BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax heeft hoogste transfersaldo Nederlandse clubs

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 01 september 2016 - 11:51
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax heeft hoogste transfersaldo Nederlandse clubs (Voetbalcentraal)

remco k
 remco k - donderdag 01 september 2016 - 12:05   quote  deeplink  
Bijzonder staatje..

Ajax wordt altijd met PSV vergeleken, die zouden altijd wel geld uit willen geven en in Amsterdam zouden ze zo zuinig zijn..

Wel, het blijkt dat we de afgelopen 5 jaar meer uitgeven, en er is dan ook nog eens meer binnengekomen..

Dit zegt overigens niets over het aantal "miskopen" he voordat de discussie weer die kant op gaat..

65282.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2016 door remco k --
Eide
 Eide - donderdag 01 september 2016 - 12:35   quote  deeplink  
De relatieve winst van AZ is zeer indrukwekkend. voor 19 miljoen kopen en bijna 57 miljoen verkopen is echt heel erg goed. Voor elke euro die ze uitgeven op de transfermarkt krijgen ze er 3 terug. Echt heel erg knap.

Veel knapper als Twente bijvoorbeeld waar dat verschil helemaal wegvalt door de deals die ze hebben gehad met tussenpersonen. Die hebben netto nauwelijks of geen winst gemaakt op spelers.

En Ajax op de transfermarkt dus gewoon beter als PSV. We geven vrijwel hetzelfde uit (verschil is 3 miljoen of 5%) maar halen ruim 24 miljoen meer binnen. Dat laatste verschil is ruim 25%. Oftewel, Ajax geeft wel degelijk geld uit, maar is in de verkoop dus ook effectiever als PSV. En we kunnen allemaal een puntje zuigen aan AZ.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 september 2016 - 14:01   quote  deeplink  
Ajax haalt meer geld binnen omdat het een A-merk is, men weet dat je kwaliteit krijgt. Veel Ajacieden doen het ook goed in het buitenland.
PSV is en blijft toch een beetje daar achter. De Ajax spelers vind ik ook vaak technisch beter en zijn beter bestand tegen druk als je ze vergelijkt met PSV, maar Porto doet het nog heel veel beter
remco k
 remco k - donderdag 01 september 2016 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 14:01 schreef Ajax we love you het volgende:
Ajax haalt meer geld binnen omdat het een A-merk is, men weet dat je kwaliteit krijgt. Veel Ajacieden doen het ook goed in het buitenland.
PSV is en blijft toch een beetje daar achter. De Ajax spelers vind ik ook vaak technisch beter en zijn beter bestand tegen druk als je ze vergelijkt met PSV, maar Porto doet het nog heel veel beter
Bij Porto blijft ook Netto veel minder over. Die leven op de FC Twente deals..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 01 september 2016 - 16:28   quote  deeplink  
Het commentaar is er naar mijn idee vaak op gericht dat PSV goede en ervaren spelers binnenhaalt zoals Guardado en Moreno. Ajax geeft zijn geld liever uit aan jonge talenten.

Ik dacht eigenlijk altijd dat het gat met Shaktar veel groter zou zijn, maar wij maken bijna evenveel winst. Terwijl zij hun braziliaantjes vaak met veel winst verkopen.

Hoe kan het eigenlijk dat Shakthar dat soort spelers, die talentvolle Brazilianen, makkelijk binnenhaalt? Heeft dat te maken met belasting op lonen o.i.d?
Eide
 Eide - donderdag 01 september 2016 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 16:28 schreef NatjosFC het volgende:
Het commentaar is er naar mijn idee vaak op gericht dat PSV goede en ervaren spelers binnenhaalt zoals Guardado en Moreno. Ajax geeft zijn geld liever uit aan jonge talenten.

Ik dacht eigenlijk altijd dat het gat met Shaktar veel groter zou zijn, maar wij maken bijna evenveel winst. Terwijl zij hun braziliaantjes vaak met veel winst verkopen.

