BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Scouting-Topic

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 30 juli 2016 - 22:37   quote  deeplink  
Algemeen scouting-topic.

Alles over wie, wanneer en door wie er gescout is en natuurlijk of het goed heeft uitgepakt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 30 juli 2016 - 22:39   quote  deeplink  
Mijn vraag namelijk: wie heeft Milik gescout/gehaald?
Dit is namelijk in mijn leven de snelste/grootste winst die we ooit hebben gehaald!

Best een goede aankoop geweest dus
JOOD
 JOOD - zaterdag 30 juli 2016 - 23:02   quote  deeplink  
Jeugdscouting is prima! 100 punten, niet veranderen :)

Het lijkt wel of sinds dit seizoen ook echt iets gedaan wordt met de scoutingsrapporten voor de selectie. Toen Hans van der Zee bij ons kwam werken dacht ik dat we een aantal mooie parels uit verre landen konden verwachten, maar helaas..

Veldmate is daarentegen direct aanwezig. Cassierra, Sanchez en ben benieuwd naar de spits/vleugelspeler die we nog mogen verwelkomen.

Positieve ontwikkeling lijkt me!
Stanley
 Stanley - zaterdag 30 juli 2016 - 23:07   quote  deeplink  
Scouting.... Volgens mij zijn vele Skandinavische pareltjes geflopt de laatste jaren
en hoe flauw om te zeggen ..maar wel waar...wij hebben Vincent Janssen niet gescout
terwijl hij in de achtertuin stond voor bijna graties...;-)
Eide
 Eide - zaterdag 30 juli 2016 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 23:07 schreef Stanley het volgende:
Scouting.... Volgens mij zijn vele Skandinavische pareltjes geflopt de laatste jaren
en hoe flauw om te zeggen ..maar wel waar...wij hebben Vincent Janssen niet gescout
terwijl hij in de achtertuin stond voor bijna graties...;-)
En de kakkies hebben hem uit de jeugdopleiding laten vertrekken. En dat betekent allemaal geen zak noch is het falen van mensen. Soms bloeien mensen gewoon uit het niets op. Misschien was Janssen bij een andere club juist niet tot bloei gekomen. AZ en Vd Brom hebben het gewoon heel goed gedaan met Janssen maar het betekent verder niet zo veel.

Er floppen aanhoudend spelers bij elke club. Van elke lichting junioren bij Ajax breken er misschien 2 of 3 echt door op hele elftallen die doorkomen. Jeugdscouting is voor een groot deel pure speculatie. Soms ontwikkeld iemand zich stormachtig tot ze volwassen worden en het stokt. Soms komt het er pas uit als spelers de 20 al ruim voorbij zijn. Daar is Janssen een voorbeeld van maar Daley Blind ook.

Ik ben overigens heel benieuwd naar Dolberg. Hij maakt echt een goede indruk, ik ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door Eide --
p111
 p111 - zondag 31 juli 2016 - 00:02   quote  deeplink  
Scouting is in mijn ogen nou niet bepaald succesvol geweest de laatste jaren,hopelijk gaat het nu beter met Veltmaat.
ZerauS
 ZerauS - zondag 31 juli 2016 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 23:19 schreef Eide het volgende:

[..]

En de kakkies hebben hem uit de jeugdopleiding laten vertrekken. En dat betekent allemaal geen zak noch is het falen van mensen. Soms bloeien mensen gewoon uit het niets op. Misschien was Janssen bij een andere club juist niet tot bloei gekomen. AZ en Vd Brom hebben het gewoon heel goed gedaan met Janssen maar het betekent verder niet zo veel.

Er floppen aanhoudend spelers bij elke club. Van elke lichting junioren bij Ajax breken er misschien 2 of 3 echt door op hele elftallen die doorkomen. Jeugdscouting is voor een groot deel pure speculatie. Soms ontwikkeld iemand zich stormachtig tot ze volwassen worden en het stokt. Soms komt het er pas uit als spelers de 20 al ruim voorbij zijn. Daar is Janssen een voorbeeld van maar Daley Blind ook.

Ik ben overigens heel benieuwd naar Dolberg. Hij maakt echt een goede indruk, ik ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Dolberg is een pareltje denk ik
Hummel10
 Hummel10 - zondag 31 juli 2016 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2016 - 23:19 schreef Eide het volgende:

[..]

En de kakkies hebben hem uit de jeugdopleiding laten vertrekken. En dat betekent allemaal geen zak noch is het falen van mensen. Soms bloeien mensen gewoon uit het niets op. Misschien was Janssen bij een andere club juist niet tot bloei gekomen. AZ en Vd Brom hebben het gewoon heel goed gedaan met Janssen maar het betekent verder niet zo veel.

Er floppen aanhoudend spelers bij elke club. Van elke lichting junioren bij Ajax breken er misschien 2 of 3 echt door op hele elftallen die doorkomen. Jeugdscouting is voor een groot deel pure speculatie. Soms ontwikkeld iemand zich stormachtig tot ze volwassen worden en het stokt. Soms komt het er pas uit als spelers de 20 al ruim voorbij zijn. Daar is Janssen een voorbeeld van maar Daley Blind ook.

Ik ben overigens heel benieuwd naar Dolberg. Hij maakt echt een goede indruk, ik ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Kijk naar Pelle bijna overal slecht gaat naar Feyenoord en begint te scoren. Soms klopt het gewoon in 1 keer en soms kunnen spelers geen stappen maken. Is niet altijd te zeggen. Kerlon, Sulejmani enz enz. Dacht ook iedereen aan een mooie toekomst.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 31 juli 2016 - 17:18   quote  deeplink  
Ook ik verwacht wel positieve veranderingen bij Ajax, nu er een frisse wind is komen waaien. Niet alleen bij de jeugd, maar ook bij het eerste elftal, als het om aankopen gaat die " gerichter " zijn, denk ik. Met Dolberg heeft Ajax een hele goede troef in handen, lijkt mij.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 31 juli 2016 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2016 - 17:18 schreef Onze Ajax het volgende:
Ook ik verwacht wel positieve veranderingen bij Ajax, nu er een frisse wind is komen waaien. Niet alleen bij de jeugd, maar ook bij het eerste elftal, als het om aankopen gaat die " gerichter " zijn, denk ik. Met Dolberg heeft Ajax een hele goede troef in handen, lijkt mij.
Dolberg zag er goed uit alleen 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Hoop dat hij zich kan blijven ontwikkelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Scouting-Topic









0.0059819