BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Politieke en ecomische zaken die gevolgen hebben voor het voetbal.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 03 juli 2016 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En voor de rest is het een nono eerste klas die denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft maar niet merkt dat door zijn eigen gedrag de mensen steeds negatiever over de EU gaan denken. Zijn uitlatingen van afgelopen week tonen een slechte verliezer!
Ik ben het met je eens. Overigens ben ikzelf wel een voorstander van Europa, maar ik wil niet dat alle macht naar Brussel gaat. Alle aangesloten landen moeten wel identiteit (en bepaalde) zaken houden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 juli 2016 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:26 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Overigens ben ikzelf wel een voorstander van Europa, maar ik wil niet dat alle macht naar Brussel gaat. Alle aangesloten landen moeten wel identiteit (en bepaalde) zaken houden.
Door alle regeltjes van de EU houden de burgers steeds minder over. Ze zullen zich moeten aanpassen en inderdaad de macht verzwakken. Laat de overheden in de landen zelf beslissingen maken en ben desnoods alleen de controleur van het geheel!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 juli 2016 - 13:28   quote  deeplink  
Zo en nou ben ik dat politieke geneuzel beu en ga ik weer heel snel uit dit verdorven topic om vervolgens over voetbal te lullen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juli 2016 door Ajax Warrior --
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 03 juli 2016 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee, met de PvdA aan je zijde ga je het redden hier in Nederland! Ik weet zeker dat er een volksverschuiving gaat plaatsvinden tijdens de verkiezingen volgend jaar. Er gaan keiharde klappen komen voor sommige partijen. Andere partijen gaan daarbij varen!
Maar de PvdA zit nu eenmaal in het Kabinet samen met de VVD. Dus kunnen we politiek gezien niet om hen heen.

Ik ben het met je eens dat er na de verkiezingen in 2017 (of eerder) wel een politieke aardverschuiving komt. Maar wie er ook wint en/of aan de macht komt, er zullen compromissen moet worden gesloten. Dus komt het aloude gezegde weer van stal: "het maakt niet uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt".
remco k
 remco k - zondag 03 juli 2016 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Whahahaha mijnheertje Rutte zit met zijn vuist al diep genoeg in Europa. Baantjeshoppers zijn het! Gaat helemaal niets van terecht komen en de rekening wordt bij de verkiezingen in 2017 gepresenteerd.
Ach ja, en daarna krijgen we weer een nieuwe die er enkel voor zichzelf zit..
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 03 juli 2016 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In de statuten heeft GB naar mijn weten 2 jaar de tijd om alles in orde te maken. Dus wat de EU ook wil, als GB geen haast heeft hebben ze daar gewoon zich te houden aan de 2 jaar.
Klopt AW, maar "Europa" wil de Britten toch niet zo lang geven. Ik zou echt niet weten hoe ze dat willen bewerkstelligen.
remco k
 remco k - zondag 03 juli 2016 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In de statuten heeft GB naar mijn weten 2 jaar de tijd om alles in orde te maken. Dus wat de EU ook wil, als GB geen haast heeft hebben ze daar gewoon zich te houden aan de 2 jaar.
Twee jaar tijd vanaf de afmelding

Officieel heeft GB niets laten weten aan de EU.. En dus kan de EU helemaal niets anders doen dan afwachten..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 juli 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:31 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Klopt AW, maar "Europa" wil de Britten toch niet zo lang geven. Ik zou echt niet weten hoe ze dat willen bewerkstelligen.
Ik ook niet, dus uiteindelijk zal de EU gewoon moeten afwachten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 juli 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Twee jaar tijd vanaf de afmelding

