BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax en Chelsea bereiken overeenstemming over Traore!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - donderdag 11 augustus 2016 - 03:05
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax en Chelsea bereiken overeenstemming over Traor (Voetbalcentraal)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 11 augustus 2016 - 05:56   quote  deeplink  
TRAORÉ NAAR AJAX

jax heeft de opvolger van de naar Napoli vertrokken Arek Milik binnen. Bertrand Traoré wordt door de Amsterdammers gehuurd van Chelsea.

Volgens De Telegraaf is directeur voetbalzaken Marc Overmars tot een akkoord gekomen met de Londenaren over een huurperiode van de 20-jarige aanvaller uit Burkina Faso. De oud-aanvaller van AJ Auxerre (jeugd) en Vitesse stond bovenaan het verlanglijstje van trainer Peter Bosz. De twee kennen elkaar van hun gezamenlijke periode in Arnhem. Dat was in het seizoen 2014-2015.

Tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen ging Traoré vol voor zijn kansen bij Chelsea. Diego Costa, Michy Batshuayi en Loïc Rémy staan echter hoger in de pikorde. Bovendien is manager Antonio Conte op zoek naar nóg een centrumspits. De verwachting is dat Traoré komende dinsdag (20:45 uur) inzetbaar is wanneer Ajax het in de Champions League opneemt tegen FK Rostov.

Bron:Telegraaf.nl
Tekst: voetbalcentraal.nl
Stanley
 Stanley - donderdag 11 augustus 2016 - 06:33   quote  deeplink  
Eindelijk goed werk van Overmars, top gedaan!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 11 augustus 2016 - 06:57   quote  deeplink  
Helaas geen optie tot koop maar dat moeten we Overmars maar vergeven.
Jaartje huren zullen de kosten ook niet zijn. Dus nu mag Ziyech of een linkeraanvaller zeker nog wel? :)
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 06:57 schreef Hummel10 het volgende:
Helaas geen optie tot koop maar dat moeten we Overmars maar vergeven.
Jaartje huren zullen de kosten ook niet zijn. Dus nu mag Ziyech of een linkeraanvaller zeker nog wel? :)
Ik ben het enerzijds met je eens, dat er helaas geen optie tot koop is bedongen, maar anderzijds niet met je eens, dat we dit Overmars moeten vergeven. Het tekent namelijk weer zijn zuinigheid om niet tot de aankoop van een topspits te gaan. Nu kunnen we wel weer met z'n allen gaan roepen, dat Dolberg en Cassierra een jaar de tijd gaan krijgen, maar wie geeft ons de garantie, dat een jaar voldoende is.
ZerauS
 ZerauS - donderdag 11 augustus 2016 - 07:31   quote  deeplink  
Nou das mooi :-)
Cilessen
Achterin Tete Sanchez Veldman Dijks
Midden Riedewald Klaassen Nouri
Voor Cassiera Traoré Younes

Denk dat dit wel een prima opstelling is zo. Wat denken jullie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 augustus 2016 door ZerauS --
JOOD
 JOOD - donderdag 11 augustus 2016 - 07:39   quote  deeplink  
Ok, dat is mijn eerste reactie. Ben benieuwd, maar verwacht dat hij perfect bij Ajax zal passen, anders zouden ze hem niet halen.

Voordelen:
- Snel
- Goed schot
- Doelgericht
- Kent het spel wat Ajax wil spelen
- 14 goals bij Vitesse = 20-25 goals bij Ajax?
- Jaartje Premier League gespeeld op het hoogste niveau
- Dolberg kan rustig gebracht gaan worden

Nadelen:
- Jong
- Huur
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 06:57 schreef Hummel10 het volgende:
Helaas geen optie tot koop maar dat moeten we Overmars maar vergeven.
Jaartje huren zullen de kosten ook niet zijn. Dus nu mag Ziyech of een linkeraanvaller zeker nog wel? :)
Waarom, selectie is toch gewoon prima.. Vleugels zijn met Youness, Ghazi Cerny Muric en Cassiera prima bezet.. Meer dan dubbel bezet zelfs..

