BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe organisatie Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - woensdag 18 april 2018 - 09:31   quote  deeplink  
De situatie van vd Sar begint onhoudbaar te worden, er zal dus gehakt gaan worden. Waar gehakt wordt vallen spaanders en van die spaanders zal er weer een nieuwe organisatie gevormd moeten worden.

Wat in mijn ogen een prima organisatie is;

Algemeen directeur: Kinsbergen/V Gaal/Jordi Cruijf
Technisch directeur: Overmars (doet verdomd goed werk en mag pas een paar maanden zelf beslissen)
Commercieel directeur: van der Sar (als gezicht van Ajax sterk qua sponsoring en opbouw relaties)
Trainer: Ten Hag/FdB/Bosz (is me om het even, maar Ten Hag staat er alleen in omdat ik vertrouw op Overmars. Ik zie liever een ander voor de groep.)
Hoofd jeugdopleidingen: Wim Jonk (verder geen bevoegdheden m.b.t. Eerste elftal zaken)
Techniektrainer eerste elftal: Bergkamp (geen zeggenschap in beleid, personeel)

Technisch hart opdoeken en terug naar het functiebeleid waarbij iedereen afzonderlijk verantwoordelijk gehouden kan worden.

Wat denken jullie? Nog een paar weken en het gedraai gaat beginnen.. nog een paar keer verliezen en Ten Hag kan ook vertrekken, terecht.
remco k
 remco k - woensdag 18 april 2018 - 09:41   quote  deeplink  
Bergkamp en Jonk gaan niet samenwerken, Cruijf als AD lijkt mij te vroeg. En ik vraag me af hoe de relatie tussen alle benoemde mensen is, deze mensen zijn er ook verantwoordelijk voor dat van Gaal niet binnenkwam tijdens de JC revolutie.
JOOD
 JOOD - woensdag 18 april 2018 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 09:41 schreef remco k het volgende:
Bergkamp en Jonk gaan niet samenwerken, Cruijf als AD lijkt mij te vroeg. En ik vraag me af hoe de relatie tussen alle benoemde mensen is, deze mensen zijn er ook verantwoordelijk voor dat van Gaal niet binnenkwam tijdens de JC revolutie.
Bergkamp en Jonk hoeven ook niet samen te werken. Beiden doen hun eigen ding om Ajax beter te maken.

En de relatie moet geen probleem zijn. Als ze van Gaal niet willen komt hij er toch niet? Of wel en dan is hij gewoon de baas. Beetje schikken om vooruit te komen is prima!
remco k
 remco k - woensdag 18 april 2018 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 09:46 schreef JOOD het volgende:

[..]

Bergkamp en Jonk hoeven ook niet samen te werken. Beiden doen hun eigen ding om Ajax beter te maken.

En de relatie moet geen probleem zijn. Als ze van Gaal niet willen komt hij er toch niet? Of wel en dan is hij gewoon de baas. Beetje schikken om vooruit te komen is prima!
Die moeten wel degelijk samen werken. Ze werken immers voor dezelfde baas he.

En je laatste zin, helaas werkt dat niet zo in de voetballerij.
JOOD
 JOOD - woensdag 18 april 2018 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 10:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Die moeten wel degelijk samen werken. Ze werken immers voor dezelfde baas he.

En je laatste zin, helaas werkt dat niet zo in de voetballerij.
Jonk is in mijn verhaal voor de jeugdopleiding, Bergkamp voor het 1e. Verder niet samen laten werken, dan gaan ze vanzelf in gesprek samen.

En iedereen moet zich schikken naar de baas, hij is immers niet voor niks baas.
Brandje
 Brandje - woensdag 18 april 2018 - 16:36   quote  deeplink  
Slotje
JOOD
 JOOD - woensdag 18 april 2018 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 16:36 schreef Brandje het volgende:
Slotje
Waarom? Lijkt me een behoorlijk actueel onderwerp..
Loetje
 Loetje - woensdag 18 april 2018 - 18:02   quote  deeplink  
Eens met Brandje. Zijn wel bizar veel topics nu die eigenlijk op hetzeldde neerkomen. Bovendien voeren we dezelfde discussies nu in 4/5 topics.
remco k
 remco k - woensdag 18 april 2018 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 16:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Jonk is in mijn verhaal voor de jeugdopleiding, Bergkamp voor het 1e. Verder niet samen laten werken, dan gaan ze vanzelf in gesprek samen.

