BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: KNVB

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - maandag 24 april 2017 - 23:32   quote  deeplink  
Mijn vorige topic zat vol met emotie na de nederlaag in Eindhoven. Dus alsnog, waarom ik denk dat er een topic moet komen over de KNVB:

De KNVB is verplicht om er voor te zorgen dat het voetbal in NL van de hoogste kwaliteit is. Ze moeten alle hulp bieden die ze hierbij kunnen bieden. Of dat nu gaat over opleiden, coaches, of over de Europese prestaties van onze topclubs.

Ik denk dat Louis van Gaal hierin een heel belangrijke rol kan gaan spelen als 'CEO' van de KNVB. Waarom?

Deze man heeft zoveel kennis en visie getoond in de voetballerij. Hij is ook een echte beslisser. Iemand die in mijn ogen onze zwalkende vloot kan repareren en hiermee over een aantal jaren weer een grote slag kan winnen.

Hoe kun je nou bijvoorbeeld Ajax laten spelen, 2 dagen na een Europese kwartfinale? Hierdoor wordt Ajax min of meer gedwongen om of Europees of nationaal te kiezen. Het ergste is nog, na deze wedstrijd hebben ze 10! dagen rust.. Reden te meer om de wedstrijd tegen PSV te verzetten. Mocht het hier over PSV of Feyenoord gaan hadden wij daar allemaal geen enkel probleem mee.

Scheidsrechters. Deze 'leiders' zijn zwaar bepalend op dit top niveau. Helaas maken ze regelmatig verkeerde beslissingen waardoor er weer iemand benadeeld wordt. Slechte zaak. Ligt 100% bij de KNVB.

Opleiden en begeleiden van Nederlandse trainers. Heitinga geweigerd op de nieuwe coach betaald voetbal cursus las ik. Lekker bezig. Als hij aangeeft deze zware opleiding te willen volgen moet je hem als KNVB helemaal volgooien met kennis en kunde. In plaats van te zeggen dat hij met zijn 87! interlands niet genoeg ervaring heeft. Bullshit.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik hoop dat er nu eindelijk eens een keer iets gedaan wordt aan het afbrokkelen van de oersterke Oranje leeuw. Ze laten hem in Zeist duidelijk in zijn hempje staan.
Brandje
 Brandje - maandag 24 april 2017 - 23:59   quote  deeplink  
Waren wij vorig seizoen maar wat blij dat we psv troffen na een zware achtste finale tegen Atletico. Zeker het moment waarop je dit topic opent is wachten op reacties over dat kutvogeltje met die eierdop op zijn kop.
Wat ik wel vreemd vind is dat Ajax vorig seizoen 5x na een EL wedstrijd uit moest spelen en dit seizoen was het 6x. Dat moet de knvb wel beter gaan verdelen en gewoon drie keer uit en drie keer thuis maar we moeten niet gaan janken over de wedstrijd tegek psv na een kwartfinale. Dat hóórt erbij en nogmaals, vorig seizoen vonden wij dat de boertjes zich niet zo moesten aanstellen al speelden zij op dinsdag of woensdag. Maar komop he, we zijn nog steeds Ajax en mekkeren doen ze maar in Lampegat of die havenstad.

Over de leiding kan ik mij wel meer vinden en het zat ze daar heel erg mee. Ook daar doe je niks meer aan. We stonden heel snel vijf punten achter. Hebben dat weer ingehaald om het vervolgens weer te verkloten. Toen hadden we het weer in eigen hand en verneukte de boel weer zelf. Dat Ajax nu twee seizoenen achter zelf de titel verneukt vind ik veel erger dan de dingen die zogenaamd in ons nadeel zijn. Feyenoord wordt kampioen door ons eigen falen net als dat psv dat vorig seizoen werd. Niet omdat ze beter zijn maar wij, ajax, moet gvd eens in de spiegel gaan kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 april 2017 door Brandje --
Scout2
 Scout2 - dinsdag 25 april 2017 - 01:48   quote  deeplink  
Jood heeft wel een punt hoor...
Gelijk heb je brandje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 april 2017 door Scout2 --
Eide
 Eide - dinsdag 25 april 2017 - 06:14   quote  deeplink  
Het is heel makkelijk om naar anderen te wijzen maar wij verliezen zelf potjes die we niet hoeven te verliezen. Bovendien willen we liever dat Ajax het in Europa goed doet toch? Liever dit als vormlooos en kansloos omrollen en een wanprestatie neerzetten zoals de kakkies en de lampjes.

