BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Definitief: Ajax en Middlesbrough akkoord over overgang Viktor Fischer 

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 27 mei 2016 - 19:19
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax en Middlesbrough akkoord over overgang Viktor Fischer  (Ajax Clubsite)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 mei 2016 - 20:01   quote  deeplink  
Ajax en Middlesbrough akkoord over overgang Viktor Fischer

Ajax en Middlesbrough FC hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Viktor Fischer. De overgang naar de Engelse club is per direct. De aanvaller stond nog tot en met 30 juni 2017 onder contract bij Ajax.

Fischer werd op 9 juni 1994 geboren in Aarhus, Denemarken. De speler maakte in juli 2011 de overstap van FC Midtjylland naar Ajax. Op 5 augustus 2012 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal in de wedstrijd PSV Ajax (4-2), om de Johan Cruijff Schaal.

Tot nu toe speelde Fischer 111 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin 31 doelpunten. Met Ajax werd hij tweemaal landskampioen (2013 en 2014) en won hij in 2013 de Johan Cruijff Schaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 mei 2016 door Ajax Warrior --
JOOD
 JOOD - vrijdag 27 mei 2016 - 22:39   quote  deeplink  
Goede speler als hij nog ooit volwassen wordt. Goede keuze om te vertrekken en een goede keuze om hem te laten gaan. Hij komt bij Ajax niet verder, Ajax komt dus ook niet verder met hem. Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen in de PL, ik denk dat hij zomaar een hele grote sprong kan gaan maken omdat hij in zijn hoofd vaak al verder is dan zijn teamgenoten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 27 mei 2016 - 22:51   quote  deeplink  
Zijn vorm stagneerde de laatste maanden erg, waardoor hij niet meer goed in vorm kwam.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 15:15   quote  deeplink  
Aan de ene kant is het jammer van zijn vertrek. Voor zijn langdurige blessure heb ik vaak van hem genoten. Na zijn blessure is hij nooit meer echt in vorm gekomen, waarbij hij de pech had, dat Younes het steeds beter is gaan doen, waardoor de situatie voor Viktor Fisher behoorlijk uitzichtloos werd. Ik heb begrip voor zijn beslissing om te vertrekken. Maar ja, de club waarvoor hij heeft gekozen (Middlesbrough) is dat voor hem een verbetering? Dat zou het komende seizoen wel eens degradatievoetbal kunnen worden, dus is het kennelijk slechts om weer speelminuten te maken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:15 schreef Pavlov14 het volgende:
Aan de ene kant is het jammer van zijn vertrek. Voor zijn langdurige blessure heb ik vaak van hem genoten. Na zijn blessure is hij nooit meer echt in vorm gekomen, waarbij hij de pech had, dat Younes het steeds beter is gaan doen, waardoor de situatie voor Viktor Fisher behoorlijk uitzichtloos werd. Ik heb begrip voor zijn beslissing om te vertrekken. Maar ja, de club waarvoor hij heeft gekozen (Middlesbrough) is dat voor hem een verbetering? Dat zou het komende seizoen wel eens degradatievoetbal kunnen worden, dus is het kennelijk slechts om weer speelminuten te maken.
...en meer doekoes
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:23 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