Om over het aantal potentiele basisklanten voor dit seizoen op het middenveld maar te zwijgen..

Spelers al Zyech zijn in mijn ogen echter buiten categorie, en als je die voor een leuk bedrag kan oppikken, moet je daar altijd over nadenken.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 07:31 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik ben het enerzijds met je eens, dat er helaas geen optie tot koop is bedongen, maar anderzijds niet met je eens, dat we dit Overmars moeten vergeven. Het tekent namelijk weer zijn zuinigheid om niet tot de aankoop van een topspits te gaan. Nu kunnen we wel weer met z'n allen gaan roepen, dat Dolberg en Cassierra een jaar de tijd gaan krijgen, maar wie geeft ons de garantie, dat een jaar voldoende is.
Gewoon gelul van de bovenste plank dit..

Als Chelsea simpelweg niet wil verkopen, dan kan Overmars nog zo geweldig willen en proberen te onderhandelen.. Maar dan gaat die speler niet komen.

Het is top van Overmars dat ie het voor elkaar heeft gekregen om de ontstane plekken wat spelers betreft adequaat in te vullen ruim voor het verstrijken van de transferdeadline.

Mocht het zo zijn dat er nu nog extra spelers bij zullen komen, dan moeten we dat zien als een extra bonus..
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 07:31 schreef ZerauS het volgende:
Nou das mooi :-)
Cilessen
Achterin Tete Sanchez Veldman Dijks
Midden Riedewald Klaassen Nouri
Voor Cassiera Traoré Younes

Denk dat dit wel een prima opstelling is zo. Wat denken jullie?
Ghazi is onze beste aanvaller gebleken de afgelopenw weken, die man is in mijn optiek met Cilssen en Klaassen de eerste mannen die worden opgesteld.. Nouri gaat ook niet spelen voorlopig.. Dus nee sorry..
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 07:39 schreef JOOD het volgende:
Ok, dat is mijn eerste reactie. Ben benieuwd, maar verwacht dat hij perfect bij Ajax zal passen, anders zouden ze hem niet halen.

Voordelen:
- Snel
- Goed schot
- Doelgericht
- Kent het spel wat Ajax wil spelen
- 14 goals bij Vitesse = 20-25 goals bij Ajax?
- Jaartje Premier League gespeeld op het hoogste niveau
- Dolberg kan rustig gebracht gaan worden

Nadelen:
- Jong
- Huur
Waarom is huur een nadeel als je twee of dadelijk 3 potentiele jonge top spelers hebt voor komend seizoen, juist dan is huur een hele goede optie..
Peterhs
 Peterhs - donderdag 11 augustus 2016 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 08:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom is huur een nadeel als je twee of dadelijk 3 potentiele jonge top spelers hebt voor komend seizoen, juist dan is huur een hele goede optie..
Tevens is dit misschien zelfs wel enigszins bewust gedaan (er vanuit gaande dat ze sowieso toch niet konden kopen)
Even simpel nadenkend:
Huntelaar blijft nog 1 jaar. Staat wederom in nieuwe contract dat hij transfervrij naar Ajax mag na dit seizoen.
Traore is na dit seizoen weg, dus wanneer er geen jeugd wonderbaarlijke vooruitgang boekt, is er een redelijke kans dat The Hunter volgend seizoen bij ons speelt.
JOOD
 JOOD - donderdag 11 augustus 2016 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 08:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom is huur een nadeel als je twee of dadelijk 3 potentiele jonge top spelers hebt voor komend seizoen, juist dan is huur een hele goede optie..
Klopt dat is een voordeel, maar het nadeel is dat deze jongen de spitspositie gaat 'leren' bespelen bij Ajax en dan na 1 seizoen gratis vertrekt. Dan krijg je een gat. Plus daarbij alle minuten die hij maakt hadden ook Dolberg of Cassierra kunnen spelen, zijn ze verder in hun ontwikkeling.

