BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PAOK FC (3e voorronde CL, di 26 jul 2016, 20:45 - 2 aug, 20:30) 3 - 2 (1-1 & 1-2)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  AJAX - PAOK (3e voorronde Champions League)
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2016 - 09:16   quote  deeplink  
ajax-paok-chl.png

Over anderhalve week begint het seizoen van Ajax dan echt. Plaatsing voor het miljoenenbal dat de Champions League heet is de inzet voor de nieuwe trainer Peter Bosz. Ajax moet om plaatsing af te dwingen het Griekse PAOK FC van winnen. Bij winst plaatst Ajax zich voor de play-offs voor plaatsing in het Champions League. Bij verlies stroomt Ajax door naar het Europa League toernooi. Ajax speelt de eerste wedstrijd thuis in de Amsterdam ArenA, de return wordt dus gespeeld in Griekenland.

Ajax kwam PAOK al eens eerder tegen. In 2010/2011 speelde Ajax ook in de 3e voorronde van de CL tegen de Griekse ploeg. Ajax speelde hierbij twee maal gelijk. Over twee duels van de einduitslag 4-4 maar ging Ajax door op basis van uitgoals. In Thessaloniki werd het namelijk 3-3 dus daardoor ging Ajax door naar de play-offs waar het zich ten koste van Dinamo Kiev wist te plaatsen voor het hoofdtoernooi.

PAOK FC of PAOK Thessaloniki eindigde als 4e na het regulier seizoen in Grieken maar wist via de Griekse play-offs plaatsing voor de voorronde CL af te dwingen. De ploeg uit het noorden van Griekenland speelt z'n wedstrijden in het Toumba stadion dat plaats biedt aan 28,703 toeschouwers. Oud-Ajacied Frank Arnesen is technisch directeur in Griekenland waar ook Amsterdammer en oud-Feyenoorder Diego Biseswar sinds deze zomer onder contract staat. PAOK is verder een ploeg met veel Grieken, een aantal Zuid-Amerikanen en verder voornamelijk buitenlanders uit de Balkan regio.

Afgelopen seizoen speelde PAOK 30 competitiewedstrijden. Het scoorde 45 goals en kreeg er 32 tegen. Het won overigens slechts 13 van die duels. Er werd 9 maal gelijk gespeeld en 8 maal verloren. PAOK staat 56e op de UEFA ranking. Ajax staat 30e op deze ranking. Afgelopen seizoen haalde PAOK en Ajax vrijwel evenveel punten voor deze ranking. PAOK kwam in Europees verband uit in een Europa League poule met Dortmund, Krasnodar en Qäbälä en werd in deze poule 3e, net als Ajax dat ook als 3e in de poule uit het toernooi vloog. PAOK FC speelt volgende week nog een oefenwedstrijd tegen FC Twente.

De voorbereiding van Peter Bosz loopt alles behalve soepel. In de twee oefenwedstrijden die Ajax tot dusver speelde blameerde de ploeg zich met een verlies tegen FC Liefring, feitelijk Jong RB Salzburg, en een gelijkspel tegen de amateurs van AFC. De oefenwedstrijden die voor vandaag gepland waren zijn afgelast op last van de burgemeester van NieuwLeusen. Aankomende woensdag speelt Ajax nog een dubbele oefenwedstrijd tegen AS Beziers en Olympique Marseille. Een week later is dan de eerste test voor de nieuwe trainer van Ajax.

Op het veld wist Ajax zich nog bepaald niet te onderscheiden. Op de transfermarkt heeft Ons Aller Ajax wel toegeslagen. Het aantrekken van de Colombianen Mateo Casseirra en Davindson Sanchez was verrassend te noemen. Met name de overgang van Sanchez was toch bijzonder gezien de belangstelling van Barcelona. Afgelopen week verbaasde Overmars vriend en vijand door Duits international Heiko Westermann aan te trekken. Daarmee lijkt Ajax goede zaken te hebben gedaan op de transfermarkt. Sanzhez zal er voorlopig nog niet bij zijn. De centrale verdediger speelt eerst nog de finale van de Copa Libertadores met zijn "vorige" club. Vermoedelijk zal hij pas in de loop van augustus of begin september klaar zijn om minuten te maken.