...en meer doekoes
Dat is natuurlijk ook wel waar. Maar ik denk dat dat voor Fischer van secondair belang is. Hij wil weer voetballen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:27 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook wel waar. Maar ik denk dat dat voor Fischer van secondair belang is. Hij wil weer voetballen.
Ik denk dat voor die iPod generatie doekoes het belangrijkste is.....niks secondair belang
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik denk dat voor die iPod generatie doekoes het belangrijkste is.....niks secondair belang
Zou kunnen, maar ik vind Fisher behoorlijk volwassen. Hoe anders is dat met Depay met z\'n Rolls Royce, terwijl hij tegenwoordig niet eens meer tot de selectie van ManU hoorde, maar op de tribune zat. Fischer sla ik wat dat betreft veel hoger aan. Maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:33 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik vind Fisher behoorlijk volwassen. Hoe anders is dat met Depay met z\\\'n Rolls Royce, terwijl hij tegenwoordig niet eens meer tot de selectie van ManU hoorde, maar op de tribune zat. Fischer sla ik wat dat betreft veel hoger aan. Maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Ik ook niet..... maar kan er nog wel 20 noemen die voor het geld gaan en hun carrière naar de klote helpen
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ook niet..... maar kan er nog wel 20 noemen die voor het geld gaan en hun carrière naar de klote helpen
Dat ben ik zeker met je eens. De poen is belangrijker dat de sport. Vervolgens is het bankzitten of plaatsnemen op de tribune... Maar juist Viktor Fischer heb ik hoog zitten wat betreft volwassenheid.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:41 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens. De poen is belangrijker dat de sport. Vervolgens is het bankzitten of plaatsnemen op de tribune... Maar juist Viktor Fischer heb ik hoog zitten wat betreft volwassenheid.
Hij heeft wel een goede zaakwaarnemer....Lerby volgens mij
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hij heeft wel een goede zaakwaarnemer....Lerby volgens mij
Klopt! En dat scheelt een slok op een borrel. Søren Lerby is reeël, naar speler en naar club toe. Hoe anders is dat met Mino Raiola. Die ziet slechts de euro\'s voor zijn eigen ogen dansen...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:50 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Klopt! En dat scheelt een slok op een borrel. Søren Lerby is reeël, naar speler en naar club toe. Hoe anders is dat met Mino Raiola. Die ziet slechts de euro\\\'s voor zijn eigen ogen dansen...
Wel een slimme vent die Raiola.....
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 16:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Wel een slimme vent die Raiola.....
Voor zijn eigen portemonnee...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 16:22 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Voor zijn eigen portemonnee...
Denk ik dagelijks aan...word ik niet vrolijk van....hij wel
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 28 mei 2016 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 16:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Denk ik dagelijks aan...word ik niet vrolijk van....hij wel
Haha. Ja dat is wel een verschil. Zijn portemonee of de jouwe en de mijne...
remco k
 remco k - zaterdag 28 mei 2016 - 16:49   quote  deeplink  
Vergeet ook niet dat ik nog nooit een speler heb horen klagender Raiola. Al zijn pupillen hebben goede contracten en zitten bij grote clubs.
3sterren
 3sterren - zaterdag 28 mei 2016 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:15 schreef Pavlov14 het volgende:
Aan de ene kant is het jammer van zijn vertrek. Voor zijn langdurige blessure heb ik vaak van hem genoten. Na zijn blessure is hij nooit meer echt in vorm gekomen, waarbij hij de pech had, dat Younes het steeds beter is gaan doen, waardoor de situatie voor Viktor Fisher behoorlijk uitzichtloos werd. Ik heb begrip voor zijn beslissing om te vertrekken. Maar ja, de club waarvoor hij heeft gekozen (Middlesbrough) is dat voor hem een verbetering? Dat zou het komende seizoen wel eens degradatievoetbal kunnen worden, dus is het kennelijk slechts om weer speelminuten te maken.
Volgens mij krijgen die 100 miljoen te besteden door de absurde televisierechten daar, dus het is niet te zeggen wie voor degradatie gaat strijden
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 29 mei 2016 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 17:06 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen die 100 miljoen te besteden door de absurde televisierechten daar, dus het is niet te zeggen wie voor degradatie gaat strijden
Je scoort inderdaad een terecht punt.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 29 mei 2016 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 17:06 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen die 100 miljoen te besteden door de absurde televisierechten daar, dus het is niet te zeggen wie voor degradatie gaat strijden
Daardoor holt het voetbal in Nederland hard achteruit.....niemand wil hier straks nog voetballen(vedettes bedoel ik dan)
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 29 mei 2016 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 12:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daardoor holt het voetbal in Nederland hard achteruit.....niemand wil hier straks nog voetballen(vedettes bedoel ik dan)
Daar heb je beslist gelijk in. Het is te triest voor woorden dat Nederlandse topclubs niet of nauwelijks kunnen concurreren met Engelse clubs die zelfs een divisie lager speler. Het zijn compleet krankzinnige bedragen daar in Engeland.

Logisch dus dat Europese topvoetballers de Nederlandse competitie niet bepaald interessant vinden en dus niet hierheen komen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 29 mei 2016 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 13:09 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Daar heb je beslist gelijk in. Het is te triest voor woorden dat Nederlandse topclubs niet of nauwelijks kunnen concurreren met Engelse clubs die zelfs een divisie lager speler. Het zijn compleet krankzinnige bedragen daar in Engeland.

Logisch dus dat Europese topvoetballers de Nederlandse competitie niet bepaald interessant vinden en dus niet hierheen komen.
Stylzz heeft op het Feijenoord forum een interessant stuk geplaats.....