Als je die ambities wilt waarmaken zal je andere zaken moeten overwinnen. Zo ver is Ajax nog niet, deels door een uitstekend feyenoord, deels door eigen falen. Daar kan je lang en hard over janken maar dat heeft geen enkele zin.

Dat er dingen moeten veranderen bij de KNVB is evident maar je wil, mag en moet daar als Ajax niet op rekenen of wachten. Het is wat het is. Ajax moet zich druk maken over de zaken die het in eigen hand heeft en daar alleen al ligt zat werk.
remco k
 remco k - dinsdag 25 april 2017 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 23:59 schreef Brandje het volgende:
Waren wij vorig seizoen maar wat blij dat we psv troffen na een zware achtste finale tegen Atletico. Zeker het moment waarop je dit topic opent is wachten op reacties over dat kutvogeltje met die eierdop op zijn kop.
Wat ik wel vreemd vind is dat Ajax vorig seizoen 5x na een EL wedstrijd uit moest spelen en dit seizoen was het 6x. Dat moet de knvb wel beter gaan verdelen en gewoon drie keer uit en drie keer thuis maar we moeten niet gaan janken over de wedstrijd tegek psv na een kwartfinale. Dat hóórt erbij en nogmaals, vorig seizoen vonden wij dat de boertjes zich niet zo moesten aanstellen al speelden zij op dinsdag of woensdag. Maar komop he, we zijn nog steeds Ajax en mekkeren doen ze maar in Lampegat of die havenstad.

Over de leiding kan ik mij wel meer vinden en het zat ze daar heel erg mee. Ook daar doe je niks meer aan. We stonden heel snel vijf punten achter. Hebben dat weer ingehaald om het vervolgens weer te verkloten. Toen hadden we het weer in eigen hand en verneukte de boel weer zelf. Dat Ajax nu twee seizoenen achter zelf de titel verneukt vind ik veel erger dan de dingen die zogenaamd in ons nadeel zijn. Feyenoord wordt kampioen door ons eigen falen net als dat psv dat vorig seizoen werd. Niet omdat ze beter zijn maar wij, ajax, moet gvd eens in de spiegel gaan kijken.
Eens..

En dan maakt het niet uit welke ploeg er Europees speelt..

Als je Europees speelt, speel je daarna een thuiswedstrijd tegen een van de relatief kleinere clubs..
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 april 2017 - 09:07   quote  deeplink  
De strekking van mijn verhaal is niet helemaal helder geloof ik. Niks Calimero, gewoon je topclubs sparen en in de kaart spelen. Of dit nu Ajax, PSV of Feyenoord is.

Tweede punt wat ik wil maken is dat de KNVB mee gaat werken aan een beter imago en kwaliteit op de lange termijn.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 25 april 2017 - 10:51   quote  deeplink  
Gewoon zo laten. Prima zo.
Hier wordt je hard van. Hier leer je van.
We willen naar de Europese top, dan moet je dit ook gewoon kunnen. Want als die jongens naar de Engelse of Spaanse competitie gaan speel je soms ook gewoon 3x per week met een CL wedstrijd tussendoor. Geef het tijd, laat die jongens er maar aan wennen.

Het is ook aan de clubs zelf om ervoor te zorgen dat je een waardig 'B-elftal' neer kan zetten wanneer dat nodig is.

