BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zeegelaar terughalen naar Ajax lost het linksbackprobleem op

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
HaDee
 HaDee - woensdag 02 november 2016 - 23:10   quote  deeplink  
Het loopt toch niet lekker op de linksbackpositie bij Ajax.Dijks heeft last van een semi-permanente dip en Sinkgraven heeft nog wel heel veel te leren. Oplossing: Gewoon Zeegelaar halen
3sterren
 3sterren - woensdag 02 november 2016 - 23:43   quote  deeplink  
Volgens mij zag ik zeegelaar gewoon in de basis bij sporting maar kan me vergissen
p111
 p111 - woensdag 02 november 2016 - 23:44   quote  deeplink  
Hebben we een linksback probleem dan ?
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 05:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 23:44 schreef p111 het volgende:
Hebben we een linksback probleem dan ?
Nee, maar zo zie je maar. Waar geen probleem is kan een beetje supporter er wel een maken.
p111
 p111 - donderdag 03 november 2016 - 07:46   quote  deeplink  
Dat is een beetje Ajax eigen toch
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:11   quote  deeplink  
Prima speler geworden trouwens, en echt op eigen kracht zijn eigen weg gevolgd.

Maar Dijks is gewoon een goede back. Sinkgraven is het aan het worden, en doet het voorlopig prima..
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 03 november 2016 - 08:39   quote  deeplink  
Ik had ook het vermoeden dat Dijks niet zo lekker in zijn vel zit, en dat hij daarom minder goed speelt. Maar voor mij mag een extra goede linksback altijd welkom zijn. Je weet maar nooit. Sinkgraven heeft nog veel tijd nodig om een hele goede linksback te worden.
hjf
 hjf - donderdag 03 november 2016 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:11 schreef remco k het volgende:
Prima speler geworden trouwens, en echt op eigen kracht zijn eigen weg gevolgd.

Maar Dijks is gewoon een goede back. Sinkgraven is het aan het worden, en doet het voorlopig prima..
En als het moet dan kan Viergever ook op die positie spelen. Laten we even de komende transferperiode niemand halen.
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:39 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik had ook het vermoeden dat Dijks niet zo lekker in zijn vel zit, en dat hij daarom minder goed speelt. Maar voor mij mag een extra goede linksback altijd welkom zijn. Je weet maar nooit. Sinkgraven heeft nog veel tijd nodig om een hele goede linksback te worden.
Waarom 3 spelers voor 1 positie? En dan ook nog spelers in Jong die het prima doen
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 10:32   quote  deeplink  
Wat Ajax mist is een type Karsdorp of Haps. Een back die kan verdedigen en aanvallen en 90 minuten lang de achterlijn haalt.
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 10:32 schreef Ztjes het volgende:
Wat Ajax mist is een type Karsdorp of Haps. Een back die kan verdedigen en aanvallen en 90 minuten lang de achterlijn haalt.
Dijks heeft laten zien dat te kunnen, maar die mag niet meer meedoen..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 03 november 2016 - 11:01   quote  deeplink  
Slotje!
Peterhs
 Peterhs - donderdag 03 november 2016 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 11:01 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Slotje!
Ben de sleutel verloren!
hjf
 hjf - donderdag 03 november 2016 - 14:38   quote  deeplink  
Ik denk wel, dat we voor de toekomst Haps (AZ) en Dumfries (Sparta) in de gaten moeten houden.
jolanpalma
 jolanpalma - donderdag 03 november 2016 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 10:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Dijks heeft laten zien dat te kunnen, maar die mag niet meer meedoen..
En geen voorzetten meer geven
jolanpalma
 jolanpalma - donderdag 03 november 2016 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 16:17 schreef jolanpalma het volgende:

[..]

En geen voorzetten meer geven
Mag wel, alleen moet hij zelf de ballen weer ophalen :) ;)
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 16:17 schreef jolanpalma het volgende:

[..]

Mag wel, alleen moet hij zelf de ballen weer ophalen :) ;)
Kom hij helemaal niet meer aan verdedigen toe.
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 16:17 schreef jolanpalma het volgende:

[..]

Mag wel, alleen moet hij zelf de ballen weer ophalen :) ;)
Had vorig jaar anders een respectabel aantal assists. We hebben die discussie hier al eens gehad, maar voorlopig was Dijks vorig seizoen qua voorzetten zeer behoorlijk.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 november 2016 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:11 schreef remco k het volgende:
Prima speler geworden trouwens, en echt op eigen kracht zijn eigen weg gevolgd.

