BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Overzicht blessures spelers Ajax 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 november 2016 - 12:03   quote  deeplink  
Hier een topic waarin gesproken kan worden over de blessures van de Ajax-spelers. Duur van de kwetsuur, vorderingen en dergelijke.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 november 2016 - 12:03   quote  deeplink  
Hakim Ziyech reist niet af naar de nationale ploeg van Marokko. De middenvelder van Ajax heeft een diepe wond onder zijn knie en een zware kneuzing opgelopen in de wedstrijd tegen AZ.

Dat meldt Ajax maandag via de officiële kanalen. Ziyech heeft zich derhalve afgemeld voor de interlands van Marokko. Hoe lang hij buitenspel staat, wordt niet door de club bekendgemaakt. Ziyech liep de blessure in de eerste helft op, maar speelde nog wel een groot deel van de tweede helft mee.

Bertrand Traoré zal eveneens niet afreizen naar de nationale ploeg. De in Burkina Faso geboren aanvaller heeft aanhoudende klachten aan zijn voet en gebruikt de interlandperiode om te herstellen. Vaclav Cerny, opgeroepen voor Tsjechië onder 21, viel vrijdag bij Jong Ajax uit en heeft zich eveneens afgemeld.

Amin Younes viel zondag tegen AZ eveneens uit met een blessure. Hij kampt met een kwetsuur aan zijn lies. Ajax weet nog niet hoe lang de Duitser eruit zal zijn.
Ztjes
 Ztjes - maandag 07 november 2016 - 12:17   quote  deeplink  
Ajax Warrior,

Laten we nu eens afwachten, hoe Bosz hiermee omgaat en ook onze jonge talenten mocht het nodig zijn, daadwerkelijk hiervoor gaat gebruiken.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 november 2016 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 november 2016 - 12:17 schreef Ztjes het volgende:
Ajax Warrior,

Laten we nu eens afwachten, hoe Bosz hiermee omgaat en ook onze jonge talenten mocht het nodig zijn, daadwerkelijk hiervoor gaat gebruiken.
duurt nog 2 weken.. traore en ziyech hebben beiden afzegt..dus kunnen ze herstellen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 november 2016 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 november 2016 - 12:17 schreef Ztjes het volgende:
Ajax Warrior,

Laten we nu eens afwachten, hoe Bosz hiermee omgaat en ook onze jonge talenten mocht het nodig zijn, daadwerkelijk hiervoor gaat gebruiken.
Dit was gewoon een nieuwsbericht wat ik plaatste hoor. Totaal niet om wederom een discussie over Bosz te starten. Alleen zou ik het voor iedereen makkelijk terug te vinden. En bij nieuw nieuws plaats ik het hier weer.
Ztjes
 Ztjes - maandag 07 november 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 november 2016 - 13:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit was gewoon een nieuwsbericht wat ik plaatste hoor. Totaal niet om wederom een discussie over Bosz te starten. Alleen zou ik het voor iedereen makkelijk terug te vinden. En bij nieuw nieuws plaats ik het hier weer.
Moet je blijven doen, graag zelfs, want ik struin het nieuws over Ajax niet meer zo af als vroeger. Ik lees niet meer alles.
Eide
 Eide - donderdag 10 november 2016 - 19:26   quote  deeplink  
Tim Krul heeft z'n debuut gemaakt in een oefenduel tegen Achilles '29. Ajax won met 2-0 door goals van Casseirra.
p111
 p111 - donderdag 10 november 2016 - 19:35   quote  deeplink  
4 dagen geleden heeft Younes een lies/hamstring blessure gekregen en tot op heden nog niks gehoord belachelijk.
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2016 - 19:47   quote  deeplink  
Waaaom zou je wat moeten horen dan?
p111
 p111 - donderdag 10 november 2016 - 22:41   quote  deeplink  
Nou misschien hoe het er voor staat ? als Ajax fan wil je dat toch weten lijkt mij.
Eide
 Eide - vrijdag 11 november 2016 - 06:28   quote  deeplink  
Prima, stuur een mailtje aan de club zou ik zeggen. Het is een interlandperiode en dus kijkt de media even niet naar clubs en blessures van niet-internationals. Niets belachelijks aan volgens mij.
p111
 p111 - vrijdag 11 november 2016 - 08:39   quote  deeplink  
Wat heeft de interlandperiode te maken met Younes zijn blessure ? Komen er geen berichten naar buiten dan.Werkt de dokter niet ?
Eide
 Eide - vrijdag 11 november 2016 - 09:33   quote  deeplink  
Ajax doet dan meestal niet aan persconferenties inderdaad, zoals dat voorafgaand aan competitiewedstrijden wel gebeurd. Geen enkele club doet dat trouwens.