En iedereen moet zich schikken naar de baas, hij is immers niet voor niks baas.
Hoor je wat je zegt? Verantwoordelijk voor het eerste en de ander voor de jeugd. En hoe gaat zon jeugdspeler dan naar het eerste? Die twee kunnen elkaar niet luchten of zien. De een vind dat de ander een mes in zijn rug heeft gestoken dat zal werktechbisxh nooit goed gaan komen en de spanningen zullen im te snijden zijn. Nee dat zou voor de start al gedoemd zijn te mislukken.

En je laatste zin zou leuk passen bij een bedrijf in de jaren 80. Niet anno 2018.
JOOD
 JOOD - woensdag 18 april 2018 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoor je wat je zegt? Verantwoordelijk voor het eerste en de ander voor de jeugd. En hoe gaat zon jeugdspeler dan naar het eerste? Die twee kunnen elkaar niet luchten of zien. De een vind dat de ander een mes in zijn rug heeft gestoken dat zal werktechbisxh nooit goed gaan komen en de spanningen zullen im te snijden zijn. Nee dat zou voor de start al gedoemd zijn te mislukken.

En je laatste zin zou leuk passen bij een bedrijf in de jaren 80. Niet anno 2018.
Ok, jij denkt dat. Ik denk daar anders over. En als je goed leest is Bergkamp helemaal nergens verantwoordelijk voor.

En een bedrijf in de jaren 80 functioneerde ook prima, beter zelfs dan al dat linkse zachte gezeik van tegenwoordig. Je leidinggevende zet de lijnen uit, ben je het daar wel mee eens dan? Dat is niks anders dan dat ik benoem hierboven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 april 2018 door JOOD --
remco k
 remco k - donderdag 19 april 2018 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2018 - 19:50 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ok, jij denkt dat. Ik denk daar anders over. En als je goed leest is Bergkamp helemaal nergens verantwoordelijk voor.

En een bedrijf in de jaren 80 functioneerde ook prima, beter zelfs dan al dat linkse zachte gezeik van tegenwoordig. Je leidinggevende zet de lijnen uit, ben je het daar wel mee eens dan? Dat is niks anders dan dat ik benoem hierboven.
Zoals je al schetste werkte dat toen prima. We zitten echter in 2018, tijden zijn anders en dit soort type leiding geven werkt gewoon niet meer, daar zijn echt ontelbare studies naar gedaan die dat bewijzen..

Als je Bergkamp een functie geeft, heeft hij ook verantwoordelijkheden, verantwoordelijkheden die hij ook wou binnen de club, die man gaat toch nooit akkoord met het monddood zijn binnen de club zoals jij aangeeft dat hij gaat werken.
Overigens is die manier van leiding geven alles behalve links, misschien moet jij je er eens in verdiepen, dat heeft namelijk niets met rechts of links georiënteerd te maken.
AkaS
 AkaS - donderdag 19 april 2018 - 09:49   quote  deeplink  
Het Hollandse poldermodel is het fuckingprobleem en dat is inderdaad links.

Dit model staat garant voor narigheid, gekonkel en machtspelletjes en strijdjes om vriendjes voor je eigen gewin te vinden.

In de politiek noemen ze dat heel mooi draagvlak creëren.

Hoe dan ook het onderling samenwerken van deze oude voetbalhelden zal helaas niet meer lukken. En of de slechte zijn gesneuveld en de goede behouden, dat weet ik niet.

In het bedrijfsleven sneuvelen vaak de goede als eerste en de doortrapte sneaky hufters blijven zitten...

Voor mij werkt het gewoon om 1 persoon een functie / taak te geven zonder dat hij overstemd kan worden... Want wie is dan verantwoordelijk als het mis gaat... En dan krijgen we stampvoet kleuter gedrag...

En die stampvoetende kleuter moet dan ook weer tevreden gesteld worden. Gevolg compromissen en compensaties waar niemand beter van wordt!!!

