BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Eredivisie-clubs twijfelen: tóch weer gesprekken over nieuwe competitieopzet'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 01 november 2017 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 21:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Heerenveen die jij noemt komt de laatste 10 jaar amper in de top 7 voor. Het niveau van een pec en Twente is door de jaren heen echt niet minder dan dat. En in iedere competitie spelen mindere goden. Je hebt met 13potjes keer 4 ook gewoon veel te veel wedstrijden.
Omdat ze wisselvallig zijn. In vorm zijn ze niet minder dan Vitesse en AZ en dat vind ik bij die andere wel. We hebben het over of een niveau er van omhoog gaat, dan gaat dat van hun ook omhoog.
remco k
 remco k - woensdag 01 november 2017 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 21:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat ze wisselvallig zijn. In vorm zijn ze niet minder dan Vitesse en AZ en dat vind ik bij die andere wel. We hebben het over of een niveau er van omhoog gaat, dan gaat dat van hun ook omhoog.
Al 10 jaar hè.
Loetje
 Loetje - woensdag 01 november 2017 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 21:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Al 10 jaar hè.
En toch maken ze het PSV en Feyenoord al 10 jaar hun leven zuur
JOOD
 JOOD - donderdag 02 november 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 08:30 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En terecht. Het is ook echt alleen beter voor topclubs. Een PEC Zwolle zit hier zeker niet op te wachtten. Evenals een Heracles, FC Groningen. Ik kan me niet voorstellen dat die hier vrolijk van worden.

Sowieso ben ik tegen een samensmelting met Belgie.
Nou.. dat zeg je heel snel.

Vergeet niet dat naast het linker rijtje ook het rechter rijtje verdubbeld wordt. Meer tegenstanders van je ‘eigen’ niveau. Plus dan promoveren is een echte promotie en kun je je sportieve ambities flink omhoog gooien. PEC bijvoorbeeld kan in 10 jaar veel verder groeien dan nu.
Eide
 Eide - donderdag 02 november 2017 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 12:18 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zijn de verhoogde inkomsten niet het hulpmiddel om juist talenten te behouden en te lokken?
Welke verhoogde inkomsten? Als je de totale pot aan geld in het Nederlandse voetbal over minder clubs uitsmeert blijft het dezelfde hoeveelheid. De middenmoot zal dan zeer waarschijnlijk een groter budget krijgen maar financieel gaat het voetbal als geheel er niet op vooruit.

Ik ben van mening dat Nederland moet bezien hoe de internationale markt beter kan benutten. Internationale sponsoren, Tv deals etc.
remco k
 remco k - donderdag 02 november 2017 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 21:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

En toch maken ze het PSV en Feyenoord al 10 jaar hun leven zuur
Leuk maar dat bepaald niet of je bij de beste 7 hoort
Loetje
 Loetje - donderdag 02 november 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 12:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk maar dat bepaald niet of je bij de beste 7 hoort
Voor jou niet en voor mij wel. Zo simpel is het.
remco k
 remco k - donderdag 02 november 2017 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 14:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voor jou niet en voor mij wel. Zo simpel is het.
Dus als een ploeg ieder jaar rond de 12e tot 16e plek speelt maar het wel de top drie lastig weet te maken zou je erbij moeten horen?

Moet je niet gewoon van bijvoorbeeld de laatste tien of 5 jaar uitrekenen welke ploegen op basis van punten bij de beste 7 horen en die selecteren?
Loetje
 Loetje - donderdag 02 november 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 15:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus als een ploeg ieder jaar rond de 12e tot 16e plek speelt maar het wel de top drie lastig weet te maken zou je erbij moeten horen?

Moet je niet gewoon van bijvoorbeeld de laatste tien of 5 jaar uitrekenen welke ploegen op basis van punten bij de beste 7 horen en die selecteren?
Behalve AZ, Utrecht en Vitesse speelt niemand structureel subtop. En degene die daar voor mij het dichtste bij in de buurt komt is Heerenveen qua niveau.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 02 november 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 16:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Behalve AZ, Utrecht en Vitesse speelt niemand structureel subtop. En degene die daar voor mij het dichtste bij in de buurt komt is Heerenveen qua niveau.
Maar dat is nergens op gebaseerd behalve dat ze het de top 3 af en toe lastig maken...?
Loetje
 Loetje - donderdag 02 november 2017 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 17:04 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar dat is nergens op gebaseerd behalve dat ze het de top 3 af en toe lastig maken...?
Dat is op meer gebasseerd. Ook de grootheid van de club.
remco k
 remco k - donderdag 02 november 2017 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 16:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Behalve AZ, Utrecht en Vitesse speelt niemand structureel subtop. En degene die daar voor mij het dichtste bij in de buurt komt is Heerenveen qua niveau.
Oké. Ik denk eerder dat Twente daar dan aanspraak op zou maken.