Officieel heeft GB niets laten weten aan de EU.. En dus kan de EU helemaal niets anders doen dan afwachten..
Dus hebben die grote monden van al die EU-leiders ook geen zin en moeten ze gewoon wachten, wachten, wachten!
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 03 juli 2016 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ook niet, dus uiteindelijk zal de EU gewoon moeten afwachten.
Yep
remco k
 remco k - zondag 03 juli 2016 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus hebben die grote monden van al die EU-leiders ook geen zin en moeten ze gewoon wachten, wachten, wachten!
Ik blijf het een lastig verhaal vinden..
Eide
 Eide - zondag 03 juli 2016 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus hebben die grote monden van al die EU-leiders ook geen zin en moeten ze gewoon wachten, wachten, wachten!
Natuurlijk niet. De EU wil niet dat de Britten profiteren over de rug van de andere lidstaten terwijl ze gaan uittreden. Bovendien is de Brexit als experiment natuurlijk de ultieme test van de EU. Als straks blijkt dat de Britten economisch, sociaal en maatschappelijk sneller gaan groeien wordt daarmee de EU als project invalide verklaard. Als een Brexit leidt tot stagnatie ten opzichte van Europa wordt daarmee de zin van de Unie bewezen.

Het belang van de Brexit is dusdanig groot dat Brussel alle recht heeft er druk op te zetten, evenveel recht als de Britten hebben de artikel 50 melding uit te stellen.
Eide
 Eide - maandag 04 juli 2016 - 14:15   quote  deeplink  
Slagveld in Engeland. Alle kopstukken van alle partijen gaat eraan. Van de pro-EU partijen is dat logisch. Gegokt, verkoren en dus exit.

Van de anti-EU partijen is dat bizar. Johnson weg, Farage weg... veel actie voeren maar vervolgens geen enkel plan hebben en ook geen verantwoordelijkheid durven accepteren voor de campagne waar je actie voor voert. Ik vind oprecht wat er binnen de anti-EU groepen gebeurt in Engeland verraad van de kiezers. Je voert campagne, je krijgt de kiezers mee, dan heb je ook een verantwoordelijkheid naar die kiezers toe.
remco k
 remco k - maandag 04 juli 2016 - 15:58   quote  deeplink  
En zo ongeveer zal het straks met Wilders hier ook gaan.. Hij zal niet vertrekken, maar hij heeft ook geen benul wat ie moet doen.
Eide
 Eide - maandag 04 juli 2016 - 17:18   quote  deeplink  
Dat staat mij geheel los van voor tegen hoor. Het gaat mij om de verantwoordelijkheid. Ze slepen een kiezer door dat proces, dan moet je die klus ook aanvaarden en niet weglopen.
remco k
 remco k - maandag 04 juli 2016 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 17:18 schreef Eide het volgende:
Dat staat mij geheel los van voor tegen hoor. Het gaat mij om de verantwoordelijkheid. Ze slepen een kiezer door dat proces, dan moet je die klus ook aanvaarden en niet weglopen.
Dat klopt....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 04 juli 2016 - 19:20   quote  deeplink  
Als een bus...
enough
 enough - maandag 04 juli 2016 - 21:42   quote  deeplink  
HA IPV Voorheen liever een Rus in me keuken , dan een kernkop in me tuin
(schijt hollanders )

Nu Geen hoofddoek in me keuken ,maar een drone in me tuin.
(leve wilders )

Oja Brexit hadden wij gelijk na de 2de wereld oorlog moeten doen ..joden na holocaust naar cypres en daarna ze
nog helemaal willen uitroeien in/tegen palastina
Met der kut schroefdraad en kut afmetingen en Rechts rijden ..nog nooit van gehoord ..en Rooney mag ik wel.
Spelletje Eu euro'S vs Amerika dollars kennen we nu toch wel hè
Leve de pond!
Fuck them all!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juli 2016 door enough --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 04 juli 2016 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 21:42 schreef enough het volgende:
HA IPV Voorheen liever een Rus in me keuken , dan een kernkop in me tuin
(schijt hollanders )

Nu Geen hoofddoek in me keuken ,maar een drone in me tuin.
(leve wilders )

Oja Brexit hadden wij gelijk na de 2de wereld moeten doen ..joden na holocaust naar cypres en daarna ze
nog helemaal willen uitroeien in/tegen palastina
Met der kut schroefdraad en kut afmetingen en Rechts rijden ..nog nooit van gehoord ..en Rooney mag ik wel.
Spelletje Eu euro'S vs Amerika dollars kennen we nu toch wel hè
Leve de pond!
Fuck them all!!
14bkf3r.jpg
enough
 enough - maandag 04 juli 2016 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 21:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heerlijk ouwe !

