BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ten Hag of toch Peter Bosz

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 08 maart 2018 - 08:33   quote  deeplink  
Toch zit ik ook met een andere vraag : Ligt het wel aan de trainer(s) ?

Ik heb veel meer het vermoeden dat de spelers de overhand hebben qua inspraak.
Verder ben ik niet tevreden over hun instelling / mentaliteit in de wedstrijden.
Goede samenspel is er al helemaal niet, daar alles gericht blijft op individuele kwaliteiten.

Verder is de gemiddelde leeftijd te jong bij Ajax, zijn enkele spelers kwalitatief ongeschikt bij Ajax ( Veltman, van Dijk ) of zijn diverse spelers ver over datum ( Schöne ).

Het is goed te merken dat Ajax nieuwe type spelers als Rijkaard, Stam, Spelbos, Litmanen, Seedorf en Petterson ( allen rond de 24 jaar ) heel erg mist.

Hiermee creëer je een veel betere mix van jeugd en de betere topspelers die men bij Ajax tot heden blijft missen. Ajax mist een paar goede leiders in het veld.

Ajax moet maar weer eens goed gaan kijken in heel Latijns-Amerika, net zoals ze gedaan hadden met Sanchez. Als Ajax enkele spelers daar vandaan halen zoals boven beschreven spelers, dan zal Ajax er weer bovenop komen voor de kampioenschap en de Champions Leaguevoetbal.

Ajax moet alleen flink investeren in "de betere topspelers en niet teveel blijven hangen op de jeugd die geen ervaring hebben om de kampioen te kunnen halen, gezien die de kwaliteiten er nog niet voor hebben". Dan vraag je er eigenlijk wel om, om geen kampioen te kunnen worden.

Verder moet er door het hele bestuur de bezem erdoor, daar ik denk dat ook daar personen tussen zitten die volgens mij geen verstand van het voetbal hebben, maar meer voor hun lol daar zitten.

Cruijff zei altijd dat Ajax de management van Bayern München moest opvolgen / kopiëren om rust in de tent te houden en voor een zeer goede organisatie te zorgen.

Volgens Cruijff is Bayern München de beste club van Europa als het gaat om orde en organisatie, intern bij een voetbalclub op Europees topniveau. Daar moet Ajax nog heel erg veel van leren, wil Ajax ooit een Europese topclub worden.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 08 maart 2018 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2018 - 08:00 schreef hjf het volgende:
Ik ga liever terug naar een echte nummer 10 (bijv. Jari Litmanen) geflankeerd door 2 mensen aan de zijkanten (bijv. Davids en Seedorf).
Opzich wel eens. Volgens mij zei Cruijff destijds dat het achterhaald is, maar veel (top)clubs spelen met een soort 4231 als nog met een echte nummer 10. Het lijkt me dat het moet kunnen, met Ziyech heb je daar ook de ideale speler voor. Eiting als pure cvm met van de Beek ernaast als box to box.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 08 maart 2018 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2018 - 08:33 schreef Onze Ajax het volgende:
Toch zit ik ook met een andere vraag : Ligt het wel aan de trainer(s) ?

Ik heb veel meer het vermoeden dat de spelers de overhand hebben qua inspraak.
Verder ben ik niet tevreden over hun instelling / mentaliteit in de wedstrijden.
Goede samenspel is er al helemaal niet, daar alles gericht blijft op individuele kwaliteiten.

Verder is de gemiddelde leeftijd te jong bij Ajax, zijn enkele spelers kwalitatief ongeschikt bij Ajax ( Veltman, van Dijk ) of zijn diverse spelers ver over datum ( Schöne ).

Het is goed te merken dat Ajax nieuwe type spelers als Rijkaard, Stam, Spelbos, Litmanen, Seedorf en Petterson ( allen rond de 24 jaar ) heel erg mist.

Hiermee creëer je een veel betere mix van jeugd en de betere topspelers die men bij Ajax tot heden blijft missen. Ajax mist een paar goede leiders in het veld.