Ik hoop dat Bertrand goed genoeg is om de onbetwiste spits te zijn voor komend seizoen en er gewoon lekker 25-30 goaltjes inprikt. Anders is het een hele slechte aankoop en zit hij ons eigen talent in de weg. En zijn we wederom voor de gek gehouden door het aankoopbeleid.

Denk je Remco dat hij met deze druk om kan gaan? Hij is toch nog maar 20 jaar en komt van het 'grote' Chelsea af. En hij wordt binnengehaald bij Ajax als DE grote nieuwe spits, de nummer 9. Geen kleinigheidje.

https://www.youtube.com/watch?v=QL4f15GF12k
Nou hecht ik niet heel veel waarde aan een filmpje, maar dit lijkt helemaal nergens op..
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 07:31 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik ben het enerzijds met je eens, dat er helaas geen optie tot koop is bedongen, maar anderzijds niet met je eens, dat we dit Overmars moeten vergeven. Het tekent namelijk weer zijn zuinigheid om niet tot de aankoop van een topspits te gaan. Nu kunnen we wel weer met z'n allen gaan roepen, dat Dolberg en Cassierra een jaar de tijd gaan krijgen, maar wie geeft ons de garantie, dat een jaar voldoende is.
Weet jij misschien de achtergrond van hun gesprek ? misschien wilde Chelsea niet verkopen ? dus om nou Mark weer de schuld te geven dat hij te zuinig was weer een beetje voorbarig mister.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt dat is een voordeel, maar het nadeel is dat deze jongen de spitspositie gaat 'leren' bespelen bij Ajax en dan na 1 seizoen gratis vertrekt. Dan krijg je een gat. Plus daarbij alle minuten die hij maakt hadden ook Dolberg of Cassierra kunnen spelen, zijn ze verder in hun ontwikkeling.

Ik hoop dat Bertrand goed genoeg is om de onbetwiste spits te zijn voor komend seizoen en er gewoon lekker 25-30 goaltjes inprikt. Anders is het een hele slechte aankoop en zit hij ons eigen talent in de weg. En zijn we wederom voor de gek gehouden door het aankoopbeleid.

Denk je Remco dat hij met deze druk om kan gaan? Hij is toch nog maar 20 jaar en komt van het 'grote' Chelsea af. En hij wordt binnengehaald bij Ajax als DE grote nieuwe spits, de nummer 9. Geen kleinigheidje.

https://www.youtube.com/watch?v=QL4f15GF12k
Nou hecht ik niet heel veel waarde aan een filmpje, maar dit lijkt helemaal nergens op..
Hij hoeft dit niet te "leren" want hij speelde al onder Bosz in hetzelfde systeem. Ik denk dat Bosz juist daarom graag deze jongen erbij wou..

Ik zie hem overigens ook niet als de man voor Ajax die ons even kampioen gaat maken hoor, Ik zie hem gewoon als een welkome aanvulling op de toch al prima selectie..

Hoe kom je trouwens bij 25 tot 30 goals. Dat is nu niet bepaald gemiddeld voor zover ik weet.
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 07:31 schreef ZerauS het volgende:
Nou das mooi :-)
Cilessen
Achterin Tete Sanchez Veldman Dijks
Midden Riedewald Klaassen Nouri
Voor Cassiera Traoré Younes

Denk dat dit wel een prima opstelling is zo. Wat denken jullie?
Nouri eerst even laten wennen via jupiler en/of ED wedstrijden komt fysiek nog wat te kort.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt dat is een voordeel, maar het nadeel is dat deze jongen de spitspositie gaat 'leren' bespelen bij Ajax en dan na 1 seizoen gratis vertrekt. Dan krijg je een gat. Plus daarbij alle minuten die hij maakt hadden ook Dolberg of Cassierra kunnen spelen, zijn ze verder in hun ontwikkeling.