Maar Dijks is gewoon een goede back. Sinkgraven is het aan het worden, en doet het voorlopig prima..
Vind Dijks geen goede back. Alleen als hij ruimte krijgt maar vaak is zijn voorzet toch vaak beroerd. Hij is voorspelbaar en positioneel ook niet sterk. Sinkgraven tja dat vind ik iets voor in de Eredivisie als je 80 minuten aanvalt. Europees ook een lachertje.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 november 2016 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 17:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Had vorig jaar anders een respectabel aantal assists. We hebben die discussie hier al eens gehad, maar voorlopig was Dijks vorig seizoen qua voorzetten zeer behoorlijk.
Vorig seizoen 6 dit seizoen nog 0 toch niet bijster veel hoor.
Vooral voor een back van Ajax die de achterlijn kan halen niet.
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 18:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vorig seizoen 6 dit seizoen nog 0 toch niet bijster veel hoor.
Vooral voor een back van Ajax die de achterlijn kan halen niet.
Voor een back een prima aantal, uit mijn hoofd de beste of een na beste van de Eredivisie vorig seizoen. Ik heb ook een statistiek gezien over het percentage voorzetten van Dijks dat bij een medespeler aan kwam, ik zal vanavond eens zoeken. Dat was een verrassend hoge percentage meen.

Punt is echter dat er nogal overdreven wordt gedaan zo nu en dan. Dijks heeft het vorig seizoen prima gedaan. Duidelijke aanvallende bijdrage en verdedigend ook. Dan vind ik sommige opmerkingen die ik lees onnodig negatief. Wat mensen verder van Dijks vinden moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar zowel qua spel als statistisch vond ik hem vorig jaar een voldoende scoren.
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 november 2016 - 20:16   quote  deeplink  
mensen en individuele cijfers.. word er ziek van... gaat toch hoe het TEAM presteerd
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 20:16 schreef nummer10 het volgende:
mensen en individuele cijfers.. word er ziek van... gaat toch hoe het TEAM presteerd
Individuele cijfers worden belangrijk als het elftal niet naar behoren speelt..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 november 2016 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 18:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Voor een back een prima aantal, uit mijn hoofd de beste of een na beste van de Eredivisie vorig seizoen. Ik heb ook een statistiek gezien over het percentage voorzetten van Dijks dat bij een medespeler aan kwam, ik zal vanavond eens zoeken. Dat was een verrassend hoge percentage meen.

Punt is echter dat er nogal overdreven wordt gedaan zo nu en dan. Dijks heeft het vorig seizoen prima gedaan. Duidelijke aanvallende bijdrage en verdedigend ook. Dan vind ik sommige opmerkingen die ik lees onnodig negatief. Wat mensen verder van Dijks vinden moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar zowel qua spel als statistisch vond ik hem vorig jaar een voldoende scoren.
Karsdorp had er 10 maar die stond daarmee bovenaan. 10 was het hoogst dan is 6 niet slecht.
Dit seizoen(als hij speelt) komt minder aan.

