BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wim Jansen: ''Eredivisie met de tien beste clubs''

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 16:37   quote  deeplink  
Wim Jansen: ''Eredivisie met de tien beste clubs''

2e188p1.jpg

Wim Jansen vindt dat de Nederlandse competitie totaal op de schop moet. De architect van de succesvolle Feyenoord-jeugdopleiding zou het aantal teams fors terugdringen. Zowel in de Eredivisie als bij het KNVB-bekertoernooi.

''Als ik mijn ideeën in dat grote gezelschap loslaat, is iedereen in rep en roer. Want als je echt wil verbeteren, als je werkelijk een kwaliteitsslag wil maken, kies je voor een competitie met de tien beste clubs met echt gras in hun stadion'', stelt hij in De Telegraaf. ''Alle andere oplossingen zijn dan halfbakken oplossingen, waarmee je zoveel partijen als mogelijk tevreden wil stellen. Dat heeft niets met een topcompetitie te maken.''

''Vier keer Ajaks tegen PSV, vier keer per jaar Feyenoord tegen PSV, vier keer AZ tegen Ajaks en ga zo maar door. Dán heb je een topcompetitie, waarin spelers werkelijk elke week het beste uit zichzelf moeten halen'', aldus Jansen, die ook pleit voor een amateurvrij KNVB-bekertoernooi. ''De winnaar van de KNVB-beker vertegenwoordigt Nederland tegenwoordig direct in de Europa League-poulefase. Denk je dat de spelers beter worden van drie ronden tegen amateurclubs?''
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 16:39   quote  deeplink  
Tien clubs is misschien wat weinig maar ik zie er wel wat in, of een combo met België.
Pre is in ieder geval gras..
Zijn nu teveel 'on-interessante' wedstrijden met bijvoorbeeld de play-offs..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 16:42   quote  deeplink  
Derksen steunt Jansen: ''Zijn aanpak is succesvol gebleken''

a0xshe.jpg

Wim Jansen heeft de afgelopen dagen stevige kritiek geleverd op de KNVB. De architect van de Feyenoord-jeugdopleiding kan zich niet vinden in het ‘Winnaars van Morgen’-plan van de voetbalbond, wat onder andere het jeugdvoetbal in Nederland wil veranderen. Johan Derksen, analist van het RTL7-programma Voetbal Inside, is het roerend eens met de 70-jarige Feyenoorder.

“Ik heb in de Telegraaf een fantastisch interview gelezen met Wim Janssen, de hoge priester van jeugdopleidingen”, zegt Derksen in het internetprogramma Doordekken. “De KNVB en meneer van Breukelen hadden naar Jansen moeten gaan en hem carte blanche moeten geven zodat hij de jeugdopleidingen kon organiseren. Jansen gaat goed om met journalist Marcel van der Kraan van de Telegraaf. Hij heeft Jansen zo gek gekregen om hem in de publiciteit te laten treden, wat hij normaal niet doet. Als hij dat dan wel doet, is de nood hoog en maakt hij zich zorgen.”

“Hij heeft er helemaal in zijn eentje voor gezorgd dat Feyenoord in moeilijke tijden werd gered”, vervolgt hij. “Hij had de jeugdspelers klaarstaan toen het nodig was en zijn jeugdopleiding is jaren achtereen uitgeroepen tot beste jeugdopleiding van Nederland. De KNVB kiest dan een nobody als Jelle Goes om zulke zaken te regelen. Ze komen dan met een rapport waar louter onzin in staat en Janssen veegt dat in één klap van tafel.”

Derksen kan zich volledig vinden in de ideeen van Jansen. “Het is een heel realistische zienswijze van een man die alles aan den lijve heeft ondervonden. Hij heeft in het verleden bewezen dat zijn aanpak een succesvolle aanpak is.”
van geil
 van geil - donderdag 17 november 2016 - 17:21   quote  deeplink  
Plan 1 kut
Plan 2 prima
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 november 2016 - 17:32   quote  deeplink  
Allebei prima. Weerstand maakt beter
van geil
 van geil - donderdag 17 november 2016 - 17:40   quote  deeplink  
Meer weerstand graag , maar niet tegen dezelfde clubs.
Ik vind de Noord Europa league een veel beter idee.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 17:49   quote  deeplink  
En waar denk je dan aan geile..(¿)
van geil
 van geil - donderdag 17 november 2016 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 17:49 schreef RenatoBos het volgende:
En waar denk je dan aan geile..(¿)
Dat plan ligt er al 17 jaar, van Arnesen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 17:53   quote  deeplink  
17 jaar, vergeef me dat ik het vergeten ben..maar vertel..
van geil
 van geil - donderdag 17 november 2016 - 17:54   quote  deeplink  
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiAi-K5oLDQAhXMJMAKHUSrD8gQFgg1MAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fdossier-eredivisie%2Ffeyenoord-bevestigt-gesprek-over-atlantic-league~a2633c10%2F&usg=AFQjCNFuyi5pg1zS7uc1EQM_w-uMqeE80w
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 18:19   quote  deeplink  
Vind dat wel een grote regio..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 november 2016 - 18:41   quote  deeplink  
Dat is technisch weer ten nadele van supporters, die minder wedstrijden kunnen bezoeken.
Al ligt daar de toekomst inderdaad niet.

