BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 22 januari 2017, 12:30); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
pth
 pth - zondag 22 januari 2017 - 14:20   quote  deeplink  
Met zo veel technisch vermogen moet je nu toch gewoon de bal in de ploeg kunnen houden en deze middelmatige ploeg - met wel heel inzet en beleving - eenvoudig van je af kunnen houden. Heb het.nog niet gezegd of weer zo'n blinde hijs naar voren.
Loetje
 Loetje - zondag 22 januari 2017 - 14:20   quote  deeplink  
Heel slim Justin
046afca
 046afca - zondag 22 januari 2017 - 14:21   quote  deeplink  
Wat een bevalling
Loetje
 Loetje - zondag 22 januari 2017 - 14:21   quote  deeplink  
YES!
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 januari 2017 - 14:22   quote  deeplink  
Wat ben ik blij :)
Eide
 Eide - zondag 22 januari 2017 - 14:22   quote  deeplink  
Zo, winnen is winnen. Punt erachter, op naar volgende week.
pth
 pth - zondag 22 januari 2017 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

En toch is het verreweg de beste selectie. De Younes van vorig jaar, de Dolberg zoals weken geleden en een El Ghazi en vorm is met afstand de meest gruwelijke voorhoede van de Eredivisie. Alleen de vorm is heel ver weg.
Misschien dat je gelijk hebt, maar om kampioenskandidaat te zijn moeten er minstens twee achter zitten die ook gruwelijk goed zijn. Er is helemaal geen druk op de basisspelers in de voorhoede simpelweg omdat er te weinig achter zit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2017 door pth --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 januari 2017 - 14:23   quote  deeplink  
Er was voor mij maar 1 man of the match. Niet Schöne, maar Viergever. Wat speelde hij lekker vandaag. Echt wat een baas vandaag. Niet altijd goed, maar vandaag een dikke 10. Ook continu de back-up van Sinkgraven!
Loetje
 Loetje - zondag 22 januari 2017 - 14:24   quote  deeplink  
Geen beste wedstrijd terwijl je zoveel beter bent. Utrecht heeft gegokt op inzet en passie, iets wat bij Ajax ook eindelijk eens aanwezig was hier. Inzet was er dit keer namelijk wel degelijk. Ajax was goed tot aan 20 meter voor de goal van Utrecht en daar ligt de dag vandaag het probleem van Ajax. Neemt niet weg dat ik de zege buitengewoon verdiend vind.

Overigens, ik kan genieten wat Kluivert daar doet op het einde. Even balletje weg trappen en even hinderen en ontregelen. Flikken ze bij ons zo vaak.
Loetje
 Loetje - zondag 22 januari 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Er was voor mij maar 1 man of the match. Niet Schöne, maar Viergever. Wat speelde hij lekker vandaag. Echt wat een baas vandaag. Niet altijd goed, maar vandaag een dikke 10. Ook continu de back-up van Sinkgraven!
Jup. Geen mooie verdediger maar wel heel degelijk. Soms heel zwak maar ook veel vaker dan mensen hier zeggen, erg sterk!
pth
 pth - zondag 22 januari 2017 - 14:25   quote  deeplink  
Op zich goed commentaar van Fox, het was boeiend maar dat was het dan ook ... Met alle respect voor Kutrecht (oh nee, ik heb helemaal geen respect voor die sukkels), dit zooitje dravers zou je totaal van het kastje naar de muur moeten spelen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 22 januari 2017 - 14:26   quote  deeplink  
3 punten in de knip, leuke wedstrijd, maar snel vergeten en op naar volgende week zondag thuis tegen Den Haag om 14.30 uur.
En doooorrrrrrr......
Eide
 Eide - zondag 22 januari 2017 - 14:29   quote  deeplink  
Laat ik beginnen te zeggen dat dit een terechte overwinning was. Utrecht loerde op fouten maar had voetballend weinig te vertellen. Ajax speelde zeker niet goed, zelfs niet acceptabel, maar was daarmee toch echt wel beter als Utrecht. Helaas uitte dat zich nauwelijks in kansen.

Er waren eigenlijk maar 3 Ajacieden die een positieve vermelding verdienen. Schone vanwege de prachtige goal, Onana die weer stabiel keepte en rust uitstraalde en Viergever die na 2 zwakke wedstrijden weer eens een goede pot op de mat legde.

