BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Roda JC (zaterdag 13 augustus 2016, 19:45); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 07 augustus 2016 - 18:58   quote  deeplink  
PSfvz.jpg

Ajax is de competitie begonnen met een overwinning. Na een matige eerste helft herpakte Ajax zich de tweede helft maar vergat Ajax eigenlijk meer afstand te nemen. Desondanks zal Peter Bosz wel zijn bedenkingen hebben bij Ajax. Bosz zal ook noodgedwongen moeten ingrijpen door de rode kaart van Veltman die hierdoor één wedstrijd geschorst zal zijn. Hierdoor lijkt een debuut van Sanchez heel dichtbij te komen. Verder is er eigenlijk geen enkel facet te noemen waar Bosz tevreden over zal zijn. Verdedigend pakte Ajax onnodige kaarten en was het bij corners niet zeker. Het middenveld wist geen stempel op de wedstrijd te drukken en aanvallend deden Sinkgraven, El Ghazi en Casseirra wel van zich spreken maar was het toch voornamelijk een wedstrijd van momenten. Kortom, werk aan de winkel voor Peter Bosz.

Ajax en Roda vochten maar liefst 87 duels uit tegen elkaar. Ajax won 53 van deze ontmoetingen, verloor er 11 en 20 maal was een gelijkspel de einduitslag. Vorig seizoen speelde Ajax in een 3-4-3 opstelling tegen Roda JC en rolde het de Limburgers op met 6-0. In het parkstad stadion werd het echter 2-2, één van de knullige gelijke spelen die Ajax vorig jaar het kampioenschap kostte. De laatste nederlaag tegen Roda dateert van 2008 toen Ajax in Kerkrade met 2-1 onderuit ging. In eigen huis moeten we terug naar de vorige eeuw voor een nederlaag tegen Roda. In 1999 won Roda met 1-2 in Amsterdam. Van de laatste 11 duels (10 competitieduels + 1 bekerontmoeting) won Ajax er 8 en werd er 3 maal gelijk gespeeld.

Bij Roda JC is eigenlijk een geheel nieuw elftal aangetrokken. Er vertrokken maar liefst 18(!) spelers en er werden 15(!) nieuwe spelers bij de KNVB opgegeven. Er is dus eigenlijk nauwelijks iets zinnigs te zeggen over Roda JC. De Koempels draaiden in ieder geval een behoorlijke voorbereiding waarin met 1-3 werd gewonnen van RCD Mallorca en met 0-0 gelijk werd gespeeld tegen Birmingham City, beide uitkomende op het 2e niveau in hun landen. Het grootste nieuws voor de ploeg uit Kerkrade was de terugkeer van Roel Brouwers die veel ervaring met zich meeneemt na 243 officiële duels in de 2. en 1. Bundesliga bij respectievelijk Paderborn en Borussia Mönchengladbach. Van de basis van vorig seizoen zijn alleen Van Hyfte, Van Peppen, Milec en Van Leer overgebleven.

Bij Roda JC is oud-Ajacied Yannis Anastasiou hoofdtrainer. De Griek, die voordat hij naar Ajax kwam voor Roda JC speelde, wist vorig jaar lijfsbehoud in de Eredivisie af te dwingen. Vorig jaar ging dat meestal in een 4-4-2 formatie. Dit seizoen is Roda JC gestart in een 4-3-3 formatie met, volgens Anastasiou, meer aanvallende bedoelingen als vorig seizoen. De meest opvallende naam in aanvallend opzicht is geboren Amsterdammer Micheal Rosheuvel. Hij lijkt voorlopig de man van de creatieve aanvallende impulsen te zijn bij Roda JC dat verder aanvallend op elke positie gewijzigd is ten opzichte van het voorgaande seizoen. Vooralsnog staat Auassar als enige officiële doelpuntmaker op het bord bij Roda JC.

