BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Play-offs Champions League] Ajax - FK Rostov (16/17 & 23/24 augustus 2016);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2016 - 13:49   quote  deeplink  
cid51799_358_AJAX_Redactioneel_880x495.png

Ajax neemt het in de play-offs van de UEFA Champions League op tegen FK Rostov. De club uit Rusland kwam vrijdagmiddag tijdens de loting in het Zwitserse Nyon uit de koker als Ajaxamp;euro; komende tegenstander. De winnaar van de dubbele confrontatie tussen Ajax en Rostov plaatst zich voor het hoofdtoernooi van de Champions League. FK Rostov is afkomstig uit Rostov-na-Donu ofwel Rostov aan de Don, een stad ter grootte van Amsterdam vlak bij de grens met Oekraïne. Rostov is een zuidelijk gelegen stad in Rusland waar de temperaturen in augustus geregeld de 30 graden overstijgen. In deze subtropische omstandigheden zal Ajax zich moeten plaatsen voor de Champions League tegen misschien wel de meest onbekende tegenstander die de Godenzonen konden treffen. Ajax speelde nog nooit eerder tegen Rostov dat slechts 12 keer eerder in Europees verband uitkwam. Van die 12 wedstrijden won Rostov er slechts 3 (Cementarnica (MKD), Varazdin (HRV) en Anderlecht (BEL)).

FK Rostov is al jaren een middenmoter in de Russische competitie met voornamelijk negatieve uitschieters waarbij af en toe ook werd gedegradeerd. Na een buitengewoon goed seizoen in de Russische Premier League eindigde Rostov in het seizoen 2015/16 als 2e met slechts 2 punten achterstand op CSKA Moskou. Het Russische Rostov bereikte de play-offs via een gelijkspel (2-2) en een uitzege (0-2) op RSC Anderlecht. De grote man bij Rostov was de Iraniër en spits Sardar Azmoun. Samen met routinier Christian Noboa werd Anderlecht vrij eenvoudig over de knie gelegd. De Russische competitie is ondertussen ook weer gestart. ook hier is Rostov goed begonnen met een overwinning op FC Orenburg.

Er spelen geen bekende spelers bij FK Rostov. Op basis van statistieken en geschatte transferwaardes zijn de belangrijkste spelers van FK Rostov Sardar Azmoun, Christian Noboa en Dmitri Poloz. De 21 jarige Sardar Azmoun was vorig jaar topscorer bij FK Rostov met 9 goals in 24 wedstrijden. Azmoun is tevens 18-voudig Iraans international met 15 goals tot dusver. Tegen Anderlecht bleek Azmoun hel goed in het vinden van ruimtes in de rug van de centrale verdedigers. Zijn voornaamste secondant hierbij was afgelopen seizoen de linker vleugelaanvaller Poloz met 7 goals en 6 assists. Ten slotte is de Ecadoriaan Christian Noboa het vernoemen waard. De 68-voudig international is de ervaren man in de ploeg van FK Rostov. Rostov speelde vorig seizoen, en tegen Anderlecht, in een soort 5-4-1 / 5-3-2 formatie met 1 spits en 1 diepspelende middenvelder daarachter. De Russen spelen zeer behoudend en proberen met name Azmoun In de 1 op 1 of 2 op 1 met veel ruimte om hem heen te brengen. Ze proberen eigenlijk de tegenstander naar voren te zuigen om daarna snel en slim het voorin af te maken.

Ajax is tot dusver wisselvallig te noemen met voornamelijk negatieve uitschieters. Na de geroerde oefencampagne bleek Ajax in de eerste helft tegen Olympique Marseille en de eerste wedstrijd tegen POAK in staat goed voetbal te spelen. Helaas was de uitwedstrijd tegen POAK van een ontstellend laag niveau waarmee de huidige wisselvalligheid wordt onderschreven. Peter Bosz heeft Ajax vooralsnog nog zeker niet op de rit. Na het vertrek van Milik is het bovendien weer onrustig in Amsterdam. De spitspositie is als vanouds een heikel punt hoewel ook op linksbuiten de spoeling erg dun is. Ajax zal hopen op een spoedige terugkeer van Amin Younes waarvan het meespelen tegen Sparta nog een vraagteken is. Ten slotte zijn vele Ajacieden benieuwd naar Davinson Sanchez. Nu Riedewald de CVM lijkt te zijn geworden lijkt achterin een plek vrij te zijn gekomen naast Veltman. Hierdoor wordt naast aanvoerder Klaassen de concurrentie op 8 moordend met Gudelj, Bazoer en Van de Beek die allen azen op die basisplek.