Resultaat: Helemaal niets in Amsterdam... Ja Ten Hag, een schorre heikneuter die denkt dat wij allemaal achterlijk zijn hier...

Maar ja, hij heeft draagvlak of beter gezegd een sneaky vriendje die telkens buiten schot blijft.... Oja Overmars is zijn naam.

Doet het zo goed want hij heeft allemaal eurotjes verdiend voor de club... Alsof hij kneusjes voor de hoofdprijs heeft weten te verkopen en zo een uitzonderlijke wereldprestatie heeft geleverd...

Maar ik zie ook alle miskopen, het niet tijdig verlengen van contracten en het niet op tijd klaar hebben van de selectie, meerdere jaren achter elkaar.

Ik zie ook het dwarsliggen richting Keizer, geen versterkingen geven terwijl zijn holmaatje Ten Hag meteen op zijn wenken werd bediend.

Aldus mijn gal over de structuur, de personen en het resultaat!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 april 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 19 april 2018 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 09:49 schreef AkaS het volgende:
Het Hollandse poldermodel is het fuckingprobleem en dat is inderdaad links.

Dit model staat garant voor narigheid, gekonkel en machtspelletjes en strijdjes om vriendjes voor je eigen gewin te vinden.

In de politiek noemen ze dat heel mooi draagvlak creëren.

Hoe dan ook het onderling samenwerken van deze oude voetbalhelden zal helaas niet meer lukken. En of de slechte zijn gesneuveld en de goede behouden, dat weet ik niet.

In het bedrijfsleven sneuvelen vaak de goede als eerste en de doortrapte sneaky hufters blijven zitten...

Voor mij werkt het gewoon om 1 persoon een functie / taak te geven zonder dat hij overstemd kan worden... Want wie is dan verantwoordelijk als het mis gaat... En dan krijgen we stampvoet kleuter gedrag...

En die stampvoetende kleuter moet dan ook weer tevreden gesteld worden. Gevolg compromissen en compensaties waar niemand beter van wordt!!!

Resultaat: Helemaal niets in Amsterdam... Ja Ten Hag, een schorre heikneuter die denkt dat wij allemaal achterlijk zijn hier...

Maar ja, hij heeft draagvlak of beter gezegd een sneaky vriendje die telkens buiten schot blijft.... Oja Overmars is zijn naam.

Doet het zo goed want hij heeft allemaal eurotjes verdiend voor de club... Alsof hij kneusjes voor de hoofdprijs heeft weten te verkopen en zo een uitzonderlijke wereldprestatie heeft geleverd...

Maar ik zie ook alle miskopen, het niet tijdig verlengen van contracten en het niet op tijd klaar hebben van de selectie, meerdere jaren achter elkaar.

Ik zie ook het dwarsliggen richting Keizer, geen versterkingen geven terwijl zijn holmaatje Ten Hag meteen op zijn wenken werd bediend.

Aldus mijn gal over de structuur, de personen en het resultaat!
In alles, maar dan ook werkelijk in alles niet wat ik bedoel.
Ga je eens verdiepen in het SCRUM principe als je ergens een uurtje over hebt. Iets waarvan ik denk dat het in de voetballerij goed zou kunnen worden toegepast.

Beter worden doe je niet door af te rekenen met mensen zoals jij dat aangeeft te willen zien. Beter worden doe je door een weg te kiezen en daarbinnen te blijven ontwikkelen en zoeken naar de juiste afstemming, uiteraard als mensen aantonen structureel niet te functioneren moet je daar of verbetering in zien, of een andere functie zoeken, of afscheid nemen.

Mensen worden niet beter door te zeggen "jij moet dit doen en als het niet goed lukt donder je maar op" Dat bedoel ik met de jaren 80 stijl van managen.
AkaS
 AkaS - donderdag 19 april 2018 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 10:25 schreef remco k het volgende:

[..]

In alles, maar dan ook werkelijk in alles niet wat ik bedoel.
Ga je eens verdiepen in het SCRUM principe als je ergens een uurtje over hebt. Iets waarvan ik denk dat het in de voetballerij goed zou kunnen worden toegepast.

