BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Feyenoord. Het goede, het slechte en het lelijke

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 augustus 2018 - 10:57   quote  deeplink  
Heren, dames en beste reizigers,

Mijn moeder leeft nog maar sukkelt. Het is net als onze grote sportliefde Feyenoord. Sportdwaas is afgelopen seizoen regelmatig naar de Kuip geweest en is in de zomer naar het graf van de apostel Jacobus gelopen, via de Camino Inglis. Toen ik de apostel in de kathedraal van Santiago de Compostella omhelsde fluisterde hij in mijn oor: de Here mist je wekelijkse visie op het vaderlandse voetbal in het algemeen en mijn geliefde Feyenoord1 in het bijzonder.

De boodschap van de heer was duidelijk leidt Feyenoord en het legioen als Mozes naar het beloofde land. Bibberend van angst, maar in diep en ontzagwekkend geloof restte mij geen andere optie dan de mij opgelegde plicht te gaan vervullen. Gezegend door de Apostel en gesteund door de dagelijkse gebeden van de 8 nonnen die ik ontmoette op mijn zware pelgrimstocht moet dit slagen.

Het goede

Het seizoen is geweldig begonnen en de eerste prijs is binnen. De Europa League is prijsgegeven door een slechte dag van spelers en coach. De Graafschap profiteerde van het aangeslagen Feyenoord dat het hoofd verloor op de Vijverberg. Vervolgens werden een sterk Excelsior en een overschat Heerenveen opzij gezet.

St. Juste en Malacia bevallen mij zeer. Clasie mist nog ritme maar omdat hij meer diepgang brengt dan Octo El Ahmadi ben ik blij met zijn terugkeer. Wachten is op de giganten uit de jeugd Kokcu en Burgers. Toornstra en Vilhena zijn goed bezig en de aanval is met Larsson, RVP en Berghuis van uitzonderlijke klasse. Als Jan Scharie is bijgekomen van zijn hakkie is het een prima centrale verdediger mits snelheid om hem heen.

Het vertrek van Amrabat is prima. Vorig jaar een paar wedstrijden goed gespeeld als back. Te weinig laten zien en teveel kapsones. €2.5 miljoen en verlost zijn van zijn salaris en dikke kont is pure winst.

Sportdwaas en de Supporters Vereniging Feyenoord Amsterdam-Oost (SVFAO) staan volledig achter Gio en zijn assistenten en vinden dat van Geel goed bezig is.

Het slechte

De Jong vinden wij langharig werkschuw tuig. Naar de kapper en netjes sponsoren binnenhalen. Verder mondje toe. Gezien het lekkende dak en de ingewikkelde eigendomsconstructie (zie mijn archief) staat Sportdwaas niet onwelwillend tegenover het idee van een nieuwe Kuip. Maar de oude zonder dat lelijke dak is ook best.

Het centrale verdedigingsduo ziet er niet goed uit. Van Beek is wisselvallig en bij Botteghin lijkt het beste eraf. Sportdwaas pleit voor de komst van Matheij van Excelsior. Een keurige Rotterdamse jongen en snoeiharde verdediger. Aflopend contract bij Excelsior. Kortom Martin haal hem.

Op de vleugel is JP Boetius, Zwarte Coen, in het hondenhok van de coach beland. Dat is jammer aangezien Zwarte Coen ook als diepe spits bruikbaar is. Sinds het halen van zijn rijbewijs is deze jongen een beetje van slag maar de SVFAO houdt vertrouwen in onze zwarte parel.

het lelijke

De vaderlandse media die weigeren de schoonheid van Feyenoord te erkennen en de besluiteloosheid aangaande een nieuwe Kuip en de angst bij een deel van het legioen hiervoor.

Ondertussen is heel stilletjes de SC Feijenoord doorgedrongen tot de hogere regionen van het zaterdag amateurvoetbal. Wat is hier het plan? De SC bezit nog steeds de meerderheid van de aandelen in Stadion Feijenoord. Spelen er straks 2 Feyenoorden in het betaald voetbal? Waarvan 1 in de Kuip?

Het blijft een bestuurlijke fout Jong Feyenoord niet te laten instromen in de voetbalpiramide. Jong talent kan gehard worden in de kelders van het semi-professionele voetbal.

Conclusie

Het zou mij verbazen als Feyenoord1 nog gaat verliezen dit seizoen. De selectie is breed en sterk en zonder dat internationale voetbal en met de Ramadan al voorbij zie ik vele prijzen aan de horizon.

Hoera! Hoera!

IMG_0692.jpg

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje. En we gaan met RVP, Tapia, Samba Sam, het hondstrouwe legioen en onder de zegen van de Apostel Jacobus de Meerdere voor de triple. Het wordt weer een mooi seizoen.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

©sportdwaas
Niets uit deze uitgave mag op welke wijze dan ook geheel of gedeeltelijk worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Sportdwaas
Peterhs
 Peterhs - maandag 27 augustus 2018 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
©sportdwaas
Niets uit deze uitgave mag op welke wijze dan ook geheel of gedeeltelijk worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Sportdwaas
1. Niemand zal überhaupt deze te vaak terugkerende, regelrecht bullshit droomverhalen ergens willen vermelden, dus die illusie hoef je niet hebben.

2. Met het posten op het forum hier, vervallen al jou rechten op beheer. ©Headliner dus.
VVout
 VVout - maandag 27 augustus 2018 - 17:37   quote  deeplink  
Wat een citroen ben je toch man.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 27 augustus 2018 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 - 12:23 schreef Peterhs het volgende:

[..]

1. Niemand zal überhaupt deze te vaak terugkerende, regelrecht bullshit droomverhalen ergens willen vermelden, dus die illusie hoef je niet hebben.

2. Met het posten op het forum hier, vervallen al jou rechten op beheer. ©Headliner dus.
Denk aan je hart
Peterhs
 Peterhs - maandag 27 augustus 2018 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 - 17:37 schreef VVout het volgende:
Wat een citroen ben je toch man.
Als je mij een aardbei geeft, dan word ik misschien nog eens een peer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Feyenoord. Het goede, het slechte en het lelijke









0.0083179