BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 24 september 2016, 19:45); 5 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 24 september 2016 - 13:38   quote  deeplink  
maxresdefault.jpg

Na een periode van veel drukte ben ik eindelijk weer eens aan een Ajax wedstrijdtopic begonnen. Voor de competitie staat PEC Zwolle te wachten. Op papier is deze wedstrijd een eitje maar onder Peter Bosz is Ajax tot dusver zelden overtuigend geweest. Wedstrijden waarin Ajax wel overtuigend was werden niet gewonnen, of in het geval van het bekertreffen tegen Willem II met een B elftal afgewerkt. Het is daarom lastig in te schatten waar Ajax nu staat als elftal. desondanks zijn de resultaten de afgelopen weken goed geweest. Er werd 3 keer op rij gewonnen in de competitie, er werd gewonnen in de Europa League en er werd gewonnen voor de beker. Peter Bosz zal er bij zijn mannen dus op hameren dat die stijgende lijn opvolging moet krijgen met wederom winst en liefst ook met goed voetbal.

Aangezien PEC Zwolle pas sinds het seizoen 2012/13 een vaste klant is in de Eredivisie kennen de clubs slecht een beperkte historie tegen elkaar. Ajax speelde slechts 34 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Ajax er 22 en speelde 6 maal gelijk. Er werd 6 maal verloren van de Blauwvingers. In eigen stadion verloor Ajax nog nooit van Zwolle. Het meest spraakmakende verlies van Zwolle was vanzelfsprekend de verloren bekerfinale die Zwolle het grootste succes in de clubgeschiedenis opleverde. De meest opzienbarende winstpartij was waarschijnlijk de 6-4 winst tegen Zwolle in het seizoen '87/88. Sinds de terugkeer van Zwolle op het hoogste niveau in 2012 slechts 5 maal van Zwolle, werd er 3 keer gelijk gespeeld en 2 maal verloren. beide verliespartijen waren in het bekertoernooi.

PEC Zwolle maakt een zeer slechte competitiestart mee. De ploeg van Ron Jans pakte pas 2 punten uit 6 wedstrijden. Bovendien scoorde Zwolle pas 2 goals. Hierdoor staat PEC Zwolle stijf onderaan in de Eredivisie. Voor de eerste winst dit seizoen had Zwolle een tegenstander uit het amateurvoetbal nodig. Voor de beker werd dan eindelijk gewonnen van DVS'33. Ondanks die winst zal Ron Jans vanavond toch met tegenin afreizen naar Amsterdam waar Ajax de winning mood lijkt te hebben gevonden.

PEC Zwolle speelt dit seizoen in een 4-2-3-1 opstelling die verdedigend genoemd kan worden met 4 verdedigers en 2 controleurs daarvoor. Bovendien zijn de "vleugelspelers" van Zwolle, Thomas en Ehizibue, beide eigenlijk middenvelders van huis uit. Oud-Feyenoord Achahbar, eigenlijk aanvaller, speelt als 10 achter spits Brock-Madsen. Daardoor speelt Zwolle min of meer in een soort 4-4-1-1 formatie. De twee goals van Zwolle kwamen tot nu toe van Ehizibue en Ajax huurling Menig. Op goal staat een andere oud-Ajacied, Mickey van der Hart.

Ajax speelde midweeks met een B-elftal tegen Willem II. Met Sinkgraven op linksback en Ziyech op het middeveld zette Ajax het verlies van Willem II in eigen huis recht. Die verliespartij was bovendien het laatste puntverlies van Ajax in de Eredivisie. Sindsdien heeft Ajax ook al 4 wedstrijden op rij de nul gehouden tegen Nederlandse ploegen. Toch snakt het Ajax publiek naar meer. Nu de reserves hebben laten zien dat er voetbal in de ploeg zit zal de lat voor de eerste 11 hoog liggen. Tegen de nummer laatst zal het publiek goed voetbal verwachten. Hierbij is de roep om Ziyech op het middenveld alleen maar toegenomen. Toch is het maar de vraag of dat ook zal gebeuren omdat Gudelj tot dusver veel vertrouwen geniet.

Ajax zal zoals altijd in een 4-3-3 formatie aantreden. Het lijkt onwaarschijnlijk dat er achterin veranderingen zullen zijn en dus zal de verdediging waarschijnlijk bestaan uit Veltman, Sanchez, Viergever en Dijks. Daarvoor speelt Riedewald, waarschijnlijk vergezeld door Klaassen en Gudelj. Voorin lijkt toch vooral de plek waar wijzigingen kunnen optreden. Traore heeft nog geen moment kunnen overtuigen in de spits, in tegenstelling tot Dolberg. Younes lijkt wel een zekerheid. Er zijn dan ook talloze varianten mogelijk waarbij er geschoven kan worden met Ziyech en Traore en zelfs een basisplek voor El Ghazi zeker niet uitgesloten is. Ten slotte komt het debuut van Tim Krul naderbij. Waarschijnlijk zal hij deze week of volgende week gaan debuteren in Ajax 1.