Stylzz - vrijdag 27 mei 2016 - 12:37 quote deeplink

Hoe voetbal leuker, spannender en goedkoper kan worden
Met een \\\'stadsfinale\\\' tussen Real Madrid en Atletico Madrid eindigt zaterdagavond de 24e editie van de Champions League, een toernooi dat de afgelopen jaren wordt gedomineerd door hetzelfde rijtje puissant rijke clubs. Econoom Tsjalle van der Burg pleit voor radicale maatregelen om de onvoorspelbaarheid terug te laten keren in het voetbal.

Het kampioenschap van Leicester City sensationeel? Een Champions League-titel van Rode Ster Belgrado of Steaua Boekarest zou gezien de huidige financiële verhoudingen pas écht verrassend zijn. Tegenwoordig is het een klein mirakel als clubs uit deze contreien het zomerse voorgeborchte doorkomen, laat staan als ze verderop in het toernooi Real Madrid en Bayern München uitdagen, zoals in het verleden heel normaal was.

Dertig jaar na de Europa Cup 1-triomf van Steaua Boekarest en 25 jaar na de eindzege van Rode Ster Belgrado is het al verfrissend als Manchester City - een club die sinds 2008 voor ruim één miljard euro spelers vastlegde - de halve finales van de Champions League bereikt.

Edities van het miljoenenbal zijn inwisselbaar geworden doordat telkens dezelfde clubs doordringen tot de eindfase. In de nationale competities zuchten Duitse, Franse en Italiaanse clubs al jaren onder de knoet van seriekampioenen als Bayern München, Paris Saint-Germain en Juventus.

De toegenomen voorspelbaarheid in het voetbal is Tsjalle van der Burg een doorn in het oog. In zijn pas verschenen boek Voetbalzaken - Hoe de markt het spel kapotmaakt doet de econoom een aantal voorstellen om het voetbal spannender, leuker én goedkoper te maken.

Dit zijn drie van zijn belangrijkste ideeën die hij op verzoek toelicht.

1. Voer een speciale belasting of sociale heffing in
Van der Burg stelt voor dat alle Europese profclubs tien procent van hun inkomsten afdragen aan de nationale schatkist. Voor Ajax komt dat neer op ongeveer tien miljoen euro, terwijl Manchester United om en nabij de vijftig miljoen euro zal moeten afdragen. De belasting zou ruim van tevoren moeten worden aangekondigd en stapsgewijs dienen te worden ingevoerd, zodat clubs erop kunnen anticiperen in de bedrijfsvoering.

Volgens de econoom heeft deze belasting geen belangrijke nadelige gevolgen voor het \\\'product voetbal\\\'. \\\"De spelers gaan minder verdienen, maar ze blijven wel doorspelen, en het voetbal blijft ongeveer net zo leuk als voorheen.\\\" Deze maatregel levert de overheden - die de afgelopen decennia veel belastinggeld hebben uitgegeven om clubs te behoeden voor een faillissement - op jaarbasis meer dan twee miljard euro op.

Van der Burg is nog meer gecharmeerd van een sociale heffing, waarbij clubs bijvoorbeeld tien procent van het bedrag dat ze spenderen aan spelerssalarissen moeten steken in sociale projecten. Net als de belastingmaatregel werkt de sociale heffing nivellerend; NEC hoeft minder af te dragen dan Ajax, dat weer minder kwijt is dan FC Barcelona.

\\\"Enorm veel vrijwilligers hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het voetbal, en daarmee ook aan het plezier dat veel toeschouwers en televisiekijkers nu nog steeds hebben\\\", meent Van der Burg. \\\"Een sociale heffing zou recht doen aan al degenen die aan deze beweging hebben bijgedragen.\\\"

2. Verbied betaaltelevisie
Vanaf volgend seizoen liggen de totale inkomsten van Ajax lager dan het bedrag dat de hekkensluiter in de Premier League alleen al ontvangt aan uitzendrechten. Een gevolg van het extreem lucratieve televisiecontract dat de Engelse competitie afsloot. Sinds halverwege de jaren negentig is de omzet van de topclubs uit de grote competities enkele keren over de kop gegaan dankzij betaaltelevisie. Daardoor is op Europees niveau \\\'rijk\\\' (Engeland, Spanje, Duitsland, etc.) definitief weggesprint van \\\'arm\\\' (vele landen, waaronder Nederland).

Op nationaal niveau worden alleen in de Premier League de inkomsten uit tv-rechten relatief eerlijk verdeeld, waarmee meteen een van de redenen is genoemd voor het hoge niveau in de breedte aldaar.