Maar voor zo'n competitie is veel meer geregel nodig, bonden en landen die mee moeten werken. T plan van Jansen is een tussenoplossing, waarna de afsplitsing misschien makkelijker gaat.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 november 2016 - 18:48   quote  deeplink  
Precies die eerste regel ook die je zegt..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 november 2016 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 18:48 schreef RenatoBos het volgende:
Precies die eerste regel ook die je zegt..
Ja, al is dat maar een select groepje he, uitbezoekers.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 17 november 2016 - 19:27   quote  deeplink  
Fijn, eigenzinnig geluid van Jansen.
Al vind ik 36 competitiewedstrijden met 10 teams wel veel van hetzelfde.
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 18 november 2016 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 16:42 schreef RenatoBos het volgende:
Derksen steunt Jansen: ''Zijn aanpak is succesvol gebleken''

[ afbeelding ]

Wim Jansen heeft de afgelopen dagen stevige kritiek geleverd op de KNVB. De architect van de Feyenoord-jeugdopleiding kan zich niet vinden in het ‘Winnaars van Morgen’-plan van de voetbalbond, wat onder andere het jeugdvoetbal in Nederland wil veranderen. Johan Derksen, analist van het RTL7-programma Voetbal Inside, is het roerend eens met de 70-jarige Feyenoorder.

“Ik heb in de Telegraaf een fantastisch interview gelezen met Wim Janssen, de hoge priester van jeugdopleidingen”, zegt Derksen in het internetprogramma Doordekken. “De KNVB en meneer van Breukelen hadden naar Jansen moeten gaan en hem carte blanche moeten geven zodat hij de jeugdopleidingen kon organiseren. Jansen gaat goed om met journalist Marcel van der Kraan van de Telegraaf. Hij heeft Jansen zo gek gekregen om hem in de publiciteit te laten treden, wat hij normaal niet doet. Als hij dat dan wel doet, is de nood hoog en maakt hij zich zorgen.”

“Hij heeft er helemaal in zijn eentje voor gezorgd dat Feyenoord in moeilijke tijden werd gered”, vervolgt hij. “Hij had de jeugdspelers klaarstaan toen het nodig was en zijn jeugdopleiding is jaren achtereen uitgeroepen tot beste jeugdopleiding van Nederland. De KNVB kiest dan een nobody als Jelle Goes om zulke zaken te regelen. Ze komen dan met een rapport waar louter onzin in staat en Janssen veegt dat in één klap van tafel.”

Derksen kan zich volledig vinden in de ideeen van Jansen. “Het is een heel realistische zienswijze van een man die alles aan den lijve heeft ondervonden. Hij heeft in het verleden bewezen dat zijn aanpak een succesvolle aanpak is.”
Wat denkt die Mafkees laat hij zich alleen bezig houden met zijn seks TV programma op maandag en vrijdagavond
samen met van de Gijp

