BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Roda jc - Ajax 12.30 uur

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 05 februari 2017 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 16:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kakkies winnen toch wel helaas.
Helaas altijd weer.....ook de wedstrijden die op papier lastig lijken en die wij zelf niet winnen. Die boeren ook trouwens...
046afca
 046afca - zondag 05 februari 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik blijf zeggen dat dit door het middenveld komt Zyech echt drama vandaag evenals Schone en Klaassen, waarbij laatstgenoemde zonder bal wel gewoon goed was en belangrijk met een goal.
Volledig mee eens.
p111
 p111 - zondag 05 februari 2017 - 16:32   quote  deeplink  
Ook psv en Feyenoord hebben het moeilijk gehad tegen Roda.Verdedigend zijn ze best goed, en het tempo van Ajax gewoon te laag.Te slordig anders had je het veel eerder afgemaakt.
nummer10
 nummer10 - zondag 05 februari 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik blijf zeggen dat dit door het middenveld komt Zyech echt drama vandaag evenals Schone en Klaassen, waarbij laatstgenoemde zonder bal wel gewoon goed was en belangrijk met een goal.
vind het wel meevallen qua middenveld.. middenveld moet natuurlijk wel de bal kwijt kunnen.. en ziyech was ook 2x dicht bij een doelpunt.. gewoon te weinig beweging voorin en acties die mislukken..

wat betreft kluivert las net da hij pas vlak voor de wedstrijd wist dat zijn vader er was.. denk wel dat dit invloed had op zijn spel..