\\\"De Premier League is veruit de rijkste competitie in het voetbal. Ook bij een eerlijke verdeling verdienen de rijkste Engelse clubs nog steeds heel veel geld en kunnen ze nog steeds bijzonder goed concurreren met alle andere Europese topclubs\\\", legt Van der Burg de gedachte achter het \\\'eerlijk verdelen van de koek-systeem\\\' in Engeland uit.

\\\"Voor bijvoorbeeld Nederlandse clubs geldt zoiets niet. De Nederlandse competitie levert al relatief weinig geld op. Als in de Eredivisie de inkomsten gelijker verdeeld worden, wordt Excelsior rijker, maar PSV armer, waardoor PSV nog minder kans maakt in de Champions League. Daarom zullen de Nederlandse topclubs het niet laten gebeuren dat de inkomsten in Nederland veel gelijker verdeeld worden.\\\"

Van der Burg stelt de vraag wat er zou gebeuren als de Europese Unie een verbod uitvaardigt op betaaltelevisie voor alle belangrijke voetbalbeelden. \\\"De clubs zullen minder verdienen en moeten hun uitgaven matigen. Dat kan eenvoudig door de spelers minder te betalen. In de jaren vóór 1990, toen decoders nog niet bestonden, gaven de clubs veel minder aan spelers uit, terwijl het spel niet minder leuk was.\\\"

Uiteindelijk zal de welvaart stijgen, omdat ook de liefhebbers waarvoor betaaltelevisie te duur is voortaan gratis kunnen genieten van wedstrijden. De televisiezenders kunnen de uitzendingen in de visie van Van der Burg blijven financieren, met hulp van de inkomsten uit reclame.

3. Hanteer weer een buitenlanderregel
Tijdens de allereerste speelronde in de Premier League in het seizoen 1992/1993 maakten dertien niet-Britten hun opwachting. Sinds een jaar of tien is het heel normaal als een selectie van één club zoveel buitenlanders telt. Eind 1995 besloot het Europees Hof van Justitie niet alleen het transfersysteem op te blazen (spelers mogen sindsdien transfervrij van club wisselen), maar ook een einde te maken aan de beperking dat teams maximaal drie buitenlanders mogen opstellen.

Sindsdien kunnen gefortuneerde clubs topspelers verzamelen als ware het Panini-stickers zijn en daarmee hun concurrenten op een nog grotere achterstand zetten. WK 2014-topscorer James Rodriguez kwijnt weg op de bank bij Real Madrid, terwijl hij onder de oude regels een vedette bij pakweg Sevilla of Valencia zou zijn geweest.

De FIFA pleitte in 2008 voor een \\\'6+5-regel\\\', waarbij minimaal zes spelers in een elftal uit eigen land afkomstig moeten zijn. De Europese Commissie schoot dit plan af omdat het indruiste tegen het principe van vrij verkeer van werknemers en het voorstel een discriminerend karakter had.

\\\"Maar de toernooien voor landenteams zijn nog meer discriminerend\\\", stelt Van der Burg. \\\"In het Nederlands elftal mag geen enkele buitenlander spelen. Wordt dit dan niet verboden? Het gaat om een economische activiteit. En dat betekent dat hiervoor de wet van vrij verkeer van werknemers binnen Europa geldt.

Europese Unie
Welke kant gaat het voetbal op? Volgens Van der Burg zijn er twee scenario\\\'s mogelijk. In de eerste variant blijft \\\'Brussel\\\' aan de zijlijn staan, waardoor de rijkste clubs definitief afstand nemen van de rest. Een Super League is uiteindelijk onvermijdelijk, omdat het grote publiek niet meer afstemt om te kijken of Real Madrid met 5-0 of 6-0 wint van Malmö FF.

In het andere scenario gaat de EU aan de slag met ideeën als een sociale heffing en het invoeren van een buitenlanderregeling. De spanning zal toenemen en teams krijgen weer een regionaal karakter.

