BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Uit het hondenhok en lek boven. Eredivisie speelronde 7

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 september 2016 - 08:00   quote  deeplink  
Trainers zijn zo goed als hun materiaal. Streppel, koning onkunde van Heerenveen, liet Veerman op de bank tegen de Graafschap. Gepasseerd om te prikkelen, vanwege veelvuldig parenclub bezoek, na cocaïnegebruik het favoriete tijdverdrijf in Volendam, hoewel ze het daar anders noemen. Veerman is geliefd bij de vrouwtjes vanwege zijn grote handen en behendigheid in de kleine ruimte. Nadat Veerman met schoenmaat 51 de inleenfriezen langs de Superboeren schoot kon Streppel zich in zijn strakke pak veelvuldig aan de zijlijn presenteren als een surrogaat Mourinho.

Het was weer een week waarin je terug verlangt naar de enige echte coach. Happel. Kein geloel fussball spielen en wedstrijdvoorbereiding is klaverjassen. Want van die sport leer je vooruit denken. Schaken en bridgen zijn voor voetballers te ingewikkeld. Dat begreep Ernst als geen ander. Mijn gevoel is dat Gio dit ook in zijn genen heeft.

Streppel en Dijkhuizen (NAC) staan wat mij betreft op de eerste 2 plaatsen voor wat betreft overschatte capaciteiten. Ik sta open voor suggesties en aanvullingen. Zonder aandringen en gespeend van enige sympathie voor de clubs waar deze heren werken zou ik de beleidsbepalers aldaar adviseren deze trekpoppen een commercieel baantje te geven.

Het bekertoernooi was tevens een welkome gelegenheid voor trainers wat spelers uit het hondenhok te laten. Tete, Bazoer, Veijnovic, Gustaffson, Kramer et al kwamen getergd uit de startblokken. Kramer scoorde met zijn kont, al was het zijn rug. Ik vond het leuk hem weer te zien spelen. Een van de bekerhelden van ons grote Feyenoord. Overigens had ik Gio wel kunnen vertellen dat Oss een goede counter heeft. De brief naar Martin van Geel inhoudende een eis tot onder contract stelling van Ronald Koeman Jr. gaat vandaag aangetekend op de bus. Onder dreiging van een bezoek van Bartina zal hij besluiten junior voor het leven vast te leggen als 2e kiep van Feyenoord1.

Als Elia stopt met voetballen kan hij zo in dienst van de UEFA of FIFA als official. Lotingen zijn hem zondermeer toevertrouwd. Kundig en leuk mannetje.

Nu over tot de orde van de dag. Mijn onbevooroordeelde tips gebaseerd op hoop en gevoel:

FC Groningen - Heracles Almelo 4-1

Is Jan Smit van Heracles een deurwaarder of autohandelaar? Spelers worden door hem 3x verkocht...dus? Geniaal toch. Begin toch wel te denken dat de Twenteburen zich via de nacompetitie veilig moeten spelen. Faber van Groningen belt na elk goed resultaat met de gebroeders van de Kerkhof.

ADO Den Haag - Heerenveen 3-2

Heerenveen heeft swinger Veerman, maar ADO heeft Tommie Beugelsdijk. Bij elk ander resultaat dan winst voor ADO voel ik me gestreppeld.

Ajax - PEC Zwolle 5-1

Lek boven. Ziyech heeft het Ajax systeem door en professor Bosz heeft het uitgevonden. Kortom op naar de 2e plaats.

Excelsior - PSV 1-3

Nu al kijkt men in Kralingen uit naar de bekerkraker en derby in oktober.

AZ - Go Ahead Eagles 4-1

De verschillen worden groter in de samenleving.


NEC- Willem II 1-3

Na deze nederlaag gaan er koppen rollen aan de Waal.

Twente - Vitesse 1-3

Na die huilebalk docu over de gemeenschapsgelden verspillende club FC Twente ben ik alle sympathie voor ze kwijt.

FC Utrecht - Sparta Rotterdam 5-1

Ten Hag is en vakman en eikel, bovendien heeft ie Haller, Zivkovich en baardmans Barazite.

Feyenoord - Roda JC 4-1

Met alle uitslagen in het achterhoofd moeten ze wel bij de les blijven natuurlijk. Komen de koempels voor punten of geven ze het meteen op? Met Oss als ervaring rijker denk ik dat het zondag om half zes 4-0 staat. Hattrick Berghuis.

Recept:

Je vrouw houdt als het goed is van sla en een befje in de ochtend daarom heren dit:

Kiwi prei salade

1 prei dun gesneden
halve theelepel knoflook
2 gepelde kiwis in stukjes gehakt
0,45 ml lijnzaadolie (optioneel wat mij betreft)
1 dun gesneden appel
3 eetlepels extra-virgin olijf olie
1 theelepel zeezout

2 minuten door elkaar huzzelen en daarna 1 uur laten rusten alvorens te serveren. Lekker met zelfgemaakte frietjes (aardappels schillen).

Prei voorkomt prostaatklachten.

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje. En we gaan met hotseknotse Kuijt en Tapia voor de dubbel!

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

©sportdwaas




Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Uit het hondenhok en lek boven. Eredivisie speelronde 7









0.0078659