Maar nogmaals; stuur vooral een mailtje aan de club. Als je het zo belangrijk vind kan je het ook gewoon zelf doen. Dat is trouwens niet lullig of afzeikerig bedoeld hoor. Ik vind het niet gek dat in komkommertijd (interlandperiode) dit soort berichtgeving even stil valt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 november 2016 door Eide --
p111
 p111 - vrijdag 11 november 2016 - 11:20   quote  deeplink  
Zo kwam het wel over, maar goed we horen het wel een keer over Younes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 november 2016 door p111 --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 12 november 2016 - 11:32   quote  deeplink  
Waar gaat dit nou over? :)))
p111
 p111 - zaterdag 12 november 2016 - 12:34   quote  deeplink  
Eigenlijk nergens over
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 november 2016 - 13:59   quote  deeplink  
Hier een bericht van 9 november p111. Bron is AaxShowTime.

Younes traint alweer mee, Ziyech blijft binnen

Amin Younes viel afgelopen zondag tijdens het eredivisie duel met AZ geblesseerd uit, maar trainde woensdag 'gewoon' weer mee. De Duitser kampte met liesklachten, maar lijkt alweer bijna hersteld, zo meldt Ajax.nl.

Het is voor de kleine vleugelaanvaller niet de eerste keer dit seizoen dat hij het veld vroegtijdig moest verlaten door een blessure. In de thuiswedstrijd tegen Rostov was hij ook niet fit genoeg om te blijven staan. Peter Bosz heeft naast Younes echter niet de beschikking over een andere linksbuiten, waardoor een snel herstel goed uit komt.

