BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugels

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 10:51   quote  deeplink  
De vleugels. El Ghazi onzichtbaar. Sinkgraven doet zijn best maar is geen vleugelspits. Younes komt erin en is direct een hele grote dreiging.

We hadden tegen Roda vaker moeten scoren. Zoveel balbezit en geen doelpunten. Dit ligt niet aan een creatieve middenvelder, dit ligt aan de zwakke vleugels.

Maarja, waar haal je de nieuwe Robben op?
Stanley
 Stanley - zondag 14 augustus 2016 - 11:05   quote  deeplink  
Misschien Zivkovic eens proberen...?
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 11:05 schreef Stanley het volgende:
Misschien Zivkovic eens proberen...?
Nou, dat is ook geen echte buitenspeler.. Zou een goede spits kunnen zijn maar komt daar mentaliteit voor tekort. Cerny, Muric, Becker zouden opties zijn. Die kunnen in 1 jaar uitgroeien tot goede vleugelspitsen met dreiging en doelpunten.
046afca
 046afca - zondag 14 augustus 2016 - 12:22   quote  deeplink  
De tegengoals vielen knullig en vooral de tweede was slecht verdedigd. Maar zoals je zegt met creatieve vleugels maak je veel meer goals. Creatieve voetbalers heb je nodig tegen zon verdegigende tegenstanders. Aangezien younes de enige is op dit moment is dat veels te weinig. Klaassen is veels te statisch en wat met el ghazi zijn vloeiende passeerbewegingen is gebeurd mag ook een raadsel zijn. Cerny en muric zijn naar mijn mening evht spelers die wel deze creativiteit hebben en van niets iets maken. Helaas worden die nog te jong bevonden door bosz.. maargoed de snheid van spel moet sowieso omhoog wil het tegenstanders rcht moeilijk maken, riedewald op 6 weer?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 14 augustus 2016 - 12:42   quote  deeplink  
Nieuw pakje Always misschien???
enough
 enough - zondag 14 augustus 2016 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 12:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nieuw pakje Always misschien???
;-)
Neem nog een ouzo !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 augustus 2016 door enough --
hjf
 hjf - zondag 14 augustus 2016 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 12:44 schreef enough het volgende:

[..]

;-)
Neem nog een ouzo !!
Hoezo?
Danielson 1448
 Danielson 1448 - zondag 14 augustus 2016 - 13:14   quote  deeplink  
Eén ding is zeker het rendement van de vrije trappen van Gudelj is nul.
p111
 p111 - zondag 14 augustus 2016 - 13:19   quote  deeplink  
Gudelj is gewoon een goede bal afpakker creatief 0
Hummel10
 Hummel10 - zondag 14 augustus 2016 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 13:19 schreef p111 het volgende:
Gudelj is gewoon een goede bal afpakker creatief 0
Overbodig in wedstrijden waar de tegenstander zich ingraaft
Abε
 Abε - zondag 14 augustus 2016 - 14:53   quote  deeplink  
de zwakke schakels zijn imo het middenveld en de vleugels.
Ik zie liever riedewald, van beek en sinkgraven op het middenveld.
dan koop je ziyech voor op links, spitspositie Traore en dan Youness op rechts.
klaassen, gudelj en bazoer kunnen het drukzetten niet belopen.
met veldman terug zou ik hem in het centrum zetten met Sanchez.
Ajax moet eens kijken naar de eerste helft van Everton gisteren.
Deulofeu en Mirallas waren magisch samen, zoveel diepgang en creativiteit wat leiden tot veel kansen.
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 14 augustus 2016 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 14:53 schreef Abε het volgende:
de zwakke schakels zijn imo het middenveld en de vleugels.
Ik zie liever riedewald, van beek en sinkgraven op het middenveld.
dan koop je ziyech voor op links, spitspositie Traore en dan Youness op rechts.
klaassen, gudelj en bazoer kunnen het drukzetten niet belopen.
met veldman terug zou ik hem in het centrum zetten met Sanchez.
Ajax moet eens kijken naar de eerste helft van Everton gisteren.
Deulofeu en Mirallas waren magisch samen, zoveel diepgang en creativiteit wat leiden tot veel kansen.
Zozo Klaassen en Bazoer op de bank?
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 14 augustus 2016 - 15:17   quote  deeplink  
Ligt het echt aan de vleugels? We hebben al jaren geen echte meer gehad
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 14:53 schreef Abε het volgende:
de zwakke schakels zijn imo het middenveld en de vleugels.
Ik zie liever riedewald, van beek en sinkgraven op het middenveld.
dan koop je ziyech voor op links, spitspositie Traore en dan Youness op rechts.
klaassen, gudelj en bazoer kunnen het drukzetten niet belopen.
met veldman terug zou ik hem in het centrum zetten met Sanchez.
Ajax moet eens kijken naar de eerste helft van Everton gisteren.
Deulofeu en Mirallas waren magisch samen, zoveel diepgang en creativiteit wat leiden tot veel kansen.
Wow, dat lijkt me niet heel slim. Heel het team omgooien op deze manier.

