BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Sofyan Amrabat de wegloper - topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 september 2017 - 00:48   quote  deeplink  
Amrabat staat voor lastige keuze: ''Hij is er nog niet uit''

iYvFXxdC.jpg

Sofyan Amrabat staat voor een moeilijke beslissing. De middenvelder van Feyenoord moet de keuze maken tussen het Nederlands Elftal of Marokko. Giovanni van Bronckhorst heeft hier al een aantal keer over gesproken met Amrabat. ''Hij is er nog niet uit.''

''Sofyan moet ooit een heel moeilijke keuze maken,'' vervolgt Van Bronckhorst in gesprek met De Telegraaf. Hij is in Nederland geboren, maar heeft een Marokkaanse afkomst. Hij heeft al een oefenduel voor Marokko gespeeld, maar is nog niet opgeroepen door de Nederlandse bond, maar dat moment kan natuurlijk wel komen.''

''Dick Advocaat heeft me niet gevraagd om hem te polsen, maar ik weet wel dat ze hem volgen. Maar Sofyan moet eerst naar zijn eigen ontwikkeling kijken bij de club, zodat hij in de toekomst misschien voor Oranje kan uitkomen.''

Ook bij Feyenoord klopt Amrabat aan de deur voor een basisplaats. ''Als trainer heb je het liefst keuzes. Ik ga het van wedstrijd tot wedstrijd bekijken. Het is dringen op het middenveld. De spelers ontlopen elkaar niet veel,'' zegt de trainer in gesprek met De Telegraf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 september 2017 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 23 september 2017 - 08:23   quote  deeplink  
Boeien
van geil
 van geil - zaterdag 23 september 2017 - 08:25   quote  deeplink  
Als het ei opengaat is er tegenwoordig al interesse vanuit Oranje.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 september 2017 - 15:25   quote  deeplink  
Sofyan Amrabat in voorselectie Marokko

UFk4g6AL.jpg

Sofyan Amrabat moet de komende periode een keuze maken tussen Marokko en Oranje. Bondscoach Hervé Renard hoopt de middenvelder van Feyenoord te overtuigen en heeft hem opgenomen in de voorselectie van Marokko voor de belangrijke WK kwalificatie wedstrijd tegen Gabon op zeven oktober.

Amrabat bezit zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit en speelde in het verleden voor beide jeugdelftallen. Eerder dit jaar maakte hij zijn debuut voor Marokko tegen Tunesië. Bindend is zijn keuze daarmee nog niet, omdat dit een vriendschappelijk duel betrof.

Jong Oranje-bondscoach Art Langeler heeft laten weten druk te zijn met de 'naturalisatie' van Amrabat. Mogelijk zit de oud-speler van FC Utrecht volgende week al in de definitieve selectie voor de EK-kwalificatiewedstrijden van Jong Oranje tegen Letland en Oekraïne.
ar
 ar - maandag 25 september 2017 - 17:34   quote  deeplink  
Zal Marokko wel worden
piet de paler
 piet de paler - maandag 25 september 2017 - 20:18   quote  deeplink  
Wat kiezen wil je niet rot dan lekker op, ik kan hier nog steeds kwaad om worden, ik kan nooit meer Nederlander worden. Mijn Nederlander schap werd mij afgenomen.

Zo dat is er weer uit.
van geil
 van geil - maandag 25 september 2017 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 september 2017 - 20:18 schreef piet de paler het volgende:
Wat kiezen wil je niet rot dan lekker op, ik kan hier nog steeds kwaad om worden, ik kan nooit meer Nederlander worden. Mijn Nederlander schap werd mij afgenomen.

Zo dat is er weer uit.
Gewoon even melden als vluchteling, krijg je gelijk woonruimte en vrijwel gratis zorg.
En n mooi salaris elke maand erbij.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 september 2017 - 12:25   quote  deeplink  
Sofyan Amrabat niet in definitieve selectie Marokko

Z2NWKtfL.jpg

Sofyan Amrabat is niet opgenomen in de definitieve selectie van Marokko voor de belangrijke wedstrijd tegen Gabon. De middenvelder moet de keuze maken tussen het Nederlands Elftal en Marokko. Gisteren heeft Amrabat met de KNVB gesproken.