Ajax moet maar weer eens goed gaan kijken in heel Latijns-Amerika, net zoals ze gedaan hadden met Sanchez. Als Ajax enkele spelers daar vandaan halen zoals boven beschreven spelers, dan zal Ajax er weer bovenop komen voor de kampioenschap en de Champions Leaguevoetbal.

Ajax moet alleen flink investeren in "de betere topspelers en niet teveel blijven hangen op de jeugd die geen ervaring hebben om de kampioen te kunnen halen, gezien die de kwaliteiten er nog niet voor hebben". Dan vraag je er eigenlijk wel om, om geen kampioen te kunnen worden.

Verder moet er door het hele bestuur de bezem erdoor, daar ik denk dat ook daar personen tussen zitten die volgens mij geen verstand van het voetbal hebben, maar meer voor hun lol daar zitten.

Cruijff zei altijd dat Ajax de management van Bayern München moest opvolgen / kopiëren om rust in de tent te houden en voor een zeer goede organisatie te zorgen.

Volgens Cruijff is Bayern München de beste club van Europa als het gaat om orde en organisatie, intern bij een voetbalclub op Europees topniveau. Daar moet Ajax nog heel erg veel van leren, wil Ajax ooit een Europese topclub worden.
Mentaliteit en ervaring. Dat is waar het grotendeels mis gaat bij Ajax.

En ja, de keus om aan Siem vast te houden terwijl je Cassiera hebt is een vreemde. Wat zulke keuzes betreft kun je het de trainer(s) wel aanrekenen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 08 maart 2018 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2018 - 09:10 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Mentaliteit en ervaring. Dat is waar het grotendeels mis gaat bij Ajax.

En ja, de keus om aan Siem vast te houden terwijl je Cassierra hebt is een vreemde. Wat zulke keuzes betreft kun je het de trainer(s) wel aanrekenen.
Van mij had Cassierra ook vaker mogen spelen. Als was het elke wedstrijd alleen al de hele tweede helft. Ik had daar zelf helemaal niets op tegen. Integendeel zelfs.

Ajax mag nu wel eens een flinke lijst maken, van welke spelers er nu echt weg mogen.
Dat geeft veel meer duidelijkheid, lijkt mij. Siem de Jong is ook zo'n speler die over datum is.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 08 maart 2018 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2018 - 09:21 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Van mij had Cassierra ook vaker mogen spelen. Als was het elke wedstrijd alleen al de hele tweede helft. Ik had daar zelf helemaal niets op tegen. Integendeel zelfs.

Ajax mag nu wel eens een flinke lijst maken, van welke spelers er nu echt weg mogen.
Dat geeft veel meer duidelijkheid, lijkt mij. Siem de Jong is ook zo'n speler die over datum is.
Helemaal met je eens.

Ik heb niks tegen Siem, maar die is idd al over datum. Vond het al vreemd dat hij gehaald werd.
Veltman is ok, maar we moeten toch echt een betere rechtsback hebben.
Schone, prima kerel, maar kan het niet meer belopen.
Huntelaar is zijn scherpte ook kwijt. Hoeft niet perse weg, maar kun je beter als backup gebruiken ipv basis.
Ziyech, ben ik enorm van gecharmeerd, maar gaat in mijn ogen alleen volledig renderen als je gewoon een eindbaas in het elftal hebt lopen. Een die die jongens gewoon op hun flikker durft te geven. (Kluivert en Neres hebben ook af en toe een draai om de oren nodig)
Liefst een ervaren, sterke nummer 6. Dan sla je gelijk 2 vliegen in 1 klap.
AkaS
 AkaS - zondag 11 maart 2018 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 maart 2018 - 08:00 schreef hjf het volgende:
Ik ga liever terug naar een echte nummer 10 (bijv. Jari Litmanen) geflankeerd door 2 mensen aan de zijkanten (bijv. Davids en Seedorf).
Maar Davids was wel de pitbull.
Daarvoor was Jan Wouters de man.

