BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Shakhtar Donetsk - Feyenoord (Woensdag 01 november 2017, 20:45 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 september 2017 - 22:34   quote  deeplink  
Feyenoord - Shakhtar Donetsk (Dinsdag 17 oktober 2017, 20:45 uur)

9zYHYl9P.jpg

Datum & tijdstip: Dinsdag 17 oktober 2017, 20:45 uur
Locatie: De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: Alberto Undiano Mallenco (Spanje)

43G9qt0A.jpg

Ook tegen Shakhtar Donetsk hebben we nog nimmer gespeeld dus aan ons de taak om gelijk een positief resultaat neer te zetten in die historie boeken. Of wa..deze drie punten moeten we pakken..!!! Hopelijk hebben we dan wel weer een fitte selectie met onder andere Nicolai Jørgensen. Maar dat betwijfel ik. Tis ongelooflijk hoeveel blessures we hebben. Nu Baco en Kramer ook toegevoegd aan die lijst.

Helaas gingen we tegen Napoli ten onder aan persoonlijke fouten en dom geklungel, heel slecht was het niet maar voorin konden we geen vuist maken.

Shaktar kon in Engeland ook niet winnen waardoor we nog enig kans maken maar dan moet er dus wel gewonnen worden..

De club werd in mei 1936 opgericht, onder de naam Stachanovets. De club werd genoemd naar Aleksej Stachanov, een legendarische mijnwerker uit het Donetsbekken, die als communistische held werd gezien door zijn harde werk. De club veranderde zijn naam in 1946 in Sjachtjor, kompel. In 1992 werd dit Russische woord vervangen door het Oekraïense woord Sjachtar, dat hetzelfde betekent.

Het eerste mooie resultaat voor de club kwam er in 1951, toen men derde eindigde in de voetbalcompetitie van de Sovjet-Unie. In de jaren 60 pakte de club zijn eerste grote trofeeën, meer bepaald in de beker van de Sovjet-Unie. De ploeg haalde driemaal de finale onder leiding van coach Oleg Osjenkov, en pakte er de beker in 1961 en 1962. In de jaren 70 haalde men weer enkele goede resultaten. In 1975 werd de club tweede in de competitie, waarmee men een ticket voor de UEFA Cup haalde.

In 1978 werd de derde plaats behaald, het jaar erop weer tweede. Aanvoerder en spits Vitali Staroechin, die 26 maal had gescoord, werd uitgeroepen tot beste spits en speler van het kampioenschap.

In het begin van de jaren 80 was de club weer succesvol in de beker, met winst in 1980 en 1983. In 1984 won Sjachtjor ook de Supercup door Dnjepr Dnjepropetrovsk te verslaan.

In 1992 veranderde men na de onafhankelijkheid van Oekraïne de internationale clubnaam naar FK Sjachtar. Sjachtar streed jaar na jaar met FC Dynamo Kiev om de Oekraïense landstitel. De Oekraïense zakenman Rinat Achmetov bestuurt de club sinds 1996. De voorzitter wil de club en zijn fans Europese successen bezorgen. Bij het begin van de 21ste eeuw kon de club zich dan ook enkele malen plaatsen voor de grootste Europese voetbalcompetitie, de UEFA Champions League.

In 1999 werd een voetbalacademie, verbonden aan de club, geopend, die ongeveer 3000 jonge spelers training biedt. Hetzelfde jaar werd een nieuw trainingscomplex "Kirsja" geopend.