"Het was een verrassing, ik wist er niets van", zegt Kluivert tegen de NOS. "Mijn vriendin was er ook en m'n broertjes. Het was heel leuk. Wanneer ik hoorde dat hij er was? Hij stuurde een foto van iedereen die er was. Dat was leuk. Ik zocht hem, maar heb hem niet gevonden."
p111
 p111 - zondag 05 februari 2017 - 16:40   quote  deeplink  
Ja die komt er wel is pas 17 vandaar dat het goed is dat Traore er weer is a.s week,even in de rust voor Kluivertje
Loetje
 Loetje - zondag 05 februari 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik blijf zeggen dat dit door het middenveld komt Zyech echt drama vandaag evenals Schone en Klaassen, waarbij laatstgenoemde zonder bal wel gewoon goed was en belangrijk met een goal.
Klaassen was inderdaad samen met Veltman vandaag de beste. Zonder bal weliswaar maar enorm goed!
p111
 p111 - zondag 05 februari 2017 - 19:41   quote  deeplink  
Klaasen is de laatste weken al beter en belangrijk
remco k
 remco k - zondag 05 februari 2017 - 20:59   quote  deeplink  
De laatste weken? Die speelt al vrijwel heel het seizoen heel erg goed..
Brandje
 Brandje - zondag 05 februari 2017 - 21:14   quote  deeplink  
Qua (gemiste) kansen met afstand de makkelijkste wedstrijd sinds jaren tegen Roda. Echter blijkt je kracht, je middenveld, ook meteen je achilleshiel. Ik blijf zeggen dat je met Schöne op zes te kwetsbaar bent. Was vandaag verdedigend ook weer erg matig en kan het gewoon niet belopen. Hij compenseert aan de bal wel een hoop maar de nummers zes is toch echt in beginsel een verdedigende positie en tegen het voetbal van psv en feyenoord met veel lopende mensen houd ik mijn hart vast. Ook vandaah weer had Ajax het middenveld niet echt in handen. Eigenlijk de hele competitie is dat al zo.
Ook vandaag is Bosz weer niet gered door zijn aanval want we kunnen wel blij zijn voor Younes maar hij moet vandaag minimaal drie keer scoren dus op zijn goal na wederom zeer matig tot slecht.
Conclusie. Ajax maakt het zich wederom onnodig lastig en hoorde gewoon met 0-5/0-6 van het veld te stappen maar vandaag was voor het eerst dat ik het gevoel heb dat we geen kampioen worden. Als ik de wil om te winnen en passie bij fnoord zie dan worden zij het.
nummer10
 nummer10 - zondag 05 februari 2017 - 21:52   quote  deeplink  
schone zat er toch goed tussen een paar keer.. de fouten kwamen vanaf links ans younes weer eens zijn man liet lopen en sinkgraven tegen 2 kwam te staan.. younes mag er van mij ook per direct af als traore terug is.. kluivert naar links.. maar goed misschien heeft nu de flow weer tepakken.. hij heeft er straks igg concurentie bij.. misschien wel goed..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 februari 2017 - 22:03   quote  deeplink  
Man van de wedstrijd was voor mij vandaag Onana. Wederom een sterk optreden en er voor gezorgd dat Ajax op sommige momenten op de been bleef. Er waren een aantal spelers bij Ajax die in negatieve zin opvielen en dat waren Younes, Dolberg en Ziyech. We wijzen wel continu maar de eerste 2 maar het valt mij op dat Ziyech nog geen enkele wedstrijd in de buurt van zijn niveau van Twente is gekomen. En zijn spel is al een groot aantal weken matig.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 februari 2017 - 22:03   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 februari 2017 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 05 februari 2017 - 22:30   quote  deeplink  
Ik vond Appie trouwens goed invallen.
Brandje
 Brandje - zondag 05 februari 2017 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 21:52 schreef nummer10 het volgende:
schone zat er toch goed tussen een paar keer.. de fouten kwamen vanaf links ans younes weer eens zijn man liet lopen en sinkgraven tegen 2 kwam te staan.. younes mag er van mij ook per direct af als traore terug is.. kluivert naar links.. maar goed misschien heeft nu de flow weer tepakken.. hij heeft er straks igg concurentie bij.. misschien wel goed..
Ik heb niet over fouten maar simpelweg verdedigend te kort komen voor die positie. Eigenlijk op elk vlak. Dat hij een paar ballen onderschept vind ik echt een drogreden.
nummer10
 nummer10 - maandag 06 februari 2017 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 22:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik heb niet over fouten maar simpelweg verdedigend te kort komen voor die positie. Eigenlijk op elk vlak. Dat hij een paar ballen onderschept vind ik echt een drogreden.
denk toch dat wij zelf wat over het hoofd zien eerlijk gezegt.. word door elke voetbalkenner juist geprezen op die positie.. stuurt, brengt rust, onderschept, verdeelt het spel... tjah alles zit er wel in.. dat hij verdedigend dan misschien minder is dan een echte verdedigende middenvelder maar brengt dan die andere dingen wel weer neem ik zelf dan wel op de koop toe.. denk dat het soort voetballer schone en dan ook nog verdedigend toppers zijn heel schaars is..
remco k
 remco k - maandag 06 februari 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 21:52 schreef nummer10 het volgende:
schone zat er toch goed tussen een paar keer.. de fouten kwamen vanaf links ans younes weer eens zijn man liet lopen en sinkgraven tegen 2 kwam te staan.. younes mag er van mij ook per direct af als traore terug is.. kluivert naar links.. maar goed misschien heeft nu de flow weer tepakken.. hij heeft er straks igg concurentie bij.. misschien wel goed..
Je moet eens verder kijken als daar waar de bal is. Want bij vrijwel iedere mogelijkheid die Roda had, kwam de pass uit het middenveld. Hij stap zo vaak verkeerd uit en is positioneel defensief gewoon niet heel sterk.
nummer10
 nummer10 - maandag 06 februari 2017 - 22:39   quote  deeplink  
als dat zo was dat het schone zijn fouten waren was dit allang uitgelicht.. sorry heb iets meer vertrouwen in de echte kenners..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 07 februari 2017 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 14:26 schreef remco k het volgende:
Defensief niet best vandaag. Genoeg kansen gecreëerd.

Punten in tas en snel weer weg uit dat zuiden.

Goed is trouwens anders.