Het niet opnemen van Sofyan Amrabat in de selectie van Marokko kan wel eens goed nieuws betekenen voor Oranje. Wanneer de 21-jarige ook maar één minuut in actie komt tijdens een officieel duel van Marokko, kan hij niet meer voor het Nederlands elftal in actie komen. Karim El Ahmadi is wel geselecteerd.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 07:49   quote  deeplink  
Amrabat: ''Heel zonde, want je doet niet voor ze onder''

NVx75f4W.jpg

Feyenoord heeft in het uitduel tegen Napoli niet weten te stunten. De thuisploeg won met 3-1. Sofyan Amrabat, doelpuntenmaker namens de Rotterdammers, stond na de wedstrijd Veronica te woord.

"Het is altijd lekker om te scoren, maar ik ben vooral ontevreden dat we hier verliezen", begint Amrabat. "We doen goed mee, hebben het meeste balbezit, maar geven dan de goals te makkelijk weg."

Waar Feyenoord tegen Manchester City in eigen huis nog kansloos was, ging het vandaag al een stuk beter. "We speelden al veel beter dan toen, maar staan toch weer met lege handen. Zij straffen elke fout gelijk af. Wij krijgen ook nog genoeg kansen, maar doen dat niet. Het is heel zonde, want je doet helemaal niet voor ze onder."

Van de laatste vijf duels verloor Feyenoord er vier. Toch wil Amrabat niet zeggen dat de ploeg zich in een dal bevindt. "Daar ben ik het niet mee eens. We verliezen vier keer, maar dat is onder andere tegen City, Napoli en met tien man tegen PSV. De wedstrijd tegen NAC was heel slecht, maar verder is het zeker niet zo dramatisch."
CobusIII
 CobusIII - woensdag 27 september 2017 - 08:18   quote  deeplink  
Maakte een fout bij het tweede doelpunt, maar ben erg gecharmeerd van zijn spel...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 08:18   quote  deeplink  

(https://youtu.be/R4Re_dqnDWU)
netsurfer
 netsurfer - woensdag 27 september 2017 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 08:18 schreef CobusIII het volgende:
Maakte een fout bij het tweede doelpunt, maar ben erg gecharmeerd van zijn spel...
Ik ook. Telkens als hij in een duel komt heb je al het gevoel dat hij daar weer glorieus als winnaar uit gaat komen, tegenovergestelde van Vilhena eigenlijk.

Hij kijkt ook altijd eerst of er een opening vooruit is, slimme speler ook.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 17:00   quote  deeplink  
Die schouderduw gisteren zegt alles overboek, wat een fysiek..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 september 2017 - 17:42   quote  deeplink  
1 van 5 veelbelovende aankopen deze zomer.
Die ene gehuurde mag terug.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 18:12   quote  deeplink  
Mag..(?)
piet de paler
 piet de paler - woensdag 27 september 2017 - 20:03   quote  deeplink  
Nieuwe uitgave van Kuijt
ar
 ar - woensdag 27 september 2017 - 20:19   quote  deeplink  
Er is maar 1 Kuyt
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 17:59   quote  deeplink  
'Amrabat op eigen verzoek niet geselecteerd voor Marokko'

xtoU0jLL.jpg

Sofyan Amrabat heeft zichzelf afgemeld voor de definitieve selectie van Marokko. Afgelopen dinsdag werd de selectie voor de belangrijke wedstrijd tegen Gabon bekend gemaakt. El Ahmadi zat hier wel bij, maar opmerkelijk genoeg maakte Amrabat er geen deel van uit.

Het doorgaans betrouwbare medium Lions de Atlas meldt dat Sofyan Amrabat zelf naar bondscoach Hervé Renard is gestapt om hem niet op te roepen. Het is niet duidelijk of de middenvelder van Feyenoord meer bedenktijd wil hebben of heeft bedankt voor Marokko. Morgen worden de selecties van het Nederlands Elftal en Jong Oranje bekend gemaakt.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 30 september 2017 - 13:03   quote  deeplink  
Derksen looft Amrabat: ''Een speler met grote toekomst''

QY4zbsgp.jpg

Sofyan Amrabat was deze week onderwerp van gesprek. De middenvelder van Feyenoord was trefzeker in het verloren duel met Napoli (3-1) en werd veelvuldig genoemd als optie voor het Nederlands elftal. Johan Derksen is onder de indruk van Amrabat, die volgens hem ook geselecteerd had moeten worden.