Ik hoop dat Bertrand goed genoeg is om de onbetwiste spits te zijn voor komend seizoen en er gewoon lekker 25-30 goaltjes inprikt. Anders is het een hele slechte aankoop en zit hij ons eigen talent in de weg. En zijn we wederom voor de gek gehouden door het aankoopbeleid.

Denk je Remco dat hij met deze druk om kan gaan? Hij is toch nog maar 20 jaar en komt van het 'grote' Chelsea af. En hij wordt binnengehaald bij Ajax als DE grote nieuwe spits, de nummer 9. Geen kleinigheidje.

https://www.youtube.com/watch?v=QL4f15GF12k
Nou hecht ik niet heel veel waarde aan een filmpje, maar dit lijkt helemaal nergens op..
Ik hecht overigens geen waarde aan filmpjes, maar wel aan wat ik zelf van hem gezien heb.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 11 augustus 2016 - 09:26   quote  deeplink  
Leuk, maar zeker niet voldoende.
Investeer eens wat miljoenen in een zekerheidje. Kappen met die overdreven zuinigheid
ZerauS
 ZerauS - donderdag 11 augustus 2016 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 08:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ghazi is onze beste aanvaller gebleken de afgelopenw weken, die man is in mijn optiek met Cilssen en Klaassen de eerste mannen die worden opgesteld.. Nouri gaat ook niet spelen voorlopig.. Dus nee sorry..
Ik vind El Ghazi ook heel goed maar die is zo wisselvallig. En aangezien Gudelj momenteel als een vaatdoek speelt zou ik het op zich niet heel raar vinden als die Nouri ook een kans geeft. Dus hier verschillen we van mening maar das ok:-)
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Nouri eerst even laten wennen via jupiler en/of ED wedstrijden komt fysiek nog wat te kort.
Komt fysiek helemaal niets te kort, met zijn manier van spelen blijft ie juist altijd uit de fysieke duels..
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:26 schreef Jaccio het volgende:
Leuk, maar zeker niet voldoende.
Investeer eens wat miljoenen in een zekerheidje. Kappen met die overdreven zuinigheid
En wie is er een zekerheidje dan..
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:42   quote  deeplink  
Overigens bedenk ik me net dat dit helemaal niet perse onze spits hoeft te zijn. Traore speelt ook veel vanaf de flanken en aangezien Ajax ook nog op zoek is naar een vleugelspeler, kan dat ook maar zo het geval zijn voor Traore..
p111
 p111 - donderdag 11 augustus 2016 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Komt fysiek helemaal niets te kort, met zijn manier van spelen blijft ie juist altijd uit de fysieke duels..
Het is een droom dat je altijd uit de fysieke duels kan blijven
JOOD
 JOOD - donderdag 11 augustus 2016 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij hoeft dit niet te "leren" want hij speelde al onder Bosz in hetzelfde systeem. Ik denk dat Bosz juist daarom graag deze jongen erbij wou..

Ik zie hem overigens ook niet als de man voor Ajax die ons even kampioen gaat maken hoor, Ik zie hem gewoon als een welkome aanvulling op de toch al prima selectie..

Hoe kom je trouwens bij 25 tot 30 goals. Dat is nu niet bepaald gemiddeld voor zover ik weet.
Nou, dan voel ik me behoorlijk genaaid. Ze beloven een spits, de hoogst haalbare. Huntelaar, Mario Gomez, Ballotelli, vorig jaar Eto'o. Dat zijn spitsen die er 25-30 inschieten. Die wil ik ook graag zien. Geen halve versterking, maar een directe versterking. Een spits die net haalbaar is voor Ajax, met heel veel moeite.

Ik verwacht dus wel een spits die ons kampioen gaat maken. Anders kunnen we beter Dolberg opstellen.

Daarom kom ik op 25-30 goals uit.

Of hij moet gehaald zijn als aanvulling op de selectie en de spits moet nog komen, dat kan ook. In dat geval helemaal mee eens.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nou, dan voel ik me behoorlijk genaaid. Ze beloven een spits, de hoogst haalbare. Huntelaar, Mario Gomez, Ballotelli, vorig jaar Eto'o. Dat zijn spitsen die er 25-30 inschieten. Die wil ik ook graag zien. Geen halve versterking, maar een directe versterking. Een spits die net haalbaar is voor Ajax, met heel veel moeite.