Beter worden doe je niet door af te rekenen met mensen zoals jij dat aangeeft te willen zien. Beter worden doe je door een weg te kiezen en daarbinnen te blijven ontwikkelen en zoeken naar de juiste afstemming, uiteraard als mensen aantonen structureel niet te functioneren moet je daar of verbetering in zien, of een andere functie zoeken, of afscheid nemen.

Mensen worden niet beter door te zeggen "jij moet dit doen en als het niet goed lukt donder je maar op" Dat bedoel ik met de jaren 80 stijl van managen.
Hoeveel jaar mag Overmars nog falen dan?

Iedereen heeft stront in de ogen omdat hij talentvolle spelers heeft verkocht en het financieel weer goed gaat met Ajax.

Laten we zeggen dat hij deze zomer de Ligt, Frenkie en Donny verkoopt voor een totaalbedrag van 110 mln... Heeft hij het dan goed gedaan..?

Mijn ogen niet.

Er is inmiddels een bateljon aan goede spelers verkocht maar successen zijn er door het niet zetten van de puntjes op de i niet geweest. En juist die puntjes op de i onderscheid iemand die goed functioneert t.o.v. Overmars!
Loetje
 Loetje - donderdag 19 april 2018 - 15:06   quote  deeplink  
AkaS, je hebt wel gelijk als het gaat over dat er vaak bizarre vervangers gehaald worden voor spelers, niet altijd maar wel vaak.

Je hebt er helaas mee te maken dat goede spelers hier niet lang spelen, maar de opvolging allesbehave adequaat geregeld is/klaarstaat. Dat mag absoluut genoemd worden.

Veel van de goede aankopen van Overmars waren immers vooral gewone versterkingen en vaak geen opvolgers. Daar moet absoluut in verbeterd worden.
remco k
 remco k - donderdag 19 april 2018 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 15:06 schreef Loetje het volgende:
AkaS, je hebt wel gelijk als het gaat over dat er vaak bizarre vervangers gehaald worden voor spelers, niet altijd maar wel vaak.

Je hebt er helaas mee te maken dat goede spelers hier niet lang spelen, maar de opvolging allesbehave adequaat geregeld is/klaarstaat. Dat mag absoluut genoemd worden.

Veel van de goede aankopen van Overmars waren immers vooral gewone versterkingen en vaak geen opvolgers. Daar moet absoluut in verbeterd worden.
Iedere versterking is uiteindelijk een opvolger van iemand die vertrekt of niet voldoende presteerd
remco k
 remco k - donderdag 19 april 2018 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 14:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hoeveel jaar mag Overmars nog falen dan?

Iedereen heeft stront in de ogen omdat hij talentvolle spelers heeft verkocht en het financieel weer goed gaat met Ajax.

Laten we zeggen dat hij deze zomer de Ligt, Frenkie en Donny verkoopt voor een totaalbedrag van 110 mln... Heeft hij het dan goed gedaan..?

Mijn ogen niet.

Er is inmiddels een bateljon aan goede spelers verkocht maar successen zijn er door het niet zetten van de puntjes op de i niet geweest. En juist die puntjes op de i onderscheid iemand die goed functioneert t.o.v. Overmars!
Overmars faalt niet, hij is niet verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste elftal, maar verantwoordelijk voor het aan en verkoop beleid, en ik vind dat aan en verkoop beleid redelijk goed werken en het verbeterd zich, en natuurlijk zitten daar missers bij, maar geen enkele club op deze planeet doet louter goede aankopen. Mij gaat het niet om het bedrag dat hij binnenhaalt, al is dat uiteraard wel een onderdeel van zijn presteren, mij gaat het om een goede selectie, en die stond er dit jaar gewoon naar mijn mening op de linksback positie na.

Is er nog wat te verbeteren? Natuurlijk, er is nog zat te verbeteren, maar Ajax staat synoniem aan groeien, en dat geld voor alle functies binnen het sportieve deel van Ajax.

In mijn beleving is de afdeling scouting en aankoop verkoop beter gaan draaien sinds de komst van Overmars waarbij met name de laatste twee jaar stappen in de goede richting wordt gemaakt in het bijstellen van de bedragen die men wilt betalen.
Loetje
 Loetje - donderdag 19 april 2018 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 16:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedere versterking is uiteindelijk een opvolger van iemand die vertrekt of niet voldoende presteerd
Er zijn talloze spelers gehaald die niet perse iemand opvolgde. Dat laatste zeg ik ook nergens. Heb het over het eerste.