Maar goed. Ik ben van mening dat 14 clubs te weinig is en 4 keer tegen elkaar kom je uit op 52 competitie wedstrijden dat gaat gewoon niet of je moet iets met play-offs doen zoals nu in België maar daar ben ik helemaal geen fan van.

Ik denk echt dat je naar sowieso 18 clubs moet. Het liefst 19.
remco k
 remco k - donderdag 02 november 2017 - 17:59   quote  deeplink  
Ik denk dat de Nederlandse clubs de volgende zouden kunnen zijn.

Ajax
Psv
Feyenoord
Vitesse
Az
Utrecht
Twente
Pec
Heerenveen
Groningen

Uiteraard mits ze allemaal aan een normaal veld willen en kunnen voldoen.

Heracles is een twijfelgeval.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 02 november 2017 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Oké. Ik denk eerder dat Twente daar dan aanspraak op zou maken.

Maar goed. Ik ben van mening dat 14 clubs te weinig is en 4 keer tegen elkaar kom je uit op 52 competitie wedstrijden dat gaat gewoon niet of je moet iets met play-offs doen zoals nu in België maar daar ben ik helemaal geen fan van.

Ik denk echt dat je naar sowieso 18 clubs moet. Het liefst 19.
Eens. Maar 19?
Niet ideaal dan heeft dus niet iedereen een wedstrijd. Maar handig als je het bekijkt met EU wedstrijden.
Loetje
 Loetje - donderdag 02 november 2017 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Oké. Ik denk eerder dat Twente daar dan aanspraak op zou maken.

Maar goed. Ik ben van mening dat 14 clubs te weinig is en 4 keer tegen elkaar kom je uit op 52 competitie wedstrijden dat gaat gewoon niet of je moet iets met play-offs doen zoals nu in België maar daar ben ik helemaal geen fan van.

Ik denk echt dat je naar sowieso 18 clubs moet. Het liefst 19.
Je kan natuurlijk ook 2x tegen elkaar spelen, 26 wedstrijden en de beste 6 in de kampioenspoule. Dan speel je ook 36 wedstrijden.

En wanneer een Twente, PEC of Groningen promoveert, komen ze vanzelf daar als ze er thuishoren. Want zo is het ook
Loetje
 Loetje - donderdag 02 november 2017 - 23:29   quote  deeplink  
Weet niet wie het gisteren zei, maar kijk eens hoe simpel Vitesse te kijk wordt gezet door Zulte. Niet omdat ze zo goed zijn, maar gewoon slimmer. Qua mentaliteit lopen we ook op België achter hoor.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 november 2017 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 23:29 schreef Loetje het volgende:
Weet niet wie het gisteren zei, maar kijk eens hoe simpel Vitesse te kijk wordt gezet door Zulte. Niet omdat ze zo goed zijn, maar gewoon slimmer. Qua mentaliteit lopen we ook op België achter hoor.
poeh kijk het belgische elftal is wat daar loopt... eerder lachte nlers ok belgie maar wil zo ruilen qua team..
Loetje
 Loetje - vrijdag 03 november 2017 - 02:32   quote  deeplink  
Alleen zag je dat 8 jaar geleden al aankomen
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 03 november 2017 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 23:29 schreef Loetje het volgende:
Weet niet wie het gisteren zei, maar kijk eens hoe simpel Vitesse te kijk wordt gezet door Zulte. Niet omdat ze zo goed zijn, maar gewoon slimmer. Qua mentaliteit lopen we ook op België achter hoor.
Dat ben ik geweest die dat zei waarschijnlijk. Vitesse inderdaad flink te kijk gezet.
Ik begrijp alleen niet hoe we door te fuseren weer gaan aanhaken in Europa. Vooral omdat de Belgische teams ook niks voorstellen in Europa.
En stel dat we elkaar echt op Europees waardig niveau weten te krijgen, dan worden we toch ook weer leeggekocht door het grote geld.
Daar verliezen we het nu van en zullen we het van blijven verliezen.
p111
 p111 - vrijdag 03 november 2017 - 07:55   quote  deeplink  
Ook Anderlecht in de CL 0 punten en 0 keer gescoord,daar worden we ook niet veel beter van.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 03 november 2017 - 08:19   quote  deeplink  
Laten we nou vooral niet denken dat Belgie zn goede competitie heeft aub...
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 03 november 2017 - 09:10   quote  deeplink  
Nee, de Belgische voetbal is niet echt veel beter dan de Nederlandse voetbalcompetitie, misschien 'n halve fractie. Daar is alles mee gezegd.

