BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Nederlandse competitie verder onderdrukt.

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Peterhs
 Peterhs - woensdag 28 februari 2018 - 07:52   quote  deeplink  
Met ingang van volgend seizoen kunnen definitief nog maar zes clubs zich via de voorrondes verzekeren van een ticket voor het hoofdtoernooi van de Champions League. In de nieuwe opzet van de UEFA zijn 26 ploegen rechtstreeks geplaatst.

Dat besloot het bestuur van de Europese voetbalbond dinsdag op een congres in Bratislava, waar ook het voornemen om de groepsduels op twee verschillende tijdstippen te laten beginnen werd bekrachtigd.

Spanje, Duitsland, Engeland en Italië mogen vanaf het seizoen 2018/2019 elk vier clubs afvaardigen. Frankrijk en Rusland zijn verzekerd van twee vertegenwoordigers en Portugal, Oekraïne, België en Turkije zijn met één team direct geplaatst voor de groepsfase.

De winnaars van de Champions League en Europa League plaatsen zich ook automatisch. Via de voorrondes zijn daardoor nog maar zes tickets te verdienen voor het hoofdtoernooi van het 'miljoenenbal'.

Nederland

De kampioen van Nederland plaatst zich niet meer rechtstreeks, maar moet net als de nummer twee voorrondes spelen. De nummer twee begint in de tweede kwalificatieronde, de kampioen stroomt in de derde ronde in.

Er zijn twee wegen die naar de Champions League leiden; de zogeheten 'Champions-route', met daarin de 44 kampioenen van de landen die niet rechtstreeks zijn geplaatst, en een 'League-route' voor in totaal elf clubs. Op die manier zijn respectievelijk vier en twee plekken in het hoofdtoernooi te verdienen.

Als de club die de Champions League wint zich ook via de eigen competitie plaatst, schuift dat ticket door naar de kampioen van Tsjechië. Mocht de club die de Europa League wint ook in eigen land een ticket voor het belangrijkste Europese bekertoernooi pakken, dan mag de nummer drie van Frankrijk automatisch naar het hoofdtoernooi.

Dit seizoen was regerend landskampioen Feyenoord nog verzekerd van een plekje in de groepsfase. Daarin werden de Rotterdammers uitgeschakeld met slechts drie punten. Ajax strandde in de voorrondes na een verloren tweeluik met OGC Nice.

Aanvangstijdstippen

De UEFA besloot dinsdag ook om de groepswedstrijden vanaf komend seizoen op twee verschillende tijdstippen te laten beginnen; om 18.55 en 21.00 uur.

Het vaste aanvangstijdstip was altijd 20.45 uur, met uitzondering van sommige wedstrijden in Oost-Europa die weleens al om 18.00 uur begonnen.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 28 februari 2018 - 07:55   quote  deeplink  
Ik vind het ronduit belachelijk.
Sowieso moeten ze dit gezeik afschaffen of anders benoemen.
Ouderwets terug naar de kampioenen.
Liever dat de finale steeds tussen dezelfde clubs gaan dan dit puur commerciële gezeik van de clubs met zeer veel negatief geld op de bank en een dikke geldschieter achter de hand.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 februari 2018 door Peterhs --
tomson
 tomson - donderdag 03 mei 2018 - 20:40   quote  deeplink  
Eens. De CL is gewoon een gedrocht geworden.
En de EL wordt na de winterstop ook regelmatig gedomineerd door de nrs 3 uit de CL poulewedstrijden.
Voelt ook niet helemaal eerlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 mei 2018 door tomson --
remco k
 remco k - donderdag 03 mei 2018 - 21:35   quote  deeplink  
En toch. Ik heb vanaf de kwartfinale echt fantastische wedstrijden gezien.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 04 mei 2018 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2018 - 21:35 schreef remco k het volgende:
En toch. Ik heb vanaf de kwartfinale echt fantastische wedstrijden gezien.
So what?
Die fantastische wedstrijden zal je niet zijn als de nr 1 van weet ik veel waar zal spelen?
Dat hoef ik niet uit te leggen, maar het is gewoon enkel geld geld geld wat ze zoeken.
De naam Champions league kan je gewoon hernoemen, want dit is gewoon de grootste kolder die er bestaat. Geen kampioen? Pech gehad. Geen beker winnaar of nr 2? Helaas pech voor je.
Grote voetbal land of niet.
remco k
 remco k - donderdag 10 mei 2018 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2018 - 23:32 schreef Peterhs het volgende:

[..]

So what?
Die fantastische wedstrijden zal je niet zijn als de nr 1 van weet ik veel waar zal spelen?
Dat hoef ik niet uit te leggen, maar het is gewoon enkel geld geld geld wat ze zoeken.
De naam Champions league kan je gewoon hernoemen, want dit is gewoon de grootste kolder die er bestaat. Geen kampioen? Pech gehad. Geen beker winnaar of nr 2? Helaas pech voor je.
Grote voetbal land of niet.
Dat kan. Enige reden dat het me stoort is omdat Nederland er geen rol meer in speelt. Voor de rest vond ik afgelopen cl seizoen fantastisch en heb ik geweldige wedstrijden gezien die ik inderdaad niet zou zien als Barca tegen de nummer 1 uit Tsjechië zou spelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Nederlandse competitie verder onderdrukt.









0.0114660