BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Celta de Vigo (donderdag 03 november 2016, 21:05); 3 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 02 november 2016 - 17:02   quote  deeplink  
CqyGQPcWcAAPqgs.jpg

Het gaat Ajax behoorlijk voor de wind in de Europa League. Na drie wedstrijden is Ons Aller Ajax nog altijd ongeslagen en het het zelfs eigenlijk op 9 punten moeten staan. In de uitwedstrijd tegen Celta de Vigo leek Ajax echter niet door te hebben hoe veel beter Ajax bij tijd en wijlen was als de Spanjaarden. Aanstaande donderdag heeft Ajax een kans die vergissing, in eigen huis, recht te zetten. Ajax zal zich met een overwinning vrijwel zeker plaatsen voor de volgende ronde van het Europa League toernooi. Bovendien doet Ajax dat dan met vrijwel de maximale score wat belangrijk is voor het Nederlandse voetbal. In tegenstelling tot de concurrenten uit de Eredivisie behaalt Ajax namelijk we die punten die hard nodig zijn om directe plaatsing voor de Champions League van volgend jaar af te dwingen.

Ajax speelde in haar historie slechts 3 duels tegen Celta de Vigo. Daarvan won Ajax er 1, ging er 1 verloren en werd er 1 maal gelijk gespeeld. Ajax won en verloor van Celta de Vigo in de Champions league seizoen 2003/04. Uit werd er verloren, thuis werd er gewonnen. Dit jaar speelde Ajax uit gelijk tegen de Galiciërs maar had Ajax alle kansen om dit duel te winnen. Daardoor staat Ajax 1e in de poule met 7 uit 3, gevolgd door Celta de Vigo met 5 punten. Standard Luik en Panathinaikos volgen op ruime afstand met respectievelijk 2 en 1 punten. Als Ajax wint zal Standard Luik ook moeten hebben gewonnen, anders is Ajax reeds verzekerd van overwintering in de Europa League.

Celta de Vigo staat 9e in de Primera Division. Na het gelijkspel tegen Ajax speelde Celta 2 maal voor de competitie. Daarin werd eenvoudig van Deportivo gewonnen met werd ook een 0-3 voorsprong tegen las Palmas verspeeld. Celta scoorde maar liefst 7 keer in de laatste 3 wedstrijden, maar kreeg ook 4 goals om de oren. Bij de eerste wedstrijd stelde Celta trainer Berizzo een B elftal op vanwege de derby tegen Deportivo La Coruna. De vraag is of dit nogmaals zal gebeuren na het fortuinlijke gelijkspel tegen Ajax. Celta de Vigo speelt normaliter in een 4-3-3 opstelling. Op het middenveld spelen 2 controleurs met 1 aanvallende middenvelder daarvoor. De meest opvallende spelers zijn Iago Aspas, Pione Sisto en Orellana Aspas is de topscorer van Celta met 6 goals. Vluegelaanvaller Sisto is met 2 goals en 2 assists een gevaarlijke speler. Op de andere vleugel staat ook een gevaarlijke speler in de gedaante van Orellana, die ook op 2 goals en 2 assists staat. Verder kenmerkt Celta de Vigo zich als een relatief ervaren ploeg die het moet hebben van dode spelmomenten en counters.

Bij Ajax is er gelukkig weer eens onrust. Is het niet de directie, zijn het wel aanvaringen tussen de trainer en spelers. Anwar el Ghazi werd door de Ajax directie voor de gehele maand november naar Jong Ajax verbannen. Veel Ajacieden zullen sympathie kunnen opbrengen voor El Ghazi, niet omdat Anwar zo goed speelt, maar omdat hij wel uiting gaf aan iets wat veel Ajacieden dwars zit. Traore lijkt heilig te zijn onder Bosz terwijl hij nauwelijks goed voetbal laat zien. Door het wegvallen van El Ghazi komen er wel kansen voor Cerny. De jonge Tsjech liet zich dit seizoen wel goed zien en lijkt zich morgen te kunnen melden bij de A selectie. Verder is Ajax zo goed als fit en zijn er, behoudens Krul, geen spelers die door blessures of ander ongemak niet mee kunnen doen.

