BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Feyenoord, Anouk, een leven zonder RVP. Eredivisie speelronde 8

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 04 oktober 2018 - 22:54   quote  deeplink  
Koos Alberts is overleden maar gelukkig neemt Anouk de fakkel van het Nederlandse treurlied over. Deze Hagenaarse is nooit over het bedrog van de vader van een aantal van haar kinderen heen gekomen. Gelukkig maar. Eigenlijk vind ik Anouk een trut maar haar optreden in DWDD raakte me diep. Nu ja Sportdwaas zit in een zeer sentimentele periode met grote liefde voor Helene Fischer en Russische volksmuziek. Meer hierover later in het seizoen.



Laat ik me nu maar wat meer van mijn gemene kant laten zien. Na 2 speelrondes in de CL hebben onze vrienden uit Eindhoven en Amsterdam 4 punten gehaald waar het er 12 hadden kunnen zijn met een doelgemiddelde van 5-7. Vorig jaar haalde Feyenoord1 0 punten uit de eerste 2 wedstrijden met een doelgemiddelde van 1-7 als ik me niet vergis. Naar mijn mening is het lek in Europa dus nog niet boven. PSV staat er na 2 wedstrijden net zo beroerd voor als ons geliefde Feyenoord1 in de vorige editie van het kampioenenbal en Ajax heeft nu al 4 punten. We zullen zien waar het eindigt.

Voordat ik mijn totoprognose geef, en een overlevingsrecept, eerst aandacht voor het goede, het slechte en het lelijke van en voor ons geliefde Feyenoord

Het goede
Jan de Jong speelt hoog spel en dat kan er toe leiden dat het allemaal goed komt. Joris van Benthem met gestrekt been in actie.

Het slechte
Teveel aandacht voor het nieuwe stadion plan. Dat we moeten leren leven zonder RVP. Misschien kan Anouk iets voor het bedroefde legioen schrijven als het zo laat is.

Het lelijke
Het dak, of zo u wil de gedeeltelijke overkapping, van de huidige Kuip. Als je de Kuip wil behouden haal dan in ieder geval dat vergiet eraf.

Onder de zegen van de apostel Jacobus en Jantje van Leijden hier de prognose voor de volgende speelronde van de eredivisie. Lieve lezers de uitslagen zijn gebaseerd op hoop, clubliefde en gevoel.H

FC Utrecht - NAC Breda 1-3
Het kan natuurlijk anders lopen en je gunt het beide partijen wel maar Utrecht is los zand.

ADO Den Haag - FC Groningen 1-3
We gaan voor de underdog.

PSV - VVV Venlo 6-1
Dan heb je dus pech als Venlonaar.

PEC Zwolle - Excelsior 1-4
Afgetekend

De Graafschap - SC Heerenveen 2-2
Henk de Jonge klinkt als een Fries en Olde Riekerink als een Achterhoeker. Dan wordt het een gelijkspel zonder brilstand.

FC Emmen - Fortuna Sittard 1-3
In deze wedstrijd moet je de punten pakken zei Lukkien voor de wedstrijd en erna.

Willem II - Feyenoord 3-4
Zij hebben Sol, maar wij hebben Vente. Fran moet wel uitkijken voor Eric B.

Vitesse - Heracles Almelo 6-0
Tijd voor een harde landing

Ajax - AZ 1-3
Het bleef min of meer onopgemerkt het passeren van KJH tegen Bayern vanwege het gelijke spel, gelijke spel en gelijke spel. Gedurfd van Ten Haggelaar maar wel garantie voor een pleurisuitbraak.

Het recept
Rode-biet-1-S-D-698-1.jpg

Aardappelpuree en rode bietjes met appel

Ingredienten
900 g stampot aardappels
4 schouderkarbonade (zonder bot)
zonnebloemolie
boter
1 tl mosterd
1 el sojasaus
6 gekookte bieten
1 ui
1 appel granny smith
200 ml magere melk
zout
versgemalen peper

Bereiding

kook de aardappels in circa 16 tot 18 minuten gaar.
De karbonades

Breng de karbonades op smaak met peper en zout.
Verhit olie in een koekenpan en voeg een klontje boter toe.
Bak de karbonades om en om goudbruin en gaar in circa 8 minuten.
Haal het vlees uit de pan en blus het braadvet af met een scheutje water
Voeg de mosterd en de sojasaus toe en roer goed door.

De rode bieten met appel:

Snijd de bietjes in plakjes en vervolgens in reepjes.
Pel en snipper de ui.
Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd in kleine reepjes.
Meng de appel met de ui.
Verhit een scheut olie in een pan, fruit de appel en de ui en voeg de bietjes toe.
Roer de bietjes op laag vuur voorzichtig warm.

De aardappelpuree

Verwarm de melk in een pan of magnetron.
Giet de aardappels af, stoom ze droog en stamp ze fijn met een stamper.
Roer de melk door de aardappelen
Breng op smaak met zout en peper.

Heerlijk met een witte licht mousserende moezelwijn of een Bavaria bokbiertje.


jacobsschelp-outline.jpg

Disclaimer:

Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje. En we gaan met RVP, Tapia, Samba Sam, het hondstrouwe legioen en onder de zegen van de Apostel Jacobus de Meerdere voor de triple. Het wordt weer een mooi seizoen.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

©sportdwaas
Niets uit deze uitgave mag op welke wijze dan ook geheel of gedeeltelijk worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Sportdwaas
remco k
 remco k - vrijdag 05 oktober 2018 - 10:53   quote  deeplink  
Voor de triple??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5178
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Feyenoord, Anouk, een leven zonder RVP. Eredivisie speelronde 8









0.0080888