BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (Zondag 24 december 2017, 14:30); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 24 december 2017 - 16:28   quote  deeplink  
Prima begin, ellende erna over onzelf afgeroepen. Erna de druk opgevoerd en ondanks regelmatig slordig spel, die pot op individuele kwaliteit eruit gesleept
Brandje
 Brandje - zondag 24 december 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Veltman prima wedstrijd gespeeld! Neres gewoon top!
Veltman prima wedstrijd?? Baseer je dat op een goede pas op Neres want verder was het weer lopen met de bal en postbode spelen om vervolgens niks meer te doen. Verdedigend een voldoende. Neres was inderdaad top
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 24 december 2017 - 16:36   quote  deeplink  
Goede wissel van Reiziger door Dijks te wisselen en Siem te brengen.

Pakte goed uit!
AkaS
 AkaS - zondag 24 december 2017 - 16:47   quote  deeplink  
2e helft om te smullen, grotendeels dan.
Goede interim beurt van de jaren 95 backs van Ajax.

Kluivert en Neressssss wow wat een heerlijke acties!
remco k
 remco k - zondag 24 december 2017 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:11 schreef Brandje het volgende:
Drie wereldgoals al was deze buitenspel. Ach kan je weg strepen tegen twee glaszuivere pingels die onthouden zijn en de overtreding op Frenkie bij de 0-1.
Onvoorstelbaar wat die scheidsrechters dan aan invloed hebben aan goals. Twee zuivere penalty’s de overtreding op de Jong en de buitenspegoal van Neres. Gewoon als scheidsrechter 4 goals beïnvloed.
remco k
 remco k - zondag 24 december 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Veltman prima wedstrijd gespeeld! Neres gewoon top!
Enige waar ik echt helemaal lijp van wordt is die handen op de rug bij de dreiging van een voorzet. Ook bij die tegengoal van Willem 2 doet Veltman het. Totaal geen bewegingsvrijheid en onmogelijk om zo op de bal te verdedigen.
remco k
 remco k - zondag 24 december 2017 - 16:52   quote  deeplink  
Ajax de eerste twintig minuten prima en de de laatste 25 minuten prima. Daartussen ronduit dramatisch.

Al met al amper een voldoende. Maar goed vandaag staat na zon week natuurlijk maar 1 ding voorop en dat is winnen en dat is gebeurt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 december 2017 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Veltman prima wedstrijd?? Baseer je dat op een goede pas op Neres want verder was het weer lopen met de bal en postbode spelen om vervolgens niks meer te doen. Verdedigend een voldoende. Neres was inderdaad top
Hij is verdediger toch??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 december 2017 - 17:25   quote  deeplink  
Als Neres zo door gaat zijn we hem waarschijnlijk heel snel kwijt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 december 2017 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Enige waar ik echt helemaal lijp van wordt is die handen op de rug bij de dreiging van een voorzet. Ook bij die tegengoal van Willem 2 doet Veltman het. Totaal geen bewegingsvrijheid en onmogelijk om zo op de bal te verdedigen.
Niet alleen Veltman doet dat. Heel veel verdedigers doen dat, gewoonweg omdat een pingel snel gegeven is.
AkaS
 AkaS - zondag 24 december 2017 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Enige waar ik echt helemaal lijp van wordt is die handen op de rug bij de dreiging van een voorzet. Ook bij die tegengoal van Willem 2 doet Veltman het. Totaal geen bewegingsvrijheid en onmogelijk om zo op de bal te verdedigen.
Zo verschrikkelijk mee eens. Irriteert mij ook werkelijk mateloos!
Brandje
 Brandje - zondag 24 december 2017 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 17:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij is verdediger toch??
Ja eens maar daarom zeg ik ook een verdedigend een voldoende want aan de bal is het echt heel pover en een van back van Ajax mag je mee verwachten
Brandje
 Brandje - zondag 24 december 2017 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Enige waar ik echt helemaal lijp van wordt is die handen op de rug bij de dreiging van een voorzet. Ook bij die tegengoal van Willem 2 doet Veltman het. Totaal geen bewegingsvrijheid en onmogelijk om zo op de bal te verdedigen.
Klopt en volledig mee eens. Is waarschijnlijk in de mode al zie je het meer verdedigers doen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 december 2017 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 17:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Als Neres zo door gaat zijn we hem waarschijnlijk heel snel kwijt.
Inderdaad! Nog niet eens aangedacht. Moet wel echt wat opleveren dan gezien zijn prijskaartje. Verwacht eigenlijk dat ie nog wel een seizoen blijft. Al weet je het nooit.
remco k
 remco k - zondag 24 december 2017 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 17:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet alleen Veltman doet dat. Heel veel verdedigers doen dat, gewoonweg omdat een pingel snel gegeven is.
Mijn irritatie is ook niet alleen naar Veltman maar naar alle verdedigers. Je brengt jezelf juist nu meer in de problemen. Ik irriteer me er in ieder geval dood aan. Zo kan je met je voeten toch ook nooit een voorzet blokken.