De beelden zijn van de 0-2 overwinning van FK Rostov op Anderlecht waarbij goed te zien is hoe Rostov Azmoun steeds ruimte geeft gevaarlijk te worden.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 augustus 2016 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 05 augustus 2016 - 14:36   quote  deeplink  
Zelf had ik net vernomen van een voetbalvriend, dat FC Rostov wel een hele goede en een defensieve subtopclub is, maar dat ze wel iets sterker zijn dan ( als voorbeeld ) Feyenoord. Hier kan ik wel mee leven met deze mening, daar na mijn inzien Ajax toch als winnaar uit de bus kan komen voor de Champions League. Als Ajax nu zijn wisselvalligheid kwijt is, komt Ajax er wel.

Misschien is FC Rostov dan wel sterker dan PAOK, maar dat wil zeker niet zeggen dat Ajax niet de Champions League kan halen. Ondanks dit, acht ik de kans over twee wedstrijden gezien toch op 60 / 40 in het voordeel van Ajax, als Ajax in goede doen is op dat moment. Ajax heeft wel zwaardere clubs gehad waarvan ze gewonnen hadden. Zowel Milan als Dynamo Kiev.

Ik hoop wel dat Ajax gewoon zijn eigen spel gaat spelen in hun eigen 4-3-3 systeem. Peter Bosz moet zich daar veel meer op richten dan de 5-3-2 systeem tegen PAOK. Ajax moet verder heel erg oppassen met de avondwarmte, daar deze gemakkelijk de 30 graden kan halen. Dat zal ( als er geen blessures zijn ) dan ook de allergrootste vijand worden voor Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 augustus 2016 door Onze Ajax --
hjf
 hjf - vrijdag 05 augustus 2016 - 14:42   quote  deeplink  
Als Davinson Sanchez zijn belofte kan waarmaken en we hebben voor de deadline de zo gewenste spits in huis, dan zie ik het met vertrouwen tegemoet. Ik verwacht dat wij tegen PAOK door de ondergrens zijn gedoken en dat we de weg alleen nog maar omhoog kunnen vinden.
hjf
 hjf - vrijdag 05 augustus 2016 - 14:44   quote  deeplink  
By the way. Weer als vanouds een fantastische topic Eide! We moeten ervoor oppassen dat wij dit heel gewoon gaan vinden. Ik blijf het iedere keer weer bijzonder vinden wat je presteert. Chapeau man!
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2016 - 15:08   quote  deeplink  
Het is wel een hel beroerde stad om op te vliegen hoor. Omdat Oekraïne geen vluchten op Rusland toestaat moet je waarschijnlijk via Praag of Moskou vliegen. Je bent dan, inclusief overstappen, waarschijnlijk net zo lang of langer onderweg als dat je er over doet om op new York te vliegen.
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 05 augustus 2016 - 15:18   quote  deeplink  
Wat een schitterend wedstrijdtopic weer Eide. En zo snel na de loting. Mijn oprechte complimenten. Er zullen weinig mensen zijn die het jou nadoen. Ik althans niet. ;)

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van deze tegenstander moet denken, simpelweg om dat ik de ploeg niet of nauwelijks ken. Puur op de resultaten (tweede in Rusland, vorig seizoen, en winnen in Brussel van Anderlecht) moet het een uitermate lastige tegenstander zijn.

Na wat speurwerk, kwam ik tot de conclusie dat het een ploeg is die nadrukkelijk op de counter speelt.

Een goed Ajax kan van iedere tegenstander winnen, echter een matig Ajax kan van elke ploeg verliezen. (Oké, toegegeven, deze opmerking is een behoorlijk geval van een open deur intrappen...).

Ik hoop dat Ajax deze tegenstander met uiterste concentratie tegemoet treedt, en wel 2 keer 90 minuten, en dat alle spelers van Ajax zullen beseffen dat het een enorme kans is om -na het weggeven van het kampioenschap op 8 mei- nu toch via deze omweg de Champions League kan worden bereikt. Ook hoop ik dat Peter Bosz niet de fratsen gaat uithalen met de opstelling.

Eerder de wens dan de rede... Ik hoop op een mooie 2-0 overwinning in Amsterdam en een gelijkspelletje (1-1) in Rusland.

HUP AJAX!!
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 05 augustus 2016 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 15:08 schreef Eide het volgende:
Het is wel een hel beroerde stad om op te vliegen hoor. Omdat Oekraïne geen vluchten op Rusland toestaat moet je waarschijnlijk via Praag of Moskou vliegen. Je bent dan, inclusief overstappen, waarschijnlijk net zo lang of langer onderweg als dat je er over doet om op new York te vliegen.
Klopt! Ik heb Peter Bosz ook horen zeggen dat het een immense reis gaat worden.
remco k
 remco k - vrijdag 05 augustus 2016 - 15:26   quote  deeplink  
Wel bijzonder.. Volgens sommigen kan Ajax er echt helemaal niets van.. Maar dan zouden we wel even gaan winnen hier..