En qua opvolging is bijna altijd behoorlijk tragisch uitgevallen. Concurrentieaankopen pakte aanzienlijk beter uit.
Loetje
 Loetje - donderdag 19 april 2018 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 16:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars faalt niet, hij is niet verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste elftal, maar verantwoordelijk voor het aan en verkoop beleid, en ik vind dat aan en verkoop beleid redelijk goed werken en het verbeterd zich, en natuurlijk zitten daar missers bij, maar geen enkele club op deze planeet doet louter goede aankopen. Mij gaat het niet om het bedrag dat hij binnenhaalt, al is dat uiteraard wel een onderdeel van zijn presteren, mij gaat het om een goede selectie, en die stond er dit jaar gewoon naar mijn mening op de linksback positie na.

Is er nog wat te verbeteren? Natuurlijk, er is nog zat te verbeteren, maar Ajax staat synoniem aan groeien, en dat geld voor alle functies binnen het sportieve deel van Ajax.

In mijn beleving is de afdeling scouting en aankoop verkoop beter gaan draaien sinds de komst van Overmars waarbij met name de laatste twee jaar stappen in de goede richting wordt gemaakt in het bijstellen van de bedragen die men wilt betalen.
Over het laatste stukje, het is niet zo wanneer je meer geld uitgeeft dat de speler dan altijd meteen beter is he. Sommige wel, ken ook aankopen van 6 tot 10 miljoen die minder uit hebben gepakt. Dus vind dat niet perse meteen een verbetering.
remco k
 remco k - donderdag 19 april 2018 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 16:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Over het laatste stukje, het is niet zo wanneer je meer geld uitgeeft dat de speler dan altijd meteen beter is he. Sommige wel, ken ook aankopen van 6 tot 10 miljoen die minder uit hebben gepakt. Dus vind dat niet perse meteen een verbetering.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat men ermee aantoont het beleid te finetunen indien nodig. Ook maakt men daarmee duidelijk het bereik te willen verbreden.
JOOD
 JOOD - donderdag 19 april 2018 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 18:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat men ermee aantoont het beleid te finetunen indien nodig. Ook maakt men daarmee duidelijk het bereik te willen verbreden.
Wat is volgens jou dan het knelpunt in de organisatie? Overmars doet t prima (100% mee eens).

Is het Ten Hag? Vd Sar?
AkaS
 AkaS - donderdag 19 april 2018 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 16:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars faalt niet, hij is niet verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste elftal, maar verantwoordelijk voor het aan en verkoop beleid, en ik vind dat aan en verkoop beleid redelijk goed werken en het verbeterd zich, en natuurlijk zitten daar missers bij, maar geen enkele club op deze planeet doet louter goede aankopen. Mij gaat het niet om het bedrag dat hij binnenhaalt, al is dat uiteraard wel een onderdeel van zijn presteren, mij gaat het om een goede selectie, en die stond er dit jaar gewoon naar mijn mening op de linksback positie na.

Is er nog wat te verbeteren? Natuurlijk, er is nog zat te verbeteren, maar Ajax staat synoniem aan groeien, en dat geld voor alle functies binnen het sportieve deel van Ajax.

In mijn beleving is de afdeling scouting en aankoop verkoop beter gaan draaien sinds de komst van Overmars waarbij met name de laatste twee jaar stappen in de goede richting wordt gemaakt in het bijstellen van de bedragen die men wilt betalen.
Jij vindt dat hij niet faalt, ik wel.

Grappige is wel dat als het mis gaat of ging lag het niet aan hem maar aan de rvc of anderen.

Als er een voltreffer was dan was het plotseling wel Overmars die de credits verdiende.

En ja er stond een prima selectie. Maar ben je bekend met het gezegde: wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put!

Overmars is hier wel bekend mee, heeft namelijk een paar jaar achter elkaar de put gedempt nadat het kalf verdronken was.

Waar jij niet op ingaat is het smerige spel dat hij met Keizer heeft gespeeld.

En nu waarschijnlijk Ten Hag laat zitten die ons met zijn gesodemieter de titel heeft gekost en dat volgend jaar ook gaat doen.

