BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - PSV (zondag 26 februari 2017, 14:30 uur) 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 18:38   quote  deeplink  
Feyenoord - PSV (zondag 26 februari 2017, 14:30 uur]

2rvyh5t.jpg

Datum & tijdstip: Zondag 26 februari 2017, 14:30 uur
Locatie: De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: Nijhuis..

34dqvxd.jpg

Eindelijk weer een topper in de Kuip. De boertjes komen op bezoek. Willen we deze concurrent van ons afschudden deze competitie is het zaak de drie punten in eigen huis te behouden. Zal niet makkelijk worden want PSV heeft in 2017 nog geen punt laten liggen. Niet dat ze overtuigend spelen maar ze pakken de punten ook. Zo ook hun wedstrijd tegen NEC dit weekend.

PSV was oppermachtig voor de pauze,al had het moeite een gaatje te vinden in de verdedigingsmuur. Voor de 1-0 had het ook een penalty nodig (charge Bikel op Bergwijn) en Van Ginkel benutte die. NEC kwam langszij na een snelle uitval over links:de pass van Fomitschov was fraai, de afronding van Messaoud schitterend.

Na rust,juist toen NEC wat meer naar voren speelde,sloeg PSV voor een tweede keer toe,via Ramselaar, die na een pass van Pröpper in twee instanties scoorde. In blessuretijd trof Moreno nog de lat, maar kort daarna scoorde De Jong wel.

Zelf hebben we moeizaam gewonnen van ADO den Haag door een knappe goal van Karim. Na een slechte eerste helft begonnen we de tweede helft goed, nadat Karim de 0-1 had gemaakt zakte het helaas weer in en werd het weer billenknijpen..

Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 157 duels tegen PSV. Daarvan won Feyenoord er 62 (39,5%) en gingen er 56 (35,7%) verloren. 39 (24,8%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 237 keer, een gemiddelde van 1,51 goals per wedstrijd. PSV stelde daar 252 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,61 per wedstrijd.

Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 1,8 punten gehaald hebben en uit 1,1. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.

De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1931-1932: 6-0. In 1979-1980 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen PSV. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1932-1933, toen Feyenoord won met 3-8. In 2010-2011 ging Feyenoord onderuit met 10-0 in een uitwedstrijd bij PSV, een record.

Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam:
Datum Wedstrijd Uitslag
24-02-2013 Feyenoord-PSV 2-1
01-12-2013 Feyenoord-PSV 3-1
22-03-2015 Feyenoord-PSV 2-1
17-01-2016 Feyenoord-PSV 0-2
31-07-2016 Feyenoord-PSV 0-1 ( Johan Cruijff schaal)

Laatste 5 ontmoetingen in Eindhoven:
Datum Wedstrijd Uitslag
30-01-2013 PSV-Feyenoord 2-1 KNVB beker
13-04-2014 PSV-Feyenoord 0-2
18-12-2014 PSV-Feyenoord 4-3
30-08-2015 PSV-Feyenoord 3-1
18-09-2016 PSV - Feyenoord 0-1

Verslag van de heenwedstrijd van dit seizoen:

FEYENOORD VERSTEVIGT KOPPOSITIE IN EINDHOVEN

2m6stjk.jpg

Koploper Feyenoord heeft de voorsprong op PSV uitgebouwd naar vijf punten. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst klopte de Eindhovenaren zondagmiddag in eigen huis met 0-1. Eric Botteghin was de gevierde man door na 82 minuten uit een corner voor de enige treffer van de wedstrijd te zorgen.

Dat Feyenoord zou winnen in het Philips Stadion, zouden na het eerste half uur weinig mensen hebben voorspeld. Tot die tijd was het vooral een kwestie van tegengehouden en overleven geweest voor de ploeg van Van Bronckhorst. Waar de thuisploeg in de eerste vijftien minuten alleen gevaarlijk werd via een vrije trap van Jetro Willems (net over), daar zag doelman Brad Jones in het tweede kwartier wat vaker een PSV’er van dichtbij. Drie keer was dat Luciano Narsingh, maar even zo vaak kwam de Feyenoord-goalie als winnaar uit de strijd, waarbij hij eenmaal uitstekend werd geholpen door de opnieuw uitblinkende Karim El Ahmadi.