\\\"Hoe eerder de EU ingrijpt, hoe beter\\\", benadrukt Van der Burg. \\\"Dat is het beste voor het voetbal. Natuurlijk moet wel rekening worden gehouden met het feit dat politieke processen vaak wat langzaam kunnen gaan. Dat is geen ramp. De strijd om de veertigurige werkweek heeft ook vele jaren geduurd, en heeft tijdens die jaren van strijd veel mensen het gevoel gegeven dat men samen aan het vechten was. En samen vechten is toch mooi op zich?\\\"

Paul Tang, namens de PvdA lid van het Europees Parlement, kan zich vinden in de woorden van Van der Burg. \\\"Het is al lang duidelijk dat de dictatuur van het grote geld het voetbal geleidelijk aan de nek omdraait\\\", laat hij weten. \\\"Fans moeten steeds meer betalen en de superrijke clubs staan telkens weer in de finale.\\\"

\\\"We willen ook dat Ajax, PSV of een andere Nederlandse club een kans maakt op een finaleplaats en niet elk jaar weer dezelfde Spaanse finalisten zien.\\\"

Tang vindt dat Europa zich niet afzijdig moet houden. \\\"Het huidige transfersysteem is gebaseerd op een politieke afspraak tussen de Europese Commissie en de FIFA/UEFA, met als doel dat daarmee de competitie eerlijk wordt gehouden.\\\"

\\\"De doelen van deze afspraken worden niet gehaald en daarom moet Brussel ingrijpen. De oplossingen die Van den Burg noemt, over het beperken van buitenlandse spelers of een solidariteitsheffing, zijn zeker het overwegen waard.\\\"

Afscheiding rijke clubs?
De kans is reëel dat grote clubs samen ten strijde trekken tegen de EU als \\\'Brussel\\\' harde maatregelen neemt om de spanning te vergroten. Mogelijk scheiden ze zich zelfs af van de UEFA.

\\\"In onze democratie heeft de overheid, en in dit geval vooral de Europese Unie, juridisch uiteindelijk de hoogste macht\\\", brengt Van der Burg te berde. \\\"De overheid kan dus in principe elke maatregel nemen die ze wil, ook tegen de zin van de rijke clubs. Daarbij geldt dat alle grote voetbalclubs zich binnen de EU bevinden, en juist dat draagt eraan bij dat het voor de EU ook zinvol wordt om de voetbalsector flink te hervormen.\\\"

\\\"Het is namelijk niet zo dat Chelsea, als het door de EU te hard wordt aangepakt, zich in New York zal vestigen, want dan verliest het te veel supporters en inkomsten. Er geldt dus niet wat in veel andere economische sectoren wel geldt: als de overheid een bedrijf te hard aanpakt, vertrekt het bedrijf naar een ander land, zodat de dreiging van vertrek voorkomt dat bedrijven te hard worden aangepakt. En dus heeft de overheid juist bij het voetbal nog veel macht, en kan het veel bereiken. In wezen is de voetbalsector nog redelijk maakbaar.\\\"

Tang voegt daaraan toe: \\\"Als we niet ingrijpen, wordt de kloof tussen de machtige clubs en de rest alleen maar groter en heeft voetballend Europa het nakijken.\\\"

http://www.nu.nl/weekend/4268130/voetbal-leuker-spannender-en-goedkoper-kan-worden.html
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 29 mei 2016 - 13:36   quote  deeplink  
Wow, wat een lang stuk leeswerk. Maar wat is het interessant! Bedankt voor het posten, Peet.

Tsjalle van der Burg en Paul Tang hebben uiteraard volkomen gelijk. Onder andere Nederlandse clubs, maar ook die uit andere landen anders dan Spanje, Engeland, Italië (hoewel dat iets minder wordt) en Duitsland dienen als \\\"potvulling\\\" bij de loting voor de Champions- en Europa League.

Daarnaast moeten we helaas constateren, dat de maffiabazen bij de FIFA en de UEFA nauwelijks ingrijpen bij clubs die een torenhoge schuld hebben en met die schulden probleemloos opnieuw wereldsterren kunnen kopen die vervolgens daar op de bank terecht komen, zoals de in het hierboven staande stuk aangehaalde James Rodriguez.
Dat is een regelrechte schande.

Hoe anders gaat onze eigen KNVB om met clubs die schulden hebben, soms zelfs maar minimale schulden. Die dreigen hun licentie kwijt te raken of worden beloond met puntenaftrek.

Om zaken weer enigzins in het gareel te krijgen, dienen de UEFA en de FiFA hetzelfde beleid als de KNVB te voeren. Maar dat zal een utopie zijn, want de commerciële belangen zijn veel te groot en daarnaast hebben bepaalde clubs veel te veel macht onder de paraplu van hun rijkdom.

