BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 27 november 2016, 14:30); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 25 november 2016 - 15:16   quote  deeplink  
heerenveen-ajax_logo.jpg

Na alweer een heerlijk avondje Europees voetbal lonkt in de Eredivisie een, op papier, lastige wedstrijd voor Ajax. Ajax zit in een heerlijke flow. Na de slechte seizoensstart is Ajax enorm goed op dreef. Sinds het echec tegen FK Rostov wisten alleen Celta de Vigo, Feyenoord en AZ een puntje te pakken tegen Ajax. De overeenkomst tussen deze duels is dat deze allen op vreemde bodem werden gespeeld. Aangezien Heerenveen 4e staat in de Eredivisie is dit duel dus eigenlijk gewoon een topper in de Eredivisie. Bovendien zullen de Friezen ook gezien hebben dat Ajax eigenlijk alleen kwetsbaar is buiten de eigen ArenA.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 55 duels tegen SC Heerenveen. Daarvan won Ajax er 36 en gingen er 10 verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. Het laatste puntverlies tegen Heerenveen stamt uit augustus 2013 toen het in Friesland 3-3 werd. Van de laatste 10 onderlinge duels won Ajax er 7 en werd er 3 maal gelijk gespeeld. Ajax scoorde in de wedstrijd 34 maal en kreeg 13 goals tegen. Duels tussen Ajax en Heerenveen zijn dus vaak doelpuntrijke ontmoetingen tussen ploegen die graag aanvallend voetbal spelen.

Onder Jurgen Streppel is Heerenveen bezig aan een uitstekend seizoen. Vooral de maanden september en oktober waren uitstekend voor de Fean. De Friezen bleven 10 wedstrijden opgeslagen waarvan er maar liefst 8 werden gewonnen. Eind oktober en begin november kwam echter de klad er in. Heerenveen heeft de afgelopen 3 wedstrijden niet gewonnen. Tegen Feyenoord en Vitesse werd gelijk gespeeld en tegen Sparta werd het 2e verlies van dit seizoen geïncasseerd. Desondanks draaien de Friezen ontzettend goed met 23 punten uit 13 wedstrijden, slechts 3 minder als PSV, en een doelsaldo van 26 voor en 15 tegen.

Heerenveen speelt in een 4-3-3 formatie met veel dreiging langs de flanken. Vleugelaanvallers Larsson en Zeneli zijn niet alleen lastig en technisch vaardig, ze scoorden ook nog regelmatig. Tezamen met spits Ghoochannejhad (succes met uitspreken) waren ze verantwoordelijk voor 16 van 25 Heerenveen goals. Linksback Marzo is met 4 asissts de gedeelde assistkoning samen met Larsson wat ook weer toont hoe gevaarlijk Heerenveen over de vleugels is. Verder is Heerenveen regelmatig gevaarlijk met afstandsschoten en vrije trappen.

Bij Ajax kregen veel basisspelers afgelopen donderdag rust. Slechts 3 spelers die normaliter basisspeler zijn stonden tegen Panthinaikos binnen de lijnen. Voor het duel tegen Heerenveen zijn, de weer in genade aangenomen, Bazoer en Ziyech vraagtekens door hun fysieke gesteldheid. El Ghazi en Gudelj maken nog altijd geen deel uit van de selectie. Voor Gudelj lijkt dit permanent te zijn nadat een gesprek met de leiding van Ajax op niets uit liep. Daarnaast liet Kenny Tete tegen PAO zien weer helemaal terug te zijn waardoor Bosz in een luxepositie zit en keuzes moet maken.

Krul is op de weg terug maar zal waarschijnlijk eerst nog minuten maken bij Jong Ajax. Onana zal waarschijnlijk gewoon op doel staan. Voor hem lijken Sinkgraven, Viergever en Sanchez zekerheden. Vooralsnog lijkt Veltman ook nog te kunnen rekenen op een basisplaats, hoewel Joel de hete adem van Kenny zal voelen. Op het middenveld zullen Schone, Klaassen en Ziyech spelen tenzij die laatste niet voldoende herstelt is van zijn ziekte. Zijn eventuele vervanger zal Bazoer, Nouri of Van de Beek heten. Voorin lijken Younes, Dolberg en Traore weer het vaste aanvalstrio te vormen.