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 november 2016 door de bluffer --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 november 2016 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 09:38 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Wat denkt die Mafkees laat hij zich alleen bezig houden met zijn seks TV programma op maandag en vrijdagavond
samen met van de Gijp
Derksen zegt dit al langer en heeft Wim Jansen hoog zitten.
En terecht. Jansen is integer en niet van de ellebogen.
Derksen duidt daar regelmatig op.
Dus...Op dit punt geen mafkees.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 november 2016 - 10:21   quote  deeplink  
In tegenstelling tot
broer van Ted
 broer van Ted - vrijdag 18 november 2016 - 11:50   quote  deeplink  
Aanvulling tot mensen die minder ervaring hebben dan Wim Jansen! Alleen al voetbal op echt gras! ,k vond/vind dat kunstgras prima voor de door gang van de trainingen zijn nu schijnt het ook nog eens troep te wezen . Jonge keepertjes die gezondheidsproblemen krijgen .
Wij voetbalden op zand en ook wel eens in het water of gewoon in een weiland
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 18 november 2016 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 11:50 schreef broer van Ted het volgende:
Aanvulling tot mensen die minder ervaring hebben dan Wim Jansen! Alleen al voetbal op echt gras! ,k vond/vind dat kunstgras prima voor de door gang van de trainingen zijn nu schijnt het ook nog eens troep te wezen . Jonge keepertjes die gezondheidsproblemen krijgen .
Wij voetbalden op zand en ook wel eens in het water of gewoon in een weiland
Tijdje in Congo gewoond?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 november 2016 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 12:27 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Tijdje in Congo gewoond?
Voetbalde nog met een bal met veter
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 18 november 2016 - 12:44   quote  deeplink  
Of je nu een wedstrijd bekijkt in de kuip tegen bv Zwolle cambuur Excelsior of psv az of utrecht..
Denk dat ik wel weet waar supporters voor kiezen..
Op alle fronten geen verkeerd idee
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 18 november 2016 - 13:05   quote  deeplink  
Eens met de echt gras mening. Dat over 10 clubs maakt me minder enthousiast. Je hebt ook wedstrijdjes tegen de kleine clubs nodig. 4x tegen AZ hoeft voor mij niet zo nodig. Bovendien schijnt het dat je kampioen kunt worden door tegen kleintjes te winnen.
van geil
 van geil - vrijdag 18 november 2016 - 20:52   quote  deeplink  
Nu weer besproken bij VI
van geil
 van geil - vrijdag 18 november 2016 - 20:56   quote  deeplink  
Fysiek en mentaal altijd ondergeschikt aan voetbal.
Quote Wim Jansen, 75 procent van de kijkers geeft hem gelijk.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 19 november 2016 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 20:56 schreef van geil het volgende:
Fysiek en mentaal altijd ondergeschikt aan voetbal.
Quote Wim Jansen, 75 procent van de kijkers geeft hem gelijk.
Ben ik het niet mee eens. Het is hetzelfde om te zeggen dat stikstof ondergeschikt is aan zuurstof om te kunnen leven. Je hebt het allemaal nodig. Fysiek, mentaliteit en voetbalgochme heb je allemaal nodig om te slagen.
Wim Janssen is overigens wel een HELD. Voor Feyenoord altijd super belangrijk geweest.
van geil
 van geil - zaterdag 19 november 2016 - 17:24   quote  deeplink  
Hij bedoelt volgens mij.
Dat n individu eerst goed moet kunnen voetballen, daarna komen de andere aspecten.
Je kunt wel heel fysiek sterk zijn , of mentaal heel sterk, maar als je niet kunt voetballen, kom je niet waar naar het niveau waar Jansen heen wilt .
Dan kom je meer in de marginale spelers groep.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 november 2016 door van geil --
sevillana
 sevillana - zaterdag 19 november 2016 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 19:27 schreef FR-Henk het volgende:
Fijn, eigenzinnig geluid van Jansen.
Al vind ik 36 competitiewedstrijden met 10 teams wel veel van hetzelfde.
Hij werpt wel wat op, het gaat hem erom hoe spelers beter kunnen worden, het lijkt mij duidelijk dat een speler niet beter wordt van een potje ballen tegen FC Bal op het Dak of zo iets. Ik zie persoonlijk wel wat in een competitie tussen bijvoorbeeld de beste 10 teams van Nederland en de beste 10 van België.
Dan is het voor de supporters ook nog een beetje te doen om uitwedstrijden te bezoeken.
Hulde aan Wim Jansen//HELD !!!
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 19 november 2016 - 19:25   quote  deeplink  
Nog geen twee weken terecht verliezen van GA Eagles (plek 18 toen) en nu eigenlijk verkondigen dat je tegen zulke clubs niet beter wordt?
Beetje misplaatste arrogantie.
Leonidas1
 Leonidas1 - zaterdag 19 november 2016 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 19:25 schreef Vincent1970 het volgende:
Nog geen twee weken terecht verliezen van GA Eagles (plek 18 toen) en nu eigenlijk verkondigen dat je tegen zulke clubs niet beter wordt?
Beetje misplaatste arrogantie.
De uitslag onderstreepte toch juist dat Feyenoord er niet beter van werd.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 november 2016 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 19:25 schreef Vincent1970 het volgende:
Nog geen twee weken terecht verliezen van GA Eagles (plek 18 toen) en nu eigenlijk verkondigen dat je tegen zulke clubs niet beter wordt?
Beetje misplaatste arrogantie.
+1

In mijn ogen; ondanks overduidelijke verschillen in budget, zie je hetzelfde in Engeland. Iedereen kan van elkaar winnen, uit- of thuiswedstrijd. Maakt het juist 'leuk' in die competitie, of welke conpetitie dan ook. Mensen komen daarvoor naar het stadion.

Sorry to say, maar die GAE fans hebben toch de dag/week van hun leven als ze onverwachts van de koploper winnen..?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 november 2016 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 19:51 schreef Leonidas1 het volgende:

[..]