Verder lijkt Ajax grotendeels op dezelfde spelers te gaan vertrouwen als afgelopen seizoen. Achterin lijken Tete en Dijks zekerheden maar is de concurrentie centraal moordend. Veltman, Riedewald, Viergever, Sanchez en Westermann zullen allemaal strijden voor een plekje. Op het middenveld lijken Gudelj, Bazoer en Klaassen vooralsnog ook dit seizoen het vaste trio te worden hoewel Donny van de Beek nadrukkelijk aan de deur klopt. Voorin lijkt de grootste verandering te zijn. Vaclav Cerny lijkt op basis van de voorbereiding de voorkeur te krijgen boven Anwar el Ghazi. Milik en Younes zijn beide vaste keuze hoewel Milik nog op vakantie is na het Europees kampioenschap.

De beelden zijn van de uitwedstrijd in de voorronde CL in 2010, toen Ajax een 1-3 voorsprong uit handen gaf maar op basis van doelsaldo uiteindelijk toch doorging naar de play-offs.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 augustus 2016 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 16 juli 2016 - 13:16   quote  deeplink  
Lekker om weer te lezen Eide..
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 16 juli 2016 - 13:26   quote  deeplink  
Man, man... wat een schitterend wedstrijdtopic! Geniaal, Eide. Mijn oprecht complimenten. Ik heb het met veel belangstelling en met veel plezier gelezen.

Eerlijk gezegd ben ik er niet helemaal gerust op. In Amsterdam moet het wel lukken, maar ook daar weet je het maar nooit. In Griekenland, in de bekende heksenketel, zou het wel eens goed mis kunnen gaan.

De voorbereiding loopt (nog) van geen kant. Er moet duidelijk nog aan elkaar gewend worden. Daarnaast doen er nogal wat instanties hun best om de wedstrijden van Ajax niet door te laten gaan. "Interne" partijtjes kunnen niet tippen aan "echte" wedstrijden. Nogmaals, en ik hoop dat ik me vergis, ik ben serieus bang voor deze tegenstander die fanatiek zullen jagen op Ajax en hun kansen zullen afdwingen.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2016 - 17:32   quote  deeplink  
'PAOK-experts' Maduro en Stevens waarschuwen Ajax

Ajax doet er goed aan om PAOK Saloniki, tegenstander in de derde voorronde van de Champions League, niet te onderschatten. Dat stelt Hedwiges Maduro, die voor beide clubs uitkwam.
De Amsterdammers werden vrijdag gekoppeld aan de Griekse opponent. "Ik was aan het trainen en hoorde in de kleedkamer pas dat Ajax twee wedstrijden tegen PAOK had geloot", vertelt de 31-jarige centrumverdediger annex verdedigende middenvelder aan De Telegraaf. "Dat maakt de derde voorronde van de Champions League voor mij wel heel bijzonder. (…) Ik bewaar vanwege de enorme passie van de fans en de schitterende leefomstandigheden mooie herinneringen aan mijn PAOK-tijd."

"Als je naar de historie en de Europese ranking kijkt, dan is Ajax favoriet. Maar in knock-out-duels kunnen altijd rare dingen gebeuren.", vervolgt Maduro, die Ajax tipt. "PAOK heeft veel aanvallende kwaliteiten en speelt ook 4-3-3, met snelle buitenspelers, zoals Slowaaks international Robert Mak en Jairo of Garry Mendes Rodrigues, die nog in de jeugdopleiding van Feyenoord speelde. Verder hebben ze de sterke Stefanos Athanasiadis als spits en ook nog de ervaren Dimitar Berbatov."

