BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Te snel vertrokken jeugdspelers en wat is ervan geworden??

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 23 juni 2017 - 11:40   quote  deeplink  
Ik lees het steeds vaker en nu ook weer. Ajax jeugdspeler Redan tekent een contract, maar niet bij Ajax.

Is dit nu slim of eigenlijk gewoon heel dom. Als je echt heel goed bent komt je talent wel boven drijven, maar heel realistisch gezien weet je dat je kansloos bent om door te breken bij een top team in de Premier league. Simpel omdat men daar alleen iemand opsteld die al bewezen heeft dat hij het aankan.

Ik vrees dat Redan een zeer grote fout maakt. Nu pakt hij iets meer geld en zijn vader krijgt een leuke baan, maar op langere termijn zal dit hem veel meer geld gaan kosten. Daarbij heeft hij geen zaakwaarnemer, dus hij is een makkelijke prooi voor de ouders die niet veel verdienen.

Weten jullie spelers die vroeg weg zijn gegaan die het wel gehaald hebben??

Ben benieuwd, want ik heb er nog geen 1 kunnen vinden...

In de praktijk blijkt dat 95% van de spelers het uiteindelijk niet gaat redden bij zijn nieuwe liefde. Een harde conclusie, maar wel waar. Van alle talenten die de laatste tien jaar vanuit de jeugdopleiding van een Nederlandse club, naar het buitenland vertrok, is alleen Tim Krul een echte basisspeler geworden bij de club die hem een mooie toekomst beloofde.

http://www.tussendelinies.nl/nederlandse-talenten-redden-het-niet-in-het-buitenland

De link geeft een mooi verhaal aan, misschien moeten de talenten die dit overwegen even op de link klikken voordat ze een contract tekenen in het mooie Engeland...

Let wel op dat de link uit 2013 komt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 juni 2017 door Ajax we love you --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 23 juni 2017 - 12:03   quote  deeplink  
Een harde doch trieste constatering is het feit dat een kwart van de spelers inmiddels bij een amateurclub in Nederland actief is. Halfhuid, Gandu, Brouwer, Van Den Berg en Weijl zullen naar alle waarschijnlijkheid ook komend seizoen hun kunsten vertonen op de Nederlandse amateurvelden. Spelers die vol goede moed als misschien wel de beste speler van hun lichting naar het buitenland vertrokken, spelen nu in de kelders van het Nederlandse voetbal.
remco k
 remco k - vrijdag 23 juni 2017 - 12:11   quote  deeplink  
Toch wel bijzonder. Zeker aangezien alle andere voetballer op de wereld toch ook weten door te breken, en die doen dat ook echt niet allemaal in Nederland..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 juni 2017 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juni 2017 - 12:11 schreef remco k het volgende:
Toch wel bijzonder. Zeker aangezien alle andere voetballer op de wereld toch ook weten door te breken, en die doen dat ook echt niet allemaal in Nederland..
Tja, Ik denk ook dat het komt omdat in Nederland de spelers naar clubs gaan als Man utd, Chelsea etc. Als je weg gaat bij Ajax of Feijenoord in de jeugd, dan kan je beter kiezen voor Arsenal als je echt heel goed bent en anders naar "kleinere" clubs. Welke jeugdspelers komen door bij Man Utd, Real Madrid, Chelsea? Als Barca je niet in de jeugd wil hebben ben je gewoon niet goed genoeg en kan je beter blijven bij Ajax of Feijenoord. Bij PSV ben je ook kansloos.
Eide
 Eide - maandag 26 juni 2017 - 17:09   quote  deeplink  
En toch is een legitieme vraag of deze jongens het bij bijvoorbeeld Ajax dan wel hadden gered. Dat je het in het buitenland niet redt wil niet zeggen dat het in Nederland wel of zelfs waarschijnlijk wel was gelukt. Hoeveel jongens die het bij Ajax tot de A-jeugd schoppen zien we nu echt terug in de Eredivisie? Zo heel veel zullen dat er toch ook niet zijn.

Die ratio zal vast beter liggen als de 1 uit veul van dit lijstje. Tegelijkertijd staan er ook gasten op waarbij "twijfelgeval" staat die wel Oranje hebben gehaald. De lijst vertekent dus ook wel een beetje.

Het enige wat die lijst echt zegt is dat Nederlandse jeugdtalenten heel veel moeite hebben door te breken bij topclubs. Ik zou zeggen; ga rustig even kijken hoeveel 18 tot 20 jarigen er basisspeler zijn bij de topclubs. Dat zijn vragen die zichzelf onmiddellijk beantwoorden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 juni 2017 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 juni 2017 - 17:09 schreef Eide het volgende:
En toch is een legitieme vraag of deze jongens het bij bijvoorbeeld Ajax dan wel hadden gered. Dat je het in het buitenland niet redt wil niet zeggen dat het in Nederland wel of zelfs waarschijnlijk wel was gelukt.

Het enige wat die lijst echt zegt is dat Nederlandse jeugdtalenten heel veel moeite hebben door te breken bij topclubs. Ik zou zeggen; ga rustig even kijken hoeveel 18 tot 20 jarigen er basisspeler zijn bij de topclubs. Dat zijn vragen die zichzelf onmiddellijk beantwoorden.
Het gaat om top talenten, maar de vraag is terecht, zouden ze het bij Ajax wel gered hebben? Ik denk dat ze daar veel meer kans hebben dan bij een toplcub als Man utd. Dit is ook een reden waarom buitenlandse toptalenten die wel goed begeleid worden naar Ajax gaan.

Er zijn volgens mij geen basisspelers van rond de 18 - 20 jaar die in de basis staan bij Real, Barca, Man utd etc. Dus als je echt talent heb, dan moet je heel lang spelen op het tweede plan. Daarom zou ik juist voor Ajax kiezen, omdat je daar veel meer kan leren en stappen kunnen maken als je in het eerste komt op jonge leeftijd.

Ik vraag me af waarom zulke talenten kiezen voor Engeland, dit land staat verre van bekend dat het talenten een kans geeft. Eigenlijk zijn talenten daar gewoon kansloos tenij je bij een ploeg uit de championship gaat spelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Te snel vertrokken jeugdspelers en wat is ervan geworden??









0.0085790