SHIT ON IT!!
enough
 enough - maandag 04 juli 2016 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 21:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
poep is goed ouwe ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 04 juli 2016 - 22:18   quote  deeplink  
schijtzooi
enough
 enough - maandag 04 juli 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 22:18 schreef Ronald 1960 het volgende:
schijtzooi
acch ik zie ook Ballen Ron !;-)

Weet je Ron of het nu een koe of een stier is ..ze schijten Beide over der genatalièn (of zoiets) hahaha
JIj ook geluk Ron ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juli 2016 door enough --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 04 juli 2016 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 15:58 schreef remco k het volgende:
En zo ongeveer zal het straks met Wilders hier ook gaan.. Hij zal niet vertrekken, maar hij heeft ook geen benul wat ie moet doen.
De rest van wat er in Den Haag zit wel dan?????
remco k
 remco k - dinsdag 05 juli 2016 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 23:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

De rest van wat er in Den Haag zit wel dan?????
Ik vind dat we de goede kant op aan het gaan zijn ja..

Niet in alles, maar langzaam aan gaat het in ieder geval economisch steeds beter..

Maar ik heb in geen van de politieke partijen vertrouwen. Door de doodeenvoudige reden dat ik stem op een partij om bepaalde punten, en dat ze een deel van die punten laten vallen om met een andere partij te kunnen regeren, wat dus betekend dat als ik dat vooraf had geweten, ik niet om die punten op een partij zou hebben gestemd..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 juli 2016 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 08:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat we de goede kant op aan het gaan zijn ja..

Niet in alles, maar langzaam aan gaat het in ieder geval economisch steeds beter..

Maar ik heb in geen van de politieke partijen vertrouwen. Door de doodeenvoudige reden dat ik stem op een partij om bepaalde punten, en dat ze een deel van die punten laten vallen om met een andere partij te kunnen regeren, wat dus betekend dat als ik dat vooraf had geweten, ik niet om die punten op een partij zou hebben gestemd..
Dat het economisch steeds beter gaat, heeft dat te maken met de aantrekkende wereldeconomie of met het beleid uit Den Haag?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - dinsdag 05 juli 2016 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 10:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat het economisch steeds beter gaat, heeft dat te maken met de aantrekkende wereldeconomie of met het beleid uit Den Haag?
Beide natuurlijk. Zonder een fatsoenlijk beleid zal geen enkele hoeveelheid invloed van de Europese economie effect hebben. Omgekeerd idem, het beleid kan nog zo geweldig zijn, zonder een aantrekkende Europese economie kom je nergens.

Feit is wel dat beide een vereiste zijn en je niets aan uitsluitend het een of ander kan toewijzen.
remco k
 remco k - dinsdag 05 juli 2016 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 10:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat het economisch steeds beter gaat, heeft dat te maken met de aantrekkende wereldeconomie of met het beleid uit Den Haag?
Ik denk een combinatie. Het een gaat niet zonder het ander.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 juli 2016 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 12:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk een combinatie. Het een gaat niet zonder het ander.
nederlandse economie volgt de wereld economie en niet andersom.
Den haag kan de econmomie bijsturen en niet compleet anders te laten zijn dan de wereld economie.

Dat de nederlandse economie is gaan groeien komt eerder doordat de wereld economie is gaan groeien dan door het beleid vanuit den haag.

Wat goed is van den haag is dat ze hebben ingegrepen toen nederlandse krimp groter dreigde te worden dan de wereldweide krimp op dat moment liet zien.

Wat slecht is van den haag is dat ze niet ingrijpen om de nederlandse economie nog meer laten groeien dan de wereldweidse groei laat zien.