Ik vond hem vandaag overigens prima.
Eide
 Eide - zondag 24 december 2017 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 17:57 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt en volledig mee eens. Is waarschijnlijk in de mode al zie je het meer verdedigers doen.
Omdat scheidsrechters momenteel snel een pingel geven als je aangeschoten wordt. Het is jezelf in bescherming nemen tegen de scheidsrechter.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 december 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 18:15 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Inderdaad! Nog niet eens aangedacht. Moet wel echt wat opleveren dan gezien zijn prijskaartje. Verwacht eigenlijk dat ie nog wel een seizoen blijft. Al weet je het nooit.
Hij is echt een verademing als buitenspeler. Het enige wat deze jongen nodig had was vertrouwen. Dankzij Keizer heeft hij dat gekregen. Het is ook de enige buitenspeler die het tot nu toe waarmaakt en alle buitenspelers van de afgelopen jaren doet verbloemen. En wat hebben wij daar met zijn allen enorm lang op moeten wachten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 december 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 18:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat scheidsrechters momenteel snel een pingel geven als je aangeschoten wordt. Het is jezelf in bescherming nemen tegen de scheidsrechter.
Idd en dat bedoel ik ook.
Eide
 Eide - zondag 24 december 2017 - 19:14   quote  deeplink  
Wat zo mooi is aan Neres is dat hij net zo blij is met de assist als met een goal. Ik hou daar ontzettend van. En dan scoort hij ook nog zo makkelijk. Kluivert draait nu ook goed wat Ajax echt een wapen van formaat geeft. Op het middenveld scoort Schöne ook makkelijk. Nu alleen de spitspositie nog stabiel en renderend.
remco k
 remco k - zondag 24 december 2017 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 18:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat scheidsrechters momenteel snel een pingel geven als je aangeschoten wordt. Het is jezelf in bescherming nemen tegen de scheidsrechter.
Dat is zeker waar. Maar heb nog nooit een verdediger met zijn handen op zijn rug een goede defensieve actie zien uitvoeren. Veel vaker komt de voorzet er gewoon of wordt zon jongen gewoon voorbij gelopen. En dat brengt uiteindelijk meer risico met zich mee denk ik.
Brandje
 Brandje - zondag 24 december 2017 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 19:14 schreef Eide het volgende:
Wat zo mooi is aan Neres is dat hij net zo blij is met de assist als met een goal. Ik hou daar ontzettend van. En dan scoort hij ook nog zo makkelijk. Kluivert draait nu ook goed wat Ajax echt een wapen van formaat geeft. Op het middenveld scoort Schöne ook makkelijk. Nu alleen de spitspositie nog stabiel en renderend.
De doelpunten van Lasse zijn fijn maar net als afgelopen donderdag en vandaag nog vaker is op de manier waarop hij eruit gelopen wordt. Vlak na de 1-1 kan W2 maar zo weer voor komen en op de manier waarop Lasse voorbij werd gelopen was pijnlijk. Net als toen hij geel kreeg.
Loetje
 Loetje - zondag 24 december 2017 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 18:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat scheidsrechters momenteel snel een pingel geven als je aangeschoten wordt. Het is jezelf in bescherming nemen tegen de scheidsrechter.
Exact hetzelfde wilde ik zeggen. Ik snap Remco, maar denk echt dat dit de reden is. Want hier wordt wel heel slecht en makkelijk gefloten.
remco k
 remco k - zondag 24 december 2017 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 19:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Exact hetzelfde wilde ik zeggen. Ik snap Remco, maar denk echt dat dit de reden is. Want hier wordt wel heel slecht en makkelijk gefloten.
Welk risico is groter. Falen in je defensieve werk met je armen zo of een penalty tegen krijgen door hands. Ik denk echt het eerste.