De beelden zijn van de uitwedstrijd van vorig seizoen toen het 0-2 werd voor Ajax door 2 goals van Arek Milik.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 25 november 2016 - 15:46   quote  deeplink  
Super topic Eide.

Erg benieuwd naar deze pot.

Heerenveen valt aan, ben benieuwd of het defensief beter staat dan tegen AZ...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 november 2016 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 november 2016 - 15:46 schreef remco k het volgende:
Super topic Eide.

Erg benieuwd naar deze pot.

Heerenveen valt aan, ben benieuwd of het defensief beter staat dan tegen AZ...
hoop niet dat herenveen dit aangaat passen en er een open pot van maken...
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 25 november 2016 - 19:12   quote  deeplink  
Ajax is in goede doen en als ze scherp beginnen is Heerenveen te doen. ik zeg; 0-2.
p111
 p111 - vrijdag 25 november 2016 - 21:17   quote  deeplink  
mooie topic zoals gewoonlijk altijd leuke wedstrijden tegen Heereveen 0-2
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 26 november 2016 - 12:35   quote  deeplink  
Ik zie wel kansen voor Ajax tegen Heerenveen. Heerenveen is een aanvallende ploeg, waardoor achterin automatisch meer speelruimte ontstaat. Dit komt Ajax morgen goed uit, als dat mee zit. Ik verwacht wel een 1-2 of een 1-3 overwinning, hierdoor.
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 november 2016 - 15:07   quote  deeplink  
Deze wedstrijd wordt toch wel een soort van examen voor Ajax. Heerenveen is een onberekenbare tegenstander, die op dit moment wel heel erg herkenbaar speelt.

Het kan alle kanten op gaan. Uiteraard hoop ik op een overwinning van Ajax, maar mijn verstand zegt een gelijkspel: 2-2
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 26 november 2016 - 17:27   quote  deeplink  
Ik verwacht ook een leuke open wedstrijd waarin het verschil zit in de individuele klasse van Ajax. Daarom zie ik Ajax gewoon winnen van Heerenveen. Komt goed Pietje!
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 november 2016 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 17:27 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik verwacht ook een leuke open wedstrijd waarin het verschil zit in de individuele klasse van Ajax. Daarom zie ik Ajax gewoon winnen van Heerenveen. Komt goed Pietje!
Haha. Ik hoop dat je gelijk krijgt. In Heerenveen kan het best lastig zijn.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 november 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 15:07 schreef Pietje het volgende:
Deze wedstrijd wordt toch wel een soort van examen voor Ajax. Heerenveen is een onberekenbare tegenstander, die op dit moment wel heel erg herkenbaar speelt.