Ik denk dat we deze ploeg nu al onderschatten.. Ze spelen hun beste voetbal tegen ploegen zoals wij willen spelen..

Ik acht de kans vrij klein dat we doorgaan.. Desalniettemin gaan we van het positieve uit..
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 05 augustus 2016 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 15:26 schreef remco k het volgende:
Wel bijzonder.. Volgens sommigen kan Ajax er echt helemaal niets van.. Maar dan zouden we wel even gaan winnen hier..

Ik denk dat we deze ploeg nu al onderschatten.. Ze spelen hun beste voetbal tegen ploegen zoals wij willen spelen..

Ik acht de kans vrij klein dat we doorgaan.. Desalniettemin gaan we van het positieve uit..
Ik denk dat het inderdaad bijzonder lastig wordt. Vandaar dat ik schreef "eerder de wens dan de rede...". Rostov is zonder meer een fantastische ploeg.
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2016 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 15:26 schreef remco k het volgende:
Wel bijzonder.. Volgens sommigen kan Ajax er echt helemaal niets van.. Maar dan zouden we wel even gaan winnen hier..

Ik denk dat we deze ploeg nu al onderschatten.. Ze spelen hun beste voetbal tegen ploegen zoals wij willen spelen..

Ik acht de kans vrij klein dat we doorgaan.. Desalniettemin gaan we van het positieve uit..
Het is een beetje een oude stijl Italiaanse ploeg wat ik er van lees. Ze leunen achterover en proberen de tegenstander in slaap te sussen om dan snel te counteren en gebruik te maken van ruimtes bij de tegenstander. Absoluut geen makkelijke tegenstander voor Ajax.
remco k
 remco k - vrijdag 05 augustus 2016 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 15:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is een beetje een oude stijl Italiaanse ploeg wat ik er van lees. Ze leunen achterover en proberen de tegenstander in slaap te sussen om dan snel te counteren en gebruik te maken van ruimtes bij de tegenstander. Absoluut geen makkelijke tegenstander voor Ajax.
Zo is het precies. Heb ze afgelopen seizoen een paar keer zien spelen, maar absoluut geen leuke ploeg om tegen te spelen voor Ajax.. Gaat ook absoluut geen open wedstrijd worden..
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 05 augustus 2016 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 17:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo is het precies. Heb ze afgelopen seizoen een paar keer zien spelen, maar absoluut geen leuke ploeg om tegen te spelen voor Ajax.. Gaat ook absoluut geen open wedstrijd worden..
Ik heb ze nooit zien spelen. Mijn "wijsheid" over die club heb ik uitsluitend opgedaan via Google.
Ik vermoed dat Ajax de allergrootste moeite gaat krijgen om zich te plaatsen voor de poulefase van de Champions League. Laten we hopen op twee superdagen van Ajax en twee "down-dagen" van Rostok.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 augustus 2016 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 15:26 schreef remco k het volgende:
Wel bijzonder.. Volgens sommigen kan Ajax er echt helemaal niets van.. Maar dan zouden we wel even gaan winnen hier..

Ik denk dat we deze ploeg nu al onderschatten.. Ze spelen hun beste voetbal tegen ploegen zoals wij willen spelen..

Ik acht de kans vrij klein dat we doorgaan.. Desalniettemin gaan we van het positieve uit..
Ik denk dat beide ploegen elkaar zullen onderschatten. Dit team had het ook veel erger kunnen treffen met bijvoorbeeld Manchester city.

Ik heb gelezen dat ze voornamelijk in de middenmoot eindigen in Rusland en dat vorige seizoen een topseizoen voor ze was, een beetje zoals Leicester in mindere vorm.

Ik denk dat Ajax hiervan thuis moet kunnen winnen en uit gewoon vanuit de verdediging.
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2016 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 19:20 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat ze voornamelijk in de middenmoot eindigen in Rusland en dat vorige seizoen een topseizoen voor ze was, een beetje zoals Leicester in mindere vorm.
Dat klopt, hoewel de Russische competitie echt geen truttige competitie is. Met name Zenith St. Petersburg en CSKA Moskou zijn enorme clubs. Rostov daarentegen is een hele bescheiden club die nog altijd vecht tegen faillissement. Een snelle zoekslag in Russische bronnen leidt tot een club met een budget van zo'n 30 miljoen euro. Als je nagaat dat Zenith St. Petersburg boven de 160 miljoen zit, en dat CSKA Moskou, Spartak Moskou, Lokomotiv Moskou, Dynamo Moskou en Rubin Kazan allemaal bugdetten hebben die vergelijkbaar of hoger zijn als dat van Ajax is de prestatie van Rostov echt fenomenaal.