Ik hoop echt dat Youness er nu door heen is. Want zolang vertrouwen krijgen kan eigenlijk niet. Nu wordt het tijd om dat terug te betalen.
Younes scoorde aan de rechterkant, misschien kan hij daar beter staan? Ik zie bij Feijenoord gewoon een linksbenige links en rechtbenige rechts staan, dan krijgt Dolberg misschien ook meer ballen? Voorzetten zijn op dit moment echt dramatisch bij Ajax. Kan niet wachten tot Traore er weer is, want sinds hij weg is is het echt kut met peren daar voorin. Kluivert op links, Traore op rechts en Younes op de bank
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 februari 2017 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 22:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Man van de wedstrijd was voor mij vandaag Onana. Wederom een sterk optreden en er voor gezorgd dat Ajax op sommige momenten op de been bleef. Er waren een aantal spelers bij Ajax die in negatieve zin opvielen en dat waren Younes, Dolberg en Ziyech. We wijzen wel continu maar de eerste 2 maar het valt mij op dat Ziyech nog geen enkele wedstrijd in de buurt van zijn niveau van Twente is gekomen. En zijn spel is al een groot aantal weken matig.
Klopt hij heeft dat niveau nog niet maar is toch nog best belangrijk hoor. Dolberg is inderdaad redelijk onzichtbaar en Younes scoort nu wel maar die is al een half jaar kut. Afgelopen zondag ergerde ik me ook weer aan hem gaat alleen maar voor zijn eigen dribbel.
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2017 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2017 - 22:39 schreef nummer10 het volgende:
als dat zo was dat het schone zijn fouten waren was dit allang uitgelicht.. sorry heb iets meer vertrouwen in de echte kenners..
Echte kenners? Je bedoelt mensen die voetbal kijken en op basis van wat ze zien hun mening geven?
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2017 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 01:05 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Younes scoorde aan de rechterkant, misschien kan hij daar beter staan? Ik zie bij Feijenoord gewoon een linksbenige links en rechtbenige rechts staan, dan krijgt Dolberg misschien ook meer ballen? Voorzetten zijn op dit moment echt dramatisch bij Ajax. Kan niet wachten tot Traore er weer is, want sinds hij weg is is het echt kut met peren daar voorin. Kluivert op links, Traore op rechts en Younes op de bank
Elia is rechtsbenig en speelt op links. Berghuis is links en speelt op redhts.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 februari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 07:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Echte kenners? Je bedoelt mensen die voetbal kijken en op basis van wat ze zien hun mening geven?
kenners.. dus geen huis tuin en keuken trainers zoals iedereen thuus.. maar mensen die hun werk ervan hebben gemaakt.. cijfers... en cijfers zeggen toch echt dat hij 1 van de meeste onderscheppingen heeft.. als hij verdedigend zo slecht zou zijn had die die cijfers nooit gehaald..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 februari 2017 door nummer10 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 februari 2017 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 07:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Elia is rechtsbenig en speelt op links. Berghuis is links en speelt op redhts.
Haha Elia wel goede cijfers ook 7 goal 7 assist
p111
 p111 - dinsdag 07 februari 2017 - 16:51   quote  deeplink  
Elia is een van de beste linkerspitsen van Nederland na Robben.Doet pijn om het te zeggen maar het is niet anders.
Brandje
 Brandje - dinsdag 07 februari 2017 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 15:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kenners.. dus geen huis tuin en keuken trainers zoals iedereen thuus.. maar mensen die hun werk ervan hebben gemaakt.. cijfers... en cijfers zeggen toch echt dat hij 1 van de meeste onderscheppingen heeft.. als hij verdedigend zo slecht zou zijn had die die cijfers nooit gehaald..
Ga eene verder kijken net wat Remco zegt. De nummer zes is je verbinding tussen aanval en verdediging. Heel zwart/wit is zijn eerste taak de nummer tien van de tegenstander uitschakelen. Alles extra is mooi mee genomen. Zelfs een 37 jarige Kuyt was Schöne 90 minuten de baas in de Klassieker. Bosz laat Schöne als Pirlo voetballen maar zonder de steun van een Vidal en Pogba. Schöne als je laatste middenvelder is zelfmoord.
p111
 p111 - dinsdag 07 februari 2017 - 20:43   quote  deeplink  
Tegen een sterke tegenstander met veel loopvermogen is Schone te traag !!!helaas
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2017 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 15:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kenners.. dus geen huis tuin en keuken trainers zoals iedereen thuus.. maar mensen die hun werk ervan hebben gemaakt.. cijfers... en cijfers zeggen toch echt dat hij 1 van de meeste onderscheppingen heeft.. als hij verdedigend zo slecht zou zijn had die die cijfers nooit gehaald..
Dat zijn verschillende dingen, cijfers kunnen we namelijk allemaal achterhalen..

Een van onze beste vestigingsdirecteuren is een man die uit de auto branche komt. Alle andere vestigingsdirecteuren zijn doorgegroeid van uit een functie elders in het bedrijf..

Raar toch, die anderen weten er immers toch veel meer van?

Ik heb meerdere malen met trainers en mensen met andere functies in de prof voetballerij gesproken.. En eerlijk gezegd vind ik echt oprecht dat het merendeel gewoon een hoop onzin uitkraamt..

Via ons bedrijf kennen wij een van de directie leden van Zwolle en zijn daar ooit op uitnodiging een dag geweest met onze directie. En eerlijk is eerlijk, Ron Jans is wel een man die zinnige dingen zegt over het spelletje..