Kortom net als de rest ben ik het ook helemaal met Brandje eens, wat betreft het middenveld.

Hierbij opgeteld kan ik me niet vinden in de keuzes voor trainers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 maart 2018 door AkaS --
hjf
 hjf - zondag 11 maart 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2018 - 00:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Maar Davids was wel de pitbull.
Daarvoor was Jan Wouters de man.

Kortom net als de rest ben ik het ook helemaal met Brandje eens, wat betreft het middenveld.

Hierbij opgeteld kan ik me niet vinden in de keuzes voor trainers.
Mijn commentaar verschilt eigenlijk niet van die van Brandje. Het is meer een aanvulling op zijn post. Althans dat was mijn intentie.
En wat betreft de keuzes voor trainers, kan ik mij geheel vinden in jouw mening. Mijn voorkeur was om Keizer het seizoen af te laten maken op basis van de vorderingen die voor de winterstop zijn gemaakt en dan na het seizoen proberen John van de Brom te halen. Een typische Ajax trainer, die in het verleden al hoofd jeugdopleiding was. Kijk maar eens wat hij nu met AZ presteert. Geweldig.
bvg
 bvg - maandag 16 april 2018 - 11:06   quote  deeplink  
Gaan we toch maar voor Bosz !!!!!!

Erg goed voetbal - stond een team - finale

Bosz deed het nog niet zo slecht. Hij zag vorig jaar al het probleem Bergkamp.

Maar niemand wilde luisteren
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 16 april 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 11:06 schreef bvg het volgende:
Gaan we toch maar voor Bosz !!!!!!

Erg goed voetbal - stond een team - finale

Bosz deed het nog niet zo slecht. Hij zag vorig jaar al het probleem Bergkamp.

Maar niemand wilde luisteren
Van mij mag hij terugkomen, ok al was het soms heel naief. Hij had geen probleem met Bergkamp, maar wel met L'amie en die oud keeper van oss, hoe heet hij ook alweer... die assistent trainer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 17 mei 2018 - 16:57   quote  deeplink  


Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.
p111
 p111 - donderdag 17 mei 2018 - 17:09   quote  deeplink  
Ik wel het is volgens mij toch wel duidelijk dat hij had willen blijven onder zijn voorwaarden en dat is helaas niet gebeurd omdat Ajax daar niet op in ging,ik had hem die kans wel gegund.
Eide
 Eide - donderdag 17 mei 2018 - 18:00   quote  deeplink  
Ik denk dat de feiten iets anders tonen. Bosz was namelijk in de oude situatie steeds heel stellig in dat hij hoe dan ook bij Ajax zou blijven... Tot er een Duitse topploeg aanklopte. Plotseling waren er allerlei problemen bij Ajax.

Die zullen er best zijn geweest maar zo blatant liegen getuigt van geen enkel respect voor de club, de spelers en de fans. Dat er mensen zijn die dat kennelijk klakkeloos accepteren is mij een raadsel.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 17 mei 2018 - 19:18   quote  deeplink  
Ach, geweest is geweest. Weg is weg. Heeft absoluut geen meerwaarde om te weten wat hij had gewild of van plan was.
Ten Hag zit er nu en daar moeten we het mee doen, of we nu willen of niet.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 18 mei 2018 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 18:00 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de feiten iets anders tonen. Bosz was namelijk in de oude situatie steeds heel stellig in dat hij hoe dan ook bij Ajax zou blijven... Tot er een Duitse topploeg aanklopte. Plotseling waren er allerlei problemen bij Ajax.

Die zullen er best zijn geweest maar zo blatant liegen getuigt van geen enkel respect voor de club, de spelers en de fans. Dat er mensen zijn die dat kennelijk klakkeloos accepteren is mij een raadsel.
Tja, weet je wat het probleeem is in de voetballerij.. Die wereld is gewoon keihard en het gaat om geld. Vergeet niet dat dit hun werk is en ze hebben er geen baan naast.