Hoe kan het eigenlijk dat Shakthar dat soort spelers, die talentvolle Brazilianen, makkelijk binnenhaalt? Heeft dat te maken met belasting op lonen o.i.d?
Onder andere. Ook Twente deals en extern geld. Dat laatste mag officieel niet meer.
Robinho
 Robinho - donderdag 01 september 2016 - 21:35   quote  deeplink  
Ik kijk uit naar de dag dat we ons van de beurs kunnen afkopen. Dat moment komt financieel gezien dichtbij. Volgend jaar weer 50 miljoen voor Bazoer en Klaassen, gaat hard zo. Wie kan mij vertellen wat Ajax ervan weerhoudt dit te doen. Vorig jaar werden er ineens grote hoeveelheden aandelen opgekocht. Heeft Ajax die zelf gekocht, of zou je zoiets meteen terugzien in de jaarverslagen? Wie heeft hier een beetje kijk op.
Eide
 Eide - donderdag 01 september 2016 - 22:27   quote  deeplink  
Omdat het heel veel geld kost en eigenlijk niets oplevert lijkt dat heel ver weg. Heel dat beursverhaal drijft op emotie. De beurs afkopen gaat een fortuin kosten en het enige wat Ajax er mee wint is dat het iets minder open over de financiën mag zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2016 door Eide --
Robinho
 Robinho - donderdag 01 september 2016 - 23:21   quote  deeplink  
40 miljoen toch maar?
Ik vind het zeker wel een nadeel dat iedere aankoop boven een bepaald bedrag moet worden goedgekeurd. Snel beslissen is dan lastig. Maar goed, een voetbalclub hoort niet op de beurs. Tenminste mijn club niet.....Ik zeg aftikken!
Danielson 1448
 Danielson 1448 - vrijdag 02 september 2016 - 09:51   quote  deeplink  
Verheug me nu al op het spel van Ziyech, ik zag Traore al leuke dingen doen tegen Go ahead en
ik hoop dat Bazoer de draad weer oppakt.Voor zulke gasten ga ik naar het voetbal.
remco k
 remco k - vrijdag 02 september 2016 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 22:27 schreef Eide het volgende:
Omdat het heel veel geld kost en eigenlijk niets oplevert lijkt dat heel ver weg. Heel dat beursverhaal drijft op emotie. De beurs afkopen gaat een fortuin kosten en het enige wat Ajax er mee wint is dat het iets minder open over de financiën mag zijn.
Minder toezicht, plattere organisatie..
Eide
 Eide - vrijdag 02 september 2016 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Minder toezicht, plattere organisatie..
Dat laatste valt wel mee. Vrijwel alle grote clubs hebben de club en de BVO gescheiden. Dat levert dus niets op en minder toezicht had ik ook genoemd. Je wint vooral op emotioneel gebied.
hjf
 hjf - vrijdag 02 september 2016 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Minder toezicht, plattere organisatie..
Goeie aanvulling Remco. Wat ik er nog op aanvullen wil, is dat we geld besparen op o.a. directiekosten, beloningen commissarissen en last but not least de kosten voor het toezicht houden. Bovendien kun je met kortere lijnen gaan werken bij o.a. het aantrekken van nieuwe spelers en talenten. Groetjes hjf.
hjf
 hjf - vrijdag 02 september 2016 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 12:35 schreef Eide het volgende:
De relatieve winst van AZ is zeer indrukwekkend. voor 19 miljoen kopen en bijna 57 miljoen verkopen is echt heel erg goed. Voor elke euro die ze uitgeven op de transfermarkt krijgen ze er 3 terug. Echt heel erg knap.

Veel knapper als Twente bijvoorbeeld waar dat verschil helemaal wegvalt door de deals die ze hebben gehad met tussenpersonen. Die hebben netto nauwelijks of geen winst gemaakt op spelers.

En Ajax op de transfermarkt dus gewoon beter als PSV. We geven vrijwel hetzelfde uit (verschil is 3 miljoen of 5%) maar halen ruim 24 miljoen meer binnen. Dat laatste verschil is ruim 25%. Oftewel, Ajax geeft wel degelijk geld uit, maar is in de verkoop dus ook effectiever als PSV. En we kunnen allemaal een puntje zuigen aan AZ.
En dan te bedenken dat AZ een aantal jaren geleden op sterven na dood was. Chapeau voor die gasten in Alkmaar. Daarom zie ik zo graag Van den Brom ooit naar ons terugkeren. Maar dan wel als hoofdtrainer.
Eide
 Eide - vrijdag 02 september 2016 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:51 schreef hjf het volgende:

[..]