Het kan alle kanten op gaan. Uiteraard hoop ik op een overwinning van Ajax, maar mijn verstand zegt een gelijkspel: 2-2
nu hoop ik dat je verstand je in de steek laat :P
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 november 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 18:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nu hoop ik dat je verstand je in de steek laat :P
Haha.
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 november 2016 - 18:12   quote  deeplink  
Ik hoorde zojuist op de radio dat Hakim Ziyech fit is om te spelen.
Eide
 Eide - zaterdag 26 november 2016 - 18:46   quote  deeplink  
Ziyech, Riedewald en Bazoer zijn er allemaal bij.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 18:46 schreef Eide het volgende:
Ziyech, Riedewald en Bazoer zijn er allemaal bij.
Dat is heel mooi.
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 13:27   quote  deeplink  
CyRKOaZXgAA6Gpk.jpg
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 13:27 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]
Dus toch weer Veltman als rechtsback i.p.v. Tete... Bizar na afgelopen donderdag.
hjf
 hjf - zondag 27 november 2016 - 13:35   quote  deeplink  
Wat een super topic Eide. Je had er blijkbaar de tijd voor. Ik durf mij niet aan een voorspelling te wagen. Het is bij Heerenveen vaak alles of niets. Tegen PSV en Feijenoord hebben ze het fantastisch gedaan. Ze hebben 2 geweldige buitenspelers, die bij ons niet zouden misstaan. Bovendien is er wel een verschil bij Heerenveen met of zonder Stijn Schaars.
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 13:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dus toch weer Veltman als rechtsback i.p.v. Tete... Bizar na afgelopen donderdag.
Tete heeft zich enorm goed laten zien, maar Veltman is een stabiele en goede kracht geweest tot nu toe. Ik snap wel dat Bosz hem niet meteen laat vallen. Ik denk dat het voor Tete een kwestie is van de kansen pakken die er gaan komen. Vergeet niet dat Veltman al wat kaarten heeft en dat er een schorsing aan zit te komen.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 14:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Tete heeft zich enorm goed laten zien, maar Veltman is een stabiele en goede kracht geweest tot nu toe. Ik snap wel dat Bosz hem niet meteen laat vallen. Ik denk dat het voor Tete een kwestie is van de kansen pakken die er gaan komen. Vergeet niet dat Veltman al wat kaarten heeft en dat er een schorsing aan zit te komen.
Dat is zeker waar, Eide, maar toch had ik verwacht dat Tete juist vandaag zijn opwachting zou maken, om het aanvallend "geweld" van de flanksaanvallers van Heerenveen in toom (proberen) te houden. Misschien dat hij later in de wedstrijd mag invallen.
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 14:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, Eide, maar toch had ik verwacht dat Tete juist vandaag zijn opwachting zou maken, om het aanvallend "geweld" van de flanksaanvallers van Heerenveen in toom (proberen) te houden. Misschien dat hij later in de wedstrijd mag invallen.
Misschien dat Bosz juist daarom voor een pure verdediger als Veltman kiest.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 november 2016 - 14:22   quote  deeplink  
Ook ik hoop dat Tete zolang mogelijk meespeelt.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 14:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien dat Bosz juist daarom voor een pure verdediger als Veltman kiest.
Dat zal ook wel de reden zijn. Het lijkt me een wedstrijd te gaan worden, waarin de Ajaxverdedigers het moeilijk kunnen krijgen, met een aantal kaarten tot gevolg. Heerenveen heeft een aantal zeer behendige vleugelspelers en makkelijk scorende middenvelders. Ik ben er niet gerust op.
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 14:36   quote  deeplink  
Zwak begin zeg, zat ruimte maar Ajax laat zich makkelijk vast zetten.
046afca
 046afca - zondag 27 november 2016 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 14:36 schreef Eide het volgende:
Zwak begin zeg, zat ruimte maar Ajax laat zich makkelijk vast zetten.
Kvind ziyech vrij geforceerd spelen tot nu toe
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 14:41   quote  deeplink  
Erg rommelig. Ik zie de tactiek van Heerenveen met een dubbele dekking voor Dolberg
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 14:42   quote  deeplink  
En Younes heeft niet veel in te brengen
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 14:45   quote  deeplink  
En Veltman heeft het moeilijk
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 14:50   quote  deeplink  
Goede redding van Onana, daar zag Sinkgraven er niet goed uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 november 2016 - 14:52   quote  deeplink  
Verdediging is weer een rommeltje. Onze buitenspelers verliezen continu de bal bij een actie. Ik weet het niet, enkel dat het weleens een slechte wedstrijd kan worden.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 november 2016 - 14:52   quote  deeplink  
Ajax moet wel geconcentreerd blijven, want Heerenveen had 2 goede momenten tot scoren.
Ajax maakt het zichzelf moeilijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 november 2016 - 14:53   quote  deeplink  
Sinkgraven wisselen!
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 14:54   quote  deeplink  
Wat een gelul. Niks aan de hand bij die gele kaart.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 14:54 schreef remco k het volgende:
Wat een gelul. Niks aan de hand bij die gele kaart.
Volgens mij ook niet. Hij speelde toch echt de bal!
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 14:56   quote  deeplink  
Wederom tegen een voetballende ploeg. En wederom gewoon de mindere in de eerste periode van de wedstrijd. Heerenveen gaat slordig met de mogelijkheden om.