Als de KNVB iets moet doen, is het zorgen dat je niet ieder seizoen leeggekocht wordt of kan worden. (voor zover dat mogelijk is)
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 april 2017 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 10:51 schreef Jaccio het volgende:
Gewoon zo laten. Prima zo.
Hier wordt je hard van. Hier leer je van.
We willen naar de Europese top, dan moet je dit ook gewoon kunnen. Want als die jongens naar de Engelse of Spaanse competitie gaan speel je soms ook gewoon 3x per week met een CL wedstrijd tussendoor. Geef het tijd, laat die jongens er maar aan wennen.

Het is ook aan de clubs zelf om ervoor te zorgen dat je een waardig 'B-elftal' neer kan zetten wanneer dat nodig is.

Als de KNVB iets moet doen, is het zorgen dat je niet ieder seizoen leeggekocht wordt of kan worden. (voor zover dat mogelijk is)
Mooi laatste punt. Inderdaad misschien een opzet maken voor belastingverlaging bij professionele voetballers ofzo?
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 25 april 2017 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 12:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Mooi laatste punt. Inderdaad misschien een opzet maken voor belastingverlaging bij professionele voetballers ofzo?
Nee, dan krijg je echt heel Nederland over je heen. Zou ook heel oneerlijk zijn tegenover ons, 'de gewone man'

Ik haal dat punt wel aan, maar moet er eigenlijk ook direct eerlijk bij vermelden dat ik geen idee heb hoe dat gedaan zou kunnen worden.

Er was volgens mij vroeger een regel dat een club maximaal 3 buitenlandse spelers mocht opstellen. Zo op het oog lijkt dat me de beste methode. De KNVB kan dit echter niet alleen bewerkstelligen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 april 2017 - 15:28   quote  deeplink  
Ik vind dat er een paar dingen moet veranderen in het voetbal, KNVB en de overheid.

Iedereen weet hoe belangrijk het voetbal is en hoe het bijdraagt aan de naamsbekendheid van Nederland als geheel.
Als we weer mee willen doen, dan moeten we ons blijven ontwikkelen en 1 onderdeel daarvan is dat we de top ploegen moeten beschermen voor een overvol of oneerlijk programma.

- Er moet altijd 3 dagen tussen een wedstrijd zitten, dit geldt voor alle teams die europees spelen.

- Kunstgras zorgt voor competitie vervalsing en dat moet allemaal omgezet worden naar gras, het tyope voetbal op kunstgras is ook anders en zolang we geen WK of europese finales op kunstgras spelen, moet dit gewoon niet kunnen.

- Ontslagvergoeding. Bij verkoop van een speler kan het niet zo zijn dat de club en speler extra belast worden omdat hun contract ontbonden wordt. Het is duidelijk dat de ontbinding van een contract voortkomt uit een transfer. We kunnen de buitenlandse salarissen niet bieden, maar we kunnen wel een deel van de transfersom aan de speler geven, waardoor het aantrekkelijk wordt om goede spelers langer te houden.