Vanwege de sfeer is PAOK Saloniki in eigen huis haast niet te kloppen. Maduro: "Dat komt mede door de fantastische sfeer in het stadion, Toumba. Die is niet normaal en dat zal Ajax ook wel merken. Het kan daar echt een heksenketel worden. Nee sterker nog, het wordt een heksenketel. In Griekenland wordt het voetbal met passie gespeeld, maar sommige teams slaan daar nog weleens in door."

Ook Huub Stevens kent PAOK Saloniki. De 62-jarige Nederlander werkte er in 2013 kortstondig. Volgens Stevens wil de Russische eigenaar Ivan Savvidis heel graag dat zijn club zich plaatst voor de groepsfase van de Champions League. Dan zal na Ajax ook nog een andere tegenstander moeten worden verslagen. "De eigenaar wil al heel lang per se deelnemen aan dat toernooi. Die opdracht kregen wij destijds ook mee, maar dat lukte ons net niet. De honger zal nu alleen maar groter zijn."

Net als Maduro verwacht ook Stevens een heksenketel. "Daar in het stadion is het echt enorm hectisch", zegt hij tegenover het Algemeen Dagblad. "Ik heb veel ploegen daarvan geïntimideerd zien raken. Ik denk dat het voor PAOK ook een voordeel is dat de wedstrijd zo vroeg in het seizoen plaatsvindt. Grieken kunnen zich daar beter aan aanpassen. Maar buiten dat heeft Ajax meer kwaliteiten dan PAOK."

Bron
Eide
 Eide - maandag 18 juli 2016 - 20:43   quote  deeplink  
De speeldata en tijden zijn bekend en toegevoegd.
enough
 enough - maandag 18 juli 2016 - 22:51   quote  deeplink  
TOPPIC (OJA) GAP !!

MAKKIE 4-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door enough --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 18 juli 2016 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 22:51 schreef enough het volgende:
TOPPIC (OJA) GAP !!

MAKKIE 4-1
Wie is je gap? Praat je blikkie niet meer terug of is het nog te vroeg daarvoor?
enough
 enough - maandag 18 juli 2016 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 22:54 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Wie is je gap? Praat je blikkie niet meer terug of is het nog te vroeg daarvoor?
EIDE MAFKEES !!
hjf
 hjf - dinsdag 19 juli 2016 - 07:26   quote  deeplink  
We zullen die Grieken thuis minimaal op 3 doelpunten achterstand moeten zetten om het in Griekenland makkelijker voor jezelf te maken. Maar wie gaan de doelpunten maken als we Milik moeten missen?
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 19 juli 2016 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 23:02 schreef enough het volgende:

[..]

