topploeg aan, zeker in de 2e ronde, als je die haalt.

Laten we hopen dat we niet net als vorig jaar een half elftal (en ook nog jonkies) moeten inpassen vlak voor de 1e wedstrijd. En dat er versterkingen komen, mn voorin.
Ik denk dat Ajax in zijn totaliteit moet veranderen. Kwaliteit is er zeker maar een elftal met balans alles behalve. Achterin stond het goed maar daar verwacht ik de nodige transfers en dat zul je moeten invullen. Middenveld vind ik veel en veel te statisch en daar mag van mij een creatieve man bij. Zeker aangezien Sinkgraven maar niet wil doorbreken. Voorin ben ik nooit tevreden over geweest. Amper oog voor elkaar en veel te vaak onbereikbaar al ligt dat soms ook aan het middenveld. Dus er mag van mij zeker wat bij komen.

Het zal mee moeten zitten in de VCL in ieder geval. En vooral realistisch gaan spelen. Afgelopen jaren structureel door dezelfde fouten uitgeschakeld. Remco zei ooit dat je eerste kans raak moet zijn Europees. Daar ben ik het volledig mee eens. Ook de instelling moet wat mij betreft anders. Ajax kopieert zich zovaak aan Bayern en Barça en dat zijn wij gewoon niet. Dat zijn de enige 2 die met aanvallend voetbal potten breken in Europa en de rest gaan allemaal de bietenbrug op. En zelfs hun, als ze achterin onder druk komen (zeker Barcelona), hebben ze het loodzwaar. De rest speelt allemaal compact en speelt reactievoetbal puur sang. Als dat dan de enige optie is moet je dat gewoon doen in Europa. Meerdere systemen kunnen spelen is dan ook iets waar ik een voorstander van ben.
rutje
 rutje - dinsdag 17 mei 2016 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 10:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax in zijn totaliteit moet veranderen. Kwaliteit is er zeker maar een elftal met balans alles behalve. Achterin stond het goed maar daar verwacht ik de nodige transfers en dat zul je moeten invullen. Middenveld vind ik veel en veel te statisch en daar mag van mij een creatieve man bij. Zeker aangezien Sinkgraven maar niet wil doorbreken. Voorin ben ik nooit tevreden over geweest. Amper oog voor elkaar en veel te vaak onbereikbaar al ligt dat soms ook aan het middenveld. Dus er mag van mij zeker wat bij komen.

Het zal mee moeten zitten in de VCL in ieder geval. En vooral realistisch gaan spelen. Afgelopen jaren structureel door dezelfde fouten uitgeschakeld. Remco zei ooit dat je eerste kans raak moet zijn Europees. Daar ben ik het volledig mee eens. Ook de instelling moet wat mij betreft anders. Ajax kopieert zich zovaak aan Bayern en Barça en dat zijn wij gewoon niet. Dat zijn de enige 2 die met aanvallend voetbal potten breken in Europa en de rest gaan allemaal de bietenbrug op. En zelfs hun, als ze achterin onder druk komen (zeker Barcelona), hebben ze het loodzwaar. De rest speelt allemaal compact en speelt reactievoetbal puur sang. Als dat dan de enige optie is moet je dat gewoon doen in Europa. Meerdere systemen kunnen spelen is dan ook iets waar ik een voorstander van ben.
Welke transfers verwacht je achterin? Je leest alleen over Veltman, maar volgens mij blijven Dijks, Tete en Riedewald voorlopig nog wel. En die zijn weer een jaar verder, hoewel ik met name Riedewald vaak te laconiek vind en Europees een paar flinke uitglijders had. Maar aan de andere kant enorme potentie, heeft ip alles, snelheid, lengte, fysiek en kan ook nog voetballen.

Inderdaad hebben we geen man met een steekpass op het middenveld. Het is verdedigend en box to box. Misschien Klaassen verkopen en daarvoor Zyech halen of Zyech halen en Gudelj slachtofferen/rouleren?

Die opmerking over 1e kans Europees is helemaal waar. Vergeet niet dat we niet door gingen in de EL wegens het missen van talloze kansen uit tegen Molde uit. Win je die dan ga je wschl door.