De grootste kans voor Feyenoord ontstond na 35 minuten, toen Nicolai Jørgensen op de rand van buitenspel werd weggestuurd door Dirk Kuyt. De spits treuzelde echter te lang, waardoor Willems nog kon ingrijpen op het moment dat Jørgensen wilde gaan schieten.

Ook in andere kansrijke situaties oogde Feyenoord niet altijd honderd procent scherp, wat wellicht te maken had met de wedstrijd van afgelopen donderdag tegen Manchester United. Slechts 65,5 uur zat er tussen het eindsignaal van het duel met de Engelsen en de aftrap in het Philips Stadion, terwijl twee dagen langer de tijd had gehad om te herstellen van de midweekse wedstrijd tegen Atlético Madrid. Desondanks had Van Bronckhorst voor dezelfde elf gekozen als donderdag, ongetwijfeld omdat die spelers het tactische plan toen uitstekend uitvoerden.

kdabsp.jpg

Nadat Feyenoord het eerste kwartier na rust vrij makkelijk had overleefd, voerde de coach zijn eerste wissel door. Met Bilal Basaçikoglu voor Berghuis hoopte Van Bronckhorst voor wat meer diepte en snelheid in het spel te kunnen zorgen, maar Feyenoord kwam ook in het laatste half uur niet veel aan aanvallen meer toe. Een van de weinige keren dat de ploeg in het Eindhovense strafschopgebied verscheen, blokte Nicolai Isimat-Mirin een schot van Tonny Vilhena met de arm, maar dat was voor scheidsrechter Kevin Blom onvoldoende aanleiding om een strafschop te geven.

In het laatste kwartier vloeiden de kracht bij Feyenoord verder weg. Niet alleen de ruimtes op het veld maar ook de druk van PSV werd groter, wat na 81 minuten leidde tot een grote kans voor Gastón Pereiro. Brad Jones greep echter voortreffelijk in en stond daarmee indirect aan de basis van de Feyenoord-goal die een minuut later viel.

Uit een corner kwam de bal voor de voeten van Botteghin, die van dichtbij snoeihard de 0-1 tegen de touwen schoot. De Braziliaan, die in verdedigend opzicht opnieuw het toonbeeld van onverzettelijkheid was, liet daarmee het met 1.600 Feyenoord-supporters gevulde uitvak ontploffen. Dat kreeg ook Jones in de allerlaatste slotseconde voor elkaar, door te redden op een Eindhovense kopbal en Feyenoord de gedroomde afsluiting van een zware week te bezorgen.

nl7kzr.jpg

2qlsmwx.jpg
2ymsxs6.jpg
24onhip.jpg

Samenvatting PSV - Feyenoord 2016-2017

(https://youtu.be/Qt7MfT2Z1Vs)

Terugblik op de 1-0 overwinning van Feyenoord op bezoek bij PSV

(https://youtu.be/WsyVt_zFCrk)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2017 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 18:38   quote  deeplink  
5-0 Hoppaaaaaaaa
piet de paler
 piet de paler - zondag 19 februari 2017 - 18:38   quote  deeplink  
Kom maar op
van geil
 van geil - zondag 19 februari 2017 - 18:41   quote  deeplink  
Na de wedstrijd van vandaag bulk ik van het zelfvertrouwen.
5-1
ar
 ar - zondag 19 februari 2017 - 18:41   quote  deeplink  
18-0
Stylzz
 Stylzz - zondag 19 februari 2017 - 19:04   quote  deeplink  
Geen idee. Maar we verliezen niet.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 19:53   quote  deeplink  
Speelronde 24 is als volgt..

15ry49f.jpg
tomson
 tomson - zondag 19 februari 2017 - 20:09   quote  deeplink  
2-0 ... THOU SHALL NOT PASS !!!
piet de paler
 piet de paler - zondag 19 februari 2017 - 20:10   quote  deeplink  
Alleen geef je psv zulke kansen als ado dan gaat het moeilijk worden
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 19 februari 2017 - 20:13   quote  deeplink  
1-1 of 2-1.
Hang van de hoeveelheid pech af.
Nibke
 Nibke - zondag 19 februari 2017 - 20:19   quote  deeplink  
0-0
Daar beginnen we maar eens mee!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 20:24   quote  deeplink  
''PSV krijgt een heel ander Feyenoord tegenover zich''

2drfak2.jpg

In VI Radio blikt Iwan van Duren na elke speelronde terug op de wedstrijd van Feyenoord. Vandaag wonnen de Rotterdammers met veel moeite van ADO Den Haag. Dat het een lastige wedstrijd zou worden, zag de clubwatcher van Feyenoord al aankomen. “Dit zijn de gevaarlijke wedstrijden, de bananenschillen. En Feyenoord lag bijna op de grond.”