De beelden zijn van Ajax - Zwolle afgelopen seizoen. Die wedstrijd werd vooraf gegaan door een indrukwekkende minuut stilte voor Johan Cruijff en een nog indrukwekkendere minuut applaus waarbij de spelers op eigen initiatief het spel stil legde.



Ook toegevoegd de Head2Head van Ajax zelf.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 24 september 2016 - 15:04   quote  deeplink  
Weer mooi gedaan Eide...

Ik heb vanavond wat meer tijd en zal dan mijn idee ingeven wat de uitslag wordt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 24 september 2016 - 16:12   quote  deeplink  
Geen idee wie er spelen, dus zeg ik maar niets...

Mooi topic Eide!

Nou okeeee, 4-1
p111
 p111 - zaterdag 24 september 2016 - 16:32   quote  deeplink  
Nou heel mooie topic, helaas hoop ik wel dat mijn vriend Bosz wat wijzigingen gaat doorvoeren,we hebben genoeg van die robot voetballers.Helaas kan ik geen uitslag voorspellen zonder opstelling.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 september 2016 - 17:36   quote  deeplink  
Ik ben erg benieuwd welke 11 er vanavond in de basis staan.
Normaal gesproken moet Ajax deze wedstrijd gewoon winnen. Ik zeg 3-1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2016 door Onze Ajax --
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 18:14   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of Bosz de ogen geopend heeft. Hetzelfde spel voor woensdag levert geen makkelijke zege op.

Als Ziyech naar het middenveld kan en Dolberg in de spits, zie ik een leuke wedstrijd tegemoet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2016 door Loetje --
Brank de Foer
 Brank de Foer - zaterdag 24 september 2016 - 18:35   quote  deeplink  
Ajax wint. 4-0. Ik hoop op ziyech en shone op t middenveld. En dolberg in de spits.
Brank de Foer
 Brank de Foer - zaterdag 24 september 2016 - 18:38   quote  deeplink  
Opstelling ajax: onana, veltman,sanchez,viergever,sinkgraven,shone,klaassen,ziyech,traore,dolberg,younes.
Brank de Foer
 Brank de Foer - zaterdag 24 september 2016 - 18:42   quote  deeplink  
We zijn bijna bij de juiste opstelling. Alleen tete nog voor veltman en riedewald voor viergever en dan ben ik tevreden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 18:48   quote  deeplink  
De betere spelers van woensdag spelen beginne vandaag in de basis
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 18:55   quote  deeplink  
Forse wijzigingen zeg,
Onana,
Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven
Ziyech, Schöne, Klaassen
Traoré, Dolberg, Younes

Enkel het middenveld lijkt me te aanvallend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2016 door Loetje --
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 24 september 2016 - 19:03   quote  deeplink  
3-0
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 24 september 2016 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 15:04 schreef Ronald 1960 het volgende:
Weer mooi gedaan Eide...

Ik heb vanavond wat meer tijd en zal dan mijn idee ingeven wat de uitslag wordt.
moet je nog ff bestuderen......
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 18:55 schreef Loetje het volgende:
Forse wijzigingen zeg,
Onana,
Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven
Ziyech, Schöne, Klaassen
Traoré, Dolberg, Younes

Enkel het middenveld lijkt me te aanvallend.
Enige verschil is klaassen voor bazoer. Klaassen zal wel wat meer verdedigende rol aannemen dan dat hij daarvoor deed, net zolang Ajax de tegenstander kan terugdrukken. Hoe groter de druk hoe meer klaassen voor de goal kan komen.

En op papier spelen we met een 10 en niet met een 6
Eide
 Eide - zaterdag 24 september 2016 - 19:18   quote  deeplink  
Ik denk eigenlijk dat Schone de meest defensieve middenvelder wordt.
remco k
 remco k - zaterdag 24 september 2016 - 19:24   quote  deeplink  
Dit is ook weer het andere uiterste van Bosz. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 september 2016 - 19:26   quote  deeplink  
Jezus man, kan die vent nou echt geen vaste basisopstelling maken??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 19:24 schreef remco k het volgende:
Dit is ook weer het andere uiterste van Bosz. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat..
Andere uiterste??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 19:18 schreef Eide het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Schone de meest defensieve middenvelder wordt.
Dat verwacht ik ook, net als vorige wedstrijd het ook het geval was
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 19:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Andere uiterste??
Dit is extreem aanvallend. Er staan eigenlijk maar 3 verdedigend ingestelde spelers op het veld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 19:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jezus man, kan die vent nou echt geen vaste basisopstelling maken??
Hoezo?

Dolberg ipv gudelj
Schone ipv riedewald
Sinkgraven ipv Dijks

Meer voetbal erin, voetballend was het toch niet goed? Betere voetballers erin.
Aanvallend was het gezapig
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 19:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit is extreem aanvallend. Er staan eigenlijk maar 3 verdedigend ingestelde spelers op het veld.
Aanvallend moest het toch beter??

Spel was toch om niet naar huis te schrijven.

Sinkgraven en Schone speelde tegen willem2 een goede wedstrijd en krijgen nu weer een kans.
Ja, toen was het ook heel aanvallend en pakte het goed uit.