En ja, PSV heeft weer bewezen dat je je spelsysteem moet aanpassen Europees. Het laatste jaar dat we in de CL goed presteerden was in 2003 onder Koeman en die zette regelmatig een middenvelder voor een aanvaller erin in CL wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2016 door rutje --
riveco
 riveco - dinsdag 17 mei 2016 - 13:53   quote  deeplink  
Ben ik niet helemaal met je eens rutje, PSV heeft zich niet zo hoeven aan te passen, speelt altijd al op balbezit van de tegenstander, heeft het alleen Europees iets compacter neer gezet. Ze spelen op de snelle buiten spelers. Ook vind ik dat je moet kijken naar de tegenstanders die AJAX had en PSV, M United was toen helemaal niet sterk, dus nee ik vind niet dat PSV het Systeem zo erg heeft hoeven aan te passen.
En ook vraag ik me af of het middenveld onder een andere trainer niet heel erg leuk kan gaan spelen, in mijn ogen kregen de spelers gewoon veel te veel taken mee in het veld.
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 10:05 schreef Loetje het volgende:
Met een ploeg die realistisch en zakelijk gaat spelen. Anders is het ongeacht de tegenstander weer direct klaar.
Je kan een andere ploeg best onder druk zetten en opurtunistisch spelen, maar dan moet dat wel goed uitgevoerd worden en vol gas en niet zo als de afgelopen jaren.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 15:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan een andere ploeg best onder druk zetten en opurtunistisch spelen, maar dan moet dat wel goed uitgevoerd worden en vol gas en niet zo als de afgelopen jaren.
En aangezien dat structureel wel gebeurd is moet je toch iets anders gaan bedenken...
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 12:19 schreef rutje het volgende:

[..]

Welke transfers verwacht je achterin? Je leest alleen over Veltman, maar volgens mij blijven Dijks, Tete en Riedewald voorlopig nog wel. En die zijn weer een jaar verder, hoewel ik met name Riedewald vaak te laconiek vind en Europees een paar flinke uitglijders had. Maar aan de andere kant enorme potentie, heeft ip alles, snelheid, lengte, fysiek en kan ook nog voetballen.

Inderdaad hebben we geen man met een steekpass op het middenveld. Het is verdedigend en box to box. Misschien Klaassen verkopen en daarvoor Zyech halen of Zyech halen en Gudelj slachtofferen/rouleren?

Die opmerking over 1e kans Europees is helemaal waar. Vergeet niet dat we niet door gingen in de EL wegens het missen van talloze kansen uit tegen Molde uit. Win je die dan ga je wschl door.

En ja, PSV heeft weer bewezen dat je je spelsysteem moet aanpassen Europees. Het laatste jaar dat we in de CL goed presteerden was in 2003 onder Koeman en die zette regelmatig een middenvelder voor een aanvaller erin in CL wedstrijden.
Tete en Dijks zijn backs. Riedewald werd door FdB als CV geposteerd maar de vraag is of de nieuwe trainer dat ook zal doen. Daarbij heb je mogelijk Veltman die gaat. En De Boer is erg gecharmeerd van hem dus zie hem Veltman wel meenemen. Dan heb je Van der Hoorn die twijfelt of die langer wilt blijven en Viergever idemdito. Ik denk dat er achterin dus wel wat gaat gebeuren.
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 18:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

En aangezien dat structureel wel gebeurd is moet je toch iets anders gaan bedenken...
Dat doen ze, ze hebben een andere trainer..

Heb je trouwens het stukje van Co Adriaanse gelezen over onze trainers in NL?

Zo niet moet je dat ff doen, ben wel benieuwd hoe jij daarover denkt..
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 18:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tete en Dijks zijn backs. Riedewald werd door FdB als CV geposteerd maar de vraag is of de nieuwe trainer dat ook zal doen. Daarbij heb je mogelijk Veltman die gaat. En De Boer is erg gecharmeerd van hem dus zie hem Veltman wel meenemen. Dan heb je Van der Hoorn die twijfelt of die langer wilt blijven en Viergever idemdito. Ik denk dat er achterin dus wel wat gaat gebeuren.
Als Veltman vertrekt zal vd Hoorn blijven. Ik denk dat die wat potentie betreft zeker niet onder doet..

Van Rhijn vertrekt, Boilesen vertrekt, en Viergever zal misschien vertrekken. Dan zullen er dus 1 of twee aangetrokken worden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 18:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Veltman vertrekt zal vd Hoorn blijven. Ik denk dat die wat potentie betreft zeker niet onder doet..

Van Rhijn vertrekt, Boilesen vertrekt, en Viergever zal misschien vertrekken. Dan zullen er dus 1 of twee aangetrokken worden.
Daarom. Van der Hoorn moet wat mij betreft blijven. Maar zoals ik al zei, er zullen er wel wat bij moeten gaan komen want verwacht wel wat wijzigingen daar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 18:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat doen ze, ze hebben een andere trainer..