Dus... tja... zeg het maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 mei 2016 door Pavlov14 --
Brandje
 Brandje - zondag 29 mei 2016 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 15:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ook niet..... maar kan er nog wel 20 noemen die voor het geld gaan en hun carrière naar de klote helpen
Voetbal is voor die gasten werk. Ik zou ook zsm mijn schaapjes op het droge willen hebben wanneer ik prof zou zijn. Supporters denken in sentimenten maar zouden het zelf ook doen. In de burgermaatschappij veranderen mensen ook vaak van met als reden dat ze meer kunnen verdienen l.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 29 mei 2016 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 14:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Voetbal is voor die gasten werk. Ik zou ook zsm mijn schaapjes op het droge willen hebben wanneer ik prof zou zijn. Supporters denken in sentimenten maar zouden het zelf ook doen. In de burgermaatschappij veranderen mensen ook vaak van met als reden dat ze meer kunnen verdienen l.
Dat snap ik ook wel en ik geef ze geen ongelijk.....in de toekomst kijken kan niemand
remco k
 remco k - zondag 29 mei 2016 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 13:19 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Stylzz heeft op het Feijenoord forum een interessant stuk geplaats.....

Stylzz - vrijdag 27 mei 2016 - 12:37 quote deeplink

Hoe voetbal leuker, spannender en goedkoper kan worden
Met een \\\\\\\'stadsfinale\\\\\\\' tussen Real Madrid en Atletico Madrid eindigt zaterdagavond de 24e editie van de Champions League, een toernooi dat de afgelopen jaren wordt gedomineerd door hetzelfde rijtje puissant rijke clubs. Econoom Tsjalle van der Burg pleit voor radicale maatregelen om de onvoorspelbaarheid terug te laten keren in het voetbal.

Het kampioenschap van Leicester City sensationeel? Een Champions League-titel van Rode Ster Belgrado of Steaua Boekarest zou gezien de huidige financiële verhoudingen pas écht verrassend zijn. Tegenwoordig is het een klein mirakel als clubs uit deze contreien het zomerse voorgeborchte doorkomen, laat staan als ze verderop in het toernooi Real Madrid en Bayern München uitdagen, zoals in het verleden heel normaal was.

Dertig jaar na de Europa Cup 1-triomf van Steaua Boekarest en 25 jaar na de eindzege van Rode Ster Belgrado is het al verfrissend als Manchester City - een club die sinds 2008 voor ruim één miljard euro spelers vastlegde - de halve finales van de Champions League bereikt.

Edities van het miljoenenbal zijn inwisselbaar geworden doordat telkens dezelfde clubs doordringen tot de eindfase. In de nationale competities zuchten Duitse, Franse en Italiaanse clubs al jaren onder de knoet van seriekampioenen als Bayern München, Paris Saint-Germain en Juventus.

De toegenomen voorspelbaarheid in het voetbal is Tsjalle van der Burg een doorn in het oog. In zijn pas verschenen boek Voetbalzaken - Hoe de markt het spel kapotmaakt doet de econoom een aantal voorstellen om het voetbal spannender, leuker én goedkoper te maken.

Dit zijn drie van zijn belangrijkste ideeën die hij op verzoek toelicht.

1. Voer een speciale belasting of sociale heffing in
Van der Burg stelt voor dat alle Europese profclubs tien procent van hun inkomsten afdragen aan de nationale schatkist. Voor Ajax komt dat neer op ongeveer tien miljoen euro, terwijl Manchester United om en nabij de vijftig miljoen euro zal moeten afdragen. De belasting zou ruim van tevoren moeten worden aangekondigd en stapsgewijs dienen te worden ingevoerd, zodat clubs erop kunnen anticiperen in de bedrijfsvoering.

Volgens de econoom heeft deze belasting geen belangrijke nadelige gevolgen voor het \\\\\\\'product voetbal\\\\\\\'. \\\\\\\"De spelers gaan minder verdienen, maar ze blijven wel doorspelen, en het voetbal blijft ongeveer net zo leuk als voorheen.\\\\\\\" Deze maatregel levert de overheden - die de afgelopen decennia veel belastinggeld hebben uitgegeven om clubs te behoeden voor een faillissement - op jaarbasis meer dan twee miljard euro op.

Van der Burg is nog meer gecharmeerd van een sociale heffing, waarbij clubs bijvoorbeeld tien procent van het bedrag dat ze spenderen aan spelerssalarissen moeten steken in sociale projecten. Net als de belastingmaatregel werkt de sociale heffing nivellerend; NEC hoeft minder af te dragen dan Ajax, dat weer minder kwijt is dan FC Barcelona.