“Dat is een speler met een grote toekomst”, zegt De Snor in het RTL7-programma Voetbal Inside. “Wij kijken naar de Franse en Engelse competitie, daar valt op dat jongens die goed kunnen voetballen ook fysiek beresterk zijn. Amrabat heeft die combinatie ook. Dan kan je in het moderne voetbal mee.”

“Er worden Ajacieden geselecteerd voor het Nederlands elftal die geen knikker raken, zij worden erbij gehaald om ervaring op te doen”, vervolgt hij. “Neem Amrabat er ook bij dan en laat hem invallen als je 2-0 voorstaat, dan ben je van al het gezeik af. Waarom zitten die snuiters van Ajaks er in godsnaam bij? Wat een onzin, help dan Amrabat over de streep om voor Nederland te kiezen.”
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 30 september 2017 - 13:20   quote  deeplink  
Ondanks dat er de komende weken wat spelers terugkomen zou het zo maar kunnen dat ie zich toch vast in de basis weet te spelen. Vooral Vilhena moet oppassen denk ik.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 30 september 2017 - 13:38   quote  deeplink  
He, wat rot.
VVout
 VVout - zaterdag 30 september 2017 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 september 2017 - 13:38 schreef Stylzz het volgende:
He, wat rot.
Haha, speelt het weer op.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 30 september 2017 - 14:47   quote  deeplink  
Is al weken geleden geconstateerd. Tonny gaat een probleem krijgen.
Werd tijd. Wordt ie weer eens zichtbaar.
ar
 ar - zaterdag 30 september 2017 - 15:26   quote  deeplink  
Als Sofyan speelt word hij ondergesneeuwd.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 oktober 2017 - 06:09   quote  deeplink  
Amrabat over Oranje of Marokko: ''Een gevoelig onderwerp''

SYMBcy94.jpg

De naam van Sofyan Amrabat werd deze week veelvuldig genoemd rondom het Nederlands elftal. De middenvelder van Feyenoord, die tegen AZ als rechtsback speelde, zou een mogelijke optie zijn voor bondscoach Dick Advocaat. Ook het Marokkaanse team hoopt hem definitief aan te trekken als international.

In gesprek met FOX Sports wil Amrabat weinig kwijt over zijn toekomst als international. “Ik focus mij op Feyenoord. Het zijn dingen waar ik wel over praat met mijn broer, maar Feyenoord is nu het belangrijkste. Het gaat goed nu en wil niet meer uit de basiself. Ik wil mezelf ontwikkelen en elke dag beter worden. Dat is nu het belangrijkste.”

"Ik heb mezelf niet afgemeld voor Marokko. Ik heb contact gehad met de bondscoach van Marokko. Ik heb al een tijd last van mijn lies en had de keuze gemaakt om hier te herstellen. Anders blijf ik er mee rondlopen. De laatste tijd zijn er veel wedstrijden geweest, dus herstel is belangrijk. Ik heb er niets aan om met een blessure terug te komen naar Feyenoord.”

“Of ik mijn keuze al heb gemaakt? Ik wil het er verder niet over hebben. Het is een gevoelig onderwerp. Ik lees veel dingen die niet waar zijn. Elk woord wat ik er nog over zeg, is een woord teveel. Ik richt mij nu op Feyenoord.”
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 oktober 2017 - 06:10   quote  deeplink  
'Back' Amrabat: ''Een eer om in dit mooie shirt te voetballen''

S6ol5sXM.jpg

Sofyan Amrabat startte zondagmiddag in de basiself van Feyenoord. De Marokkaan begon niet op het middenveld, maar als rechtsback. Amrabat, die afgelopen zomer overkwam van FC Utrecht, speelde al eerder op die positie en kijkt met een goed gevoel terug op de wedstrijd tegen AZ (0-4 winst).

“Ik denk dat ik het redelijk heb gedaan”, zegt hij tegenover FOX Sports. “Ik had aanvallend wel meer kunnen doen, maar Steven Berghuis was goed bezig. Dat zit wel goed, dacht ik.”