Het is het equivalent van NEC die 2e wordt in Nederland. Echt een prestatie van formaat en wel één die getuigd van een sterke selectie die stabiel is.
sebas1
 sebas1 - vrijdag 05 augustus 2016 - 21:00   quote  deeplink  
Met 4-3-3 gaat het lukken
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 05 augustus 2016 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 17:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo is het precies. Heb ze afgelopen seizoen een paar keer zien spelen, maar absoluut geen leuke ploeg om tegen te spelen voor Ajax.. Gaat ook absoluut geen open wedstrijd worden..
Zij spelen ook het spel wat wij het liefst hebben.

Beter dan dat ze hoog en goed druk zetten zoals Salzburg en al die andere deden.

Zoals je al eerder schreef, spelen zij op zijn italiaans. Dat is het beste wat wij willen.
Dat we pas bal verlies lijden bij hun goal en niet op het middenveld of in de verdediging, wat wel eens gebeurd als er hoog word druk gezet.
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2016 - 22:14   quote  deeplink  
Ajax moet trouwens uiterlijk voor 8 augustus 23:59 eventuele aanwinsten aanmelden bij de UEFA om ze mee te kunnen laten spelen in de Play-offs.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 05 augustus 2016 - 22:29   quote  deeplink  
Op 1 na Eide.....

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/678765/-overmars-moet-haast-maken-cl-lijst-moet-uiterlijk-8-augustus-ingediend-worden-.html
remco k
 remco k - vrijdag 05 augustus 2016 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 19:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is het equivalent van NEC die 2e wordt in Nederland. Echt een prestatie van formaat en wel één die getuigd van een sterke selectie die stabiel is.
Juist dat is hun kracht inderdaad, er lopen geen jongens die naast hun schoenen lopen, ze spelen naar de mogelijkheden en geven iedere pot 130%..
remco k
 remco k - vrijdag 05 augustus 2016 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 21:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zij spelen ook het spel wat wij het liefst hebben.

Beter dan dat ze hoog en goed druk zetten zoals Salzburg en al die andere deden.

Zoals je al eerder schreef, spelen zij op zijn italiaans. Dat is het beste wat wij willen.
Dat we pas bal verlies lijden bij hun goal en niet op het middenveld of in de verdediging, wat wel eens gebeurd als er hoog word druk gezet.
Dat is juist helemaal niet iets dat Ajax graag heeft..
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 augustus 2016 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2016 - 19:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat klopt, hoewel de Russische competitie echt geen truttige competitie is. Met name Zenith St. Petersburg en CSKA Moskou zijn enorme clubs. Rostov daarentegen is een hele bescheiden club die nog altijd vecht tegen faillissement. Een snelle zoekslag in Russische bronnen leidt tot een club met een budget van zo'n 30 miljoen euro. Als je nagaat dat Zenith St. Petersburg boven de 160 miljoen zit, en dat CSKA Moskou, Spartak Moskou, Lokomotiv Moskou, Dynamo Moskou en Rubin Kazan allemaal bugdetten hebben die vergelijkbaar of hoger zijn als dat van Ajax is de prestatie van Rostov echt fenomenaal.

Het is het equivalent van NEC die 2e wordt in Nederland. Echt een prestatie van formaat en wel één die getuigd van een sterke selectie die stabiel is.
Dat klinkt zeker als een ongelofelijke prestatie. Weet je of ze in de tussentijd nog mensen zijn kwijt geraakt? Qua budget zijn ze dus ongeveer net zo groot als AZ.
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2016 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 00:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Qua budget zijn ze dus ongeveer net zo groot als AZ.
Maar wel in een competitie waar de inkomstenbelasting bijvoorbeeld maar 13% is. Je hebt dus even meer plezier van je centjes als in Nederland met onze 52% over topinkomens bijvoorbeeld. Bovendien liggen allerlei overige kosten in Rusland fors lager. Ze zullen qua mogelijkheden met dat budget dus dichter tegen Feyenoord aanzitten als tegen AZ of Vitesse.
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2016 - 11:55   quote  deeplink  
Overigens speelt er, na jaren tegenvallende Europese resultaten, nog een belang. Nederland staat op het punt directe plaatsing voor de CL kwijt te raken. Door het waanzinnige systeem van de KNVB hebben we de afgelopen jaren heel veel punten ingeleverd door deelname van ploegen als GAE, Groningen en dergelijke die niets te zoeken hebben in Europa. Die tellen echter wel mee voor de gemiddeldes.

Zo haalde Nederland vorig jaar bijna 35.000 punten maarwordt dat gedeeld door de hoeveelheid deelnemende ploegen. Als je dus 2 of 3 teams hebt die niet bijdragen kom je op slechts iets meer als 5.000 punten voor Nederland in totaal.