Ik verwacht dus wel een spits die ons kampioen gaat maken. Anders kunnen we beter Dolberg opstellen.

Daarom kom ik op 25-30 goals uit.

Of hij moet gehaald zijn als aanvulling op de selectie en de spits moet nog komen, dat kan ook. In dat geval helemaal mee eens.
We zijn 4 keer op rij kampioen geworden met spitsen die er maximaal 13 a 14 in schieten..

Met Huntelaar en Suarez die beiden de 30 voorbij gingen werden we geen kampioen..

Een spits die veel scoort maakt je dus absoluut geen kampioen..
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:42 schreef remco k het volgende:
Overigens bedenk ik me net dat dit helemaal niet perse onze spits hoeft te zijn. Traore speelt ook veel vanaf de flanken en aangezien Ajax ook nog op zoek is naar een vleugelspeler, kan dat ook maar zo het geval zijn voor Traore..
Onzin. Hij is gehaald voor de spitspositie. Dat is duidelijk gecommuniceerd door de club.
remco k
 remco k - donderdag 11 augustus 2016 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 10:04 schreef hjf het volgende:

[..]

Onzin. Hij is gehaald voor de spitspositie. Dat is duidelijk gecommuniceerd door de club.
Oke.. Waar staat dat dan, want ik heb nog helemaal niets van de club zelf gelezen of gezien..

http://ajax.nl/streams/ajax-actueel.htm
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 08:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon gelul van de bovenste plank dit..

Als Chelsea simpelweg niet wil verkopen, dan kan Overmars nog zo geweldig willen en proberen te onderhandelen.. Maar dan gaat die speler niet komen.

Het is top van Overmars dat ie het voor elkaar heeft gekregen om de ontstane plekken wat spelers betreft adequaat in te vullen ruim voor het verstrijken van de transferdeadline.

Mocht het zo zijn dat er nu nog extra spelers bij zullen komen, dan moeten we dat zien als een extra bonus..
Verschillen we van mening. Dat mag en kan. Alleen verderop post je dat Traore een welkome aanvulling is. Dat vind ik onzin. Het is een versterking of geen versterking (laat ik zeggen dat ik het wel een versterking vind op onze goede selectie). Dolberg en Cassierra zijn er nog allebei niet klaar voor om een stabiel goed seizoen te spelen. En dat mag je van hen ook nog niet verwachten gezien hun onervarenheid en leeftijd. Voor mijn gevoel heeft dat nog minimaal 2 jaar de tijd nodig. Daarom had IK een oplossing voor een langere tijd dan 1 jaar gezien met een ervarener spits, die internationaal al het een en ander heeft bereikt en die het ook ziet zitten om enerzijds eerdergenoemde spelers naar een hoger niveau te tillen en anderzijds het een eer vindt om ons prachtige shirt te mogen dragen. Maar goed. We hebben een deal gesloten met een handelsonderneming (Chelski) en we gaan hun speler nog beter maken waar we gaan cent wijzer van worden, tenzij Traore een beslissende rol gaat spelen in positieve zin tegen Rostov. Dan zal je mij niet horen klagen. Want deze jonge selectie moet CL spelen om de nodige ervaring op te gaan doen.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 10:24   quote  deeplink  
Minutieus uitgevoerde operatie Ajax

Op de schaduwlijst voor Arek Milik, die uiteindelijk voor 34 miljoen euro naar Napoli vertrok, stond de naam van Bertrand Traoré al maanden in hoofdletters bovenaan. Als aankoop onhaalbaar, maar Ajax bleef hopen op een slimme deal met Chelsea als de speler in de laatste week van de voorbereiding zou besluiten dat hij geen genoegen neemt met een rol achter Diego Costa in Londen.