Heb je trouwens het stukje van Co Adriaanse gelezen over onze trainers in NL?

Zo niet moet je dat ff doen, ben wel benieuwd hoe jij daarover denkt..
Heb je een link? Weet niet of ik het gelezen heb eigenlijk.
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 19:48   quote  deeplink  
Frank de Boer, Giovanni van Bronckhorst en Phillip Cocu hebben hun waarde inmiddels toch wel bewezen voor respectievelijk Ajax, Feyenoord en PSV. Toch is Co Adriaanse van mening dat de drie oud-internationals die het voor het zeggen hebben in de Nederlandse top wel heel erg bevoorrecht zijn door hun achtergrond. De markante oud-trainer stelt dat er bij de amateurs betere managers zijn te vinden.

In gesprek met de VARA Gids legt Adriaanse uit: "Erik ten Hag heeft indruk op mij gemaakt. Net als Ernest Faber. En van Alex Pastoor ben ik ook gecharmeerd. Ik geloof niet in toeval. Bij de drie topclubs in Nederland zijn drie oud-spelers aangesteld als trainer, die rond de 100 interlands hebben gespeeld, die alle drie linksbenig zijn en die ook nog eens verdedigend zijn ingesteld. Je kan mij niet wijsmaken dat dat de vereiste voorwaarden zijn."

De oud-trainer van AZ gaat verder: "Het is echt god zegene de greep. Zo van: we hebben Frank hier toch rondlopen, of Giovanni, laten we hem maar trainer maken. Ik denk dat er bij de amateurs jongens te vinden zijn die in potentie betere trainers zijn dan De Boer, Cocu of Van Bronckhorst. Alleen krijgen zij de kans niet. De huidige trainers van FC Rijnvogels, VV Katwijk of Quick Boys hadden het misschien wel beter gedaan met Ajax, Feyenoord en PSV dan De Boer, Van Bronckhorst en Cocu.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/355053/Er_zijn_bij_de_amateurs_betere_trainers_te_vinden_dan_De_Boer,_Van_Bronckhorst_en_Cocu#ixzz48w7Uo6v0
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 17 mei 2016 - 20:16   quote  deeplink  
Co moet lekker gaan klaverjassen met de Keckhofjes en van Hanegem.....de Boer, Cocu en van Bronckhorst hebben veel bij grote clubs rond gekeken en veel internationale wedstrijden gespeeld....weten wat de druk bij grote clubs inhoud.
Zeg niet dat ze daardoor betere trainers zijn maar wel veel meer ervaring hebben dan die amateurtrainers
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 20:16 schreef Nenam_tiL het volgende:
Co moet lekker gaan klaverjassen met de Keckhofjes en van Hanegem.....de Boer, Cocu en van Bronckhorst hebben veel bij grote clubs rond gekeken en veel internationale wedstrijden gespeeld....weten wat de druk bij grote clubs inhoud.
Zeg niet dat ze daardoor betere trainers zijn maar wel veel meer ervaring hebben dan die amateurtrainers
Waarom zijn het dan de mindere goden die door de jaren heen bewezen hebben de betere trainers te zijn?

Een goed speler is niet per definitie een goede coach. En ik denk oprecht dat er in het amateurvoetbal potentieel betere trainers rondlopen dan heel veel oud voetballers die wel een kans kregen..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 17 mei 2016 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom zijn het dan de mindere goden die door de jaren heen bewezen hebben de betere trainers te zijn?

Een goed speler is niet per definitie een goede coach. En ik denk oprecht dat er in het amateurvoetbal potentieel betere trainers rondlopen dan heel veel oud voetballers die wel een kans kregen..
Ongetwijfeld maar er zijn zoveel mensen die hun roeping gemist hebben en niet alleen in het voetbal.
Misschien was/ben jij in potentie een betere astronaut dan Kuipers als je de kans had gekregen, kom je toch nooit achter dus vind dit een beetje een onzin discussie.
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 21:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ongetwijfeld maar er zijn zoveel mensen die hun roeping gemist hebben en niet alleen in het voetbal.
Misschien was/ben jij in potentie een betere astronaut dan Kuipers als je de kans had gekregen, kom je toch nooit achter dus vind dit een beetje een onzin discussie.
Verschil is alleen dat ik niet als hobby astronaut ben en ik dus ook niet op dat vlak ontdekt kan worden. Misschien zou er wel gewoon gescout moeten worden naar goede trainers..