“Dat Vilhena erbuiten werd gehouden sloeg over op de spelers. Ze dachten: ‘we gaan het hier wel even doen’. Zoals vaker de afgelopen weken ging de eerste kans van de tegenstander er niet in, maar dat kan niet eeuwig duren. Feyenoord mag heel dankbaar zijn dat ze hier nog zo weg komen”, aldus Van Duren.

Van Duren is daarnaast kritisch op het spel van aanvoerder Dirk Kuyt. “Hij lijdt veel balverlies, het hele seizoen al. Dat is levensgevaarlijk, het levert veel problemen op.
Dat zal Van Bronckhorst ook gezien hebben.” Het slechte spel van Feyenoord vandaag zegt volgens Van Duren niks over de kraker tegen PSV volgende week. “PSV krijgt een heel ander Feyenoord tegenover zich. En Feyenoord een heel ander PSV.”
piet de paler
 piet de paler - zondag 19 februari 2017 - 20:47   quote  deeplink  
Feyenoor lag b i j n a op de grond , welke wedstrijd heeft Iwan zitten kijken dan? Of zat hij lekker bij sparta gratis te drinken? Tja ado had kansen maar lagen wij bijna op de grond?
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 19 februari 2017 - 21:00   quote  deeplink  
Gelijkspel zou ook een bananenschil zijn geweest piet
Stylzz
 Stylzz - zondag 19 februari 2017 - 21:08   quote  deeplink  
Precies
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 19 februari 2017 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 20:47 schreef piet de paler het volgende:
Feyenoor lag b i j n a op de grond , welke wedstrijd heeft Iwan zitten kijken dan? Of zat hij lekker bij sparta gratis te drinken? Tja ado had kansen maar lagen wij bijna op de grond?
Vraag mij af welke wedstrijd jij dan gekeken heb?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 19 februari 2017 - 21:44   quote  deeplink  
3 - 1
piet de paler
 piet de paler - maandag 20 februari 2017 - 06:38   quote  deeplink  
Ik heb 3 kansen gezien van ado jij meer dan? Over een hele wedstrijd. Ik vind dan niet dat je b i j na op de grond ligt. Het was vooral opportunistisch wat ado liet zien. Maar je kunt ook overdrijven.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 februari 2017 - 07:26   quote  deeplink  
Drie kansen weggeven tegen de nummer laatst
de bluffer
 de bluffer - maandag 20 februari 2017 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 20:47 schreef piet de paler het volgende:
Feyenoor lag b i j n a op de grond , welke wedstrijd heeft Iwan zitten kijken dan? Of zat hij lekker bij sparta gratis te drinken? Tja ado had kansen maar lagen wij bijna op de grond?
Als Feyenoord Zondag veel kansen krijgt en de Gloeilampen winnen met 1-0
wat mail je dan. Kansen moet je benutten die tellen niet alleen de uitslag
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 februari 2017 - 08:35   quote  deeplink  
Krijg jij mails van Piet?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 februari 2017 - 09:34   quote  deeplink  
'Ik hoop dat het Feyenoord-publiek zich zondag roert. Lekker vijandig sfeertje'

15nrrra.jpg

Marco van Ginkel heeft veel zin in de topper van aankomende zondag. PSV speelt dan tegen koploper Feyenoord. Het is de laatste kans voor de Eindhovenaren om nog mee te doen om de titel en de eerste keer dat Van Ginkel met PSV tegen Feyenoord speelt.

"Het wordt voor mij de eerste keer met PSV in De Kuip, vorig seizoen waren PSV en Chelsea nog in onderhandeling", vertelt Van Ginkel in het Eindhovens Dagblad. "Ik hoop dat het publiek zich zondag roert. Een lekker vijandig sfeertje, dat maakt zo'n topper extra mooi." In De Telegraf: "Als wij daar weten te winnen, dan hoop ik ze dat een beetje gaan shaken. Zoiets probeer je wel te creëren."