Vraag me sowieso af wat Veltman aan het doen is om die voorzet eruit te halen. Tijd zat om dichterbij te komen en staat gewoon op een meter of twaalf bij die voorzet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 december 2017 door remco k --
Eide
 Eide - zondag 24 december 2017 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 19:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Maar heb nog nooit een verdediger met zijn handen op zijn rug een goede defensieve actie zien uitvoeren. Veel vaker komt de voorzet er gewoon of wordt zon jongen gewoon voorbij gelopen. En dat brengt uiteindelijk meer risico met zich mee denk ik.
Sergio Ramos doet dit ook als hij een voorzet eruit wil halen om er eens één te noemen. Je loopt een verdediger er natuurlijk nooit uit, want je doet dit niet als je tegen de speler aan staat. Je doet dit als je op een meter staat. Ik zie slechts zelden hier iets uit ontstaan.

Afgelopen zaterdag nog bij de Classico, ook een bal tegen de arm aan. De scheidsrechter fluit niet omdat de armen op de rug zijn.

Ik zie dit als een gecalculeerd risico waarbij ik de kans van een aangeschoten bal + pingel vaker gebeurd als dat een verdediger profiteerd van een verdediger die minder balans heeft door de armen op de rug.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 december 2017 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 19:14 schreef Eide het volgende:
Wat zo mooi is aan Neres is dat hij net zo blij is met de assist als met een goal. Ik hou daar ontzettend van. En dan scoort hij ook nog zo makkelijk. Kluivert draait nu ook goed wat Ajax echt een wapen van formaat geeft. Op het middenveld scoort Schöne ook makkelijk. Nu alleen de spitspositie nog stabiel en renderend.
Het is nu winterstop. Maar hoe verder met de spits positie? Met Huntelaar is het team vaak beter, of in ieder geval feller, lijkt het. Daarnaast is Huntelaar qua doelpunten en assists belangrijk.
Of moeten we vast houden aan de zoekende Dolberg? Die lijkt het echt totaal kwijt, ondanks dat hij vandaag scoort was hij niet erg overtuigend.
En dan hebben we ook Cassierra nog, die maar geen kans lijkt te krijgen.
Eide
 Eide - zondag 24 december 2017 - 21:22   quote  deeplink  
Lastige vraag. Het probleem met spitsen is dat ze vertrouwen nodig hebben. Rouleren met spitsen heeft vrijwel nooit zin. Casseirra komt (voorlopig) echt wel tekort ten koste van Huntelaar en Dolberg. Ik weet niet of je die nu moet doorschuiven en of je hem daar uiteindelijk een plezier mee doet. Hij speelt veel en goed en ontwikkeld zich daardoor goed. Om hem nu op de bank te zetten voor 30 minuten als het uitkomt...

Dolberg en Huntelaar hebben beide te veel gespeeld om nog gerechtigd te zijn voor Jong. Casseirra komt zowel qua niveau als voor zijn ontwikkeling pas als Dolberg of KJH geblesseerd is.