\\\\\\\"Enorm veel vrijwilligers hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het voetbal, en daarmee ook aan het plezier dat veel toeschouwers en televisiekijkers nu nog steeds hebben\\\\\\\", meent Van der Burg. \\\\\\\"Een sociale heffing zou recht doen aan al degenen die aan deze beweging hebben bijgedragen.\\\\\\\"

2. Verbied betaaltelevisie
Vanaf volgend seizoen liggen de totale inkomsten van Ajax lager dan het bedrag dat de hekkensluiter in de Premier League alleen al ontvangt aan uitzendrechten. Een gevolg van het extreem lucratieve televisiecontract dat de Engelse competitie afsloot. Sinds halverwege de jaren negentig is de omzet van de topclubs uit de grote competities enkele keren over de kop gegaan dankzij betaaltelevisie. Daardoor is op Europees niveau \\\\\\\'rijk\\\\\\\' (Engeland, Spanje, Duitsland, etc.) definitief weggesprint van \\\\\\\'arm\\\\\\\' (vele landen, waaronder Nederland).

Op nationaal niveau worden alleen in de Premier League de inkomsten uit tv-rechten relatief eerlijk verdeeld, waarmee meteen een van de redenen is genoemd voor het hoge niveau in de breedte aldaar.

\\\\\\\"De Premier League is veruit de rijkste competitie in het voetbal. Ook bij een eerlijke verdeling verdienen de rijkste Engelse clubs nog steeds heel veel geld en kunnen ze nog steeds bijzonder goed concurreren met alle andere Europese topclubs\\\\\\\", legt Van der Burg de gedachte achter het \\\\\\\'eerlijk verdelen van de koek-systeem\\\\\\\' in Engeland uit.

\\\\\\\"Voor bijvoorbeeld Nederlandse clubs geldt zoiets niet. De Nederlandse competitie levert al relatief weinig geld op. Als in de Eredivisie de inkomsten gelijker verdeeld worden, wordt Excelsior rijker, maar PSV armer, waardoor PSV nog minder kans maakt in de Champions League. Daarom zullen de Nederlandse topclubs het niet laten gebeuren dat de inkomsten in Nederland veel gelijker verdeeld worden.\\\\\\\"

Van der Burg stelt de vraag wat er zou gebeuren als de Europese Unie een verbod uitvaardigt op betaaltelevisie voor alle belangrijke voetbalbeelden. \\\\\\\"De clubs zullen minder verdienen en moeten hun uitgaven matigen. Dat kan eenvoudig door de spelers minder te betalen. In de jaren vóór 1990, toen decoders nog niet bestonden, gaven de clubs veel minder aan spelers uit, terwijl het spel niet minder leuk was.\\\\\\\"

Uiteindelijk zal de welvaart stijgen, omdat ook de liefhebbers waarvoor betaaltelevisie te duur is voortaan gratis kunnen genieten van wedstrijden. De televisiezenders kunnen de uitzendingen in de visie van Van der Burg blijven financieren, met hulp van de inkomsten uit reclame.

3. Hanteer weer een buitenlanderregel
Tijdens de allereerste speelronde in de Premier League in het seizoen 1992/1993 maakten dertien niet-Britten hun opwachting. Sinds een jaar of tien is het heel normaal als een selectie van één club zoveel buitenlanders telt. Eind 1995 besloot het Europees Hof van Justitie niet alleen het transfersysteem op te blazen (spelers mogen sindsdien transfervrij van club wisselen), maar ook een einde te maken aan de beperking dat teams maximaal drie buitenlanders mogen opstellen.

Sindsdien kunnen gefortuneerde clubs topspelers verzamelen als ware het Panini-stickers zijn en daarmee hun concurrenten op een nog grotere achterstand zetten. WK 2014-topscorer James Rodriguez kwijnt weg op de bank bij Real Madrid, terwijl hij onder de oude regels een vedette bij pakweg Sevilla of Valencia zou zijn geweest.

De FIFA pleitte in 2008 voor een \\\\\\\'6+5-regel\\\\\\\', waarbij minimaal zes spelers in een elftal uit eigen land afkomstig moeten zijn. De Europese Commissie schoot dit plan af omdat het indruiste tegen het principe van vrij verkeer van werknemers en het voorstel een discriminerend karakter had.

\\\\\\\"Maar de toernooien voor landenteams zijn nog meer discriminerend\\\\\\\", stelt Van der Burg. \\\\\\\"In het Nederlands elftal mag geen enkele buitenlander spelen. Wordt dit dan niet verboden? Het gaat om een economische activiteit. En dat betekent dat hiervoor de wet van vrij verkeer van werknemers binnen Europa geldt.