Willem 2 kreeg amper tot geen kansen, met een vrijwel de hoeveelheid aan aanvallende mensen.

De ligt, westerman, tete de verdedigende mannen, klaassen heeft de zelfde rol als bazoer.
Brank de Foer
 Brank de Foer - zaterdag 24 september 2016 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 19:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jezus man, kan die vent nou echt geen vaste basisopstelling maken??
Haha, dit is echt puur zeiken omdat je bosz gewoon niet mag. Het liep niet bij ajax dus is het logisch dat enkele smaakmakers van afgelopen woensdag nu in de basis starten.
enough
 enough - zaterdag 24 september 2016 - 19:50   quote  deeplink  
Netjes Eide

goh sterke opening ajax zeg
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 19:52   quote  deeplink  
Jonge jonge jonge

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2016 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 19:53   quote  deeplink  
Dit wordt de eindstand
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 19:53   quote  deeplink  
Dit word een doelpunten festijn
enough
 enough - zaterdag 24 september 2016 - 19:54   quote  deeplink  
Okè dan sanchez
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 september 2016 - 19:54   quote  deeplink  
De snelle tegentreffer vergeten en nu met de 1-1 blijven doordrukken naar een overwinning.
046afca
 046afca - zaterdag 24 september 2016 - 19:55   quote  deeplink  
Gwn simpel, loop met je man mee klaassen zo ontlast je ook je verdediging! Gelukkig alweer 1-1.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 20:01   quote  deeplink  
Wissel younes en dolberg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2016 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:05   quote  deeplink  
Het is zo ongelooflijk slordig
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 september 2016 - 20:11   quote  deeplink  
Het kan inderdaad beter bij Ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 20:15   quote  deeplink  
Wissel ook schone. Schone speelt niet zoals tegen willem2
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:20   quote  deeplink  
Zwolle is niet minder, de nummer laatst op het moment.
sebas1
 sebas1 - zaterdag 24 september 2016 - 20:20   quote  deeplink  
Zo ongelooflijk voorspelbaar die Younes , altijd maar naar binnen. Wanneer gaat er gewoon weer eens een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts . Misschien dat er dan ooit weer eens een voorzet van de flanken komt
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:21   quote  deeplink  
Younes voor Cassierra, Traore voor El Ghazi en Schöne voor Gudelj.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 24 september 2016 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:21 schreef Loetje het volgende:
Younes voor Cassierra, Traore voor El Ghazi en Schöne voor Gudelj.
Ik zou Bazoer voor Schöne brengen
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:21 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik zou Bazoer voor Schöne brengen
Is achterin ook kwetsbaar dus liever iemand die daar alle belangrijke duels wint.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:23   quote  deeplink  
Het beest weer....
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 24 september 2016 - 20:23   quote  deeplink  
Het blijft een belabberde 1e helft, maar de 2-1 is wel meegenomen.
enough
 enough - zaterdag 24 september 2016 - 20:23   quote  deeplink  
sanchez in de spits !!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:20 schreef sebas1 het volgende:
Zo ongelooflijk voorspelbaar die Younes , altijd maar naar binnen. Wanneer gaat er gewoon weer eens een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts . Misschien dat er dan ooit weer eens een voorzet van de flanken komt
Robben is ook voorspelbaar en lukt toch ook steeds. Younes is gewoon niet goed bezig, dat is het meer
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:25   quote  deeplink  
Gelukkig die 2-1, anders gaat Zwolle meer en meer terug waarschijnlijk. Maar dit is echt ongelooflijk slecht, echt heel slecht.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:26   quote  deeplink  
Ik ben sowieso enorm fan van Sanchez. Eindelijk een andere mentaliteit hier. Wonder dat wij deze jongen hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:21 schreef Loetje het volgende:
Younes voor Cassierra, Traore voor El Ghazi en Schöne voor Gudelj.
Prima wissels
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 september 2016 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:26 schreef Loetje het volgende:
Ik ben sowieso enorm fan van Sanchez. Eindelijk een andere mentaliteit hier. Wonder dat wij deze jongen hebben.
Prima aankoop van overmars, mag ook gezegd worden. Speelde ook de cl van zuid amerika met zijn team, dus kan wel wat
046afca
 046afca - zaterdag 24 september 2016 - 20:30   quote  deeplink  
Dolberg is erg slordig voorin maar de scheids benadeelt hem ook geregeld
Eide
 Eide - zaterdag 24 september 2016 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Prima aankoop van overmars, mag ook gezegd worden. Speelde ook de cl van zuid amerika met zijn team, dus kan wel wat
Zekers, eigenlijk bijzonder dat een Zuid-Amerikaan van zijn kaliber naar de Eredivisie is gekomen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 september 2016 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2016 - 20:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Zekers, eigenlijk bijzonder dat een Zuid-Amerikaan van zijn kaliber naar de Eredivisie is gekomen.
Als ik hem zo zie, kan hij het niveau Benfica ook makkelijk aan. Ik zou Ajax wel eens met Tete en De Ligt naast Sanchez willen zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 24 september 2016, 19:45); 5 - 1









0.0067820