Ik vind dat Casseirra grote stappen maakt, maar laat hem die stappen ook maken. Wat heeft het voor zin hem nu voor de haaien te gooien? Laat Dolberg en KJH het voorlopig maar uitvechten waarbij ik persoonlijk KJH momenteel beter vindt.
Jaccio
 Jaccio - zondag 24 december 2017 - 21:42   quote  deeplink  
Ik denk dat ze die jongen (Cassiera) best een kans mogen geven. Het pakte goed uit met Neres, waarom zou dat met Cassiera niet kunnen?
Hoop dat hij op trainingskamp straks wel de kans krijgt zich te bewijzen.
p111
 p111 - zondag 24 december 2017 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 19:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

De doelpunten van Lasse zijn fijn maar net als afgelopen donderdag en vandaag nog vaker is op de manier waarop hij eruit gelopen wordt. Vlak na de 1-1 kan W2 maar zo weer voor komen en op de manier waarop Lasse voorbij werd gelopen was pijnlijk. Net als toen hij geel kreeg.
precies dat wordt wel eens overgeslagen.
Eide
 Eide - zondag 24 december 2017 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 22:49 schreef p111 het volgende:

[..]

precies dat wordt wel eens overgeslagen.
Nee hoor. Die tekortkomingen worden juist keer op keer benoemd. En keer op keet blijkt dat Ajax vooralsnog met Schöne beter functioneert dan zonder. Elk seizoen weer, want hoe vaak is Schöne al niet gepasseert? En hoe vaak heeft hij zich weer in de ploeg gespeeld? Juist dat wordt mijns inziens nog al eens overgeslagen.

Schöne is gewoon een hele belangrijke voetballer voor Ajax, niet dankzij overduidelijke sterke punten maar juist ondanks duidelijke tekortkomingen. Dat zou heel veel anderen aan het denken moeten zetten hoe Lasse dan toch zo geweldig belangrijk kan blijven zijn.
Eide
 Eide - zondag 24 december 2017 - 23:41   quote  deeplink  
Huntelaar trouwens met een kuitblessure ter controle naar het ziekenhuis geweest.
nummer10
 nummer10 - maandag 25 december 2017 - 02:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 15:59 schreef Loetje het volgende:
Wat staat Dolberg toch laks te doen.
ken em nie anders..
Loetje
 Loetje - maandag 25 december 2017 - 02:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 20:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Welk risico is groter. Falen in je defensieve werk met je armen zo of een penalty tegen krijgen door hands. Ik denk echt het eerste.

Vraag me sowieso af wat Veltman aan het doen is om die voorzet eruit te halen. Tijd zat om dichterbij te komen en staat gewoon op een meter of twaalf bij die voorzet.
Ik geef ook aan dat ik het snap. Af en toe is het ronduit lomp hoe die verdedigd. Maar denk toch dat de angst regeert. Wat jij nu noemt zie ik vaker en vaker bij verdedigers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 25 december 2017 - 09:38   quote  deeplink  
Weet je wat ik wel enorm grappig vind, en niet alleen hier op het forum! Als Veltman of Dijks een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denken zijn het slechte spelers, kutbacks en weet ik wat nog meer, maar als Ziyech een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denkt behoort het ineens tot zijn spel?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 25 december 2017 - 09:38   quote  deeplink  
En let op, daarmee zeg ik niet dat Ziyech slecht is want gisteren speelde hij gewoon goed. Maar ik snap niet waar het verschil ligt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 december 2017 door Ajax Warrior --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 25 december 2017 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 09:38 schreef Ajax Warrior het volgende:
Weet je wat ik wel enorm grappig vind, en niet alleen hier op het forum! Als Veltman of Dijks een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denken zijn het slechte spelers, kutbacks en weet ik wat nog meer, maar als Ziyech een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denkt behoort het ineens tot zijn spel?
+1.
De haat jegens Veltman maakt mensen blind. Speelt heel wat behoorlijke potjes. Maar krijgt bijna overal de schuld van. Als de Ligt de bal vanaf de 16 in onze eigen kruising mikt terwijl Veltman geblesseerd op de doellijn ligt is het 100% Veltman's schuld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 25 december 2017 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 10:34 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

+1.
De haat jegens Veltman maakt mensen blind. Speelt heel wat behoorlijke potjes. Maar krijgt bijna overal de schuld van. Als de Ligt de bal vanaf de 16 in onze eigen kruising mikt terwijl Veltman geblesseerd op de doellijn ligt is het 100% Veltman's schuld.
Hahahaha inderdaad! Dan had hij met zijn armen omhoog en benen vooruit de bal moeten wegschoppen! ;-)
remco k
 remco k - maandag 25 december 2017 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 20:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Sergio Ramos doet dit ook als hij een voorzet eruit wil halen om er eens één te noemen. Je loopt een verdediger er natuurlijk nooit uit, want je doet dit niet als je tegen de speler aan staat. Je doet dit als je op een meter staat. Ik zie slechts zelden hier iets uit ontstaan.

