BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Celta de Vigo - Ajax.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 16 oktober 2016 - 21:43   quote  deeplink  
Na het zien van de 1e helft van de wedstrijd Villareal - Celta de Vigo, had ik niet de indruk dat Celta de Vigo een club is met veel goede kwaliteiten, gezien de ruststand van 3-0 voor Villareal.

Mijn gevoel zegt dat Ajax wel degelijk kan redden tegen Celta de Vigo met een zege, gezien de individuele kwaliteiten bij Ajax na mijn mening hoger liggen.

Hoe denken jullie over deze wedstrijd ?
Loetje
 Loetje - zondag 16 oktober 2016 - 21:51   quote  deeplink  
Een kansloze nederlaag. Spelen 2 weken geleden Barca voor het 2e jaar helemaal van de mat. Vorig jaar zeer hoog geëindigd in de La Liga en dit jaar met een hele nieuwe selecte ook weer langzaam aan het opkrabbelen. Villarreal is ook een erg goede ploeg
p111
 p111 - zondag 16 oktober 2016 - 22:31   quote  deeplink  
Als je daar een gelijk spel binnen sleept heb je een goede prestatie geleverd.Ik hoop op een 2-2
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2016 - 08:23   quote  deeplink  
Een kansloze nederlaag als ze in vorm zijn. Afgelopen weekend speelde ze ook gewoon een hele goede wedstrijd. Alleen maakten ze de kansen niet af of was de laatste pass matig.

Speelde twee weken terug barca helemaal suf in de eerste helft. En als er een ploeg is die snapt hoe ze tegen ploegen als Ajax moeten spelen. Dan is het Celta wel.
Eide
 Eide - maandag 17 oktober 2016 - 08:47   quote  deeplink  
En toch kwam Celta tegen Standard ook niet verder als een gelijkspel. Het is een ploeg waar je gewoon punten tegen kan pakken als je een goede pot speelt.
Loetje
 Loetje - maandag 17 oktober 2016 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 - 08:47 schreef Eide het volgende:
En toch kwam Celta tegen Standard ook niet verder als een gelijkspel. Het is een ploeg waar je gewoon punten tegen kan pakken als je een goede pot speelt.
Dat was puur instelling net als tegen Panathinaikos. Celta in vorm speelt Ajax weg.
p111
 p111 - maandag 17 oktober 2016 - 09:52   quote  deeplink  
En Celta speelt thuis volgens mij ook een behoorlijk verschil.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 17 oktober 2016 - 11:30   quote  deeplink  
Ajax is echt niet kansloos tegen celta Vigo, kansen afmaken is ook een kwaliteit. Daarnaast zit Ajax in een lekkere flow nu. Bovendien is dit het seizoen van de penalty. Ik ben al tevreden met een gelijkspel, ik hoop op 1-2.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2016 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 - 11:30 schreef NatjosFC het volgende:
Ajax is echt niet kansloos tegen celta Vigo, kansen afmaken is ook een kwaliteit. Daarnaast zit Ajax in een lekkere flow nu. Bovendien is dit het seizoen van de penalty. Ik ben al tevreden met een gelijkspel, ik hoop op 1-2.
Kansloos zijn we uiteraard nooit. Maar een Celta in vorm is een stuk sterker dan Ajax
Eide
 Eide - maandag 17 oktober 2016 - 13:14   quote  deeplink  
Maar het is niet een ploeg van het kaliber Real, Barca, Atletico of Sevilla.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2016 - 13:40   quote  deeplink  
Zeker niet....

Ben erg benieuwd hoe we ervoor staan tegen zon tegenstander..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 oktober 2016 - 16:43   quote  deeplink  
De ene wedstrijd is de ander niet.

Je kan beter afvragen hoe belangrijk deze wedstrijd is, voor zowel Ajax als Celta.

Speelt Ajax met de zelfde 11? Of is Bosz bang en gaat hij zijn basis opnieuw weizigen
hjf
 hjf - maandag 17 oktober 2016 - 17:48   quote  deeplink  
Volgens mij hebben ze nog niet zo lang geleden Barca van de mat gespeeld.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 17 oktober 2016 - 21:37   quote  deeplink  
Laat ze lekker n paar andere spelers de kans geven. Laat lekker bazoer, Tete , Gudelj etc spelen. Gok op n puntje en hou de rest fit voor Zondag.
Loetje
 Loetje - maandag 17 oktober 2016 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 - 21:37 schreef bertus bikkel het volgende:
Laat ze lekker n paar andere spelers de kans geven. Laat lekker bazoer, Tete , Gudelj etc spelen. Gok op n puntje en hou de rest fit voor Zondag.
Ik zou sowieso met Tete en Dijks spelen de komende potten.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2016 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 - 21:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou sowieso met Tete en Dijks spelen de komende potten.
Gaat ie niet doen. En eerlijk is eerlijk, deze jongens spelen ook gewoon prima wedstrijden..
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 oktober 2016 - 00:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 - 21:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaat ie niet doen. En eerlijk is eerlijk, deze jongens spelen ook gewoon prima wedstrijden..
Jawel, Veltman durf ik wel aan maar ik zie de komende 2 uitwedstrijden persoonlijk gewoon liever een echte LB achterin.
remco k
 remco k - dinsdag 18 oktober 2016 - 06:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 00:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jawel, Veltman durf ik wel aan maar ik zie de komende 2 uitwedstrijden persoonlijk gewoon liever een echte LB achterin.
Ik begrijp goed wat je bedoelt..