Goeie aanvulling Remco. Wat ik er nog op aanvullen wil, is dat we geld besparen op o.a. directiekosten, beloningen commissarissen en last but not least de kosten voor het toezicht houden. Bovendien kun je met kortere lijnen gaan werken bij o.a. het aantrekken van nieuwe spelers en talenten. Groetjes hjf.
Je gaat er dan vanuit dat bij het verlaten van de beurs alles weer bij de club komt. De meeste grote clubs kiezen echter voor het scheiden van club en BVO. PSV en feyenoord hebben ook een directie, een RvC en een clubbestuur. De aanname dat de organisatievorm die Ajax nu hanteert over de blommen gaat is dus zeer voorbarig.

Wat je zeker weet dat veranderd is dat men minder (financiële) verantwoording hoeft worden afgelegd. Dat is wel het enige dat echt veranderd. Dat tesamen met de emotionele waarde die men aan dat beursvertrek is je enige winst waar je vanuit kan gaan. Ik vraag mij af of dat die miljoenen waard is die Ajax daaraan uit moet geven.
remco k
 remco k - vrijdag 02 september 2016 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat laatste valt wel mee. Vrijwel alle grote clubs hebben de club en de BVO gescheiden. Dat levert dus niets op en minder toezicht had ik ook genoemd. Je wint vooral op emotioneel gebied.
Dat grote clubs het niet doen betekend niet dat het niet kan..

Het voetbal moet voorop staan, niet het bedrijf, en dat is nu wel het geval..
hjf
 hjf - vrijdag 02 september 2016 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Je gaat er dan vanuit dat bij het verlaten van de beurs alles weer bij de club komt. De meeste grote clubs kiezen echter voor het scheiden van club en BVO. PSV en feyenoord hebben ook een directie, een RvC en een clubbestuur. De aanname dat de organisatievorm die Ajax nu hanteert over de blommen gaat is dus zeer voorbarig.

Wat je zeker weet dat veranderd is dat men minder (financiële) verantwoording hoeft worden afgelegd. Dat is wel het enige dat echt veranderd. Dat tesamen met de emotionele waarde die men aan dat beursvertrek is je enige winst waar je vanuit kan gaan. Ik vraag mij af of dat die miljoenen waard is die Ajax daaraan uit moet geven.
De RVC valt er zo wie zo tussen uit. Zie verder commentaar van Remco dat voetbal weer bovenaan moet staan. Daar ben ik het 110% mee eens.
Eide
 Eide - vrijdag 02 september 2016 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:08 schreef hjf het volgende:

[..]

De RVC valt er zo wie zo tussen uit. Zie verder commentaar van Remco dat voetbal weer bovenaan moet staan. Daar ben ik het 110% mee eens.
Nee hoor, zolang je een directie hebt zit je vast aan een RvC. Een en ander kan veranderen maar normaliter wordt altijd gekozen voor het scheiden van club en BVO en veranderd er organisatorisch weinig of niets.

Of je het daar mee eens bent of niet boeit niet zo veel. Je kan er simpelweg niet vanuit gaam dat Ajax dan de hele organisatie overhoop gooit, zeker niet als de huidige vorm de meest gebruikelijke is om hele goede redenen.

Ik zeg niet dat er niets veranderd, ik zeg wel dat de kans groot is dat je qua organisatie niet veranderd. Die "winst" die jullie daar benoemen is ruim voorbarig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2016 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 02 september 2016 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 12:35 schreef Eide het volgende:
De relatieve winst van AZ is zeer indrukwekkend. voor 19 miljoen kopen en bijna 57 miljoen verkopen is echt heel erg goed. Voor elke euro die ze uitgeven op de transfermarkt krijgen ze er 3 terug. Echt heel erg knap.

Veel knapper als Twente bijvoorbeeld waar dat verschil helemaal wegvalt door de deals die ze hebben gehad met tussenpersonen. Die hebben netto nauwelijks of geen winst gemaakt op spelers.