Verder wil ik niet klagen over het feit dat Ajax steeds uit moet na europees verband en dat ajax maar 2 dagen rust heeft, maar het is wel een feit dat alle ploegen die geen europees spelen een groot voordeel hebben, vergeleken met ploegen die EL spelen. Als je CL speelt, dan heb je wel 3 dagen rust en dat is iets wat moet veranderen.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 april 2017 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 12:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Mooi laatste punt. Inderdaad misschien een opzet maken voor belastingverlaging bij professionele voetballers ofzo?
Al die kleine landen moeten massaal gaan proberen om een transfer onder de 21 jaar naar het buitenland af te schaffen. Dit zodat jonge spelers kunnen spelen in de jaren waarin ze zich het meeste ontwikkelen. Alle spelers worden kapot gemaakt door geld en belanden op de bank. Ik vraag me echt af of zoiets mogelijk is want dit zou kwalitatief louter ten goede komen.
JOOD
 JOOD - woensdag 26 april 2017 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 17:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Al die kleine landen moeten massaal gaan proberen om een transfer onder de 21 jaar naar het buitenland af te schaffen. Dit zodat jonge spelers kunnen spelen in de jaren waarin ze zich het meeste ontwikkelen. Alle spelers worden kapot gemaakt door geld en belanden op de bank. Ik vraag me echt af of zoiets mogelijk is want dit zou kwalitatief louter ten goede komen.
Ja, ook een sterke regel. En waarom zou je daar geen 22 of 23 van maken?
Loetje
 Loetje - woensdag 26 april 2017 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 17:52 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, ook een sterke regel. En waarom zou je daar geen 22 of 23 van maken?
Omdat spelers steeds jonger doorbreken en op hun 21e al best het nodige kunnen hebben opgedaan met betrekking tot ervaring. Het moet iets zijn om te helpen, niet om te wurgen
remco k
 remco k - donderdag 27 april 2017 - 09:43   quote  deeplink  
Volgens mij regels die wettelijk gewoon niet mogelijk zijn.
JOOD
 JOOD - donderdag 27 april 2017 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 09:43 schreef remco k het volgende:
Volgens mij regels die wettelijk gewoon niet mogelijk zijn.
Je kunt toch uitzonderingen proberen te regelen? Het gaat hier om internationaal prestige. Laat Nederland weer groot worden in een aantal dingen. Trek het dan sport breed in de wet. Doe er alles aan om het niveau weer omhoog te krikken. Ik denk dat Louis van Gaal in staat is om geweldige dingen te bedenken en deze ook op topniveau te verdedigen.
Eide
 Eide - donderdag 27 april 2017 - 16:52   quote  deeplink  
Willen we dan uitzonderingen op basis van beroep? Ik heb daar eigenlijk wel moeite mee. Er zijn volgens mij veel eenvoudigere oplossingen mogelijk om het voetbal op een hoger plan te brengen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 27 april 2017 - 18:34   quote  deeplink  
Max 3 buitenlandse spelers in de basis. Denk dat dat de koopzucht van de grote clubs wel aardig tegenhoudt en spelers zullen niet snel voor een buitenlands avontuur kiezen omdat de kans op speeltijd gewoon klein is. Het dwingt clubs ook om meer op eigen jeugd te focussen
Eide
 Eide - donderdag 27 april 2017 - 20:39   quote  deeplink  
Ook dat mag wettelijk niet. Het is bij wet verboden te discrimineren, ongeacht geslacht, huidskleur, nationaliteit of beroep. Professioneel voetballer is "gewoon" en beroep en net als bij elk ander beroep mag er geen onderscheid gemaakt worden op basis van dergelijke aspecten.

Of je het nu eens bent met dergelijke zaken is punt 2, maar het is in Nederland grondwettelijk (artikel 1 van de grondwet) verboden op dergelijke gronden onderscheid te maken tussen personen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 27 april 2017 - 20:41   quote  deeplink  
Is dat de reden dat die regel er niet meer is? Ik kan me herinneren dat dat vroeger al zo was, weet alleen niet waarom ze het teruggedraaid hebben
Eide
 Eide - donderdag 27 april 2017 - 22:24   quote  deeplink  
Vroeger hanteerde de UEFA een regel waarbij een club maximaal 3 buitenlanders mocht opstellen. Vanwege Europese regelgeving, die verwijst naar het recht op gelijke behandeling (een universeel recht binnen alle EU landen), is die 3 buitenlandersregel afgeschaft.

Er wordt veel gespeculeerd over een vorm van herinvoering maar de kans is groot dat dergelijke regelgeving het gewoon niet haalt in een rechtbank.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 28 april 2017 - 02:11   quote  deeplink  
Duidelijk. Bedankt

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: KNVB









0.0096988