Afgelopen zaterdag nog bij de Classico, ook een bal tegen de arm aan. De scheidsrechter fluit niet omdat de armen op de rug zijn.

Ik zie dit als een gecalculeerd risico waarbij ik de kans van een aangeschoten bal + pingel vaker gebeurd als dat een verdediger profiteerd van een verdediger die minder balans heeft door de armen op de rug.
Ik zie juist heel vaak spelers die zo staan hee makkelijk worden uitgespeeld. Je ziet bepaalde spelers er zelfs op anticiperen. Juist Ramos is ook iemand die daardoor vaak in de problemen komt simpelweg omdat je amper in balans bent.
Brandje
 Brandje - maandag 25 december 2017 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 09:38 schreef Ajax Warrior het volgende:
Weet je wat ik wel enorm grappig vind, en niet alleen hier op het forum! Als Veltman of Dijks een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denken zijn het slechte spelers, kutbacks en weet ik wat nog meer, maar als Ziyech een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denkt behoort het ineens tot zijn spel?
Sorry maar dit zijn appels met peren vergelijken. Ik ben nooit fan van Veltman geweest en dat weet je. Ik vind hem niet overkomen en hou niet van zijn maniertjes. Hij heeft hetzelfde wat Gudelj ook had. Beiden komen ze zeer gemaakt over en hebben iets "naars" over zich heen. Daarbij is hij aanvoerder en brengt zelden iets extra's
Dijks heb ik nooit iets kwalijk genomen want die jongen kan er niks van en kan er niks aan doen dat men hem op blijft stellen.
Ziyech is in mijn ogen echt een geweldenaar. Die jongen is voor mij qua voetbal wat Ajax is. Nee hij komt zeker niet altijd even sympathiek over maar hij werkt zich elke wedstrijd kapot en wat hij gisteren wederom liet zien was magistraal/
Brandje
 Brandje - maandag 25 december 2017 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 10:34 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

+1.
De haat jegens Veltman maakt mensen blind. Speelt heel wat behoorlijke potjes. Maar krijgt bijna overal de schuld van. Als de Ligt de bal vanaf de 16 in onze eigen kruising mikt terwijl Veltman geblesseerd op de doellijn ligt is het 100% Veltman's schuld.
Klopt wat jullie zeggen over Veltman en ik ben ook zeker niet objectief naar hem toe maar er is iets wat mij mateloos irriteert en dan heb ik het niet over Ajax-PSV want toen genoot ik van hem maar hij komt gemaakt over. Wat mij ook bij Gudelj zo irriteerde
Brandje
 Brandje - maandag 25 december 2017 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 11:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie juist heel vaak spelers die zo staan hee makkelijk worden uitgespeeld. Je ziet bepaalde spelers er zelfs op anticiperen. Juist Ramos is ook iemand die daardoor vaak in de problemen komt simpelweg omdat je amper in balans bent.
Eens, een mens heeft nu eenmaal twee armen en die zorgen voor de balans en als je zo raar doet dan ben je bijna altijd te laat
remco k
 remco k - dinsdag 26 december 2017 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 09:38 schreef Ajax Warrior het volgende:
Weet je wat ik wel enorm grappig vind, en niet alleen hier op het forum! Als Veltman of Dijks een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denken zijn het slechte spelers, kutbacks en weet ik wat nog meer, maar als Ziyech een verkeerde pass geeft of lichtzinnig denkt behoort het ineens tot zijn spel?
Ik heb niet zon moeite met de foute dingen. Als daar ook maar positieve dingen tegenover staan. Dijks kan er zelf helemaal niks aan doen maar komt gewoon serieus te kort. Daar staat aan de bal ook echt niks positiefs tegenover wat zijn positie bij Ajax rechtvaardigd. Veltman vind ik persoonlijk een basis waardige speler met zijn beperkingen.