EIDE MAFKEES !!
Iedereen is jou gappie als die persoon 1 keer normaal op jou reageert.
Dat je na al die maanden nog niet doorhebt dat je word uitgekotst begrijp ik niet.
Is dat die meervoudige personaliteit stoornis of enkel de drank zoals eerder vermeld werd?
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2016 - 08:43   quote  deeplink  
Tijd dat het balletje weer gaat rollen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 19 juli 2016 - 08:53   quote  deeplink  
Zou inderdaad wel erg fijn zijn als het balletje weer rolt.
Nu hopen dat Ajax bijtijds in vorm is tegen PAOK.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juli 2016 door Onze Ajax --
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 juli 2016 - 20:18   quote  deeplink  
Vandaag kaartje gehaald. Zoontje van 4 gaat voor het eerst mee. Dat is het voordeel van vrijgezel te zijn want mijn huidige ex had dat nooit goed gevonden hahaha
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 juli 2016 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 07:26 schreef hjf het volgende:
We zullen die Grieken thuis minimaal op 3 doelpunten achterstand moeten zetten om het in Griekenland makkelijker voor jezelf te maken. Maar wie gaan de doelpunten maken als we Milik moeten missen?
Ajax gaat uit een beter halen resultaat dan thuis. Die zogenaamde heksenketel gaat in je voordeel werken want je krijgt daar veel meer ruimte om te voetballen dan thuis.
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2016 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 20:18 schreef Brandje het volgende:
Vandaag kaartje gehaald. Zoontje van 4 gaat voor het eerst mee. Dat is het voordeel van vrijgezel te zijn want mijn huidige ex had dat nooit goed gevonden hahaha
Super man. Kan me er zelf nu ook al op verheugen.. Echt heel veel plezier..
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 juli 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 20:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Super man. Kan me er zelf nu ook al op verheugen.. Echt heel veel plezier..
Ja hij heeft het er al tijden over. Ajax en Barcelona. Van wie die het heeft hahahaha.
Hoop stiekum een beetje op de reactie van dat ventje van die Visa dacht ik reclame. Hoop dat je weet welke ik bedoel
Eide
 Eide - dinsdag 19 juli 2016 - 22:56   quote  deeplink  
Tof hoor. Ik ben vorig seizoen voor het eerst met m'n zoontje geweest maar na 30 minuten hadden hij het wel gehad ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 juli 2016 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 22:56 schreef Eide het volgende:
Tof hoor. Ik ben vorig seizoen voor het eerst met m'n zoontje geweest maar na 30 minuten hadden hij het wel gehad ;)
Welke wedstrijd? ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 19 juli 2016 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 23:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Welke wedstrijd? ;-)
Een bekerwedstrijd vroeg in het seizoen. Ik weet niet eens meer wie de tegenstander was.
remco k
 remco k - woensdag 20 juli 2016 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 20:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja hij heeft het er al tijden over. Ajax en Barcelona. Van wie die het heeft hahahaha.
Hoop stiekum een beetje op de reactie van dat ventje van die Visa dacht ik reclame. Hoop dat je weet welke ik bedoel
Die onbetaalbaar reclame??
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 20 juli 2016 - 12:40   quote  deeplink  
Had gehoord dat er nu al ca. 25.000 kaarten zijn verkocht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 juli 2016 door Onze Ajax --
p111
 p111 - woensdag 20 juli 2016 - 12:54   quote  deeplink  
Das pas de helft oeps
Eide
 Eide - woensdag 20 juli 2016 - 14:26   quote  deeplink  
Gezien de periode vind ik dat erg veel. Ik ben zelf tijdens de oefenwedstrijden op vakantie in het buitenland. Ik kan mij voorstellen dat ik bepaald niet de enige ben.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 12:45   quote  deeplink  
Ajax heeft 31 spelers op de lijst gezet voor de UEFA in het teken van de voorronde Champions League. De lijst is hier te vinden.

Goalkeepers
1 Jasper Cillessen
24 Andre Onana
33 Diederik Boer
41 Indy Groothuizen

Defenders
3 Joël Veltman
4 Jairo Riedewald
16 Heiko Westermann
23 Kenny Tete
26 Nick Viergever
35 Mitchell Dijks
36 Matthijs de Ligt
42 Deyovaisio Zeefuik

Midfielders
6 Riechedly Bazoer
8 Daley Sinkgraven
10 Davy Klaassen
11 Amin Younes
21 Frenkie de Jong
27 Nemanja Gudelj
30 Donny van de Beek
34 Abdelhak Nouri
38 Thulani Serero
40 Carel Eiting

Forwards
7 Anwar El Ghazi
9 Arkadiusz Milik
17 Václav Černý
18 Robert Murić
19 Mateo Cassierra
20 Lasse Schöne
25 Kasper Dolberg
37 Sheraldo Becker
39 Richairo Zivkovic

-----------------------------------

Deze lijst kan volgens mij bij eventuele plaatsing weer wijzigen. Sanchez staat er dus nog niet op. Milik staat er wel op, hoewel zijn deelname voor het eerste duel uitgesloten lijkt.

Daarnaast staan op de UEFA lijst ook de totale hoeveelheden gespeelde wedstrijden in UEFA verband. Zo is Nick Viergever de meest ervaren speler in Europees clubverband met 42 UEFA duels achter zijn naam. Milik en Schone zijn gedeelde Europese topscorers met 7 goals, hoewel daar maar 20 duels voor nodig had terwijl Lasse er 35 nodig had. Schone staat trouwens als aanvaller op de lijst en Riedewald als verdediger.