Younes heeft nu in ieder geval genoeg tijd om zich voor te bereiden op de volgende speelronde. Ajax speelt zondag 20 november pas weer de volgende wedstrijd, in eigen huis tegen NEC. Of de wedstrijd tegen de Nijmegenaren voor Bertrand Traore en Hakim Ziyech te vroeg komt, is nog niet duidelijk. Beiden trainden woensdag apart van de groep. Ook Abdelhak Nouri, Donny van de Beek en Vince Gino Dekker bleven in Amsterdam.
p111
 p111 - zaterdag 12 november 2016 - 16:22   quote  deeplink  
tnx man dus valt mee die blessure van Younes
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 12 november 2016 - 17:10   quote  deeplink  
Oooooooh daar ging het dus over!
p111
 p111 - zondag 13 november 2016 - 00:37   quote  deeplink  
ja niet zo belangrijk eigenlijk
Eide
 Eide - woensdag 16 november 2016 - 09:51   quote  deeplink  
Dolberg heeft een voetkneuzing opgelopen bij Denemarken. Het is niet zeker of hij NEC gaat halen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 10:55   quote  deeplink  
tegen NEC lekker rust geven..
p111
 p111 - woensdag 16 november 2016 - 11:16   quote  deeplink  
Inderdaad Cassiera in de spits inplaats van Dolberg.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 11:30   quote  deeplink  
van mijn part klaassen in de spits schone doorschuiven en riedewald op 6 een keer.. puur om te laten zien dat hij de n2 op 6 is
p111
 p111 - woensdag 16 november 2016 - 11:57   quote  deeplink  
Bosz zal echt niet veel veranderen,hij moet Riedewald gewoon voor Viergever neerzetten dat is geen Ajax voetballer .
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2016 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 11:30 schreef nummer10 het volgende:
van mijn part klaassen in de spits schone doorschuiven en riedewald op 6 een keer.. puur om te laten zien dat hij de n2 op 6 is
Liever Bazoer, Riedewald is geen 6.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 13:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Liever Bazoer, Riedewald is geen 6.
bazoer ook niet.. vond riedewald er beter spelen eerlijk gezegt.. daarbij vind ik de instellng van bazoer ruk.. een opgever net zoals gudelj..
Eide
 Eide - woensdag 16 november 2016 - 15:05   quote  deeplink  
Juist wel, als Bazoer ergens echt moet kunnen uitblinken is het op 6 vind ik. Groot, sterk, prima in de duels. Is opgeleid als centrale verdediger. Hij is technisch niet goed genoeg om echt voorin te spelen maar heeft aanvallend zeker waarde en kan opbouwend goed mee. Volgens mij heb je dan echt een stereotypische beschrijving van een 6 te pakken.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 15:05 schreef Eide het volgende:
Juist wel, als Bazoer ergens echt moet kunnen uitblinken is het op 6 vind ik. Groot, sterk, prima in de duels. Is opgeleid als centrale verdediger. Hij is technisch niet goed genoeg om echt voorin te spelen maar heeft aanvallend zeker waarde en kan opbouwend goed mee. Volgens mij heb je dan echt een stereotypische beschrijving van een 6 te pakken.
is dat niet gelijk als riedewald zoon beetje ? alleen vind ik de techniek beter van riedewald.. en heeft lijkt mij een betere ajax mentaliteit.. (eigen jeugd)
Eide
 Eide - woensdag 16 november 2016 - 16:28   quote  deeplink  
Riedewald is door de jeugd heen gekomen als linksback. Ik vind Riedewald ook veel minder een krachtmens als Bazoer dat is. Riedewald is, meer dan Bazoer, verdediger. Beide kunnen op 6 uit de voeten denk ik hoor, maar met Bazoer heb je meer aanvallend vermogen en kracht.
p111
 p111 - woensdag 16 november 2016 - 17:18   quote  deeplink  
Ja Bazoer op 6 sorry voor Schone, maar dat is voor Ajax het beste
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2016 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 14:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bazoer ook niet.. vond riedewald er beter spelen eerlijk gezegt.. daarbij vind ik de instellng van bazoer ruk.. een opgever net zoals gudelj..
Bazoer heeft helemaal nog niet op 6 gespeeld..

Vind hem juist totaal geen opgever..
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2016 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

is dat niet gelijk als riedewald zoon beetje ? alleen vind ik de techniek beter van riedewald.. en heeft lijkt mij een betere ajax mentaliteit.. (eigen jeugd)
Wat is de Ajax mentaliteit dan?
Brandje
 Brandje - woensdag 16 november 2016 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 14:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bazoer ook niet.. vond riedewald er beter spelen eerlijk gezegt.. daarbij vind ik de instellng van bazoer ruk.. een opgever net zoals gudelj..
Oneens, als Bazoer regemaltig mag invallen en dan 20 tot 30 minuten mag spelen hetzij voor Schone of voor Klaassen/Ziyech dan geef je hem in ieder geval het idee dat hij erbij hoort en dicht tegen een basisplaats aanzit maar Bosz negeert hem volledig.
Brandje
 Brandje - woensdag 16 november 2016 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 15:05 schreef Eide het volgende:
Juist wel, als Bazoer ergens echt moet kunnen uitblinken is het op 6 vind ik. Groot, sterk, prima in de duels. Is opgeleid als centrale verdediger. Hij is technisch niet goed genoeg om echt voorin te spelen maar heeft aanvallend zeker waarde en kan opbouwend goed mee. Volgens mij heb je dan echt een stereotypische beschrijving van een 6 te pakken.
niks aan toe te voegen
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 22:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Oneens, als Bazoer regemaltig mag invallen en dan 20 tot 30 minuten mag spelen hetzij voor Schone of voor Klaassen/Ziyech dan geef je hem in ieder geval het idee dat hij erbij hoort en dicht tegen een basisplaats aanzit maar Bosz negeert hem volledig.
misschien wel met zijn inzet temaken buitrn de wedstrijden om he...
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 22:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Oneens, als Bazoer regemaltig mag invallen en dan 20 tot 30 minuten mag spelen hetzij voor Schone of voor Klaassen/Ziyech dan geef je hem in ieder geval het idee dat hij erbij hoort en dicht tegen een basisplaats aanzit maar Bosz negeert hem volledig.
moeten we ook de wedstrijd na hebben kozakken mocht die spelen.. bakte er weinig van in verhouding met onze guppies van jong ajax
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is de Ajax mentaliteit dan?
niet zo snel opgeven als nu... of dat des ajax weet ik niet maar word wel verlangt
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Bazoer heeft helemaal nog niet op 6 gespeeld..