Een goed den haag werkt ook als het goed gaat en niet alleen wanneer het slecht gaat.
remco k
 remco k - dinsdag 05 juli 2016 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 13:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

nederlandse economie volgt de wereld economie en niet andersom.
Den haag kan de econmomie bijsturen en niet compleet anders te laten zijn dan de wereld economie.

Dat de nederlandse economie is gaan groeien komt eerder doordat de wereld economie is gaan groeien dan door het beleid vanuit den haag.

Wat goed is van den haag is dat ze hebben ingegrepen toen nederlandse krimp groter dreigde te worden dan de wereldweide krimp op dat moment liet zien.

Wat slecht is van den haag is dat ze niet ingrijpen om de nederlandse economie nog meer laten groeien dan de wereldweidse groei laat zien.

Een goed den haag werkt ook als het goed gaat en niet alleen wanneer het slecht gaat.
Leuk verhaal. Maar in Nederland gaat het een niet zonder het ander.. Zo simpel is het gewoon..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 juli 2016 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 15:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk verhaal. Maar in Nederland gaat het een niet zonder het ander.. Zo simpel is het gewoon..
Wat kan in Nederland niet zonder het ander?

Is dat den haag zonder de wereld of de wereld zonder den haag?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - dinsdag 05 juli 2016 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 16:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wat kan in Nederland niet zonder het ander?

Is dat den haag zonder de wereld of de wereld zonder den haag?
Lees nu gewoon ff terug kerel, daar staat het antwoord al lang en breed. Je weet het weer heel moeilijk te maken allemaal..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 juli 2016 - 18:31   quote  deeplink  
Ken wel een slotje op zo langzamerhand 😅
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 juli 2016 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 18:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees nu gewoon ff terug kerel, daar staat het antwoord al lang en breed. Je weet het weer heel moeilijk te maken allemaal..
Haha. Ik stel je gewoon een vraag? Krijg ik het antwoord dat ik terug moet lezen!

Wanneer, waar en door wie het gepost is vertel je er niet bij.

En zeg jij dat ik het moeilijk maak. Hahahahhahahahhahahahahah
remco k
 remco k - dinsdag 05 juli 2016 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 18:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Haha. Ik stel je gewoon een vraag? Krijg ik het antwoord dat ik terug moet lezen!

Wanneer, waar en door wie het gepost is vertel je er niet bij.

En zeg jij dat ik het moeilijk maak. Hahahahhahahahhahahahahah
In dezelfde discussie met jou vent... Nog geen 4 posts terug.. Dus ja jij bent degene die het moeilijk maakt.. constant en in vrijwel iedere post..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 05 juli 2016 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

In dezelfde discussie met jou vent... Nog geen 4 posts terug.. Dus ja jij bent degene die het moeilijk maakt.. constant en in vrijwel iedere post..
Het zal wel aan mij liggen want ik zie het antwoord niet op de vragen.

Zoals altijd ligt het aan de ander en nooit maar dan ook nooit aan.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juli 2016 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 23:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen want ik zie het antwoord niet op de vragen.

Zoals altijd ligt het aan de ander en nooit maar dan ook nooit aan.....
Remco ??........jezus get a life PA

37r4y.gif

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 juli 2016 door Nenam_tiL --
enough
 enough - woensdag 06 juli 2016 - 04:47   quote  deeplink  
;-) !!
remco k
 remco k - woensdag 06 juli 2016 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juli 2016 - 10:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat het economisch steeds beter gaat, heeft dat te maken met de aantrekkende wereldeconomie of met het beleid uit Den Haag?
Beste PA..

Ik gaf antwoord op deze vraag..

Mijn antwoord was dat het een niet zonder het ander gaat voor Nederland..

MAW, wij kunnen niet op onszelf de economie in Nederland verbeteren zonder economische groei in het buitenland, maar de groei die er in de wereld is, kunnen wij ook niet in Nederland doorzetten zonder een goed beleid in den Haag..