Ziyech is geen buitenspeler.
Youness presteert perfect op links, geen reden om hem rechts neer te zetten.
Klaassen laat na een matige voorbereiding zien dat hij een echte aanvoerder is. En scoort.
Gudelj is de enige middenvelder met body, zal zich zeker gaan verbeteren.
Bazoer moet inderdaad een tandje bijzetten, maar om daar nu Sinkgraven of vd Beek neer te zetten? Lijkt me niet direct een verbetering.

Ik denk dat als El Ghazi gisteren dreigender was geweest dat het ons 2 goals had opgeleverd. Niet per se van Ghazi maar dan krijgt de rest van het team, inclusief de spits, meer ruimte. Daardoor heeft Roda een hele zware dobber. Let op:

-El Ghazi op rechts die de linksback van Roda helemaal gek speelt. Ene na andere goede actie en voorzet. (hebben we hem regelmatig zien doen.)
-Traore/Dolberg in de spits, die maken het de centrale verdedigers zeker niet makkelijk. Genoeg reden om ze kort te dekken.
-Youness die de ene na de andere actie maakt en de rechtsback helemaal zoek speelt. Hebben we gelukkig ook gezien in de tweede helft.

Wat gebeurt er dan? Dan krijg je een dubbele dekking op je flankspelers. Tel je mee? 2 voor de spits, 2 voor de linkerflank en 2 voor de rechterflank. Dan heb je dus 6 spelers met alleen maar verdedigende taken bij de tegenstander. Dan hebben we het nog niet over de opkomende middenvelders/backs van Ajax gehad.

Dan sta je als Roda zijnde behoorlijk onder druk en kom je er hooguit 1 of 2 keer uit met een gevaarlijke lange bal. Maar dan stormt het hoor.

Dus nogmaals, flankspelers. Flankspelers. Gevaarlijke flankspelers.
Brandje
 Brandje - zondag 14 augustus 2016 - 15:30   quote  deeplink  
Ik snap eigenlijk weinig van al dat onzinnige gelul. We verliezen punten en dan gaan mensen om Ziyech roepen. In dit topic moeten de buitenspelers het weet ontgelden.
We hebben gisteren 7/8 echte kansen gehad en maken er twee. De twee goals van Roda kwamen voort uit zeer zwak verdedigen en zeker de 2-2 is in mijn ogen gewoon buitenspel. Er staan er drie buitenspel van Roda en de bal komt hun kant op. De speler die scoort stond geen buitenspel maar je kan dus nooit meer op buitenspel spelen. Dus of buitenspel afschaffen of buitenspel is buitenspel.
Maar we gaan dus zeuren om Ziyech en de buitenspelers afzeiken terwijl het daar gisteren niet aan lag. Dus ik snap die logica niet.
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 14 augustus 2016 - 15:36   quote  deeplink  
We hebben buitenspelers nodig die vaker buiten om gaan. Alleen maar binnendoor is heel makkelijk verdedigen voor de tegenstander. Kan ook met je backs eroverheen maar zulke heeft Ajax niet.
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 15:30 schreef Brandje het volgende:
Ik snap eigenlijk weinig van al dat onzinnige gelul. We verliezen punten en dan gaan mensen om Ziyech roepen. In dit topic moeten de buitenspelers het weet ontgelden.
We hebben gisteren 7/8 echte kansen gehad en maken er twee. De twee goals van Roda kwamen voort uit zeer zwak verdedigen en zeker de 2-2 is in mijn ogen gewoon buitenspel. Er staan er drie buitenspel van Roda en de bal komt hun kant op. De speler die scoort stond geen buitenspel maar je kan dus nooit meer op buitenspel spelen. Dus of buitenspel afschaffen of buitenspel is buitenspel.
Maar we gaan dus zeuren om Ziyech en de buitenspelers afzeiken terwijl het daar gisteren niet aan lag. Dus ik snap die logica niet.
Beetje dimmen maat. En eerst even lezen voordat je zelf begint af te branden.