Ajax hoopt op de terugkeer van Younes. De bevliegingen van de kleine Duitser worden gemist in de voorhoede van Ajax die nog niet heeft weten te overtuigen dit seizoen. Dan zal interessant zijn wie de spits van dienst zal worden, zeker omdat een eventuele versterking aankomende week nog niet zal kunnen spelen. Wie mogelijk wel kan spelen is Davinson Sanchez. De 20-jarige Colombiaan zat nog niet bij de selectie maar zal mogelijk zijn Eredivisiedebuut maken als vervanger van de geschorste Veltman. Verder zullen de vraagtekens bij Bosz niet minder zijn geworden na het duel tegen Sparta. Tete, Dijks en Klaassen zijn onbetwist maar verder lijken op elke positie wijzigingen mogelijk. De strijd tussen Dolberg en Casseirra, ondanks de goal van die andere Colombiaan, is zeker nog niet beslist. Daarnaast hebben Gudelj en Bazoer zichzelf absoluut nog niet voldoende laten zien en zijn varianten op het middenveld met Riedewald, Van de Beek en/of Sinkgraven verre van ondenkbaar.

De beelden zijn van Ajax - Roda JC in de ArenA vorig seizoen. Ajax won met 6-0 door goals van Fischer 2x, Milik 2x en Klaassen 2x.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2016 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 10 augustus 2016 - 11:21   quote  deeplink  
Opsteker voor Bosz en Ajax: smaakmaker keert terug in aanloop naar Rostov

Een meevaller voor Ajax en coach Peter Bosz in de aanloop naar de play-offduels met FK Rostov. Amin Younes is fit genoeg om komend weekend zijn wedstrijdrentree te maken, meldt Voetbal International.

De Duitse linksbuiten is hersteld van een liesblessure die hem tijdens het eerste Eredivisie-duel met Sparta en de return tegen PAOK Saloniki aan de kant hield. De terugkeer van Younes is belangrijk richting de duels met FK Rostov. Bosz koos bij afwezigheid van Younes voor Mateo Cassierra en Daley Sinkgraven als vleugelspitsen bij een 4-3-3-systeem.

Bosz moet voor de wedstrijd tegen Roda JC van komend weekend wel schuiven in zijn verdediging. Joël Veltman is door zijn rode kaart tegen Sparta niet inzetbaar in de Amsterdam Arena. Volgens Voetbal International maakt Davinson Sánchez kans op zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht van Ajax. De Colombiaanse nieuweling deed maandag al mee bij de beloften tegen FC Emmen.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 10 augustus 2016 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 11:21 schreef Eide het volgende:
Opsteker voor Bosz en Ajax: smaakmaker keert terug in aanloop naar Rostov

Een meevaller voor Ajax en coach Peter Bosz in de aanloop naar de play-offduels met FK Rostov. Amin Younes is fit genoeg om komend weekend zijn wedstrijdrentree te maken, meldt Voetbal International.

De Duitse linksbuiten is hersteld van een liesblessure die hem tijdens het eerste Eredivisie-duel met Sparta en de return tegen PAOK Saloniki aan de kant hield. De terugkeer van Younes is belangrijk richting de duels met FK Rostov. Bosz koos bij afwezigheid van Younes voor Mateo Cassierra en Daley Sinkgraven als vleugelspitsen bij een 4-3-3-systeem.

Bosz moet voor de wedstrijd tegen Roda JC van komend weekend wel schuiven in zijn verdediging. Joël Veltman is door zijn rode kaart tegen Sparta niet inzetbaar in de Amsterdam Arena. Volgens Voetbal International maakt Davinson Sánchez kans op zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht van Ajax. De Colombiaanse nieuweling deed maandag al mee bij de beloften tegen FC Emmen.

Bron
Nou nou wat zal hij moeten schuiven. Gewoon Sanchez erin en klaar!

Tete-Sanchez-Riedewald-Dijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - woensdag 10 augustus 2016 - 13:21   quote  deeplink  
En Younes terug. Die zal dan wel geen 90 minuten maken tegen Sparta maar 45 minuten zou leuk zijn.

Ik verwacht inderdaad Sanchez naast Riedewald achterin. Op het middenveld zou ook wel eens iets kunnen verschuiven. Klaassen is de enige die zich eigenlijk weet te onderscheiden en dus zullen zowel Gudelj als Bazoer onder de loep liggen. Voorin verwacht ik Casseirra weer in de basis en El Ghazi ook wel. Dan is het daarna stuivertje wisselen tussen Younes en Dolberg normaliter, of misschien Muric die tegen Emmen een positieve uitschieter was.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 10 augustus 2016 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 13:21 schreef Eide het volgende:
En Younes terug. Die zal dan wel geen 90 minuten maken tegen Sparta maar 45 minuten zou leuk zijn.