Dit jaar heeft, door veranderingen van de UEFA, Nederland nog slechts 3 plaatsen voor de EL, 1 voorronde CL en 1 CL plek. Heracles is reeds uitgeschakeld. Het is voor het Nederlands voetbal heel belangrijk dat Ajax, PSV, Feyenoord en AZ het goed doen. Nederland moet namelijk eigenlijk 1 plek stijgen om directe plaatsing in de CL voor de kampioen veilig te stellen. Bovendien is het natuurlijk belachelijk dat we landen als Tsjechië, Zwitserland en België boven ons moeten dulden en het risico lopen voorbij gestreeft te worden door Kroatie en Griekenland.
p111
 p111 - zaterdag 06 augustus 2016 - 12:11   quote  deeplink  
We hebben in ieder geval 1 Grieks team gewipt.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2016 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 12:11 schreef p111 het volgende:
We hebben in ieder geval 1 Grieks team gewipt.
En Az ook..
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 augustus 2016 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 11:55 schreef Eide het volgende:
Overigens speelt er, na jaren tegenvallende Europese resultaten, nog een belang. Nederland staat op het punt directe plaatsing voor de CL kwijt te raken. Door het waanzinnige systeem van de KNVB hebben we de afgelopen jaren heel veel punten ingeleverd door deelname van ploegen als GAE, Groningen en dergelijke die niets te zoeken hebben in Europa. Die tellen echter wel mee voor de gemiddeldes.

Zo haalde Nederland vorig jaar bijna 35.000 punten maarwordt dat gedeeld door de hoeveelheid deelnemende ploegen. Als je dus 2 of 3 teams hebt die niet bijdragen kom je op slechts iets meer als 5.000 punten voor Nederland in totaal.

Dit jaar heeft, door veranderingen van de UEFA, Nederland nog slechts 3 plaatsen voor de EL, 1 voorronde CL en 1 CL plek. Heracles is reeds uitgeschakeld. Het is voor het Nederlands voetbal heel belangrijk dat Ajax, PSV, Feyenoord en AZ het goed doen. Nederland moet namelijk eigenlijk 1 plek stijgen om directe plaatsing in de CL voor de kampioen veilig te stellen. Bovendien is het natuurlijk belachelijk dat we landen als Tsjechië, Zwitserland en België boven ons moeten dulden en het risico lopen voorbij gestreeft te worden door Kroatie en Griekenland.
Klopt, daarom had het in potentie ook het best geweest om Young Boys te loten. Als je die uitschakelt schakel je namelijk een zwitserse ploeg uit in de CL.
Aan de andere kant gaan de landen die ons hebben ingehaald, zoals Tsjechië en Zwitserland tegen hetzelfde probleem aanlopen dat ze clubs in Europa krijgen die daar niks te doen hebben.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2016 - 13:12   quote  deeplink  
Een verrassende wending in de aanloop naar de Champions League-playoff tussen Ajax en FK Rostov. Kurban Berdyev, de veelgeprezen succescoach van de Russen, gaat volgens Match TV een tweejarig contract tekenen bij Spartak Moskou als opvolger van de vrijdag vertrokken Dmitry Alenichev.

Volgens het Russische medium wordt het nieuws dat Berdyev Rostov gaat verlaten snel bekend. De tacticus, die de financieel noodlijdende en een ruim een jaar geleden nog tegen degradatie strijdende club vorig seizoen naar de tweede plaats leidde, was in mei al in onderhandeling met de club uit Moskou, maar toen werden de gesprekken opgeschort.

De overstap zou opvallend zijn, daar Spartak al in de voorronde van de Europa League werd uitgeschakeld door AEK Athene en Rostov nog in de race is voor een plek in het hoofdtoernooi van de Champions League. Volgens Match TV wil Berdyev ook twee sterspelers van Rostov meteen meenemen: Serdar Azmoun, ook wel de 'Iraanse Messi' genoemd, en de Angolese verdediger Bastos.

bron
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 augustus 2016 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 13:12 schreef remco k het volgende:
Een verrassende wending in de aanloop naar de Champions League-playoff tussen Ajax en FK Rostov. Kurban Berdyev, de veelgeprezen succescoach van de Russen, gaat volgens Match TV een tweejarig contract tekenen bij Spartak Moskou als opvolger van de vrijdag vertrokken Dmitry Alenichev.

Volgens het Russische medium wordt het nieuws dat Berdyev Rostov gaat verlaten snel bekend. De tacticus, die de financieel noodlijdende en een ruim een jaar geleden nog tegen degradatie strijdende club vorig seizoen naar de tweede plaats leidde, was in mei al in onderhandeling met de club uit Moskou, maar toen werden de gesprekken opgeschort.