Elke dag kreeg directeur voetbalzaken Marc Overmars telefoontjes, appjes en mailtjes over centrumaanvallers die op hun knieën naar Amsterdam wilden komen. Overmars en trainer Peter Bosz, voor wie het een minutieus uitgevoerde operatie van lobbyen en praten met Londen was, hielden ondanks het ongeduld bij de fans (amp;euro;Ajax zit te veel op zijn geldamp;euro;) stug vol om zodoende voor het hoogst haalbare te gaan.

Met succes, want in de afgelopen 48 uur werd definitief duidelijk dat Chelsea, waarmee Bosz vanuit zijn Vitesse-tijd warme banden heeft, openstond voor het verzoek van de speler om een jaar te worden verhuurd met het oog op zijn ontwikkeling. Traoré ligt tot 2018 vast bij Chelsea en dient een jaar voor het aflopen van zijn contract terug op Stamford Bridge te zijn.

De Londense club beschouwt Traoré al jaren als een groot talent.

Bron
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 10:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke.. Waar staat dat dan, want ik heb nog helemaal niets van de club zelf gelezen of gezien..

http://ajax.nl/streams/ajax-actueel.htm
De persconferentie van Peter Bosz is een formaliteit, omdat bijvoorbeeld de Telegraaf middels Ajax Watcher Mike Verweij allang op de hoogte zijn gebracht van het feit, dat hij onze spits gaat worden. En de krant spreekt over DE spits en niet over de mogelijkheid als buitenspeler. Even out of the box denken Remco.
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 10:39   quote  deeplink  
Ik lees zojuist dat de Chelski fans not amused zijn over de verhuur van hun SPITS Traore naar Ajax.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 10:25 schreef hjf het volgende:

[..]

De persconferentie van Peter Bosz is een formaliteit,
Die persconferentie is trouwens om 12:15.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 augustus 2016 door Eide --
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 10:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Die persconferentie is trouwens om 12:15.
Ik denk dat de stem van Peter Bosz om Traore te huren een beslissende rol heeft gespeeld. Hij heeft per slot van rekening met hem gewerkt.
riveco
 riveco - donderdag 11 augustus 2016 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 10:04 schreef hjf het volgende:

[..]

Onzin. Hij is gehaald voor de spitspositie. Dat is duidelijk gecommuniceerd door de club.
Nou, zo'n onzin is het niet! Met deze speler hebben ze dus een ideale man binnen gehaald om de andere spitsen te kunnen laten rijpen. zal waarschijnlijk spits spelen, maar om de andere ook genoeg speeltijd te laten krijgen kan hij ook die keren vanaf de zijkant komen. Dus prima zet in mijn ogen, een spits die wat verder is en als het moet een vleugelspeler.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 11 augustus 2016 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:40 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie is er een zekerheidje dan..
Daar hebben ze toch scouts voor (mag ik hopen) om dat uit te zoeken. Hebben ze voldoende tijd voor gehad lijkt me
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 11:06 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik denk dat de stem van Peter Bosz om Traore te huren een beslissende rol heeft gespeeld. Hij heeft per slot van rekening met hem gewerkt.
Traore zou al maanden op het lijstje van Ajax hebben gestaan. Als je de berichten moet geloven is huur van een topspits (zoals men bij Ajax Traore ziet) ook een bewuste keuze om Dolberg en Casseirra een jaar te laten rijpen. Volgend jaar moeten zij dan de kar trekken voorin.
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 11:26   quote  deeplink  
Heb zojuist 2 kaarten besteld en al ontvangen. Dus we gaan ervoor.
hjf
 hjf - donderdag 11 augustus 2016 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 11:26 schreef hjf het volgende:
Heb zojuist 2 kaarten besteld en al ontvangen. Dus we gaan ervoor.
Voor de wedstrijd tegen Rostov uiteraard.
riveco
 riveco - donderdag 11 augustus 2016 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 11:26 schreef hjf het volgende:

[..]