Ik voorspel volgend jaar wederom geen kampioenschap voor Ajax als Ten Hag trainer blijft!
Loetje
 Loetje - donderdag 19 april 2018 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 18:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat men ermee aantoont het beleid te finetunen indien nodig. Ook maakt men daarmee duidelijk het bereik te willen verbreden.
Ik kraak het aan en verkoopbeleid ook nergens af. Maar wat ik noem over wanneer de voltreffers er zijn klopt wel.
remco k
 remco k - donderdag 19 april 2018 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 19:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Jij vindt dat hij niet faalt, ik wel.

Grappige is wel dat als het mis gaat of ging lag het niet aan hem maar aan de rvc of anderen.

Als er een voltreffer was dan was het plotseling wel Overmars die de credits verdiende.

En ja er stond een prima selectie. Maar ben je bekend met het gezegde: wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put!

Overmars is hier wel bekend mee, heeft namelijk een paar jaar achter elkaar de put gedempt nadat het kalf verdronken was.

Waar jij niet op ingaat is het smerige spel dat hij met Keizer heeft gespeeld.

En nu waarschijnlijk Ten Hag laat zitten die ons met zijn gesodemieter de titel heeft gekost en dat volgend jaar ook gaat doen.

Ik voorspel volgend jaar wederom geen kampioenschap voor Ajax als Ten Hag trainer blijft!
Niet waar wat je zegt. Want ik benoem ook de mindere goden die aangekocht zijn. En ik benoem zijn afdeling omdat hij er niet alleen mee bezig is en hij oas sindsdien echt zelf verantwoordelijk is voor aan en verkoop beleid.

Het verhaa met keizer ben ik al meerdere keren op ingegaan.
AkaS
 AkaS - donderdag 19 april 2018 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 23:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet waar wat je zegt. Want ik benoem ook de mindere goden die aangekocht zijn. En ik benoem zijn afdeling omdat hij er niet alleen mee bezig is en hij oas sindsdien echt zelf verantwoordelijk is voor aan en verkoop beleid.

Het verhaa met keizer ben ik al meerdere keren op ingegaan.
Eigenlijk heeft hij doelbewust Ajax gesaboteerd door Keizer te saboteren. Maar hey als je deze conclusie niet wil trekken omdat hij een paar centen heeft verdiend die jij en ik op zijn plek ook hadden verdiend voor de club, want (potentiele) toptalenten verkopen lijkt mij niet het moeilijkste wat er is.

En dan nog wat... Ik kan mij Boilesen nog herinneren, hoe deze jongen kapot werd gemaakt omdat hij niet wilde bijtekenen... En kijk eens wat gladjakker Overmars met Viergever heeft uitgehaald...

Ik kots van Overmars en zijn vriendje Ten Hag !!!
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 23:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft hij doelbewust Ajax gesaboteerd door Keizer te saboteren. Maar hey als je deze conclusie niet wil trekken omdat hij een paar centen heeft verdiend die jij en ik op zijn plek ook hadden verdiend voor de club, want (potentiele) toptalenten verkopen lijkt mij niet het moeilijkste wat er is.

En dan nog wat... Ik kan mij Boilesen nog herinneren, hoe deze jongen kapot werd gemaakt omdat hij niet wilde bijtekenen... En kijk eens wat gladjakker Overmars met Viergever heeft uitgehaald...

Ik kots van Overmars en zijn vriendje Ten Hag !!!
Nou, das wel heel heftige taal zeg!

De situatie Nouri maakte het begin zeeer lastig en stroef, dat Keizer geen ervaring had ook. Als dan ook nog de resultaten zwaar tegenvallen en daardoor zelfs europees voetbal wordt misgelopen en een aantal keren onnodig puntverlies, geen vastigheid in de basiself en het leek erop dat er geen ‘grip’ was van de trainer.. dan kun je op een gegeven moment niet anders dan een nieuwe impuls toepassen. Misschien was het wel gedraaid, misschien niet. Dat is een lastige keuze, zeker voor Overmars omdat hij op dat moment pas (en niet bij de aanstelling van Keizer) volledig verantwoordelijk was. Deze keuzes horen bij het hoge salaris dat je verdiend. Jij (Overmars) moet een keuze maken die altijd onvrede oproept en altijd twee kanten op kan vallen. Gegarandeerd dat hij er slecht van geslapen heeft en alle plussen en alle minnen meerdere malen op een rij gezet heeft voordat deze keuze gemaakt werdt. Dus beetje kort door de bocht.