Als coach wordt je snel eruitgezet als de resultaten slecht zijn.

De club geeft niet om zijn spelers/staff en de spelers/staff vica versa om de club.
Eide
 Eide - vrijdag 18 mei 2018 - 09:38   quote  deeplink  
Dat ben ik niet meer met je eens. Een club als Ajax heeft alles te winnen bij goed werkgeverschap. Ajax is volledig afhankelijk van spelers en vooral de ontwikkeling van talent. Het is juist essentieel dat alle processen volledig ten dienste zijn van het primaire proces, namelijk een succesvol Ajax 1.
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - vrijdag 18 mei 2018 - 09:45   quote  deeplink  
Het grappige is dat Kluivert een aantal keiharde signalen afgeeft waar het probleem van Ajax op dit moment ligt. Slecht g=bestuur wat geen vertrouwen in trainers heeft, alleen maar op geld uit zijn, slechte communicatie, slechte sfeer in de groep, spelers die weg willen......maar niemand die het daar over heeft! Dus....slotje! er gaat toch niks gebeuren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 mei 2018 door echte ajaxfan! --
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - vrijdag 18 mei 2018 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 17:09 schreef p111 het volgende:
Ik wel het is volgens mij toch wel duidelijk dat hij had willen blijven onder zijn voorwaarden en dat is helaas niet gebeurd omdat Ajax daar niet op in ging,ik had hem die kans wel gegund.
nee maar het pijnlijke is dat ze 5 maanden later wel toegeven aan de eisen van Bosz.......dus had zijn vertrek niet gehoeven
p111
 p111 - vrijdag 18 mei 2018 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2018 - 18:00 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de feiten iets anders tonen. Bosz was namelijk in de oude situatie steeds heel stellig in dat hij hoe dan ook bij Ajax zou blijven... Tot er een Duitse topploeg aanklopte. Plotseling waren er allerlei problemen bij Ajax.

Die zullen er best zijn geweest maar zo blatant liegen getuigt van geen enkel respect voor de club, de spelers en de fans. Dat er mensen zijn die dat kennelijk klakkeloos accepteren is mij een raadsel.
Ik kan nergens vinden dat hij klakkeloos staat te liegen zoals jij aangeeft. En volgens mij is Ajax ook niet in zijn eerste leugentje gestikt.Persoonlijk had ik hem graag nog een jaar bij Ajax als trainer gezien.
Eide
 Eide - vrijdag 18 mei 2018 - 10:01   quote  deeplink  
Dus eerst zeggen dat je hoe dan ook bij Ajax blijft en nog geen twee weken later weg zijn is volgens jou keurig en respectvol de waarheid vertellen? Dan sta je de boel namelijk gewoon te bedriegen.
Eide
 Eide - vrijdag 18 mei 2018 - 10:18   quote  deeplink  
In tegenstelling tot velen (heb ik het idee) heb ik liever iemand als Hakim Ziyech die goudeerlijk is maar onpopulaire dingen zegt dan Peter Bosz die A zegt maar B doet.
AkaS
 AkaS - donderdag 07 juni 2018 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 mei 2018 - 10:01 schreef Eide het volgende:
Dus eerst zeggen dat je hoe dan ook bij Ajax blijft en nog geen twee weken later weg zijn is volgens jou keurig en respectvol de waarheid vertellen? Dan sta je de boel namelijk gewoon te bedriegen.
Valt me toch van je tegen Eide. Er is inmiddels zoveel bekend gemaakt over ruzies achter de schermen en beloftes die zijn gemaakt richting Bosz en erop rekenend dat deze beloftes waargemaakt zullen worden heeft hij naar eer en geweten geantwoord.

Maar helaas is eer en geweten iets dat de heren van het toenmalige TH niet kennen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ten Hag of toch Peter Bosz









0.0116009