Maar zo veel anderen praten gewoon een hoop shit..

En eerlijk gezegd hecht ik dan een stuk meer waarde aan de mening van sommige forum leden dan van een paar oud voetballers..
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2017 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 18:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ga eene verder kijken net wat Remco zegt. De nummer zes is je verbinding tussen aanval en verdediging. Heel zwart/wit is zijn eerste taak de nummer tien van de tegenstander uitschakelen. Alles extra is mooi mee genomen. Zelfs een 37 jarige Kuyt was Schöne 90 minuten de baas in de Klassieker. Bosz laat Schöne als Pirlo voetballen maar zonder de steun van een Vidal en Pogba. Schöne als je laatste middenvelder is zelfmoord.
Jup..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 februari 2017 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 18:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ga eene verder kijken net wat Remco zegt. De nummer zes is je verbinding tussen aanval en verdediging. Heel zwart/wit is zijn eerste taak de nummer tien van de tegenstander uitschakelen. Alles extra is mooi mee genomen. Zelfs een 37 jarige Kuyt was Schöne 90 minuten de baas in de Klassieker. Bosz laat Schöne als Pirlo voetballen maar zonder de steun van een Vidal en Pogba. Schöne als je laatste middenvelder is zelfmoord.
en toch met schone door in europa als 1ste in de groep.. en doen we gewoon mee om de titel.. best raar toch ? wij weten de afspraken niet met de spelers.. misschien zakken ziyech en klaassen daarom wel zover in.. misschien staat de verdediging daarom zo ver vooruit.. waarom houden we zovaak de 0.. wie het weet mag het zeggen
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 februari 2017 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 16:51 schreef p111 het volgende:
Elia is een van de beste linkerspitsen van Nederland na Robben.Doet pijn om het te zeggen maar het is niet anders.
In huidige vorm wel ja. Hij is het een flinke periode kwijt geweest kwam geen lantaarnpaal meer voorbij. Nu hij het vertrouwen weer terug heeft is het gewoon een goede speler.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 februari 2017 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 20:43 schreef p111 het volgende:
Tegen een sterke tegenstander met veel loopvermogen is Schone te traag !!!helaas
Dat was mijn commentaar ook toen hij rechtsbuiten stond. Hij kan er vaak goed en rustig onderuit voetballen dat is een plus. Echter vooral zonder bal komt hij nu ook op 6 weer te kort.
Brandje
 Brandje - woensdag 08 februari 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 22:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en toch met schone door in europa als 1ste in de groep.. en doen we gewoon mee om de titel.. best raar toch ? wij weten de afspraken niet met de spelers.. misschien zakken ziyech en klaassen daarom wel zover in.. misschien staat de verdediging daarom zo ver vooruit.. waarom houden we zovaak de 0.. wie het weet mag het zeggen
O
Zo lust ik er ook nog wel tien. Kan je ook zeggen we zijn als nummer een in de groep omdat Onana op goal staat.
Maar noem mij nou eens een wedstrijd waarin Ajax echt heerste op het middenveld? Ik zeg niet dat het allemaal door Lasse komt maar nogmaals de nummer 6 bij Ajax is zo belangrijke positie. Daar begint het druk zetten al. Moet ook nog eens de tien van de tegenpartij uitschakelen. Aan de bal is Lasse vaak goed maar verdedigend schiet hij echt te kort.
nummer10
 nummer10 - woensdag 08 februari 2017 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2017 - 14:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

O
Zo lust ik er ook nog wel tien. Kan je ook zeggen we zijn als nummer een in de groep omdat Onana op goal staat.
Maar noem mij nou eens een wedstrijd waarin Ajax echt heerste op het middenveld? Ik zeg niet dat het allemaal door Lasse komt maar nogmaals de nummer 6 bij Ajax is zo belangrijke positie. Daar begint het druk zetten al. Moet ook nog eens de tien van de tegenpartij uitschakelen. Aan de bal is Lasse vaak goed maar verdedigend schiet hij echt te kort.
nogmaals we weten de afspraken niet wat betreft het middenveld wie en welke taken ze hebben..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 februari 2017 - 08:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2017 - 15:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nogmaals we weten de afspraken niet wat betreft het middenveld wie en welke taken ze hebben..
Lijkt mij dat een 6 ook als taak heeft met zijn man mee te lopen? Dat hij dit vaak niet bij kan houden is dus persoonlijke tekortkoming. Hierdoor geef je meer weg. Dat de trainer vooral belang hecht aan Schöne zijn aanvallende kwaliteiten is ook gewoon een keuze. Aan de bal is Schone erg nuttig op die positie weinig balverlies, rustig aan de bal, zoekt voetballende oplossingen en is niet bang om vooruit te spelen.