Matthijs de Ligt is de jongste speler op de lijst, hij is 16 jaren jong (12/08/1999). Diederik Boer is ruimschoots de oudste en is met zijn 35 jaren (24/09/1980) ruim twee keer zo oud als De Ligt. Van de veldspeler is Heiko Westermann de oudste met 32 jaar gevolgd door de 3e dertiger van Ajax, Lasse Schone, die afgelopen mei tot het gilde der dertigers toetrad.

Als we kort kijken naar de gemiddelde leeftijd van wat waarschijnlijk de basis wordt kom je tot net iets meer als 22 jaar gemiddeld, namelijk 22 jaar en net geen 2 maanden. Dat gaat dan uit van Cillissen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Gudelj, Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Milik en Younes.

Ofterwijl, Ajax zal zeer waarschijnlijk weer met een ultra jong basisteam gaan aantreden, met in totaal 192 UEFA wedstrijden ervaring.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 juli 2016 - 13:28   quote  deeplink  
De laatste 2 stukjes is gebasseerd op vorig seizoen. Niet zo relevant want we hebben een nieuwe trainer die anders denkt. En we hebben er nieuwe spelers bij

Overigens is Millik en Gudelj de 1ste wedstrijd er niet bij. Voor millik ga ik er van uit dat een nog jonger exemplaar het veld betreed. Voor Gudelj is het afwachten wie het veld in wordt gestuurd. Als het Viergever of Westerman wordt dan wordt ouder en meer ervaren. Als Van beek er in komt dan word het jonger.

ik vind het nogal voorbarig wat jij waarschijnlijk noemt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 juli 2016 - 13:47   quote  deeplink  
Ik zie wel een aantal opmerkelijk dingen in de lijst.

Voornamelijk de rugnummers die zijn gekozen.
Niet zo zeer de hoge nummers van Tete en Dijks, zal wel door hun zelf gekozen zijn,(2 en 5 ontbreken). Dat zelfde geld ook voor Gudelj, 27 is waarschijnlijk zijn geluksnummer.

Wat opvalt is de lage nummer van Sinkgraven, namelijk 8! Voor iemand die niet hoog in de pikorde staat vind ik dat opmerkelijk. Voor iemand die niet veel minuten gaat maken, is de verwachting.

zegt niks, maar wel leuk om te melden!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 juli 2016 - 13:49   quote  deeplink  
Riedewald staat als verdediger en Schone als aanvaller genoteerd. Ik neem dat met een korel zout. Want younes staat bij de middenvelders, ik neem aan dat hij gewoon als linksbuiten gaat spelen.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 13:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
De laatste 2 stukjes is gebasseerd op vorig seizoen. Niet zo relevant want we hebben een nieuwe trainer die anders denkt. En we hebben er nieuwe spelers bij

Overigens is Millik en Gudelj de 1ste wedstrijd er niet bij. Voor millik ga ik er van uit dat een nog jonger exemplaar het veld betreed. Voor Gudelj is het afwachten wie het veld in wordt gestuurd. Als het Viergever of Westerman wordt dan wordt ouder en meer ervaren. Als Van beek er in komt dan word het jonger.

ik vind het nogal voorbarig wat jij waarschijnlijk noemt.
Ik niet. Op basis van de laatste oefenwedstrijd tegen OM, waar Riedewald op 6 stond door het ontbreken van Gudelj en Bazoer er niet bij was, en de logische aanname dat Milik in eerste instantie de vaste 9 wordt denk ik dat dit een zeer plausibele basiself is voor deze eerste periode onder Bosz.

Ik zie daar pas wijzigingen in komen als Sanchez aansluit.
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2016 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 13:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik zie wel een aantal opmerkelijk dingen in de lijst.