Ik verwacht inderdaad Sanchez naast Riedewald achterin. Op het middenveld zou ook wel eens iets kunnen verschuiven. Klaassen is de enige die zich eigenlijk weet te onderscheiden en dus zullen zowel Gudelj als Bazoer onder de loep liggen. Voorin verwacht ik Casseirra weer in de basis en El Ghazi ook wel. Dan is het daarna stuivertje wisselen tussen Younes en Dolberg normaliter, of misschien Muric die tegen Emmen een positieve uitschieter was.
Sparta? Roda toch?
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 14:46   quote  deeplink  
18 weg 15 gehaald!!! Anders dan bij ons Ajax 10 weg 2 gehaald
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2016 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 14:46 schreef aaadjuh het volgende:
18 weg 15 gehaald!!! Anders dan bij ons Ajax 10 weg 2 gehaald
Ik wil heel graag serieus reageren..

Maar na lang nadenken over deze post kom ik niet verder dan..

Wat zeg je allemaal???
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 14:53   quote  deeplink  
ik lees hierboven dat er bijRoda 18 weg zijn en er komen er toch 15 nieuwe bij
Bij Ajax zijn er heel wat weg en nog maar 2 gehaald
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 10 augustus 2016 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 14:53 schreef aaadjuh het volgende:
ik lees hierboven dat er bijRoda 18 weg zijn en er komen er toch 15 nieuwe bij
Bij Ajax zijn er heel wat weg en nog maar 2 gehaald
3 gehaald
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 14:58   quote  deeplink  
Haha welke colombiaan vergeet ik? Maar mijn punt blijft hetzelfde
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 15:00   quote  deeplink  
O ja westerman
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2016 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 14:53 schreef aaadjuh het volgende:
ik lees hierboven dat er bijRoda 18 weg zijn en er komen er toch 15 nieuwe bij
Bij Ajax zijn er heel wat weg en nog maar 2 gehaald
Bij Ajax hebben we ook zoiets als een jeugdopleiding.. Er zijn op 1 na spelers weggegaan die niet meer of gewoon niet goed genoeg zijn gebleken, en die gaten worden prima ingevuld.

Maar goed, als jij liever Roda wil supporten, be my guest..
Eide
 Eide - woensdag 10 augustus 2016 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 14:38 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Sparta? Roda toch?
Ja precies, die! ;)
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij Ajax hebben we ook zoiets als een jeugdopleiding.. Er zijn op 1 na spelers weggegaan die niet meer of gewoon niet goed genoeg zijn gebleken, en die gaten worden prima ingevuld.

Maar goed, als jij liever Roda wil supporten, be my guest..
Remco,
Het verschil viel me gewoon op, niets fout of goed.
Ben het met je eens dat we goede jeugd hebben. Of dat genoeg is om de gaten op te vullen moet nog blijken.
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2016 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 20:10 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Remco,
Het verschil viel me gewoon op, niets fout of goed.
Ben het met je eens dat we goede jeugd hebben. Of dat genoeg is om de gaten op te vullen moet nog blijken.
Het moet natuurlijk wel kloppen binnen de selectie..

Maar Ajax is toch heel iets anders dan Roda, de poule spelers waar ze vanuit kunnen kopen natuurlijk ook.. Van een club als Roda zijn er 10 in NL, van de grote van Ajax zijn er 2..

Ik ben ook erg benieuwd wat die jonge nieuwe jongens gaan laten zien dit seizoen.. En of ze onder Bosz ook de nodige kansen gaan krijgen...
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 20:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk wel kloppen binnen de selectie..

Maar Ajax is toch heel iets anders dan Roda, de poule spelers waar ze vanuit kunnen kopen natuurlijk ook.. Van een club als Roda zijn er 10 in NL, van de grote van Ajax zijn er 2..