In 2009 werd het grootste succes behaald in de clubhistorie, want in Istanboel werd de finale van de laatste editie van de UEFA Cup gewonnen, het won met 2-1 na verlenging van Werder Bremen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 oktober 2017 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 september 2017 - 22:34   quote  deeplink  
5-0 moet..
ar
 ar - dinsdag 26 september 2017 - 22:37   quote  deeplink  
4-0
van geil
 van geil - dinsdag 26 september 2017 - 22:41   quote  deeplink  
7-1
van geil
 van geil - dinsdag 26 september 2017 - 22:42   quote  deeplink  
Leuk voor het doelsaldo ...
nu 1-7 ... dan 8-8
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 september 2017 - 14:36   quote  deeplink  
EXTRA KAARTEN VOOR FEYENOORD – SHAKHTAR DONETSK

9zYHYl9P.jpg

Feyenoord krijgt extra kaarten ter beschikking voor de thuiswedstrijd tegen Shakhtar Donetsk in de Champions League. Omdat de UEFA en de club uit Oekraïne niet alle voor hen beschikbare kaarten hebben afgenomen voor het duel op dinsdag 17 oktober aanstaande, kan Feyenoord bijna 3.000 kaarten voor diverse vakken in de verkoop doen voor supporters.

De extra kaarten voor de tweede thuiswedstrijd in de Champions League gaan morgen (zaterdag 30 september) vanaf 9:00 uur in de verkoop voor seizoenkaarthouders, Legioen-leden en Junioren. Zij krijgen voorrang op de kaartverkoop tot en met woensdag 4 oktober 17:59 uur. Supporters kunnen maximaal vier kaarten per persoon kopen, vanaf € 47,50 per stuk.

Indien er na de voorrangsperiode nog kaarten beschikbaar zijn, gaan deze vanaf woensdag 4 oktober 18:00 uur in de verkoop voor overige supporters.

De kaartverkoop verloopt via www.feyenoord.nl/ticketshop. Alle informatie over de kaartverkoop, zoals beschikbare vakken en prijzen, vind je op www.feyenoord.nl/kaartverkoopinformatie.
Phyrexian
 Phyrexian - zaterdag 30 september 2017 - 09:10   quote  deeplink  
Ik zit in Frankrijk die week, met alleen maar stomme Franse zenders (had dan ook gehoopt op een Franse tegenstander, in de hoop dat ik onze wedstrijd kon zien).

Vorig jaar kon ik alleen via de WiFi Radio Rijnmond luisteren. Dat zal er dit jaar ook weer in zitten, maar iemand een idee hoe ik op de WiFi in het chaletje wel de wedstrijd kan zien?
De Ziggo Go-app werkt niet in het buitenland (ziet aan mijn IP dat ik in Frankrijk ben). Stomme app...
de bluffer
 de bluffer - maandag 02 oktober 2017 - 16:55   quote  deeplink  
Thuis gewoon winnen 1-0 is genoeg
en dan uit gelijk spelen
3e in de poule en dus verder
van geil
 van geil - maandag 02 oktober 2017 - 18:00   quote  deeplink  
2 keer winnen, thuis winnen van Napoli ....kun je zomaar 2de zijn.
ar
 ar - maandag 02 oktober 2017 - 18:26   quote  deeplink  
Dat is wel heel erg positief.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 oktober 2017 - 18:28   quote  deeplink  
3 punten max.
AZ is Shaktar niet.
van geil
 van geil - maandag 02 oktober 2017 - 18:38   quote  deeplink  
NAC wint ook bij ons, voetbal is voetbal.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 oktober 2017 - 18:40   quote  deeplink  
Inderdaad.
Kan ook 0 punten worden.
VVout
 VVout - maandag 02 oktober 2017 - 18:54   quote  deeplink  
Dan ga ik toch voor 2 keer thuis winnen en één keer uit bij Waxtap
JanM
 JanM - maandag 02 oktober 2017 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 september 2017 - 22:42 schreef van geil het volgende:
Leuk voor het doelsaldo ...
nu 1-7 ... dan 8-8
7-0! Is mooier, DS dan 8-7 ;-P
piet de paler
 piet de paler - maandag 02 oktober 2017 - 19:13   quote  deeplink  
Die naam lijkt net een ziekte.....hallo dokter ik heb last van een Shaktar en ook van mijn donetsk
JanM
 JanM - maandag 02 oktober 2017 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 oktober 2017 - 19:13 schreef piet de paler het volgende:
Die naam lijkt net een ziekte.....hallo dokter ik heb last van een Shaktar en ook van mijn donetsk
En ik heb regelmatig last van napoliepen!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 03 oktober 2017 - 16:36   quote  deeplink  
d:-))
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 13 oktober 2017 - 12:32   quote  deeplink  
Uitverkocht..
van geil
 van geil - vrijdag 13 oktober 2017 - 19:41   quote  deeplink  
Nieuwe ronde , nieuwe kansen.
Ik denk nu echt een overwinning, gemeend.
Natuurlijk roep ik dat vaker , gebaseerd op hoop.
Maar denk nu echt dat ze winnen.
Voor mij persoonlijk zou een minder resultaat een teleurstelling zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 oktober 2017 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 oktober 2017 - 19:56   quote  deeplink  
Bijna iedereen is weer fit
ar
 ar - vrijdag 13 oktober 2017 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2017 - 19:41 schreef van geil het volgende:
Nieuwe ronde , nieuwe kansen.
Ik denk nu echt een overwinning, gemeend.
Natuurlijk roep ik dat vaker , gebaseerd op hoop.
Maar denk nu echt dat ze winnen.
Voor mij persoonlijk zou een minder resultaat een teleurstelling zijn.
Ga ik in mee.
van geil
 van geil - vrijdag 13 oktober 2017 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2017 - 19:56 schreef Stylzz het volgende:
Bijna iedereen is weer fit
Precies. en dan met de kuip erachter, ik heb er vertrouwen in.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 oktober 2017 - 16:41   quote  deeplink  
FEYENOORD MET VOLLE FOCUS RICHTING CHAMPIONS LEAGUE