Vermoedelijke opstelling Ajax;
Onana, Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven, Schone, Klaassen, Ziyech, Traore, Dolberg en Younes.

De beelden zijn van de 2-2 in de uitwedstrijd.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 02 november 2016 - 17:10   quote  deeplink  
Weer prima werk Eide. Hopelijk na een slechte generale tegen Excelsior een top wedstrijd tegen Celta,Ik ga uit van een mooie 2-0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 02 november 2016 - 17:12   quote  deeplink  
Ondanks dat ik over de wedstrijd tegen Excelsior niet te spreken was, zie ik toch wel perspectief voor Ajax. Zelf denk ik dat het 1-0 of 2-1 gaat worden. Als het maar 3 punten oplevert.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2016 - 17:32   quote  deeplink  
1-1
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 november 2016 - 17:44   quote  deeplink  
4-0 !! hoppaaaaaaa
Brandje
 Brandje - woensdag 02 november 2016 - 18:41   quote  deeplink  
2-1 en lekker op tijd overwinteren
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 02 november 2016 - 19:09   quote  deeplink  
3-1 sowieso!

Mn glazen bol is stuk, dus doe ik het een keer zelf!
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2016 - 19:39   quote  deeplink  
Wederom een lastig potje. Ik verwacht dat Celta nu wel met de beste 11 aantreed.

1-1
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 19:39 schreef remco k het volgende:
Wederom een lastig potje. Ik verwacht dat Celta nu wel met de beste 11 aantreed.

1-1
Inderdaad, als Celta de Vigo echt voor de winst wilt gaan en speelt met Aspas, Bongonda, Sisto, Hernandes, Wass en Castro, dan wordt het een heel moeilijke pot.
Ga vanavond weer met de dames na de Arena en een 2:1 zou een heel mooie uitslag zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Ztjes --
3sterren
 3sterren - donderdag 03 november 2016 - 12:00   quote  deeplink  
Wij moeten gewoon vanaf dr aftrap laten zien dat dit ons huis is en dat er niks te halen is 2-0!!!
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 12:50   quote  deeplink  
Ajax zonder Viergever tegen Celta de Vigo

Nick Viergever mist morgen de thuiswedstrijd van Ajax tegen Celta de Vigo in de Europa League. De verdediger kampt al weken met klachten aan een hamstring.

"Het lijkt niet zo ernstig", stelde trainer Peter Bosz. "Maar ik ben altijd voorzichtig met spierklachten." Bosz heeft met Jairo Riedewald een goede vervanger voor Viergever in huis. Daley Sinkgraven is wel op tijd hersteld, van een voetblessure die hij anderhalve week geleden opliep tijdens een uitwedstrijd bij Feyenoord. "Hij heeft dinsdag weer voor het eerst met ons getraind", vertelde Bosz. "En gelukkig heeft hij geen terugslag gekregen."

Ook Nemanja Gudelj maakt weer deel uit van de selectie. Hij was afgelopen weekeinde geveld door een griepje.

Ajax overwintert in de Europa League als Celta de Vigo wordt verslagen in de ArenA. "We zijn met een bepaalde manier met ons spel bezig. Daar zit een stijgende lijn in", stelde Bosz, die onder de indruk van Celta de Vigo is. "Je wint namelijk niet zomaar van Barcelona, maar ze hebben ook zwakke plekken."

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 12:51   quote  deeplink  
Viergever mist duel met Celta de Vigo

Trainer Peter Bosz heeft woensdag 18 spelers geselecteerd voor de thuiswedstrijd in de UEFA Europa League tegen Celta de Vigo. Daley Sinkgraven en Nemanja Gudelj zijn weer fit en keren terug na hun afwezigheid tegen Excelsior. Nick Viergever (spierklachten) moet Ajax - Celta aan zich voorbij laten gaan.