Ik ben ook erg benieuwd wat die jonge nieuwe jongens gaan laten zien dit seizoen.. En of ze onder Bosz ook de nodige kansen gaan krijgen...
Je hebt helemaal gelijk, toch zie ik er liever toch nog 3 (gerichte aankopen natuurlijk) meer ervaren spelers bijkomen. Het liefst 1 op iedere linie
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2016 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 20:30 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, toch zie ik er liever toch nog 3 (gerichte aankopen natuurlijk) meer ervaren spelers bijkomen. Het liefst 1 op iedere linie
Hoeft van mij niet..
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoeft van mij niet..
Geen spits?
Geen aanvallende middenvelder?
Erg dik in de verdediging zitten we ook niet. Vorig seizoen zelfs een aantal wedstrijden gedwongen 3-4-3
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2016 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 21:13 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Geen spits?
Geen aanvallende middenvelder?
Erg dik in de verdediging zitten we ook niet. Vorig seizoen zelfs een aantal wedstrijden gedwongen 3-4-3
Defensie is prima op orde. Noodgedwongen 3-4-3 heb ik niet gezien. We hebben er 7 en de ligt komt er ook aan.
Middenveld is prima bezet. Alleen op 9 zou ik uiteraard graag nog een speler zien. En die gaat er ook wel komen.
aaadjuh
 aaadjuh - woensdag 10 augustus 2016 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Defensie is prima op orde. Noodgedwongen 3-4-3 heb ik niet gezien. We hebben er 7 en de ligt komt er ook aan.
Middenveld is prima bezet. Alleen op 9 zou ik uiteraard graag nog een speler zien. En die gaat er ook wel komen.
Ik kan me herinneren dat vorig seizoen Tete en Riedewald geblesseerd waren en Dijks geschorst. Weet even niet 1 of 2 wedstrijden
We krijgen nu wel veel goals tegen hoor! Maar misschien zijn deze allemaal goed genoeg?
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 10 augustus 2016 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 21:13 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Geen spits?
Geen aanvallende middenvelder?
Erg dik in de verdediging zitten we ook niet. Vorig seizoen zelfs een aantal wedstrijden gedwongen 3-4-3
Alle posities zijn dubbel bezet. Je kunt er wel meer bijhalen, maar dan krijg je ontevreden gezichten.

Tete/Veltman Veltman/Sanchez Riedewald/Viergever Dijks/Viergever
+ Westerman die in het cetrum kan spelen. Daarnaast zit die de Ligt steeds vaker bij de selectie.
p111
 p111 - woensdag 10 augustus 2016 - 21:53   quote  deeplink  
Ik ben een fan van de Ligt ook afgelopen maandag die rust en toch ook drang naar voren en zo jong volgens mij 17 of 18 jaar, ik denk spoedig een eerste elftal kandidaat.
Eide
 Eide - woensdag 10 augustus 2016 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 21:53 schreef p111 het volgende:
Ik ben een fan van de Ligt ook afgelopen maandag die rust en toch ook drang naar voren en zo jong volgens mij 17 of 18 jaar, ik denk spoedig een eerste elftal kandidaat.
16.
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2016 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 21:39 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat vorig seizoen Tete en Riedewald geblesseerd waren en Dijks geschorst. Weet even niet 1 of 2 wedstrijden
We krijgen nu wel veel goals tegen hoor! Maar misschien zijn deze allemaal goed genoeg?
We kregen de laatste jaren structureel de minste tegengoals. Goed genoeg lijkt me dan zeker.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 10 augustus 2016 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

We kregen de laatste jaren structureel de minste tegengoals. Goed genoeg lijkt me dan zeker.
Op de keeper na....die pakt geen punten
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 22:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Op de keeper na....die pakt geen punten
Indeed,..
ZerauS
 ZerauS - donderdag 11 augustus 2016 - 08:45   quote  deeplink  
Goed topic wederom Eide! Ik ga voor een klinkende 4-0 :-)
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2016 - 22:04 schreef Eide het volgende:

[..]

16.
Jesus nou dan heb ik nog meer respect voor hem
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 09:16   quote  deeplink  
We hebben inderdaad weinig goals tegen gekregen maar dat is niet zo gek met de beste keeper van Nederland,yes effe een klein dipje maar dat komt weer goed.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:16 schreef p111 het volgende:
We hebben inderdaad weinig goals tegen gekregen maar dat is niet zo gek met de beste keeper van Nederland,yes effe een klein dipje maar dat komt weer goed.
Waardeloze keeper, juist de verdediging zorgt ervoor dat hij amper echt wat lastigs te doen krijgt..
ZerauS
 ZerauS - donderdag 11 augustus 2016 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:16 schreef p111 het volgende:
We hebben inderdaad weinig goals tegen gekregen maar dat is niet zo gek met de beste keeper van Nederland,yes effe een klein dipje maar dat komt weer goed.
Niet overdrijven he vriend :-) Zoet is toch net ff wat beter denk ik
Brandje
 Brandje - donderdag 11 augustus 2016 - 09:46   quote  deeplink  
8-1. Ouderwets avondje Ajax. Biertje erbij en lekker voetbal kijken.
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Waardeloze keeper, juist de verdediging zorgt ervoor dat hij amper echt wat lastigs te doen krijgt..
Ben je weer ongesteld ? je gaat weer onzin schrijven
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:52 schreef p111 het volgende:

[..]