Europese Unie
Welke kant gaat het voetbal op? Volgens Van der Burg zijn er twee scenario\\\\\\\'s mogelijk. In de eerste variant blijft \\\\\\\'Brussel\\\\\\\' aan de zijlijn staan, waardoor de rijkste clubs definitief afstand nemen van de rest. Een Super League is uiteindelijk onvermijdelijk, omdat het grote publiek niet meer afstemt om te kijken of Real Madrid met 5-0 of 6-0 wint van Malmö FF.

In het andere scenario gaat de EU aan de slag met ideeën als een sociale heffing en het invoeren van een buitenlanderregeling. De spanning zal toenemen en teams krijgen weer een regionaal karakter.

\\\\\\\"Hoe eerder de EU ingrijpt, hoe beter\\\\\\\", benadrukt Van der Burg. \\\\\\\"Dat is het beste voor het voetbal. Natuurlijk moet wel rekening worden gehouden met het feit dat politieke processen vaak wat langzaam kunnen gaan. Dat is geen ramp. De strijd om de veertigurige werkweek heeft ook vele jaren geduurd, en heeft tijdens die jaren van strijd veel mensen het gevoel gegeven dat men samen aan het vechten was. En samen vechten is toch mooi op zich?\\\\\\\"

Paul Tang, namens de PvdA lid van het Europees Parlement, kan zich vinden in de woorden van Van der Burg. \\\\\\\"Het is al lang duidelijk dat de dictatuur van het grote geld het voetbal geleidelijk aan de nek omdraait\\\\\\\", laat hij weten. \\\\\\\"Fans moeten steeds meer betalen en de superrijke clubs staan telkens weer in de finale.\\\\\\\"

\\\\\\\"We willen ook dat Ajax, PSV of een andere Nederlandse club een kans maakt op een finaleplaats en niet elk jaar weer dezelfde Spaanse finalisten zien.\\\\\\\"

Tang vindt dat Europa zich niet afzijdig moet houden. \\\\\\\"Het huidige transfersysteem is gebaseerd op een politieke afspraak tussen de Europese Commissie en de FIFA/UEFA, met als doel dat daarmee de competitie eerlijk wordt gehouden.\\\\\\\"

\\\\\\\"De doelen van deze afspraken worden niet gehaald en daarom moet Brussel ingrijpen. De oplossingen die Van den Burg noemt, over het beperken van buitenlandse spelers of een solidariteitsheffing, zijn zeker het overwegen waard.\\\\\\\"

Afscheiding rijke clubs?
De kans is reëel dat grote clubs samen ten strijde trekken tegen de EU als \\\\\\\'Brussel\\\\\\\' harde maatregelen neemt om de spanning te vergroten. Mogelijk scheiden ze zich zelfs af van de UEFA.

\\\\\\\"In onze democratie heeft de overheid, en in dit geval vooral de Europese Unie, juridisch uiteindelijk de hoogste macht\\\\\\\", brengt Van der Burg te berde. \\\\\\\"De overheid kan dus in principe elke maatregel nemen die ze wil, ook tegen de zin van de rijke clubs. Daarbij geldt dat alle grote voetbalclubs zich binnen de EU bevinden, en juist dat draagt eraan bij dat het voor de EU ook zinvol wordt om de voetbalsector flink te hervormen.\\\\\\\"

\\\\\\\"Het is namelijk niet zo dat Chelsea, als het door de EU te hard wordt aangepakt, zich in New York zal vestigen, want dan verliest het te veel supporters en inkomsten. Er geldt dus niet wat in veel andere economische sectoren wel geldt: als de overheid een bedrijf te hard aanpakt, vertrekt het bedrijf naar een ander land, zodat de dreiging van vertrek voorkomt dat bedrijven te hard worden aangepakt. En dus heeft de overheid juist bij het voetbal nog veel macht, en kan het veel bereiken. In wezen is de voetbalsector nog redelijk maakbaar.\\\\\\\"

Tang voegt daaraan toe: \\\\\\\"Als we niet ingrijpen, wordt de kloof tussen de machtige clubs en de rest alleen maar groter en heeft voetballend Europa het nakijken.\\\\\\\"

http://www.nu.nl/weekend/4268130/voetbal-leuker-spannender-en-goedkoper-kan-worden.html
Een leuk stukje dromen..
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 30 mei 2016 - 09:14   quote  deeplink  
tja Fischer heb de laatste tijd gedacht....wat moet je met die jongen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Definitief: Ajax en Middlesbrough akkoord over overgang Viktor Fischer 









0.0077929