En Ajax op de transfermarkt dus gewoon beter als PSV. We geven vrijwel hetzelfde uit (verschil is 3 miljoen of 5%) maar halen ruim 24 miljoen meer binnen. Dat laatste verschil is ruim 25%. Oftewel, Ajax geeft wel degelijk geld uit, maar is in de verkoop dus ook effectiever als PSV. En we kunnen allemaal een puntje zuigen aan AZ.
Volgens mij kijk je bij AZ niet helemaal goed. Ze kopen voor 19 miljoen en hebben 75 miljoen ontvangen. Het verschil is dus bijna 57 miljoen in de plus! Betekent dat ze voor elke euro die ze uitgeven er zelfs 4 terugkrijgen! Op een euro is het niet veel, maar op een paar miljoen wel! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 02 september 2016 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Volgens mij kijk je bij AZ niet helemaal goed. Ze kopen voor 19 miljoen en hebben 75 miljoen ontvangen. Het verschil is dus bijna 57 miljoen in de plus! Betekent dat ze voor elke euro die ze uitgeven er zelfs 4 terugkrijgen! Op een euro is het niet veel, maar op een paar miljoen wel! ;-)
Das mooi....kunnen ze een halve Pogba voor kopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 02 september 2016 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:17 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Das mooi....kunnen ze een halve Pogba voor kopen.
Hahahahahahahaha maar als je voor elke euro die je bezit er ineens 4 krijgt ipv 3 dan kan het heel snel hard gaan lopen! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 02 september 2016 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha maar als je voor elke euro die je bezit er ineens 4 krijgt ipv 3 dan kan het heel snel hard gaan lopen! ;-)
Bolt kan heel hard lopen.....ik ben niet zo van de cijfers en statistieken, is meer iets voor Eide en Remco en Hjf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2016 door Nenam_tiL --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 02 september 2016 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:23 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bolt kan heel hard lopen.....ik ben niet zo van de cijfers en statistieken, is meer iets voor Eide en Remco en Hjf
Wat heb je liever in je handen, 4 euro of 3 euro, 40 euro of 30 euro, 400 euro of 300 euro, 4000 euro of 3000 euro, 40000 euro of 30000 euro? Daar hoef je geen hoge economie voor gestudeerd te hebben hoor ouwe! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 02 september 2016 - 13:34   quote  deeplink  
Toch bizar als je kijkt naar Twente en wat er dan voor financiële puinhoop daar is.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 02 september 2016 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat heb je liever in je handen, 4 euro of 3 euro, 40 euro of 30 euro, 400 euro of 300 euro, 4000 euro of 3000 euro, 40000 euro of 30000 euro? Daar hoef je geen hoge economie voor gestudeerd te hebben hoor ouwe! ;-)
Tegenwoordig kan je beter goud in handen hebben....
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 02 september 2016 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je beter goud in handen hebben....
Koper ook goed
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 02 september 2016 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch bizar als je kijkt naar Twente en wat er dan voor financiële puinhoop daar is.
Op te grote voet geleefd. Hebben geluk dat ze niet gedegradeerd zijn anders waren ze klaar geweest.
hjf
 hjf - vrijdag 02 september 2016 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch bizar als je kijkt naar Twente en wat er dan voor financiële puinhoop daar is.
Hadden ze mij maar als Accountant Adviseur moeten nemen. Dan was dat nooit gebeurd.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 03 september 2016 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 18:16 schreef hjf het volgende:

[..]

Hadden ze mij maar als Accountant Adviseur moeten nemen. Dan was dat nooit gebeurd.
Haha open sollicitatie sturen!

Voor Ajax heb ik ook nog wat gratis spelers gevonden..

http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/686040/urby-alex-en-14-andere-gratis-eredivisie-bekenden-die-nog-clubloos-zijn.html

Bendtner, Klose enz.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 09 september 2016 - 12:06   quote  deeplink  
"Het duurde even voordat ze bij Ajax groen licht gaven voor de komst van Hakim Ziyech. De spelmaker werd pas ná het tweeluik met FK Rostov binnengehaald en niet daarvoor. De raad van commissarissen stribbelde tegen. Peter Bosz geeft tekst en uitleg.
Het bestuursorgaan was bang voor een nieuwe miskoop. "Toen ik kwam, heb ik ook met de raad van commissarissen gesproken en die heeft me heel duidelijk uitgelegd dat dit bij Ajax in het verleden vaak is gebeurd", vertelt Bosz in gesprek met De Telegraaf. "En ik zal niet zeggen dat Ajax aan de rand van de afgrond heeft gestaan, maar financieel hebben ze het wel heel zwaar gehad."
"Vervolgens heeft de rvc gezegd: dit gaat niet meer gebeuren, vanaf nu eerst verkopen en dan kopen." Dat gebeurde uiteindelijk dus niet, Ziyech kwam uiteindelijk toch. "Je zal begrijpen dat ik mijn selectie het liefst compleet heb als ik begin", aldus Bosz."