Ik blijf bij mijn eigen mening, dat de 12 beste clubs van de eredivisie uit de laatste 5 jaar 4x per seizoen tegen elkaar moeten spelen, met een rechtstreekse degradatie. Dat blijf volgens mij nog steeds de allerbeste keuze voor het Nederlandse voetbal, om de eredivisie echt 40% sterker te maken.

Mocht er iemand met een veel betere idee komen, dan hoor ik het graag, als hij / zij met een plan komt die dan ook echt veel beter is dan mijn ( eventuele ) plan / opzet van een nieuwe eredivisie. Ik hoor het graag, als we toch graag een hele goede eredivisie willen hebben.
Elke goede plan is welkom.
remco k
 remco k - vrijdag 03 november 2017 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 19:37 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Eens. Maar 19?
Niet ideaal dan heeft dus niet iedereen een wedstrijd. Maar handig als je het bekijkt met EU wedstrijden.
Ik snap wat je bedoelt..
remco k
 remco k - vrijdag 03 november 2017 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 23:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook 2x tegen elkaar spelen, 26 wedstrijden en de beste 6 in de kampioenspoule. Dan speel je ook 36 wedstrijden.

En wanneer een Twente, PEC of Groningen promoveert, komen ze vanzelf daar als ze er thuishoren. Want zo is het ook
Nee aub geen kampioenspoel. Een competitie gaat over de beste zijn over een langere termijn. Dan is het eerste deel van zon competitie voor de eerste 4 ploegen amper interessant..
remco k
 remco k - vrijdag 03 november 2017 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2017 - 23:29 schreef Loetje het volgende:
Weet niet wie het gisteren zei, maar kijk eens hoe simpel Vitesse te kijk wordt gezet door Zulte. Niet omdat ze zo goed zijn, maar gewoon slimmer. Qua mentaliteit lopen we ook op België achter hoor.
Ik gaf al aan dat het belgiesche voetbal ons al jaren voorbij is gestreefd..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 04 november 2017 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2017 - 18:15 schreef Hasjkoph het volgende:
Overigens denk ik dat het voor de supporter niet fijn is om 4x tegen dezelfde tegenstander te moeten. Voor mijn gevoel haal je de spanning eruit als het gaat om het spelen tegen je rivaal etc.
Of fucking 2 x naar Luik moet rijden voor een potje die je dik verliest ;)
aaadjuh
 aaadjuh - zaterdag 04 november 2017 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 november 2017 - 10:04 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Of fucking 2 x naar Luik moet rijden voor een potje die je dik verliest ;)
Of dat je begint met 9 NL en 9 Belgische clubs en dat er na een paar jaar, na degradatie 15 Belgische en 3 Nederlandse clubs spelen
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 04 november 2017 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 november 2017 - 10:07 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Of dat je begint met 9 NL en 9 Belgische clubs en dat er na een paar jaar, na degradatie 15 Belgische en 3 Nederlandse clubs spelen
Whahahaha die had ik nog niet eens bedacht...

Holy fuck!! Dat zou een ramp zijn!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 04 november 2017 - 10:11   quote  deeplink  
Hoewel, als het dan maar Ajax, Heerenveen en Pec zijn :^)
aaadjuh
 aaadjuh - zaterdag 04 november 2017 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 november 2017 - 10:11 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Hoewel, als het dan maar Ajax, Heerenveen en Pec zijn :^)
En dan allerdrie CL spelen doordat we een sterkere competie hebben en altijd alledrie overwinteren en af en toe een finale
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 04 november 2017 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 november 2017 - 10:16 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

En dan allerdrie CL spelen doordat we een sterkere competie hebben en altijd alledrie overwinteren en af en toe een finale
+1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 04 november 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 november 2017 - 10:04 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Of fucking 2 x naar Luik moet rijden voor een potje die je dik verliest ;)
In eerste instantie zou je al niet naar Luik willen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Eredivisie-clubs twijfelen: tóch weer gesprekken over nieuwe competitieopzet'









0.0128400