BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Kleedkamergesprekken horrorclowns en meer. Speelronde 9 eredivisie Nederland

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 13 oktober 2016 - 10:18   quote  deeplink  
De Nederlandse clubs kunnen hun fans dit weekend eindelijk een goed gevoel bezorgen. Het was een bewogen week die begon met een how low can you go debat in the good old U S of A en voortduurt met kleine kinderen en bejaarden die achtervolgt worden door grappenmakers in clownspakken met bebloede messen. Griezelminister Edith Schippers besluit na de donorwetgeving nu ook de mijn leven is voltooid legalisatie in gang te zetten. Zeg het maar niet hardop oudjes, zieken en zwaarmoedige medeburgers. Uw leven staat op het spel.

Mijn leven is pas voltooid als aan alle navolgende voorwaarden is voldaan: 3 opeenvolgende landskampioenschappen van Feyenoord (dubbels toegestaan), een WK voetbaltitel van Oranje behaald door vrouwen en mannen (met minimaal 3 actieve Feyenoorders1 in de gelederen alsmede een trainer met Feyenoordhart of verleden) en een kleinkind. Mijn kind wordt 1e kerstdag 15. Dat miljoen op de bank staat er waarschijnlijk maandag al na de Eurojackpot trekking van vrijdag.

In de Verenigde Staten van Amerika windt men zich op over de lockerroomtalk van Donald J. Trump. Nou die Trump kan zo maar aanschuiven bij Voetbal Inside en dan valt wat ie zegt over vrouwen niet eens op. Aan de andere kant van de oceaan zouden ze zich allicht beter kunnen bezighouden met wapencontrole. Gezien hebbende het presidentskandidatendebat van afgelopen zondagnacht is mijn conclusie dat ik ook daar geen gebruik zou maken van mijn stemrecht.

Het nationale elftal onder leiding van scholletje behaalde 3 punten en dat viel mee. Propper en Karsdorp vond ik goed. De rest matig. Stekelenburg had die bal van Pogba moeten hebben en Bruma moet niet meer worden geselecteerd.

Gelukkig heeft ons land veel mooie vrouwen. Respect voor Annechien, Anniko en Marlijn. Aangezien ook een mooie negerin niet lelijk is stel ik voor Sylvana te benoemen (of zo u wil uitzwaaien) als ambassadeur van Nederland voor het leven in Zuid-Afrika. Maak dit land weer groot!

Nu dan over naar de orde van de week. Op hoop, gevoel en zonder enige vorm van vooringenomenheid hier mijn tips voor uw inzet in poules, Toto en wat dies meer zij voor de te spelen wedstrijden in speelronde 9:

FC Utrecht - Go Ahead Eagles 4-1

Ten Haggelaar heeft zijn elitetroepen een weekje goed onderhanden kunnen nemen. Ze zijn blij dat de toekomstige coach van Manchester City komende zaterdag lekker ver weg zit in de dug out. Hattrick Haller.

Sparta Rotterdam - Willem II 2-2

Is Willem II de juiste gast op een feestje? Dat Kasteel, ik vind het meer een fors uit de kluiten gewassen notariswoning.

PSV - Heracles Almelo 4-1

Van Propper ben ik zeer gecharmeerd.

AZ - Vitesse 1-3

Met de nationale keeper van Curacao onder de lat win je met twee vingers in de neus in Alkmaar.

FC Groningen - Heerenveen 0-2

Groningen heeft Hoessen maar Heerenveen de man met die heerlijke grote handen (quote Annie Schilder). 2x Veerman.


FC Twente - PEC Zwolle 3-4

Gezien het spelersmateriaal lijkt het me dat Doyen nog steeds actief is in Enschede. Ik houd hoop dat volgend jaar de 4e klasse onderbond Twente van de KNVB verrijkt wordt met Enschedese Boys. Voorzitter Joop Munsterman. 3x Akkabar.

NEC - Feyenoord 1-4

Tenzij ie teveel met zijn vrouw, kinderen en hond heeft gespeeld is Dirk aanstaande zondag goed voor 90 minuten sjouw- duw en trekwerk. Hattrick voor de Kattiker en goede invalbeurt van Kramer.

Excelsior - Roda JC 1-2

De koempels nemen de schacht naar boven.