Vond jij El Ghazi goed gisteren?
En wat dacht je van Sinkgraven op de flank?
En wat vond je van Youness?
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 15:36 schreef aaadjuh het volgende:
We hebben buitenspelers nodig die vaker buiten om gaan. Alleen maar binnendoor is heel makkelijk verdedigen voor de tegenstander. Kan ook met je backs eroverheen maar zulke heeft Ajax niet.
Ben ik niet met je eens.

Kijk maar eens hoe gevaarlijk Youness was. En Traore lijkt me ook niet de ideale spits om kopgoals te maken.
Brandje
 Brandje - zondag 14 augustus 2016 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 15:38 schreef JOOD het volgende:

[..]

Beetje dimmen maat. En eerst even lezen voordat je zelf begint af te branden.

Vond jij El Ghazi goed gisteren?
En wat dacht je van Sinkgraven op de flank?
En wat vond je van Youness?
Ik dim helemaal niet want het reden van het puntverlies heeft 0,0 met de buitenspelers te maken en ja ze speelde niet best. Maar voor rechts heb je El Ghazi, Cerny en uiterste nood Schöne. Voor op links heb je Younes en als back up ook Cerny, Sinkgraven en ook Nouri kan prima daar uit de voeten dus nogmaals. Buitenspelers niet best maar heeft niks met puntverlies te maken. Zwakke verdediging, zwakke keeper en zwakke scheidsrechter.
remco k
 remco k - zondag 14 augustus 2016 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 10:51 schreef JOOD het volgende:
De vleugels. El Ghazi onzichtbaar. Sinkgraven doet zijn best maar is geen vleugelspits. Younes komt erin en is direct een hele grote dreiging.

We hadden tegen Roda vaker moeten scoren. Zoveel balbezit en geen doelpunten. Dit ligt niet aan een creatieve middenvelder, dit ligt aan de zwakke vleugels.

Maarja, waar haal je de nieuwe Robben op?
Ghazi. Meeste voorzetten van de hele ed. Muric en Cerny zijn spelers zoals een Robben. Maar goed. Die krijgen geen kans.
remco k
 remco k - zondag 14 augustus 2016 - 16:56   quote  deeplink  
Ajax creëert zat. Het zit hem precies in wat riedewald zelf aangeeft. Gewoon een mentaal probleem

88% balbezit. Dan wordt je gemakzuchtig want je hebt de bal toch zo terug. Niet dus.
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 14 augustus 2016 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 15:40 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

