BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: KNVB mag 'live' testen met videoarbiter

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 16:18   quote  deeplink  
KNVB mag 'live' testen met videoarbiter

ZEIST - De Nederlandse voetbalbond KNVB mag waarschijnlijk begin volgend jaar voor het eerst 'live' gaan testen met een videoarbiter. Nederland behoort tot de zes landen die door wereldvoetbalbond FIFA zijn uitgekozen om de meerwaarde van een videoscheidsrechter verder te onderzoeken.

In Australië, Brazilië, Duitsland, Portugal en de Verenigde Staten wordt de komende maanden ook getest met een scheidsrechter die met behulp van camerabeelden de arbiters op het veld kan helpen bij wedstrijdbepalende situaties.

De KNVB vervult een voortrekkersrol in het onderzoek naar het nut van een videoarbiter. De afgelopen drie seizoenen werd in Nederland op de achtergrond al getest, zonder dat de scheidsrechter op het veld ook daadwerkelijk werd geholpen door de arbiter die achter de beeldschermen zat. Waarschijnlijk gaat dat vanaf begin volgend jaar wel gebeuren.

Bron

---------------------------

Ik ben heel benieuwd hoe de KNVB dit gaat implementeren. Doellijntechnologie kan je best beperkt testen. Een videoarbiter is toch een ingrijpendere maatregel die in potentie een veel groter resultaat om een wedstrijd kan hebben omdat dit naar heel veel zaken kijkt.

Het verschil tussen wel of geen videoarbiter beschikbaar is dus enorm groot en dat kan best gevolgen hebben voor de competitie.

Ik ben dus heel benieuwd wat dit voor vorm gaat aannemen. Ik ben wel positief dat het gaat komen. Het wordt hoog tijd dat het voetbal mee gaat met z'n tijd.
VVout
 VVout - donderdag 02 juni 2016 - 16:42   quote  deeplink  
Heel nieuwsgierig idd. hadden het er laatst ook al bij de NBA over dat er zo veel op foute wijze bepaald wordt, omdat men de beschikbare middelen niet inzet. Nou de buitenspelregel nog aanpassen, gewoon niet langer dan een paar seconde achter de laatste linie blijven staan bijv. daarmee kan je het net wat aanvallender krijgen misschien en dan zijn er toch wel een paar punten van ergernis geschrapt.
remco k
 remco k - donderdag 02 juni 2016 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 16:42 schreef VVout het volgende:
Heel nieuwsgierig idd. hadden het er laatst ook al bij de NBA over dat er zo veel op foute wijze bepaald wordt, omdat men de beschikbare middelen niet inzet. Nou de buitenspelregel nog aanpassen, gewoon niet langer dan een paar seconde achter de laatste linie blijven staan bijv. daarmee kan je het net wat aanvallender krijgen misschien en dan zijn er toch wel een paar punten van ergernis geschrapt.
Ik denk dat al je de bal direct mag indribbelen, je de buitenspelval niet zozeer hoeft aan te passen..
VVout
 VVout - donderdag 02 juni 2016 - 21:28   quote  deeplink  
Je speelt gewoon elf tegen elf, blijft er één voorin hangen dan moet er iemand deze speler in de gaten houden, daar is toch niet echt een regel voor nodig. Alleen als er iemand irritant inactief blijft staan afwachten, een paar seconden dus, fluit je hem af. Na een paar waarschuwingen is het duidelijk dat dit niet een ongelukje is en bestraf je het met geel. Lijkt me duidelijk zo en scheelt een hoop dode momenten en discussies.
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 22:20   quote  deeplink  
Dat of een ijshockey-achtige regel. Als de bal over de middenlijn is kan je op die speelhelft gewoon niet meer buitenspel staan. Daarmee voorkom je dat spitsen op de andere speelhelft blijven hangen maar je geeft op de andere helft meer ruimte en het is veel makkelijker.
VVout
 VVout - donderdag 02 juni 2016 - 23:38   quote  deeplink  
Aanvallend kansrijker, persoonlijk vind ik dat leuker om te zien. Het gebrij achterin en het stilvallen van het spel is niet waar ik van zit te genieten als toeschouwer.
Eide
 Eide - vrijdag 03 juni 2016 - 05:57   quote  deeplink  
Maar zo zijn er natuurlijk talloze elementen uit de regels te bedenken die aandacht behoeven. Hands bijvoorbeeld maar ook dat irritante acteerwerk enzovoorts. Goede zaak dat men nu in ieder geval de scheidsrechter beter gaat ondersteunen.
VVout
 VVout - vrijdag 03 juni 2016 - 07:48   quote  deeplink  
Pffff, sommige dooduiken verdienen gewoon direkt rood en dat kan de videoscheids nu mooi terugzien en aangeven bij de hoofdscheids. En de hands situaties zijn veel beter te beoordelen idd. Ben wel benieuwd hoe ze allemaal gaan inpassen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5147
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: KNVB mag 'live' testen met videoarbiter









0.0098810