Voor de wedstrijd tegen Rostov uiteraard.
succes (dan hebben wij het ook )
ZerauS
 ZerauS - donderdag 11 augustus 2016 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 11:26 schreef hjf het volgende:

[..]

Voor de wedstrijd tegen Rostov uiteraard.
Succes en veel plezier:-)
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 11 augustus 2016 - 12:08   quote  deeplink  
Heel goed nieuws. Denk dat dit inderdaad de ideale opvolger is van Milik. Hopelijk kan hij zo snel mogelijk aansluiten.

Dat er geen optie tot koop is bedongen zal wel vanuit Chelsea gekomen zijn, die willen Traoré volgens mij niet kwijt.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 11 augustus 2016 - 12:24   quote  deeplink  
Wat een fantastische actie van Marc Overmars en Peter Bosz. Gewoon in stilte je werk doen. Ik zie Traoré in mijn gedachte nog bij Vitesse spelen. Toen al was ik uiterst gecharmeerd van hem. Ik ben echt geweldig blij met deze aanwinst, ook al is het (voorlopig?) maar voor een jaar.

Hulde voor Overmars!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 11 augustus 2016 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 06:57 schreef Hummel10 het volgende:
Helaas geen optie tot koop maar dat moeten we Overmars maar vergeven.
Jaartje huren zullen de kosten ook niet zijn. Dus nu mag Ziyech of een linkeraanvaller zeker nog wel? :)
Je kunt het feit dat er geen optie tot koop is ook positief bekijken. Het geeft aan dat Chelsea in ieder geval vertrouwen in hem heeft en in hem een potentiele speler voor de toekomst ziet en/of dat hij na dit seizoen bij Ajax meer waard is. Dat is in ieder geval een positieve in steek van hun kant.

Daarnaast loopt hij nu de jeugd niet in de weg.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 11 augustus 2016 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 12:32 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Je kunt het feit dat er geen optie tot koop is ook positief bekijken. Het geeft aan dat Chelsea in ieder geval vertrouwen in hem heeft en in hem een potentiele speler voor de toekomst ziet en/of dat hij na dit seizoen bij Ajax meer waard is. Dat is in ieder geval een positieve in steek van hun kant.

Daarnaast loopt hij nu de jeugd niet in de weg.
Yep. Eens. Ik dacht echt precies hetzelfde.
guusje
 guusje - donderdag 11 augustus 2016 - 13:01   quote  deeplink  
De jeugd niet in de weg???? Cassierra en Dolberg zijn 19. Traore 20...........
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 13:01 schreef guusje het volgende:
De jeugd niet in de weg???? Cassierra en Dolberg zijn 19. Traore 20...........
Maar Traore heeft een jaar EPL in z'n benen en is er slechts voor één jaar. Dat jaar kan Ajax gebruiken om Dolberg en Casseirra klaar te stomen voor het grote werk. Als Ajax Traore had gekocht had hij die jongens inderdaad in de weg gezeten. Nu creëer je diepte in de selectie en dat is hard nodig voorin.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 13:26   quote  deeplink  
Het is overigens nog niet helemaal rond volgens Bosz.
Brandje
 Brandje - donderdag 11 augustus 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 09:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Nouri eerst even laten wennen via jupiler en/of ED wedstrijden komt fysiek nog wat te kort.
Ik word echt zo simpel van dat gezeur over het fysiek van Nouri. Kijk eens hoe Eriksen direct in de basis begon en wat voor ventje dat was. Ik had Nouri allang in de basis gezet. Zonder enige twijfel. Ik zou Riedewald gewoon LCV laten staan. Bazoer op zes en Klaassen en Nouri ervoor.
Brandje
 Brandje - donderdag 11 augustus 2016 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 13:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar Traore heeft een jaar EPL in z'n benen en is er slechts voor één jaar. Dat jaar kan Ajax gebruiken om Dolberg en Casseirra klaar te stomen voor het grote werk. Als Ajax Traore had gekocht had hij die jongens inderdaad in de weg gezeten. Nu creëer je diepte in de selectie en dat is hard nodig voorin.
Kan het niet meer eens met je zijn. Kopen was in dit geval zonde geweest. Huren prima oplossing.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2016 - 13:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan het niet meer eens met je zijn. Kopen was in dit geval zonde geweest. Huren prima oplossing.
In tegenstelling tot wat ik eerder zei hoor, want eerder vond ik alleen koop genoeg. Maar als je zo Dolberg en Casseirra ook minuten kan bieden gedurende het seizoen is dit prima.
Eide
 Eide - donderdag 11 augustus 2016 - 13:45   quote  deeplink  
Bosz is blij: 'Ik hoef Traoré niet naar Ajax te duwen'

