BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Wouter Burger topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:15   quote  deeplink  
Doeg.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:17   quote  deeplink  
Feyenoord bevestigt het ook. Succes.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:34   quote  deeplink  
Wouter Burger maakt per direct de overstap naar FC Basel. De twintigjarige middenvelder wordt definitief overgenomen door de Zwitserse topclub.

"Als je als zelfopgeleide jongen Feyenoord verlaat dan moet dat mijns inziens wel voor een heel mooi, nieuw avontuur zijn", zo vertelt Burger op de clubsite. "Dat is FC Basel in mijn ogen. Dat neemt niet weg dat afscheid nemen me zwaar valt."

"Deze club, alles wat ik hier geleerd en meegemaakt heb – zowel bij Feyenoord Academy als bij het eerste elftal – neem ik als bagage en als prachtige herinnering mee naar Zwitserland. Mijn dank daarvoor is groot, net als mijn dank aan de supporters van deze schitterende club", aldus Burger
van geil
 van geil - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:36   quote  deeplink  
Succes
ar
 ar - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:39   quote  deeplink  
Hoor je niks meer van.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:40   quote  deeplink  
Ciao
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 31 augustus 2021 - 19:41   quote  deeplink  
Over 1,5 jaar bij Sparta
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 21 juni 2023 - 15:36   quote  deeplink  
Samen met Feyenoorders Quilindschy Hartman en Quinten Timber zit Wouter Burger momenteel in de selectie van Jong Oranje voor het EK dat woensdagavond om 18:00 uur begint. Voor de oud-Feyenoorder is het de beloning van een mooi seizoen bij FC Basel, waar hij in de laatste minuut de finale van de Conference League misliep.

"Iedereen bewandelt zijn eigen pad", begint Burger tegenover De Telegraaf. "Sommige carrières bloeien snel op, anderen hebben meer tijd nodig, zoals ik. Dat kan aan veel factoren liggen." In totaal speelde de middenvelder slechts zestien wedstrijden voor het eerste elftal en lukte het hem niet om definitief door te breken. "Feyenoord was toen (onder Jaap Stam en Dick Advocaat, red.) ook niet de meest stabiele ploeg. Als jonge speler heb je een team nodig dat draait. Dan heb je een grotere kans dat je jezelf gelijk kunt laten zien. Het was gewoon niet mijn moment. Maar uiteindelijk gaat het erom dat iedereen het uiterste uit zijn carrière haalt. Er leiden meer wegen naar Rome."

In de periode onder Advocaat werd duidelijk dat Burger verhuurd wilde worden om meer minuten te maken. Wegens omstandigheden verliep die verhuurperiode niet zoals gehoopt. "In mijn eerste seizoen bij Excelsior brak covid uit, waardoor ik een half jaar geen vlieguren kon maken. Bij Sparta liep het niet zoals ik zelf wilde," aldus Burger. De middenvelder kreeg naar eigen zeggen garantie op speeltijd bij Sparta, maar werd vervolgens geconfronteerd met de harde wereld van de voetballerij. "Ik vind dat ik toen goed genoeg was om te spelen, maar daar dachten ze bij Sparta anders over. Uiteindelijk ben ik er op mijn manier sterker van geworden. Maar ik had beter ergens anders naartoe kunnen gaan, waar ik mezelf op de kaart had kunnen zetten."

Toen de middenvelder terugkeerde bij Feyenoord kreeg Burger de keuze. Of hij ging voor het project van Arne Slot, van wie de oud-Feyenoorder erg onder de indruk was, of hij ging naar het buitenland. Zijn keuze viel op de tweede optie en dat heeft hem uiteindelijk genoeg mooie dingen gebracht. "Ik wilde een herstart maken in het buitenland en bij FC Basel kreeg ik die mogelijkheid. Het project sprak me aan. Ik belandde in een groep met veel jonge spelers, bij een club die hunkerde naar de successen van weleer."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Wouter Burger topic









0.0216698