Daar staat tegenover dat Sinkgraven het erg moeilijk had, Dolberg onzichtbaar was en de Younes te weinig brengt. El Ghazi was actief maar zakte na een goed eerste half uur ver weg. Doordat de weinig van de vleugels komt valt alles dan op de schouders van Klaassen en Ziyech die echter geen aanspeelpunten vooruit hebben. Dan krijg je dus van de wanhoopsschoten van enorme afstand waar Ziyech nog bijna succesvol mee was.

Uiteindelijk heb je dan toch de perfecte knal nodig om de wedstrijd te beslissen waarmee Schone maar weer eens heeft aangetoond hoe belangrijk hij is voor Ajax.
Brandje
 Brandje - zondag 22 januari 2017 - 14:31   quote  deeplink  
Na eerst een vlag uit de Galgenwaard mee te hebben genomen volgen vandaag de drie punten. Heerlijk hoor deze! Altijd goed vandaag? Nee zeker niet. Dik verdiend? Ja absoluut.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 januari 2017 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:31 schreef Brandje het volgende:
Na eerst een vlag uit de Galgenwaard mee te hebben genomen volgen vandaag de drie punten. Heerlijk hoor deze! Altijd goed vandaag? Nee zeker niet. Dik verdiend? Ja absoluut.
De vlag heeft het niet overleefd! Die ging op in een Brandje! De 3 punten kunnen ons in ieder geval niet ontvallen! ;-)
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 22 januari 2017 - 14:37   quote  deeplink  
Geweldig !!!!! 3 punten in Utrecht !!!!! Heerlijk dit. Proficiat allemaal. Mijn zondag kan niet meer stuk. Nu hoerenveen nog ff 3 puntjes meenemen uit lampegat en deze dag is perfect.haha...
hjf
 hjf - zondag 22 januari 2017 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Er was voor mij maar 1 man of the match. Niet Schöne, maar Viergever. Wat speelde hij lekker vandaag. Echt wat een baas vandaag. Niet altijd goed, maar vandaag een dikke 10. Ook continu de back-up van Sinkgraven!
110% mee eens vriend. Wederom weer goed gezien van je. We hebben veel over hem zitten zeiken (en vaak ook terecht), maar vandaag was hij veruit de beste man van het veld. Utrecht is vandaag door ons met eigen middelen bestreden. Eerlijk gezegd had ik dit nooit verwacht. Maar nu zie je weer dat enerzijds statistieken niet alles zeggen en anderzijds dat Utrecht op eigen veld te verslaan is.
hjf
 hjf - zondag 22 januari 2017 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:29 schreef Eide het volgende:
Laat ik beginnen te zeggen dat dit een terechte overwinning was. Utrecht loerde op fouten maar had voetballend weinig te vertellen. Ajax speelde zeker niet goed, zelfs niet acceptabel, maar was daarmee toch echt wel beter als Utrecht. Helaas uitte dat zich nauwelijks in kansen.

Er waren eigenlijk maar 3 Ajacieden die een positieve vermelding verdienen. Schone vanwege de prachtige goal, Onana die weer stabiel keepte en rust uitstraalde en Viergever die na 2 zwakke wedstrijden weer eens een goede pot op de mat legde.

Daar staat tegenover dat Sinkgraven het erg moeilijk had, Dolberg onzichtbaar was en de Younes te weinig brengt. El Ghazi was actief maar zakte na een goed eerste half uur ver weg. Doordat de weinig van de vleugels komt valt alles dan op de schouders van Klaassen en Ziyech die echter geen aanspeelpunten vooruit hebben. Dan krijg je dus van de wanhoopsschoten van enorme afstand waar Ziyech nog bijna succesvol mee was.

Uiteindelijk heb je dan toch de perfecte knal nodig om de wedstrijd te beslissen waarmee Schone maar weer eens heeft aangetoond hoe belangrijk hij is voor Ajax.
Wat een geweldige analyse Eide. Ik had dit niet kunnen verbeteren. Chapeau!!
hjf
 hjf - zondag 22 januari 2017 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:37 schreef bertus bikkel het volgende:
Geweldig !!!!! 3 punten in Utrecht !!!!! Heerlijk dit. Proficiat allemaal. Mijn zondag kan niet meer stuk. Nu hoerenveen nog ff 3 puntjes meenemen uit lampegat en deze dag is perfect.haha...
Jij ook Bertus.
remco k
 remco k - zondag 22 januari 2017 - 15:49   quote  deeplink  
In mijn optiek heel simpel. Gewoon drie punten uit Utrecht en dat zijn er meer dan anders.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 22 januari 2017 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 15:49 schreef remco k het volgende:
In mijn optiek heel simpel. Gewoon drie punten uit Utrecht en dat zijn er meer dan anders.
Dat zeg ik.
En doorrrrr.....