Kijk maar eens hoe gevaarlijk Youness was. En Traore lijkt me ook niet de ideale spits om kopgoals te maken.
Eens Youness is gevaarlijk, maar moet meer voorzetten. Dolberg kan koppen
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 22:00 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Eens Youness is gevaarlijk, maar moet meer voorzetten. Dolberg kan koppen
In een 16 metergebied waar iedereen al klaar staat om de bal weg te koppen?
p111
 p111 - zondag 14 augustus 2016 - 23:43   quote  deeplink  
Waar het om gaat is je kansen pakken en benutten en er bovenop zitten, en zoals Bos gisteren zei weer een veel te laag tempo en weer veel te veel ballen breed en terug waardoor de tegenstander op adem komt, tempo tempo en nogmaals tempo en niet op 80 % zoals gisteren en te vaak gebeurd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 augustus 2016 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 23:43 schreef p111 het volgende:
Waar het om gaat is je kansen pakken en benutten en er bovenop zitten, en zoals Bos gisteren zei weer een veel te laag tempo en weer veel te veel ballen breed en terug waardoor de tegenstander op adem komt, tempo tempo en nogmaals tempo en niet op 80 % zoals gisteren en te vaak gebeurd.
Dat kan je lullo Bosz aanrekenen....hij is tenslotte de coach.
Met wissels kan je dat tempo regelen...... zeker als die wissels gretig zijn
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2016 - 08:59   quote  deeplink  
Inderdaad als de wissel gretig zijn,maar je kan ook gasten die op 80% voetballen gewoon eerder wisselen inplaats vlak voor einde van de wedstrijd, en als het weer gebeurd lekker wissel zetten in de volgende wedstrijd dat gemakzuchtige moet er gewoon uit.
Brandje
 Brandje - maandag 15 augustus 2016 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 23:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat kan je lullo Bosz aanrekenen....hij is tenslotte de coach.
Met wissels kan je dat tempo regelen...... zeker als die wissels gretig zijn
Beetje makkelijk "scoren" over de rug van Bosz.Beide tegendoelpunten lamlendig verdedigd. Zelf veel te veel kansen gemist om te scoren. Wederom een scheidsrechter die zeer matig floot. Zijn allemaal dingen die je Bosz niet kan aanrekenen.
baco74
 baco74 - maandag 15 augustus 2016 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 22:00 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Eens Youness is gevaarlijk, maar moet meer voorzetten. Dolberg kan koppen
Ik vind Younes de 'enige' speler die de tegenstander opzoekt en ook daadwerkelijk voorbij gaat...
maar dan blijft de voorzet uit.
Ik vind dat een prof ook een behoorlijke voorzet met links moet kunnen geven,
maar hij zoekt toch steeds zijn (goede) rechter en moet daarvoor weer naar binnen snijden.
Komt ie helaas zijn tegenstander nog een keer tegen.

Zet die gozer nu eens op de rechterflank!!!
Dennis6254
 Dennis6254 - maandag 15 augustus 2016 - 10:50   quote  deeplink  
Ze hadden Quincy Menig moeten houden goede technische snelle doelpunt makendevleugel spits beter als becker nog mooie truckjes ook
JOOD
 JOOD - maandag 15 augustus 2016 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 10:40 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ik vind Younes de 'enige' speler die de tegenstander opzoekt en ook daadwerkelijk voorbij gaat...
maar dan blijft de voorzet uit.
Ik vind dat een prof ook een behoorlijke voorzet met links moet kunnen geven,
maar hij zoekt toch steeds zijn (goede) rechter en moet daarvoor weer naar binnen snijden.
Komt ie helaas zijn tegenstander nog een keer tegen.

Zet die gozer nu eens op de rechterflank!!!
Dan zijn we de gevaarlijkste speler kwijt voor een paar voorzetten die makkelijk te verdedigen zijn.. Het punt is dat we een goede beweeglijke spits hebben met een actie. Geen bonkige kopsterk, balvast aanspeelpunt zoals Huntelaar of Dost.

Dan moeten juist de flanken naar binnen komen. Lekker gevaarlijk zijn en doelpunten meepakken. Als Ghazi en Youness ieder 10 doelpunten maken, heb je al 20 wedstrijden 1 doelpunt. Dan nog een spits die er 20 maakt, 40 wedstrijden 1 doelpunt. En dan een middenveld/verdediging wat er standaard 20 maakt, 60 wedstrijden 1 doelpunt of 30 wedstrijden 2 doelpunten.