“Het was wel wennen”, vervolgt hij over zijn nieuwe rol. “Ik heb heel mijn leven op het middenveld gespeeld, maar de trainer zei gisteren dat ik als rechtsback zou starten. Tuurlijk wil ik spelen en ik speel daar als het moet. Ik vind het een eer om in dit mooie shirt te voetballen. Ik doe gewoon mijn best.”

“De wedstrijdvoorbereiding was gewoon hetzelfde zoals altijd. Vorig jaar heb ik soms wel als rechtsback gespeeld, maar het is niet mijn natuurlijke positie. Ik merkte wel een paar keer dat ik teveel als middenvelder denk en het voetballend wil oplossen. In zo’n geval moet ik anders denken. Dat is gewoon een beetje wennen."
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 oktober 2017 - 06:20   quote  deeplink  

(https://youtu.be/yAySmUOYY1w)
VVout
 VVout - maandag 02 oktober 2017 - 07:20   quote  deeplink  
Voorlopig kiest ie gewoon voor Feyenoord, verstandige Marokaan.
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 oktober 2017 - 07:36   quote  deeplink  
Laat Piet t niet horen
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 oktober 2017 - 08:47   quote  deeplink  
Rechtsback. Berghuis was blij met hem.
Naast Nieuwpoort een zekerheid erbij.
En Vilhena kan de borst nat maken. Of Toornstra.
van geil
 van geil - maandag 02 oktober 2017 - 08:51   quote  deeplink  
Slag bij Nieuwpoort Henk ?
VVout
 VVout - maandag 02 oktober 2017 - 09:11   quote  deeplink  
Welk vak was die?
tomson
 tomson - maandag 02 oktober 2017 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 08:47 schreef FR-Henk het volgende:
Rechtsback. Berghuis was blij met hem.
Naast Nieuwpoort een zekerheid erbij.
En Vilhena kan de borst nat maken. Of Toornstra.
Moge Henk.. de Spanjaarden al verslagen ?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 oktober 2017 - 18:11   quote  deeplink  
Hahahaha, zal Bart me wel op m'n bek gaan slaan.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 oktober 2017 - 10:06   quote  deeplink  
Amrabat traint extra: ''Ik wil meer goals maken''

GZCMnv62.jpg

Sofyan Amrabat is tot op heden de enige Feyenoorder die dit Champions League-seizoen wist te scoren. De middenvelder, die afgelopen zomer overkwam van FC Utrecht, scoorde in de wedstrijd tegen Napoli de 3-1. Het is het tweede officiële doelpunt uit de carrière van de 21-jarige Amrabat.

In de toekomst hoopt hij vaker te scoren. “We krijgen best veel ruimte om extra te trainen”, zegt Amrabat in Feyenoord Magazine. “Het is niet altijd handig om na een training extra oefeningen te doen. Na een sprinttraining moet je bijvoorbeeld goed je rust pakken.”

“Meestal mogen we na de trainingen doortrainen op het afwerken, zolang we maar genoeg rusten”, vervolgt hij. “Ik wil mezelf elke dag ontwikkelen en beter worden. Ik wil meer goals maken, daarvoor zijn je traptechniek en het afwerken op het doel belangrijk.”
ar
 ar - dinsdag 17 oktober 2017 - 23:07   quote  deeplink  
Topper in wording
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 17 oktober 2017 - 23:09   quote  deeplink  
Hij blijft fysiek en voetballend overeind, knap. En hij laat zien dat ie eigenlijk altijd op het middenveld in de basis hoort te spelen. Dus met Nieuwkoop terug, moeten Vilhena en Toornstra vrezen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 17 oktober 2017 - 23:10   quote  deeplink  
Tis alleen zo jammer dat je geen creativiteit het elftal in kan wisselen. Misschien moet je dan toch eens hard gaan nadenken of Larsson op 10 een optie is, al is dat niet echt ideaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 oktober 2017 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - dinsdag 17 oktober 2017 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 23:10 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Tis alleen zo jammer dat je geen creativiteit het elftal in kan wisselen. Misschien moet je dan toch eens hard gaan nadenken of Larsson op 10 een optie is, al is dat niet echt ideaal.
Misschien later , nu houdt hij het nog geen half uur vol, viel overigens slecht in.
Op het middenveld loop je al snel 5 kilometer meer in een ander tempo.
Kijk naar Ziyech , die had daar heel lang moeite mee en die was fit.
Amrabat heeft net als Berghuis de x factor.
Om even on-topic te blijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 oktober 2017 door van geil --
MMM
 MMM - dinsdag 17 oktober 2017 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 23:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Hij blijft fysiek en voetballend overeind, knap. En hij laat zien dat ie eigenlijk altijd op het middenveld in de basis hoort te spelen. Dus met Nieuwkoop terug, moeten Vilhena en Toornstra vrezen.
Middenveld met die 3 vind ik in de Eredivisie geen optie.