Dus ja, echt letterlijk 4 posts terug..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 06 juli 2016 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juli 2016 - 08:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Beste PA..

Ik gaf antwoord op deze vraag..

Mijn antwoord was dat het een niet zonder het ander gaat voor Nederland..

MAW, wij kunnen niet op onszelf de economie in Nederland verbeteren zonder economische groei in het buitenland, maar de groei die er in de wereld is, kunnen wij ook niet in Nederland doorzetten zonder een goed beleid in den Haag..

Dus ja, echt letterlijk 4 posts terug..
ah dus zo!

Ik heb uitgelegd dat ik dit geen goed beleid vind, ook al hebben we economische groei. Want we kunnen namelijk veel meer groeien dan dat we nu doen, als we wel goede beleid zouden uitvoeren.
Eide
 Eide - woensdag 06 juli 2016 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juli 2016 - 09:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ah dus zo!

Ik heb uitgelegd dat ik dit geen goed beleid vind, ook al hebben we economische groei. Want we kunnen namelijk veel meer groeien dan dat we nu doen, als we wel goede beleid zouden uitvoeren.
Nederland doet het economisch even goed als de andere west-Europese landen zoals Duitsland. Dus waar baseer jij deze uitspraak op?

Ik doe even de aanname dat hier veel emotie in schuilt. Emotie drijft namelijk het publieke politieke debat op dit moment. Als je kijkt naar pure statistische data is er namelijk niet zo veel aan de hand. Natuurlijk moeten bepaalde zaken beter, maar daar staat tegenover dat andere zaken juist weer heel goed lopen. Sommige beslissingen en regelingen zijn controversieel en daar is veel over te doen. Ook dat is normaal en zelfs heel goed. De oppositie en het publieke debat bestaat om de regering ter verantwoording te roepen.\

Maar men slaat daar momenteel ontzettend in door. Wat, naar mijn zeer bescheiden mening, zeer onderbelicht is is dat voor het eerst er een kabinet is waar alle hoofdpijndossiers op tafel liggen. We weten al jarenlang dat de bijvoorbeeld de zorg anders moest omdat het onbetaalbaar werd. Daar waarschuwde het CBS al voor ten tijde van de kabinetten Kok.

Je kan op de huidige koers veel commentaar hebben. Delen daarvan zijn ook zeer terecht maar het ligt ten minste op tafel. Er is ten minste een kabinet die het aandurft. Je kan het kabinet Rutte veel verwijten maar niet dat het geen durf heeft en al helemaal niet dat het Nederland door een hele moeilijke economische periode heeft geloodst waarbij het nu aantoonbaar beter gaat. Dat zijn namelijk wel gewoon verdiensten van de huidige regering.

Ik heb hier nog nooit met mijn politieke voorkeur te koop gelopen en ga dat ook niet doen. Ik geloof niet dat er partijen zijn die DE oplossing in de hoge hoed hebben. Ik ben dus ook zeer argwanend naar partijen die menen wel die oplossing in pacht te hebben. Ik ben ook geen idealist. Ik stem naar wat goed is voor mijn portemonnee en leven en die van mijn familie. Met dat in het achterhoofd ben ik momenteel behoorlijk tevreden moet ik zeggen.
remco k
 remco k - woensdag 06 juli 2016 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juli 2016 - 09:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ah dus zo!

Ik heb uitgelegd dat ik dit geen goed beleid vind, ook al hebben we economische groei. Want we kunnen namelijk veel meer groeien dan dat we nu doen, als we wel goede beleid zouden uitvoeren.
Wat Eide zegt...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 06 juli 2016 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juli 2016 - 10:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Nederland doet het economisch even goed als de andere west-Europese landen zoals Duitsland. Dus waar baseer jij deze uitspraak op?