Maar is Dijks defensief wel zo veel beter dan Sinkgraven...
p111
 p111 - dinsdag 18 oktober 2016 - 09:34   quote  deeplink  
Sinkgraven doet het prima als linksback, laat Dijks maar spelen tegen Celta met Tete kijken hoe ze er voor staan.
remco k
 remco k - dinsdag 18 oktober 2016 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 09:34 schreef p111 het volgende:
Sinkgraven doet het prima als linksback, laat Dijks maar spelen tegen Celta met Tete kijken hoe ze er voor staan.
Dus Sinkgraven doet het goed. En dan wil je Dijks uitproberen in een hele belangrijke Europese wedstrijd?
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 oktober 2016 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 06:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp goed wat je bedoelt..

Maar is Dijks defensief wel zo veel beter dan Sinkgraven...
In ieder geval iets geroutineerder als het om te verdedigende taken aankomt. We zullen daar normaal gesproken tegenover Sisto komen te staan en tegen Feyenoord normaal tegen een met veel snelheid. Ik vind het lastig Remco
remco k
 remco k - dinsdag 18 oktober 2016 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 15:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

In ieder geval iets geroutineerder als het om te verdedigende taken aankomt. We zullen daar normaal gesproken tegenover Sisto komen te staan en tegen Feyenoord normaal tegen een met veel snelheid. Ik vind het lastig Remco
Ik ook. Maar ik denk dat beiden niet tegen Sisto opgewassen zijn..
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 oktober 2016 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 16:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik denk dat beiden niet tegen Sisto opgewassen zijn..
Ik vind Sisto snel, maar technisch kan het nog zovaak beter. Dan maar even Dijks met slidingen. Tegen Feyenoord krijg je Elia of Berghuis normaal gesproken al was die laatste dacht ik geblesseerd. Elia maakt zijn rentree met Jong.
p111
 p111 - dinsdag 18 oktober 2016 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 10:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus Sinkgraven doet het goed. En dan wil je Dijks uitproberen in een hele belangrijke Europese wedstrijd?
Ja met alle respect voor Celta maar ik vind zondag belangrijker,die pool met Celta komen wij wel door zoals Ajax nu speelt.Maar zondag wordt de klapper dus ben ik voor het sparen a.s donderdag tegen Celto.
hjf
 hjf - dinsdag 18 oktober 2016 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 16:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind Sisto snel, maar technisch kan het nog zovaak beter. Dan maar even Dijks met slidingen. Tegen Feyenoord krijg je Elia of Berghuis normaal gesproken al was die laatste dacht ik geblesseerd. Elia maakt zijn rentree met Jong.
Dat denk ik ook niet. Wie dat wel imo is Tete.
remco k
 remco k - dinsdag 18 oktober 2016 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 17:36 schreef p111 het volgende:

[..]

Ja met alle respect voor Celta maar ik vind zondag belangrijker,die pool met Celta komen wij wel door zoals Ajax nu speelt.Maar zondag wordt de klapper dus ben ik voor het sparen a.s donderdag tegen Celto.
Ik heb het idee dat je Celta gigantisch onderschat.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 oktober 2016 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 - 21:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaat ie niet doen. En eerlijk is eerlijk, deze jongens spelen ook gewoon prima wedstrijden..
Als je eerlijk bent dan zeg je dat Veltman om de reden waarom hij speelt, namelijk dat hij voetballend beter is dan tete, totale nonsens is. Veltman was zowel tegen Ado als Utrecht aan de bal heel matig.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 18 oktober 2016 - 21:44   quote  deeplink  
Wat zijn we weer negatief over het algemeen.
Net als in het verleden tegen Barca, Man.United, Man.City, AC Milaan. Van deze clubs hebben wij dus gewoon gewonnen!!

Wij zijn NOOIT op voorhand kansloos. We hebben kansloos verloren van Rostov.....

Ik zeg niet dat we ff gaan winnen van Celta, maar een overwinning behoort zeker wel tot de mogelijkheden. Daar komt bij dat we de laatste weken nauwelijks goals tegen krijgen....