Verhaal Boilessen ligt overigens voor 99% aan de speler (en zijn vader) zelf. Want oh, wat was hij goed zeg! Daarom speelt hij nu ook bij Barcelona... prima keuze geweest.

In het geval van Viergever gaan de credits niet naar Overmars, die hadden we gewoon moeten verlengen.

Ziyech moet nu overigens wel echt vertrekken. Het wordt meer en meer de Ziyech show. Slechte zaak. Je hebt namelijk een team nodig, geen individuen.

Ik hoop op twee goede middenvelders komende transferperiode. Nogmaals, trek de wallet open en ga voor Klaassen en Blind!
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 20 april 2018 - 10:16   quote  deeplink  
https://www.telegraaf.nl/sport/1537048/van-der-sar-stapt-op-als-ten-hag-faalt

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-der-sar-is-niet-van-plan-op-te-stappen-bij-ajax~a12d83da/

grappig als je die 2 artikelen na elkaar leest
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 april 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Volgens hem uit zijn verband gerukt. Ik denk dat het pluche nog lekker zit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 10:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Volgens hem uit zijn verband gerukt. Ik denk dat het pluche nog lekker zit.
Van der Sar heeft wel wat uit te leggen aan het bestuur van Ajax.
Maar als hij dat prima doet, dan is er ook geen reden om hem te ontslaan.

Hij erkent namelijk dat hij een fout gemaakt heeft. Hij erkent dat hij daarvan gaat leren.
Zijn werkrelatie met de rest van de directieleden is prima, zijn relatie met RVC is prima.
Zijn relatie met de rest van Europa(FIFA en UEFA) is prima.

Want de opvolger maakt zeer waarschijnlijk ook fouten. Ieder mens maakt wel eens fouten.
Dan word je ter verantwoording geroepen maar volgt niet meteen ontslag.
Dat is in de voetballerij wel het geval maar dat is absurd.
remco k
 remco k - vrijdag 20 april 2018 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2018 - 23:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft hij doelbewust Ajax gesaboteerd door Keizer te saboteren. Maar hey als je deze conclusie niet wil trekken omdat hij een paar centen heeft verdiend die jij en ik op zijn plek ook hadden verdiend voor de club, want (potentiele) toptalenten verkopen lijkt mij niet het moeilijkste wat er is.

En dan nog wat... Ik kan mij Boilesen nog herinneren, hoe deze jongen kapot werd gemaakt omdat hij niet wilde bijtekenen... En kijk eens wat gladjakker Overmars met Viergever heeft uitgehaald...

Ik kots van Overmars en zijn vriendje Ten Hag !!!
Een opmerking die nergens op slaat, Overmars bewust Ajax aan het saboteren.. Tering kerel, slaap je uberhaubt wel?
remco k
 remco k - vrijdag 20 april 2018 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 09:18 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nou, das wel heel heftige taal zeg!

De situatie Nouri maakte het begin zeeer lastig en stroef, dat Keizer geen ervaring had ook. Als dan ook nog de resultaten zwaar tegenvallen en daardoor zelfs europees voetbal wordt misgelopen en een aantal keren onnodig puntverlies, geen vastigheid in de basiself en het leek erop dat er geen ‘grip’ was van de trainer.. dan kun je op een gegeven moment niet anders dan een nieuwe impuls toepassen. Misschien was het wel gedraaid, misschien niet. Dat is een lastige keuze, zeker voor Overmars omdat hij op dat moment pas (en niet bij de aanstelling van Keizer) volledig verantwoordelijk was. Deze keuzes horen bij het hoge salaris dat je verdiend. Jij (Overmars) moet een keuze maken die altijd onvrede oproept en altijd twee kanten op kan vallen. Gegarandeerd dat hij er slecht van geslapen heeft en alle plussen en alle minnen meerdere malen op een rij gezet heeft voordat deze keuze gemaakt werdt. Dus beetje kort door de bocht.