Maar je moet wel onderscheid maken in de positie van een speler en waar hij balverlies heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 december 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 december 2017 - 09:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb niet zon moeite met de foute dingen. Als daar ook maar positieve dingen tegenover staan. Dijks kan er zelf helemaal niks aan doen maar komt gewoon serieus te kort. Daar staat aan de bal ook echt niks positiefs tegenover wat zijn positie bij Ajax rechtvaardigd. Veltman vind ik persoonlijk een basis waardige speler met zijn beperkingen.

Maar je moet wel onderscheid maken in de positie van een speler en waar hij balverlies heeft.
Dat vind ik dus totale onzin Remco, want als je als middenvelder de bal verliest op een positie terwijl de rest van je elftal diep staat ben je gewoon net zo'n drol als dat je een bal verliest als verdediger.

Dijks kan ik mee leven, maar kan die jongen er wat aan doen dat hij als een speelbal wordt gebruikt binnen Ajax? Wat mij een enorme respect voor die jongen geeft is dat hij niet klaagt en zich zeker wel voor de volle 100% inzet terwijl hij door Ajax, zichtbaar voor iedereen, gewoon keihard misbruikt wordt!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 december 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 december 2017 - 19:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar dit zijn appels met peren vergelijken. Ik ben nooit fan van Veltman geweest en dat weet je. Ik vind hem niet overkomen en hou niet van zijn maniertjes. Hij heeft hetzelfde wat Gudelj ook had. Beiden komen ze zeer gemaakt over en hebben iets "naars" over zich heen. Daarbij is hij aanvoerder en brengt zelden iets extra's
Dijks heb ik nooit iets kwalijk genomen want die jongen kan er niks van en kan er niks aan doen dat men hem op blijft stellen.
Ziyech is in mijn ogen echt een geweldenaar. Die jongen is voor mij qua voetbal wat Ajax is. Nee hij komt zeker niet altijd even sympathiek over maar hij werkt zich elke wedstrijd kapot en wat hij gisteren wederom liet zien was magistraal/
Brandje, het waren in deze even voorbeeldnamen. Het gebeurd gewoon teveel dat er onderscheid wordt gemaakt bij spelers. Natuurlijk hoef je geen fan te zijn van elke speler binnen je ploeg.

Wat betreft Dijks ben ik het helemaal met je eens. Die jongen kan er niets aan doen en wordt gewoon keihard misbruikt door Ajax.

Ziyech en Veltman ben ik niet met je eens. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik vind Ziyech namelijk geen geweldenaar. Het is gewoon te wisselvallig bij hem. Het ene moment heeft hij een geweldige steekpass en het andere moment verliest hij op het meest domme moment de bal. Een geweldenaar zou dat zeker niet doen. Daarnaast moet Ziyech nog enorm groeien op bepaalde punten om een geweldenaar te kunnen worden.

Veltman heeft ook zijn zwakke momenten, maar doet ook enorm veel goede dingen. Helaas ziet iedereen dat persoonlijk anders en als iemand al geen fan is van een bepaalde speler zal hij die goede dingen meestal niet zien. Ik heb dat bij Ziyech, jij bij Veltman.

Wat ik overigens wel altijd geweldig vind aan Veltman is de tijd die hij na de wedstrijd neemt voor de gehandicapten achter het doel. Zondag viel het mij op dat hij voor iedereen tijd nam voor een foto, praatje of een lach. Terwijl Siem, toen hem werd gevraagd voor een foto, afwimpelde en wegliep. Dit zijn zaken die ook bij een aanvoerder horen en veel mensen niet zien.

Maar zoals gezegd is het voor iedereen persoonlijk hoe hij iets ziet.