Ik ga voor 1-2
p111
 p111 - dinsdag 18 oktober 2016 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 19:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je Celta gigantisch onderschat.
Nee ik ga uit van een Nederlaag met een Ajax met een halve B ploeg en zondag met de A ploeg tegen 010.Dus ik denk dat Ajax als tweede eindigt in die pool.
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2016 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2016 - 23:19 schreef p111 het volgende:

[..]

Nee ik ga uit van een Nederlaag met een Ajax met een halve B ploeg en zondag met de A ploeg tegen 010.Dus ik denk dat Ajax als tweede eindigt in die pool.
Oké. Ik vind dat je in Europa jezelf pas echt kan meten. En je moet er dan dus ook staan. Vechten voor ieder punt op de coëfficiënt. Vanuit dat oogpunt is die pot echt belangrijker dan zondag. Want zelfs al verlies je zondag. Is er in de eredivisie echt niets verloren.
hjf
 hjf - woensdag 19 oktober 2016 - 09:50   quote  deeplink  
Ik vind dat je er zowel tegen Celta als tegen 010 voor 100% voor moet gaan. Dat moet ik ook elke dag op mijn werk. Kom op zeg. We spelen tegen de huidige nummer 12 van de Spaanse competitie. Dus zeker niet kansloos. We zullen alleen wat scherper voor het doel moeten worden. Want zoveel kansen als je afgelopen zondag hebt gehad, krijg je niet tegen ploegen als Celta en 010.
Eide
 Eide - woensdag 19 oktober 2016 - 10:26   quote  deeplink  
Bosz zet streep door naam Schöne

Lasse Schöne is niet op tijd hersteld van zijn voetblessure om met Ajax af te reizen naar Spanje voor het Europa League-duel van donderdag met Celta de Vigo.

De middenvelder, die de laatste weken de voorkeur kreeg als controleur, liep de kwetsuur op tijdens het gewonnen competitieduel met ADO Den Haag (0-2 zege). Ook Kenny Tete blijft in Nederland. De rechtsback heeft eveneens last van zijn voet.

Vaclav Cerny en Abdelhak Nouri maakten maandag nog veel indruk bij Jong Ajax, maar zijn tegen Celta niet nodig in de ogen van trainer Peter Bosz. Donny van de Beek stapt woensdag wel in het vliegtuig.

Volledige selectie Ajax: Joël Veltman, Jairo Riedewald, Davinson Sánchez, Riechedly Bazoer, Anwar El Ghazi, Daley Sinkgraven, Bertrand Traoré, Davy Klaassen, Amin Younes, Heiko Westermann, Mateo Cassierra, Hakim Ziyech, Andre Onana, Kasper Dolberg, Nick Viergever, Nemanja Gudelj, Donny van de Beek, Diederik Boer en Mitchell Dijks.


Bron: Telegraaf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2016 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2016 - 12:18   quote  deeplink  
Dus geen Schone op 6.. Wie gaat Bosz dan pakken. Riedewald of Bazoer...
p111
 p111 - woensdag 19 oktober 2016 - 13:47   quote  deeplink  
Kan allebei maakt mij niet zo veel uit !!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 19 oktober 2016 - 14:28   quote  deeplink  
Aangezien Schöne niet meespeelt zie ik Bosz eerder Riedewald opstellen. Natuurlijk heeft Celta meer kwaliteit. Maar tegen Standard kwamen ze ook niet verder dan een gelijkspel.

Je kunt je afvragen hoe gemotiveerde ze zijn voor dit soort wedstrijden. Dat geldt ook voor Ajax. Wanneer Ajax met een goede inzet spelen is een gelijkspel zeker haalbaar.

Ronald is wel weer erg positief :), maar ja niks is onmogelijk!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 19 oktober 2016 - 15:04   quote  deeplink  
Dat is tenminste een zeer goede instelling. Positief blijven.
Dan is de geloof op een 0-1 of een 1-2 zege ook des te groter aanwezig.
Pietje
 Pietje - woensdag 19 oktober 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2016 - 12:18 schreef remco k het volgende:
Dus geen Schone op 6.. Wie gaat Bosz dan pakken. Riedewald of Bazoer...
Op die positie schat ik Bazoer toch nog net wat hoger in dan Riedewald. Een mooie kans voor Bazoer om zich positief te laten zien.

En wie weet wordt het niet Bazoer of Riedewald, maar kiest Bosz voor een nieuwe rol voor Gudelj. Je weet maar nooit.