Dijks is gewoon geen geweldenaar maar kan in sommige wedstrijden best nuttig zijn. Toch weer een typetje nuttig voor Ajax maar gaat waarschijnlijk de top niet halen.
Eide
 Eide - donderdag 03 november 2016 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 20:16 schreef nummer10 het volgende:
mensen en individuele cijfers.. word er ziek van... gaat toch hoe het TEAM presteerd
En wat is dan het punt? Iemand plaatst iets over Dijks en dus wordt er over Dijks gediscussieerd. Voel je vooral vrij om een discussie te starten over het functioneren van het elftal, ook dat is een rete interessante discussie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 november 2016 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 20:16 schreef nummer10 het volgende:
mensen en individuele cijfers.. word er ziek van... gaat toch hoe het TEAM presteerd
Hoe het team presteert is uiteraard het belangrijkste maar je kijkt automatisch toch ook naar wat er beter kan? Dat daar cijfers bij gebruikt worden is toch alleen om iets te staven/onderbouwen? Is een forum voor toch?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 november 2016 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 18:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind Dijks geen goede back. Alleen als hij ruimte krijgt maar vaak is zijn voorzet toch vaak beroerd. Hij is voorspelbaar en positioneel ook niet sterk. Sinkgraven tja dat vind ik iets voor in de Eredivisie als je 80 minuten aanvalt. Europees ook een lachertje.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Echter met een tegenstander in de Eredivisie die diep speelt is Sinkgraven ook gewoon een lachertje. Ik heb echter het idee dat dit een tussenoplossing is.
remco k
 remco k - maandag 07 november 2016 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 18:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind Dijks geen goede back. Alleen als hij ruimte krijgt maar vaak is zijn voorzet toch vaak beroerd. Hij is voorspelbaar en positioneel ook niet sterk. Sinkgraven tja dat vind ik iets voor in de Eredivisie als je 80 minuten aanvalt. Europees ook een lachertje.
Sinkgraven speelde anders een hele goede pot tegen Celta en kan er nog flink in groeien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 november 2016 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 november 2016 - 08:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Sinkgraven speelde anders een hele goede pot tegen Celta en kan er nog flink in groeien.
Ik heb een andere mening wat dat aangaat maar bewonder je positivisme. Gelukkig is een forum daarvoor, dat je allen een andere mening kan hebben.
remco k
 remco k - maandag 07 november 2016 - 08:32   quote  deeplink  
Ben het overigens met Eide eens die laatst aangaf het bijzonder te vinden dat juist Sinkgraven aanvallend zo weinig brengt.
HaDee
 HaDee - maandag 07 november 2016 - 17:59   quote  deeplink  
Denk dat Dijks vorig jaar niet door de mand viel omdat de ploeg onder fdb zo geprogrammeerd goed stond dat mislukte rushes langs de lijn geen desastreuze gevolgen hadden. Naast het totale gebrek aan creatief vermogen vorig seizoen leken de rushes van Dijks daardoor een goed wapen. Nu zien we gelukkig een heel ander Ajax waar zoveel creativiteit in zit dat Dijks daar geen toegevoegde waarde meer heeft. Sinkgraven heeft wel potentie op deze positie maar heeft nog een weg te gaan. Denk trouwens dat Zeegelaar halen al geen optie meer is. Met ook nog een uitverkiezing voor het Nederlands elftal op zak lijkt hij mij financieel onhaalbaar.
p111
 p111 - maandag 07 november 2016 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 november 2016 - 17:59 schreef HaDee het volgende:
Denk dat Dijks vorig jaar niet door de mand viel omdat de ploeg onder fdb zo geprogrammeerd goed stond dat mislukte rushes langs de lijn geen desastreuze gevolgen hadden. Naast het totale gebrek aan creatief vermogen vorig seizoen leken de rushes van Dijks daardoor een goed wapen. Nu zien we gelukkig een heel ander Ajax waar zoveel creativiteit in zit dat Dijks daar geen toegevoegde waarde meer heeft. Sinkgraven heeft wel potentie op deze positie maar heeft nog een weg te gaan. Denk trouwens dat Zeegelaar halen al geen optie meer is. Met ook nog een uitverkiezing voor het Nederlands elftal op zak lijkt hij mij financieel onhaalbaar.
PRECIES
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2016 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 20:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Individuele cijfers worden belangrijk als het elftal niet naar behoren speelt..
remco je gebruikt alleen cijfers als het je uitkomt.. en dat is het verschil.. als mensen zeggen dat traore zijn cijfers gewoon goed zijn dan klopt het niet of vind je dat niet goed genoeg.. en bij een klaassen maken de cijfers juist wel weer uit... en daar doelde ik op.. cijfers gebruiken wanneer het jou (rn paar meer) uitkomt..
p111
 p111 - dinsdag 15 november 2016 - 14:24   quote  deeplink  
Al met al hebben we geen back nodig we hebben Sinkgraven doet het prima en Dijks als backup.Alleen als je Haps kan halen voor een normale prijs zou ik dat zeker doen. evt dan Diks verkopen.
remco k
 remco k - dinsdag 15 november 2016 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 14:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

remco je gebruikt alleen cijfers als het je uitkomt.. en dat is het verschil.. als mensen zeggen dat traore zijn cijfers gewoon goed zijn dan klopt het niet of vind je dat niet goed genoeg.. en bij een klaassen maken de cijfers juist wel weer uit... en daar doelde ik op.. cijfers gebruiken wanneer het jou (rn paar meer) uitkomt..
Ik heb nergens gezegd dat die cijfers niet uitmaken of wel. Ik heb het uberhaubt amper over cijfers.

Daarnaast geef ik gewoon aan wat die cijfers betekenen. Zou je ook eens moeten doen.

Niet ieder getal is allesbepalend in prestaties.

Traore speelt al maanden als een dwijl, en had daarbij zwaar beroerde cijfers, daar klaagde ik over, nu hij de laatste twee wedstrijden betere cijfers behaalt hoor je mij daar niet over en hoop ik dat hij die lijn ook gaat om zetten in goed spel.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2016 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 14:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat die cijfers niet uitmaken of wel. Ik heb het uberhaubt amper over cijfers.

Daarnaast geef ik gewoon aan wat die cijfers betekenen. Zou je ook eens moeten doen.

Niet ieder getal is allesbepalend in prestaties.

Traore speelt al maanden als een dwijl, en had daarbij zwaar beroerde cijfers, daar klaagde ik over, nu hij de laatste twee wedstrijden betere cijfers behaalt hoor je mij daar niet over en hoop ik dat hij die lijn ook gaat om zetten in goed spel.
komt vast goed ;)
remco k
 remco k - dinsdag 15 november 2016 - 19:26   quote  deeplink  
Ik hoop het. Mij boeit het namelijk totaal niet wie er op het bed staat. Als de ploeg maar top prestaties levert. Zowel in kwaliteit als resultaten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5892
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zeegelaar terughalen naar Ajax lost het linksbackprobleem op









0.0086400