De volledige selectie voor het thuisduel met Celta de Vigo is als volgt:

Kenny Tete
Joël Veltman
Davinson Sánchez
Jairo Riedewald
Riechedly Bazoer
Daley Sinkgraven
Bertrand Traoré
Davy Klaassen
Amin Younes
Vaclav Cerny
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Hakim Ziyech
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Ajax - Celta de Vigo begint donderdagavond om 21:05 uur in de Amsterdam ArenA.
Ajax.nl
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 november 2016 - 20:13   quote  deeplink  
cerny EL debuut ?
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 20:13 schreef nummer10 het volgende:
cerny EL debuut ?
Heeft ie al gespeeld afgelopen seizoen..
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 20:54   quote  deeplink  
CwW9r_xXUAEZ-3z.jpg
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 20:13 schreef nummer10 het volgende:
cerny EL debuut ?
Nope, voorin "gewoon" Dolberg, Younes en Traore.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 03 november 2016 - 20:57   quote  deeplink  
Laat de wedstrijd maar beginnen. Ben erg benieuwd.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 21:13   quote  deeplink  
Celta nu met een veel sterkere opstelling.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 21:26   quote  deeplink  
Ongelooflijk zwak tot op heden
Jaccio
 Jaccio - donderdag 03 november 2016 - 21:28   quote  deeplink  
Dolberg verdiend toch wat beters dan Younes en Traore naast zich..
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 21:31   quote  deeplink  
Toch al weer een hoop kansen. Het wordt tijd voor een goal van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 november 2016 - 21:34   quote  deeplink  
Younes mag gewisseld worden voor Cerny.
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:36   quote  deeplink  
Youness en Traore er beiden afhalen. Beiden weer dramatisch slecht vandaag.. Met name Youness. Gewoon een balletje op zij geven aan Schone en je hebt een 100% schietkans.. En dan toch weer iedere keer diezelfde voorspelbare actie maken die dit gehele seizoen slechts 1 keer is gelukt..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:31 schreef Eide het volgende:
Toch al weer een hoop kansen. Het wordt tijd voor een goal van Ajax.
Ik heb 1 kans geteld en een paar mogelijkheden tot kansen. Maar een hoop kansen?
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:13 schreef Loetje het volgende:
Celta nu met een veel sterkere opstelling.
Maar nog steeds niet met de beste elf..
3sterren
 3sterren - donderdag 03 november 2016 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb 1 kans geteld en een paar mogelijkheden tot kansen. Maar een hoop kansen?
Als younes niet 3x naar zn rechterbeen gaat ja dan creeër je net geen kans
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:39 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Als younes niet 3x naar zn rechterbeen gaat ja dan creeër je net geen kans
Een hoop mogelijkheden tot kansen..

Zet CErny erbij en het worden echte kansen..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:43   quote  deeplink  
In mijn bescheiden mening, zijn Sinkgraven, Sanchez, Riedewald, Zyech Klaassen en Dolberg de besten bij Ajax tot nu toe.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 november 2016 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:43 schreef remco k het volgende:
In mijn bescheiden mening, zijn Sinkgraven, Sanchez, Riedewald, Zyech Klaassen en Dolberg de besten bij Ajax tot nu toe.
Mag gezegd worden idd dat Sinkgraven een goede pot speelt linksachter.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar nog steeds niet met de beste elf..
Op 3 na. Maar de enige die ze echt missen is Aspas. Die andere 2 vind ik persoonlijk niet bijzonder.
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:46   quote  deeplink  
Hehe Traore. Geweldig gespeeld, en Dolberg echt abnormaal goed.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 november 2016 - 21:47   quote  deeplink  
JAJAJA DOLBERG
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:47   quote  deeplink  
Wat een geweldige goal zeg.... HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 03 november 2016 - 21:47   quote  deeplink  
Dolberg, de man van minimaal 40 miljoen.