Vind hem juist totaal geen opgever..
dus weet je ook nie of het de juiste 6 is...
neem aan dat iemand die dagelijks met ze werkt dat beter kan inschatten..

geen opgever ? wie loopt er dan te janken dat hij weg wil zoals bij pisvee
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 16:28 schreef Eide het volgende:
Riedewald is door de jeugd heen gekomen als linksback. Ik vind Riedewald ook veel minder een krachtmens als Bazoer dat is. Riedewald is, meer dan Bazoer, verdediger. Beide kunnen op 6 uit de voeten denk ik hoor, maar met Bazoer heb je meer aanvallend vermogen en kracht.
mmmmm 6 was controleur.. en hoefde niet aanvallend te zijn zoals er door sommigen word gezegt.
dus 1 van ons hier kiest aanvallend... dan kom je op bazoer (schone is gewoon beter voetballend) andere kiest verdedigend (dan kan je twijfelen over riedewald) dan kies ik de middenweg en dat is schone.. brengt meer voetbal en heeft tot nu toe genoeg onderschepping en speelt met risico soms ja... waar ajax voorstaat
. lef

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 november 2016 door nummer10 --
p111
 p111 - woensdag 16 november 2016 - 22:54   quote  deeplink  
Ja maar je moet ook Bazoer willen behouden lijkt mij,met alle respect Schone wordt alleen maar minder qua fysiek.
Eide
 Eide - donderdag 17 november 2016 - 05:52   quote  deeplink  
De coach besluit en Schone doet het zeer behoorlijk. Iedereen die nu bankzitter is, is zwak begonnen en simpelweg uit de basis gespeeld door anderen. Dat een aantal jongens daar moeite mee hebben snap ik, maar ik vind het wel terecht dat ze even op het tweede plan staan.

Wat ik vreemd vind is dat deze spelers, in het overvolle programma van Ajax, niet geregeld worden gebruikt. Bosz heeft al eens over frisheid gesproken en de link gelegd naar het programma. Waarom rouleer je dan niet op een of twee posities. Ik heb het nadrukkelijk niet over se basis steeds omgooien. Ik denk wel dat Tete, Bazoer en Riedewald Ajax niet zwakker maken en je die spelers regelmatiger moet gebruiken.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 05:52 schreef Eide het volgende:
De coach besluit en Schone doet het zeer behoorlijk. Iedereen die nu bankzitter is, is zwak begonnen en simpelweg uit de basis gespeeld door anderen. Dat een aantal jongens daar moeite mee hebben snap ik, maar ik vind het wel terecht dat ze even op het tweede plan staan.