De overstap zou opvallend zijn, daar Spartak al in de voorronde van de Europa League werd uitgeschakeld door AEK Athene en Rostov nog in de race is voor een plek in het hoofdtoernooi van de Champions League. Volgens Match TV wil Berdyev ook twee sterspelers van Rostov meteen meenemen: Serdar Azmoun, ook wel de 'Iraanse Messi' genoemd, en de Angolese verdediger Bastos.

bron
Dit schijnt onzin te zijn. Precies hetzelfde werdt gemeld voor de wedstrijden tegen Anderlecht en toen bleef hij ook gewoon.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2016 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 13:14 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dit schijnt onzin te zijn. Precies hetzelfde werdt gemeld voor de wedstrijden tegen Anderlecht en toen bleef hij ook gewoon.
Oke, dat wist ik niet van toen..
p111
 p111 - zaterdag 06 augustus 2016 - 14:51   quote  deeplink  
Misschien was hij toen nog in onderhandeling zou kunnen dat er nu pas schot in zit laten wij het hopen.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 augustus 2016 - 16:56   quote  deeplink  
Ja, het zou kunnen. Ik weet het ook niet precies. Maar las dat voor die wedstrijden hetzelfde werd gemeld en vooralsnog zit hij op zijn plek.
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2016 - 21:44   quote  deeplink  
Update: Goed nieuws voor Ajax: succescoach definitief weg bij Rostov

Een verrassende wending in de aanloop naar de Champions League-playoff tussen Ajax en FK Rostov. Kurban Berdyev, de veelgeprezen succescoach van de Russen, gaat volgens Match TV een tweejarig contract tekenen bij Spartak Moskou als opvolger van de vrijdag vertrokken Dmitry Alenichev.

Volgens het Russische medium wordt het nieuws dat Berdyev Rostov gaat verlaten snel bekend. De tacticus, die de financieel noodlijdende en een ruim een jaar geleden nog tegen degradatie strijdende club vorig seizoen naar de tweede plaats leidde, was in mei al in onderhandeling met de club uit Moskou, maar toen werden de gesprekken opgeschort.

De overstap zou opvallend zijn, daar Spartak al in de voorronde van de Europa League werd uitgeschakeld door AEK Athene en Rostov nog in de race is voor een plek in het hoofdtoernooi van de Champions League. Volgens Match TV wil Berdyev ook twee sterspelers van Rostov meteen meenemen: Serdar Azmoun, ook wel de 'Iraanse Messi' genoemd, en de Angolese verdediger Bastos.

Update 20:29: Rostov heeft definitief afscheid genomen van Berdyev. Dat communiceert de Russische club zaterdag via de officiële kanalen. Assistent-trainer Dmitri Kirichenko neemt voorlopig de honneurs waar. Volgens geruchten vervolgt Berdyev zijn carrière bij Spartak Moskou, al doet Rostov daar op de website geen mededeling over.

Bron
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 augustus 2016 - 21:46   quote  deeplink  
Hahaha, excuses aan Remco. Ik kan me reactie wel weer verwijderen xd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 11:55 schreef Eide het volgende:
Overigens speelt er, na jaren tegenvallende Europese resultaten, nog een belang. Nederland staat op het punt directe plaatsing voor de CL kwijt te raken. Door het waanzinnige systeem van de KNVB hebben we de afgelopen jaren heel veel punten ingeleverd door deelname van ploegen als GAE, Groningen en dergelijke die niets te zoeken hebben in Europa. Die tellen echter wel mee voor de gemiddeldes.

Zo haalde Nederland vorig jaar bijna 35.000 punten maarwordt dat gedeeld door de hoeveelheid deelnemende ploegen. Als je dus 2 of 3 teams hebt die niet bijdragen kom je op slechts iets meer als 5.000 punten voor Nederland in totaal.