PdNmggNK.jpg

Feyenoord begint maandag aan een nieuwe week, met de volledige focus op de volgende wedstrijd in de Champions League. Het team van trainer Giovanni van Bronckhorst hoopt dinsdagavond de eerste Europese punten te kunnen bijschrijven, zeker ook om de kansen op overwintering in Europa levend te houden.

Na nederlagen tegen Manchester City en SSC Napoli wacht nu het treffen met Shakhtar Donetsk, waar Feyenoord in haar 109-jarige geschiedenis nog nooit tegen speelde. De huidige koploper van Oekraïne heeft drie punten uit twee wedstrijden, die het dankt aan de thuisoverwinning op Napoli. Boekt Feyenoord dinsdag de eerste Champions League-zege in eigen stadion sinds 2001, dan is het in groep F volledig terug in de race.

In dat opzicht kan Feyenoord moed putten uit enkele statistieken uit het verleden. Zo verloor Shakhtar tot dusver al haar wedstrijden tegen een Nederlandse club: tweemaal tegen Roda JC in 1999 en tweemaal tegen AZ in 2005. Daarnaast floot de door de UEFA aangestelde arbiter Alberto Undiano Mallenco vijfmaal eerder een Nederlandse club in Europa en daarvan ging niet één van die wedstrijden op Nederlandse bodem verloren.

Feyenoord – Shakhtar Donetsk wordt dinsdagavond om 20:45 uur gespeeld in De Kuip, die volledig uitverkocht is.
piet de paler
 piet de paler - maandag 16 oktober 2017 - 17:21   quote  deeplink  
Ben bang dat ze een maatje te groot zijn , maar de bal is rond
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 oktober 2017 - 18:47   quote  deeplink  
Shakhtar-coach kijkt uit naar duel met Feyenoord: 'Ik ontmoet een van mijn helden'

uU5LSdXF.jpg

Shakhtar Donetsk-trainer Paulo Fonseca kijkt bijzonder uit naar het Champions League-duel met Feyenoord. Dat is niet in de laatste plaats vanwege de ontmoeting met collega Giovanni van Bronckhorst.

"Normaal zie je je helden op televisie, maar dan komt er plotseling een moment dat je elkaar treft", zei Fonseca op de persconferentie, geciteerd door Voetbal International.