Het zal donderdag knap lastig worden, maar niks is onmogelijk. Ik zie beslist een groeiend Ajax, die de laatste weken met een duidelijke en vaste basis-elf start, zonder al te veel wisselingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2016 door Pietje --
p111
 p111 - woensdag 19 oktober 2016 - 16:09   quote  deeplink  
Ja ik heb een stuk meer vertrouwen in Ajax als vorig seizoen
RUKBOOR
 RUKBOOR - woensdag 19 oktober 2016 - 21:30   quote  deeplink  
Wij hebben meer kwaliteit in huis als Celta !
Wij kunnen 2 kwaliteits elftallen opstellen.
En daarom gaan we daar NIET verliezen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 oktober 2016 - 00:10   quote  deeplink  
Riedewald speelt, kwam erin als Schone eruit ging.

Gudelj heeft onder Bosz nog niet eens op 6 gespeeld.

Bazoer heeft gefaald op 6.

Bosz heeft ook meerdermalen gezegd dat Riedewald op 6 gewoon prima deed.

Maar het kan natuurlijk dat hij een konijn uit de hoge hoed tovert.
Eide
 Eide - donderdag 20 oktober 2016 - 06:13   quote  deeplink  
Bosz voor duel met Vigo: Elke wedstrijd met beste spelers Spelen

Trainer Peter Bosz peinst er niet over donderdag spelers rust te gunnen tijdens de uitwedstrijd van Ajax tegen Celta de Vigo in de Europa League. ,,Ik denk dat je iedere keer met je beste spelers moet spelen. Alleen de eerstvolgende wedstrijd telt", stelde hij vlak voor de laatste training van zijn ploeg in het noorden van Spanje.

Bosz weigert dus rekening te houden met de klassieker van zondag in De Kuip, waar koploper Feyenoord de voorsprong tot maar liefst acht punten kan vergroten. Dat terwijl Ajax er met de volle score van zes punten uit twee groepsduels florissant voorstaat in de Europa League en spelers als Riechedly Bazoer, Anwar El Ghazi, Nemanja Gudelj en Jairo Riedewald uitkijken naar een kans om zich weer in de basisformatie te spelen.

Of hij nu wil of niet, Bosz moet zijn succesvolle basisformatie van negen overwinningen op rij op minimaal één positie wijzigen. Lasse Schöne is met een voetblessure achtergebleven in Amsterdam, net als Kenny Tete. De trainer van Ajax kan nog niet inschatten of het tweetal de uitwedstrijd van zondag tegen Feyenoord haalt.

Celta de Vigo staat voorlopig tweede in groep G, met twee punten minder dan koploper Ajax. De verwachting is dat trainer Eduardo Berizzo wel wat spelers aan de kant houdt met het oog op de beladen streekderby met Deportivo de La Coruña van komende zondag. Celta presteert dit seizoen wisselvallig. De formatie stuntte tegen Barcelona (4-3) maar ging afgelopen zondag kansloos ten onder tegen Villarreal (0-5). ,,Als wij nu weer winnen, dan zijn we heel dicht bij de volgende ronde'', concludeerde Bosz.


Bron: AD
Loetje
 Loetje - donderdag 20 oktober 2016 - 16:51   quote  deeplink  
Celta gaat gewoon 5 goede spelers sparen. En dan nog kunnen ze een prima ploeg brengen. Kunnen wij trouwens ook.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 20 oktober 2016 - 17:54   quote  deeplink  
Gudelj op 6; verrassend.
En Sinkgraven gewoon linksachter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door Hasjkoph --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 20 oktober 2016 - 19:03   quote  deeplink  
Had toch wel eigenlijk een volle bak verwacht. Valt toch wel tegen, moet ik zeggen. Misschien toch een voordeel voor Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 20 oktober 2016 - 19:24   quote  deeplink  
Geweldig opgezette aanval met Dolberg en Zyeh. 0-1.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 20 oktober 2016 - 19:27   quote  deeplink  
Celta zo slecht of zijn wij zo goed?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 20 oktober 2016 - 19:38   quote  deeplink  
Ik was duidelijk iets te vroeg.. Ajax na die 1-1 ver terug gevallen.
Eide
 Eide - donderdag 20 oktober 2016 - 19:47   quote  deeplink  
Tegen het einde van de 1e helft Ajax wel weer okay. Zwakke fase meteen na de 1-1, jammer van de onnodige kaarten.
remco k
 remco k - donderdag 20 oktober 2016 - 19:47   quote  deeplink  
Stadion zit daar in Europa League wedstrijden zelden vol..

Ajax matig eerlijk gezegd. Hele wedstrijd vrij matig.. Mooie goal van Zyech.

Heel slecht verdedigd van Viergever bij de tegengoal, zijn man mag nooit aan die kant komen van hem..
Eide
 Eide - donderdag 20 oktober 2016 - 20:29   quote  deeplink  
Eindelijk Younes weer eens met zo'n typische Younes-goal. Keurige goal hoor.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5159
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Celta de Vigo - Ajax.









0.0085699