Wie moet er anders spelen die zowel aanvallend als verdedigend wel genoeg brengt?
Riedewald? Is daar ook minder in aanvallend opzicht. Positioneel vind ik Riedewald ook zwak. Dan blijft er weinig over Bazoer had mogelijk een optie geweest.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 februari 2017 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 08:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat een 6 ook als taak heeft met zijn man mee te lopen? Dat hij dit vaak niet bij kan houden is dus persoonlijke tekortkoming. Hierdoor geef je meer weg. Dat de trainer vooral belang hecht aan Schöne zijn aanvallende kwaliteiten is ook gewoon een keuze. Aan de bal is Schone erg nuttig op die positie weinig balverlies, rustig aan de bal, zoekt voetballende oplossingen en is niet bang om vooruit te spelen.

Wie moet er anders spelen die zowel aanvallend als verdedigend wel genoeg brengt?
Riedewald? Is daar ook minder in aanvallend opzicht. Positioneel vind ik Riedewald ook zwak. Dan blijft er weinig over Bazoer had mogelijk een optie geweest.
misschien in de toekomst... maar was er nog niet klaar voor en wou zichzelf niet bewijzen en nam de weg van de minste weerstand.. en zit nu ook niet in de basis.. als die dat daar al haalt.. maar dat is wat ik zei.. wie anders aanvallend en verdedigend sterker dan schone.. ik kan me geen 1 bedenken
remco k
 remco k - donderdag 09 februari 2017 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2017 - 15:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nogmaals we weten de afspraken niet wat betreft het middenveld wie en welke taken ze hebben..
Volgens mij lan je prima aflezen uit de wedstrijden.
remco k
 remco k - donderdag 09 februari 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 08:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