Veel gevaarlijker dan voorzetten zonder geschikte spits.
p111
 p111 - maandag 15 augustus 2016 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 10:40 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ik vind Younes de 'enige' speler die de tegenstander opzoekt en ook daadwerkelijk voorbij gaat...
maar dan blijft de voorzet uit.
Ik vind dat een prof ook een behoorlijke voorzet met links moet kunnen geven,
maar hij zoekt toch steeds zijn (goede) rechter en moet daarvoor weer naar binnen snijden.
Komt ie helaas zijn tegenstander nog een keer tegen.

Zet die gozer nu eens op de rechterflank!!!
Eigenlijk doet hij het zelfde als Robben , hij is echt gevaarlijk en zeer dreigend in de 16 alleen zijn schot moet wat beter worden dan gaat hij ook scooren.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 15 augustus 2016 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 10:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Beetje makkelijk "scoren" over de rug van Bosz.Beide tegendoelpunten lamlendig verdedigd. Zelf veel te veel kansen gemist om te scoren. Wederom een scheidsrechter die zeer matig floot. Zijn allemaal dingen die je Bosz niet kan aanrekenen.
Ik kon helaas niet eerder reageren op diverse posts, maar ik vind dat jij helemaal gelijk hebt Brandje.

Wij wilden toch met z'n allen af van dat oeverloze getik onder Frank de Boer de afgelopen twee jaar? We wilden toch met z'n allen een frivoler, dominanter en aantrekkelijker Ajax zien? Welnu daar hebben we nu de juiste trainer voor. En dat kan niet zomaar vanuit het niets tevoorschijn getoverd worden, dat heeft tijd nodig. Geef Peter Bosz alsjeblieft de kans om ons weer te laten genieten van Ajax. Van ONS Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2016 door Pavlov14 --
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2016 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 10:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Beetje makkelijk "scoren" over de rug van Bosz.Beide tegendoelpunten lamlendig verdedigd. Zelf veel te veel kansen gemist om te scoren. Wederom een scheidsrechter die zeer matig floot. Zijn allemaal dingen die je Bosz niet kan aanrekenen.
Eens.

Ajax speelt nu precies zoals vorig jaar Jan en allemaal wilde. Dominant en aanvallend. FdB speelde veel meer vanuit de controle. Dat er nu tegengoals vallen die onder FdB niet vielen is dus ook niet vreemd. Dat is gewoon het gevolg van een andere speelwijze, een speelwijze waar velen snoeihard om riepen.

Dat slechte defensieve werk moet er vanzelfsprekend uit, maar dat zal tijd kosten. Tot nu toe 2 tegengoals uit dode spelmomenten en een bal waarbij de hele verdediging staat te slapen. Dat zijn zaken waar Bosz wel mee aan de slag moet, maar waarvan het wel heel eenvoudig is deze bij Bosz op het conto te schrijven.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 15 augustus 2016 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens.

Ajax speelt nu precies zoals vorig jaar Jan en allemaal wilde. Dominant en aanvallend. FdB speelde veel meer vanuit de controle. Dat er nu tegengoals vallen die onder FdB niet vielen is dus ook niet vreemd. Dat is gewoon het gevolg van een andere speelwijze, een speelwijze waar velen snoeihard om riepen.

Dat slechte defensieve werk moet er vanzelfsprekend uit, maar dat zal tijd kosten. Tot nu toe 2 tegengoals uit dode spelmomenten en een bal waarbij de hele verdediging staat te slapen. Dat zijn zaken waar Bosz wel mee aan de slag moet, maar waarvan het wel heel eenvoudig is deze bij Bosz op het conto te schrijven.
Dat schreef ik min of meer ook. En die omschakeling kost gewoon tijd (en helaas ook) punten.
JOOD
 JOOD - maandag 15 augustus 2016 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens.

Ajax speelt nu precies zoals vorig jaar Jan en allemaal wilde. Dominant en aanvallend. FdB speelde veel meer vanuit de controle. Dat er nu tegengoals vallen die onder FdB niet vielen is dus ook niet vreemd. Dat is gewoon het gevolg van een andere speelwijze, een speelwijze waar velen snoeihard om riepen.