Ben je weer ongesteld ? je gaat weer onzin schrijven
Nee hoor, en Cilissen zijn ware kwaliteiten worden meer en meer duidelijk..

Kijk ook eens een wilekeurig filmpje van Jasper, er zit amper een "onhoubare" bal bij die hij eens wel pakt..

Gewoon echt een matige keeper die op dit moment door meerdere andere Nederlandse jongen wordt ingehaald..

Maar goed, blijf lekker hangen in je wereld dat ie fantastisch is...

Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat ie gewoon niet zo goed is..

Ik hop overigens dat ie een ommekeer maakt, maar vanaf het seizoen dat Vermeer vertrokken is, is Jasper minder goed gaan spelen en heeft ie geen enkele progressie gemaakt..

KOst ons dit seizoen al tegengoals in 2 van de eerste 3 wedstrijden..
jodocus
 jodocus - donderdag 11 augustus 2016 - 10:44   quote  deeplink  
4-1
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor, en Cilissen zijn ware kwaliteiten worden meer en meer duidelijk..

Kijk ook eens een wilekeurig filmpje van Jasper, er zit amper een "onhoubare" bal bij die hij eens wel pakt..

Gewoon echt een matige keeper die op dit moment door meerdere andere Nederlandse jongen wordt ingehaald..

Maar goed, blijf lekker hangen in je wereld dat ie fantastisch is...

Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat ie gewoon niet zo goed is..

Ik hop overigens dat ie een ommekeer maakt, maar vanaf het seizoen dat Vermeer vertrokken is, is Jasper minder goed gaan spelen en heeft ie geen enkele progressie gemaakt..

KOst ons dit seizoen al tegengoals in 2 van de eerste 3 wedstrijden..
Ik zei hij zit even in een dipje maar dan zeggen dat het een waardeloose keeper is totale onzin.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 11 augustus 2016 - 11:05   quote  deeplink  
5-1

2 x Troaré
1 x younes
1 x Ghazi
1 x Klaasen
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 11 augustus 2016 - 12:11   quote  deeplink  
We moeten hier vooral onze krachten sparen voor Dinsdag tegen Rostov. Ik ga voor 2-0!
Ik hoop dat Ghazi zijn goede spel naar een doelpunt kan vertalen en hoop ook dat Cassiera weer een doelpuntje maakt. Allemaal op assist van Sinkgraven.

Helaas zullen jullie het wel zonder mij moeten doen mannen. Ik ga naar Engeland om de start van premier league bij te wonen. :) Dinsdag bij terugkomst zal ik door rijden naar de ArenA om ervoor te zorgen dat we een goed resultaat neer zetten tegen die Russen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 augustus 2016 door NatjosFC --
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 11 augustus 2016 - 12:43   quote  deeplink  
Schitterend, Eide. Ik zeg het toch nog maar een keer.

Roda JC thuis mag simpelweg geen echt obstakel zijn. Wel zal Ajax rekening moeten houden met het feit dat zij dinsdag tegen die Russen moeten vlammen.
Ik houd het daarom op een voorzichtige 3-0 overwinning met hopelijk de eerste treffer van Traoré. Mits hij wordt opgesteld uiteraard.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 11 augustus 2016 - 13:14   quote  deeplink  
Ik denk dat Traore nog helemaal niet bij de selectie zit. Hij kan hooguit morgen voor het eerst meetrainen en Zaterdag is de wedstrijd al. Daar hoef je ook Dinsdag nog niks van te verwachtten.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 13:22   quote  deeplink  
Ik weet ook niet hoe het met werkvergunning en dergelijke zit. Zelfs Rostov zal krap zijn.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 10:47 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik zei hij zit even in een dipje maar dan zeggen dat het een waardeloose keeper is totale onzin.
Dat vind ik al heel lang. En vanaf afgelopen seizoen zijn meer mensen dat gaan zien.