Defensief is het gewoon slecht zoals het staat.

En ik blijf erbij dat dit echt met schone begint. Stap zo vaak als een klein kind in en wordt dan gewoon overlopen. Ook nu al weer een keer of 4 gebeurt
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:00   quote  deeplink  
Er wordt weer eens op f jes niveau gefloten. Ieder fysiek contact wordt afgefloten.

Onbegrijpelijk dat de knvb dat niet veranderd.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 14:56 schreef remco k het volgende:
Wederom tegen een voetballende ploeg. En wederom gewoon de mindere in de eerste periode van de wedstrijd. Heerenveen gaat slordig met de mogelijkheden om.

Defensief is het gewoon slecht zoals het staat.

En ik blijf erbij dat dit echt met schone begint. Stap zo vaak als een klein kind in en wordt dan gewoon overlopen. Ook nu al weer een keer of 4 gebeurt
Ik vind de problemen toch vooral bij de beide backs hoor en ook wordt er veel te veel balverlies voorin geleden.
046afca
 046afca - zondag 27 november 2016 - 15:03   quote  deeplink  
Wat een grasmat..
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 15:04   quote  deeplink  
Oei Dolberg, die had er in gemoeten!
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 15:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind de problemen toch vooral bij de beide backs hoor en ook wordt er veel te veel balverlies voorin geleden.
Backs spelen niet goed. Maar kijk voor de grap eens waar iedere keer de pass gegeven mag worden. Dat gebeurt keer op keer als Schone verkeerd stapt of niet eens in de buurt is.

Daar geef ik hem overigens niet de schuld van hoor. Tegen niet voetballende ploegen is hij daar de beste optie die we hebben. Maar niet tegen voetballende ploegen zoals Heerenveen en Az.
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 15:04   quote  deeplink  
Goede actie van Sinkgraven en Younes. Jammer dat Dolberg over schiet.
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:05   quote  deeplink  
Sorry hoor. Maar het lijkt nergens op.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 15:06   quote  deeplink  
En weer een knappe redding van Onana
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:06   quote  deeplink  
Zyech trouwens net als traore dramatisch.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Backs spelen niet goed. Maar kijk voor de grap eens waar iedere keer de pass gegeven mag worden. Dat gebeurt keer op keer als Schone verkeerd stapt of niet eens in de buurt is.

Daar geef ik hem overigens niet de schuld van hoor. Tegen niet voetballende ploegen is hij daar de beste optie die we hebben. Maar niet tegen voetballende ploegen zoals Heerenveen en Az.
Ik ben het wel met je eens dat het voor geen meter loopt
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:07   quote  deeplink  
Heerenveen gewoon de bovenliggende partij. En dan ben je hee kwetsbaar met deze manier van spelen.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 15:10   quote  deeplink  
En iedereen glijdt maar uit...
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2016 - 15:07 schreef remco k het volgende:
Heerenveen gewoon de bovenliggende partij. En dan ben je hee kwetsbaar met deze manier van spelen.
Eens. Ze spelen met poep in de broek!
Eide
 Eide - zondag 27 november 2016 - 15:13   quote  deeplink  
Doen Traore en Ziyech vandaag ook mee?
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:15   quote  deeplink  
En wederom zo veel oplossingen vooruit en dichtbij en makkelijk. En dan moeilijk doen en lange kutballen spelen.
remco k
 remco k - zondag 27 november 2016 - 15:16   quote  deeplink  
Sinkgraven in de rust wisselen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 27 november 2016, 14:30); 0 - 1









0.0079369