De jacht op feyenooit is begonnen ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 22 januari 2017 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 16:42 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
En doorrrrr.....

De jacht op feyenooit is begonnen ;-)
Die is al vanaf de eerste dag van het seizoen bezig.
Brandje
 Brandje - zondag 22 januari 2017 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Er was voor mij maar 1 man of the match. Niet Schöne, maar Viergever. Wat speelde hij lekker vandaag. Echt wat een baas vandaag. Niet altijd goed, maar vandaag een dikke 10. Ook continu de back-up van Sinkgraven!
Nou vooruit. Viergever was zeer goed vandaag. Al moet ik toch zeggen dat elke kans van Utrecht voortkwam doordat onze linkerkant helemaal open lag dus ik blijf hem positioneel zeer zwak vinden. Dus de aanval van Utrecht over onze rechterkant en dan lag de kany van Viergever toch steeds echt open.
Ik verbaas mij elke week des te meer over Sinkgraven. Ik vind het razend knap dat nog geen aanvaller, ook Europees, hem echt de baas is. Die jongen groeit met de week.
Eide
 Eide - zondag 22 januari 2017 - 18:21   quote  deeplink  
Ik vond Sinkgraven vandaag wel een van z'n minste wedstrijden spelen. Verder met je eens hoor, maar vandaag niet goed.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 januari 2017 - 18:24   quote  deeplink  
Hahahahahahahahahahahahaha....de 'nep' boeren verliezen van de 'echte'boeren......leuker wordt het niet. Er is geen ploeg waar ik zo'n hekel aan heb dan aan die boeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2017 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 januari 2017 - 18:33   quote  deeplink  
Zo jammer dit, had niet gehoeven.
Brandje
 Brandje - zondag 22 januari 2017 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 18:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Hahahahahahahahahahahahaha....de 'nep' boeren verliezen van de 'echte'boeren......leuker wordt het niet. Er is geen ploeg waar ik zo'n hekel aan heb dan aan die boeren.
Te snel pik. Maar ik heb vooralsnog liever dat Feyenoord twee ploegen heeft die op ze jagen ipv een.
Bovendien zie ik bij psv niks waarom ik bang voor ze moet worden op dit moment.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2017 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zondag 22 januari 2017 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 18:21 schreef Eide het volgende:
Ik vond Sinkgraven vandaag wel een van z'n minste wedstrijden spelen. Verder met je eens hoor, maar vandaag niet goed.
Ik vond hem gek genoeg prima spelen. Moet ik wel zeggen dat ik de eerste helft niet alles heb gezien maar die jongen, vaak verdedigend door Younes in de steek gelaten, maakt een indrukwekkende groei door.
p111
 p111 - zondag 22 januari 2017 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:24 schreef Loetje het volgende:
Geen beste wedstrijd terwijl je zoveel beter bent. Utrecht heeft gegokt op inzet en passie, iets wat bij Ajax ook eindelijk eens aanwezig was hier. Inzet was er dit keer namelijk wel degelijk. Ajax was goed tot aan 20 meter voor de goal van Utrecht en daar ligt de dag vandaag het probleem van Ajax. Neemt niet weg dat ik de zege buitengewoon verdiend vind.

Overigens, ik kan genieten wat Kluivert daar doet op het einde. Even balletje weg trappen en even hinderen en ontregelen. Flikken ze bij ons zo vaak.
Kluivert is een kanjer
p111
 p111 - zondag 22 januari 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:29 schreef Eide het volgende:
Laat ik beginnen te zeggen dat dit een terechte overwinning was. Utrecht loerde op fouten maar had voetballend weinig te vertellen. Ajax speelde zeker niet goed, zelfs niet acceptabel, maar was daarmee toch echt wel beter als Utrecht. Helaas uitte dat zich nauwelijks in kansen.

Er waren eigenlijk maar 3 Ajacieden die een positieve vermelding verdienen. Schone vanwege de prachtige goal, Onana die weer stabiel keepte en rust uitstraalde en Viergever die na 2 zwakke wedstrijden weer eens een goede pot op de mat legde.