Verhaal Boilessen ligt overigens voor 99% aan de speler (en zijn vader) zelf. Want oh, wat was hij goed zeg! Daarom speelt hij nu ook bij Barcelona... prima keuze geweest.

In het geval van Viergever gaan de credits niet naar Overmars, die hadden we gewoon moeten verlengen.

Ziyech moet nu overigens wel echt vertrekken. Het wordt meer en meer de Ziyech show. Slechte zaak. Je hebt namelijk een team nodig, geen individuen.

Ik hoop op twee goede middenvelders komende transferperiode. Nogmaals, trek de wallet open en ga voor Klaassen en Blind!
En dan Frenkie de Jong en Donny weer naar de bank. Goed bezig man..
remco k
 remco k - vrijdag 20 april 2018 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Van der Sar heeft ook helemaal niet gezegd dat hij zou opstappen als ten Hag nu faalt.

Kom op zeg..
remco k
 remco k - vrijdag 20 april 2018 - 11:42   quote  deeplink  
Met name afgelopen seizoen zijn er bij Ajax heel veel zaken verkeerd gegaan, er zijn fouten gemaakt en men heeft een verkeerde beslissing genomen wat het de trainer betreft.

Moet men om die fouten de laan ruimen is dan de vraag.

Ik denk van niet, met de kanttekening dat er wel kritisch gekeken moet gaan worden naar de inhoud van alle functionarissen binnen de club en dan met name de RVC en het bestuur. in de RVC moet er wat gaan veranderen, juist daar zou ik het pluche willen zien vertrekken, de achterdeurpolitiek bij Ajax moet echt gaan stoppen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 april 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:42 schreef remco k het volgende:
de achterdeurpolitiek bij Ajax moet echt gaan stoppen.
Dat gaat niet gebeuren. Want RVC is officieel de baas, maar in feite is de aandeelhouder de baas.
Aandeelhouder is de amateur vereniging en daar de bestuur van.

Dus moet de RVC overleggen met het bestuur en dat gebeurd achter gesloten deuren.

Vroeger waren dat een en dezelfde personen. Ik zie niet zo snel dat dat weer opnieuw gaat gebeuren.
JOOD
 JOOD - vrijdag 20 april 2018 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:38 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan Frenkie de Jong en Donny weer naar de bank. Goed bezig man..
Nee. Lees het topic over de ideale opstelling. Deze 2 moeten altijd spelen.
remco k
 remco k - zaterdag 21 april 2018 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 april 2018 - 11:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nee. Lees het topic over de ideale opstelling. Deze 2 moeten altijd spelen.
En beiden zijn geen 6 dus wie op de bank? Klaassen?
remco k
 remco k - zondag 22 april 2018 - 13:49   quote  deeplink  
Jaap de Groot en Frits Barend stellen dat Hans Wijers voor een groot deel verantwoordelijk is voor de enorme malaise binnen Ajax.

Wijers was tussen 2012 en 2015 voorzitter van de Raad van Commissarissen. "Hij heeft de club naar de klote geholpen. Hij heeft iedereen directeur gemaakt, met Johan Cruijff ruzie gemaakt en Michael Kinsbergen eruit gezet", vertelt Barend aan RTV Noord-Holland.

"Ook Akzo Nobel heeft hij naar de klote geholpen. Waarom wordt zo'n man bij Ajax benoemd?" gaat de journalist verder. "Het is alleen maar voor de eer. Hij weet niet hoe Ajax werkt, hij weet nauwelijks of een bal rond en is zal dan moeten bepalen hoe een voetbalclub geleid wordt."

Jaap de Groot, chef sport van De Telegraaf, kan zich in de kritiek van zijn collega vinden. Hij wijst erop dat Edwin van der Sar prima met Van Kinsbergen samenwerkte, maar dat laatst genoemde vanwege een conflict met Wijers eruit werd gewerkt. "Dat is niet naar het belang van Van der Sar, niet naar het belang van Ajax."

"Ajax heeft nu een serieus probleem. Leiderschap is belangrijker dan een speler van twintig miljoen halen. Iemand moet de boel verbinden waar nodig."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe organisatie Ajax









0.0123300