Met Van Ginkel lijkt PSV sterker en beter. De aanvallende middenvelder benutte ook een strafschop tegen NEC. "Ik had het vertrouwen dat ik 'm erin zou schieten. Ik zat er in de bus toevallig al even aan te denken. Ik had het gevoel dat er deze wedstrijd eentje kon komen. Je kiest gewoon een hoek en moet niet twijfelen. Als je dan met overtuiging schiet, dan moet die bal erin gaan. De volgende ga ik ook wel nemen. Ik hoop dat hiermee het issue van de penalty's gesloten kan worden."
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 februari 2017 - 09:34   quote  deeplink  
Jetro Willems erkent: ‘Ze doen het echt als team, het is een echte topploeg’

2dhirtu.jpg

Jetro Willems weet dat het volgende week erop of eronder is voor PSV. De regerend landskampioen gaat op bezoek bij Feyenoord, de huidige koploper. De achterstand van PSV op de Rotterdammers bedraagt liefst acht punten. Jetro Willems won vorig seizoen pas voor het eerst in competitieverband bij Feyenoord en weet zodoende als geen ander dat PSV het traditioneel lastig heeft in De Kuip.

Willems wil niet naar het verleden kijken; de linksback benadrukt dat PSV met een goed gevoel naar Rotterdam zal afreizen. "We beseffen dat we daar nu ook de punten moeten pakken. Als we niet winnen, wordt het heel lastig. Dat weten we", zo vertelt Willems in gesprek met De Telegraf. Het team van Phillip Cocu liet in de zes competitieduels na de jaarwisseling nog geen enkel punt liggen, maar Feyenoord heeft al acht Eredivisieduels op rij gewonnen en boekte zes clean sheets op rij.

Willems is onder de indruk van de prestaties van Feyenoord. "Zij doen het goed en hebben een houvast, want ze blijven winnen. Dat doen ze echt als team." Het is PSV om te laten zien dat ook zij een hecht team zijn. "Feyenoord is een echte topploeg.

Als je zelf de eerste twee kansen niet benut, dan maken zij ’m wel." Feyenoord was in de onderlinge ontmoeting in Eindhoven duidelijk de mindere, maar scoorde vlak voor tijd toch: 0-1. "Het zal zondag zeker niet gemakkelijk gaan. Maar niets is onmogelijk en met die mentaliteit moeten we daarheen gaan."
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 februari 2017 - 12:02   quote  deeplink  
FEYENOORD PSV LIVESTREAM GRATIS KIJKEN. FOX LIVE STREAM 26 FEBRUARI 2017

http://www.tourdefrance-2015.com/live/feyenoord-psv-livestream-gratis-kijken-fox-live-stream-26-februari-2017/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 20 februari 2017 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 06:38 schreef piet de paler het volgende:
Ik heb 3 kansen gezien van ado jij meer dan? Over een hele wedstrijd. Ik vind dan niet dat je b i j na op de grond ligt. Het was vooral opportunistisch wat ado liet zien. Maar je kunt ook overdrijven.
GHB in je Jack Daniëls gisteren.?
piet de paler
 piet de paler - maandag 20 februari 2017 - 17:52   quote  deeplink  
Ik blijf erbij en ik had niet gedronken, je blijft igespannen kijken. Maar bekijk nu de wedstrijd eens zonder emotie.
Je zal zien dat feyenoord zich niet echt inspande, op dat kut kunstgras. Ik zeg niet dat het goed is of was maar het hoogst haalbare was een gelijkspel en zelfs daar hebben ze 1 kans voor gehad , maar ja jullie mening is ook goed
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 februari 2017 - 17:56   quote  deeplink  
Gelijkspel was een schande geweest Piet.
piet de paler
 piet de paler - maandag 20 februari 2017 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 17:56 schreef Stylzz het volgende:
Gelijkspel was een schande geweest Piet.
Dat wel, maar het was maar een uitval en gewoon 3 punten zo wint psv in 2017 zijn meeste wedstrijden.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 februari 2017 - 19:04   quote  deeplink  
T is ook prima, dit zijn rot wedstrijden.
Nibke
 Nibke - maandag 20 februari 2017 - 20:19   quote  deeplink  
Wie gaat Gio zondag opstellen?
Kongolo niet fit? Toornstra ipv Berghuis? Of toch Toornstra ipv Kuyt?
Ik ben benieuwd of we vol op de aanval gaan spelen, ik denk het niet.
ar
 ar - maandag 20 februari 2017 - 20:26   quote  deeplink  
Kongolo is nog afwachten.
Ik denk in het begin wat aftasten van beide kanten.
Maar wij zullen het initiatief nemen uiteindelijk
van geil
 van geil - maandag 20 februari 2017 - 21:42   quote  deeplink  
5-1
van geil
 van geil - maandag 20 februari 2017 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 20:19 schreef Nibke het volgende:
Wie gaat Gio zondag opstellen?
Kongolo niet fit? Toornstra ipv Berghuis? Of toch Toornstra ipv Kuyt?
Ik ben benieuwd of we vol op de aanval gaan spelen, ik denk het niet.
Kuyt op rechts.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 februari 2017 - 23:33   quote  deeplink  
Oproep: Feyenoord Thuis, Gekkenhuis!