Daar staat tegenover dat Sinkgraven het erg moeilijk had, Dolberg onzichtbaar was en de Younes te weinig brengt. El Ghazi was actief maar zakte na een goed eerste half uur ver weg. Doordat de weinig van de vleugels komt valt alles dan op de schouders van Klaassen en Ziyech die echter geen aanspeelpunten vooruit hebben. Dan krijg je dus van de wanhoopsschoten van enorme afstand waar Ziyech nog bijna succesvol mee was.

Uiteindelijk heb je dan toch de perfecte knal nodig om de wedstrijd te beslissen waarmee Schone maar weer eens heeft aangetoond hoe belangrijk hij is voor Ajax.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Klaasen ook een redelijke wedstrijd vond spelen heel veel vuil werk gedaan heelveel meters en een paar keer er flink in gebeukt.
Brandje
 Brandje - zondag 22 januari 2017 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 21:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Klaasen ook een redelijke wedstrijd vond spelen heel veel vuil werk gedaan heelveel meters en een paar keer er flink in gebeukt.
Ook veel balverlies, zeker de eerste helft. Ik ben best fan van Davey maar heb het gevoel dat als het tempo omhoog gaat dat hij daar moeite mee heeft.
Maar misschien een raar idee maar ik zie in die Ayub wel de opvolger van Schone
Eide
 Eide - zondag 22 januari 2017 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 21:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Klaasen ook een redelijke wedstrijd vond spelen heel veel vuil werk gedaan heelveel meters en een paar keer er flink in gebeukt.
Dat is de rol van Klaassen in dit Ajax. Hij is de fysieke kracht op het middenveld. Veel meters, duels en vooral ook fel zijn en zijn ploeg daarin meenemen. Alleen daar al in vervuld Klaassen in unieke rol in dit Ajax.

Hij komt daardoor wel minder aan voetballen toe. Als de voorhoede dan ook niet draait wordt het wel moeilijk vooruit voetballen. Ajax zou juist wat minder afhankelijk moeten worden van het beuk- en sleepwerk van Klaassen.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 januari 2017 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 21:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is de rol van Klaassen in dit Ajax. Hij is de fysieke kracht op het middenveld. Veel meters, duels en vooral ook fel zijn en zijn ploeg daarin meenemen. Alleen daar al in vervuld Klaassen in unieke rol in dit Ajax.

Hij komt daardoor wel minder aan voetballen toe. Als de voorhoede dan ook niet draait wordt het wel moeilijk vooruit voetballen. Ajax zou juist wat minder afhankelijk moeten worden van het beuk- en sleepwerk van Klaassen.
vind dat beuk werk en felheid dan wel weer meevallen.. maar goed dat zijn meningen wat je ervan verwacht.. beuk werk is bij mij nigel de jong of een gatusso..
p111
 p111 - maandag 23 januari 2017 - 00:02   quote  deeplink  
He Elia je hebt wat gemist op de kinderboederij jammer man !!
Eide
 Eide - maandag 23 januari 2017 - 08:54   quote  deeplink  
Eide
 Eide - maandag 23 januari 2017 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2017 - 14:31 schreef Brandje het volgende:
Na eerst een vlag uit de Galgenwaard mee te hebben genomen...
Bizar wat zo iets voor druk mee krijgt eigenlijk. Het is geen waardevol goed of iets meer een grote historische betekenis. Dit zijn kwajongenstreken die horen bij gezonde rivaliteit. Dit zijn de streken waar je van hoort te genieten.

Misschien ben ik bevooroordeeld hoor. Ik weet uit mijn studietijd niet anders dat groepen onderling elkaar aftroeven met practical jokes, plaagstootjes en natuurlijk het meegappen van ditjes en datjes om die vervolgens zelf ergens voor te gebruiken.

Ik begrijp wel waar de vrees vandaan komt. Er zijn altijd mensen die dit soort acties niet op waarde kunnen schatten of die doorslaan in dit gedrag. Dan gaan supportershomes in vlammen op. Daar hebben wij helaas ervaring mee. Maar dat is nu niet gebeurt. Dit was een plaagstoot waar niemand opgewonden van zou moeten raken in mijn beleving.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 januari 2017 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 08:54 schreef Eide het volgende:
[ filmpje ]
Echt een heerlijk doelpunt. Blijft ook lekker om terug te zien ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 22 januari 2017, 12:30); 0 - 1









0.0112788