BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Wat brengt de toekomst? Speelronde 14

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 25 november 2016 - 12:05   quote  deeplink  
Trump is niet de enige die die moeite heeft met de media. Feyenoordsupporters zullen er mee moeten leven dat het favoriete onderwerp van de vaderlandse sportjournalistiek Ajax is. De commissie aankopen voor Ajax is wekelijks op de zondagavond bijeen op de landelijke televisie. Onze goeie ouwe Wim Jansen moet de aankopen zelf opleiden op Varkenoord. Een Bergkamp of Dolberg heeft dat nog niet opgeleverd. En Dolberg is gewoon een toevalstreffer die niets met beleid te maken heeft. Met onder andere Wijnaldum, de Vrij, Clasie, Karsdorp, Vilhena, Woudenberg, van Beek, Mulder Kongolo en Vincent Janssen boert men aardig.

Er wordt hoog opgegeven over de opleiding van Feyenoord maar door de lamlendige beslissing Jong Feyenoord niet aan de Jupiler League of daaronder te laten deelnemen duurt het te lang voordat talent gehard doorbreekt naar de top. Aankopen als van der Heijden, Veijenovic, Botteghin, Gustaffson, Kramer, Elia en Jorgensen onderstrepen het feit dat de jeugdopleiding op papier goed is maar in de praktijk weinig oplevert voor Feyenoord1. Doorstroming naar het eerste is er feitelijk nauwelijks.

Wim Jansen mag dan veel verstand van voetbal en opleiden hebben zijn plannen druisen in tegen het volkse karakter van de sport. Daarnaast is het dus zo dat ik vraagtekens zet bij het rendement van Varkenoord in die zin dat het geen landskampioenschappen oplevert. Men leidt op voor de premier league in het gunstigste geval of voor subtoppers en lagere divisies in het eigen land. Misschien dat Jansen er via bevriende makelaars aan verdient maar de supporters worden vooralsnog niet echt verwend.

Nadat iemand bij Manunited de special one had ingefluisterd dat winst van de Europa League directe plaatsing in de CL oplevert werd tegen het goeie ouwe Feyenoord op Old Trafford dan toch maar de eerste keus opgesteld. Met 2 doelpunten verschil winnen van Fenerbahce lijkt me lastig worden.

Internationaal lijkt alleen Ajax min of meer de aansluiting te kunnen houden. PSV, AZ en Feyenoord houden het 1 helft vol en daarna vallen de wielen van de wagen. Goed blijven oefenen.

Hier dan op basis van hoop, geloof en liefde (Petrus 1:3-12) mijn voorspellingen voor de komende speelronde:

Go Ahead Eagles - Willem II 1-3

Wat Feyenoord niet lukte laat Willem II zien.

Vitesse - Excelsior 3-0

Makkie voor de Arnhemmers


PSV - ADO den Haag 3-1


Ging niet echt veel beter zonder Luuk de Jong in Madrid.

PEC Zwolle - FC Groningen 3-1

Als PEC wat aanvallender speelt dan in de Kuip moet het lukken.

NEC - FC Twente 2-2

De nederlaag in Amsterdam was ruim maar toch wel geflatteerd.

Sparta Rotterdam - Roda JC 1-3

De Koempels parkeren de bus en 1 van die onbekende Afrikanen scoort drie keer uit de counter.


SC Heerenveen - Ajax 1-3


Heel lang geleden toen KJ Huntelaar bij de Friezen in dienst was maakten ze het de Amsterdammers wel eens moeilijk. Streppel durft niet te kiezen voor Veerman dus het zal zondag ook niet lukken punten te snoepen. Het spreekt voor zich dat ik hoop er totaal naast te zitten.

AZ - Heracles Almelo 4-0

Het is een beetje 1 wedstrijd geniaal en daarna 42 wedstrijden niks bij Armenteros.

FC Utrecht - Feyenoord 1-2

Ajax voert de druk hoog op en om kampioen te worden zal Feyenoord zich geen misstap meer kunnen veroorloven. Botteghin is goed uitgerust en El Ahmadi zal wel weer mee doen. Kortom ik ben vol vertrouwen.

Recept van de week:

Voor de afwisseling de enige pasta die ik te pruimen vind:

Fusili met spinazie, prei basilicum en stukjes kalkoen. Fruit de prei en voeg daarna de gekruide kalkoenstukjes toe. Als deze gaar zijn de spinazie toevoegen en laten slinken. Op het laatst de basilicum toevoegen en eventueel zure room. Ook lekker met spekjes en een weinig Parmezaanse kaas. Fusili a dente koken. Je kan de pasta als gaar mixen met het gebaksel. Serveren met rucola met walnoten en mango voor het vrouwtje.

Smakelijk!

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje. En we gaan met hotsen knotse Kuijt en Tapia voor de dubbel!

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas




Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Wat brengt de toekomst? Speelronde 14









0.0079739