Voornamelijk de rugnummers die zijn gekozen.
Niet zo zeer de hoge nummers van Tete en Dijks, zal wel door hun zelf gekozen zijn,(2 en 5 ontbreken). Dat zelfde geld ook voor Gudelj, 27 is waarschijnlijk zijn geluksnummer.

Wat opvalt is de lage nummer van Sinkgraven, namelijk 8! Voor iemand die niet hoog in de pikorde staat vind ik dat opmerkelijk. Voor iemand die niet veel minuten gaat maken, is de verwachting.

zegt niks, maar wel leuk om te melden!
Sinkgraven had afgelopen jaar ook 8..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 juli 2016 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 14:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik niet. Op basis van de laatste oefenwedstrijd tegen OM, waar Riedewald op 6 stond door het ontbreken van Gudelj en Bazoer er niet bij was, en de logische aanname dat Milik in eerste instantie de vaste 9 wordt denk ik dat dit een zeer plausibele basiself is voor deze eerste periode onder Bosz.

Ik zie daar pas wijzigingen in komen als Sanchez aansluit.
Bosz zei in het begin, balans op het middenveld is niet goed. Ik ga iets wijzigen. Ik weet nog niet wat. Formatie kan ook veranderen van punt naar achteren in punt naar voren, als ik geen 6 kan vinden. Gudelj heeft op 6 onder de boer de meeste wedstrijden gespeeld, voor mij is dat een teken dat gudelj niet zo snel op 6 terug keert. Na de wedstrijd tegen OM zei Bosz dat riedewald sowieso op 6 had gespeeld, ongeacht de blessure van bazoer. Dan had Van Beek niet gespeeld. Aldus Bosz

Dus het middenveld had er zo uitgezien: riedewald, bazoer, klaassen.

Zijn 1ste reactie was positief op dat experiment, maar hij zou het nog analyseren en wellicht komt hij dan op andere inzichten.

Ik ga ervan uit dat riedewald op 6 speelt, wie linksachter en wie het slachtoffer word, dat weet ik niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 juli 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 15:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Sinkgraven had afgelopen jaar ook 8..
Oh oke blijf het opmerkelijk vinden
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 22 juli 2016 - 18:13   quote  deeplink  
Het blijft even wachten met welke ( vaste ) formatie Bosz Ajax laat spelen, om beter voetbal te creëren.
Brandje
 Brandje - vrijdag 22 juli 2016 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 09:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Die onbetaalbaar reclame??
Juist dat was hem.
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2016 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 20:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Juist dat was hem.
Een reclame die je pas echt begrijpt zodra je eraan denkt op het moment dat je zelf kinderen hebt.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 21:16   quote  deeplink  
Zenit helpt Ajax handje en neemt sterspeler van CL-opponent PAOK over

Ajax heeft dinsdag één zorg minder wanneer het aantreedt tegen PAOK Saloniki. Smaakmaker van de Grieken, Robert Mak (25), is verkocht aan Zenit St. Petersburg.

Dat meldt de Russische club op het digitale thuis. De Slowaakse buitenspeler tekent een contract voor vier jaar bij de Russische topclub. Mak was afgelopen seizoen zeer belangrijk voor de Grieken. Hij wist in 46 wedstrijden twintig keer het doel te vinden en was drie keer de aangever bij een doelpunt.

Mak speelde ook met de nationale ploeg van Slowakije op het EK in Frankrijk. In de drie poulewedstrijden tegen Wales, Rusland en Engeland was hij basisspeler. In de verloren achtste finale tegen Duitsland bleef hij op de bank.

Ajax wil dinsdag een grote stap zetten richting de play-offs van de Champions League. Om 20.45 uur begint de equipe van Peter Bosz in de Amsterdam Arena aan het heenduel met PAOK. Acht dagen later moet de klus afgemaakt worden in het Toumbastadion, een ware heksenketel. Vorig seizoen ging het voor de Amsterdammers al mis in de derde voorronde van de Champions League: Rapid Wien was toen over twee duels te sterk.