Dat slechte defensieve werk moet er vanzelfsprekend uit, maar dat zal tijd kosten. Tot nu toe 2 tegengoals uit dode spelmomenten en een bal waarbij de hele verdediging staat te slapen. Dat zijn zaken waar Bosz wel mee aan de slag moet, maar waarvan het wel heel eenvoudig is deze bij Bosz op het conto te schrijven.
Het heeft ook veel te maken met geluk vorig jaar en pech dit jaar. Het verschil is niet zo groot hoor. Ruimte in de rug is ook niet nieuw.
Wel een flinke fout van Dijks, niet stappen maar die bal wegrossen. En in de laatste minuut met pech een onterechte vrije trap tegenkrijgen.. Maar dat er dan 3-4 man compleet vrij staat vind ik echt niet kunnen.

Tegen Roda had Traore 2x een kans om een doelpunt te maken en Youness zijn schot wordt behoorlijk (on)gelukkig geblokt. En zo nog wel een paar momenten. Bij Roda vallen ze wel, bij ons niet. Geluk en pech.

En ik vond Sanchez goed spelen, net of hij er al jaren bij is. Verschilletje met Westermann :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2016 door JOOD --
baco74
 baco74 - maandag 15 augustus 2016 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 12:41 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dan zijn we de gevaarlijkste speler kwijt voor een paar voorzetten die makkelijk te verdedigen zijn.. Het punt is dat we een goede beweeglijke spits hebben met een actie. Geen bonkige kopsterk, balvast aanspeelpunt zoals Huntelaar of Dost.

Dan moeten juist de flanken naar binnen komen. Lekker gevaarlijk zijn en doelpunten meepakken. Als Ghazi en Youness ieder 10 doelpunten maken, heb je al 20 wedstrijden 1 doelpunt. Dan nog een spits die er 20 maakt, 40 wedstrijden 1 doelpunt. En dan een middenveld/verdediging wat er standaard 20 maakt, 60 wedstrijden 1 doelpunt of 30 wedstrijden 2 doelpunten.

Veel gevaarlijker dan voorzetten zonder geschikte spits.
Daar heb je gelijk in.
Maar zegt in feite dat Younes als noodverband op links speelt tot er een geschikte spits is.
Koop dan eens een goede spits die wel met voorzetten van de achterlijn kan omgaan.

Ik vind dat we al jaren dat we met de vleugels te vaak naar binnen gaan.
Is vaak gevaarlijk maar zorgt voor teveel mensen in het centrum,
plus dat het restant van die aanval meer op geluk dan taktiek is gebasseerd.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 23:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat kan je lullo Bosz aanrekenen....hij is tenslotte de coach.
Met wissels kan je dat tempo regelen...... zeker als die wissels gretig zijn
Daar heb ik je nooit over gehoord bij de Boer.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 10:40 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ik vind Younes de 'enige' speler die de tegenstander opzoekt en ook daadwerkelijk voorbij gaat...
maar dan blijft de voorzet uit.
Ik vind dat een prof ook een behoorlijke voorzet met links moet kunnen geven,
maar hij zoekt toch steeds zijn (goede) rechter en moet daarvoor weer naar binnen snijden.
Komt ie helaas zijn tegenstander nog een keer tegen.

Zet die gozer nu eens op de rechterflank!!!
Je wil meer voorzetten. Waarom dan niet gewoon Ghazi laten staan. Heeft tot nu toe de meeste voorzetten van de hele ed gegeven.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens.

Ajax speelt nu precies zoals vorig jaar Jan en allemaal wilde. Dominant en aanvallend. FdB speelde veel meer vanuit de controle. Dat er nu tegengoals vallen die onder FdB niet vielen is dus ook niet vreemd. Dat is gewoon het gevolg van een andere speelwijze, een speelwijze waar velen snoeihard om riepen.