Goede actie van traore
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 03 november 2016 - 21:47   quote  deeplink  
Individuele klasse maakt het verschil. Dolberg is een Gods geschenk voor Ajax.
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:47 schreef Bobby1972 het volgende:
Individuele klasse maakt het verschil. Dolberg is een Gods geschenk voor Ajax.
Maakt het verschil in een goed spelend Ajax. Dat mag gezegd worden. Op de eerste 15 minuten na..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 03 november 2016 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:47 schreef Bobby1972 het volgende:
Individuele klasse maakt het verschil. Dolberg is een Gods geschenk voor Ajax.
Lachen, in denemarken vonden ze het vreemd dat ajax dolberg naar amsterdam haalde.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 21:50   quote  deeplink  
En geloof me gappies, dit is louter positief bedoeld, maar ook Dolberg gaat een mindere periode krijgen. Laten we hem dan ook steunen en dit meenemen in plaats van dat hij er dan niks meer van kan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 03 november 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Maakt het verschil in een goed spelend Ajax. Dat mag gezegd worden. Op de eerste 15 minuten na..
Na 15 minuten ben ik pas gaan kijken, lol.
Brandje
 Brandje - donderdag 03 november 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dolberg, de man van minimaal 40 miljoen.

Goede actie van traore
Dat zeiden we een jaar geleden van Bazoer ook maar word zo moe van dat gelul wat een speler gaat opbrengen. Deze jongen moet je gewoon de komende jaren heel zuinig op zijn
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:50 schreef Loetje het volgende:
En geloof me gappies, dit is louter positief bedoeld, maar ook Dolberg gaat een mindere periode krijgen. Laten we hem dan ook steunen en dit meenemen in plaats van dat hij er dan niks meer van kan.
Ongetwijfeld. En het helemaal met je eens..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat zeiden we een jaar geleden van Bazoer ook maar word zo moe van dat gelul wat een speler gaat opbrengen. Deze jongen moet je gewoon de komende jaren heel zuinig op zijn
Juist, geen bedragen, geen vergelijkingen. Gewoon Dolberg, onze nummer 9 en een groot talent dat het nu goed doet. Niets meer of minder..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 03 november 2016 - 21:51   quote  deeplink  
Dolberg is effectiviteit puur sang. Haal Dolberg en Ziyech weg, wat heb je dan over......
Brandje
 Brandje - donderdag 03 november 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:50 schreef Loetje het volgende:
En geloof me gappies, dit is louter positief bedoeld, maar ook Dolberg gaat een mindere periode krijgen. Laten we hem dan ook steunen en dit meenemen in plaats van dat hij er dan niks meer van kan.
Daarom ben ik er ook zo doedziek van hoe het nu met Bazoer gaat en hoe fans over hem praten/denken
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Lachen, in denemarken vonden ze het vreemd dat ajax dolberg naar amsterdam haalde.
Fout! In Denemarken werd massaal tegen hem gezegd dat hij naar Ajax moest en het de juiste stap is in zijn carrière. Olsen, Steen Olsen, Petterson, Grønkjaer, zijn oude club en zelfs Jesper Olsen. Allemaal erop gehamerd dat hij naar Ajax zou gaan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 03 november 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat zeiden we een jaar geleden van Bazoer ook maar word zo moe van dat gelul wat een speler gaat opbrengen. Deze jongen moet je gewoon de komende jaren heel zuinig op zijn
Als je kijkt hoe dolberg speelt en hoe milik speelde, dan heb ik 1000000x liever Dolberg
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 03 november 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dolberg, de man van minimaal 40 miljoen.

Goede actie van traore
Serieus hoor, ik zou er een minimum van 50 miljoen aan koppelen!
Wat een fenomeen!
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat zeiden we een jaar geleden van Bazoer ook maar word zo moe van dat gelul wat een speler gaat opbrengen. Deze jongen moet je gewoon de komende jaren heel zuinig op zijn
Klopt. Vertrouwen is goud vriend
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 03 november 2016 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 21:50 schreef Loetje het volgende:
En geloof me gappies, dit is louter positief bedoeld, maar ook Dolberg gaat een mindere periode krijgen. Laten we hem dan ook steunen en dit meenemen in plaats van dat hij er dan niks meer van kan.
Eens! klasse post maat!
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 21:53   quote  deeplink  
En Ajax speelt prima. VEltman Traore en Youness de enige die zwaar tegenvallen op 1 moment van Traore na.

Schone vind ik vandaag ook niet geweldig moet ik eerlijk zeggen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Celta de Vigo (donderdag 03 november 2016, 21:05); 3 - 2









0.0112800