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 23 juli 2016 - 09:28   quote  deeplink  
In de telegraaf staat dat het lastig gaat worden om bazoer fit te krijgen voor dinsdag.

Dus het ziet er naar uit dat we gudelj en bazoer missen op het middenveld.
Dus zal Riedewald en van beek en Klaassen het middenveld worden.

Schone en Youness zijn op tijd fit, aldus de telegraaf.
Zaterdag sluit Millik aan, wordt aan de zelfde tests onderworpen als alle andere in het begin. Aan de coach is het dan of hij milik wil gebruiken.

Bron de telegraaf
JOOD
 JOOD - zaterdag 23 juli 2016 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 - 09:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
In de telegraaf staat dat het lastig gaat worden om bazoer fit te krijgen voor dinsdag.

Dus het ziet er naar uit dat we gudelj en bazoer missen op het middenveld.
Dus zal Riedewald en van beek en Klaassen het middenveld worden.

Schone en Youness zijn op tijd fit, aldus de telegraaf.
Zaterdag sluit Millik aan, wordt aan de zelfde tests onderworpen als alle andere in het begin. Aan de coach is het dan of hij milik wil gebruiken.

Bron de telegraaf
Kan zomaar zijn dat Milik in de basis begint. Als hij fit is zou ik dat ook zeker toejuichen. Laat maar zien wat Bosz van zijn spelers verwacht. Ik vond dat FdB altijd te rustig was met zijn spelers. Laat ze maar ballen, ze zijn niet van glas.
remco k
 remco k - zaterdag 23 juli 2016 - 14:45   quote  deeplink  
Juist niet opstellen, en dat zal ook echt niet gaan gebeuren. Die jongen komt terug van vakantie, en moet weer gaan opbouwen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 23 juli 2016 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 - 14:45 schreef remco k het volgende:
Juist niet opstellen, en dat zal ook echt niet gaan gebeuren. Die jongen komt terug van vakantie, en moet weer gaan opbouwen..
Hoe weet je dat? Heb je de resultaten van de test gezien van Milik.

Hoelang heeft hij vakantie gehad?, 3 weken?
Dat is net zo als bij 3 wedstrijden schorsing. Conditie kan je ook zonder een team opbouwen.

Milik wist wanneer hij terug zou keren. Milik wist wanneer Ajax CL zou spelen. Als prof wil je daar bij zijn en het enige wat hij hoeft te doen is zijn conditie op pijl te houden.

1 week een stad bezoeken en daarna heb je 2 weken de tijd om je conditie weer in orde te krijgen?

Jij denkt dat hem dat niet gelukt is en 3 weken op ze luie reet heeft gezeten.
Sorry, maar ik vind dat niet prof waardig
remco k
 remco k - zaterdag 23 juli 2016 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 - 18:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Heb je de resultaten van de test gezien van Milik.

Hoelang heeft hij vakantie gehad?, 3 weken?
Dat is net zo als bij 3 wedstrijden schorsing. Conditie kan je ook zonder een team opbouwen.

Milik wist wanneer hij terug zou keren. Milik wist wanneer Ajax CL zou spelen. Als prof wil je daar bij zijn en het enige wat hij hoeft te doen is zijn conditie op pijl te houden.

1 week een stad bezoeken en daarna heb je 2 weken de tijd om je conditie weer in orde te krijgen?

Jij denkt dat hem dat niet gelukt is en 3 weken op ze luie reet heeft gezeten.
Sorry, maar ik vind dat niet prof waardig
Simpelweg omdat een speler rust nodig heeft, en conditie op pijl is iets compleet anders als wedstrijd fit..

En niet prof waardig.. Iedere prof doet dat..

Kerel ik vraag me echt af of je soms onder een steen leeft..

En ja, soms gebeurt het dat spelers wel door gaan. Dat breekt ze echter stuk voor stuk altijd weer ergens op in het seizoen..
JOOD
 JOOD - zaterdag 23 juli 2016 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Simpelweg omdat een speler rust nodig heeft, en conditie op pijl is iets compleet anders als wedstrijd fit..