Dit zegt dus alles, ze zijn niet instaat om vooruit te kijken. Wanneer je alles beslist wilt afwegen dan ben je beperkend bezig. Het is triest dat er zo nu gehandeld wordt.

Zelfs toen Milik verkocht was, moest er eerst nog meer binnenkomen voordat er iets gekocht mag worden.

Dit is geen beleid, wanneer je je voortdurend blijft afremmen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 09 september 2016 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 september 2016 - 12:06 schreef Bobby1972 het volgende:
"Het duurde even voordat ze bij Ajax groen licht gaven voor de komst van Hakim Ziyech. De spelmaker werd pas ná het tweeluik met FK Rostov binnengehaald en niet daarvoor. De raad van commissarissen stribbelde tegen. Peter Bosz geeft tekst en uitleg.
Het bestuursorgaan was bang voor een nieuwe miskoop. "Toen ik kwam, heb ik ook met de raad van commissarissen gesproken en die heeft me heel duidelijk uitgelegd dat dit bij Ajax in het verleden vaak is gebeurd", vertelt Bosz in gesprek met De Telegraaf. "En ik zal niet zeggen dat Ajax aan de rand van de afgrond heeft gestaan, maar financieel hebben ze het wel heel zwaar gehad."
"Vervolgens heeft de rvc gezegd: dit gaat niet meer gebeuren, vanaf nu eerst verkopen en dan kopen." Dat gebeurde uiteindelijk dus niet, Ziyech kwam uiteindelijk toch. "Je zal begrijpen dat ik mijn selectie het liefst compleet heb als ik begin", aldus Bosz."

Dit zegt dus alles, ze zijn niet instaat om vooruit te kijken. Wanneer je alles beslist wilt afwegen dan ben je beperkend bezig. Het is triest dat er zo nu gehandeld wordt.

Zelfs toen Milik verkocht was, moest er eerst nog meer binnenkomen voordat er iets gekocht mag worden.

Dit is geen beleid, wanneer je je voortdurend blijft afremmen.
Lees nu eens goed!!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 09 september 2016 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 september 2016 - 17:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Lees nu eens goed!!!!
Jaja, zo! Eerst uurtje pompen in de sportschool he ;)
remco k
 remco k - vrijdag 09 september 2016 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 september 2016 - 12:06 schreef Bobby1972 het volgende:
"Het duurde even voordat ze bij Ajax groen licht gaven voor de komst van Hakim Ziyech. De spelmaker werd pas ná het tweeluik met FK Rostov binnengehaald en niet daarvoor. De raad van commissarissen stribbelde tegen. Peter Bosz geeft tekst en uitleg.
Het bestuursorgaan was bang voor een nieuwe miskoop. "Toen ik kwam, heb ik ook met de raad van commissarissen gesproken en die heeft me heel duidelijk uitgelegd dat dit bij Ajax in het verleden vaak is gebeurd", vertelt Bosz in gesprek met De Telegraaf. "En ik zal niet zeggen dat Ajax aan de rand van de afgrond heeft gestaan, maar financieel hebben ze het wel heel zwaar gehad."
"Vervolgens heeft de rvc gezegd: dit gaat niet meer gebeuren, vanaf nu eerst verkopen en dan kopen." Dat gebeurde uiteindelijk dus niet, Ziyech kwam uiteindelijk toch. "Je zal begrijpen dat ik mijn selectie het liefst compleet heb als ik begin", aldus Bosz."

Dit zegt dus alles, ze zijn niet instaat om vooruit te kijken. Wanneer je alles beslist wilt afwegen dan ben je beperkend bezig. Het is triest dat er zo nu gehandeld wordt.

Zelfs toen Milik verkocht was, moest er eerst nog meer binnenkomen voordat er iets gekocht mag worden.

Dit is geen beleid, wanneer je je voortdurend blijft afremmen.
Wat Warrior zegt, ga nou eens lezen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax heeft hoogste transfersaldo Nederlandse clubs









0.0105969