"Morgen ontmoet ik een van mijn helden, Maar deze wedstrijd gaat tussen twee elftallen, niet tussen twee trainers. Dus laten we daar ook niet de nadruk op leggen."

Shakhtar en Feyenoord nemen het vanaf 20.45 uur tegen elkaar op. De Oekraïners hebben drie punten, terwijl de thuisploeg nog puntloos is. Fonseca ziet het duel echter niet als formaliteit. "We hebben groot respect voor Feyenoord en onderschatten ze niet. Zij zijn de kampioen van Nederland, dus het wordt een zwaar en ook mooi duel."

Fonseca is beducht voor de magie van De Kuip en de Rotterdamse fans. "'Zij kunnen voor een geweldige sfeer zorgen, maar dat zal vooral bijdragen aan een mooi avond." Hij beseft dat er voor Feyenoord veel op het spel staat. "Zeker voor hen is het een cruciaal duel, dus ze zullen - net als wij - aanvallend gaan spelen."
MightyAce
 MightyAce - maandag 16 oktober 2017 - 18:48   quote  deeplink  
0-2
MMM
 MMM - maandag 16 oktober 2017 - 19:44   quote  deeplink  
Jorgensen op de bank aub. Zondag is belangrijker.
ar
 ar - maandag 16 oktober 2017 - 19:47   quote  deeplink  
Absoluut niet laten spelen.
piet de paler
 piet de paler - maandag 16 oktober 2017 - 19:51   quote  deeplink  
Gewoon Larson in de spits en als er niets meer te winnen valt Kramer en Basigoglu,en Hanson lekker sparen
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 oktober 2017 - 20:27   quote  deeplink  
Basis gewoon. Gelul. Profs Zijn t
van geil
 van geil - maandag 16 oktober 2017 - 21:17   quote  deeplink  
Geertruida is bij de selectie gehaald.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 oktober 2017 - 21:53   quote  deeplink  

(https://youtu.be/Ghy0IeJGIAg)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 07:14   quote  deeplink  
xavzok.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 07:17   quote  deeplink  
Vermoedelijke opstelling
Jones; Amrabat, Van Beek, St.Juste, Haps; El Ahmadi, Toornstra, Vilhena; Berghuis, Boëtius, Larsson.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 07:20   quote  deeplink  
Levchenko: ''Dat is het grootste probleem van Sjachtar''

5eesR8nu.jpg

Oekraïner Evgeniy Levchenko geeft aan dat Feyenoord vanavond vooral moet oppassen voor de gevaarlijke counters van Sjachtar Donetsk. De oud-speler van onder meer Vitesse en Willem II omschrijft dat als gevaarlijkste wapen. ''Geloof me, Sjachtar kan met die snelle spelers zó goed counteren dat elk foutje wordt afgestraft.''

''Net als Feyenoord heeft Sjachtar problemen in de verdedigende linie. Yaroslav Rakitskiy en Ivan Ordets staan centraal achterin, zijn niet snel en hebben geen goed gevoel voor positie,'' zegt Levchenko in gesprek met De Telegraf. ''Het zijn in mijn ogen de twee zwakste schakels. Het is een kwaliteit van Nicolai Jørgensen dat hij op tijd kan vertrekken om buitenspel te omzeilen. Bij het doelpunt van Sterling tijdens Manchester City-Sjachtar zag je Rakitskiy buitenspel opheffen. Dat is het grootste probleem van Sjachtar en dus een kans voor Feyenoord.''