24ditdc.jpg

Aanstaande zondag heeft Feyenoord de kans om een van de twee concurrenten voor het kampioenschap af te schudden: PSV komt naar De Kuip en een overwinning op de Eindhovenaren is voldoende om die club op een schijnbaar onoverbrugbare achterstand van elf punten te zetten.

De Kuip is dit seizoen een onneembare vesting en dat moet zo blijven. Aanstaande zondag zijn de belangen nog groter dan anders en dus moet Het Legioen zich van zijn beste kant laten zien om onze club naar de overwinning te leiden.

Zoveel mogelijk spandoeken, sjaals en vlaggen moeten De Kuip sieren. Bovenal moeten zowel Feyenoord als de tegenstander de stem van Het Legioen horen. Zing, roep en schreeuw Feyenoord naar de overwinning: niets is sterker dan dat ene woord!
MMM
 MMM - dinsdag 21 februari 2017 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 21:42 schreef van geil het volgende:

[..]

Kuyt op rechts.
Kan niet meer.

Elia - Jorgensen - Berghuis
------ Toornstra ----------

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 februari 2017 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 februari 2017 - 10:04   quote  deeplink  
Mee eens. Gewoon vast team laten staan.
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 21 februari 2017 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2017 - 10:02 schreef MMM het volgende:

[..]

Kan niet meer.

Elia - Jorgensen - Berghuis
------ Toornstra ----------
Berghuis op Willems vind ik ook geen geruststellende gedachte.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 21 februari 2017 - 10:48   quote  deeplink  
Gio gaat denk ik Toornstra op rechts zetten, Kuijt achter Jorgensen en Berghuis op de bank. Kan ik mee leven.Toornstra heeft meer verdedigende kwaliteiten en Berghuis is fysiek te zwak voor dit soort wedstrijden. Voordeel van deze opstelling is dat karsdorp meer de rechterflank kan gaan bestrijken...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 februari 2017 - 12:09   quote  deeplink  
Nijhuis.
ar
 ar - dinsdag 21 februari 2017 - 12:14   quote  deeplink  
Prima
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 februari 2017 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2017 - 12:14 schreef ar het volgende:
Prima
Ik heb zeer slechte ervaringen met Nijhuis in wedstrijden tegen PSV.
Deze man was mede debet aan de historische nederlaag.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 februari 2017 - 12:30   quote  deeplink  
Kan ik me niet meer herinneren..
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 21 februari 2017 - 12:46   quote  deeplink  
Beste scheids op dit moment kan zo naar de P L in Engeland
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 februari 2017 - 13:48   quote  deeplink  
Dat is niet echt een kwalificatie
sevillana
 sevillana - dinsdag 21 februari 2017 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:44 schreef Leon FR1908 het volgende:
3 - 1
juist
ar
 ar - dinsdag 21 februari 2017 - 16:25   quote  deeplink  
Ik teken ervoor
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 21 februari 2017 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2017 - 14:41 schreef sevillana het volgende:

[..]

juist
;)
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 21 februari 2017 - 18:16   quote  deeplink  
Iets in mij zegt dat het een simpele overwinning wordt, gebaseerd op.............mijn gevoel
ar
 ar - dinsdag 21 februari 2017 - 18:17   quote  deeplink  
Mijn gevoel zegt ook dat het feest wordt.
4-0...whoppppaa

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 februari 2017 door ar --
ar
 ar - dinsdag 21 februari 2017 - 20:20   quote  deeplink  
Ik ben echt bezig met deze wedstrijd.
En dat bijna een week van tevoren.. das een poos geleden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - PSV (zondag 26 februari 2017, 14:30 uur) 2-1









0.0105390