En niet prof waardig.. Iedere prof doet dat..

Kerel ik vraag me echt af of je soms onder een steen leeft..

En ja, soms gebeurt het dat spelers wel door gaan. Dat breekt ze echter stuk voor stuk altijd weer ergens op in het seizoen..
Juist. Dat breekt ze op 'ergens' in het seizoen. Dit zijn de belangrijkste wedstrijden, 'ergens' in het seizoen mag hij best een week of 3 rusten. We hebben Cassierra, Dolberg en Zivkovic nog achter de hand. Als we toch na 10 speelrondes 6 punten los staan kan dat best.

Milik is de beste Ajax spits met een neusje voor de goal, hij moet spelen ook al is hij maar 70% wedstrijdfit. Geeft hem ook meteen een gruwelijke boost voor de rest van het seizoen. Of een blessure, maar dan hebben we nog een 3 tal spitsen achter de hand.
JOOD
 JOOD - zaterdag 23 juli 2016 - 21:30   quote  deeplink  
Of gaan we allemaal liggen janken net als Daniel de Ridder. Je moet zelf zorgen dat je de beste bent, anders speel je niet.
remco k
 remco k - zondag 24 juli 2016 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 - 21:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Juist. Dat breekt ze op 'ergens' in het seizoen. Dit zijn de belangrijkste wedstrijden, 'ergens' in het seizoen mag hij best een week of 3 rusten. We hebben Cassierra, Dolberg en Zivkovic nog achter de hand. Als we toch na 10 speelrondes 6 punten los staan kan dat best.

Milik is de beste Ajax spits met een neusje voor de goal, hij moet spelen ook al is hij maar 70% wedstrijdfit. Geeft hem ook meteen een gruwelijke boost voor de rest van het seizoen. Of een blessure, maar dan hebben we nog een 3 tal spitsen achter de hand.
Niet mee eens. En zo goed is millik nu ook weer niet op dit moment.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 juli 2016 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 - 18:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Heb je de resultaten van de test gezien van Milik.

Hoelang heeft hij vakantie gehad?, 3 weken?
Dat is net zo als bij 3 wedstrijden schorsing. Conditie kan je ook zonder een team opbouwen.

Milik wist wanneer hij terug zou keren. Milik wist wanneer Ajax CL zou spelen. Als prof wil je daar bij zijn en het enige wat hij hoeft te doen is zijn conditie op pijl te houden.

1 week een stad bezoeken en daarna heb je 2 weken de tijd om je conditie weer in orde te krijgen?

Jij denkt dat hem dat niet gelukt is en 3 weken op ze luie reet heeft gezeten.
Sorry, maar ik vind dat niet prof waardig
Man, man, man, deze hele brei had je letterlijk in 1 zin kunnen plaatsen!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 juli 2016 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 10:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Man, man, man, deze hele brei had je letterlijk in 1 zin kunnen plaatsen!!
In 1 woord....Bullshit
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 juli 2016 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 21:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

In 1 woord....Bullshit
Dat ook! ;-)
p111
 p111 - maandag 25 juli 2016 - 08:46   quote  deeplink  
De spanning neemt toe!!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 25 juli 2016 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2016 - 08:46 schreef p111 het volgende:
De spanning neemt toe!!
Ben er ook wel weer aan toe dat het nieuwe seizoen begint.
Eide
 Eide - maandag 25 juli 2016 - 09:36   quote  deeplink  
Ruim 32.000 kaarten ondertussen.
p111
 p111 - maandag 25 juli 2016 - 11:12   quote  deeplink  
Ja morgenavond in het stadion hopelijk met een tof gevoel het stadion weer uit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PAOK FC (3e voorronde CL, di 26 jul 2016, 20:45 - 2 aug, 20:30) 3 - 2 (1-1 & 1-2)









0.0078520