Traoré en Bosz lijken het prima met elkaar te kunnen vinden. © Pro Shots
Ajax is vrijwel rond met een nieuwe spits. Hij luistert naar de naam Bertrand Traoré. Het gaat om versterking op huurbasis en dan luidt de vraag toch altijd: hoe enthousiast is iemand dan om het Ajaxshirt aan te trekken? Nou, volgens Peter Bosz hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Traoré stond al langer bovenaan het lijstje van Ajax en het lijkt er zowaar eens op dat de gewenste kandidaat om iemand te vervangen ook inderdaad naar Amsterdam komt. Bosz benadrukt dat de komst van de Burkinees nog niet officieel is, maar hij geeft wel vast hoog op over de spits.

amp;euro;We waren met Vitesse in Abu Dhabi toen Bertrand voor het eerst met ons meetrainde. Nu ben ik al twintig jaar coach en laat ik me niet zo snel verrassen, maar van die training hebben we naderhand de video eens goed teruggekeken. Traoré verraste me in de dingen die hij deed, met de oplossingen die hij vond,amp;euro; aldus Bosz tijdens zijn persgeprek richting het thuisduel van zaterdag met Roda JC.

amp;euro;Ik ben weinig spelers tegengekomen die zo compleet zijn als Bertrand. Hij begon als vleugelspits, maar ik zag al snel: hij kan wel eens centrumspits worden. Daar volgde nog een flinke discussie over met Chelsea, want zij zagen dat niet zo. Maar ik werkte bij Vitesse dagelijks met hem en het ging uitstekend. Daarom denk ik ook dat hij geschikt is voor Ajax.amp;euro;

Bosz is zelfs zo onder de indruk van Traoré dat hij hem in de winterstop bij Maccabi Tel Aviv probeerde in te lijven, maar dat bleek een kansloze poging. Chelsea beslist immers mee over het sportieve plaatje van zijn spits en de eredivisie staat er blijkbaar beter op dan de Israëlische liga.

Dat een speler geschikt lijkt voor Ajax wil nog niet meteen zeggen dat hij ook in de Amsterdam Arena valt te bewonderen, zeker niet als de gewenste kandidaat onder contract staat bij Chelsea. Vandaar dat wij van Ajax Life ons afvragen: heeft Bosz een poging moeten ondernemen om Traoré te overtuigen?

Bosz: amp;euro;Bertrand speelde laatst met Chelsea een toernooi in Los Angeles. Toen heb ik hem gebeld. En ik merkte gelijk dat hij Ajax een heel serieuze club vond. Er waren ook clubs uit de Premier League die hem graag wilden hebben, maar hij zei niet van: ik wil niet naar Nederland, ik wil niet naar Ajax. Integendeel! Achter de schermen zijn we daar toen mee aan de aan de slag gegaan.amp;euro;

amp;euro;We hadden zo'n goed gesprek met elkaar dat ik daarna gelijk Marc Overmars weer op de hoogte heb gebracht. Ik had hem eerder al gevraagd of Ajax iets voor hem is. Ik vind het zeker belangrijk dat een speler zelf gemotiveerd is om bij Ajax te komen spelen. Als je hem moet duwen, zou ik het niet goed vinden.amp;euro;

Bron

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax en Chelsea bereiken overeenstemming over Traore!









0.0097339