Ook in de jeugd zijn het vrijwel alleen maar oud voetballers.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 17 mei 2016 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 21:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat ik niet als hobby astronaut ben en ik dus ook niet op dat vlak ontdekt kan worden. Misschien zou er wel gewoon gescout moeten worden naar goede trainers..

Ook in de jeugd zijn het vrijwel alleen maar oud voetballers.
Frank de Boer is commercieel ook aantrekkelijker voor Ajax dan Jan Dop van FC Weesp....ook dat speelt mee of het beter uitpakt qwa trainer merk je later pas.
Alle grote clubs willen grote namen
remco k
 remco k - dinsdag 17 mei 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 21:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Frank de Boer is commercieel ook aantrekkelijker voor Ajax dan Jan Dop van FC Weesp....ook dat speelt mee of het beter uitpakt qwa trainer merk je later pas.
Alle grote clubs willen grote namen
Dat is zeker waar.. helaas wel..

Ik hou wel van dat soort gokjes.. Gewoon een trainer die het goed doet bij een amateurclub die een jaar of twee de A1 doet en dan lekker in het diepe gooien..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 17 mei 2016 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is zeker waar.. helaas wel..

Ik hou wel van dat soort gokjes.. Gewoon een trainer die het goed doet bij een amateurclub die een jaar of twee de A1 doet en dan lekker in het diepe gooien..
Ben ik niet op tegen hoor.....kan verassend uitpakken ;-)
Gaat alleen niet gebeuren....voetbal is al te ver naar de klote door de commercie en graaiers
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 mei 2016 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 mei 2016 - 19:48 schreef remco k het volgende:
Frank de Boer, Giovanni van Bronckhorst en Phillip Cocu hebben hun waarde inmiddels toch wel bewezen voor respectievelijk Ajax, Feyenoord en PSV. Toch is Co Adriaanse van mening dat de drie oud-internationals die het voor het zeggen hebben in de Nederlandse top wel heel erg bevoorrecht zijn door hun achtergrond. De markante oud-trainer stelt dat er bij de amateurs betere managers zijn te vinden.

In gesprek met de VARA Gids legt Adriaanse uit: "Erik ten Hag heeft indruk op mij gemaakt. Net als Ernest Faber. En van Alex Pastoor ben ik ook gecharmeerd. Ik geloof niet in toeval. Bij de drie topclubs in Nederland zijn drie oud-spelers aangesteld als trainer, die rond de 100 interlands hebben gespeeld, die alle drie linksbenig zijn en die ook nog eens verdedigend zijn ingesteld. Je kan mij niet wijsmaken dat dat de vereiste voorwaarden zijn."

De oud-trainer van AZ gaat verder: "Het is echt god zegene de greep. Zo van: we hebben Frank hier toch rondlopen, of Giovanni, laten we hem maar trainer maken. Ik denk dat er bij de amateurs jongens te vinden zijn die in potentie betere trainers zijn dan De Boer, Cocu of Van Bronckhorst. Alleen krijgen zij de kans niet. De huidige trainers van FC Rijnvogels, VV Katwijk of Quick Boys hadden het misschien wel beter gedaan met Ajax, Feyenoord en PSV dan De Boer, Van Bronckhorst en Cocu.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/355053/Er_zijn_bij_de_amateurs_betere_trainers_te_vinden_dan_De_Boer,_Van_Bronckhorst_en_Cocu#ixzz48w7Uo6v0
Ik geloof absoluut dat er talent in lagere klasses rondlopen. Dus in die zin ben ik het volledig eens met Adriaanse. Nou moet ik wel zeggen dat De Boer zichzelf direct heel rustig hield in het wespennest bij Ajax. Iets wat ook nu wel weer lijkt te ontstaan. Ik denk dat er bij Ajax nu iets anders gevraagd wordt. De opvolger van de komende coach, mits de aanstaande de boel goed organiseert en daardoor een "onervaren" trainer het kan overnemen. Het is natuurlijk niet zo dat ieder jonge trainer het kan. Maar zo vind ik Eric Meijers een uitstekende trainer. Komt ook uit de hoofdklasse en inmiddels betaald voetbal. Mitchell van der Gaag vind ik ook een prima coach en zo ken ik er nog wel een paar. Maargoed, nogmaals, ik denk dat bij Ajax eerst de structuur terug moet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2016 door Loetje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorronde CL









0.0061419