ADO Den Haag - Ajax 1-3

Het ADO van Petrovic, afhaalchinees en Kees Jansma is te zwak om het Ajax moeilijk te maken. Dat is aan ons Feyenoord volgende week!

Mannen en vrouwen allemaal veel plezier en hand in de broek bij het journaal, opsporing verzocht en dolende dertigers.

Dit soepje kun je een aantal dagen van tevoren trekken en helpt tegen griep etcetera. Neem je tijd voor de bereiding met goede muziek op de achtergrond van Bach, de Doors of Wagner. Smakelijk!

Kippensoep (kosher)

Ingrediënten
Porties: 8
1 hele kip
1 middelgrote ui, fijngehakt
8 wortels, geschild en in plakjes
1 pastinaak, fijngehakt
3 teentjes knoflook, geplet
2 stengels bleekselderij, fijngehakt
1 bosje verse dille, fijngesneden
zout en peper, naar smaak
Voor de matzeballen
330 gr matzemeel
6 eieren
6 eetlepels plantaardige olie
2 theelepels zout

Bereidingswijze
Voorbereiding: 15 min Bereiding: 4 uur Klaar in: 4 uur 15min

1.Doe de kip in een grote soeppan met de borstzijde naar onderen. Vul met voldoende koud water tot 7-8 cm onder de rand. Voeg ui, wortels, pastinaak, selderij en dille toe. Breng aan de kook op medium vuur en laat met het deksel half op de pan 2 uur zachtjes koken.
2.Meng in een kom matzemeel, eieren, olie, zout en 4 eetlepels kippenbouillon uit de pan. Zet 20 minuten in de koelkast.
3.Schenk de soep door een zeef en schenk de bouillon weer terug in de pan. Zet op middelhoog vuur en breng aan de kook.
4.Rol het matzemeelmengsel in 16 ballen. Maak je handen nat zodat de ballen niet blijven kleven. Laat de matzeballen in de kokende bouillon vallen, doe de deksel op de pan en laat 35 minuten koken.
5.Ondertussen verwijder je de botten en vel van de kip en snij of trek het vlees in kleine stukjes. Doe het kippenvlees terug in de pan bij de soep.

Tip

Je kunt de matzeballen ook apart 35 minuten in ruim water koken, de ballen eruit halen en vervolgens aan de hete kippensoep toevoegen als je het serveert.

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje. En we gaan met hotseknotse Kuijt en Tapia voor de dubbel!

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

©sportdwaas





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 oktober 2016 door sportdwaas --
netsurfer
 netsurfer - donderdag 13 oktober 2016 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2016 - 10:18 schreef sportdwaas het volgende:
Mijn leven is pas voltooid als aan alle navolgende voorwaarden is voldaan: 3 opeenvolgende landskampioenschappen van Feyenoord (dubbels toegestaan), een WK voetbaltitel van Oranje behaald door vrouwen en mannen (met minimaal 3 actieve Feyenoorders1 in de gelederen alsmede een trainer met Feyenoordhart of verleden) en een kleinkind. Mijn kind wordt 1e kerstdag 15.
De kans op een kleinkind lijkt mij groter dan de eerste 2 eisen. Je zou wel eens heel oud kunnen worden.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 13 oktober 2016 - 15:18   quote  deeplink  
Matzeballen zitten toch in de aRENa..(?)
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 13 oktober 2016 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2016 - 15:18 schreef RenatoBos het volgende:
Matzeballen zitten toch in de aRENa..(?)
Het is een Joods kippensoepje inderdaad. Aan alles zitten goede dingen. Je kunt ook zelf balletjes van halfomhalf gehakt draaien als de matzeballen je te zouteloos lijken.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 13 oktober 2016 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2016 - 14:06 schreef netsurfer het volgende:

[..]

De kans op een kleinkind lijkt mij groter dan de eerste 2 eisen. Je zou wel eens heel oud kunnen worden.
Dat hoop ik ondanks mijn 'loodzware' leven toch ook wel.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 13 oktober 2016 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2016 - 17:55 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Het is een Joods kippensoepje inderdaad. Aan alles zitten goede dingen. Je kunt ook zelf balletjes van halfomhalf gehakt draaien als de matzeballen je te zouteloos lijken.
Bedankt maar ik pas dit keer..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Kleedkamergesprekken horrorclowns en meer. Speelronde 9 eredivisie Nederland









0.0129799