Vilhena moet wat mij betreft uit gaan kijken.
van geil
 van geil - dinsdag 17 oktober 2017 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 23:25 schreef MMM het volgende:

[..]

Middenveld met die 3 vind ik in de Eredivisie geen optie.

Ik vind het onbegrijpelijk dat er niet is geanticipeerd op positie 9 en 10.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 oktober 2017 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 23:25 schreef MMM het volgende:

[..]

Middenveld met die 3 vind ik in de Eredivisie geen optie.

Vilhena moet wat mij betreft uit gaan kijken.
Tis allemaal teveel van hetzelfde inderdaad.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 oktober 2017 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 23:17 schreef van geil het volgende:

[..]

Misschien later , nu houdt hij het nog geen half uur vol, viel overigens slecht in.
Op het middenveld loop je al snel 5 kilometer meer in een ander tempo.
Kijk naar Ziyech , die had daar heel lang moeite mee en die was fit.
Amrabat heeft net als Berghuis de x factor.
Om even on-topic te blijven.
Eens, maar het is soms zo armoedig. Die laatste 15 minuten bijvoorbeeld, je staat met een man meer en alles wordt lang gespeeld. Feyenoord heeft teveel moeite het spel te maken, eigenlijk komen al onze kansen als op het middenveld de bal wordt veroverd, niet na langdurig balbezit.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 oktober 2017 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 23:38 schreef van geil het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat er niet is geanticipeerd op positie 9 en 10.
Ik begrijp het ook niet goed waarom Feyenoord voor die positie(s) niet iemand gehaald heeft. Zeker omdat we het eigenlijk van tevoren al zagen aankomen dat het een probleem zou worden.

Al zit het qua vorm bij Vilhena en Toornstra ook niet mee. Halen die hun niveau van vorig jaar, dan is een en ander minder zichtbaar..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 18 oktober 2017 - 08:08   quote  deeplink  
Toornstra had ik al geroepen, die draaide zijn topseizoen. Hadden we moeten verkopen.
Vilhena valt hard door de mand. Sofyan naast El.
Toornstra op tien, dat kan nog net.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 18 oktober 2017 - 10:45   quote  deeplink  
Duurt niet lang meer voor er //held aan de topictitel bij mag. Speelt elke week beter lijkt het
netsurfer
 netsurfer - woensdag 18 oktober 2017 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 10:45 schreef MightyAce het volgende:
Duurt niet lang meer voor er //held aan de topictitel bij mag.
Wanneer wordt zo'n titel uitgereikt? En door wie?
MightyAce
 MightyAce - woensdag 18 oktober 2017 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 11:05 schreef netsurfer het volgende:

[..]

Wanneer wordt zo'n titel uitgereikt? En door wie?
Onderbuikgevoelens en wat het hardst geroepen wordt op de topic
netsurfer
 netsurfer - woensdag 18 oktober 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 13:18 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Onderbuikgevoelens en wat het hardst geroepen wordt op de topic
Helder. We wachten het af.

Wat anders, wat is die Immers hier aan het doen (ga er voor het gemak vanuit dat de bal voor onze held-in spe Amrabat ligt):
QY4zbsgp.jpg
MightyAce
 MightyAce - woensdag 18 oktober 2017 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 13:52 schreef netsurfer het volgende:

[..]

Helder. We wachten het af.

Wat anders, wat is die Immers hier aan het doen (ga er voor het gemak vanuit dat de bal voor onze held-in spe Amrabat ligt):
[ afbeelding ]
Een pass van een minuut geleden proberen aan te nemen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Sofyan Amrabat de wegloper - topic









0.0131268