Zo zien ik bij Kluivert bijvoorbeeld precies hetzelfde als bij Younes in zijn eerste seizoen. Vanaf de zijlijn naar binnen komen en dan gekruld inschieten. Iedereen roept nu dat ze blij zijn dat Younes geblesseerd is, maar zo speelde hij dus ook zijn eerste seizoen. Er is dus geen verschil, enkel dat het daarna achteruit is gegaan bij Younes. Maar stel nu dat Kluivert zo'n terugval krijgt? Dan gaat iedereen roepen om weer een nieuwe buitenspeler. Zo gaat dat onder supporters en in de voetbalwereld. Helaas maar waar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 december 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 26 december 2017 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 december 2017 - 10:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat vind ik dus totale onzin Remco, want als je als middenvelder de bal verliest op een positie terwijl de rest van je elftal diep staat ben je gewoon net zo'n drol als dat je een bal verliest als verdediger.

Dijks kan ik mee leven, maar kan die jongen er wat aan doen dat hij als een speelbal wordt gebruikt binnen Ajax? Wat mij een enorme respect voor die jongen geeft is dat hij niet klaagt en zich zeker wel voor de volle 100% inzet terwijl hij door Ajax, zichtbaar voor iedereen, gewoon keihard misbruikt wordt!
Normaal gesproken ben je als verdediger een van de laatste mensen tussen de tegenstander de eigen goal. Als middenvelder heb je meer mensen achter je. Is dat niet het geval is de organisatie niet goed en dan mag ook een Ziyech geen risico nemen. Ik zie hem dat ook zelden doen eerlijk gezegd omdat ie dan juist kiest voor een crosspass of een bal in de diepte. Maar beide heten mogen als ze achterin staan dat risico niet nemen.

Eens wat Dijks betreft.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 december 2017 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 16:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wellicht toch door de rol van Keizer dat er een last van zijn schouders is afgevallen? Hret is inderdaad wel heel erg opvallend.
dit roep ik allanger.. nog niet eens zo zeer keizer.. maar die andere 2.. ook een ziyech etc weten dat spijkerman en bergkamp de aanleiding waren van het vertrek van hun trainer.. waarmee ze toch succes hebben geboekt en door wouden groeien... maar goed, nu de nieuwe trainer... ben benieuwd !!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 december 2017 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 17:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Als Neres zo door gaat zijn we hem waarschijnlijk heel snel kwijt.
als die tevaak zulke acties uithaald zeker !! haha
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 december 2017 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 december 2017 - 18:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij is echt een verademing als buitenspeler. Het enige wat deze jongen nodig had was vertrouwen. Dankzij Keizer heeft hij dat gekregen. Het is ook de enige buitenspeler die het tot nu toe waarmaakt en alle buitenspelers van de afgelopen jaren doet verbloemen. En wat hebben wij daar met zijn allen enorm lang op moeten wachten.
dankzij keizer ?? hij kon niet anders.. hield gigantisch lang vast aan kluivert en younnes.. tot dat keizer niet meer andrrs kon want elke invalbeurt was die belangrijk..
remco k
 remco k - dinsdag 26 december 2017 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 december 2017 - 19:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dankzij keizer ?? hij kon niet anders.. hield gigantisch lang vast aan kluivert en younnes.. tot dat keizer niet meer andrrs kon want elke invalbeurt was die belangrijk..
Zo hoor je in de grote mensenwereld toch ook uiteindelijk een basis plaats afbreken dwingen? Dat lijkt me de enige manier om daar recht op te hebben.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 december 2017 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 december 2017 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo hoor je in de grote mensenwereld toch ook uiteindelijk een basis plaats afbreken dwingen? Dat lijkt me de enige manier om daar recht op te hebben.
weekje ervoor kraakte hij hem nog af.. toevalstreffer net zoals frenkie op die positie.. anyway maak me er niet meer druk om.. nieuwe trainer en ben benieuwd hoe het gaat lopen en wat er gebeurt.. daar wacht ik op..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (Zondag 24 december 2017, 14:30); 3 - 1









0.0113699