De huidige koploper in Oekraïne heeft veel prijzen weten te winnen. ''De afgelopen tien jaar heeft Sjachtar in de competitie alles gewonnen wat er te winnen viel. Daarvoor was er de hegemonie van Dinamo Kiev, maar sinds de komst van Akhmetov is er slim ingekocht en flink in de jeugd geïnvesteerd. De academie is goed, want er zijn veel jonge jongens doorgebroken. Met tien landstitels, tien nationale bekers en acht supercups zit de prijzenkast vol. Het grootste succes is de UEFA Cup-winst in 2009 tegen Werder Bremen.''
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 07:26   quote  deeplink  
Shakhtar verliest altijd van Nederlandse clubs
Shakhtar Donetsk stond viermaal eerder tegenover een Nederlandse club en verloor al die duels. Roda JC was in 1999/2000 met 2-0 en 3-1 te sterk, AZ wist vijf jaar later met 3-1 en 2-1 te winnen. Oud-Feyenoorders Robin Nelisse en Joris Mathijsen behoorden tot de Alkmaarse doelpuntenmakers.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 07:27   quote  deeplink  
Oekraïne is Feyenoord gunstig gezind
Feyenoord verloor zijn eerste twee Champions League-duels en knokt tegen Shakhtar om zijn laatste kans. Op basis van het verleden lijkt het duel met een Oekraïense club uitkomst te kunnen bieden. De laatste keer dat de Rotterdammers niet verloren in het miljoenenbal was in oktober 2001 toen het in De Kuip 0-0 bleef tegen het Oekraïense Dinamo Kiev. Paul Bosvelt, Pierre van Hooijdonk en Shinji Ono waren destijds gezichtsbepalende spelers.

Ook de laatste zege van Feyenoord in Europa werd in oktober 2016 behaald tegen een Oekraïense club: Zorya Luhansk. Door een goal van Nicolai Jörgensen eindigde het duel in De Kuip in 1-0 voor de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 07:29   quote  deeplink  
Veel tegengoals goed voorteken voor Feyenoord
Feyenoord kreeg in de eerste twee Champions League-duels dit seizoen al zeven treffers tegen, maar dit hoeft geen slecht voorteken te zijn.

De laatste keer dat de Rotterdammers zeven of meer tegentreffers kregen in de eerste drie groepsduels was in het seizoen 2001/2002. Destijds waren het er acht, maar later dat seizoen won de ploeg van toenmalig trainer Bert van Marwijk wel de UEFA Cup.
yoghurt17
 yoghurt17 - dinsdag 17 oktober 2017 - 08:28   quote  deeplink  
Waarom speelt nieuwkoop niet als back? Als van beek nu al zo lang kan spelen moet Nieuwkoop dat toch al helemaal kunnen. Ik lees overal dat ze een razendsnelle aanval hebben, dan heb je toch meer aan nieuwkoop als aan Amrabat denk ik zo..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 17 oktober 2017 - 09:11   quote  deeplink  
Hangt ervan af hoe je positioneel gaat staan.
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 17 oktober 2017 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 09:11 schreef Stylzz het volgende:
Hangt ervan af hoe je positioneel gaat staan.
Angstig achteruit lopend terwijl het middenveld verkeerd druk zet
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 17 oktober 2017 - 11:20   quote  deeplink  
Hahaha
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 17 oktober 2017 - 11:57   quote  deeplink  
Klinkt bekend
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 17 oktober 2017 - 18:21   quote  deeplink  
Zo nu effe eten en dan naar de tempel van het voetbal, Feyenoord laat ons juichen en anders vecht voor elke meter
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 17 oktober 2017 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 10:35 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Angstig achteruit lopend terwijl het middenveld verkeerd druk zet
goed samengevat...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 18:31   quote  deeplink  
Iedereen alvast een fijne wedstrijd toegewenst..

COME ON FEYENOORD..
ferfan
 ferfan - dinsdag 17 oktober 2017 - 18:41   quote  deeplink  
Iemand een goed werkende link om te streamen? Kzit in cyprus...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 18:44   quote  deeplink  
Kun je de nu.nl app downloaden, via die app kun je kijken..
MMM
 MMM - dinsdag 17 oktober 2017 - 19:42   quote  deeplink  
Weinig voetbal op het middenveld.

Nieuwkoop en Jorgensen op tijd eruit hoop ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Shakhtar Donetsk - Feyenoord (Woensdag 01 november 2017, 20:45 uur)









0.0107419