misschien in de toekomst... maar was er nog niet klaar voor en wou zichzelf niet bewijzen en nam de weg van de minste weerstand.. en zit nu ook niet in de basis.. als die dat daar al haalt.. maar dat is wat ik zei.. wie anders aanvallend en verdedigend sterker dan schone.. ik kan me geen 1 bedenken
Aanvallend zou niet zijn taak moeten zijn. Vd beek zou dat prima kunnen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 februari 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 10:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Aanvallend zou niet zijn taak moeten zijn. Vd beek zou dat prima kunnen.
dat is een mening.. heb vdbeek ook zat verdedigende fouten zien maken... daarbij vind ik het meer een type klaassen.. en geen 6
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 februari 2017 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 09:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij lan je prima aflezen uit de wedstrijden.
als schone maar voren schuift moet een klaassen en ziyech naar achteren.. zie dat niet altijd gebeuren...
remco k
 remco k - donderdag 09 februari 2017 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 13:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is een mening.. heb vdbeek ook zat verdedigende fouten zien maken... daarbij vind ik het meer een type klaassen.. en geen 6
Mag. Ik denk dat ie alles in huis heeft om een speler te worden zoals Busquets.
remco k
 remco k - donderdag 09 februari 2017 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 13:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als schone maar voren schuift moet een klaassen en ziyech naar achteren.. zie dat niet altijd gebeuren...
Schone moet niet voorbij de andere twee middenvelders gaan lopen. Als dat wel gebeurt is de balans weg en als het een opdracht is dan is het een een kapitale blunder van dr technische stad.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 februari 2017 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 16:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone moet niet voorbij de andere twee middenvelders gaan lopen. Als dat wel gebeurt is de balans weg en als het een opdracht is dan is het een een kapitale blunder van dr technische stad.
dit werkt gewoon zo.. posities overnemen van elkaar.. gebeurt zelfs bij het amateur voetbal
Brandje
 Brandje - vrijdag 10 februari 2017 - 01:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 17:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dit werkt gewoon zo.. posities overnemen van elkaar.. gebeurt zelfs bij het amateur voetbal
Je bent je nu in allemaal bochten aan het wringen maar Bosz heeft met Schöne op zes duidelijk de keuze gemaakt om voor het aanvallende te gaan. In mijn ogen een grote fout want voor de laatste keer dat ik het zeg, nummer zes met de punt naar achteren is je meest en eigenlijk enige verdedigende middenvelder. Dus Schöne kan het zich niet permitteren om voorbij een Ziyech en Klaassen te staan want die staan namelijk altijd al voor hem dus als schone dat wel doet laat hij een gat vallen. Dat leer je ook in het amateurvoetbal! Als je als verdigende speler mee naar voren gaat kijk je eerst wat je achter laat. Maw je gaat alleen mee aks het kan en Schöne heeft die luxe niet.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 10 februari 2017 - 07:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 februari 2017 - 01:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je bent je nu in allemaal bochten aan het wringen maar Bosz heeft met Schöne op zes duidelijk de keuze gemaakt om voor het aanvallende te gaan. In mijn ogen een grote fout want voor de laatste keer dat ik het zeg, nummer zes met de punt naar achteren is je meest en eigenlijk enige verdedigende middenvelder. Dus Schöne kan het zich niet permitteren om voorbij een Ziyech en Klaassen te staan want die staan namelijk altijd al voor hem dus als schone dat wel doet laat hij een gat vallen. Dat leer je ook in het amateurvoetbal! Als je als verdigende speler mee naar voren gaat kijk je eerst wat je achter laat. Maw je gaat alleen mee aks het kan en Schöne heeft die luxe niet.
Inderdaad plus dat hij het fysieke vermogen niet heeft om box-to-box te spelen. Type Strootman bv die kan makkelijker keertje opkomen omdat hij wel dat fysieke vermogen had om sneller terug te zijn om wel de controLe te houden. In Schöne zijn geval kan hij het het gewoon niet belopen.
p111
 p111 - vrijdag 10 februari 2017 - 14:03   quote  deeplink  
Misschien toch v/d Beek ? als hij aanvallende acties wat minder laat zien en zich meer op de verdedigende taken stort.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 10 februari 2017 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 februari 2017 - 14:03 schreef p111 het volgende:
Misschien toch v/d Beek ? als hij aanvallende acties wat minder laat zien en zich meer op de verdedigende taken stort.
Vind het moeilijk. Verdedigend wordt je dan misschien wel sterker maar laat van de Beek je in balbezit makkelijker voetballen. Of onder de druk vandaan? Bij balbezit(wat we meestal hebben) vind ik Schöne het prima doen. Lastige keuze
remco k
 remco k - zaterdag 11 februari 2017 - 08:32   quote  deeplink  
Ik vind dat de wedstrijd die Vd beek op 6 speelde een van de beteren van het middenveld.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 februari 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 februari 2017 - 08:32 schreef remco k het volgende:
Ik vind dat de wedstrijd die Vd beek op 6 speelde een van de beteren van het middenveld.
tjah dat is schone toch ook wekelijks... en belangrijk met zijn doelpunten... nee zie in vd beek ook geen "echte" 6... daarbij is het maar net waar de voorkeur ligt bij iedereen... mensen willen aanvallend en mooier voetbal zien.. eerder naar voren.. en dan willen we weer een echte stofzuiger die dan weer de balletjes breed of achter gaat tikken.. want denk niet dat we een echte 6 die zowel verdedigend als aanvallend sterk is hebben of aankunnen trekken.. wellicht een mooie positie voor klaassen ? maar voor mijn gevoel staat hij daar al vaak en dat bedoelde ik met posities overnemen..
remco k
 remco k - zaterdag 11 februari 2017 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 februari 2017 - 16:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah dat is schone toch ook wekelijks... en belangrijk met zijn doelpunten... nee zie in vd beek ook geen "echte" 6... daarbij is het maar net waar de voorkeur ligt bij iedereen... mensen willen aanvallend en mooier voetbal zien.. eerder naar voren.. en dan willen we weer een echte stofzuiger die dan weer de balletjes breed of achter gaat tikken.. want denk niet dat we een echte 6 die zowel verdedigend als aanvallend sterk is hebben of aankunnen trekken.. wellicht een mooie positie voor klaassen ? maar voor mijn gevoel staat hij daar al vaak en dat bedoelde ik met posities overnemen..
Je leest het niet zoals ik bedoel. Het was een van de beste wedstrijden van het gehele middenveld.

Klaassen komt daar zelden en dat moet ook zo blijven.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 februari 2017 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 07:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Elia is rechtsbenig en speelt op links. Berghuis is links en speelt op redhts.
LOL, dan kan Elia best goed voorgeven met links, iets wat younes niet kan, of ik kijk niet goed genoeg naar feijenoord. Ik zie nooit een wedstrijd van hun als ik heel eerlijk ben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Roda jc - Ajax 12.30 uur









0.0149159