Dit jaar heeft, door veranderingen van de UEFA, Nederland nog slechts 3 plaatsen voor de EL, 1 voorronde CL en 1 CL plek. Heracles is reeds uitgeschakeld. Het is voor het Nederlands voetbal heel belangrijk dat Ajax, PSV, Feyenoord en AZ het goed doen. Nederland moet namelijk eigenlijk 1 plek stijgen om directe plaatsing in de CL voor de kampioen veilig te stellen. Bovendien is het natuurlijk belachelijk dat we landen als Tsjechië, Zwitserland en België boven ons moeten dulden en het risico lopen voorbij gestreeft te worden door Kroatie en Griekenland.
Ach sorry, maar Ajax levert ook eigenlijk de laatste jaren bar weinig bijdrage aan de punten. Gezien de waanzinnige uitschakelingen tegen topclubs uit Europa. Als ze punten kregen voor de grootste waffel voor de wedstrijd stonden ze bovenaan! Gasten moeten minder praten en meer gaan voetballen!
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ach sorry, maar Ajax levert ook eigenlijk de laatste jaren bar weinig bijdrage aan de punten. Gezien de waanzinnige uitschakelingen tegen topclubs uit Europa. Als ze punten kregen voor de grootste waffel voor de wedstrijd stonden ze bovenaan! Gasten moeten minder praten en meer gaan voetballen!
Alleen al dat Ajax regelmatig overwinterde leverde veel punten op. Ajax haalde de afgelopen 5 seizoenen 43.632 punten op voor Nederland. PSV haalde er 42.632 bijvoorbeeld, waarvan bijna de helft afgelopen seizoen. De kakkies haalde er slechts 16.632, ruim minder als de 25.132 van AZ. Clubs als Vitesse en Twente zitten op 10.000 of minder....

Ajax en PSV halen echt ruim voldoende punten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Alleen al dat Ajax regelmatig overwinterde leverde veel punten op. Ajax haalde de afgelopen 5 seizoenen 43.632 punten op voor Nederland. PSV haalde er 42.632 bijvoorbeeld, waarvan bijna de helft afgelopen seizoen. De kakkies haalde er slechts 16.632, ruim minder als de 25.132 van AZ. Clubs als Vitesse en Twente zitten op 10.000 of minder....

Ajax en PSV halen echt ruim voldoende punten.
Prachtig al die cijfers, maar als ze die grote mond eens op het veld hadden getoond waren het er meer geweest!
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Prachtig al die cijfers, maar als ze die grote mond eens op het veld hadden getoond waren het er meer geweest!
Goed verhaal, maar Ajax haalt dus wel degelijk veel punten voor Nederland. Dat jij en ik vinden dat dat er meer hadden moeten en kunnen zijn staat daar verder los van.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar Ajax haalt dus wel degelijk veel punten voor Nederland. Dat jij en ik vinden dat dat er meer hadden moeten en kunnen zijn staat daar verder los van.
Ach, misschien had ik het anders moeten formuleren. Het is gewoon tijd dat die sukkels gaan voetballen ipv praten. Heb hun grote bekken gehoord voor de wedstrijden tegen PAOK en vorige seizoenen vaak genoeg met als hoogtepunt de grote bekken voor de wedstrijd op de welbekende 8 mei. Tijd dat die mondjes eens dichtgaan en er gewoon gevoetbald wordt!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ach, misschien had ik het anders moeten formuleren. Het is gewoon tijd dat die sukkels gaan voetballen ipv praten. Heb hun grote bekken gehoord voor de wedstrijden tegen PAOK en vorige seizoenen vaak genoeg met als hoogtepunt de grote bekken voor de wedstrijd op de welbekende 8 mei. Tijd dat die mondjes eens dichtgaan en er gewoon gevoetbald wordt!
Dat wordt moeilijk met een iPhone tussen je tanden....als die gaat trillen liggen de boys op de grond.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat wordt moeilijk met een iPhone tussen je tanden....als die gaat trillen liggen de boys op de grond.
Overgewaardeerde sterretjes zijn het!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 06 augustus 2016 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 22:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Overgewaardeerde sterretjes zijn het!!!
Tsja ik ben 2 generaties ouder....
remco k
 remco k - zondag 07 augustus 2016 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2016 - 21:46 schreef NatjosFC het volgende:
Hahaha, excuses aan Remco. Ik kan me reactie wel weer verwijderen xd.
Nou het was toen ik het poste niks meer dan een gerucht. Hoef je geen sorry voor te zeggen. Maar ik weet ook niet of het goed of slecht is. Het kan ze ook maar zo ineens extra motiveren.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 07 augustus 2016 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 augustus 2016 - 00:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou het was toen ik het poste niks meer dan een gerucht. Hoef je geen sorry voor te zeggen. Maar ik weet ook niet of het goed of slecht is. Het kan ze ook maar zo ineens extra motiveren.
Zijn assistent neemt het over....zal niet veel veranderen tenzij die knakker spelers meeneemt.
Maakt ook niet uit Ajax moet het uit eigen kracht doen....op zijn Remco's gezegd ik heb er een zwaar hoofd in
remco k
 remco k - zondag 07 augustus 2016 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 augustus 2016 - 18:48 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zijn assistent neemt het over....zal niet veel veranderen tenzij die knakker spelers meeneemt.
Maakt ook niet uit Ajax moet het uit eigen kracht doen....op zijn Remco's gezegd ik heb er een zwaar hoofd in
Hahaha, ik ook kerel. Gaat geen makkie worden zoals sommigen hier al weer denken..