Dat slechte defensieve werk moet er vanzelfsprekend uit, maar dat zal tijd kosten. Tot nu toe 2 tegengoals uit dode spelmomenten en een bal waarbij de hele verdediging staat te slapen. Dat zijn zaken waar Bosz wel mee aan de slag moet, maar waarvan het wel heel eenvoudig is deze bij Bosz op het conto te schrijven.
Helemaal eens.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

Het heeft ook veel te maken met geluk vorig jaar en pech dit jaar. Het verschil is niet zo groot hoor. Ruimte in de rug is ook niet nieuw.
Wel een flinke fout van Dijks, niet stappen maar die bal wegrossen. En in de laatste minuut met pech een onterechte vrije trap tegenkrijgen.. Maar dat er dan 3-4 man compleet vrij staat vind ik echt niet kunnen.

Tegen Roda had Traore 2x een kans om een doelpunt te maken en Youness zijn schot wordt behoorlijk (on)gelukkig geblokt. En zo nog wel een paar momenten. Bij Roda vallen ze wel, bij ons niet. Geluk en pech.

En ik vond Sanchez goed spelen, net of hij er al jaren bij is. Verschilletje met Westermann :)
Die eerste goal gaan Sánchez en tete flink in de fout. Niemand die de dribbelende man aanpakt.
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:43 schreef baco74 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Maar zegt in feite dat Younes als noodverband op links speelt tot er een geschikte spits is.
Koop dan eens een goede spits die wel met voorzetten van de achterlijn kan omgaan.

Ik vind dat we al jaren dat we met de vleugels te vaak naar binnen gaan.
Is vaak gevaarlijk maar zorgt voor teveel mensen in het centrum,
plus dat het restant van die aanval meer op geluk dan taktiek is gebasseerd.
Youness is gewoon een linksbuiten. Altijd al geweest.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 15 augustus 2016 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 16:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar heb ik je nooit over gehoord bij de Boer.
Die wisselde de laatste 10 minuten pas
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 16:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die wisselde de laatste 10 minuten pas
Is geen antwoord op wat je zeg zegt.

Je zoekt nu alles bij bosz en dat weet je zelf ook.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 15 augustus 2016 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 16:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Is geen antwoord op wat je zeg zegt.

Je zoekt nu alles bij bosz en dat weet je zelf ook.
Ik geef toe dat ik hem ongeschikt vind.....maar dat is een mening, we gaan het zien
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 16:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik hem ongeschikt vind.....maar dat is een mening, we gaan het zien
Ik weet het echt niet. Zijn voetbalvisie sluit perfect aan bij die van Ajax. Daar kan het dus niet aan liggen.
Of hij gaat slagen. Ik heb geen idee.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 augustus 2016 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 16:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ghazi. Meeste voorzetten van de hele ed. Muric en Cerny zijn spelers zoals een Robben. Maar goed. Die krijgen geen kans.
Meeste voorzetten klopt maar komen ze ook aan?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 augustus 2016 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 23:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat kan je lullo Bosz aanrekenen....hij is tenslotte de coach.
Met wissels kan je dat tempo regelen...... zeker als die wissels gretig zijn
Ja de Boer deed het met deze groep veel beter.. Duurt nog wel even voordat de de Boer mentaliteit eruit is hoor.
aaadjuh
 aaadjuh - maandag 15 augustus 2016 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 22:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

In een 16 metergebied waar iedereen al klaar staat om de bal weg te koppen?
Ja het is dan de bedoeling dat onze (spits) spelers eerder bij de bal is natuurlijk. Wat jij zegt zou je ook geen corners en vrije trappen meer de 16 in moeten geven. Wat ik bedoel te zeggen is dat het gevarieerder moet zodat verdedigers niet weten hoe of wat!
aaadjuh
 aaadjuh - maandag 15 augustus 2016 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 18:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Meeste voorzetten klopt maar komen ze ook aan?
Bijvoorbeeld Dijks geeft veel voor maar meeste komen niet aan
remco k
 remco k - maandag 15 augustus 2016 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 18:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Meeste voorzetten klopt maar komen ze ook aan?
Ik heb veel goede voorzetten gezien ja..

Mooiste was die op Klaassen. Maar ik heb ook kansen gezien voor Cassiera vanuit een voorzet van Ghazi en meerdere pogingen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugels









0.0079538