Wat ik vreemd vind is dat deze spelers, in het overvolle programma van Ajax, niet geregeld worden gebruikt. Bosz heeft al eens over frisheid gesproken en de link gelegd naar het programma. Waarom rouleer je dan niet op een of twee posities. Ik heb het nadrukkelijk niet over se basis steeds omgooien. Ik denk wel dat Tete, Bazoer en Riedewald Ajax niet zwakker maken en je die spelers regelmatiger moet gebruiken.
tegen een mindere tegenstander kan dat prima.. maar je wil een team ook in een bepaalde flow houden en naar een vaste basis toewerken waardoor je beter veld spel krijgt..
Eide
 Eide - donderdag 17 november 2016 - 07:25   quote  deeplink  
Is een vaste basis 11 dezelde spelers of kan de basis ook bestaan uit 9 of 10 vaste keuzes met ruimte voor anderen? Ik denk dat laatste.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 07:25 schreef Eide het volgende:
Is een vaste basis 11 dezelde spelers of kan de basis ook bestaan uit 9 of 10 vaste keuzes met ruimte voor anderen? Ik denk dat laatste.
ligt eraan welke possitie.. elke speler loopt anders, neemt anders aan, staat anders etc etc.. vooral achterin is dit vaak lastiger.. middenveld idem.. voorin vind ik dit zelf minder lastig.. maar goed daar zou je af en toe ghazi de kans kunnen geven en die invalbeurten heeft die gehad en viel die in als een slappe krant... PS vind ik zelf wel dat riedewald naast sanchez kansjes zou mogen krijgen.. tete krijgt zijn kansjes nog wel, dijks ook wel.. en vind zelf bazoer zijn instelling ruk puur omdat hij gelijk wil weglopen..
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 22:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Oneens, als Bazoer regemaltig mag invallen en dan 20 tot 30 minuten mag spelen hetzij voor Schone of voor Klaassen/Ziyech dan geef je hem in ieder geval het idee dat hij erbij hoort en dicht tegen een basisplaats aanzit maar Bosz negeert hem volledig.
Helemaal eens. Zo zou het ook horen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 08:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens. Zo zou het ook horen.
oneens... als een elftal loopt dan verander je dat niet.. hooguit in potjes waar het kan.. en dat deden ze en waren ze niet top..
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 10:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

oneens... als een elftal loopt dan verander je dat niet.. hooguit in potjes waar het kan.. en dat deden ze en waren ze niet top..
Dat is niet gebeurt.

20-8 voor het laatst een echte kans in de ED.. Daarna 23 minuten gekregen in 9 wedstrijden ED.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is niet gebeurt.

20-8 voor het laatst een echte kans in de ED.. Daarna 23 minuten gekregen in 9 wedstrijden ED.
omdat hij er bij kozakken ook niks van bakte.. idem voor elghazi.. riedewald kreeg de kans ipv viergever dijks ipv sinkgraven..

bazoer is vervanger van schone die het gewoon goed doet.. riedewald van viergever(twijfelachtig) tete van veltman deligt van sanchez dijks van sinkgraven..

we verliezen tot nu toe niks.. dus waarom zou je het veranderen... die spelers die nu 2de keus zijn moeten wachtrn op hun kans omzich opnieuw te bewijzen door een blessure of iets dergelijks net zoals schone moest wachten op zijn kans en er vaak naast stond..
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 11:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

omdat hij er bij kozakken ook niks van bakte.. idem voor elghazi.. riedewald kreeg de kans ipv viergever dijks ipv sinkgraven..

bazoer is vervanger van schone die het gewoon goed doet.. riedewald van viergever(twijfelachtig) tete van veltman deligt van sanchez dijks van sinkgraven..

we verliezen tot nu toe niks.. dus waarom zou je het veranderen... die spelers die nu 2de keus zijn moeten wachtrn op hun kans omzich opnieuw te bewijzen door een blessure of iets dergelijks net zoals schone moest wachten op zijn kans en er vaak naast stond..
Bazoer was prima tegen Kozakken..

En vervanger is inderdaad prima, maar dan behoor je een kans te krijgen. Die krijgt hij niet.

Iemand die bij Oranje makkelijk meekwam geef je niet een kans door hem tegen de amateurs op te stellen. Die geef je kansen door hem iedere wedstrijd 20 of 30 minuten mee te laten doen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Overzicht blessures spelers Ajax 1









0.0160038