Wel bijzonder hoor, zijn dezelfden die altijd roepen dat Ajax in al haar facetten er helemaal niets van kan. Maar iedere tegenstander ( ook al hebben ze er nog nooit van gehoord) gaat Ajax volgens hun van winnen, vaak zelfs een makkie.. En o wee als ze dat dan niet doen..
Eide
 Eide - maandag 08 augustus 2016 - 12:26   quote  deeplink  
'Bosz moet spelerslijst inleveren; Sanchez voorlopig enige wijziging'

Ajax moet voor middernacht de spelerslijst inleveren voor de play-offs van de Champions League. Dat meldt Ajax Netwerk maandag. Op de zogenaamde A-lijst mogen 25 spelers staan.

Ten opzichte van de lijst die is ingeleverd voor de derde voorronde van het miljoenenbal zal Ajax ongetwijfeld Davinson Sanchez aan de lijst hebben toegevoegd. Sanchez werd in juli al door Ajax vastgelegd, maar de verdediger had nog verplichten bij zijn oude club Atlético Nacional. Zo kwam hij nog in actie in de Copa Libertadores, de Champions League van Zuid-Amerika.

De spelerslijst die Ajax bij de UEFA inlevert is nog niet helemaal definitief. Tot middernacht op de dag voorafgaand aan de eerste wedstrijd tegen FK Rostov mag er nog één wijziging of toevoeging worden aangebracht op de spelerslijst. De voorwaarden van maximaal 25 spelers, waarvan acht uit de eigen opleiding, mogen hierbij niet in het geding komen.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 09 augustus 2016 - 15:40   quote  deeplink  
Ajax voegt Sanchez toe aan Champions League-lijst; geen 'City-truc'

Ajax heeft nog één plek opengelaten op de spelerslijst voor de play-offs van de Champions League. De club lijkt daarmee in te spelen op de mogelijke komst van een spits.

Op de website van de UEFA is sinds dinsdagochtend te lezen welke spelers door alle clubs zijn ingeschreven. Van de 32 plekken heeft Ajax er 31 ingevuld, waardoor de club inspeelt op de mogelijke komst van een extra speler. Ten opzichte van de derde voorronde is alleen de Colombiaan Davinson Sanchez toegevoegd.

De verdediger maakte maandagavond zijn debuut in het Jupiler League-duel met FC Emmen (1-1). Sanchez speelde de voorbije maand nog de finale van de Copa Libertadores, waardoor hij de eerste twee wedstrijden tegen PAOK Saloniki miste.

Ajax haalt dus geen 'City-trucje' uit. De Engelse ploeg baarde opzien door transfertarget John Stones, gewoon nog eigendom van Everton, in te schrijven voor de play-offs.

Bron

--------------------------------

Ajax houdt dus een optie open voor een aankoop.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 09 augustus 2016 - 16:19   quote  deeplink  
Hoezo speelt Ajax dan in op een aankoop? Ze hebben alleen Sanchez toegevoegd staat. Dus de vorige keer waren er ook twee plekken open, toen is er ook niemand tussendoor nog bijgekomen.
Eide
 Eide - dinsdag 09 augustus 2016 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2016 - 16:19 schreef NatjosFC het volgende:
Hoezo speelt Ajax dan in op een aankoop? Ze hebben alleen Sanchez toegevoegd staat. Dus de vorige keer waren er ook twee plekken open, toen is er ook niemand tussendoor nog bijgekomen.
Omdat je na gister nog slechts 1 plek mag invullen ivm transfers. Die open plek is dus een een opening voor een aankoop, anders had Ajax er iemand van de bestaande selectie bij gezet.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 10 augustus 2016 - 00:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2016 - 16:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat je na gister nog slechts 1 plek mag invullen ivm transfers. Die open plek is dus een een opening voor een aankoop, anders had Ajax er iemand van de bestaande selectie bij gezet.
Oh, ja ik had het even verkeerd begrepen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 10 augustus 2016 - 06:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 augustus 2016 - 18:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha, ik ook kerel. Gaat geen makkie worden zoals sommigen hier al weer denken..

Wel bijzonder hoor, zijn dezelfden die altijd roepen dat Ajax in al haar facetten er helemaal niets van kan. Maar iedere tegenstander ( ook al hebben ze er nog nooit van gehoord) gaat Ajax volgens hun van winnen, vaak zelfs een makkie.. En o wee als ze dat dan niet doen..
Ik ken Rostov niet dus roepen heeft geen zin. Het enige wat ik hoop is dar de spelers eens niet van tevoren een grote bek hebben maar het op het veld laten zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Play-offs Champions League] Ajax - FK Rostov (16/17 & 23/24 augustus 2016);









0.0106840