Maar nogmaals. Ik hoop echt dat ie komend seizoen de beste van de wereld gaat worden.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 18:51   quote  deeplink  
Ajacied mikt op rentree tegen Roda: 'Negentig minuten zal moeilijk worden'

Ajax kan zaterdag in de eerste thuiswedstrijd van de competitie weer beschikken over Amin Younes. De aanvaller verwacht zijn rentree te kunnen maken tegen Roda JC Kerkrade.

Het interview met Ajax TV is bijzonder, want voor het eerst geeft Younes antwoord in het Nederlands. "Het is voor mij en mijn ploeggenoten belangrijk dat we elkaar kunnen verstaan", legt de Duitser uit. Younes hoopt zaterdag zijn rentree in de ploeg van trainer Peter Bosz te maken, nadat hij de laatste duels ontbrak vanwege een liesblessure.

"Ik voel me heel goed en ben hersteld", spreekt de aanvaller optimistisch. "Negentig minuten zal nog moeilijk worden, maar ik denk dat ik in zou kunnen vallen. Ik werk iedere dag hard en de trainer moet een beslissing maken. Ik ben een type die altijd wel spelen en strijden voor zijn ploeg. Daarom is het geweldig om weer in de Arena te mogen spelen."

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 12 augustus 2016 - 10:19   quote  deeplink  
Amin Younes in het Nederlands :)

Goed teken trouwens, de taal leren is toch een indicatie dat je het naar je zin hebt. Ik weet toch van verschillende voormalige Ajacieden die Nederlands leren niet de moeite waard vonden.

Eide
 Eide - vrijdag 12 augustus 2016 - 21:18   quote  deeplink  
Ajax tegen Roda JC al met Traoré

De Ajax-trainer zag het benodigde papierwerk vrijdag op tijd afgehandeld worden en nam de aanvaller daarop op in zijn wedstrijdselectie.

Traoré wordt dit seizoen gehuurd van Chelsea. Bosz werkt in zijn tijd bij Vitesse al samen met de 20-jarige spits uit Burkina Faso.

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 12 augustus 2016 - 21:18   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 augustus 2016 door Eide --
enough
 enough - vrijdag 12 augustus 2016 - 21:44   quote  deeplink  
Kut overmars geeft ie 2milj uit voor Traorè....Terwijl we Zivko hebben ..;-)

.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 augustus 2016 door enough --
Eide
 Eide - vrijdag 12 augustus 2016 - 21:45   quote  deeplink  
Wedstrijdselectie Ajax voor thuisduel met Roda JC

Trainer Peter Bosz heeft vrijdagavond zijn wedstrijdselectie voor Ajax - Roda JC bekendgemaakt. Joël Veltman ontbreekt wegens een schorsing. De nieuwe aanwinst Bertrand Traoré is met rugnummer 9 één van de 19 geselecteerde spelers en speelgerechtigd.

De wedstrijdselectie is als volgt:

Jasper Cillessen
Kenny Tete
Jairo Riedewald
Davinson Sanchez
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Bertrand Traoré
Davy Klaassen
Amin Younes
Heiko Westermann
Mateo Casseirra
Lasse Schöne
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 augustus 2016 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2016 - 21:44 schreef enough het volgende:
Kut overmars geeft ie 2milj uit voor Traorè....Terwijl we Zivko hebben ..;-)

.
Omdat hij 3x scoort? Laat het hem eerst maar eens wat langer aantonen. Ook dat hij het allemaal wat serieuzer gaat nemen.
enough
 enough - vrijdag 12 augustus 2016 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2016 - 22:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat hij 3x scoort? Laat het hem eerst maar eens wat langer aantonen. Ook dat hij het allemaal wat serieuzer gaat nemen.
Was ook cynisch ,maar toch steeds in het belofte veel scorend en we kunnen niet zeggen dat het geen afmaker is .
(jammer was in die beker wedstrijd tegen feye ..zo dicht kon het liggen toen )
Denk ook wel dat hij dat (serieuze) al langer tot zich neemt dan al die negatieve dat onthouden wordt van hem .
Feit is wel nu vergeleken met zijn transfer van grun toen ie nog een kans had om 2de spits te worden nu ongv
gelijkwaardige spits is als Dolberg en Cassierra en Traorè voor hem moet dulden ...dus ja waar ligt zijn toekomst ??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Roda JC (zaterdag 13 augustus 2016, 19:45); 2 - 2









0.0070111