De uitslag onderstreepte toch juist dat Feyenoord er niet beter van werd.
Eens!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 november 2016 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 21:31 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

+1

In mijn ogen; ondanks overduidelijke verschillen in budget, zie je hetzelfde in Engeland. Iedereen kan van elkaar winnen, uit- of thuiswedstrijd. Maakt het juist 'leuk' in die competitie, of welke conpetitie dan ook. Mensen komen daarvoor naar het stadion.

Sorry to say, maar die GAE fans hebben toch de dag/week van hun leven als ze onverwachts van de koploper winnen..?
Ja, leuk. Maar je wordt er als Feyenoord niet beter van
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 november 2016 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 18:37 schreef sevillana het volgende:

[..]

Hij werpt wel wat op, het gaat hem erom hoe spelers beter kunnen worden, het lijkt mij duidelijk dat een speler niet beter wordt van een potje ballen tegen FC Bal op het Dak of zo iets. Ik zie persoonlijk wel wat in een competitie tussen bijvoorbeeld de beste 10 teams van Nederland en de beste 10 van België.
Dan is het voor de supporters ook nog een beetje te doen om uitwedstrijden te bezoeken.
Hulde aan Wim Jansen//HELD !!!
Zeker hulde aan Wim Jansen,werd tijd dat iemamd zoals hij zijn mond eindelijk eens open doet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 november 2016 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 21:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar je wordt er als Feyenoord niet beter van
Ja het hele Nederlandse voetbal word slechter van hoe het de laatste jaren gaat.
broer van Ted
 broer van Ted - zaterdag 19 november 2016 - 22:00   quote  deeplink  
Goed voor hun , het seizoen is al geslaagd. Groetjes uit de Congo!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 november 2016 - 22:02   quote  deeplink  
Groetjes terug
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 november 2016 - 22:06   quote  deeplink  
293d8oh.jpg
van geil
 van geil - zaterdag 19 november 2016 - 22:06   quote  deeplink  
Haha
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 19 november 2016 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 22:00 schreef broer van Ted het volgende:
Goed voor hun , het seizoen is al geslaagd. Groetjes uit de Congo!
Hahaha!
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 november 2016 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 21:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar je wordt er als Feyenoord niet beter van
Je wordt er beter van in die zin dat je niemand mag onderschatten. Toornstra gaf het zelf (oo een bepaalde manier) toe. Iedereen, op het forum, alle Feyenoorders, niet-Feyenoorders, dachten dat we wel ff zouden winnen. Ik ook, ondanks mijn pessimisme. Dan maakt het de conpetitie dus 'leuk' als je voor dit soort verrassingen kan komen te staan. En ja, ik heb me ook ontzettend kut gevoeld door die nederlaag, want onnodig.

Maar als er iemand kan relativeren ben jij het wel, dus ik denk dat je goed weet wat ik bedoel.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 november 2016 - 22:30   quote  deeplink  
Ja. Ik liep de polonaise nog niet.

Maar je wordt er beter van qua mentale weerbaarheid. Misschien.
Maar AZ mag je ook niet onderschatten. Heerenveen en Vitesse ook niet.
Hetzelfde op toch wat hoger niveau.

Je leert als voetballer niet zo veel van 90 minuten lang tegen een muur van onwil te lopen.
Kijk vandaag bijvoorbeeld naar Barcelona. Leuk voor Malaga, maar beide elftallen hebben er qua ontwikkeling geen reet aan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 november 2016 - 22:53   quote  deeplink  
Voetballen tegen 10 verdedigers word niemand beter van idd
van geil
 van geil - zaterdag 19 november 2016 - 22:54   quote  deeplink  
Juist wel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 november 2016 - 22:56   quote  deeplink  
Tuurlijk
van geil
 van geil - zaterdag 19 november 2016 - 23:04   quote  deeplink  
Dat is wat Jansen bedoelt.
Dan moet je terug vallen op voetbal.
Snel spelen. mensen passeren , acties maken etc etc.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 november 2016 - 23:40   quote  deeplink  
Ik schrik. Mss ligt het aan mijn beschonken bui, maar ik denk dat ik het mss eens eens kan zijn met die geile ;)
ar
 ar - zaterdag 19 november 2016 - 23:41   quote  deeplink  
Voetbal intelligentie idd.
Maar er is altijd de angst voor balverlies op het moment dat bijna iedereen druk zet.
Vaak gevolgd door een dodelijke counter.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 november 2016 - 00:22   quote  deeplink  
We hebben de minste tegengoals maat..
Leonidas1
 Leonidas1 - zondag 20 november 2016 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 00:22 schreef RenatoBos het volgende:
We hebben de minste tegengoals maat..
Feyenoord 28-7
PSV 20-6

Bron:AD

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5179
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wim Jansen: ''Eredivisie met de tien beste clubs''









0.0128240