Ik doe even de aanname dat hier veel emotie in schuilt. Emotie drijft namelijk het publieke politieke debat op dit moment. Als je kijkt naar pure statistische data is er namelijk niet zo veel aan de hand. Natuurlijk moeten bepaalde zaken beter, maar daar staat tegenover dat andere zaken juist weer heel goed lopen. Sommige beslissingen en regelingen zijn controversieel en daar is veel over te doen. Ook dat is normaal en zelfs heel goed. De oppositie en het publieke debat bestaat om de regering ter verantwoording te roepen.\

Maar men slaat daar momenteel ontzettend in door. Wat, naar mijn zeer bescheiden mening, zeer onderbelicht is is dat voor het eerst er een kabinet is waar alle hoofdpijndossiers op tafel liggen. We weten al jarenlang dat de bijvoorbeeld de zorg anders moest omdat het onbetaalbaar werd. Daar waarschuwde het CBS al voor ten tijde van de kabinetten Kok.

Je kan op de huidige koers veel commentaar hebben. Delen daarvan zijn ook zeer terecht maar het ligt ten minste op tafel. Er is ten minste een kabinet die het aandurft. Je kan het kabinet Rutte veel verwijten maar niet dat het geen durf heeft en al helemaal niet dat het Nederland door een hele moeilijke economische periode heeft geloodst waarbij het nu aantoonbaar beter gaat. Dat zijn namelijk wel gewoon verdiensten van de huidige regering.

Ik heb hier nog nooit met mijn politieke voorkeur te koop gelopen en ga dat ook niet doen. Ik geloof niet dat er partijen zijn die DE oplossing in de hoge hoed hebben. Ik ben dus ook zeer argwanend naar partijen die menen wel die oplossing in pacht te hebben. Ik ben ook geen idealist. Ik stem naar wat goed is voor mijn portemonnee en leven en die van mijn familie. Met dat in het achterhoofd ben ik momenteel behoorlijk tevreden moet ik zeggen.
Ik ben het ook met je eens. Ze hebben werk verzet en goede dingen gedaan. Een voldoende dat zit er wel in.

Maar om het totale pakket goed te noemen, dat gaat mij wat te ver.
Maar ook om het totale pakket slecht te noemen, gaat dat mij te ver.
Ik zit er tussen in, niet slecht en niet goed.
Het kan beter maar ook veel slechter.
Dat is wat ik denk.

Crisis kwam van buiten, de groei kwam van buiten. Kabinet is niet verantwoordlijk voor dat we in een crisis kwamen, de kabinet is ook niet verantwoordlijk voor de groei.
Omdat beide van buiten komen en dat ze daar geen invloed op hebben.
Kabinet is wel verantwoordlijk voor de dingen die ze doen en wat ze niet doen.
Toen het crisis was hebben ze dingen gedaan om het minder pijnlijk te laten zijn, dan als ze niks zouden hebben gedaan, dat is prima.

Maar je kan in goede tijden ook ervoor zorgen dat het economisch beter gaat.

Wat niet goed is bijvoorbeeld het stop zetten van subsidie op aanscghaf van zonnepanelen. Goed voor het milieu, goed voor portomonee van burgers, goed voor de bouw en goed voor techinische sector. het was zo'n succes dat de staat het te duur vond worden en werd het stop gezet. Het stopzetten is goed voor de staatskas maar niet voor de economie.

dat was dan maar 1 voorbeeld, zo zijn er nog wel meer.

Neemt niet weg dat er ook goede dingen zijn. maar ik kijk niet alleen naar de goede dingen maar ook naar de slechte dingen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 06 juli 2016 - 12:03   quote  deeplink  
Je moet blijven werken om de economie te verbeteren, dan maakt het niet uit of het slecht of goed gaat.

Wanneer het slecht gaat, dan gaat men hervormen en beslissingen nemen, terwijl de waarschuwingen vooraf er wel zijn. Wanneer het goed gaat, dan schuift men de waarschuwingen voorzich uit. Daar rekening ik het kabinet niet op aan, maar heel den haag, zo doet men ook in de rest van de wereld.

Ik vind dat een verkeerde gedachte, want beter voorkomen dan genezen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5874
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Politieke en ecomische zaken die gevolgen hebben voor het voetbal.









0.0114779